The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Algemeen nieuws F1
#1
Meteen alweer een leuke start van het seizoen met een leuk erichtje:

Quote:Teams niet blij met achtervleugel Ferrari
12 maart 2006
Niet alleen de gelimiteerde V10-motor van het team van Scuderia Toro Rosso leidt tot de nodige discussie in de paddock, ook worden er vraagtekens gezet bij de nieuwe, flexibele achtervleugel van Ferrari. De achtervleugel van de Ferrari 248 F1 kwam echter zonder problemen door de FIA-controle op zaterdagochtend.

Pat Symonds van Renault zei in Bahrein: "Ik ben hier helemaal niet blij mee. Het is heel duidelijk wat wel en niet kan binnen de regels. Er mogen dan specifieke regels voor specifieke onderdelen zijn, er zijn ook nog algemene regels. Ik weet precies wat die vleugel van Ferrari doet en dat is niet wat ik ervan verwacht had." Beweegbare aërodynamische onderdelen zijn niet toegestaan in de F1. Ferrari-rijders Michael Schumacher en Felipe Massa bezetten vandaag de eerste startrij in Sakhir.
Reply
#2
en meteen ook al heisa rond Toro Rosso:

Quote:Heibel rond Toro Rosso V10

Uitgegeven: 11 maart 2006 21:05
Laatst gewijzigd: 11 maart 2006 21:13

MANAMA - De V10-motor van de Scuderia Toro Rosso blijft voor heibel zorgen in de F1-paddock. Vooral Midland baas Colin Kolles haalde hard uit na afloop van de kwalificatie. STR-teambaas Berger blijft intussen volhouden dat hun motor geen voordeel oplevert.

“De wagen is niet legaal”, herhaalde Kolles nog maar eens nadat zijn wagens door Toro Rosso werden afgetroefd tijdens de kwalficatie.

"Klopt niet", blijf STR-baas Berger volhouden. "Onze motor is zeker niet de slechtste, maar ook niet de beste. Bovendien doen we het gewoon met de middelen die ons contractueel werden toegewezen toen we Minardi overnamen.

STR-rijders Liuzzi en Speed starten zondag op de 15de en 16de plaats. Mercedes-baas Norbert Haug voorspelde het team eerder deze week al een plaats op het podium.
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#3
Gaan er trouwens dit seizoen nog mensen naar een echte F1-race? (dus geen tests of demo's, Marshall... :8: ) ik wil eigenlijk een poging wagen om naar Hongarije te gaan, want dat is relatief goedkoop/dichtbij/leuk om bij te zijn/overzichtelijk. Probleem is alleen dat het op 6 augustus is en dan is mijn vriendin jarig. Wellicht een leuk verjaardagscadeau voor haar.... :wink:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#4
Monaco denk ik... Moet de boot toch ergens parkeren...

Marshall, die een klap van de giek gehad heeft...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#5
Quote:Drastische wijzigingen op til in F1

AMSTERDAM - De internationale automobielfederatie FIA voert vanaf 2008 een aantal nieuwe regels in die de F1 goedkoper moeten maken. De organisator van het F1-kampioenschap bevriest de ontwikkeling van de motoren, voert opnieuw een bandenmonopolie in en eist dat versnellingsbakken vier races overleven.

FIA-baas Max Mosley gaf recent al te kennen dat hij de Formule 1 goedkoper wil maken en deelde nu mee hoe hij dat doel wil bereiken. Teams die zich voor 31 maart inschrijven voor deelname aan de vernieuwde F1 moeten met volgende regels akkoord gaan:


Quote:- Tussen 2008 en 2010 mogen teams slechts 1 motorontwerp gebruiken. Dit ontwerp dient voor 1 juni 2006 aan de FIA bezorgd te worden. Daarna is toestemming van de FIA, én alle andere motorenleveranciers, vereist om aanpassingen te mogen doorvoeren.

Slecht idee. Dat ze 1 seizoen met dezelfde motor moeten werken is prima, maar 3 seizoenen lijkt me overdreven.

Quote:- Er wordt één bandenleverancier gekozen die alle teams drie jaar lang van banden zal voorzien. Elk team krijgt tijdens raceweekends twee verschillende bandentypes voor droog weer. Eén type voor regen en één voor extreem regenweer. Ook het gebruik van bandenwarmers wordt verboden.

Op zich een prima kostenverlagend idee en als het om 1 bandenfabrikant gaat is er ook geen verschil meer tussen teams wat banden betreft.

Quote:- Motoren moeten ook in de toekomst twee races aankunnen, maar nieuw is dat versnellingsbakken nog eens dubbel zo lang moeten meegaan. Dient de versnellingsbak of motor toch vroeger vervangen te worden, dan wordt er 15 kg ballast als straf in de wagen gemonteerd. Rijders verliezen geen 10 startplaatsen meer.

Tsja, lood om oud ijzer, letterlijk. Dit gaat alleen werken als ze rijders die tijdens een race een motor opblazen OOK die 15 kg mee gaan geven en niet alleen de rijders die de motor of bak 'vrijwillig' vervangen.

Quote:- Het gebruik van een reserve-wagen is niet langer toegestaan.

Slecht idee. Ik had juist gehoopt dat er twee reservewagens per team zouden komen, want met een beetje pech staan er zo 4, 5 auto's minder op de grid en daar wordt ook niemand beter van.

Quote:- Testen tijdens het raceseizoen wordt beperkt tot 30.000 kilometer per jaar.

Tsja, kostenverlagend, maar is het verder ergens goed voor?

Quote:- Wagens worden ook na de vrije oefenritten op vrijdag in een gesloten omgeving bewaard zodat geen wijzigingen meer mogelijk zijn.

Slecht idee! Als er dus iets niet deugt aan je auto door welke oorzaak dan ook mag/kan je dat dus niet meer herstellen, is je quali naar de klotos en je race ook. Pak maar in en stap maar in het vliegtuig naar de volgende GP!

Quote:- Nieuwe teams hoeven niet langer een borg van 48 miljoen dollar meer te storten. Het bedrag om zich in te schrijven wordt verlaagd tot 300.000 euro.
~

Goed idee, maar de vraag is of het uberhaupt iets uitmaakt, want de F1 blijft afgrijselijk duur en op deze manier trek je misschien teams aan die er een zooitje van maken, omdat ze geen geldschieter(s) hoeven te vinden die die 48 miljoen wil borgen.

- Teams mogen bepaalde onderdelen verkopen, maar motorenbouwers mogen niet aan meer dan twee teams motoren leveren, tenzij ze over toestemming van de FIA beschikken.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#6
Quote:Positie Montoya in gevaar

Uitgegeven: 5 juli 2006 10:29
Laatst gewijzigd: 5 juli 2006 14:54

WOKING - De dagen van Juan Pablo Montoya bij McLaren-Mercedes lijken geteld. Volgens de laatste geruchten in de F1-paddock zal testrijder Pedro De la Rosa de Colombiaan de rest van het seizoen vervangen.

De promotie van De la Rosa is volgens de Spaanse krant AS te danken aan Mercedes-baas Norbert Haug. Die zou er bij McLaren-baas Ron Dennis op aangedrongen hebben de Colombiaan onmiddellijk aan de kant te schuiven.


Voorlopig geeft men bij McLaren geen commentaar, maar het is intussen al duidelijk geworden dat de positie van Montoya binnen het team in gevaar is. De Colombiaan flaterde dit seizoen al meermaals. Zo ramde hij vorig weekend teamgenoot Kimi Raïkkönen van de baan in Indianapolis. Dat leidde tot de opgave van de beide McLarens en betekent waarschijnlijk het einde van zijn loopbaan bij McLaren. Het team maakt er niet echt een geheim meer van liever met Raïkkönen door te gaan in 2007.

Toch zijn de dagen van Montoya in de Formule 1 nog niet helemaal geteld. De rijder werd de voorbije weken al in verband gebracht met Red Bull, maar nu lijkt een terugkeer naar Williams in de maak. Valt de Colombiaan toch uit de boot in de F1, dan kan hij opnieuw bij het team van Chip Ganassi aan de slag in Amerika.

[Image: Gaylord%20Nelson%20in%20canoe%20waving%20.jpg]
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#7
JPM gaat echt niet uit F1. Is ie veels te gewild voor volgens mij. Wat mij betreft mag ie samen met DC gaan rijden. Dan ga ik eens zeer overwegen of ik niet van voorkeur voor team ga veranderen Big Grin
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#8
Marshall Wrote:JPM gaat echt niet uit F1. Is ie veels te gewild voor volgens mij. Wat mij betreft mag ie samen met DC gaan rijden. Dan ga ik eens zeer overwegen of ik niet van voorkeur voor team ga veranderen Big Grin

Ik was even een paar dagen weg, maar ehmmmm....ahem:

Quote:Montoya per direct vervangen door De La Rosa
11 juli 2006
De Formule 1-carrière van Juan Pablo Montoya is per direct voorbij. De Colombiaan kondigde eerder deze week al aan dat hij de overstap naar de NASCAR-series gaat maken en nu heeft het team van McLaren bekendgemaakt dat Montoya al bij de Grand Prix van Frankrijk vervangen zal worden door Pedro de la Rosa, de testcoureur van het team.



McLaren-teambaas Ron Dennis zei in een officieel statement: "Juan Pablo is een spectaculaire coureur en hij zal het ongetwijfeld helemaal gaan maken in NASCAR. Omdat er op dit moment zoveel dingen in het leven van Juan Pablo gebeuren, hebben we besloten hem te laten gaan zodat hij zich goed kan voorbereiden op de toekomst."

Montoya zei: "Ik weet dat het een moeilijke overstap zal worden, maar ik ben erg blij met mijn kans om NASCAR te gaan rijden. Het grootste deel van mijn Formule 1-carrière is me erg goed bevallen en ik ben dankbaar voor de kans om me op mijn toekomst te kunnen concentreren."

Juan Pablo Montoya reed 94 Grands Prix, behaalde zeven overwinningen en stond dertig keer op het podium.

:wink:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#9
echt rouwig ben ik er niet om...hij miste toch een beetje kwaliteit. Hij was wel altijd goed voor een beetje leven natuurlijk en wat dat betreft is t wel jammer
Reply
#10
Mac Wrote:echt rouwig ben ik er niet om...hij miste toch een beetje kwaliteit. Hij was wel altijd goed voor een beetje leven natuurlijk en wat dat betreft is t wel jammer

Ik ook niet. Ik vond het een enorm domme lul, net als Sjaak Nieuwstad. En leven schmeven! Altijd maar dat met het vingertje wijzen naar andere coureurs en zelf ondermaats presteren. Als je 6 keer wereldkampioen bent mag je zeggen dat de rest slecht is. Tot dan moet je je bek houden en rijden met die pooiersloep! :wink:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#11
Hoorde het.... Zonde! Zal grotendeels een eigen keuze van JPM zijn want ik kan me nog altijd niet voorstellen dat geen enkel ander team hem niet dolgraag zou willen inlijven... En miste kwaliteit? De laatste 2 seizoenen reed ie minder, daarvoor reed hij echt steengoed!
Maar goed, Pedro terug in de F1 juich ik uiteraard van harte toe!
1. FA
2. PdlR
3. DC

Big Grin
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#12
Marshall Wrote:Hoorde het.... Zonde! Zal grotendeels een eigen keuze van JPM zijn want ik kan me nog altijd niet voorstellen dat geen enkel ander team hem niet dolgraag zou willen inlijven... En miste kwaliteit? De laatste 2 seizoenen reed ie minder, daarvoor reed hij echt steengoed!
Maar goed, Pedro terug in de F1 juich ik uiteraard van harte toe!
1. FA
2. PdlR
3. DC

Big Grin

Hij heeft ook al gezegd dat hij de F1 beu is omdat de auto's niet (bijna) hetzelfde zijn en dat de politiek in de F1 het pure racen overheerst en daar kan ik hem geen ongelijk in geven.

En reed hij steengoed? Hij reed aardig, maar hij had, als hij geconcentreerder gereden had nog veel meer punten kunnen halen. Ik kan me nog een aantal onbezonnen acties herinneren waarbij hij o.a. onze Jos torpedeerde en ook een keer de door jou zo geliefde DC ondersteboven reed. Hij had met de auto's waar hij in reed veel meer kunnen doen dan een subtopper zijn. Vergeleken bij bijvoorbeeld Barrichello, Hakkinen en Raikkonen heeft hij veel minder pech gehad en viel hij vaker uit omdat hij (net als Sjaak) te ontstuimig reed. "De dood of de gladiolen" is op het lijf van JPM geschreven. :razz:

Quote:2001 F1 (Williams), 6°, 31 points
2002 F1 (Williams), 3°, 50 points
2003 F1 (Williams), 3°, 82 points
2004 F1 (Williams), 5°, 58 points
2005 F1 (McLaren), 4°, 60 points
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#13
2x een 3e stek vind ik met een Williams in een Ferrari-dominantie 'steengoed'. En juist die dood-gladiolen instelling vind ik heerlijk om naar te kijken. Net als Jacques! Daarom ben ik ook nooit fan geworden van Mika Hakkinen of Kimi Raikkonen. Door de auto waarin ze rijden vind ik het leuk als ze winnen maar de manier van rijden komt me de strot uit. Bijna nooit eens een risicootje nemen, altijd op zeker rijden etc... Kimi heeft dit gelukkig ietsje minder dan Mika maar nog altijd... Brrrrr
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#14
Marshall Wrote:2x een 3e stek vind ik met een Williams in een Ferrari-dominantie 'steengoed'. En juist die dood-gladiolen instelling vind ik heerlijk om naar te kijken. Net als Jacques! Daarom ben ik ook nooit fan geworden van Mika Hakkinen of Kimi Raikkonen. Door de auto waarin ze rijden vind ik het leuk als ze winnen maar de manier van rijden komt me de strot uit. Bijna nooit eens een risicootje nemen, altijd op zeker rijden etc... Kimi heeft dit gelukkig ietsje minder dan Mika maar nog altijd... Brrrrr

Tsja, das de F1 van de laatste 6 a 7 jaar. Een risicootje of onbezonnen inhaalactie betekent meestal de grindbak, de vangrail en/of een drive-through/stop-and-go... Ik ben ook voor het gelijktrekken van een heleboel essensjeele onderdelen in de auto, net als in de A1GP.

BTW: gaan er nog mensen naar de A1GP op Zandvoort? Ik heb inmiddels een schriftelijke bevestiging dat ik 8 kaartjes toegestuurd krijg.
\Big Grin/
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#15
8?? waarom zoveel...ik wilde wel maar ik hoorde dat t vet snel uitverkocht was
Reply
#16
Mac Wrote:8?? waarom zoveel...ik wilde wel maar ik hoorde dat t vet snel uitverkocht was

Ik ga met familie en vrienden en had, als ik nog wat nagevraagd had ook wel 16 kaartjes kunnen bestellen, maar ik ben Malle Pietje niet natuurlijk. Geld zat, maar ik ben geen TicketService. :wink:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#17
haha ok als je ooit nog eens 2 kaartjes over hebt of voor een normale prijs kunt regelen hou ik me aanbevolen Wink
Reply
#18
Kovalainen but no sponsorship

Heikki Kovalainen, Italian GP 2005© The Cahier ArchiveRenault's announcement that Heikki Kovalainen will join Giancarlo Fisichella next year with the addition of two new test drivers and the news that Flavio Briatore will stay or for two more years has obscured one important fact: the team does not have a title sponsor for next season. Mild Seven announced back in February that it is not staying in 2007 and there have been rumours from Spain that Telefonica is no longer interested given Fernando Alonso's defection to McLaren. Telefonica cannot follow Fernando to McLaren because the team has backing from rival Vodafone.

There are two possible explanations for this. The first is that the team does not yet have a deal with anyone. This would be very bad news as big companies are generally finished with their deal-making by this time of year and so deals done later than the start of September are usually cheaper. The second is that the team has a deal with a new sponsor but does not want to announce it until the season ends. The reason for this is that there could be a clash with one of the existing sponsors.

Our spies tell us that the team is in deep discussion with UPS and that if the deal goes ahead the Renault next year could be brown and white.



Dat lijkt me nou cool! Beetje a la die zwarte wagens van... dat sigarettenmerk... hoe heet dat nou...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#19
en het ALLERLEUKSTE nieuws van de laatste week:


Spyker and Ferrari
As we reported a fortnight ago, the news that Spyker is negotiating for Ferrari engines for the Midland F1 team in 2007 should not come as a surprise. Although Spyker has yet to complete the purchase of the team, the Dutch car firm will be looking to Ferrari for the simple reason that one of its shareholders also holds shares in Ferrari. Ten months ago Abu Dhabi's Mubadala Development Company announced a strategic alliance with Spyker, acquiring 17% of the business and injecting new capital into the business. Mubadala owns five percent of Ferrari and is involved in a partnership with the Italian sports car company to develop a Ferrari theme park in Abu Dhabi. With such connections and F1 rule changes coming in 2008 to allow teams to build complete cars for other competitors, it is quite possible that Spyker might become a secondary Ferrari team. There is, indeed, potential for Ferrari and Spyker to become more and more closley linked in the longer term as Ferrari is now selling all the cars it can make and would benefit from controlling a second brand. Sharing technology and pushing up production gradually to Ferrari levels could provide a major new source of revenue for the Italians operation without having to go into the riskier Porsche-Maserati-Aston Martin segment of the market.



=D> =D> =D>
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#20
Doornbos rijdt laatste drie races voor Red Bull
11 september 2006
Robert Doornbos rijdt de laatste drie Formule 1-races van het seizoen voor het team van Red Bull. Zo heeft het team maandag bevestigd. De 24-jarige Rotterdammer, die dit jaar als vrijdagrijder voor Red Bull in actie kwam, neemt het stuur over van Christian Klien. De Oostenrijker is aan de kant gezet, omdat hij op zoek is naar een ander Formule 1-team en niet is ingegaan op de aanbiedingen van Red Bull om volgend jaar in de Amerikaanse Champ Car-serie of de DTM te rijden.


Doornbos zei over zijn promotie: "Dit is natuurlijk een kans uit duizenden! Ik heb dit jaar altijd enorm mijn best gedaan om het team beter te maken, zowel in als buiten de Grand Prix-weekenden. Dit is dus niet onopgemerkt gebleven. Graag wil ik dan ook iedereen binnen Red Bull onwijs bedanken voor deze kans. Ik ben er zowel mentaal als fysiek honderd procent klaar voor en ben enorm gemotiveerd om in de aankomende drie races maximaal te presteren voor Red Bull Racing!"

Teambaas Christian Horner liet weten: "In aansluiting op Christians recente beslissing, hebben we hem uit zijn contract vrijgegeven om zich te concentreren op de volgende stap in zijn carrière. Nadat hij dit jaar een solide werk voor ons heeft geleverd in de derde wagen en al acht Grands Prix heeft gereden, is Robert onze logische keus als vervanger. Robert zal zich met ingang van onze test op Jerez deze week gaan voorbereiden op zijn racedebuut voor Red Bull Racing."

Doornbos rijdt dus de races in China, Japan en Brazilië. De Rotterdammer reed vorig jaar in China zijn laatste F1-race. Doornbos werd toen veertiende in een Minardi.




=D>
En nu CA voorbij rijden Big Grin
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#21
=D>
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#22
Quote: Alonso sabelt Schumacher neer
MADRID - Fernando Alonso heeft in een gesprek met de Spaanse radiozender Marca genadeloos uitgehaald naar zijn Duitse rivaal Michael Schumacher: „Zinedine Zidane neemt op een fraaiere wijze afscheid”, sprak de Spanjaard, verwijzend naar de beruchte kopstoot van de Franse voetballer in zijn laatste officiële duel.

„Michael Schumacher is de meeste bestrafte en meest onsportieve coureur uit de geschiedenis van de Formule 1”, sprak Alonso in reactie op het naderende afscheid van de Ferrari-kopman.

De relatie tussen het Renault-kamp (Alonso) en Ferrari bereikte afgelopen weekeinde een dieptepunt, toen Alonso vijf plekken werd teruggezet na een klacht van Ferrari-rijder Felipe Massa. De Braziliaan meende dat hij tijdens de kwalificatie werd gehinderd door de Spanjaard, ook al zat er tussen beide coureurs een gat van honderd meter. Massa klaagde over „vuile lucht” en overhandigde de wedstrijdcommissarissen data waaruit zou blijken dat de Ferrari inderdaad nadeel had ondervonden van Alonso.

De teambaas van Renault, Flavio Briatore, reageerde woedend toen de straf werd uitgesproken: „Dit wereldkampioenschap is allang beslist achter de tafel”, sprak de Italiaan. „We begrijpen hoe de zaken ervoor staan. Het is allemaal al besloten. De wereldtitel gaat naar Schumacher, en zo gebeurt het. Als je ziet wat er in de Formule 1 aan de hand is, moet ik slechts lachen om dat voetbalschandaal in de Serie A.”

De internationale autosportfederatie FIA heeft inmiddels verklaard een onderzoek te doen naar de uitspraken van Briatore.

Wat een ontzettend domme en zielige opmerking van Alonso. Hij heeft zelf dit jaar al een paar keer laten zien ontzettend onsportief te zijn en 'wraakgevoelens' moeilijk te kunnen onderdrukken (zoals de breaktest bij Doornbos). Zijn arrogantie in Canada ("We laten het verschil van 25 punten voorsprong echt niet kleiner worden!") is keihard afgestraft en daar heeft Schumacher helemaal niks mee te maken gehad. De banden van Michelin zijn gewoon matig, die van Bridgestone zijn beter geworden en daar moeten ze hun frustratie maar op afreageren. Niet op de allerbeste coureur uit de F1 ooit. Bovendien is zijn feitenkennis ook niet heel goed, want in verhouding tot het aantal races dat hij gereden heeft is Schumi niet uitzonderlijk veel bestraft. En die Seizoen-DSQ achteraf was een bovenmatige straf voor 1 onbezonnen actie. :cheers: :wink:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#23
hij zei het ook een beetje fout. Het moest zijn:
Schumacher is de meest onsportieve coureur en had het meest bestraft moeten zijn ware het niet dat hij regelmatig mensen van de FIA pijpt.
Reply
#24
Alonso heeft een wat te grote mond, laat hem nou eerst maar eens bereiken wat Schumi allemaal heeft bereikt...
En zo onsportief vind ik Schumi nou niet, breaktestje en een keer Damon Hill de baan afrossen staan nog wel vers in mijn geheugen maar dan nog. Hij is de beste coureur die er ooit is geweest.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
#25
Vind ik een wat te kort door de bocht geuitte mening Depor. Hij heeft de meeste records op zijn naam staan maar de beste coureur??? Daarover valt geen uitspraak te doen. F1 van tegenwoordig is totaal anders dan F1 van 15-20jaar geleden, niet te vergelijken.
Niet al te slimme uitspraak van Alonso, i agree. Al ben ik het dan ook weer wel eens met de uitspraak van Briatore. Straf van Alonso was gewoon belachelijk!

Enne, breaktest op DC en de clash met Damon Hill zijn slechts het topje van de ijsberg. Was er ook niet een situatie met Villeneuve? En een met Hakkinen? En er staat me nog vaag een race bij waarbij Schumi van de baan vloog en de auto zo parkeerde dat er een code rood zou ontstaan.

Mooiste uitspraken hieromtrent vind ik nog wel van Villeneuve.
"Michael isn't a great champion because he's played too many dirty tricks and isn't a great human being," Villeneuve said in a scathing personal attack.
Hij heeft ook aangegeven dat MS snel vergeten zou zijn ivm bijvoorbeeld Senna, Prost en Mansell, vanwege persoonlijkheid. Tevens meldde hij dat MS "should try touring cars, not open wheel racing" en dat Senna 'played dirty tricks as well but he did it with class. When he wanted to take someone out he would mention it BEFORE the race...."

"So, unlike Michael, who ridiculously insisted he was innocent at Monaco this year, Senna said, 'Yes, I did it. But I told you before the race that I was going to do it.'


:8: =D>
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#26
De meeste records betekend toch automatisch de beste coureur? Nou dan maken we ervan de beste coureur van de afgelopen 15 jaar. Dat hij het niet met de klasse deed zoals alle anderen ala maar dat doet niet af aan de prestatie zelf. In elke sport is veel geoorloofd zoniet alles om te winnen dat het niet netjes is prima. Alonso is nou ook niet de meest nette persoon die rond rijd en laten we over Villeneuve maar helemaal niet beginnen die is totaal over het paard getild.
Hoe je het ook went of keert in het lijstje Lauda Prost Mansell Senna hoort Schumacher ook.
En Briatore? als je zegt dat de F1 corrupter is dan het Italiaanse voetbal schandaal ben je imo gewoon een idioot. Net zoals Alonso, grote bek dat je de punten wel even vasthoud en dat je vervolgens gewoon 23 puntjes inleverd. En over de laatste race, of hij nou als 5e of als 10e was gestart aangezien hij zijn motor opblies maakte het toch niet uit. En als Massa er last van heeft gehad en dat kan aantonen met bewijs (data liegt niet) dan is het toch een klare zaak? Als Alonso gewoon was doorgereden was er niets aan de hand geweest.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
#27
Jah hoor en Jos Verstappen was tot 2jaar terug de beste Nederlandse coureur... :-s
Formule1 draait allemaal om geld en auto. De discussie is op diverse fora al zovele malen aangezwengeld: ALS (en ja, dat is een 'als') niet Schumacher maar, stel, Villeneuve, Hill of Hakkinen in de plaats van Schumacher in de Ferrari had gereden, was Schumacher dan nog altijd de beste coureur geworden bij, stel, Williams, McLaren oid? Geld en de auto bepalen alles! Daar speelt een kleine factor als de bestuurder in mee, maar ik durf hier hardop te beweren dat 85% van de winst aan de Ferrari te danken is en niet aan MS. Elke redelijk tot goede coureur had ditzelfde resultaat kunnen bereiken als ie een geldschieter gehad had.

Bovendien zie ik graag dat je je bericht uberhaupt aanpast want de beste coureur van de laatste 15 jaar rijdt niet in de F1. Velen zien F1 als de kroon op autosport, dat is absoluut niet waar. Rallyrijden, touringcarrijders, DAT zijn coureurs! F1rijders zijn marionetten die als machines moeten functioneren.
Dus dat Michael Schumacher tot de beste F1rijders van de afgelopen 15 jaar behoorde, dat wil ik wel geloven, maar de beste?! Nee... De beste F1rijder is een rijder die een klein team beter doet presteren, zoals Webber bij Jaguar deed of Barri bij... hoe heetten die gasten nou... deed. Daar heb ik respect voor!
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#28
Benneton was toendertijd ook geen groot team toen hij zijn eerste won.
F1 is de kroon op de racesport gewoon omdat het de bruutste en snelste wagens zijn. Dat een coureur een marionet is dat is overal zo, in DTM wint Mercedes al jaren op rij daar werd Albers 2e lag dat aan hem of omdat die auto zo goed is?
Zou Loeb zo goed zijn als die citroën waar ie in rijd niet bruut goed is?
Racen is een teamsport van monteurs tot aan coureur.
Doet dat iets af aan de prestatie? Zijn eigenlijk niet de coureurs uit de jaren '30 niet de beste? 200km/h in een auto zonder kooicontructie rijdershulp etc etc die gasten zetten met elke race hun leven op het spel. Zo kan je wel 300 andere dingen opnoemen, Cruijff hoort eigenlijk niet bij de beste voetballers ooit omdat hij alleen bij grote clubs speelde en nooit RKC naar de kampioenstitel heeft geleid?
Totale nonsens als je 6x wereldkampioen word ben je gewoon goed en dat ie in de beste auto rijd? Als hij niet 5 wk titels had gepakt had ie er ook niet gereden.

Er is maar 1 persoon die zich de beste ooit in iets mag noemen en dat is meneer Valentino Rossi, die gozer wint bij het beste team en ook nog bij een minder team.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
#29
Marshall Wrote:"So, unlike Michael, who ridiculously insisted he was innocent at Monaco this year, Senna said, 'Yes, I did it. But I told you before the race that I was going to do it.'


:8: =D>

Dan was Senna dus EN onsportief EN dom. Nee, daar maak je vrienden mee. :roll:

En wat betreft Ferrari & MS: voordat MS (en JT en RB, want vergeet die niet) bij Ferrari kwamen reden ze in veredelde tractors (aldus Jean Alesi, die daarop vriendelijk, doch dringend, verzocht werd het pand te verlaten. De drie-eenheid heeft ervoor gezorgd dat er auto's gebouwd werden waarmee je races kon winnen en wereldkampioen kon worden. Dat deed Schumi dus ook. Wel apart trouwens dat de tweede rijders (of zelfs de vervangende eerste rijder Irvine) geen wereldkampioen kon worden, terwijl ze daar toch wel de kans voor hebben gekregen. Rubens had, dat geef ik toe, ontstellend veel pech in zijn Ferrari-tijd.
Het beste bewijs voor de vakkundigheid van MS vind ik wel dat ze hem nu meteen als testrijder willen hebben, omdat hij naast een topcoureur blijkbaar ook een extreem goede input heeft wat betreft het beter maken van de auto. Dat is niet iedereen gegeven. Ik denk niet dat rijders als DC, JV en JPM echt bijgedragen hebben aan het beter maken van de auto waar ze in reden.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#30
Gerben Zonderland Wrote:
Marshall Wrote:"So, unlike Michael, who ridiculously insisted he was innocent at Monaco this year, Senna said, 'Yes, I did it. But I told you before the race that I was going to do it.'


:8: =D>

Dan was Senna dus EN onsportief EN dom. Nee, daar maak je vrienden mee. :roll:

Nee, dat is stijl hebben. Dat is precies hetzelfde als waarom jullie Alonso nu verrot lopen te schelden: hij roept dat ie die 23 punten voorsprong vast gaat houden. Als ie dat ook daadwerkelijk gedaan had hadden jullie 'm misschien arrogant gevonden maar dan had ie wel stijlvol gedaan wat ie gezegd heeft... Nu slaat ie gewoon flink de plank mis.

Als je nakomt wat je zegt vind ik het bewonderenswaardig in deze, niet altijd netjes, maar wel vol respect hiervoor. Als je echter overduidelijk de boel loopt te bedonderen en dat ook nog eens gaat ontkennen dan ben je gewoon een zak stront (en hiermee doel ik inderdaad op MS).

Enne, als jij denkt dat de 2e rijder de kans heeft gekregen om wereldkampioen te worden in de Ferrari dan ben je nog naiever dan ik je ingeschat had. Bij Ferrari zijn de stalorders altijd in het voordeel van MS geweest, hij kwam immers als wereldkampioen bij het team. Daarna heeft het team er wel 5 jaar voor nodig gehad om wereldkampioen te worden! Ik denk dat de invloed van RB (die je terecht noemt) vanaf 97 daar meer mee te maken heeft dan de invloed van MS. En vergeet niet dat in 97 Marlboro en Shell aangetrokken werden als sponsoren, daarmee kwam er heel wat meer ruimte vrij voor ontwikkeling dan daarvoor met 'enkel' Fiat!
En als laatste nog: 'vervangende' 1e rijder Irvine? Je bedoelt die 6 racejes die hij gereden heeft samen met Salo toen MS eruit lag? Moet Irvine het in 6 racejes klaren?? Bovendien... Irvine... Leuk en aardig hoor, maar geen wereldklasse rijder. Is te vergelijken met Massa en Barri imo. Leuke rijders als 2e rijders maar eigenlijk meer op hun plaats bij een subtopper dan een topteam... Ferrari heeft altijd en immer een echte rangorde gehad binnen het team. Altijd was MS 1 en de ander 2. Dat werkt op meer vlakken door dan enkel de plaats op de startrij hoor GZ!

Oh enne, raar dat Prost met de Ferrari 1 (!!!!) seizoen voordat Jean Alesi kwam nog 9 van de 16 races op het podium wist te eindigen, 5 wist te winnen en ook Mansell 5x op het podium reed... Daarna komt Jean Alesi samen met Prost te rijden, Prost rijdt een race niet en van de overige rijdt ie nog 5x op het podium en Alesi 3x en het jaar erop met Alesi het zelf doen met Capelli en dan zijn het tractoren?? :roll: Vreemd hoor...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply


Forum Jump: