The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Transfers (en geruchten...)
Overdune Wrote:Rotte appels komen vroeg of laat bovendrijven, niet kopen dus.

Amrabat zou trouwens in de belangstelling staan van oa Galatasaray. Prijs: 8-9 miljoen. :eeeek: Ik neem aan dat PSV bij verkoop zo slim is geweest een mooie clausule met doorverkooppercentage in het contract te bouwen?

25% en PSV krijgt geloof ik ook nog een miljoentje ofzo als Kayserispor Europees voetbal haalt (als Fenerbahce wordt teruggezet ivm de omkopingen is dat het geval). Vaste transferbedrag was overigens zeer weinig, 1,5M geloof ik, dus die extra's mogen ook nog wel.



[Image: m1ezrnlabxir.jpg]
[Image: m1ezrnlad8is.jpg]

:razz:
Reply
Transfer Stekelenburg is rond, nu alleen nog medische keuring in Rome.
Goede zaak, nu krijgt Ajax er tenminste nog een redelijk bedrag voor.

PSV heeft zich officieel gemeld voor El Hamdoui. Voor 4 miljoen mogen ze hem hebben.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
PSV wilde hem transfervrij hebben Smile
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
De gekte is weer losgebarsten. 43 miljoen voor een aardige spits van een ploeg die vorig seizoen 8e is geworden in Italië. :crazy:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.nusport.nl/italie/2578055/psg-betaalt-43-miljoen-pastore.html">http://www.nusport.nl/italie/2578055/ps ... store.html</a><!-- m -->
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Fer, 3 goals in 23 wedstrijden bij de nr. 10. Vraagprijs Feyenoord: 5 miljoen
Immers, 7 goals in 30 wedstrijden (+3 play offs) bij de nr 7. Bod Feyenoord: 800 duizend

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.vi.nl/Nieuws-item/204437/ADO-Den-Haag-wil-de-hoofdprijs-voor-Immers.htm">http://www.vi.nl/Nieuws-item/204437/ADO ... Immers.htm</a><!-- m -->

WAKE UP and do the math Feyenoord!! :eten:
[i][b]GUESS WHO'S BACK[/b][/i]
Reply
Immers speelt aanvallender; slechte vergelijking dus. En Fer is veel jonger. Fer 5, dan Immers 2 ofzo max.
Reply
Peter Wrote:Immers speelt aanvallender; slechte vergelijking dus. En Fer is veel jonger. Fer 5, dan Immers 2 ofzo max.

Als Immers aanvallender speelt (en wel goals kan maken) is hij dus meer waard dan Fer lijkt me.
Zijn leeftijd van 25 is geen pre maar ook niet onoverkomelijk. 5M voor Fer is gewoon belachelijk voor een snotneus die nog niets gepresteerd heeft. Maar als Feyenoord dat wil vragen, mogen ze voor Immers ook diep in hun Vrienden-van-Feyenoord buideltje tasten. Ik zou Immers overigens geen slimme aankoop vinden van Feyenoord, omdat Immers de afgelopen wedstrijden heeft laten zien geen echte centrumspits te zijn, maar een aanvallende middenvelder. Volgens mij heeft Feyenoord een goede spits nodig (buiten het feit dat de helft van de selectie van het niveau Excelsior is en Feyenoord onwaardig is).
[i][b]GUESS WHO'S BACK[/b][/i]
Reply
ten eerste moet vd kallen zijn muil houden. deze hond staat bekend als uitermate onbetrouwbaar en heeft via faillissementen binnen de thieme media groep een enorme groep werknemers de bijstand in gepleurd. zelf is hij er geen steek slechter van geworden.

ten tweede is fer uiteraard substantieel meer waard dan immers. immers voetbalt sinds een jaar of 4 bij provinicieclub (met alle respect ejr!) ado, daarvoor speelde hij 3de klasse bij vredenburgh. het is maar de vraag of hij de druk van het spelen bij een echte grote club aankan.

ten derde heeft fer zijn hele jeugd bij het grote feyenoord gespeeld, heeft alle jeugdselecties van oranje doorlopen, heeft dacht ik zelfs al een cap op zijn naam en is zo'n 5 jaar jonger. fer is mij vorig jaar niet meegevallen, maar we moeten hem wel bij de selectie proberen te houden en als provincieclub twente hem wil kopen, dan moeten ze de poeplap trekken. en als ze dat niet doen, dan blijft fer. dat gold ook voor provinicieclub psvee.

ten vierde heeft immers een tatoo van fc den haag op zijn rug.

als vd kallen denkt veel geld voor immers te moeten vragen, dan moet hij dat lekker doen. ik denk idd niet dat het een versterking is voor feyenoord, dus ik zou er nooit meer dan 500k voor betalen.

je vergelijking met de selectie van excelsior schaar ik onder napraterij van johan dreksen en dat valt me van jou nogal tegen.
Reply
1. Fer is ruim 21 en Immers net 25. Scheelt 3,5 jaar.
2. Of ADO al dan niet een provincieclub is, is niet van belang. Het gaat om de speler Immers vs Fer. Valt me trouwens van je tegen dat je ADO een provincieclub noemt. Is dat nijd of onwetendheid?
3. Immers heeft zich in 2 jaar heel snel en sterk ontwikkeld in de eredivisie, terwijl Fer zich niet (meer) ontwikkeld heeft vorig jaar.
4. Het aantal jeugdselecties, caps, etc. kan me aan m'n reet roesten. Het gaat er nogmaals om wat Fer NU kan. Voor zijn opleiding bij Feyenoord krijgt Feyenoord per transfer een vergoeding volgens de UEFA richtlijnen.
5. Feyenoord staat vol in z'n recht om Twente en/of PSV te laten zweten qua transferbedrag, maar heeft op basis van vorig seizoen geen enkel recht om zelf te kunnen denken Lex Immers wel even weg te halen bij ADO voor een koopje. Als de vrienden van Feyenoord meer dan 8 ton gaan ophalen voor Immers zou ik dat bijzonder dom vinden.
6. Wat vd Kallen in de rest van zijn zakelijke imperium rotzooit, interesseert me niet, hij maakt in ieder geval goed duidelijk dat ook de ADO spelers geld moeten kosten, zeker NU ze marktwaarde hebben.
7. Ga jij je als volhard VVD-er nu in eens zorgen maken over mensen in de bijstand? Smile
8. Wat betreft Excelsior had ik liever ongelijk gehad, want ik zie Feyenoord graag in de top 5 spelen, maar ik ben erg geschrokken van de huidige selectie en vind het nog steeds schandalig dat een stel knapen met vorig seizoen p.p. gem. 14 eredivisiewedstrijden en 1 goal (bron VI.nl) de dienst uitmaken bij Feyenoord.
9. Ik verwacht overigens gewoon een overwinning a.s. vrijdag op Woudestein, al is het maar dat de huidige Feyenoord selectie ruime ervaring heeft met het spelen op kunstgras. :waf:
10. Mijn voorspelling dit seizoen is dat ADO en Feyenoord gaan strijden om een plek in het linkerrijtje. Welke dat is hangt bij ADO af of Bulykin terugkeerd en of ze die bruine weetteeler nou eindelijk eens gaan vervangen. Bij Feyenoord hangt alles af of Koeman jonge spelers beter kan maken en of er 1 of 2 routinees gaan opstaan. Ik vrees het ergste voor Feyenoord maar hoop met je mee.
[i][b]GUESS WHO'S BACK[/b][/i]
Reply
EJR Wrote:1. Fer is ruim 21 en Immers net 25. Scheelt 3,5 jaar.
2. Of ADO al dan niet een provincieclub is, is niet van belang. Het gaat om de speler Immers vs Fer. Valt me trouwens van je tegen dat je ADO een provincieclub noemt. Is dat nijd of onwetendheid?
3. Immers heeft zich in 2 jaar heel snel en sterk ontwikkeld in de eredivisie, terwijl Fer zich niet (meer) ontwikkeld heeft vorig jaar.
4. Het aantal jeugdselecties, caps, etc. kan me aan m'n reet roesten. Het gaat er nogmaals om wat Fer NU kan. Voor zijn opleiding bij Feyenoord krijgt Feyenoord per transfer een vergoeding volgens de UEFA richtlijnen.
5. Feyenoord staat vol in z'n recht om Twente en/of PSV te laten zweten qua transferbedrag, maar heeft op basis van vorig seizoen geen enkel recht om zelf te kunnen denken Lex Immers wel even weg te halen bij ADO voor een koopje. Als de vrienden van Feyenoord meer dan 8 ton gaan ophalen voor Immers zou ik dat bijzonder dom vinden.
6. Wat vd Kallen in de rest van zijn zakelijke imperium rotzooit, interesseert me niet, hij maakt in ieder geval goed duidelijk dat ook de ADO spelers geld moeten kosten, zeker NU ze marktwaarde hebben.
7. Ga jij je als volhard VVD-er nu in eens zorgen maken over mensen in de bijstand? Smile
8. Wat betreft Excelsior had ik liever ongelijk gehad, want ik zie Feyenoord graag in de top 5 spelen, maar ik ben erg geschrokken van de huidige selectie en vind het nog steeds schandalig dat een stel knapen met vorig seizoen p.p. gem. 14 eredivisiewedstrijden en 1 goal (bron VI.nl) de dienst uitmaken bij Feyenoord.
9. Ik verwacht overigens gewoon een overwinning a.s. vrijdag op Woudestein, al is het maar dat de huidige Feyenoord selectie ruime ervaring heeft met het spelen op kunstgras. :waf:
10. Mijn voorspelling dit seizoen is dat ADO en Feyenoord gaan strijden om een plek in het linkerrijtje. Welke dat is hangt bij ADO af of Bulykin terugkeerd en of ze die bruine weetteeler nou eindelijk eens gaan vervangen. Bij Feyenoord hangt alles af of Koeman jonge spelers beter kan maken en of er 1 of 2 routinees gaan opstaan. Ik vrees het ergste voor Feyenoord maar hoop met je mee.

ik ga verder niet uitleggen dat immers stukken minder waard is dan fer, ik vind dat allemaal te evident.

ik neem terug dat ado een provincieclub is. dat is idd niet zo. ado is wel een kleine club, waa rik overigens -zoals je weet- een heel groot zwak voor heb.

vd kallen moet met zijn huichelsmoel uiteraard het beste eruit halen voor ado, maar hij moet geen dingen gaan staan verkondigen waar een gesrpekspartner van in de lach schiet. want dan ben je niet alleen onbetrouwbaar, maar ook ongeloofwaardig. dat heb ik willen zeggen. wij gaan toch geen 5 mio voor immers betalen man, wat denk je wel. ik maak me niet druk om de mensen die in de bijstand zitten, ik maak me druk om die vd kallen die niet net moet gaan zitten doen of hij de grote correcte zakenman is die alles begrijpt. het is een vuile hond.

ik ben helemaal niet zo zeker van een overwinning op woudenstein. maar dat komt omdat het een klein kutkunstgrasveld is waar het lasitg voetballen is omdat al die spelers van excelsior alleen maar in de weg lopen.

afgelopen zondag heb ik de wedstrijd in de kuip gezien en heb genoten van clasie. ook ramsteijn, de 3de linksback, fuinctioneerde niet slecht. voor de rest staat er een centrum met vlaar en de vrij, en stond onze 3de (of 4de ) rechtsback leerdam in de achterhoede. zelfs die achterhoede, met 2 spelers die 3de keus zijn, is substantieel beter dan bij excelsior. excelsior mocht willen dat ze clasie nog een jaar krijgen en ze hebben ook geen spelers met kwaliteiten als fer, amadi (hoe slecht ik die ook vind), mokotjo, van haaren en voorin hebben ze echt minder kwaliteit dan biseswar, cisse (hoe slecht ik die ook vind) en cabral. het zonder verdere motivering nablaten van het populistische geleuter van johan dreksen en rene vd gijp (voor zijn vriendje mario) vind ik dus gewoon misplaatst.

en verder hoop ik dat ado weer net zo goed presteert als vorig jaar!
Reply
Ik hoop dat de Vrij op tijd in vorm is. Heb een aantal beelden van hem gezien in voorbereiding (bij VI?) en dat was echt dramatisch.

PSV gaat btw ook meteen punten verspelen.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
Wat de club vraagt voor een speler, dat is ie dan waard.

Als Feyenoord 5Mio vraagt voor Fer, dan is dat de waarde voor Fer. Als de 8ton voor Immers wordt geweigerd door ADO is ie meer waard dan 8ton.
Zonder verdere clausules kan ADO vragen wat ze willen. Al vragen ze 9Mio voor Immers, dan is ie dat waard. Niet reeël, da's waar.

De rest is bijzaak. Hoe lang bij de club, leeftijd, welke club, etc. Kijk naar Alves. Was ook geen 18mio waard, maar is wel voor dat bedrag verkocht. Dan wassie het waard.
Moeilijker moeten we het niet maken, denk ik.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
onzin, als ik 5 mio voor mijn huis vraag wil dat niet zeggen dat mijn huis dat waard is. als iemand zo gek is om 5 mio voor mijn huis te betalen, dan is mijn huis wel 5 mio waard.

maw, je bent waard wat je er voor krijgt en niet wat je er voor vraagt. en daar uit volgt dat de rest dus geen bijzaak is.
Reply
Feyenoord heeft de waarde voor Fer op 5Mio bepaald. Dan is dat zijn waarde. Als ze vinden dat ie meer waard is, dan hadden ze wel 6mio voor hem gevraagd.

Ga jij Fer maar met een huis vergelijken of wil jij je huis op het middenveld van Feyenoord opstellen?
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
de vraagprijs is 5 mio. dat is heel wat anders man. als er niemand bereid is 5 mio te betalen, dan is hij dat niet waard.
Reply
Dan heeft Feyenoord toch zijn waarde bepaald op 5Mio? En dus is dat de vraagprijs.

Feyenoord is 'eigenaar' van Fer. Ze kunnen vragen wat ze willen, dan is dat de waarde. Net als Immers / Den Haag.
Den Haag vindt dat Immers voor hun meer dan 8ton waard is. Prima. Feyenoord bepaalt toch niet de waarde van een speler van een andere club?
FC Twente bepaalt toch niet de waarde van Fer? Is Fer dan 2,5Mio waard, omdat FC Twente dat biedt?
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
DIt is een grap mag ik hopen?! Undecided
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
misschien eens een extra cursusje economie volgen muk?
Reply
Ekslem Wrote:Ik hoop dat de Vrij op tijd in vorm is. Heb een aantal beelden van hem gezien in voorbereiding (bij VI?) en dat was echt dramatisch.

PSV gaat btw ook meteen punten verspelen.

AZ-uit mag je gelijkspelen. Daarna RKC en een rustweek. Slim dat Brandts geen overhaaste aankopen doet omdat AZ er toevallig aankomt.
Reply
De Graafschap heeft een nieuwe doelman, De Winter.

Hopelijk gaan we zijn vriendin ook af en toe op de tribune zien:

[Image: lasgo.jpg]
Reply
Mac Wrote:misschien eens een extra cursusje economie volgen muk?

Om het even het verschil in waarde aan te geven: Ik bedoel dus niet de balanswaarde van een speler, ook niet de vraagprijs van de club, maar de verkoopwaarde van een speler.
(Daar weten ze in Arnhem alles van. Die kochten Bob Peeters van Roda JC voor 14 miljoen guldens en zetten hem vervolgens voor die waarde op de balans......we weten allemaal hoe dat verder gegaan is)

Veel clubs hebben een lijst met potentiële verkoopwaardes van de spelers (buiten de boeken om, puur en alleen ter indicatie voor vraagprijs en voor interne rapportages/analyses. Waarde is gebaseerd o.a. obv clausules, afspraken met speler/zaakwaarnemer, duur contract, potentie, etc.). Daarin staan de op dat moment verwachte verkoopwaardes (geen vraagprijzen). Die vraagprijs is afhankelijk van heel veel zaken. Een speler heeft dus 3 waardes: balanswaarde, verkoopwaarde en de vraagprijs. Die laatste is alleen van belang van interesse.

vb. Roy Beerens wil vertrekken bij Heerenveen, da's algemeen bekend. Hij heeft nog een 1-jarig contract. Dan kan de volgende situatie zich voordoen, dus stel:
1) Balanswaarde: misschien 250k? 100k? (of nul, mede omdat ook veel clubs spelers met een 1-jarig contract al voor 0 als balanswaarde hanteren.)
2) Verkoopwaarde, stel: 3Mio. Hoeveel is hij volgens Heerenveen waard?
3) Vraagprijs: sterk afhankelijk van o.a. de geinteresseerde club. AZ heeft geinformeerd: Heerenveen vraagt 3,5Mio. Waarom? Stuk onderhandelingsruimte, AZ heeft nu geen echte rechtsbuiten, Verbeek is zeer gecharmeerd van hem, min of meer een directe concurrent, AZ heeft o.a. de aanvallers Sigthorsson en Pelle verkocht, transferdeadline pas over een maand, haalt AZ de groupsfase van de Europa League mbt ruimere selectie en inkomsten, etc.etc. AZ heeft naar verluid 2,5Mio geboden, Heerenveen houdt vooralsnog vast aan die 3,5Mio. Nu heeft ook Catania (serie A) interesse getoond. Het kan best zijn dat Heerenveen de vraagprijs iets lager neerlegt, omdat ze Beerens liever niet aan een mede-eredivisionist verkopen. Misschien ook vragen ze Catania ook wel 4Mio. Tenslotte toch serie A, italiaanse clubs willen altijd betalen in 54 termijnen en je kan ze wijs maken dat het een Nederlands international is. Kortom: Heerenveen bepaalt de verkoopwaarde, niet AZ of Catania. Heerenveen bepaalt de vraagprijs. En Heerenveen bepaalt de balanswaarde.

Feyenoord staat dus volledig in zijn/haar recht om 5Mio voor Fer te vragen. Al vragen ze 10Mio. (Of je vraagt 18 miljoen voor Ryan Babel.....) Dan kun je 12x Twente heten, landskampioen zijn, de Johan Fruitschaal gewonnen hebben.....maar dan moeten ze niet 2,5Mio bieden en roepen 'dattie niet meer waard is'. Hij is net zoveel waard als dat Feyenoord bepaald. Net als ADO een bod op Immers 8ton lachwekkend noemt.

Sprak onlangs met een zaakwaarnemer van een speler van Heerenveen tijdens 1 van de eerste trainingen. Wat ik nog wel als kanttekening dien te plaatsen, is dat hij niet specifiek Heerenveen genoemd heeft, maar over het betaald voetbal in zijn algemeen sprak. Hierboven zijn dus aannames tov de situatie van Beerens en Heerenveen, puur en alleen ter voorbeeld. Het was ook niet de zaakwaarnemer van Beerens.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Peter Wrote:De Graafschap heeft een nieuwe doelman, De Winter.

Hopelijk gaan we zijn vriendin ook af en toe op de tribune zien:

[Image: lasgo.jpg]

Ex-vriendin. Dus je kan gewoon een kaartje kopen voor een concert van de band Lasgo, waar Jelle van Dael zangeres is: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.lasgo.be/">http://www.lasgo.be/</a><!-- m -->
Geen dank.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Qh-u7vwUjYY&feature=related[/youtube]
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
Mukkus Wrote:
Mac Wrote:misschien eens een extra cursusje economie volgen muk?

Om het even het verschil in waarde aan te geven: Ik bedoel dus niet de balanswaarde van een speler, ook niet de vraagprijs van de club, maar de verkoopwaarde van een speler.
(Daar weten ze in Arnhem alles van. Die kochten Bob Peeters van Roda JC voor 14 miljoen guldens en zetten hem vervolgens voor die waarde op de balans......we weten allemaal hoe dat verder gegaan is)

Veel clubs hebben een lijst met potentiële verkoopwaardes van de spelers (buiten de boeken om, puur en alleen ter indicatie voor vraagprijs en voor interne rapportages/analyses. Waarde is gebaseerd o.a. obv clausules, afspraken met speler/zaakwaarnemer, duur contract, potentie, etc.). Daarin staan de op dat moment verwachte verkoopwaardes (geen vraagprijzen). Die vraagprijs is afhankelijk van heel veel zaken. Een speler heeft dus 3 waardes: balanswaarde, verkoopwaarde en de vraagprijs. Die laatste is alleen van belang van interesse.

vb. Roy Beerens wil vertrekken bij Heerenveen, da's algemeen bekend. Hij heeft nog een 1-jarig contract. Dan kan de volgende situatie zich voordoen, dus stel:
1) Balanswaarde: misschien 250k? 100k? (of nul, mede omdat ook veel clubs spelers met een 1-jarig contract al voor 0 als balanswaarde hanteren.)
2) Verkoopwaarde, stel: 3Mio. Hoeveel is hij volgens Heerenveen waard?
3) Vraagprijs: sterk afhankelijk van o.a. de geinteresseerde club. AZ heeft geinformeerd: Heerenveen vraagt 3,5Mio. Waarom? Stuk onderhandelingsruimte, AZ heeft nu geen echte rechtsbuiten, Verbeek is zeer gecharmeerd van hem, min of meer een directe concurrent, AZ heeft o.a. de aanvallers Sigthorsson en Pelle verkocht, transferdeadline pas over een maand, haalt AZ de groupsfase van de Europa League mbt ruimere selectie en inkomsten, etc.etc. AZ heeft naar verluid 2,5Mio geboden, Heerenveen houdt vooralsnog vast aan die 3,5Mio. Nu heeft ook Catania (serie A) interesse getoond. Het kan best zijn dat Heerenveen de vraagprijs iets lager neerlegt, omdat ze Beerens liever niet aan een mede-eredivisionist verkopen. Misschien ook vragen ze Catania ook wel 4Mio. Tenslotte toch serie A, italiaanse clubs willen altijd betalen in 54 termijnen en je kan ze wijs maken dat het een Nederlands international is. Kortom: Heerenveen bepaalt de verkoopwaarde, niet AZ of Catania. Heerenveen bepaalt de vraagprijs. En Heerenveen bepaalt de balanswaarde.

Feyenoord staat dus volledig in zijn/haar recht om 5Mio voor Fer te vragen. Al vragen ze 10Mio. (Of je vraagt 18 miljoen voor Ryan Babel.....) Dan kun je 12x Twente heten, landskampioen zijn, de Johan Fruitschaal gewonnen hebben.....maar dan moeten ze niet 2,5Mio bieden en roepen 'dattie niet meer waard is'. Hij is net zoveel waard als dat Feyenoord bepaald. Net als ADO een bod op Immers 8ton lachwekkend noemt.

Sprak onlangs met een zaakwaarnemer van een speler van Heerenveen tijdens 1 van de eerste trainingen. Wat ik nog wel als kanttekening dien te plaatsen, is dat hij niet specifiek Heerenveen genoemd heeft, maar over het betaald voetbal in zijn algemeen sprak. Hierboven zijn dus aannames tov de situatie van Beerens en Heerenveen, puur en alleen ter voorbeeld. Het was ook niet de zaakwaarnemer van Beerens.


Verkoopwaarde wordt natuurlijk nooit alleen door de bezittende club bepaald. Net als in de rest van de economie wordt de verkoopwaarde bepaald door vraag en aanbod. Als ze Immers aanbieden voor 8 miljoen gaat niemand hem kopen dus is dat niet zn verkoopwaarde. Albert Heijn kan ook een pakje boter in de winkel leggen voor 89,95 maar niemand zal dat pakje boter voor dat geld kopen. AH mag dat uiteraard proberen maar niemand gaat daarin trappen aangezien iedereen weet dat de waarde van een pakje boter lager is dan 89,95.
Reply
Mukkus Wrote:
Mac Wrote:misschien eens een extra cursusje economie volgen muk?

Om het even het verschil in waarde aan te geven: Ik bedoel dus niet de balanswaarde van een speler, ook niet de vraagprijs van de club, maar de verkoopwaarde van een speler.
(Daar weten ze in Arnhem alles van. Die kochten Bob Peeters van Roda JC voor 14 miljoen guldens en zetten hem vervolgens voor die waarde op de balans......we weten allemaal hoe dat verder gegaan is)

Veel clubs hebben een lijst met potentiële verkoopwaardes van de spelers (buiten de boeken om, puur en alleen ter indicatie voor vraagprijs en voor interne rapportages/analyses. Waarde is gebaseerd o.a. obv clausules, afspraken met speler/zaakwaarnemer, duur contract, potentie, etc.). Daarin staan de op dat moment verwachte verkoopwaardes (geen vraagprijzen). Die vraagprijs is afhankelijk van heel veel zaken. Een speler heeft dus 3 waardes: balanswaarde, verkoopwaarde en de vraagprijs. Die laatste is alleen van belang van interesse.

vb. Roy Beerens wil vertrekken bij Heerenveen, da's algemeen bekend. Hij heeft nog een 1-jarig contract. Dan kan de volgende situatie zich voordoen, dus stel:
1) Balanswaarde: misschien 250k? 100k? (of nul, mede omdat ook veel clubs spelers met een 1-jarig contract al voor 0 als balanswaarde hanteren.)
2) Verkoopwaarde, stel: 3Mio. Hoeveel is hij volgens Heerenveen waard?
3) Vraagprijs: sterk afhankelijk van o.a. de geinteresseerde club. AZ heeft geinformeerd: Heerenveen vraagt 3,5Mio. Waarom? Stuk onderhandelingsruimte, AZ heeft nu geen echte rechtsbuiten, Verbeek is zeer gecharmeerd van hem, min of meer een directe concurrent, AZ heeft o.a. de aanvallers Sigthorsson en Pelle verkocht, transferdeadline pas over een maand, haalt AZ de groupsfase van de Europa League mbt ruimere selectie en inkomsten, etc.etc. AZ heeft naar verluid 2,5Mio geboden, Heerenveen houdt vooralsnog vast aan die 3,5Mio. Nu heeft ook Catania (serie A) interesse getoond. Het kan best zijn dat Heerenveen de vraagprijs iets lager neerlegt, omdat ze Beerens liever niet aan een mede-eredivisionist verkopen. Misschien ook vragen ze Catania ook wel 4Mio. Tenslotte toch serie A, italiaanse clubs willen altijd betalen in 54 termijnen en je kan ze wijs maken dat het een Nederlands international is. Kortom: Heerenveen bepaalt de verkoopwaarde, niet AZ of Catania. Heerenveen bepaalt de vraagprijs. En Heerenveen bepaalt de balanswaarde.

Feyenoord staat dus volledig in zijn/haar recht om 5Mio voor Fer te vragen. Al vragen ze 10Mio. (Of je vraagt 18 miljoen voor Ryan Babel.....) Dan kun je 12x Twente heten, landskampioen zijn, de Johan Fruitschaal gewonnen hebben.....maar dan moeten ze niet 2,5Mio bieden en roepen 'dattie niet meer waard is'. Hij is net zoveel waard als dat Feyenoord bepaald. Net als ADO een bod op Immers 8ton lachwekkend noemt.

Sprak onlangs met een zaakwaarnemer van een speler van Heerenveen tijdens 1 van de eerste trainingen. Wat ik nog wel als kanttekening dien te plaatsen, is dat hij niet specifiek Heerenveen genoemd heeft, maar over het betaald voetbal in zijn algemeen sprak. Hierboven zijn dus aannames tov de situatie van Beerens en Heerenveen, puur en alleen ter voorbeeld. Het was ook niet de zaakwaarnemer van Beerens.

je maakt het alleen maar erger zo. je wordt er van meerdere kanten op gewezen dat je er volslagen naast zit en je blijft maar doorgaan met je onzinbetoog.

maar joh, blijf jij lekker waarde en prijs door elkaar halen. 8-[
Reply
Mac Wrote:Verkoopwaarde wordt natuurlijk nooit alleen door de bezittende club bepaald. Net als in de rest van de economie wordt de verkoopwaarde bepaald door vraag en aanbod. Als ze Immers aanbieden voor 8 miljoen gaat niemand hem kopen dus is dat niet zn verkoopwaarde. Albert Heijn kan ook een pakje boter in de winkel leggen voor 89,95 maar niemand zal dat pakje boter voor dat geld kopen. AH mag dat uiteraard proberen maar niemand gaat daarin trappen aangezien iedereen weet dat de waarde van een pakje boter lager is dan 89,95.

Verschil is wel dat Albert Heyn als doelstelling heeft om te verkopen, dus marktconforme prijzen dient te hanteren tov de concurrentie.
Een voetbalclub heeft dat niet als primiaire doelstelling. Als zij een speler absoluut niet willen verkopen, zal de waarde hoger zijn. Daar heeft de markt totaal geen werking op.
Als Albert Heyn graag verder wil met dat pakje boter, omdat het pakje boter nog een contract heeft voor 4 jaar en ze dat pakje boter absoluut niet kwijt willen, omdat dat pakje de basis is voor hun lange termijn doelstelling: wat mij betreft vragen ze 100 euro. Prima. Denk niet dat je een supermarkt moet vergelijken met een voetbalclub.

Als ADO Immers gaan aanbieden, zal het ook niet voor 8 miljoen zijn. Dan betekent dat ze hem kwijt willen.....je moet die verkoopwaarde ook zien op een moment dat er totaal geen belangstelling is voor een dergelijke speler. Pas al er belangstelling is, hanteren ze die verkoopwaarde als basis / indicatie voor de vraagprijs. Pas dan komen bepaalde zaken aan bod als marktwerking, status geinteresseerde club. Etc.etc. Ik kan me wel voorstellen dat Immers begin vorig seizoen een verkoopwaarde had van bijv. 1 miljoen dat door het goede seizoen zijn verkoopwaarde gestegen is naar 2 miljoen. Net als Toornstra, Verhoek, Derijck, etc.

Afgelopen maanden is er interesse geweest voor Filip Djuricic. Geruchten gaan dat Heerenveen hem niet laat gaan voor onder de 10Mio. Wie bepaalt dan de waarde (=verkoopwaarde)? Niet de markt. Niet de geinteresseerde partij. Niet Djuricic en niet zijn zaakwaarnemer.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
waf Wrote:je maakt het alleen maar erger zo. je wordt er van meerdere kanten op gewezen dat je er volslagen naast zit en je blijft maar doorgaan met je onzinbetoog.

maar joh, blijf jij lekker waarde en prijs door elkaar halen. 8-[

Heerlijk. Een inhoudelijke reactie, daar kan ik wat mee.....als je het niet snapt, mag je dat ook gewoon zeggen. Doe ik er speciaal voor jou wat plaatjes bij.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
EJR Wrote:9. Ik verwacht overigens gewoon een overwinning a.s. vrijdag op Woudestein, al is het maar dat de huidige Feyenoord selectie ruime ervaring heeft met het spelen op kunstgras. :waf:

Hatsee...
[i][b]GUESS WHO'S BACK[/b][/i]
Reply
Mukkus Wrote:
waf Wrote:je maakt het alleen maar erger zo. je wordt er van meerdere kanten op gewezen dat je er volslagen naast zit en je blijft maar doorgaan met je onzinbetoog.

maar joh, blijf jij lekker waarde en prijs door elkaar halen. 8-[

Heerlijk. Een inhoudelijke reactie, daar kan ik wat mee.....als je het niet snapt, mag je dat ook gewoon zeggen. Doe ik er speciaal voor jou wat plaatjes bij.

ach gut, heb ik niet inhoudelijk gereageerd? moet ik het je nog een keer uitleggen, of kan ik je maar beter laten zwemmen in je eigen onzin? dat wordt met plaatjes echt niet anders hoor. maar goed, blijf maar lekker overtuigd van je gelijk, zal mij jeuken, en verwijt mij dan anders weer dat ik altijd zo graag gelijk wil hebben? Undecided
Reply
Maar aangezien dit het Transfer-topic is: van de vi-site...

Quote:Forest en ADO akkoord over transfersom Verhoek
08/08/2011 11:53

Wesley Verhoek heeft zondag tegen Vitesse zijn laatste wedstrijd voor ADO Den Haag gespeeld. De aanvaller maakt zich op voor de overstap naar Nottingham Forest. De 24-jarige Verhoek stond in de belangstelling van meer clubs. Vooral van de andere kant van de Noordzee was er enthousiasme over de Haagse aanvaller. Glasgow Rangers, Fulham en Aston Villa waren in de markt, maar het is Nottingham Forest dat Verhoek gaat inlijven. De club van manager Steve McClaren bereikte een akkoord met ADO Den Haag over een afkoopsom. Verhoek, die graag in Engeland wil spelen, vertrekt later vandaag naar Nottingham. Op het programma staan een medische keuring en onderhandelingen over het contract.

Als Immers nou ook nog vertrekt kakt het 'Sturm und Drang'-voetbal van ADO behoorlijk in, vrees ik.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply


Forum Jump: