The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Speciaal voor Berend Botje
#1
'Kans op kop of munt is niet gelijk'
Uitgegeven: 21 oktober 2009 10:27
Laatst gewijzigd: 21 oktober 2009 10:27

AMSTERDAM – De kansen bij het spel kop of munt zijn niet helemaal eerlijk verdeeld. Dat beweren Amerikaanse wetenschappers te hebben aangetoond. Onderzoekers van Stanford Universiy registreerden met een speciale camera hoe mensen een muntje opgooiden voor het spel kop of munt. De camera maakte 1000 beelden per seconden. Uit het onderzoek bleek dat een munt tijdens het spel gemiddeld genomen vaker landt op de zijde die ook onder ligt voor de opgooi. Als de zijde met kop boven ligt op de duim van degene die het muntstuk omhoog werpt, zal het geld dus ook vaker neerkomen met
die zijde naar boven.

Draaiing
De kans dat een munt op dezelfde zijde terecht komt als voor het opgooien is 51 tot zelfs 60 procent, zo meldt nieuwssite Physorg.com. Dat effect is volgens de wetenschappers te verklaren aan de hand van de bewegingen die een muntstuk in de lucht maakt tijdens het spel kop of munt. Omdat de meeste mensen een munt met hun duim de lucht in lanceren, roteert een munt niet alleen om zijn eigen as, maar draait het geld ook als een frisbee in het rond.

Frisbee
Die ‘frisbeedraai’ zorgt er volgens de onderzoekers voor dat de zijde die boven ligt ook in de lucht langer naar boven gericht blijft. Hoe sterker de draai, hoe groter de kans dat de munt ook landt met die zijde naar boven.“De manier waarop we een muntstuk opgooien leidt tot een tendens die ervoor zorgt dat de munt vaak in dezelfde positie blijft”, aldus ofdonderzoeker Susan Holmes. “De ene persoon beïnvloedt het spel door zijn manier van gooien meer dan de ander, maar er is altijd meer kans dat de munt op dezelfde zijde landt als voor de opgooi”, aldus Holmes.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#2
Dank je, interessant. Het verbaast echter mij niets. Het is bijna een open deur dat de manier van opgooien invloed heeft op het resultaat. Waar ik wel benieuwd naar ben, is met wat voor munt ze dit onderzocht hebben.
May The Schwartz Be With You
Reply
#3
Berend Botje Wrote:Dank je, interessant. Het verbaast echter mij niets. Het is bijna een open deur dat de manier van opgooien invloed heeft op het resultaat. Waar ik wel benieuwd naar ben, is met wat voor munt ze dit onderzocht hebben.

Je zou kunnen vermoeden dat het een dollar was gezien het onderzoek, maar dat staat er inderdaad niet bij.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dollar_coin...ed_States)
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#4
dan moeten ze nu de kans berekenen dat kop boven is als je gaat gooien. als dat 50% is, heb je weinig aan dit onderzoek.....
Reply
#5
waf Wrote:dan moeten ze nu de kans berekenen dat kop boven is als je gaat gooien. als dat 50% is, heb je weinig aan dit onderzoek.....

Is dat zo? Volgens mij niet.
Het blijft natuurlijk hetzelfde verschil
The great old Ludwig von...
Reply
#6
gittermaster Wrote:
waf Wrote:dan moeten ze nu de kans berekenen dat kop boven is als je gaat gooien. als dat 50% is, heb je weinig aan dit onderzoek.....

Is dat zo? Volgens mij niet.
Het blijft natuurlijk hetzelfde verschil

mm, zou kunnen, ik vind het te onbelangrijk om er verder over na te denken. :lol:
Reply
#7
waf Wrote:dan moeten ze nu de kans berekenen dat kop boven is als je gaat gooien. als dat 50% is, heb je weinig aan dit onderzoek.....

De opgooier bepaalt welke kant van de munt boven ligt voor het opgooien, dus er valt niets te berekenen volgens mij. Ik ken verder het onderzoek niet, ik weet niet of daar rekening mee gehouden is. Ook vraag ik mij af wat het filmen voor toegevoegde waarde heeft, je kan ook wel zonder film zien welke kant boven ligt.
May The Schwartz Be With You
Reply


Forum Jump: