The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




De OS in 60 vragen (FTM Pool)
#1
De 30e Olympiade in 60 vragen!

Een pooltje in een ander format, een mooie aanvulling op Tampies pool. Hier geen landen per onderdeel voorspellen, maar een lijst met multiple choice vragen zo gevarieerd als de Spelen zelf.

Een derde is ja/nee, twee derde is meerkeuze. Er is veel aandacht voor de Nederlanders. Bij de helft van de vragen moet je de Nederlandse prestaties op een onderdeel inschatten. De andere helft is meer algemeen en betreft veelal prestigieuze onderdelen.

Sommige meerkeuzevragen hebben een variabele score. Vóór elk antwoord staat daar in blokhaken het aantal punten dat je scoort indien je met die keuze de juiste voorspelling doet. Bij de rest gewoon 1 punt bij een correcte voorspelling.

De deadline om in te sturen is zaterdag 28 juli om 11:00. In de bijgevoegde excelsheet vind je alle vragen. Vul je antwoorden in de blauwe vakken in met behulp van de dropdown selectie en stuur de sheet per mail naar mijn forumnaam @live.nl
En vermeld voor de zekerheid ff je forumnaam in de mail of sheet.

Dit spel is zonder inleg!


Attached Files
.xlsx   OS Pool FTM.xlsx (Size: 18.7 KB / Downloads: 12)
Reply
#2
Leuk en ook wel moeilijk maar een beetje multiple gok erbij is wel prettig. Ik vul hem zeker in!
Reply
#3
Ik doe ook mee. Leuk Mist.
Misschien ff posten op voetbal en of tennis forum voor eventueel wat meer deelnemers
The great old Ludwig von...
Reply
#4
ingevuld en opgestuurd! Erg leuke opzet!
Reply
#5
9 FTM'ers hebben de pool ingevuld en voorlopig staat Atlanta bovenaan met 2,5 punten (uit max 4,5). Dit dankzij zijn mooie keuze voor Frankrijk bij de zwemestafette! Mitch volgt met 2 punten dankzij zijn pessimisme over de Nederlandse damesestafette. De rest staat nog op 1 of zelfs 0 punten!

Zie de bijlage met alle voorspellingen bij elkaar.


Attached Files
.xlsx   OS Pool Totaal FTM.xlsx (Size: 30.99 KB / Downloads: 8)
Reply
#6
Update na 13 onderdelen.

Ik sta vrij dik bovenaan, voornamelijk omdat ik beide 200m uitslagen bij het zwemmen goed had. Tampie had gisteren een mooie keuze met Zolnir, die 2 punten opleverde. Hij staat samen met Andre tweede.


Attached Files
.xlsx   OS Pool Totaal FTM.xlsx (Size: 32.85 KB / Downloads: 7)
Reply
#7
auch Sad
Reply
#8
Grote middenmoot, 1 uitblinker en 2 prutsers Big Grin
Reply
#9
Tja Mitch, zo scoor je als enige een punt bij het judo door de favorieten te mijden, doe je hetzelfde bij het zwemmen, waardoor je dat punt weer inlevert... Gelukkig was je wel positief over de Holland Achten, waardoor je samen met Andre, Gittermaster en Kuiper toch een punt op de rest pakt vandaag.

En gelukkig is het antwoord op vraag 11 nog onbekend, doordat Verlinden met een NR de finale haalde! Hierdoor maken vijf mensen nog kans op dat punt. Die finale is morgen, net als het keirintoernooi met Kanis. Verder 's ochtends de badminton halve finales met drie Chinezen en Saina Nehwal, die eerder onze Yao Jie uitschakelde. Tevens gaan we eindelijk atletieken met de eerste dag van Schippers' zevenkamp!


Attached Files
.xlsx   OS Pool Totaal FTM.xlsx (Size: 32.88 KB / Downloads: 3)
Reply
#10
Ik durf haast niet meer te posten, want de afgelopen dagen ben ik weer verder uitgelopen... toch maar een update Wink

Het zwemtoernooi is gisteren afgesloten. Joeri Verlinden werd netjes zesde, wat door Gittermaster en Kuiper goed werd ingeschat. Voor Michael Phelps bleef de telller uiteindelijk op 4 gouden medailles steken. Deze vraag is heel divers ingevuld, alleen Mac en Tampie wisten dit goed uit te mikken. De mooiste afsluiter was natuurlijk voor Kromowidjojo, dit hadden de meesten wel verwacht!

De badmintonvraag werd op een vervelende manier beslist. In de strijd om brons won een Chinese de eerste set van Nehwal, maar moest daarna met een blessure opgeven. Zodoende toch nee als correct antwoord.

Bij het tennis en de sprint won de favoriete vrouw afgetekend. Dafne Schippers bleek niet in topvorm en wist alleen bij het hoogspringen en de 800 meter haar PR te verbeteren.

Vanmiddag zullen we zien of Federer een gouden kroon op zijn carrière kan zetten of dat Murray voor een Brits hoogtepunt zorgt.

Vanavond de 100 meter sprint, waar 3 punten te verdienen zijn. De meesten van ons gaan voor Bolt, maar Stille en ik juichen voor Blake!


Attached Files
.xlsx   OS Pool Totaal FTM.xlsx (Size: 33.18 KB / Downloads: 7)
Reply
#11
edit: nevermind Wink
The great old Ludwig von...
Reply
#12
Er is weer een hoop gebeurd de afgelopen dagen!

Gisteren heeft Usain Bolt laten zien dat hij nog altijd de snelste man op aarde is, ook al twijfelden sommigen daaraan. Dit heeft voor aardige verschillen in de pool gezorgd. Niemand wist de volle 3 punten te scoren, zelf pakte ik zelfs geen enkel punt.

Vanmiddag wist Marit Bouwmeester in een spannende medal race helaas geen goud te pakken. Het werd zilver achter een Chinese, een uitslag die ook zal doorwerken in de medaillevragen aan het eind van de pool.

Waar de Britse baanwielrenners vooraf op vrijwel geen enkel onderdeel als favoriet golden, blijken ze in de praktijk bijna al het goud te pakken. De sprintvraag is dan ook meteen al beslist met het goud voor Kenny bij de heren.

Ook hier zat ik fout, waardoor het wat dichter bij elkaar is komen te liggen in de pool. Kuiper is nu 2e op 1,5 punt.

Vandaag en morgen geen atletiekvragen voor de pool. Morgenmiddag de rekfinale waar het ook Nederland - China is. Hopelijk weet Epke Zonderland zijn concurrenten wel te verslaan! Daarnaast het restant van de omnium, waar Wild nu 7e staat, en de landendressuurwedstrijd, waar GB 1e staat vlak voor Duitsland.

De medaille voor Van Rijsselberghe (hij was toch echt gewoon een van de vele kanshebbers volgens de bookies, maar wat een overmacht!) komt er morgen ook bij.

Verder komen alle balsporten in de beslissende fase. Bij het beachvolleybal morgen de halve finales bij de vrouwen. Zowel het Braziliaanse topduo als het Chinese neemt het op tegen een Amerikaans (0x gekozen!) duo.

De Braziliaanse volleybalvrouwen hebben zich gisteren op het nippertje geplaatst voor de kwartfinales, maar treffen daar nu wel Rusland, de winnaar van de andere poule.

Bij de heren ligt het allebei erg dicht bij elkaar. In poule A heeft Polen vandaag tot mijn spijt de poulewinst weggegooid met een nederlaag tegen Australië, dat desondanks niet bij de eerste vier eindigde en dus is uitgeschakeld. Bulgarije won makkelijk van Italië en is de verrassende poulewinnaar. De andere poule is door de VS gewonnen, voor de favorieten Rusland en Brazilië.

Nou jullie zijn weer de op de hoogte Wink Tot de volgende update.


Attached Files
.xlsx   OS Pool Totaal FTM.xlsx (Size: 33.27 KB / Downloads: 5)
Reply
#13
Door de Nederlandse successen gisteren zijn de verrichtingen van Kirsten Wild een beetje ondergesneeuwd. Zij is op een nette 6e plaats geëindigd bij het omnium; Andre, Atlanta en Mac scoren hiermee een punt.

De gouden medaille voor Zonderland was toch wel verrassend, want 5 van de 9 verwachtten überhaupt geen medaille. Bij de dressuur hadden de meesten op Duitsland of Nederland gegokt, maar maakte favoriet GB het waar.

De medal race in de 470M klasse is helaas niet meer relevant, het Nederlandse duo heeft zich hiervoor niet geplaatst. Zij eindigen dus 8 of lager, wat Atlante, Kuiper en Stille correct hebben voorspeld.

Ik sta nog steeds bovenaan met 17,5 punt, maar Atlanta staat er slechts een half punt achter.

Vandaag een rustig dagje. Bij de 110 horden heeft iedereen Merritt, na het uitvallen van Xiang Liu waarschijnlijk een goede keuze. De finale beach volleyball V gaat tussen twee Amerikaanse duo's, waarmee niemand een punt scoort. Verder is Sintnicolaas vanochtend aan de tienkamp begonnen.

Morgen hiervan de laatste vijf onderdelen en ook de 200 meter finale. Tevens het laatste dressuuronderdeel en Nummerdor en Schuil in de strijd om het brons.


Attached Files
.xlsx   OS Pool Totaal FTM.xlsx (Size: 33.36 KB / Downloads: 4)
Reply
#14
nog maar 1 punt op gitter the hitter. Dat wordt heel hard juichen voor de hockeydames
Reply
#15
hehe, die winnen geen goud, helaas niet
The great old Ludwig von...
Reply
#16
1 wedstrijdje winnen nog.
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#17
mn aanmoedigingen hebben iig geholpen!
Reply
#18
Ik ben nu op vakantie, maar nog even een laatste update voor de slotdag.

Het BMX'en de atletiek vanavond leverden weinig punten op, zie de sheet.

Atlanta staat nu aan kop, hij deed vooral goede zaken door als enige een andere winnaar bij de 470 dames te voorspellen, wat 1,5 punt opleverde.

Maar de voorsprong is gering en morgen is alles nog mogelijk met de volgende finales op het programma:

Volleybal: Rusland - Brazilië
Basketbal: VS - Spanje
Waterpolo: Kroatië - Italië (voor 2 punten!)
Boksen: Cammarelle - Joshua

En komen de medaillepunten er nog bij. Nederland heeft nog een theoretische kans op goud bij het mountainbiken, hup Rudi van Houts Wink


Attached Files
.xlsx   OS Pool Totaal FTM.xlsx (Size: 33.64 KB / Downloads: 3)
Reply
#19
Hakkuh zelfs 2 man ingehaald!
Reply
#20
Spannend; ben benieuwd wat de dag van vandaag brengt!
Reply
#21
En de laatste update en eindstand!

We hadden een vrij langzame marathon met een leuke winnaar die uiteindelijk net iets langer dan 2:08 nodig had. Niemand die dit voorzag, iedereen verwachtte een snellere tijd.

De volleybalfinale was spectaculair met Rusland dat match points wegwerkte tegen de topfavoriet en in 5 sets won. Hier deden Mac en Tampie goede zaken met als enigen 1,5 punt.

Helaas voor mij schonk de boksjury de winst aan de Brit Joshua na een gelijk aantal punten. In een andere boksfinale pakte een Kazak goud, waardoor Nederland nog net uit de top 12 werd geduwd. De medaillespiegel werd ruim door de VS gewonnen.

De waterpolofinale tot slot werd gewonnen door Kroatië, een mooie keuze van Atlanta en Tampie voor 2 punten.

Tampie is daarmee de winnaar van de dag, maar in het eindklassement blijft hij op zilver steken met 28,5 punten. Andre en Kuiper pakken beiden brons met 28 punten.

De pool is namelijk met 30,5 punten gewonnen door Atlanta, gefeliciteerd!

De score van Atlanta was overigens iets onder de helft van de maximaal haalbare 65 punten, waaruit op te maken is dat er toch een hoop onvoorspelbaars is gebeurd deze Spelen. De hoogste score van alle 24 invullers was 32 punten.


Attached Files
.xlsx   OS Pool Totaal FTM.xlsx (Size: 33.68 KB / Downloads: 7)
Reply
#22
Atlanta gefeliciteerd en Mist hartelijk dank voor dit spel, leuke opzet met iets meer gewogen keuzes door het belonen van de gewaagde keuzes. Zal ik mogelijk iets mee gaan doen voor mijn spel, waarin het toch te makkelijk is om voor de topfavorieten te gaan.
Reply
#23
Boven gitter geeindigd, mijn doel is bereikt!

Atlanta feli! en mist idd bedankt, erg leuke opzet dit
Reply
#24
hehe, feli Mac, met dat doel dat is bereikt Tongue
Was idd leuk Mist!
The great old Ludwig von...
Reply
#25
Bedankt voor de felicitaties! Ik vond het erg leuk om mee te doen. Mist, bedankt voor de organisatie!
Reply


Forum Jump: