The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Transfers (en geruchten...)
waf Wrote:Dit is niet zo vreemd en ook niet tegenstrijdig. Komt veelvuldig voor dat iets volgens nederlands recht toelaatbaar is. Vervolgens wordt er een procedure opgezet omdat men denkt dat obv europees recht iets ontoelaatbaar is en die wordt in sommige gevallen ook gewonnen wat ervoor zorgt dat nederland de wet moet aanpassen. (komt vooral veel voor bij belastingwetgeving maar ook in andere gevallen).

Maarja om te toetsen of NL recht strookt met bv. EU recht moet er idd wel een rechtzaak opgestart worden en zolang dat niet gebeurd zal een rechter ook niet toetsen.

jij bent ook duidelijk een fiscalist. even los van belastingwetgeving, dat is nl een vreemde eend in de bijt[/quote]

Is dus kul, geldt ook voor civiel, Wafmans. De fiscalist heeft gewoon gelijk.

Zie o.m. LJN: BK4648, Gerechtshof Amsterdam , 200.026.448/01

.9.5 Op de nationale rechter rust in een geschil als het onderhavige een zware inspanningsplicht om toepasselijke nationale regelgeving zoveel mogelijk richtlijnconform te interpreteren. Het is dus de vraag of het hof artikel 7:635 lid 4, eerste volzin, BW (geciteerd hiervoor in 3.8.1) richtlijnconform kan uitleggen. Met deze volzin wordt voor de werknemer die de bedongen arbeid niet verricht wegens ziekte expliciet een uitzondering gemaakt op de algemene regel van 7:634 lid 1 BW, die (conform de strekking van de richtlijn) luidt dat de werknemer recht heeft op vakantie van tenminste vier maal de overeengekomen arbeidsduur per week. Aan de reden voor het maken van deze uitzondering is uitdrukkelijk aandacht besteed in de parlementaire geschiedenis, namelijk het voorkomen van verlofstuwmeren en het beheersbaar houden van de aan arbeidsongeschiktheid verbonden kosten voor het bedrijfsleven (zie Kamerstukken II 1985/86, 19 575, nr. 3 p. 8). Het hof acht onder deze omstandigheden een richtlijnconforme interpretatie niet mogelijk omdat dit zou resulteren in een uitleg contra legem. Hiertoe is de nationale rechter ingevolge rechtspraak van het HvJ EG ook niet gehouden [b](zie onder meer HvJ EG 16 juni 2005, nr. C-105/03 (Pupino), punt 47). Het is dan aan de wetgever om zijn regelgeving op dit punt in overeenstemming met de richtlijn te brengen.[/b]
Reply
Riekki Wrote:Volgens mij zijn er gevallen genoeg die volgens het nederlands recht toelaatbaar zijn maar waar europees recht het nederlandse recht overruled en dan geldig is.
Klein (niet-fiscaal :wink: ) voorbeeldje ter toelichting:

17 juni 2008 (LJN: BD7253). Daarin werd de uitzetting van een wegens (drugs-)criminaliteit ongewenst verklaarde Marokkaan belet, doordat zijn Nederlandse echtgenote en dochter niet in Marokko zouden kunnen aarden indien zij hem zouden moeten volgen. De rechtbank was van oordeel dat er in dit geval sprake is van onoverkomelijke dan wel significante belemmeringen om het gezinsleven in eisers land van herkomst uit te oefenen. Afweging van al deze belangen leidde tot de conclusie dat het besluit tot ongewenstverklaring was genomen in strijd met artikel 8 van het EVRM. Overigens werd betreffende uitspraak gedaan nadat de eiser al in oktober 2007 was uitgezet naar Marokko.

De uitwijzing van deze man was wellicht op basis van het nederlands recht volkome legitiem echter op basis van europees recht kreeg hij alsnog gelijk. Op het moment dat hij geen europese procedure gestart had was het daarbij gebleven en had ie in marroko mais kunnen plukken. Gevalletje als je niet laat toetsen zal rechter ook geen uitspraak doen.

:eeeek: :eeeek: :eeeek:

Had deze nog niet gelezen, schaam me er nu voor dat ik het voor je 'opnam'. Heb jij rechten op de LOMschool gestudeerd?

Europese procedure? Dit is een uitspraak van de rechtbank Den Haag in een reguliere vreemdelingenzaak, dodo.

EVRM: is geen verordening of een richtlijn maar een verdrag, koekebakker. En 8 EVRM heeft expliciet rechtstreekse werking, dus burgers kunnen daar een beroep op doen. Gebeurt constant in vreemdelingenzaken. EVRM verdrag is dus heel wat anders dan een Europese richtlijn. Verder: wie zegt dat hier een NL wet is overruled door 8 EVRM? Overrulen is helegaar niet aan de orde, er wordt geen NL wet opzij gezet maar gewoon een verdrag toegepast!

"Goed voorbeeld" joh... Djeez. Undecided
Reply
Flixieluv Wrote:
waf Wrote:de[b] meeste europese regelgeving (voor normale mensen :razz: ) geldt hier ongeacht de vraag of nederland de wet al heeft veranderd ([b]richtlijnen). dus de wet is dan niet veranderd maar toch geldt het europese recht.[/b] [/b]dat europees recht is dan het nederlands recht. dat wil dus niet zeggen dat het naar nederlands recht mag totdat een rechter anders oordeelt. dat zou hetzelfde zijn dat ik 140 mag rijden, behalve als ik straf krijg.

als de europese regelgeving niet direct werkt (geen richtlijn, maar opdracht het te implementeren) en later blijkt dat nederland wel bepaalde regels moet naleven, dan heeft het van begin af aan naar nederlands recht niet gemogen. ook dan kun je dus niet zeggen dat het naar nederlands recht mag totdat anders is beslist. als dit europese recht niet voor ons geldt, dan is het gewoon rechtsgeldig. psvee is daar echter niet zo zeker van, en feyenoord was dat ook niet.

:eeeek:

Tis datik beter weet... Maar heb je wel rechten gestudeerd pik?
Een richtlijn heeft doorgaans juist GEEN directe werking, ook niet in civiel recht... Als de wet in strijd is met de richtlijn en NL de wet niet aan de richtlijn heeft aangepast heeft de burger echt een probleem, m.n. als de wet niet richtlijnconform kan worden uitgelegd. Contra legem interpretatie mag immers niet, en dan prevaleert wel degelijk de NL wet, al is die in strijd met de richtlijn. Je bent denk ik in de war met een verordening. Maar het blijft dom :razz:

verordening idd. Undecided joh, ik typ dit ook maar ff snel in zonder te ademen, het europese recht, waar ik niet eens veel mee te maken heb, in een notedop. :razz: zit uiteraard al in het woord richtlijn zelf besloten. :razz: gaatie daar ook nog een uitspraak bij te gaan zoeken. Undecided

maar goed, je moet het maar eens doen, peter zijn valse argumentatielijnen fileren, die gast springt van de hak op de tak, als je iets gemotiveerd weerspreekt gaatie er niet op in maar snel op een andere tak zitten oreren zonder daar nog op terug te komen en drie weken later komtie weer terug op de eerste tak en gaat hij zijn standpunt daar als feit ten grondslag leggen aan zijn verdere gewauwel.

het ging mij alleen om de redenering: het is rechtens zolang niet door een rechter is beslist dat het naar nederlands recht niet kan. ik mag iemand op zijn smoel slaan en naar nederlands recht mag dat als een rechter daar verder niets over zegt.....

maar goed, jij bent zo'n arbeidsrechtquint (rechten voor wijven), ga je nu nog even inhoudelijk wat toevoegen en vertellen op grond van welk verdrag/richtlijn/verordening/wet labyad en castaignos niet voor langer dan 3 jaar mochten tekenen toen ze 16 waren? dan weten we namelijk meteen of dat nederlands recht is of niet. is het contract nietig of vernietigbaar? daar hebben we meer aan dan aan dit geblaat van je. :razz:
Reply
Waf stop, los van de inhoud, op zn minst met die constante Labyad/Castaignos vergelijking. De casussen lijken voor jou misschien op elkaar en zullen op hetzelfde artikel gestoeld zijn, maar zijn toch echt verschillen. Een kleine nuance kan al totaal andere rechtspraak opleveren.
Reply
Peter Wrote:Waf stop, los van de inhoud, op zn minst met die constante Labyad/Castaignos vergelijking. De casussen lijken voor jou misschien op elkaar en zullen op hetzelfde artikel gestoeld zijn, maar zijn toch echt verschillen. Een kleine nuance kan al totaal andere rechtspraak opleveren.

men zegt dat het enige verschil is dat labyad ervan op de hoogte was toen hij het contract tekende en castaignos niet. volgens mij maakt dat geen verschil voor de uitkomst trouwens, en is het in beide gevallen nietig. maar wat zijn er nog meer voor verschillen dan? als je dat er nou even bijvertelt ipv alleen maar roepen dat dat de casussen anders zijn...
Reply
In het kader van kinderhandel...

Telegraaf Wrote:Chelsea haalt drie broertjes
LONDEN - Chelsea wist in een klap drie jeugdspelers te strikken. De Londense club lijfde de drie broertjes van Luton Town in voor een bedrag dat op kan lopen tot € 1,2 miljoen. De tweeling van twaalf Rio en Cole Dasilva en de 13-jarige Jay zijn blij met een plek in de jeugdacademie van de Blues.

"Drie broers die tegelijk een transfer maken is een historische deal", aldus Gregg Broughton.

De hoofdcoach van de jeugdopleiding van Luton voegt daaraan toe: "We zijn blij dat we de wens van de jongens konden vervullen en voor ons is het een prettig te weten dat we het drietal de laatste vijf jaar op de goede manier hebben begeleid bij Luton."
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
Reply
Die Teixeira schijnt nu al van Groningen naar Liverpool te kunnen (!). Waarom pakken ze dan niet Tadic??
Reply
Peter Wrote:Die Teixeira schijnt nu al van Groningen naar Liverpool te kunnen (!). Waarom pakken ze dan niet Tadic??

omdat dat geen centrumspits is?

ga je nog uitleggen wat het verschil is tussen de castaignos en labyad kwestie, of moet ik het er maar gewoon voor houden dat je maar wat in de rondte zat te bazelen en geen verschillen weet?
Reply
Lekker rustig tegenwoordig op het waf-forum. Hoe zou het toch komen?
Reply
Bumme Wrote:
Lamme Lennie Wrote:
Quote:Het zou Reis niet sieren als hij niet een aanbieding van PSV afwacht na alles wat ze voor hem hebben gedaan overigens.

Hij laat PSV wachten tot ze een ons wegen en haalt dan zijn gram.
De fans gaan dan wel helemaal over de Coke maar daar haalt die Reis vast zijn neus voor op!

Leuk om te zien dat de PSV-ers die zo liepen te zeuren over alle opmerkingen over Reis gisteren zelf de moeite hadden genomen een doekje te maken. Eerst de media de schuld geven dat het drugsgebruik van Reis steeds naar boven wordt gehaald en als hij dan voor Vitesse ipv PSV kiest zelf dit soort dingen in het stadion toelaten. Wat is het toch ook een achterbakse tering club dat PSV.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
_Tampie Wrote:Lekker rustig tegenwoordig op het waf-forum. Hoe zou het toch komen?

Komt hij hier dan nog wel eens?
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
Janko per direct naar Porto. hmm.
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
W. Verhoek naar Twente, mooi voor em.
Reply
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.nu.nl/sport/2729427/kamp-el-hamdaoui-dreigt-ajax-met-rechtszaak.html">http://www.nu.nl/sport/2729427/kamp-el- ... szaak.html</a><!-- m -->

En altijd maar weer in die slachtofferrol duiken, wanneer leert hij nu eens naar zichzelf te kijken? Bijvoorbeeld toen meneer de ene na de andere 'blessure' en 'ziekte' had toen hij op de bank gezet werd door De Boer.
Reply
Er komen nu wel heel veel verschillende verhalen naar buiten.
- Fiorentina kon geen bankgarantie overleggen
- El Hamdaoui kwam met allerlei eisen over compensatie omdat hij naar jong ajax gezet is
- Ajax zou te laat zijn met het tekenen van het contract

Als we naar het verleden kijken lijkt me scenario 2 het meest waarschijnlijk maar goed er zullen wel weer meerdere dingen gespeeld hebben.
Reply
Mac Wrote:Er komen nu wel heel veel verschillende verhalen naar buiten.
- Fiorentina kon geen bankgarantie overleggen
- El Hamdaoui kwam met allerlei eisen over compensatie omdat hij naar jong ajax gezet is
- Ajax zou te laat zijn met het tekenen van het contract

Als we naar het verleden kijken lijkt me scenario 2 het meest waarschijnlijk maar goed er zullen wel weer meerdere dingen gespeeld hebben.

Je weet dat het bij Ajax natuurlijk ook allemaal corrupt is he?!
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
Vast wel, maar corruptie binnen ajax is niet een van de scenario's. Volgens mij heeft ajax er namelijk vrij weinig aan om hamdaoui te behouden. 2 miljoen + bonussen lijkt mij de jackpot voor zo'n hond als hamdaoui. Enige wat zou kunnen is dat ze hamdaoui zoveel mogelijk proberen te zieken vanwege haatgevoelens maar goed of dat ze nou 2miljoen+ waard is?
Reply
Mac Wrote:Er komen nu wel heel veel verschillende verhalen naar buiten.
- Fiorentina kon geen bankgarantie overleggen
- El Hamdaoui kwam met allerlei eisen over compensatie omdat hij naar jong ajax gezet is
- Ajax zou te laat zijn met het tekenen van het contract

Als we naar het verleden kijken lijkt me scenario 2 het meest waarschijnlijk maar goed er zullen wel weer meerdere dingen gespeeld hebben.

ik kan me goed voorstellen dat ajakkes een bankgarantie wil van een club die al eens failliet geweest is. ik kan me ook goed voorstellen dat hamdaoui nog geld van ajakkes ging vragen.

echt ongelooflijk, wat heeft ajakkes daar mee misgekleund zeg. en volgens mij kun je ajakkes niks verwijten en die hamdaioi met die corrupte kutzaakwaarnemer van hem alles. ongelooflijk, ik zou als ik ajakkes was onderzoeken of je nu geen gigantische claim op hamdaoui hebt.
Reply
Wat een verhaal, waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen.
Ik denk persoonlijk dat Ajax dit met voor bedachte rade heeft gedaan. Verlies is genomen, en nu El Hamdaoui 'terugpakken' voor eerder gekut. Kunnen ze als beursgenoteerd bedrijf natuurlijk nooit zo zeggen.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
Ajax pakt zich hier zelf toch mee? Ze kregen nu 2 miljoen met bonus en het scheelt ze 7,5e ton salaris. In de zomer weer een half jaar korter contract en nog een half jaar langer niet gespeeld dus dit gaat ze flink geld kosten. Kwamen na de Italiaanse deadline met de vraag om een bankgarantie. Wat een slapers.
Zou dat Blind, Jonk, Louis, Sturkeboom, De Boer, Cruijf, Slop, Molenaar of Bergkamp zijn geweest?
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
EN toen ze daar achterkwamen stuurden ze alsnog snel, maar half uur te laat een getekend contract terug Smile
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
wat ik veel triester vind is dat Juventus weer ff een ajax talentje wegkaapt voor 9 ton Dead
The great old Ludwig von...
Reply
Hoor in de wandelgangen dat PSV al een heel eind gevorderd is met Advocaat, Van Bommel en Gomes voor komend seizoen. Toivonen moet plaatsmaken op het middenveld, Wijnaldum schuift dan door naar '10'. De verkoopopbrengst van Toivonen wordt dan weer gestoken in de verdediging (en de salarissen van Van Bommel en Gomes, die wel transfervrij zijn, maar veel willen verdienen), waar Gouweleeuw en Van Dijk genoemd worden. Al hoop ik persoonlijk meer op een ervaren sterkhouder van niveau achterin.

Met name Gomes snap ik niet. Tyton is gehaald als 1e keeper met doorverkooppotentieel, gaan ze zo'n 31-jarige die nooit meer iets oplevert voor hem in de goal zetten. Sommigen noemen ook de naam Zoet in dit verband, maar die komt tekort voor niveau PSV vind ik. Leuke keeper voor de subtop.
Reply
Gomes moeten ze idd niet meer doen / willen.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
Peter Wrote:Hoor in de wandelgangen dat PSV al een heel eind gevorderd is met Advocaat, Van Bommel en Gomes voor komend seizoen. Toivonen moet plaatsmaken op het middenveld, Wijnaldum schuift dan door naar '10'. De verkoopopbrengst van Toivonen wordt dan weer gestoken in de verdediging (en de salarissen van Van Bommel en Gomes, die wel transfervrij zijn, maar veel willen verdienen), waar Gouweleeuw en Van Dijk genoemd worden. Al hoop ik persoonlijk meer op een ervaren sterkhouder van niveau achterin.

Met name Gomes snap ik niet. Tyton is gehaald als 1e keeper met doorverkooppotentieel, gaan ze zo'n 31-jarige die nooit meer iets oplevert voor hem in de goal zetten. Sommigen noemen ook de naam Zoet in dit verband, maar die komt tekort voor niveau PSV vind ik. Leuke keeper voor de subtop.

Gomes snap ik ook niet, geen garantie dat hij weer zijn oude niveau haalt bij PSV, bij tottenham heeft hij aangetoond dat hij op dit moment dat niveau nog niet heeft. Je opmerking met betrekking tot zoet snap ik niet echt. Ik heb dit seizoen veel wedstrijden van RKC gezien en kan hem maar op weinig fouten betrappen en is vaak beslissend geweest voor RKC. Tuurlijk wordt hij nu frequenter getest dan in wedstrijden van PSV, maar hij toont nu wel aan dat hij het niveau van de eredivisie zeker aankan en vraag me dan ook af waarom je hem meteen afscheept voor de subtop.
Reply
TroX Wrote:Je opmerking met betrekking tot zoet snap ik niet echt. Ik heb dit seizoen veel wedstrijden van RKC gezien en kan hem maar op weinig fouten betrappen en is vaak beslissend geweest voor RKC. Tuurlijk wordt hij nu frequenter getest dan in wedstrijden van PSV, maar hij toont nu wel aan dat hij het niveau van de eredivisie zeker aankan en vraag me dan ook af waarom je hem meteen afscheept voor de subtop.

eensch, maar dat is ook een typische peter opmerking. dat kun je nooit nu al zeggen van zo'n jonge keeper.

wat je wel kunt zeggen is dat hij zeer compleet is. ikzelf vind het een erg goeie keeper, met een indrukwekkend postuur en hij heeft ontzettend veel potentie. waar dat zal eindigen is gewoon lastig te zeggen. dat hangt ook af van wanneer hij waar een kans krijgt en hoe lang en of hij vertrouwen krijgt en blijft behouden. bij rkc heeft hij dat voorlopig bewezen.
Reply
Heb hem zondag live aan het werk gezien, ruilen voor Vermeer?
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
Reply
Gomes zal zeker weer zn niveau kunnen halen, z'n mateloze populariteit geeft hem denk ik dat extra beetje zelfvertrouwen dat hij nodig heeft. PSV schiet er idd niet zoveel mee op aangezien ze Tyton hebben.

In de verdediging lijkt het me ook wenselijk om iemand van naam te halen, halve rukkers hebben we al genoeg.
Reply
waf Wrote:wat je wel kunt zeggen is dat hij zeer compleet is. ikzelf vind het een erg goeie keeper, met een indrukwekkend postuur en hij heeft ontzettend veel potentie. waar dat zal eindigen is gewoon lastig te zeggen. dat hangt ook af van wanneer hij waar een kans krijgt en hoe lang en of hij vertrouwen krijgt en blijft behouden.

[Image: 126479hp2.jpg]
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
Dat postuur wordt steeds indrukwekkender... niet? Amazing
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply


Forum Jump: