The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Taalergernissen
Ajax-KIev, de Jong halverwege de helft van Kiev; neemt de bal aan, draait weg, loopt een paar meter en besluit te schieten, 6 meter naast en ook nog eens 3 meter over:
"Goede keuze van de Jong om te schieten, hij had alle vrijheid. De uitwerking is alleen wat minder..."

:roll:
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Doe hem hier maar: Vanmorgen met Tom van 't Hek, ditmaal het dagelijkse sportpraatje over Ajax en de CL.
"TV-inkomsten en marketingopbrengsten in de CL worden per land verdeeld. Dat is een vast bedrag, en aangezien er nu 2 nederlandse clubs zijn, moeten FC Twente en Ajax deze inkomsten delen. Maar dat zullen ze in Twente niet erg vinden, daar is men ook blij dat Ajax de CL gehaald heeft......"

Niet helemaal letterlijk, maar hier kwam het op neer.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Zonet in het journaal zei de reporter over de opgesloten mijnwerkers in Chili het volgende:

"De autoriteiten wilden niet tegen de mijnwerkers vertellen dat ze wellicht pas rond de kerst naar boven kunnen".
Dat zou uiteraard moeten zijn: aan de mijnwerkers vertellen of tegen de mijnwerkers zeggen.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Eergisteren stond in de Metro dat een vrouw 'meer levend dan dood was aangetroffen'.
Taaltechnisch uiteraard goed, maar men bedoelde vast het tegenovergestelde.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
Mukkus Wrote:Doe hem hier maar: Vanmorgen met Tom van 't Hek, ditmaal het dagelijkse sportpraatje over Ajax en de CL.
"TV-inkomsten en marketingopbrengsten in de CL worden per land verdeeld. Dat is een vast bedrag, en aangezien er nu 2 nederlandse clubs zijn, moeten FC Twente en Ajax deze inkomsten delen. Maar dat zullen ze in Twente niet erg vinden, daar is men ook blij dat Ajax de CL gehaald heeft......"

Niet helemaal letterlijk, maar hier kwam het op neer.

Ja, dat heb ik ook gehoord, die Tom toch.... :Big Grin
May The Schwartz Be With You
Reply
Zojuist in het NOS-journaal een vrouw die aan het schuilen was voor de regen: "We wachten op een droog buitje" #-o
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
Voyou Wrote:Zojuist in het NOS-journaal een vrouw die aan het schuilen was voor de regen: "We wachten op een droog buitje" #-o
in dit topic! Foei Voyou... Je schuilt tegen de regen Icon_twisted
The great old Ludwig von...
Reply
:oops: :oops: :oops: :oops:
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
Rare kop in de Volkskrant gisteren: 'Toyota herroept 1,1 miljoen auto’s'. De ultieme milieumaatregel?
May The Schwartz Be With You
Reply
Taaltechnisch niet echt foutief volgens mij maar ik blijf het toch vaak een vreemde woordkeuze vinden op teletekst:

"Toppers sneuvelen op WK badminton"
Wat? Wat is er gebeurd? Doorgedraaide badmintonspeler die verloren heeft?

"Twee beachduo's in halve finale"
Twee duo's slechts? Moeten halve finales niet vier duo's bevatten?
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Berend Botje Wrote:Rare kop in de Volkskrant gisteren: 'Toyota herroept 1,1 miljoen auto’s'. De ultieme milieumaatregel?

Ik dacht dat herroepen over een vonnis of uitspraak ging en niet over het terughalen van fysieke objecten.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Ja, dat is volgens mij ook zo, vandaar dat ik het meld. Als je auto's 'herroept' zou dat betekenen dat ze niet meer bestaan, vandaar mijn tweede zin.
May The Schwartz Be With You
Reply
Woordvoeder van Organon, zojuist op de radio: "Ik denk dat er hoop gloreert ".
Het gaat er niet om hoe vaak je valt, wat telt is hoe vaak je weer opstaat.
Reply
Vandaag op de voorpagina van de Spits: "Crisis CDA bezweerd" ](*,)
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
De commentator bij Twente - Inter zei na afloop dat Twente, op basis van het gelijkspel, niet de vreemde eend in de bijt blijkt, terwijl hij eigenlijk wilde zeggen dat het niet het lelijke eendje is. Ze kunnen best nog de vreemd eend (tussen zwanen) zijn, maar dat heeft niet direct iets met het resultaat te maken.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
'Dames en heren, we naderen station Zwolle. Zwolle is tevens het eindpunt van deze trein. U wordt daarom verzocht vriendelijk de trein te verlaten.'

Op zich leuke wending, maar of het zo bedoeld was...
Mijn gras is groener
Reply
Sneu voor de trein.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Amor Fati Wrote:'Dames en heren, we naderen station Zwolle. Zwolle is tevens het eindpunt van deze trein. U wordt daarom verzocht vriendelijk de trein te verlaten.'

Op zich leuke wending, maar of het zo bedoeld was...

Ik snap wel waarom de NS altijd te weinig materieel heeft. Als ze na elke rit hun treinen laten verschroten...
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Ik hoorde van een docent dat iets apart weergegeven moest worden.

Het is mij echter een raadsel waarom ik iets op vreemde wijze zou weergeven.
Reply
Peter Wrote:Ik hoorde van een docent dat iets apart weergegeven moest worden.

Het is mij echter een raadsel waarom ik iets op vreemde wijze zou weergeven.

Was dat je docent Nederlands? Apart betekent namelijk ook: gescheiden van, afzonderlijk en los.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Gerben Zonderland Wrote:
Peter Wrote:Ik hoorde van een docent dat iets apart weergegeven moest worden.

Het is mij echter een raadsel waarom ik iets op vreemde wijze zou weergeven.

Was dat je docent Nederlands? Apart betekent namelijk ook: gescheiden van, afzonderlijk en los.

Maar het communiceert niet lekker omdat iemand het ook als op vreemde wijze kan opvatten. :-s

Ga jij alles maar lekker apart weergeven voor je klanten. :8:
Reply
Het blijkt toch wel uit de context wat er bedoeld wordt ? Of is het taalgevoel van hedendaagse leerlingen zover afgezwakt dat elk woord dat voor tweeërlei uitleg vatbaar is voorzien moet worden van een synoniem ?
Het gaat er niet om hoe vaak je valt, wat telt is hoe vaak je weer opstaat.
Reply
Peter Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Peter Wrote:Ik hoorde van een docent dat iets apart weergegeven moest worden.

Het is mij echter een raadsel waarom ik iets op vreemde wijze zou weergeven.

Was dat je docent Nederlands? Apart betekent namelijk ook: gescheiden van, afzonderlijk en los.

Maar het communiceert niet lekker omdat iemand het ook als op vreemde wijze kan opvatten. :-s

Ga jij alles maar lekker apart weergeven voor je klanten. :8:

dan is de zin semantisch meerduidig, maar als je het op wilt vatten zoals jij het interpreteert is er toch wel een steekje los met je.
Reply
Als die docent tegen je zegt: "Ga maar op de bank zitten"

Zoek je dan het dichtsbijzijnde Rabo-kantoor op, om daar op dak te gaan zitten?
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Quote:Feyenoord kreeg woensdag een nieuwe tik te verwerken. De ploeg werd in de strijd om de KNVB-beker uitgeschakeld door Roda JC (1-1 na verlenging, 3-4 na strafschoppen). Coach Mario Been likt zijn wonden en die van zijn selectie.

Gadverdamme!
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
"vitaminen ondersteunen het lichaam als DEZE is uitgerust", volgens een of andere multivitamine-reclame.

OF het moet zijn "als DIT is uitgerust", want het is HET lichaam, OF het is "als deze ZIJN uitgerust", als het slaat op de vitaminen, al lijkt me dat wat raar. :yellow:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Cor Pot: we zijn met de feiten op de neus gedrukt Undecided
Reply
Rob Verlinde beweerde zonet dat de braam en de amandelstruik eetbare planten zijn. De vruchten van deze twee lust ik wel, maar de plant zelf, met name de braam eet ik liever niet. :-#
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Calvé schijnt over te stappen op het gebruik van vrije-uitloopeieren. Ik ben heel erg benieuwd welke eieren pootjes hebben en waar zij precies 'vrij' naartoe uitlopen... Calimero
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
HELLEP, ik hoorde het zojuist weer, het vreselijke 'op jaarbasis', in plaats van 'per jaar', of 'in een jaar'. Het is echt een ziekte aan het worden. Ik hoop dat deze epidemie snel voorbij is. In het kielzog daarvan nog zo'n modeverschijnsel: 'op basis van' in plaats van bijvoorbeeld 'op grond van'.
May The Schwartz Be With You
Reply


Forum Jump: