The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Dopingzondaars
#61
Thomas Dekker niet naar Tour de France
01 juli 2009



Thomas Dekker zal niet van start gaan in de Ronde van Frankrijk. De renner van Silence-Lotto is in december 2007 betrapt op het gebruik van EPO bij een controle buiten competitie. De Belgische ploeg zet Dekker per direct op non-actief.

Bij de controle in 2007 was de uitslag in eerste instantie negatief. Door verbeterde methodes kon achteraf toch nog EPO-gebruik worden vastgesteld. Ploegleider van Thomas Dekker, Marc Sergeant, zegt in een eerste reactie teleurgesteld te zijn: "Ik ben zwaar ontgoocheld. Hij reed op het moment van de controle voor Rabobank, maar het nieuws komt toch hard aan."

Dekker zal in de Tour nu worden vervangen door de Brit Charles Wegelius.
Reply
#62
Dugarry Wrote:Thomas Dekker niet naar Tour de France
01 juli 2009



Thomas Dekker zal niet van start gaan in de Ronde van Frankrijk. De renner van Silence-Lotto is in december 2007 betrapt op het gebruik van EPO bij een controle buiten competitie. De Belgische ploeg zet Dekker per direct op non-actief.

Bij de controle in 2007 was de uitslag in eerste instantie negatief. Door verbeterde methodes kon achteraf toch nog EPO-gebruik worden vastgesteld. Ploegleider van Thomas Dekker, Marc Sergeant, zegt in een eerste reactie teleurgesteld te zijn: "Ik ben zwaar ontgoocheld. Hij reed op het moment van de controle voor Rabobank, maar het nieuws komt toch hard aan."

Dekker zal in de Tour nu worden vervangen door de Brit Charles Wegelius.

fokker is failliet en faas wilkes gaat naar inter!

en de titanic is gezonken!
Reply
#63
Dugarry Wrote:Thomas Dekker niet naar Tour de France
01 juli 2009



Thomas Dekker zal niet van start gaan in de Ronde van Frankrijk. De renner van Silence-Lotto is in december 2007 betrapt op het gebruik van EPO bij een controle buiten competitie. De Belgische ploeg zet Dekker per direct op non-actief.

Bij de controle in 2007 was de uitslag in eerste instantie negatief. Door verbeterde methodes kon achteraf toch nog EPO-gebruik worden vastgesteld. Ploegleider van Thomas Dekker, Marc Sergeant, zegt in een eerste reactie teleurgesteld te zijn: "Ik ben zwaar ontgoocheld. Hij reed op het moment van de controle voor Rabobank, maar het nieuws komt toch hard aan."

Dekker zal in de Tour nu worden vervangen door de Brit Charles Wegelius.

Toen dat bericht van die voedselvergiftiging kwam wisten we eigenlijk al genoeg..... wat een loser.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#64
](*,) ](*,) ](*,) ](*,) Nu kun je hem nooit meer serieus nemen...
Reply
#65
ik hoorde op 3fm iemand bellen met zijn vader toen het net bekend was... die had het nieuws nog niet gehoord. Die man was direct van slag, echt zo zielig.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#66
Volgens Smeets net in het Sportjournaal wordt er morgen nog een dopingzondaar bekend gemaakt. Ben benieuwd wie..
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
#67
'Clément Lhottellerie ook betrapt'

02 juli 2009

Clément Lhottellerie heeft bij een controle positief getest. Dat meldt dagblad De Telegraaf aan de hand van bronnen bij de Franse wielerbond.

Om welk middel het precies gaat, is niet bekend. Het gaat wel om een product waarvoor een vrijstelling kan worden gevraagd. Een attest heeft de 23-jarige klimmer van Vacansoleil echter niet.

De Fransman reed vorig jaar nog voor Skil-Shimano. Hij veroverde voor zijn ploeg de bolletjestrui in Parijs-Nice en deed goed mee in het klassement. Daarna kwam er echter het slop in de samenwerking tussen beide partijen. Lhottellerie solliciteerde openlijk naar een stapje hogerop en stuurde aan op een breuk. Toen hij twee keer niet op afspraken verscheen, had de Nederlandse ploeg genoeg van de renner. Hij tekende voor dit jaar bij Vacansoleil, maar kon niet echt heel veel potten breken.
Reply
#68
Zou Dekker dezelfde gang wachten als Vino, Landis en Hamilton? Van rechter naar rechter, van tribunaal naar tribunaal en vervolgens failliet 5 en vijf jaar voor niets gestreden, je krijgt toch nooit gelijk. Gewoon direct bekennen en meewerken, krijg je een schorsing van 12 maanden. Bij blijven ontkennen is dat in ieder geval 2 jaar, bij het later bekennen en meewerken kan dat ook 18-20 maandne worden (Ricco).



Dekker: "Gevoel dat ik geflikt word"
02 juli 2009

Thomas Dekker is betrapt op het gebruik van dynepo, zo werd gisteren bekend. De Nederlandse wielrenner uit Dirkshorn vindt het echter maar "een raar verhaal", zo meldt hij in een gesprek met De Telegraaf.

"Ik vind het allemaal heel vreemd. Ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar ik heb het gevoel dat ik geflikt word. Op de dag dat ik naar de Tour vertrek komt ineens dit verhaal opduiken. Hoe kan een staal die in 2007 is onderzocht en negatief is verklaard nu opeens opnieuw worden getest? Hier klopt iets niet. Ik ben in Milaan om met mijn advocaat te overleggen welke stappen ik kan ondernemen."

Volgens Dekker kwam het nieuws hem rauw op het dak vallen. "Ik werkte nog een laatste training rondom Lucca af voordat ik in de namiddag naar Monaco zou vliegen. Toen ik terugkwam van de training werd ik door Anne Gripper (hoofd Antidoping van de UCI, red.) gebeld. Zij vertelde me dat ik in december 2007 positief had getest op epo. Ik heb het hele verhaal aangehoord. Dan zak je wel even door de grond. Ik heb vervolgens direct de ploeg op de hoogte gesteld."

Dekker komt in het gesprek strijdbaar over. "Er kloppen veel zaken niet. Ik zal mijn naam moeten redden. Dat zal niet gemakkelijk zijn", zo laat de 24-jarige renner van Silence-Lotto weten. "Dit mag niet het einde van mijn wielercarrière betekenen."
Reply
#69
het valt me op dat hij niet ontkent. hij zegt dat er zaken niet kloppen. het voelt zich geflikt omdat hij ooit negatief getest heeft terwijl hij positief was. hij denkt dat iemand hem heeft verraden waardoor nog een keer een test gedaan is.

hij had gewoon met zijn poten van de synthetische epo moeten afblijven, maar dat geldt uiteraard voor meer renners.

je hebt gebruikt en bent gepakt. stom dekker. neem je verlies en hou op met je krokodillentranen.
Reply
#70
Zo denk ik er ook over.

Wel raar dat het nu opnieuw getest is inderdaad, ws op aanwijzing/verzoek van de UCI die zijn waarden in 2008/2009 niet vertrouwde, maar het kan ook gewoon een tip van een derde zijn geweest. Dan zouden ze nu ook Rasmussen alsnog positief moeten kunnen testen en vele anderen ook. Wie weet heeft zijn oud kamergenootje Kohl hem er wel bij genaaid?

Maar wie zegt dat er met die monsters, uit 2007, inmiddels niet geknoeid oid is?

Nu betreft het een Hollander, maar iedere week gaan er renners van dit kaliber onderuit met tests.

Ik blijf zeggen, of de gepakten zijn dom (alhoewel, toen was het dus nog niet te traceren, nu wel, en 5 jaar geleden werden oude stalen niet bewaard...) want ze weten dat ze hoe dan ook tegen de lamp lopen.

Of de pakkans is zo klein, (dat bewijst maar weer eens het feit dat hij in 2007 negatief was, nu 18 maand later positief) dat bijna iedereen gebruikt en zo nu en dan wordt er een gepakt.

Herbert Dijkstra nu op 358: Het is een wedloop tussen nieuwe middeltjes en de opsporingsmethodes. En de ene haalt de andere soms in v.v.

Ik gok dat Armstrong nu aan de 4e cat. Epo zit, welke nog niet te traceren is. In zijn jaren werd er in Amerika bijna niet getest, laat staan out of competition, hij heeft dus net als Rasmussen in 2007 zichzelf iedere winter vol kunnen stouwen met dat spul. Rasmussen is in die tour 10-15x getest, steeds negatief, maar had dat spul dus ws wel. Ploeggenoten van Armstrong (US Postal/Discovery) die wel veel in europa koersten zijn veelal gepakt, hij wa sniet te pakken, tegen de tijd dat hij hier voor het eerst in het potje moest plassen was het niet meer te traceren, daar is Rasmussen het levende bewijs van.

Net als die Ricco, in de Giro werd hij niet betrapt, dus hij dacht, mooi, wat de dokter al zei, niet te traceren. Toen bleek de ASO al wel over de nieuwe nog in ontwikkeling zijnde methode te beschikken en ja, positief was ie, samen met zn maatje, die zelfs twee keer positief getest is.

Het wereldje is verrot, al jaren, waarschijnlijk altijd al geweest. Vroeger werd er nauwelijks getest en vond iedereen het best. Ik zeg dus gewoon stoppen met die testen en de beste (gebruiker) wint dan weer. Tevens bespaart een ieder dat een hoop speculaties en rompslomp. Over 5 jaar zit het hele peleton weer ergens aan, wat 2-3 jaar goed gaat end an vinden ze er wat op en worden er weer tientallen renners betrapt. Je maakt mij niet wijs dat Valverde, Basso, Contador etc. bij die gepakte arts zaten, terwijl de rest van het peleton niet zo'n soort arts tot zijn beschikking heeft. Ze zijn nooit gepakt, maar door het contact met die arts wel gestraft, erg vreemd.

Kortom, iedereen gebruikt maar de een maskeert het beter dan de ander en de een wordt net toevallig getest als er een nieuwe opsporingsmethode is.
Reply
#71
waf Wrote:dekker gaat niet mee. toch epo gebruikt in 1997.

Bron dat ie toen al gebruikte? :razz:
Reply
#72
Peter, blijf svp op het voetbalgedeelte van het forum.

De kindercreche voor de andere onderdelen moet nog geopend worden,

tot ziens knulletje!
Reply
#73
in de spits zie ik een bericht dat dr vlak voor de start van de TdF nog 4 tot 7 dopinggevallen bekend worden gemaakt. Positieve controles bij de rondes van Zwitserland en Romandie zijn hier de oorzaak van dit jaar!
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#74
Als je dit dan weer leest, vraag je jezelf toch af waarom je zo fanatiek de tour aan het volgen bent...

Bernhard Kohl deed maandag in het programma Tour 2009 op het eerste Belgische net opnieuw een boekje open over zijn dopinggebruik. De Oostenrijker liet weten al op zijn negentiende te zijn begonnen. "De eerste spuit was het moeilijkst, maar daarna wordt het als eten en slapen."

"Ik ben 200 keer gecontroleerd en had wel 100 keer positief kunnen zijn. Toch werd ik maar één keer gepakt. In 2007 begon de dopingvoorbereiding op de Tour van 2008 al. Drie keer is een halve liter bloed afgetapt en ingevroren. Later kreeg ik dat in die Tour terug, dan ging ik tussen het masseren en de interviews naar de hotelkamer van mijn manager, waar ik aan het infuus ging. Ik heb alleen het publiek bedrogen, maar niet mijn collega's. Want iedereen streed met gelijke wapens.'
Reply
#75
=;
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#76
Weinig nieuws onder de zon. Ik heb namelijk niet de illusie dat iedereen clean rijdt, het maakt me alleen niet zo heel erg veel uit. Het blijft hoe dan ook een mooie sport.
Reply
#77
Ook wielrenner Thomas Dekker en oud-renner Michael Boogerd melden zich binnenkort in Wenen om verhoord te worden in de lopende strafzaak omtrent de bloedbank Humanplasma. Ze zullen bij de Oostenrijkse justitie een verklaring afleggen. Denis Mentsjov meldde zich reeds in Wenen en is al gehoord, zo werd zondag bekend.

Advocaat Hans van Oijen verspreidde vandaag een verklaring namens Dekker en Boogerd, die beiden niet bereikbaar zijn voor commentaar. Volgens Van Oijen is nog niet bekend wanneer Dekker en Boogerd gehoord zullen worden. “Ik schat binnen twee maanden.”

Getuige

Hij benadrukt dat de twee Nederlanders niet als verdachte zijn aangemerkt. Ze komen slechts voor een getuigeverklaring. “Dekker en Boogerd hebben gelijk gezegd mee te werken. Ze hebben niets te verbergen”, aldus Van Oijen.

De zaak draait om wielermanager Stephan Matschiner, die zich met enkele van zijn renners zou hebben beziggehouden met bloeddoping. Onder anderen de Oostenrijker Bernhard Kohl was daarbij betrokken
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#78
Rabobank klaar in Oostenrijk...
Alles duidelijk en geen doping of iets.
Nu eindelijk eens knallen...
Reply
#79
Kohl beschuldigt Thomas Dekker en Boogerd van dopinggebruik. Waarom denk ik dat hij gelijk heeft?
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
#80
Lamme Lennie Wrote:Kohl beschuldigt Thomas Dekker en Boogerd van dopinggebruik. Waarom denk ik dat hij gelijk heeft?

omdat iedereen dope gebruikt.

het is alleen doping en strafbaar als je waardes afwijken.
Reply
#81
Als Boogerd gebruikt blijkt te hebben dan is echt het laatste beetje vertrouwen in het wielrennen weg bij mij, of klink ik dan heel naief? Voor zover je dat via tv kunt beoordelen kwam hij over als een zuivere renner en hij sprak zich volgens mij zeer regelmatig uit tegen doping. Dat is natuurlijk geen garantie, maar toch.
Reply
#82
Danilo Di Luca betrapt op doping


ROME - Wielrenner Danilo Di Luca is in de Ronde van Italië betrapt op cera, een variant van epo. De Italiaan eindigde in de Giro als tweede achter Denis Mentsjov. De internationale wielerunie UCI meldde woensdag dat Di Luca voorlopig is geschorst.

Volgens de UCI is Di Luca op 20 en 28 mei positief getest. De bloedmonsters zijn in een laboratorium in Parijs onderzocht.

Volgens de UCI hadden de controleurs de Italiaan op de korrel op basis van informatie uit zijn bloedpaspoort, eerdere testresultaten en zijn raceschema.

De 33-jarige Di Luca doet niet mee aan de Ronde van Frankrijk. In de Giro, gewonnen door de Russische Raborenner Denis Mentsjov, won de Italiaan twee etappes en droeg hij acht dagen de roze leiderstrui.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#83
Verbaast me totaal niets. Vond het al verdacht dat hij opeens de Giro won :roll:
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
#84
wat voor een IQ hebben wielrenners, bij (goede) prestaties horen controles.. Ik vind trouwens tijdens deze tour pellizotti te goed rijden.. :wink:
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#85
Astarloza is next, hoe dom kan je toch zijn zeg...........
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
#86
En 't zijn ook elke keer gasten die daadwerkelijk ook wat hebben gepresteerd. Icon_twisted
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#87
En daar zijn de volgende gesnapten:

'Winnaar Ronde Portugal positief'
Uitgegeven: 18 september 2009 13:29
Laatst gewijzigd: 18 september 2009 13:36

AMSTERDAM - Drie renners, waaronder eindwinnaar Nuno Ribeiro, zijn betrapt op het gebruik van cera tijdens de Ronde van Portugal. Behalve de Portugees testten ook zijn ploeggenoten Isidro Nozal en Hector Guerra positief op het dopingproduct.
Het trio is in dienst van Liberty Seguros. Teammanager Vito Paulo Branca heeft de positieve gevallen tegenover Cyclingnews bevestigd.

De 32-jarige Ribeiro, die sinds 2001 voor de continentalploeg rijdt, won in zijn vaderland behalve het eindklassement ook een etappe. Nozal is echter de bekendste van de drie. De Spanjaard reed in het verleden voor Once en Astana. Zijn landgenoot Guerra kwam dit seizoen zes keer als eerste over de streep, waaronder eenmaal in de Ronde van Portugal.
Indien ook de B-staal van het drietal positief blijkt, kunnen zij voor twee jaar geschorst worden.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#88
Nozal ooit nog in top 10-klassement van de Vuelta meen ik te weten. De laatste jaren echter een nobody.

Nog een nieuwe snoeperd, niemand minder dan de ouwe sprinter Pollack:

De Duitse sprinter Olaf Pollack heeft positief getest op doping. Wielerland meldt dat de inmiddels 35-jarige sprinter door de Duitse bond is geschorst tot de contra-expertise. Hij heeft positief getest bij een out-of-competition controle op 6 juli dit jaar.

Ook bij zijn landgenoot Marcus Cronjäger zijn in de A-staal verdachte bloedwaarden gevonden, er wordt nog onderzocht of er doping is gebruikt. Beide zijn amateurrenners dit jaar.
Reply
#89
Iemand Dekker gezien bij Holland Sport?

Volgens mij gaat het helemaal niet goed met die gozer en hebben wij straks onze eigen Vandenbroucke.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#90
Ik zie het ook somber in voor Dekker, dit charme-offensief heeft natuurlijk geen enkele zin. laat 'm eerst zijn levensstijl maar eens aanpassen, dat wordt al moeilijk zat.




"Garbriele Bosisio is na een out of competition controle begin september positief bevonden op het gebruik van Epo. De Italiaan rijdt voor LPR en eerder werd ook al zijn kopman en tevens nummer twee van afgelopen Giro, Danilo Di Luca, positief bevonden op hetzelfde middel."
Reply


Forum Jump: