The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 988 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 988 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 822 get_post_attachments
/showthread.php 1118 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Mahut - Isner
#1
Deze pot verdient gewoon een eigen topic. Zoiets is gewoon geschiedenis.

Nog even een overzichtje van enkele records die gebroken zijn en de bizarre statistieken van deze wedstrijd.

Meeste games ooit in een wedstrijd. Voor zover bekend heeft deze wedstrijd de meeste games ooit, zelfs voor de invoering van de tiebreak toen elke set nog 2 games verschil moest hebben zijn er niet zoveel games gespeeld. Het vorige record van wedstrijden met een tiebreak stond op 83 in de wedstrijd tussen Roddick en El Aynaoui op de AO in 2003. 112 games deden Pancho Gonzales en Charlie Pasarell er in 1969 over om de wedstrijd te beslissen toen er nog geen tiebreak bestond.

Langste wedstrijd ooit. Het vorige record was zoals bekend tussen Santoro en Clement op Roland Garros in 2004. Die wedstrijd duurde 6 uur en 33 minuten. Ook het record van Eaton en Ward in de davis cup is verbroken, dat stond op 6 uur en 40 minuten. Sterker nog alleen de 5e set is op dit moment al 7 uur en 4 minuten bezig, langer dan elke andere volledige partij ooit.

Meeste aces ooit. Servicekanon Ivo karlovic kreeg het voor elkaar om 78 aces te slaan in 2009 in de davis cup tegen Radek Stepanek. Beide heren staan inmiddels ruim boven de 90 aces met 98 voor isner en 95 voor mahut. Daartegenover staan trouwens 20 dubbele fouten voor mahut en 19 voor isner.

Wat random statistieken op dit moment.
Mahut heeft een 1e service percentage van 66%, Isner 74%. Daartegenover staat dat mahut 86% van z'n 1e services winnend afsluit en isner 'slechts' 80%.
Mahut staat op 216 winners, isner op 218.
Beide spelers winnen net iets boven de 20% van hun returnpunten. De belangrijkste reden waarom deze partij zo lang duurt.
Isner heeft 12 breakpoints gehad en heeft daarvan slechts 1 benut. Mahut deed het percentage wise iets beter, die heeft maar 3 breakpoints nodig gehad om 1 break te maken.
Totaal aantal punten gewonnen staat Mahut verrassend genoeg redelijk ruim voor met 449 tegen 428. Het zou goed kunnen dus dat Isner deze partij wint terwijl Mahut meer punten heeft gemaakt.

Ben benieuwd hoe deze getallen zijn aan het eind van deze dag
Reply
#2
Zelfs het tellen lukt niet meer precies, ik heb al statistieken gezien met de getallen net iets anders. Alleen de winners wijkt soms enorm af, op het scorebord stond al boven de 300 voor beiden. Zal wel met de manier van tellen te maken hebben, wel of niet incl. aces bijvoorbeeld.
Reply
#3
Ik lees steeds dat Isner niet meer op zijn benen kon staan, maar ik denk dat dat allemaal weinig uitmaakt. Het enige dat hij moet doen is zijn service langs Mahut rossen. En het geluk hebben dat hij 4 ballen die hij kan terugslaan (of Mahut fout slaat) toevallig in 1 returngame samenkomen. Zelfde geldt natuurlijk voor Mahut, al moet hij soms wat meer lopen voor een service-winner.
Reply
#4
enkele grappige quotes van forummers tijdens de wedstrijd:

Boy was I wrong (om 15.44):
mac Wrote:isner gaat nu breaken! ik voel t.

bijna ad, ietsje meer:
Ad Wim Wrote:Niks aan de hand, hag, dit gaat nog wel een half uur door.

goed voorspeld haggie! (om 15.49)
Haggie Wrote:ik zie mahut echt nooit breaken.........

Radio Wimbledon heeft ook humor
Radio Wrote:first serve in the net ...
tremor going trough the crowd, 2nd serve now, can something happen here other than a service winner? .... .... no

Arme man inderdaad
mindlight Wrote:Zo'n scheids, die niet mag/kan pissen tijdens de pot moet toch op klappen staan?

je zal inderdaad maar 7 uur moeten wachten voor een wedstrijd van misschien een uurtje
stille Wrote:Je zou maar Kleybanova of Kudryavtseva zijn..... die zitten maar te wachten tot ze de baan op mogen

Gelukkig hebben ze op je gewacht (om 19.20)
mindlight Wrote:Kut dat ik een eetafspraak heb, ik moet na deze game echt weg, om het te laat komen niet al te schandalig te maken.

en heb je ze nog kunnen vinden?
Haggie Wrote:Ik lach me de ballen uit de broek als deze wedstrijd vanavond opnieuw gestaakt wordt vanwege duisternis Undecided !

Stel je voor, zijn ze morgen allebei weer aardig fit...

onmogelijk...?
andre Wrote:Als de partij vandaag niet afkomt (dat lijkt me vrijwel onmogelijk), dan hoeven ze morgen niet tegen De Bakker. Op Wimbledon worden geen 2 partijen op een dag gespeeld.

beide gelijk..
haggie Wrote:Isner gaat Mahut echt nooit breaken...
andre Wrote:Mahut gaat Isner nooit breaken...

dit was om 19.49...
centre court Wrote:Het meeste vuur is wel uit de services van Isner. Hij klaagt en zeurt ook. Mahut gaat 'm binnen nu en 3 servicesgames breaken.

bizar inderdaad
haggie Wrote:18:45: Deuce? No, 40-all! Mahut holds and this set is now 80 games long. The first time ever that an umpire has said 40-all and not deuce. Let’s call it FortyDeuce to commemorate the occasion.

had makkelijk gekund!
Haggie Wrote:Dan ga ik zo maar Duitsland kijken en kom ik in de rust wel verder kijken bij 52-52 ofzo...

Zat ik idd ook over na te denken!
Stille Wrote:Als je nu als fan op die baan zit en je moet pissen dan ben je ook de pineut. Kom je niet meer aan bod om terug te komen op de tribune

betere voorbeelden heb je inderdaad niet!
Ad Wim Wrote:Een echte 50-50 wedstrijd!

zei je dat 2 uur geleden ook niet?
Centre court Wrote:Hij gaat nu breaken! Ik weet 't echt 100% zeker!

Nog een grappige quote van bbc die even uitrekende dat als ze dinsdagavond door waren gegaan bij kunstlicht ze nog bezig waren geweest toen de zon alweer op kwam
Reply
#5
andre Wrote:Zelfs het tellen lukt niet meer precies, ik heb al statistieken gezien met de getallen net iets anders. Alleen de winners wijkt soms enorm af, op het scorebord stond al boven de 300 voor beiden. Zal wel met de manier van tellen te maken hebben, wel of niet incl. aces bijvoorbeeld.

viel mij inderdaad ook op...ik heb deze van een wiki pagina die snel was aangemaakt dus weet niet of het helemaal correct is allemaal. Zag inderdaad dat er al meer dan 200 servicewinners waren voor beide dus als je die meerekent kun je nooit op deze getallen uitkomen. Maar goed er zullen vast wel een keer officiele getallen komen
Reply
#6
Marathon match all the talk of the locker-room

Usually Roger Federer's press conferences are 'standing room only' affairs, but yesterday evening the turn-out was a little sparse. For good reason - the longest match in history was still going on, as Nicolas Mahut and John Isner fought their way to a 59-all stalemate as dusk fell.

As would be expected, compared with the "same old same old" questions to the No.1 seed regarding his admittedly stuttering four-set win over Ilija Bozoljac, a qualifier ranked No.152 in the world, there were far more pressing issues to discuss. "It's unfortunate these guys are going to be a little bit tired tomorrow and the next day… and the next week… and the next month..." grinned Federer. "I've been following this as closely as I could. I walked on court at about 11‑all in the fifth, and they're still going. This is absolutely amazing. In a way, I wish I was them, in some ways I wish I wasn't them. This is a very special match. I hope somehow this is going to end. They'll be fresh again tomorrow if they have to come back."

A match which stretches into a 10th hour raises the inevitable questions of fifth set tie-breakers in Grand Slams, which only occur at the US Open. "I love this, I think it's perfect the way it is," countered the No.1 seed. "I know they're maybe not loving this, but I guess this is unheard of in our game. Normally there are breaks in tennis matches. John (Isner) is barely moving anymore, but he's still able to produce good serves when he has to. It's so impressive to see. I was watching this, and I don't know if I was crying or laughing. It was too much."

"I guess once you get to the point of 10‑all, 20‑all, you don't doubt anymore," the six-time champion continued. "You just go point by point. You hope not to be down 0‑30 and if it happens, you concentrate a bit extra. But I guess in some ways you're also relaxed. You just say: 'whatever happens, happens'. When it gets important, you try to focus. Like this, you don't have that extra pressure and tension in your body. Maybe that's why these guys can do it for so long and so good. You just go with the flow. Obviously once it's 50‑all, you're like: 'I don't want to lose this match anymore after putting in a heroic effort already'. Unfortunately there's going to be a loser, but I think both will come out as winners, that's for sure."

The idea that both Mahut and Isner will emerge full of credit, regardless of who eventually wins, was a common theme among the other players. "I'm amazed that they can both hold their serves this comfortably for the whole day. It's unbelievable, and you have to give them credit, both of them," enthused No.3 seed Novak Djokovic after emerging unscathed from his second round clash with big-serving Taylor Dent, winning in three sets. "Everybody's watching it in the locker rooms, everywhere. That's the longest match by far any tournament, any Grand Slam. Whoever wins today, I think both of them are winners. Obviously the loser will be disappointed."

Women's No.2 seed Venus Williams, who dropped only four games to Eastbourne winner Ekaterina Makarova, looked at it from a spectator's point of view. It's amazing. It's a marathon - longer than a marathon. I don't think I'd move - if you moved, you lose your seat! Around the grounds, there has to be a buzz around that this match is going so far."

Djokovic also had a novel compromise solution, saying: "Maybe they should agree on playing tie-break if it's 50‑all!" Perhaps the referee's office will implement a version of this new rule should we be in the same situation at 9pm on Thursday night, when the score stretches into three - or rather six - figures…
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#7
Whehe


Attached Files
.png   ern0py.png (Size: 6.32 KB / Downloads: 110)
Reply
#8
hehe, is er ook 1 voor in zn broek pissen?
Reply
#9
Overdune Wrote:Ben het wel met Ad eens dat het een anti-climax is dat ze hebben moeten stoppen, zeker als het morgen na twee games klaar is. Hoewel iets minder interessant na deze ongelooflijke prestatie, maar de winnaar heeft nu ook nog een normale kans tegen Thiemo, waar hij er anders zeker af was gegaan, als hij überhaupt al was komen opdagen.

volgens mij werd er gestopt op verzoek van mahut en was het nog niet donker toen.

dat vind ik wel opmerkelijk. ze moeten vind ik laten spelen zo lang het kan, het is wel sport en dan heeft de sterkste sporter in ieder geval nog voordeel.

kijk, donkerte begrijp ik, maar anders gewoon spelen tot je dood neervalt of een van beide opgeeft.
Reply
#10
je moet niet vergeten dat de camera's veel verhullen he. Het is daar een stuk donkerder dan dat het lijkt op tv.

Volgens mij zijn ze wat tijd betreft niet eerder gestopt als op andere dagen dus het lijkt me niet heel vreemd dat het toen redelijk donker was (zeiden de commentatoren bij de bbc ook). Mahut was trouwens nog veruit de fitste dus denk niet dat hij er om gevraagd had als het niet echt donker was geweest.
Reply
#11
waf Wrote:
Overdune Wrote:Ben het wel met Ad eens dat het een anti-climax is dat ze hebben moeten stoppen, zeker als het morgen na twee games klaar is. Hoewel iets minder interessant na deze ongelooflijke prestatie, maar de winnaar heeft nu ook nog een normale kans tegen Thiemo, waar hij er anders zeker af was gegaan, als hij überhaupt al was komen opdagen.

volgens mij werd er gestopt op verzoek van mahut en was het nog niet donker toen.

dat vind ik wel opmerkelijk. ze moeten vind ik laten spelen zo lang het kan, het is wel sport en dan heeft de sterkste sporter in ieder geval nog voordeel.

kijk, donkerte begrijp ik, maar anders gewoon spelen tot je dood neervalt of een van beide opgeeft.

Isner was het er ook niet mee eens! Duidelijk te zien aan zijn reactie toen de scheids er een eind aan maakte. Ik vond het ook niet terecht. Die lange draak heeft gisteravond een hele lange massage gehad, dat kan niet anders!
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#12
Mac Wrote:je moet niet vergeten dat de camera's veel verhullen he. Het is daar een stuk donkerder dan dat het lijkt op tv.

zou kunnen hoor, maar ik zag het publiek gewoon in de zon zitten. kan ook vertekenen, maar idd, ook isner was het er duidelijk niet mee eens.

Quote:Volgens mij zijn ze wat tijd betreft niet eerder gestopt als op andere dagen dus het lijkt me niet heel vreemd dat het toen redelijk donker was (zeiden de commentatoren bij de bbc ook). Mahut was trouwens nog veruit de fitste dus denk niet dat hij er om gevraagd had als het niet echt donker was geweest.

zou kunnen hoor, maar het leek er op alsof ze het wel lang genoeg vonden duren en dat mahut het daarmee eens was en isner niet. en het publiek ook niet. ik denk dat ook de scheids zin trombose been wilde laten behandelen.

maar als de schemer de oorzaak is, dan vind ik het wel een logische beslissing.
Reply
#13
Verplaatsen naar Centre Court en onder de verlichting verder gaan tot er eentje omvalt.

En ja, ik was niet naar bed gegaan voor het was afgelopen, al was dat half 6 geworden Wink
Reply
#14
Had ik ook wel mooi gevonden, al had ik dan niet geslapen vannacht
Reply
#15
Elikian Wrote:Verplaatsen naar Centre Court en onder de verlichting verder gaan tot er eentje omvalt.

En ja, ik was niet naar bed gegaan voor het was afgelopen, al was dat half 6 geworden Wink

ik dacht ook even te horen/zien dat isner dat voorstelde Big Grin

ik had trouwens ook blijven zitten ja maar stiekem ben ik wel blij dat de play suspended werd.
Reply
#16
Het was sowieso vanwege de duisternis, ze stoppen niet omdat een van de spelers het wel gezien heeft. Mahut gaf alleen aan bij de umpire dat het moeilijk begon te worden om de bal te zien, maar zei daarbij (duidelijk te horen op tv) dat hij op zich wel door wilde spelen.
Reply
#17
De scheids stelde voor nog twee games te spelen, en toen zei Mahut dat ze beter konden stoppen. Isner wilde nog wel door.
Aan het eind zei Isner nog in een interview dat ze het niet eens werden over doorspelen, en dat daardoor de hoofdscheidsrechter besloot te stoppen. Dus er was iig geen overeenstemming.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#18
Elikian Wrote:Verplaatsen naar Centre Court

ik weet nuiet of het serieus is, maar daar zou ik toch echt op tegen zijn. die banen hebben toch allemaal verschillen, alleen al qua uitstraling.
Reply
#19
stel je eens voor dat deze pot niet op een tv court gespeeld zou worden....
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#20
buurs Wrote:stel je eens voor dat deze pot niet op een tv court gespeeld zou worden....

Dan hadden wij alleen het sb gehad
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#21
Haggie Wrote:
buurs Wrote:stel je eens voor dat deze pot niet op een tv court gespeeld zou worden....

Dan hadden wij alleen het sb gehad

was toch een ramp geweest.
hadden we die emoties gemist.

ik neem vanmiddag iig om 16 uur voor deze pot vrij :8:
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#22
buurs Wrote:
Haggie Wrote:
buurs Wrote:stel je eens voor dat deze pot niet op een tv court gespeeld zou worden....

Dan hadden wij alleen het sb gehad

was toch een ramp geweest.
hadden we die emoties gemist.

ik neem vanmiddag iig om 16 uur voor deze pot vrij :8:

ga je opm 20.30 uur naar voetbal kijken of blijf je bij die pot? :razz:
Reply
#23
waf Wrote:
buurs Wrote:
Haggie Wrote:
buurs Wrote:stel je eens voor dat deze pot niet op een tv court gespeeld zou worden....

Dan hadden wij alleen het sb gehad

was toch een ramp geweest.
hadden we die emoties gemist.

ik neem vanmiddag iig om 16 uur voor deze pot vrij :8:

ga je opm 20.30 uur naar voetbal kijken of blijf je bij die pot? :razz:

ik heb gister ook niet naar voetbal gekeken en wacht vandaag ook af tot er een winnaar is.
ik verwacht echter dat het vandaag binnen 10 games is afgelopen.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#24
Order of Play van gistermiddag Court 10.

Gentlemen's Doubles - 1st Round
John Isner(USA)[12] / Sam Querrey(USA)[12] vs. Michal Przysiezny(POL) / Dudi Sela(ISR)
Canceled

Volgens de BBC was die wedstrijd ook echt nog gecalled in de lockerroom, maar toen kwamen ze er achter dat Isner nog stond te singelen bij 31-31 :p
Reply
#25
Undecided :lol:
Reply
#26
Als deze pot om 20:30 nog bezig zou zijn ga ik daar naar kijken ipv het NL elftal.
Reply
#27
ik ook, achtste finale was een ander verhaal geweest maar deze wedstrijd gaat zo goed als nergens om. Maar goed ik ga er vanuit dat ik die keuze niet hoef te maken...
Reply
#28
Veel plezier dan! Dit kan maarzo 100-100 worden hoor!
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#29
Ik hoop het!
Reply
#30
ik vind ook dat je als echte tennisnerd dit zou moeten verkiezen.

anders ben je gewoon geen ekte. :razz:

ik vermoed trouwens een complot. deze spelers hebben op zich weinig om legendarisch te worden en hebben dit afgesproken. zij weten dat ze de record boeken ingaan. het is gewoon een grote show, een beetje vergelijkbaar met de harlem globetrotters. ook bij ping pong hebben ze wat van die sjakies die tot in het oneindig ralleys kunnen spelen.

maar wel mooi verzonnen en mooi uitgevoerd uiteraard! :razz:
Reply


Forum Jump: