The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Taalergernissen
waf Wrote:
Mukkus Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Zonet een mooie spreekwoorden/gezegdenverhaspeling op RTL4: Gerrit Zalm heeft geprobeerd het schip te keren! (Hij heeft geprobeerd het tij te keren/de wal zal het schip wel keren). Hakkuh

Of het is een heule grote zalm, waartegen dat schip is aangevaren. Dan zou het kunnen....

whahahahahahahahahahahahahahahahaha Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided

Vind je hem grappig? Sorry, dat was niet zo bedoeld. Meer een taaltechnische uitleg, meer niet.

Gelukkig ligt jouw humor compleet ergens anders. Vertel die van dat zakje ketchup nog eens. Die is echt hilarisch! Je vriend vond hem zeker ook grappig? cry
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Hedenmiddag, een wethouder op Radio 1: wij hebben een college wat er als een speer voor gaat...
Het gaat er niet om hoe vaak je valt, wat telt is hoe vaak je weer opstaat.
Reply
Ivanna Wrote:Hedenmiddag, een wethouder op Radio 1: wij hebben een college wat er als een speer voor gaat...

Dat moet haast wel een collega met de SP zijn, die hebben ene lijsttrekster die ook als een speer voor gaat, maar er dan wel vandoor.
Reply
Dugarry Wrote:
Ivanna Wrote:Hedenmiddag, een wethouder op Radio 1: wij hebben een college wat er als een speer voor gaat...

Dat moet haast wel een collega met de SP zijn, die hebben ene lijsttrekster die ook als een speer voor gaat, maar er dan wel vandoor.

ze lijkt heel erg op een speer.
Reply
Nou ja, meer op iemand die net gespeerd is....
Reply
Dugarry Wrote:Nou ja, meer op iemand die net gespeerd is....

zou zij uberhaupt ooit gespeerd zijn? :eeeek:
Reply
Ja, vroeger toen ze een jaar of 10 was door ene Benno L.

Tjah, had ze maar harder moeten (weg)zwemmen.
Reply
Ik lees en hoor in diverse commentaren op de Formule 1 GP van gisteren dat het 'precies 1239 dagen is dat Schumacher zijn laatste GP reed'. Ja, en? Als de GP van gisteren vandaag zou worden gereden zijn het precies 1240 dagen.. Wat is het nut van het woordje 'precies'? Om aan te geven dat het niet 1238,5 dag geleden was? Natuurlijk zijn het er precies 1239, een dag is een vaststaande eenheid, je zegt toch ook niet 'ongeveer 1239 dagen'? ](*,)

Als het nou nog een mooi 'rond' getal is (dus precies 3 jaar, precies 1200 dagen etc) dan kan ik het begrijpen maar nu is de toevoeging 'precies' volkomen overbodig.
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
Voyou Wrote:Ik lees en hoor in diverse commentaren op de Formule 1 GP van gisteren dat het 'precies 1239 dagen is dat Schumacher zijn laatste GP reed'. Ja, en? Als de GP van gisteren vandaag zou worden gereden zijn het precies 1240 dagen.. Wat is het nut van het woordje 'precies'? Om aan te geven dat het niet 1238,5 dag geleden was? Natuurlijk zijn het er precies 1239, een dag is een vaststaande eenheid, je zegt toch ook niet 'ongeveer 1239 dagen'? ](*,)

Als het nou nog een mooi 'rond' getal is (dus precies 3 jaar, precies 1200 dagen etc) dan kan ik het begrijpen maar nu is de toevoeging 'precies' volkomen overbodig.

Was mij ook al opgevallen. Totaal onzinnige toevoeging inderdaad.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Ik hoorde zojuist in een opname van het radioprogramma Hoezo, tijdens een lang gesprek met twee forensisch artsen een van de artsen zeggen:

(,,,) en de politie is natuurlijk ook niet gek en die heeft geen zin in iemand die 's morgens dood wakker wordt in een politiecel. (....)
May The Schwartz Be With You
Reply
Quote:Sandra Bullock haalt spullen uit huis
Uitgegeven: 3 april 2010 07:43
Laatst gewijzigd: 3 april 2010 07:42
AMSTERDAM – Sandra Bullock heeft haar spullen gepakt en is vertrokken uit het huis waar zij en haar man Jesse James samenwoonden. Dat meldt entertainmentwebsite TMZ.com op basis van foto’s en getuigenverklaringen. Eerder werd al bekend dat Bullock het huis had verlaten, maar nu is zij met een verhuiswagen haar spullen ook daadwerkelijk komen halen. Een verzoening lijkt hierdoor definitief van de baan.

Bij Nu.nl weten ze het verschil tussen ergens samenwonen en ergens samen wonen niet....
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Ik hoor de laatste tijd vaak zeggen 'X mag in zijn handjes (handen) knijpen', als iets (onverwacht) goed uitpakt voor X. Volgens mij is dat fout, het moet zijn 'X mag zijn handjes (handen) dichtknijpen'.
May The Schwartz Be With You
Reply
Vorige week hoorde ik Winston Gersxrthsdkfhnsfgklhdftanowitz bij Boelevaart nog zeggen dat iedereen laaiend was tijdens en na de concerten van de Topperts. Ik heb echter in de media niks vernomen van ontevreden bezoekers, dan wel rellen rond het stadion. 8-[
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Zonet een mooie verhaspeling van Koen tegen Sander:

"Dat kon iedereen op zijn water aanvoelen...." =D>
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
En weer een mooie: een collega van mij zegt minimaal 1 keer per week: "Daar valt geen lijn op te trekken!" Undecided
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Op teletekst:

Quote:Landelijke groep tegen kerkmisbruik

***************************************
Nederlandse slachtoffers van seksueel misbruik binnen de Rooms-Katholieke
Kerk kunnen binnenkort terecht bij een landelijke belangenvereniging. Die wordt
opgericht door actiegroep Mea Culpa, die opkomt voor slachtoffers van misbruik
binnen de kerk.....


De titel suggereert dat de kerk zelf misbruikt wordt, maar de inhoud zegt iets anders.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Het NOS-journaal meldt dat de A17 vanaf Roosendaal richting Bergen op Zoom geruime tijd gesloten was voor politieonderzoek. Ik denk dat ze bedoelen dat de snelweg afgesloten was VOOR verkeer en VANWEGE politieonderzoek.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Ja, inderdaad, over slordig taalgebruik gesproken: ik hoorde in het radio1-journaal iemand zeggen dat het aantal vrouwen dat kamervoorzitter is (geweest) op één hand te tellen is. Dat moet dus zijn: op de vingers van één hand.
May The Schwartz Be With You
Reply
Sacha de Boer, gisteravond in het 8 uur journaal, tegen Monique van der Heyde: hartstikke goed.
Volgens mij staat dat woord nog niet in de Dikke van Dale, maar corrigeer me als het wel zo is.
Het gaat er niet om hoe vaak je valt, wat telt is hoe vaak je weer opstaat.
Reply
Jawel, maar wel als informeel taalgebruik...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Dat moet toch zijn: keigoed ? :8:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.wingsofdeath.net">http://www.wingsofdeath.net</a><!-- m -->
Reply
Nogmaal slordig taalgebruik:
In de Volkskrant van woensdag de kop: ‘Ervaring is op dit moment de grootste vijand’ boven een interview met een softbalcoach. Merkwaardig. Bij lezing blijkt wat ik al vermoedde, hij bedoelt 'gebrek aan ervaring...'
En dan in Trouw gisteren in een artikeltje over een vergelijking van de gezondheidszorg in verschillende landen: 'De onderzoekers spreken de hoop uit dat de plannen van Obama een einde maken aan de kwaliteit van de Amerikaanse gezondheidszorg'. Dat hoop ik toch niet voor de Amerikanen.
May The Schwartz Be With You
Reply
Nu.nl: Capriati stabiel na overdosis. Wist niet dat een overdosis tot zo'n goed iets kan leiden.
Reply
Collega van mij had een zakelijk geschil, legde uit wat het was en beeindigde zijn verhaal:
"We hebben nu allebei wat mosterd bij de maaltijd gedaan en eindelijk is het opgelost!"

Hitself
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Over mosterd gesproken, ik heb weeronline, dat tegenwoordig vaak het weerpraatje op radio1 doet, al vaker betrapt op eigenaardig taalgebruik. Gisteren en vandaag zeiden ze dat de hitte van de komende dagen zaterdag afgestraft gaat worden met regen- en onweersbuien. Wat is dat voor rarigheid? Mag het niet warm worden, is dat een zonde?
May The Schwartz Be With You
Reply
Berend Botje Wrote:Over mosterd gesproken, ik heb weeronline, dat tegenwoordig vaak het weerpraatje op radio1 doet, al vaker betrapt op eigenaardig taalgebruik. Gisteren en vandaag zeiden ze dat de hitte van de komende dagen zaterdag afgestraft gaat worden met regen- en onweersbuien. Wat is dat voor rarigheid? Mag het niet warm worden, is dat een zonde?

"In juni weinig regen voorspelt een grote zegen".

Gisteren overigens hier een klein buitje, maar ik ga straks maar weer even de moestuin sproeien...
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Ha Gerben,
Die valt onder het sub-topic weerspreuken.
Net als deze (die altijd uitkomt):
"Regent het in september, dan valt kerstmis in december".
Het gaat er niet om hoe vaak je valt, wat telt is hoe vaak je weer opstaat.
Reply
Niet echt een taalergernis, maar meer een spraakergernis. Vanmorgen op Radio 1 een vooruitblik naar de wedstrijd Nederland-Brazilië, waar de radio 1- presentatrice het continue over de 'brassil-janen' had. Je mag verwachten van een presentatrice van het radio 1 Journaal dat ze toch wel 'bra-zi-li-anen' kan uitspreken.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Mukkus Wrote:Niet echt een taalergernis, maar meer een spraakergernis. Vanmorgen op Radio 1 een vooruitblik naar de wedstrijd Nederland-Brazilië, waar de radio 1- presentatrice het continue over de 'brassil-janen' had. Je mag verwachten van een presentatrice van het radio 1 Journaal dat ze toch wel 'bra-zi-li-anen' kan uitspreken.

Men had ook veel moeite met de inwoners van Kameroen. Veel mensen zeggen Kameroenees, maar ik denk dat het toch Kameroener moet zijn.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Gerben Zonderland Wrote:
Mukkus Wrote:Niet echt een taalergernis, maar meer een spraakergernis. Vanmorgen op Radio 1 een vooruitblik naar de wedstrijd Nederland-Brazilië, waar de radio 1- presentatrice het continue over de 'brassil-janen' had. Je mag verwachten van een presentatrice van het radio 1 Journaal dat ze toch wel 'bra-zi-li-anen' kan uitspreken.

Men had ook veel moeite met de inwoners van Kameroen. Veel mensen zeggen Kameroenees, maar ik denk dat het toch Kameroener moet zijn.

Volgens mij spreek een Kameroener Kameroenees.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply


Forum Jump: