The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Dopingzondaars
#1
Nu we bijna elke week te maken krijgen met renners die in de snoeppot hebben gezeten, is een vast topic een must!
Reply
#2
Na de perikelen rondom Valverde en Boonen is nu de heer Klöden aan de beurt.

Quote:Andreas Kloden en Matthias Kessler hebben in de Tour de France van 2006 bloeddoping gebruikt. Zo meldt een onderzoekscommissie die onderzoek deed naar de werkzaamheden van Lothar Heinrich en Andreas Schmid aan de universiteit van Freiburg.

Heinrich en Schmid werden in 2007 ontslagen bij de universiteit van Freiburg nadat bekend werk dat ze jarenlang hadden meegewerkt aan dopingpraktijken bij het Duitse Telekom, wat later overging in T-Mobile.
De commissie ondervroeg 77 getuigen, onderzocht 58.000 bloedstalen en verifieerde facturen en andere onkostennota's.
Reply
#3
Oppleuruh.
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#4
En Ullrich blijft nog steeds ontkennen. :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:
Alle wijzen komen uit het Oosten!
Reply
#5
die is gewoon slim en is gestopt.
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#6
Al die Duitsers van Telekom, Gerolsteiner enz lopen nu tegen de lamp. Die gasten hebben flink gepakt de laatste jaren.
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#7
Bernhard Kohl is gestopt. Hij is inmiddels uiteraard geschorst, maar goed, dat terzijde.

Weer een van Gerolsteiner, hoewel uit de Rabo opleiding, waar ie dus terecht afgeserveerd is.

Wel grappig, veel kritiek op Rabo afgelopen tour dat ze die gast hebben laten gaan omdat ie volgens de leiding te kort kwam, maar
wel op stek 3 in de tour stond en de bolletjesslikker van de ronde was. Achteraf deed ie alles met een flinke portie dope.


Quote:Bernhard Kohl hangt fiets aan de haak

Wielrenner Bernhard Kohl zet definitief een punt achter zijn carrière. Dat heeft de Oostenrijker maandag bekendgemaakt op een persconferentie in Wenen.


De 27-jarige Kohl is op dit ogenblik geschorst voor dopinggebruik. Hij finishte als derde in de Tour 2008 en won de bergtrui, maar in oktober raakten positieve dopingtests bekend.

Kohl testte tijdens de Tour positief op cera, dat is epo van de derde generatie. Hij bekende schuld en werd geschorst tot 3 juli 2010.

Exit Gerolsteiner
Gerolsteiner, het team van Kohl, stopte zijn sponsoring na het bekend raken van deze dopingaffaire. Bernhard Kohl had een driejarige overeenkomst getekend bij Silence-Lotto, maar dat contract werd verbroken.
Reply
#8
Kohl gaf ook toe al vanaf zijn 19e regelmatig doping te gebruiken :eeeek: Als ik dat hoor, dan heb ik echt het idee dat het halve peloton aan het snoepen is.
Reply
#9
Dat idee heb ik niet alleen, dat is gewoon bijna een feit aan het worden.

Alleen de Rabo is schoon, samen met Kloden, Ulrich, Lance en de andere (nog niet betrapte) leugenaars :wink:
Reply
#10
Quote:Kohl: Hele top tien Tour positief

PARIJS - Dopingzondaar Bernhard Kohl, inmiddels gestopt met wielrennen, trapt nog even flink na. „Ik ben ervan overtuigd dat de hele top tien uit de Tour de France positief was”, zegt de Oostenrijker die in 2008 als derde in het eindklassement van de Ronde van Frankrijk finishte maar vervolgens werd gepakt op het gebruik van verboden middelen.

Kohl zegt in de Franse sportkrant L'Equipe dat hij tijdens de Tour drie bloedtransfusies onderging. „De eerste na de zesde etappe, de tweede voor de Pyreneeën en de laatste voor de Alpen.” Zijn toenmalige manager Stefan Matschiner zorgde voor het bloed. Volgens Kohl kreeg hij dat 's avonds tussen zes en acht uur toegediend. „Hij stuurde me een sms dat ik naar zijn kamer kon komen. Ik verdween dan 20 minuten. Niemand had het in de gaten.”

Toen Kohl hoorde dat het Franse antidopingbureau nieuwe testen ging uitvoeren na de Tour, betekende dat een grote schok voor de Oostenrijker. „Ik dacht: Ik ben dood. Maar dan zijn we ook allemaal dood. Anderen hadden ook gebruikt. Ik vroeg me af wat de Franse autoriteiten zouden doen. Zouden ze het hele eindklassement van de Tour schrappen? Ik hield mezelf voor dat ze dat niet zouden durven doen. Het blijft wel raar dat er door die nieuwe controles maar drie renners positief zijn bevonden.”

Ben erg benieuwd wat hier waar van is. Hij zit dicht bij het vuur en zie niet waarom hij hierover zou liegen.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
#11
Lamme Lennie Wrote:
Quote:Kohl: Hele top tien Tour positief

PARIJS - Dopingzondaar Bernhard Kohl, inmiddels gestopt met wielrennen, trapt nog even flink na. „Ik ben ervan overtuigd dat de hele top tien uit de Tour de France positief was”, zegt de Oostenrijker die in 2008 als derde in het eindklassement van de Ronde van Frankrijk finishte maar vervolgens werd gepakt op het gebruik van verboden middelen.

Kohl zegt in de Franse sportkrant L'Equipe dat hij tijdens de Tour drie bloedtransfusies onderging. „De eerste na de zesde etappe, de tweede voor de Pyreneeën en de laatste voor de Alpen.” Zijn toenmalige manager Stefan Matschiner zorgde voor het bloed. Volgens Kohl kreeg hij dat 's avonds tussen zes en acht uur toegediend. „Hij stuurde me een sms dat ik naar zijn kamer kon komen. Ik verdween dan 20 minuten. Niemand had het in de gaten.”

Toen Kohl hoorde dat het Franse antidopingbureau nieuwe testen ging uitvoeren na de Tour, betekende dat een grote schok voor de Oostenrijker. „Ik dacht: Ik ben dood. Maar dan zijn we ook allemaal dood. Anderen hadden ook gebruikt. Ik vroeg me af wat de Franse autoriteiten zouden doen. Zouden ze het hele eindklassement van de Tour schrappen? Ik hield mezelf voor dat ze dat niet zouden durven doen. Het blijft wel raar dat er door die nieuwe controles maar drie renners positief zijn bevonden.”

Ben erg benieuwd wat hier waar van is. Hij zit dicht bij het vuur en zie niet waarom hij hierover zou liegen.

Misschien omdat hij toch niets meer te verliezen heeft en wil aantonen (ten onrechte?) dat hij niet de enige is. Aan de andere kant zit er denk ik zeker een kern van waarheid in. Maar hoe betrouwbaar zijn die testen dan??
Reply
#12
Wat een kneus, vandaar dat hij dit seizoen zo goed in vorm was....

Quote:PARIJS - De internationale wielrenunie UCI heeft de Spanjaard Antonio Colom Mas voorlopig geschorst vanwege doping. De 31-jarige coureur van Katoesja testte begin april bij een out-of-competition-controle positief op epo. Dat maakte de UCI dinsdag bekend.

Colom Mas won dit jaar onder meer een etappe in de rittenkoers Parijs-Nice. Ook schreef hij het eindklassement van de Ronde van Mallorca op zijn naam. De afgelopen twee jaar reed de Spanjaard voor Astana. De schorsing van Colom Mas is van kracht tot hij is gehoord door de Spaanse wielerbond.

De Spanjaard is al de tweede renner van Katoesja in een korte tijd die een positieve dopingtest aflegt. Zijn Oostenrijkse teamgenoot Christian Pfannberger ging hem voor. Pfannberger werd op 19 maart betrapt bij een controle bij hem thuis.
Reply
#13
Die gasten van Katoesja hebben geluk dat het zo kort voor de tour gebeurd, anders waren ze niet eens uitgenodigd.

Ben benieuwd wie er van deze ploeg nog meer gepakt gaat worden, mede gezien door het bericht van Scholten uit een ander topic.

Scholten! Wrote:Paar opvallende zaken bij de voorselecties bij de Tourploegen. Zo zal Rogers niet rijden bij Columbia en ook Steegmans is een vraagteken aangezien hij een of ander contract (vijf jaarsalarissen inleveren bij doping) niet wil ondertekenen.




Het verbaast mij wel dat renners deze dopingsrisico's durven nemen.

-Of ze zijn oerstom, want ze weten van de strenge controles en de grote pakkans

-Of ze weten inmiddels (door het lange en vele gebruik) dat de pakkans zo laag is en dat de controles zo onbetrouwbaar zijn (zie het verhaal van Kohl) dat ze het lage risico durven nemen, daar (bijna) iedereen dat doet.


Of zie ik spoken en zijn de zonderlingen gewoon eenlingen?
Reply
#14
Lamme Lennie Wrote:
Quote:Kohl: Hele top tien Tour positief

PARIJS - Dopingzondaar Bernhard Kohl, inmiddels gestopt met wielrennen, trapt nog even flink na. „Ik ben ervan overtuigd dat de hele top tien uit de Tour de France positief was”, zegt de Oostenrijker die in 2008 als derde in het eindklassement van de Ronde van Frankrijk finishte maar vervolgens werd gepakt op het gebruik van verboden middelen.

Kohl zegt in de Franse sportkrant L'Equipe dat hij tijdens de Tour drie bloedtransfusies onderging. „De eerste na de zesde etappe, de tweede voor de Pyreneeën en de laatste voor de Alpen.” Zijn toenmalige manager Stefan Matschiner zorgde voor het bloed. Volgens Kohl kreeg hij dat 's avonds tussen zes en acht uur toegediend. „Hij stuurde me een sms dat ik naar zijn kamer kon komen. Ik verdween dan 20 minuten. Niemand had het in de gaten.”

Toen Kohl hoorde dat het Franse antidopingbureau nieuwe testen ging uitvoeren na de Tour, betekende dat een grote schok voor de Oostenrijker. „Ik dacht: Ik ben dood. Maar dan zijn we ook allemaal dood. Anderen hadden ook gebruikt. Ik vroeg me af wat de Franse autoriteiten zouden doen. Zouden ze het hele eindklassement van de Tour schrappen? Ik hield mezelf voor dat ze dat niet zouden durven doen. Het blijft wel raar dat er door die nieuwe controles maar drie renners positief zijn bevonden.”

Ben erg benieuwd wat hier waar van is. Hij zit dicht bij het vuur en zie niet waarom hij hierover zou liegen.

heb ik altijd al gezegd, maar op het forum werd ik daarmee nooit serieus genomen. 8-[
Reply
#15
Quote:-Of ze weten inmiddels (door het lange en vele gebruik) dat de pakkans zo laag is en dat de controles zo onbetrouwbaar zijn (zie het verhaal van Kohl) dat ze het lage risico durven nemen, daar (bijna) iedereen dat doet.

Het zou wel eens deze reden kunnen zijn. Natuurlijk gebruikt niet iedereen, aangezien er ongetwijfeld enkele moraalridders rondfietsen, maar omdat iedereen het doet en het risico blijkbaar niet zo hoog is, kiezen ze er voor om het te doen. Dat was in de jaren negentig al zo, en dat is blijkbaar nu nog steeds :|
Reply
#16
Scholten! Wrote:
Quote:-Of ze weten inmiddels (door het lange en vele gebruik) dat de pakkans zo laag is en dat de controles zo onbetrouwbaar zijn (zie het verhaal van Kohl) dat ze het lage risico durven nemen, daar (bijna) iedereen dat doet.

Het zou wel eens deze reden kunnen zijn. Natuurlijk gebruikt niet iedereen, aangezien er ongetwijfeld enkele moraalridders rondfietsen, maar omdat iedereen het doet en het risico blijkbaar niet zo hoog is, kiezen ze er voor om het te doen. Dat was in de jaren negentig al zo, en dat is blijkbaar nu nog steeds :|

in de jaren negentig was de pakkans nog kleiner. heel italie zat aan de epo, die gasten wonnen alles van 91-95. niemand die wist wat epo was.

overigens was dat ook nog zo bij nagano 98. remember timmertje ('ik was helemaal niet moe na de 1500 meter') en romme (het jaar daarna geen deuk in een pakje boter). oh nee, das waar ook, dat lag aan de strips die ze op hun hofd plakten. Undecided
Reply
#17
waf Wrote:
Scholten! Wrote:
Quote:-Of ze weten inmiddels (door het lange en vele gebruik) dat de pakkans zo laag is en dat de controles zo onbetrouwbaar zijn (zie het verhaal van Kohl) dat ze het lage risico durven nemen, daar (bijna) iedereen dat doet.

Het zou wel eens deze reden kunnen zijn. Natuurlijk gebruikt niet iedereen, aangezien er ongetwijfeld enkele moraalridders rondfietsen, maar omdat iedereen het doet en het risico blijkbaar niet zo hoog is, kiezen ze er voor om het te doen. Dat was in de jaren negentig al zo, en dat is blijkbaar nu nog steeds :|

in de jaren negentig was de pakkans nog kleiner. heel italie zat aan de epo, die gasten wonnen alles van 91-95. niemand die wist wat epo was.


Miguel Indurain

1991
Ronde van Catalonië
Ronde van Frankrijk

1992
Ronde van Catalonië
Ronde van Frankrijk
Ronde van Italië

1993
Ronde van Frankrijk
Ronde van Italië

1994
Ronde van Frankrijk

1995
Dauphiné Libéré
Wereldkampioen tijdrijden
Ronde van Frankrijk



Volgens mij, maar pin me dr niet op vast, is en was dit toch echt een Spanjaard.

Of ga je hier ook weer een eigen draai aan geven Wafje?


Hoe groot de pakkans is weet je niet, want je weet niet wie er wel/niet gebruikt en wie dat wel/niet deden in de jaren 90. Iemand die niet betrapt is blijft onschuldig, tot het tegendeel bewezen is. We kunnen wel denken dat iedereen snoept van de verboden vrucht, maar zeker weten doet niemand het. Ik denk persoonlijk ook dat 90% gebruikt en dat daar slechts een klein deel van gepakt wordt, maar zeker weten doe ik het niet. Wie weet is de pakkans wel 90% en gebruikt echt een heel klein deel (nog).

Voor de rest ben ik het wel eens met je verhaal en is het gewoon een kwestie van degene die niet betrapt wordt heeft geluk. Aan de andere kant ben ik blij dat bijna iedereen gebruikt, dat houdt de sport wel net zo "eerlijk" en net zo spannend.
Reply
#18
Dugarry Wrote:Volgens mij, maar pin me dr niet op vast, is en was dit toch echt een Spanjaard.

Of ga je hier ook weer een eigen draai aan geven Wafje?

ik veronderstel bekend dat ook indurain wel eens wat won (duhuh). ik had voor alles lettelijk nemende imbicielen zoals jij idd beter kunnen zeggen dat alles werd gewonnen door italianen en indurain.

en als je nu nog verder de wijsneus uit wil hangen dan zoek je nog een paar wedstrijden op die niet werden gewonnen door italianen en door indurain. bijvoorbeeld de witt trui in de tour, die werd gewonnen door eddy bouwman. 8-[

oftewel, zaadstengel, je had moeten lezen: bij wijze van spreken werd alles gewonnen door italianen.

greg lemond heeft het gezegd: in 91 was hij fitter dan ooit. hij werd helemaal tureluurs gereden. rara hoe kan dat.
Reply
#19
Och, meneer op een foutje wijzen levert direct stoere taal op, peopoe. Zet het er dan gewoon direct goed neer en kom niet achteraf met een lulverhaal waarbij je mij nog zowat de schuld geeft van je eigen falen. Als we bij alle posts waarbij jij fouten van anderen corrigeert jou een wijsneus moeten noemen mogen we er nog wel een forum bij maken.



Met de rest van je verhaal sluit je wel weer mooi aan op mijn verhaal. Het ging mij er om dat niet de Italianen alles wonnen, maar dus ook Indurain. Als je had gezegd "de italianen (Ciapucci & Bugno) en Spanjaarden (Indurain) wonnen alles" zou je bewering inderdaad kloppen. Begin/midden jaren 90 kwamen ook anderen op de epo, Hampsten, Oegroemov, Zulle, Virenque, Rominger, waarna de italiaanse en spaanse overheersing met de overwinning van Riise wegept en iedereen de epo gevonden lijkt te hebben.

Maar het klopt, Lemond was epoclean en won op pindakaas, wat oude dope en een BigMac de ronde de jaren er voor. Indurain stond stijf van de epo maar toevallig net vergeten zijn transfusie te doen voor de tour van 96, waar hij helemaal tureluus gereden werd door Riis, die ook weer bekend heeft doping te hebben gebruikt. Die werd aan jaar later weer tureluus gereden door Ulrich, ook niet bepaald de cleanste van het, die op zijn beurt weer tureluus werd gereden door Pantani.

Met andere woorden, bijna iedereen lijkt te gebruiken of dat gedaan te hebben, maar nogmaals, men is pas schuldig indien gepakt.
Reply
#20
Dugarry Wrote:Och, meneer op een foutje wijzen levert direct stoere taal op, peopoe. Zet het er dan gewoon direct goed neer en kom niet achteraf met een lulverhaal waarbij je mij nog zowat de schuld geeft van je eigen falen. Als we bij alle posts waarbij jij fouten van anderen corrigeert jou een wijsneus moeten noemen mogen we er nog wel een forum bij maken.

he gaat er om hoe je het zegt he, zaadstengel. je hoeft echt niet de lijst van indurain te copy pasten, die kent iedereen. je had ook kunnen volstaan met de opmerking: en indurain dan. dan had ik normaal kunnen reageren en zeggen dat die er uiteraard ook bijhoorde. dat is helemaal geen foutje, dat komt omdat jij het vermogen mist tussen de regels door te lezen. als je echt denkt dat ik dacht dat italianen ALLES wonnen, dan ben je dus gewoon een naieve randdebiel.

Quote:Met de rest van je verhaal sluit je wel weer mooi aan op mijn verhaal. Het ging mij er om dat niet de Italianen alles wonnen, maar dus ook Indurain. Als je had gezegd "de italianen (Ciapucci & Bugno) en Spanjaarden (Indurain) wonnen alles" zou je bewering inderdaad kloppen. Begin/midden jaren 90 kwamen ook anderen op de epo, Hampsten, Oegroemov, Zulle, Virenque, Rominger, waarna de italiaanse en spaanse overheersing met de overwinning van Riise wegept en iedereen de epo gevonden lijkt te hebben.

ik had het bewust over 91-95. met de fondriesten en zo. en werkelijk allemaal onbeduidende italianen die wonnen, er was echt geen flikker aan. de periode daarna is zo diffuus omdat iedereen het toen ontdekte. degenen die het meest durfde in te nemen won. riis, pantani, ulrich, allemaal nep winnaars.

Quote:Maar het klopt, Lemond was epoclean en won op pindakaas, wat oude dope en een BigMac de ronde de jaren er voor. Indurain stond stijf van de epo maar toevallig net vergeten zijn transfusie te doen voor de tour van 96, waar hij helemaal tureluus gereden werd door Riis, die ook weer bekend heeft doping te hebben gebruikt. Die werd aan jaar later weer tureluus gereden door Ulrich, ook niet bepaald de cleanste van het, die op zijn beurt weer tureluus werd gereden door Pantani.

ook zoetemelk ik vaak genoeg betrapt op doping, maar de doping uit de jaren 80 en daarvoor was lang niet zo prestatiebevorderend als epo is.

Quote:Met andere woorden, bijna iedereen lijkt te gebruiken of dat gedaan te hebben, maar nogmaals, men is pas schuldig indien gepakt.

je gebruikt normaal gesproken alleen als je kunt winnen. knechten hoeven het niet te gebruiken. die hoeven maar 1 berg te presteren en kunnen daaran rustig verder kabbelen.

die belgen en italiane hebben als voordeel dat ze in ene land wonen waar de controle toch kut is. armstrong had als voordeel dat hij de gehele tijd in amerika verbleef, ook een land dat eigen sporters niet zal afvallen. kijk maar naar de olympische spelen. ik denk dat die armstron al lang bloedtransfusies deed. je eigen bloed, dat tijdens de training verrijkt is met witte bloedcellen.
Reply
#21
Wederom bevestig je mijn en ook je eigen verhaal, dank daarvoor.


En tjah, een beetje stoer schelden is gewoon tekenend, immers was jij degene die met foutieve berichtgeving kwam, niet ik. Tevens is het voor jou Wafje nog altijd meneer Zaadstengel.


Aan de andere kant mag je me ook noemen zoals je wilt, immers, waffende honden bijten niet, is mij geleerd.
Reply
#22
Dugarry Wrote:immers was jij degene die met foutieve berichtgeving kwam, niet ik.

het feit dat jij alles letterlijk neemt, wil niet zeggen dat er een fout zat in de berichtgeving, zaadstengel.
Reply
#23
Die zat er wel degelijk in Her Wafje, anders had ik hem ook niet opgemerkt. EN had u die fout ook echt niet toegegeven stoertje.

De fout was zelfs zo groot dat het niets met iets letterlijk nemen te maken heeft, gewoon met grove nalatigheid. De Italianen wonnen van de grote wedstrijden bar weinig (Tour/OS/Vuelta niet, Giro 2x en /WK 2x). Het meeste werd gewonnen door de Spanjaarden (Indurain, Tour/OS/Giro, Olano WK 1x). En dat ook vanaf begin jaren 90 de heren T. Rominger en A. Zulle uit Zwitserland de epo dokter wisten te vinden blijkt uit de winst van Rominger in de Vuelta in 92, 93 en 94 (Zulle in 96 en 97, maar over die jaren hadden we het niet), tevens uit het aantal podiumplaatsen die beide heren wisten te bemachtigen in de 3 grote rondes.

Italië won dus bijna niets meneer Waf, of dringt het nog niet tot die botte hersens van u door dat u gewoon de plank volledig missloeg met de opmerking: "in de jaren negentig was de pakkans nog kleiner. heel italie zat aan de epo, die gasten wonnen alles van 91-95. niemand die wist wat epo was."

Ze grossierden wel in 2e en 3e plekken daarentegen.

Wil je nog meer feiten hebben, of geef je nu gewoon een keer toe dat je niet alleen onvolledig was, maar ook geweeon fout zat.
Reply
#24
Dugarry Wrote:Die zat er wel degelijk in Her Wafje, anders had ik hem ook niet opgemerkt. EN had u die fout ook echt niet toegegeven stoertje.

De fout was zelfs zo groot dat het niets met iets letterlijk nemen te maken heeft, gewoon met grove nalatigheid. De Italianen wonnen van de grote wedstrijden bar weinig (Tour/OS/Vuelta niet, Giro 2x en /WK 2x). Het meeste werd gewonnen door de Spanjaarden (Indurain, Tour/OS/Giro, Olano WK 1x). En dat ook vanaf begin jaren 90 de heren T. Rominger en A. Zulle uit Zwitserland de epo dokter wisten te vinden blijkt uit de winst van Rominger in de Vuelta in 92, 93 en 94 (Zulle in 96 en 97, maar over die jaren hadden we het niet), tevens uit het aantal podiumplaatsen die beide heren wisten te bemachtigen in de 3 grote rondes.

Italië won dus bijna niets meneer Waf, of dringt het nog niet tot die botte hersens van u door dat u gewoon de plank volledig missloeg met de opmerking: "in de jaren negentig was de pakkans nog kleiner. heel italie zat aan de epo, die gasten wonnen alles van 91-95. niemand die wist wat epo was."

Ze grossierden wel in 2e en 3e plekken daarentegen.

Wil je nog meer feiten hebben, of geef je nu gewoon een keer toe dat je niet alleen onvolledig was, maar ook geweeon fout zat.


nou zeg ik je dat je die opmerking niet te letterlijk moet nemen omdat iedereen begrijpt dat niet alles werd gewonnen door italianen. ik gef je vervolgens als suggestie vooral niet nog meer voorbeelden te geven waarbij geen italianen wonnen. en dan ga je er nog gewoon op door ook. Undecided

het gaat er mij dus om dat onbeduidende italianen opeens alle nederlanders voorbij reden en ja, verhoudingsgewijs veel wonnen. niet alles dus? nee hoor dugarnie, niet alles! goh je hebt gelijk zeg, dat is wel cruciaal voor de discussie. 8-[

overigens moet het ook in het voetbal gegolden hebben. kijk vooral nog een keer terug naar die finale in 96 tegen ajakkes en volg die torricelli ff.

oftewel, denkhoofd, even voor jou in jip en janneke taal, wat ik juist wilde voorkomen, want dat zijn zo veel lettertjes maar ja, voor letterlijke imbicielen als jij blijkbaar noodzaak: mijn stelling is dat de epo imo voor het eerst op grote schaal gebruikt werd door italianen. italianen gingen opeens substantieel beter rijden, gemiddelde italianen reden opeens de rest voorbij, in touretappes zaten er opeens allemaal obeduidende luigis in kopgroepen. ook andere nationaliteiten gingen uiteraard gebruiken. die kregen daar ook lucht van. opeens een stel zwitsers, gek genoeg een buurland van italie :eeeek: en uiteraard spanjaarden. nederland overigens niet, wij zijn immers altijd roomser dan de paus.


dus voor de negende keer: als ik zeg dat de italianen alles wonnen, is dat bewust zo extreem gesteld dat je niet anders kunt dan afleiden dat ik dat niet letterlijk bedoel. dat jij niet inziet dat het nogal kneuzerig overkomt om vervolgens met de prijzenkast van indurain aan te komen (terwijl iedereen die kent) maakt het allemaal nog erger.

maar goed, ik hoe maar weer op met je, want je bent en blijft irritant vanwege je immense domheid.
Reply
#25
Zeer vermakelijk dit, ga gerust door met kibbelen =D>
Reply
#26
waf Wrote:
Dugarry Wrote:Die zat er wel degelijk in Her Wafje, anders had ik hem ook niet opgemerkt. EN had u die fout ook echt niet toegegeven stoertje.

De fout was zelfs zo groot dat het niets met iets letterlijk nemen te maken heeft, gewoon met grove nalatigheid. De Italianen wonnen van de grote wedstrijden bar weinig (Tour/OS/Vuelta niet, Giro 2x en /WK 2x). Het meeste werd gewonnen door de Spanjaarden (Indurain, Tour/OS/Giro, Olano WK 1x). En dat ook vanaf begin jaren 90 de heren T. Rominger en A. Zulle uit Zwitserland de epo dokter wisten te vinden blijkt uit de winst van Rominger in de Vuelta in 92, 93 en 94 (Zulle in 96 en 97, maar over die jaren hadden we het niet), tevens uit het aantal podiumplaatsen die beide heren wisten te bemachtigen in de 3 grote rondes.

Italië won dus bijna niets meneer Waf, of dringt het nog niet tot die botte hersens van u door dat u gewoon de plank volledig missloeg met de opmerking: "in de jaren negentig was de pakkans nog kleiner. heel italie zat aan de epo, die gasten wonnen alles van 91-95. niemand die wist wat epo was."

Ze grossierden wel in 2e en 3e plekken daarentegen.

Wil je nog meer feiten hebben, of geef je nu gewoon een keer toe dat je niet alleen onvolledig was, maar ook geweeon fout zat.


nou zeg ik je dat je die opmerking niet te letterlijk moet nemen omdat iedereen begrijpt dat niet alles werd gewonnen door italianen. ik gef je vervolgens als suggestie vooral niet nog meer voorbeelden te geven waarbij geen italianen wonnen. en dan ga je er nog gewoon op door ook. Undecided

het gaat er mij dus om dat onbeduidende italianen opeens alle nederlanders voorbij reden en ja, verhoudingsgewijs veel wonnen. niet alles dus? nee hoor dugarnie, niet alles! goh je hebt gelijk zeg, dat is wel cruciaal voor de discussie. 8-[

overigens moet het ook in het voetbal gegolden hebben. kijk vooral nog een keer terug naar die finale in 96 tegen ajakkes en volg die torricelli ff.

oftewel, denkhoofd, even voor jou in jip en janneke taal, wat ik juist wilde voorkomen, want dat zijn zo veel lettertjes maar ja, voor letterlijke imbicielen als jij blijkbaar noodzaak: mijn stelling is dat de epo imo voor het eerst op grote schaal gebruikt werd door italianen. italianen gingen opeens substantieel beter rijden, gemiddelde italianen reden opeens de rest voorbij, in touretappes zaten er opeens allemaal obeduidende luigis in kopgroepen. ook andere nationaliteiten gingen uiteraard gebruiken. die kregen daar ook lucht van. opeens een stel zwitsers, gek genoeg een buurland van italie :eeeek: en uiteraard spanjaarden. nederland overigens niet, wij zijn immers altijd roomser dan de paus.


dus voor de negende keer: als ik zeg dat de italianen alles wonnen, is dat bewust zo extreem gesteld dat je niet anders kunt dan afleiden dat ik dat niet letterlijk bedoel. dat jij niet inziet dat het nogal kneuzerig overkomt om vervolgens met de prijzenkast van indurain aan te komen (terwijl iedereen die kent) maakt het allemaal nog erger.

maar goed, ik hoe maar weer op met je, want je bent en blijft irritant vanwege je immense domheid.


Gottogottogot, dus we moeten niets wat jij uitkraamt meer letterlijk nemen Wafje?

-Eerst kom je met de opmerking dat de Italianen ALLES wonnen

-Dan kom je met de Italianen en Indurain die ALLES wonnen

-Dan dringt het in die niet al te ruim gevulde hersenpan van je door dat ook de Zwitsers veel wonnen en moeten we je hele verhaal niet meer letterlijk nemen. Daar komt nog bij dat mensen als Virenque, Riis, Oegroemov, Berzin, Jaskula, Jalabert, Tonkov, Museeuw en Abdoesjaparov ook menig podiumplaats in een grote ronde, trui, etappe en/of klassieker wonnen.

De enige Italianen die een ronde van naam wonnen zijn Chioccioli (Giro 91), Bugno (Giro 90 en WK 91 en 92) Ciapucci, de man met de meeste 2e en 3e plekken plus wat bolltjestruien en dan nog wat hoge klasseringen van Pantani. Podiumplaatsen en hoge klasseringen tellen echter niet Wafmansje, al begrijp ik best dat jij daar vandaag de dag enorm blij mee zou zijn, dat zal ik je dan gezien je situatie ook niet kwalijk nemen jochie, mar neemt niet weg dat je de plank volledig mis slaat.

Met andere woorden, dom gelul dat de Italianen als eerste de EPO uitvonden. Uit veel landen kwamen zondaars, behalve dan uit Nederland als ik jou moet geloven. (Dekker 2e op OS in 1992, achter Casartelli (nooit gepakt tot z'n dood), maar voor veel latere dopingzondaars....)


Je Ajax gezwets verhaal raakt kant nog wal en is gewoon dom zoeken naar een uitweg om je onkunde op wielergebied te verbloemen. In 95 wonnen we de finale van Italianen, in 96 verloren we hem. We rolden dat jaar wel Madrid op, of ga je nu weer met een verhaal komen dat na alleen de italiaanse wielrenners nu ook alleen de italiaanse voetballers het alleenrecht op EOP hadden en ALLES wonnen?


Ik heb een nieuwtje voor je, echt een primeur. Bij Feyenoord zaten ze in 70 masaal aan de coke en speed, in de kuip waren de zijlijnen gemaakt van dit spul. Bij Ajax zagen ze dat en namen ze ook wat snuifjes van de lijnen en stippen, net iets meer dan ze in Rotterdam deden en prompt won Ajax de cup in 71, 72 en 73 en werd het de beste Nederlandse club allertijden. Maar ja, klopt dit verhaal wel? Of moeten we dit maar niet te letterlijk nemen, want Madrid won de cup ook al een paar keer op rij, dus wellicht hebben die de snuifjes uitgevonden.

Waf, voor jou genoeg voer om over na te denken kereltje, bel direct het AD maar met dit nieuwtje, noem mij maar als bron, dat klinkt vast geloofwaardiger dan jezelf noemen na al die misperen van je uit bovenstaand stuk.

Ach, dit is ook maar het wielertopic, gelukkig heb je meer verstand van voetbal #-o
Reply
#27
vandaag in Trouw een artikel over hoe de controles de komende tour zullen zijn. Natuurlijk worden die 'feller dan ooit', vraag is hoeveel er daadwerkelijk gepakt gaan worden. Volgende week schijnt er een lijst uit te komen met ongeveer vijftig renners die extra in de gaten worden gehouden. De bonden en ploegen krijgen volgende week die lijst toegestuurd. Aan hun de keuze wat ze met de renners doen.

Iedere renner moet volgende week donderdag twee bloedmonsters inleveren. Daarnaast worden elke dag acht tot elf renners gecontroleerd.
Mijn gras is groener
Reply
#28
Tjah, zolang je niet weet hoeveel er gebruiken weet je ook niet wat de pakkans is.

Toch denk ik dat men de goede kant op gaat met zo'n paspoort, maar wat als iemadn nu flink gebruikt, maar net onder de grens blijft. Zijn bloedstalen gevend an aan dat hij deze waarde heeft (na gebruik) en dan kan hij rustig door gaan met gebruiken, daar deze stalen leidend zullen zijn voor zijn controles.

Ze zullen het wel goed uitgezocht hebben en zonder veel gedetailleerde kennis is het moeilijk oordelen of de pakkans nou juist groot of niet groot is.

Vandaag beslist de CAS ook over Valverde, als de CAS zijn beroep tegen de Italiaanse schorsing afwijst neemt de UCI ws deze schorsing over.
Reply
#29
Quote:'Vijftig renners hebben verdachte bloedwaarden'
15 juni 2009



Er rijden momenteel 50 renners in het peloton die kampen met verdachte bloedwaarden. Dat vertelde UCI-voorzitter Pat McQuaid na afloop van de slotetappe van de Dauphiné Libéré aan L'Equipe. Volgens het biologisch paspoort van de UCI hebben de renners abnormale waarden wat kan duiden op het gebruik van doping.

De eerste ploegen en renners worden deze week geïnformeerd. Dit zal de nodige gevolgen hebben voor de samenstellingen van de teams voor de Tour. "Ik kan me niet voorstellen dat er een van deze renners meegaat naar de Tour de France," aldus McQuaid. Volgens de Ier zijn de resultaten waterdicht. "We hebben dit paspoort samengesteld met behulp van experts. We zijn er klaar voor om het in de rechtbank te verdedigen."


Ben benieuwd, ik gok op Valverde en Contador.
Reply
#30
Amor Fati Wrote:vandaag in Trouw een artikel over hoe de controles de komende tour zullen zijn. Natuurlijk worden die 'feller dan ooit', vraag is hoeveel er daadwerkelijk gepakt gaan worden. Volgende week schijnt er een lijst uit te komen met ongeveer vijftig renners die extra in de gaten worden gehouden. De bonden en ploegen krijgen volgende week die lijst toegestuurd. Aan hun de keuze wat ze met de renners doen.

Iedere renner moet volgende week donderdag twee bloedmonsters inleveren. Daarnaast worden elke dag acht tot elf renners gecontroleerd.

dan krijg je net zoals in het tennis (williams ligt er drie maanden uit vanwege een polsblessure Undecided ) ook weer allerhande smoezen waarom bepaalde renners niet meedoen.

stond een interessant stuk over een nieuw proefschirft in nrc. het schijnt echt niet te kunnen wat wada allemaal doet, de mensenrechten van renners worden vanwege de doping op schandalige wijze aangetast. dat ben ik wel een beetje met hem eens, maar het alternatief is dat je allemaal lance armstrongs krijgt die het stiekem kunnen doen....
Reply


Forum Jump: