Threads: 325
Iemand enig idee wanneer de loting precies is? Zag dat het vorig jaar op maandag was maar kan nergens vinden hoe laat.
Deadline is trouwens zaterdag 22 uur. Budget zal 40% zijn, die beviel vorig jaar wel.
Threads: 328
Ik meen donderdag
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Threads: 21
Ik heb ook donderdag gelezen.
Niets is sterker dan dat ene woord...
Threads: 40
40% van het budget komt neer op zo'n 22000 euro. Daar zijn diverse opties mee te maken die elkaar redelijk in evenwicht houden.
De optie Djokovic bestaat dan uit hooguit 1 extra speler. Nadal, Berdych, Ferrer of Nishi.
Een interessante optie, maar een team met Federer en 2 extra kleintjes kan ook.
De loting maar eens rustig afwachten.
Threads: 118
Wel of geen Djoko bij Ad, dat is de vraag. Ik neem aan van wel. Djoko wil dit toernooi per se pakken om het beste seizoen in de open era te pakken. En hij is in vorm, dus ongenaakbaar. Voor CC eenvoudig, hij moet dus niet voor Djoko gaan, of voor een verrassend alternatief daarnaast. Die moet dan wel de finale gaan halen of in de 1R 3x winnen. Het lijkt dus eenvoudiger om Djoko te laten liggen.
Threads: 118
Als ik de quotes bij de bookies bekijk, dan wordt de kans op winst van Djoko geschat op zo'n 60-65%.
Het enige wat niet mag gebeuren is dat Ad hetzelfde team heeft als ik. Hij weet dat ik nooit voor het meest optimale zal gaan. Gelukkig zijn er meerdere alternatieve teams.
Ad kennende gaat ie van eigen kracht uit en neemt ie het in zijn ogen beste team.
Threads: 97
10-11-2015, 12:25 PM
(This post was last modified: 10-11-2015, 12:34 PM by Ad Wim.)
Ligt er een beetje aan. Als er een heel duidelijk beste team is, zal ik daar wel voor gaan ja.
Maar het gaat nu niet om het halen van de meeste punten, maar om zo min mogelijk verschillen.
CC zal ook niet voor alleen maar paupers gaan, dus als ik een beetje zijn team kan inschatten, is de kans groot dat ik daarvoor ga.
Zijn natuurlijk ook nog wat interessante onzekerheden: blessure Nishi, vorm Federer, commitment Murray.
En de loting is belangrijk. Je zou een groep met Djoko, Federer, Nadal en Ferrer kunnen hebben.
Dat maakt de leden van die andere groep bijna allemaal must-picks.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
10-11-2015, 01:17 PM
(This post was last modified: 10-11-2015, 01:46 PM by Ad Wim.)
Ik neem aan dat we de ranking van deze week gebruiken en daar zijn de punten van de WTF van vorig jaar af.
Dus het budget wordt 22074 en Djoko kost 15285. Je kunt dus echt maar 1 iemand ernaast nemen (tenzij er alternates in komen), en geen Murray of Federer (net niet helaas).
Ook net geen Murray-Federer-Wawrinka. Dus dan zijn er volgens mij wel een hoop scenario's denkbaar en het lijkt een gunstig budget voor cc.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
En we zijn los! succes jongens!
Nou Ad... Zit je in #teamdjokovic of #teamfederer?
Leuke afwegingen!
Is het trouwens al zeker wie de officiele alternates zijn? Ik heb nu gewoon de eerste 4 genomen na de top 8 maar kon zo snel niet vinden of dat officieel was.
Loting maakt het inderdaad wel interessant
Mijns inziens mogelijke teams:
Djokovic + Wawrinka
Djokovic + Nadal
Federer + Murray + Nadal
Federer + Wawrinka + Nadal + 1e alternate
Als je echt wilt gokken
Berdych + Nishikori + Murray + Nadal
Berdych + Nishikori + Wawrinka + Nadal
Mooie is wel dat als je Djokovic kiest je daarnaast geen hele fijne keus hebt. Nadal indoor is nooit een zekerheid, zeker niet dit seizoen. Wawrinka is sowieso nooit een zekerheid, kan zomaar vroeg met vakantie willen.
Threads: 1
Er zijn voldoende mogelijkheden, maar zo lastig vind ik het niet.
Fucking interessante loting. Sleutel ligt bij Murray.
Threads: 105
Budget is ook precies goed om het interessant te maken.
Volgens mij zijn er 3 serieuze opties. Eens goed bedenken waar CC voor gaat.
Wel grappig dat FTM vanavond 22 uur beslist kan zijn.
Threads: 1
(14-11-2015, 12:27 PM)Ad Wim Wrote: Volgens mij zijn er 3 serieuze opties. Eens goed bedenken waar CC voor gaat.
Wel grappig dat FTM vanavond 22 uur beslist kan zijn.
Dat is continu de afweging. Wat denkt ad? Weet hij hoe ik denk!? Gaat hij voor de meeste punten of voor een team waarmee hij het minst kan verliezen? Durft hij het aan om voor het 1e of 2e alternatief te gaan als ie denkt dat ik dat team heb?
Ik heb ook 3 serieuze opties. Waarschijnlijk dezelfde.
Damn, toch wat ik dacht. Had ik toch voor Federer-Murray-Nadal moeten gaan.
Maar wel mooi, wordt een spannend toernooi zo.
Durfde je het niet aan? Pak van m'n hart dit.
We gaan er eerlijk voor strijden! Come on Roger en Andy!
14-11-2015, 11:05 PM
(This post was last modified: 14-11-2015, 11:08 PM by Ad Wim.)
Mijn redenatie was dat jij zou denken dat ik jouw team zou nemen en Fed-Murray-Nadal was de meest logische optie om in te halen. Dus dat je daarom Djoko zou nemen, en dan maakte Nadal of Wawrinka als opvuller niet echt uit.
Helaas dus toch verkeerd gedacht.
Maar sowieso vind ik Murray te onzeker (trainde vorige week op gravel en richt zich vol op de DC) en Federer eigenlijk niet echt in vorm. Dus Djoko was voor mij een meer zekere optie. Ga er vanuit dat hij het toernooi wint, en dan halen Federer en Murray in het maximale geval 100 punten meer samen.
Zou toch wat zijn geweest als ik voor Fed/Murray was gegaan en die falen beiden (wat erin zit) en jij had Djoko die het toernooi wint. Dat risico kon ik me echt niet permitteren.
Ik dacht dat je van eigen kracht uit zou gaan en Djoko is bijna een lock voor de zege. Dan doet mijn team er idd niet meer toe.
Daarnaast wist ik dat je Murray niet zag zitten en met Federer ben je ook wel klaar waarschijnlijk na 2 vroege exits toen ie in je team zat.
Prima ontwikkeling. Zou wat zijn als die Djoker deze week weer eens verliest.
Maar ondanks dat Djoko mijn held is, heeft ie me dit seizoen vooral dwars gezeten.
Ik had hem weliswaar op de AO, maar daarna in geen enkele TMS die ie won, en dan op RG weer wel en dat was een van de 2 toernooien die ie niet won. Vervolgens op RG en US Open weer niet.
Dus ik reken me nog zeker niet rijk, al ga je er toch vanuit dat ie hier gewoon 1500 punten haalt.
Denk niet dat ie veel moeier is dan in Parijs en de rest is eigenlijk alleen maar onzekerder geworden.
Ik zie niet echt een uitdager die zo in vorm is dat ie hem kan pakken deze week.
Succes!
Heb nog wel een tijd getwijfeld tussen Murray of Waw. Murray is redelijk onzeker door die DC. Waw is natuurlijk altijd onzeker maar door z'n hoge top in zulk soort toernooien wel het overwegen waard. Speelde het laatste toernooi ook best goed.
Toch maar voor de thuisspelende "topper" gegaan. Had verwacht dat ie vorige week al zou tanken maar toen ging ie ook gewoon voluit. Ik zie het hem wel doen.
Jij ook succes!
(14-11-2015, 11:09 PM)centre court Wrote: Ik dacht dat je van eigen kracht uit zou gaan en Djoko is bijna een lock voor de zege. Dan doet mijn team er idd niet meer toe.
Daarnaast wist ik dat je Murray niet zag zitten en met Federer ben je ook wel klaar waarschijnlijk na 2 vroege exits toen ie in je team zat.
Prima ontwikkeling. Zou wat zijn als die Djoker deze week weer eens verliest.
Precies, met zo'n dikke favoriet en dan ook meteen dr beste optie, moest ik hem wel nemen, en het idee van hetzelfde team laten varen.
Als iemand hem pakt, dan heb ik de verkeerde keus gemaakt, maar ik had vooraf volgens mij geen andere keuze. Dus dan schud ik je de hand en baal ik, maar niet van dit team.
Was nog wel twijfel tussen Nadal en Wawrinka, vond dat echt 50-50. Maar zag dat de bookies Nadal wel als favoriet geven, dus voor hem gegaan. En hoe minder verschillen met jou, hoe beter.
(14-11-2015, 11:19 PM)centre court Wrote: Heb nog wel een tijd getwijfeld tussen Murray of Waw. Murray is redelijk onzeker door die DC. Waw is natuurlijk altijd onzeker maar door z'n hoge top in zulk soort toernooien wel het overwegen waard. Speelde het laatste toernooi ook best goed.
Toch maar voor de thuisspelende "topper" gegaan. Had verwacht dat ie vorige week al zou tanken maar toen ging ie ook gewoon voluit. Ik zie het hem wel doen.
Waw en Murray beiden geen wereldtop op deze ondergrond.
Murray zelfs nog nooit finale gehaald, terwijl ie toch thuis speelt.
Wawrinka laatste twee jaar SF, maar niet echt in vorm en inderdaad onzeker. Is wel, samen met Federer, degene die op een werelddag Djoko kan pakken hier. Maar moet ie eerst de poule doorkomen.
Denk dat je de goede keus gemaakt hebt. Murray favoriet in elke poulewedstrijd en toch wel in vorm in Parijs. Maar na 1 verlies, kan ie wel eens tanken.
Waw mag, ondanks dat ie niet in m'n team zit, best in topvorm zijn. Kan ie mooi Djoko pakken.
|