The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




(OT) Internet Explorer 9 / Firefox 4
#1
De afgelopen maanden is er een flinke strijd geweest in de ontwikkeling van de browsers. De concurrentie wordt steeds groter, vooral doordat Internet explorer inmiddels allang geen monopolie meer heeft. Dit heeft erin geresulteerd dat alle browsers zich flink aan het ontwikkelen zijn met als meest recente ontwikkelingen de release van Internet explorer versie 9 en Firefox 4.

Ik weet dat het veel mensen niet interesseert met welk programma ze het internet op gaan zolang ze maar kunnen internetten. Toch adviseer ik jullie om wel degelijk je browser te updaten.
Ten eerste wordt de veiligheid steeds groter. Mensen die internet explorer versie 6 draaien bijvoorbeeld hebben veel meer kans op spyware of een virus binnen te krijgen via de browser.
Ten tweede is de snelheid van de browser flink verbeterd. Zonder het al te technisch te maken: Veel websites maken tegenwoordig gebruik van javascript om hun websites te maken. De snelheid van het verwerken van javascript in de nieuwe browsers is vele malen beter. Sites met veel javascript worden dus veel sneller geladen (mooi voorbeeld is igoogle (<!-- w --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.google.nl/ig">www.google.nl/ig</a><!-- w -->).
Ten derde is de stabiliteit van de browsers verbeterd. Waar vroeger een gehele browser crashte als een flash applicatie niet goed werkt crasht nu alleen een enkele tab waardoor je niet in een keer al je tabbladen kwijt bent.
Ten vierde en laatste ondersteunen de nieuwe browsers diverse nieuwe technieken waar ook steeds meer site bouwers gebruik van gaan maken. Een van de bekendste voorbeelden is dat de <video> tag nu ondersteunt wordt in browsers waardoor er geen aparte flash applicatie meer nodig is om video af te kunnen spelen.

Een lang verhaal maar ik hoop dat ik jullie een beetje ervan overtuigd heb om je browser zoveel mogelijk up to date te houden. Dit maakt het leven van de website ontwikkelaars makkelijker maar zeker ook je eigen leven makkelijker.

Een kleine note: Internet explorer 9 werkt helaas alleen voor mensen die windows vista of windows 7 draaien. Mensen die nog windows XP hebben kunnen niet upgraden en zullen dus of op versie 8 moeten blijven hangen of firefox moeten downloaden.
Firefox 4 is te downloaden via de volgende link: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.mozilla-europe.org/nl/">http://www.mozilla-europe.org/nl/</a><!-- m -->
Internet explorer 9 is te downloaden via: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://windows.microsoft.com/en-US/internet-explorer/downloads/ie-9/worldwide-languages">http://windows.microsoft.com/en-US/inte ... -languages</a><!-- m -->
Reply
#2
Google Chrome...Helemaal top!
Reply
#3
:lol: Ik bleek inderdaad nog een update in de wachtrij te hebben, dus IE9 is onderweg. Installeren duurt wel bijzonder lang trouwens.
Reply
#4
Chrome is uiteraard ook een optie, net als Opera. Heb met beiden echter weinig ervaring dus kan er weinig over vertellen maar zijn ook allebei goede keuzes.

@mindlight: klopt, helemaal IE aangezien die overal in windows ingebakken zit zo ongeveer.
Reply
#5
Ahh ik zie nu pas wat er gebeurt. Er wordt ook een of ander service pack geïnstalleerd. Dit gaat me de deadline kosten Wink
Reply
#6
Hmm, ik kan niet zeggen dat ik dit een verbetering vind. Kan ik ook IE9 met de looks van IE8 gebruiken?
Reply
#7
nee volgens mij niet. Wat vind je er vervelend aan dan?
Reply
#8
Ik ben al mijn menu's bovenin kwijt, en mijn statusbalk onderin.
Reply
#9
welke menu's bovenin bedoel je precies? je hebt toch nog steeds je menu onder de knoppen rechtsbovenin? Statusbalk onderin hebben ze gedaan om ruimte te besparen. Die is ook niet echt nodig.
Reply
#10
Nou gewoon bestand, beeld, bewerken etc. Ik zie wel zo'n tandwiel nu rechts bovenin, maar daar zie ik het oude "beeld" menu niet terug. Ik vond die statusbalk altijd wel relaxed eigenlijk.
Reply
#11
druk eens op de linker "alt" knop

(die zou je trouwens in IE 8 ook al niet meer gehad moeten hebben)
Reply
#12
Het is de bedoeling dat er niets gebeurt als ik daarop druk? Wink
Reply
#13
nee normaalgesproken krijg je dan het menu weer te zien bovenaan. wel echt de linker-alt knop he...de rechter doet idd niks
Reply
#14
Ofwel mijn linker alt-knop is kapot, ofwel ik zit met een halve versie van IE9 Wink
Reply
#15
ja is wel vreemd, linker alt om menu up te brengen is bij mij veel meer applicaties the way to go.

Heb je toevallig office 2007/2010? Daar zou het ook zo moeten werken namelijk.
Reply
#16
Uiteraard niet, wegens het ontbreken van menu's blijf ik Office 2003 gebruiken :8:
Reply
#17
...zou er toch maar eens aan gaan wennen. Binnen 5 jaar wordt office 2003 nergens meer gebruikt gok ik.
Reply
#18
Ik wist wel dat je eigenlijk onwijs conservatief bent!
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#19
Op sommige gebieden wel ja, ik heb nog steeds een telefoon zonder internet, een spreadsheet met menu's en geen flatscreen :8:
Reply
#20
Ik heb na dit te lezen FF4 geïnstalleerd, maar dat is echt een ontiegelijk stuk sneller als 3.6.
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
Reply
#21
Firefox 4 hier. Sowieso zou ik aanraden van IE over te stappen, FF is namelijk veel gebruiksvriendelijker en er zitten veel handige opties in. Zal intussen bij IE ook verbeterd zijn, maar dat zou ik niet weten aangezien ik die baggerbrowser al tijden niet meer gebruik.
Reply
#22
Ik heb firefox 4 ook geïnstalleerd.

Bevalt na 5 minuten al erg goed.

Bedankt voor de tip, Mac!
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#23
Gebruik zelf ook firefox. Mooie aan firefox is natuurlijk dat je plugins kunt installeren die extra functionaliteit kunnen toevoegen aan de browser. Uiteraard degene die iedereen geinstalleerd moet hebben is AdBlock Plus. Maakt het browsen een stuk aangenamer.

Verder zijn er nog vele plugins die erg handig/leuk kunnen zijn maar die zijn meer afhankelijk van wat je doet:
- IETab : voor als je toch nog Internet explorer nodig hebt voor een bepaalde website (sommige hele oude websites bijvoorbeeld)
- Webmail notifier, voor als je je gmail/hotmail wilt bijhouden zonder msn open te hebben staan
- Flash downloader: om simpel flash filmpjes te downloaden (ook youtube bijvoorbeeld)
- fireftp: voor als je vaak op ftp's zit
- tab mix plus: extra functionaliteit toevoegen aan het openen van nieuwe tabs en het gedrag
- firefox sync: om automatisch je bookmarks etc te laten synchroniseren op verschillende plekken (bijvoorbeeld je desktop, je laptop en je werkplek)

een tip: ga niet 20+ extensions installeren want dat kan best een impact hebben op hoe snel de browser opstart en bij sommigen zelfs hoe snel de pagina laadt. 5-10 moet makkelijk kunnen maar daarna zul je best last kunnen krijgen.
Reply
#24
Ik heb geen idee wat ik heb veranderd, maar ik heb weer een menubalk Notworthy
Reply
#25
Nog even een bumpje. Ik zie dat er nog altijd 20% gebruikers zijn die IE8 of lager gebruiken. Doe alle webdevelopers een groot plezier en update naar IE9 of installeer Firefox of Chrome!
Reply
#26
Ik wil heel graag voor goed op Chrome overschakelen, maar ik mis het pijltje naast de adresbalk om snel je laatst ingetypte internetpagina's aan te klikken. Is er in Chrome zoiets, behalve bookmarks/history, om eenvoudig en snel met alleen 2 muisklikken en zonder toetsenbord te gebruiken naar zo'n website kan gaan? Echt ontiechelijk stom, maar altijd als ik Chrome gebruik, ga ik daarna toch maar weer naar IE vanwege dat gemis Confused
Reply
#27
Grappig, nooit opgemerkt.
anyway, deze extension doet volgens mij precies wat je wil:
<!-- m --><a class="postlink" href="https://chrome.google.com/webstore/detail/fbmkfdfomhhlonpbnpiibloacemdhjjm?hl=en">https://chrome.google.com/webstore/deta ... hjjm?hl=en</a><!-- m -->
Reply
#28
Big thanks! Na wat aanpassingen in de opties doet het inderdaad precies, en zelfs nog meer, dan ik graag wilde!
Reply
#29
Inmiddels is IE10 alweer uit, staat klaar voor iedereen onder windows update (voor de mensen die windows 7 draaien tenminste, XP krijgt IE10 niet).

Verder hebben zowel firefox als chrome hele grote stappen gemaakt. Ik denk dat voor de gewone gebruiker op dit moment chrome het beste alternatief is op IE. Ongelofelijk snel met opstarten maar ook met pagina's laden vrij snel.

Nogmaals, doe iedere webdeveloper op aarde een gunst en update je browser naar de nieuwste versie.
Reply
#30
(28-01-2012, 08:58 PM)Genomico Wrote: Ik wil heel graag voor goed op Chrome overschakelen, maar ik mis het pijltje naast de adresbalk om snel je laatst ingetypte internetpagina's aan te klikken. Is er in Chrome zoiets, behalve bookmarks/history, om eenvoudig en snel met alleen 2 muisklikken en zonder toetsenbord te gebruiken naar zo'n website kan gaan? Echt ontiechelijk stom, maar altijd als ik Chrome gebruik, ga ik daarna toch maar weer naar IE vanwege dat gemis Confused

Als je de knop "vorige" ingedrukt houdt (als tie actief is), doet hij volgens mij precies wat jij bedoeld.
Reply


Forum Jump: