The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Taalergernissen
Ach Treesong ik ben maar voor 90% geintegreerd Big Grin
Economists do it with models...
Reply
Programma's waarin luisteraars mogen bellen om hun mening te zeggen zijn een dankbare bron van taalverhaspelingen. Zojuist zei een mevrouw op Radio Noord-Holland: dan zit er toch een gaatje bij je los. Later verbeterde ze zichzelf onbewust, want toen zei ze het wel goed (er zit een steekje bij je los).
May The Schwartz Be With You
Reply
Berend Botje Wrote:Programma's waarin luisteraars mogen bellen om hun mening te zeggen zijn een dankbare bron van taalverhaspelingen. Zojuist zei een mevrouw op Radio Noord-Holland: dan zit er toch een gaatje bij je los. Later verbeterde ze zichzelf onbewust, want toen zei ze het wel goed (er zit een steekje bij je los).

Zolang ze maar niet iedereen de groeten gaan doen... :roll:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
De commentator van Studio Sport dacht even popi-jopie te zijn door te exclameren dat het voor een polsstokhoogspringster 'appeltje eitje' was om de aanvangshoogte te halen. Deze verhaspeling (contaminatie?) van 'het is een eitje' (= gemakkelijk klusje) en 'voor een appel en een ei' (spotgoedkoop) hoor ik telkens vaker en ik kan me vaak moeilijk inhouden, want ik heb de neiging om te gaan slaan... :|

Een grappige anekdote die hier bij hoort: Mijn broertje werkt bij de Expert en had een overjarig/incourant exemplaar Discman liggen, waar hij bij had gezet:"voor een appel en een ei", waarop een belangstellende ook daadwerkelijk met een appel en een ei aan kwam zetten, na eerst argwanend gevraagd te hebben of het niet een grapje was.
"En weer verlaat een tevreden klant het pand". :razz:

Edit: oh, hier trouwens iemand die zich er blijkbaar ook over 'opwindt'. :lol:

http://www.van16hoog.nl/archive/2004/04/...ltje_eitje
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
mart smeets: "de renners denken bij zichzelf: "je kan me oren kussen""
Economists do it with models...
Reply
Gerben Zonderland Wrote:"En weer verlaat een tevreden klant het pand". :razz:

uit: het meisje van de slijterij ("verkoopt u ook kussentjes?")?
Reply
waf Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:"En weer verlaat een tevreden klant het pand". :razz:

uit: het meisje van de slijterij ("verkoopt u ook kussentjes?")?

Uit 1 van de leukste show's van Herman Finkers....geweldige droogkloot....
Reply
waf Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:"En weer verlaat een tevreden klant het pand". :razz:

uit: het meisje van de slijterij ("verkoopt u ook kussentjes?")?

Ken uw klassiekers! :8:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Zojuist in Standpunt.nl: we hebben (iets...) in zijn neus gewreven.
Reply
Zonet bij het RTL5-nieuws miepte de presentatrice dat 'de aanleg van de spitsstroken vertraging op heeft gelopen'.
Het is geen taalergernis, maar wel een voorspelbare/toepasselijke ontwikkeling. Zeker ook omdat deze spitsstroken niet goed werken en juist een averechts (en dus negatief) effect hebben op de verkeersdoorstroming en dus echt stroken voor (meer) spitsverkeer zijn. :Big Grin
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Overigens saillant detail betreffende de combi 'appeltje-eitje'. Ooit al opgevallen dat beide spreekwoordelijk duiden op een onprettig onderhoud met iemand? Een appeltje schillen met iemand en een eitje te pellen hebben met iemand. Beiden officieel genoteerd als uitdrukking. Niet dat het enig verband houdt met 'appeltje, eitje', maar oké.

Enne, GZ, ik vermoed dat binnen enkele jaren de uitdrukking volledig ingeburgerd is in de Nederlandse taal. Zo ontstaat taal nou eenmaal, constant in beweging, leuk of niet... Aanschouw het frikadel/frikandel gebeuren... :8:
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Marshall Wrote:Enne, GZ, ik vermoed dat binnen enkele jaren de uitdrukking volledig ingeburgerd is in de Nederlandse taal. Zo ontstaat taal nou eenmaal, constant in beweging, leuk of niet... Aanschouw het frikadel/frikandel gebeuren... :8:

Een vervelend voorbeeld... zo'n vieze vette vleesstaaf verdient in de verste verten niet vergeleken te worden met een vers vruchtvlezerig appeltje of zo'n verdomd voedzaam eitje [-X
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Zo'n met gifstoffen bespoten, ondertussen nagenoeg chemische namaak, natuurgeval of een levenloos baarmoederuitwerpsel?
Lekker hoor, zo'n verzameling afvalvlees, mjum!
Reply
Jullie moeten geen appelen met eieren vergelijken.
May The Schwartz Be With You
Reply
Berend Botje Wrote:Jullie moeten geen appelen met eieren vergelijken.

Ja, en frikandellen met peren wel zeker? :roll:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Het is toch allemaal kat met peren.
May The Schwartz Be With You
Reply
Berend Botje Wrote:Het is toch allemaal kat met peren.

Dat slaat nou echt als een kut op een drumstel... :|
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Gerben Zonderland Wrote:
Berend Botje Wrote:Het is toch allemaal kat met peren.

Dat slaat nou echt als een kut op een drumstel... :|

Deze term wordt zowaar echt gebezigd door diverse individuen :wink:

Tang op een drumstel zouk zeggen!
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
kip op een drumstick.
May The Schwartz Be With You
Reply
Treesong Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Berend Botje Wrote:Het is toch allemaal kat met peren.

Dat slaat nou echt als een kut op een drumstel... :|

Deze term wordt zowaar echt gebezigd door diverse individuen :wink:

Tang op een drumstel zouk zeggen!

Dat slaat als 'Kut op Dirk' schijnt ook een algemeen geaccepteerde uitspraak te zijn, dus 'technisch' gezien was mijn contaminatie nog niet eens zo heel erg ongepast. :Big Grin
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Vanochtend in een RTL-Z-achtig programma (ben de zender ff vergeten) sprak een econoom over 'de dure prijs van de olie', maar eigenlijk wilde hij natuurlijk OF de dure olie OF de hoge prijs van de olie zeggen.... :|
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Gisteravond na de samenvatting van Vitesse - Heerenveen hoorde ik Theo Janssen zeggen dat 'hun goed gespeeld hadden'.

Ik kan me echt zo ergeren aan mensen die 'hun' als onderwerp gebruiken, nou is Janssen toch al niet een van de slimsten maar goed...
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
Voyou Wrote:Gisteravond na de samenvatting van Vitesse - Heerenveen hoorde ik Theo Janssen zeggen dat 'hun goed gespeeld hadden'.

Ik kan me echt zo ergeren aan mensen die 'hun' als onderwerp gebruiken, nou is Janssen toch al niet een van de slimsten maar goed...

Ik vind het persoonlijk ook niet klinken. Theo Janssen neem ik het niet kwalijk, hij heeft geen school gevolgd op het kamp. Wim Kieft (zeker niet de enige!) die een wedstrijd verslaat, maakt zich alleen maar schukdig aan hun hebben, etc..
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
Johan Derksen, hoofdredacteur bij VI, vertelt net doodleuk dat "hun vinden" #-o
Reply
Gisteren op de radio weer een oude klassieke:

"Mark, waarom bel je?"
"Ik wil graag een verzoekje aanvragen..."

Wel origineel om dat eens aan te vragen in plaats van de standaard plaatjes...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Logetta Sgijveg van EgTL4 was vandaag behoorlijk van de leg. Na het item over de 'ophokplicht' (woord van het jaar?) voor pluimvee kwam de kwestie Gaza-strook ter sprake. De ex van Pauw sprak over 'extreem-joodse columnisten', waar zij natuurlijk kolonisten wilde zeggen, maar wat is precies extreem-joods? Volgens mij hebben we hier vorige week geleerd dat je alleen WEL of NIET joods kunt zijn en dus niet half-, kwart of extreem-joods. Of zou je dan extra lange pijpekrullen en 4 keppeltjes op elkaar dragen en harder met je hoofd op en neer schudden? (hee, waar heb ik dat afgelopen weekend meer gezien?)
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Gerben Zonderland Wrote:maar wat is precies extreem-joods?

Ik ga zondag op een gezellige familievisite in den Haag en zal speciaal voor jou m'n videocamera meenemen :wink:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Vanmorgen zei een (Belgische) verslaggeefster over de crimineel die een twee vrouwen gijzelde: hij heeft verschillende veroordelingen op zijn kerfstok. Dat klopt niet, je hebt (mis)daden (of schulden) op je kerfstok, en veroordelingen op je naam.
Reply
Berend Botje Wrote:Vanmorgen zei een (Belgische) verslaggeefster over de crimineel die een twee vrouwen gijzelde: hij heeft verschillende veroordelingen op zijn kerfstok. Dat klopt niet, je hebt (mis)daden (of schulden) op je kerfstok, en veroordelingen op je naam.

Technisch gezien zou het wel kunnen als hij voorheen (eigenhandig) rechter zou zijn geweest en mensen zou hebben 'veroordeeld' in zijn eigen onwettige rechtbank... :wink:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Gister op Sporza tijdens de Ronde van Duitsland: "Ik betwijfel of hij dat op z'n dooie eentje gaat redden" :lol:
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply


Forum Jump: