The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




[POLL] Wie wordt topscorer seizoen 2006-2007?
#31
Peter Wrote:Mukkus, je verafschuwd mij toch mede om mn 'gloryhunterij'? Wil je je hieraan dan zelf ook niet schuldig maken? Alvast bedankt!

Neuh. Hoe kom je daarbij?
Ik lach om je vanwege het aankondigen van het aanstaande kampioenschap van PSV reeds in oktober en dat je nu op alle mogelijke manieren jezelf alsnog probeert in te dekken.

Ga rustig zo door. Ik geniet met volle teugen.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#32
centre court Wrote:
Mukkus Wrote:Nee, LL dat kan niet. De competitie in Nederland bestaat schijnbaar uit 4 clubs. Ben benieuwd wie er overigens gaat degraderen van die 4.

Calimero

Dit wordt opeens een heel mooie reactie!
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#33
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:Mukkus, je verafschuwd mij toch mede om mn 'gloryhunterij'? Wil je je hieraan dan zelf ook niet schuldig maken? Alvast bedankt!

Neuh. Hoe kom je daarbij?
Ik lach om je vanwege het aankondigen van het aanstaande kampioenschap van PSV reeds in oktober en dat je nu op alle mogelijke manieren jezelf alsnog probeert in te dekken.

Ga rustig zo door. Ik geniet met volle teugen.
Nog 1x dan. Ik dek me niet in. Voor de winter zag ik wekelijs een fantastisch psv spelen, terwijl hier menig forummer over geluk sprak (doelend zeges bij Vitesse, Groningen, Feyenoord thuis enz.), wat ik lulkoek vond. Bovendien was de voorsprong 11 punten, iets wat ik ze nooit meer zag weggeven. Sinds AZ zo ongeveer is het spel echter vele malen slechter en stapelen de blessures zich op. Uit alleen met hangen en wurgen onterecht in Almelo kunnen winnen. In Utrecht-uit heb ik nooit vertrouwen, ook niet nu iedereen fit lijkt. Ik heb pas vertrouwen in een titel als we daar in de 2e helft met 2 goals verschil voorstaan. En leg me nou nog 1x uit waarom iemand zich hier op een forumpje zo onpersoonlijk als de hel voor iemand zou moeten indekken? Menig hebben en veranderen door wat je ziet mag toch? Ik vind het overigens wel lekker om het vuurtje een beetje op te stoken voor hapgrage mensen zoals jij!
Reply
#34
Peter Wrote:Mukkus, je verafschuwd mij toch mede om mn 'gloryhunterij'? Wil je je hieraan dan zelf ook niet schuldig maken? Alvast bedankt!

Peter Wrote:Ik vind het overigens wel lekker om het vuurtje een beetje op te stoken voor hapgrage mensen zoals jij!

Vraag: Wie hapt er nou?
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#35
Kan iemand overigens die commentatoren van Talpa een cursusje voetbalkennis geven?
Alves scoort scijnbaar een hattrick tegen WII terwijl hij 3x scoort, Heerenveen met 3-1 wint en WII de 1-1 gescoord heeft... Rara, hoe kan dat?
(of volgen we tegenwoordig al de officieuze (wikipedia) uitleg van Hattrick? :roll: )
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#36
Marshall Wrote:Kan iemand overigens die commentatoren van Talpa een cursusje voetbalkennis geven?
Alves scoort scijnbaar een hattrick tegen WII terwijl hij 3x scoort, Heerenveen met 4-1 wint, Alves de laatste niet scoort en WII de 1-1 gescoord heeft... Rara, hoe kan dat?
(of volgen we tegenwoordig al de officieuze (wikipedia) uitleg van Hattrick? :roll: )

Zeg JC ik kan je niet helemaal volgen. Het werd 1-3 en Alves maakte alle drie de SC Alves goals. Dat Cristiano even tussendoor kwam fietsen maakt niks uit voor het feit dat Alves een hattrick maakte. Het was alleen geen zuivere hattrick, dat ben ik met je eens.
Reply
#37
sorry, 3-1 inderdaad, edited!
Een hattrick is 3x scoren ACHTER elkaar in een helft. Dat het gepeupel uberhaupt tegenwoordig 3x scoren al voldoende vindt om iets een hattrick te noemen is natuurlijk onzin!
Een hattrick is opeenvolgend in 1 helft 3x scoren...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#38
'Zuivere' en 'onzuivere' hattricks bestaan niet. 3x opeenvolgend scoren in 1 helft is een hattrick, alves scoorde gisteren gewoon 3x in 1 helft.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#39
Dank Muk, dat is dus wat ik bedoel...
Talpa heeft schijnbaar de regeltjes uit 'Elf' gekopieerd voor hun commentatoren ofzo...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#40
Xtragaap4de
I believe in Jim Jones.

We Drink The Cool-Aid Because That's All That's Being Served
Reply
#41
Weer nachtdienst gehad Goa? Wink
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#42
Volgens mij is het oorspronkelijk nog anders. Een hattrick was 3x met het hoofd scoren. In de klassieke oudheid van het voetbal speelde men (in Engeland) nog met een hoedje op. Voor een kopbal moest dat hoedje even afgenomen worden, vandaar de naam HATtrick. Laat iemand anders maar googelen of dit verhaal klopt, daar heb ik nu even geen zin in.
May The Schwartz Be With You
Reply
#43
Berend Botje Wrote:Volgens mij is het oorspronkelijk nog anders. Een hattrick was 3x met het hoofd scoren. In de klassieke oudheid van het voetbal speelde men (in Engeland) nog met een hoedje op. Voor een kopbal moest dat hoedje even afgenomen worden, vandaar de naam HATtrick. Laat iemand anders maar googelen of dit verhaal klopt, daar heb ik nu even geen zin in.

ik heb ooit een ander verhaal gehoord. vroeger speelden ze niet met een hoed, maar hadden de toeschouwers vaak een hoed. als iemand 3x onafgebroken scoorde in 1 helft mocht daar de hoed voor worden afgenomen.

ook ik ben in blide verwachting van supergoogelers.

tegenwoordig zou je denk ik ook mogen spreken van een pettrick.
Reply
#44
waf Wrote:
Berend Botje Wrote:Volgens mij is het oorspronkelijk nog anders. Een hattrick was 3x met het hoofd scoren. In de klassieke oudheid van het voetbal speelde men (in Engeland) nog met een hoedje op. Voor een kopbal moest dat hoedje even afgenomen worden, vandaar de naam HATtrick. Laat iemand anders maar googelen of dit verhaal klopt, daar heb ik nu even geen zin in.

ik heb ooit een ander verhaal gehoord. vroeger speelden ze niet met een hoed, maar hadden de toeschouwers vaak een hoed. als iemand 3x onafgebroken scoorde in 1 helft mocht daar de hoed voor worden afgenomen.

ook ik ben in blide verwachting van supergoogelers.

tegenwoordig zou je denk ik ook mogen spreken van een pettrick.

Beetje kunnen slapen Waf?
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#45
Quote:De Visser keek namens Chelsea naar Alves

16/4/2007 9 :29

Piet de Visser zat zondag namens Chelsea op de tribune om Afonso Alves te bekijken. De Braziliaan van SC Heerenveen scoorde drie keer tegen Willem II, maar de scout lijkt niet onder de indruk.
De Visser betwijfelt of Alves ook in een grotere competitie zo makkelijk scoort als in de Eredivisie, waar hij al 29 doelpunten heeft gemaakt. 'In Nederland wordt slecht verdedigd. Dat zie je vandaag ook', vertelde De Visser zondag tegen het Algemeen Dagblad. 'Misschien is het eenmalig dat hij er in één seizoen dertig maakt.'

Voorzitter Koos Formsma herhaalde via de website van zijn club nog maar eens dat Heerenveen niet van plan is Alves komende zomer te laten gaan. 'Wij hebben geen vraagprijs. Alves heeft een vijfjarig contract getekend. Dit is pas zijn eerste seizoen. Wij zijn van mening dat Alves nog minimaal één seizoen bij ons moet blijven spelen.'

Maar, in het AD nuanceerde hij: 'Als er een exorbitant bedrag wordt geboden, kun je geen nee zeggen.'
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#46
waf Wrote:
Berend Botje Wrote:Volgens mij is het oorspronkelijk nog anders. Een hattrick was 3x met het hoofd scoren. In de klassieke oudheid van het voetbal speelde men (in Engeland) nog met een hoedje op. Voor een kopbal moest dat hoedje even afgenomen worden, vandaar de naam HATtrick. Laat iemand anders maar googelen of dit verhaal klopt, daar heb ik nu even geen zin in.

ik heb ooit een ander verhaal gehoord. vroeger speelden ze niet met een hoed, maar hadden de toeschouwers vaak een hoed. als iemand 3x onafgebroken scoorde in 1 helft mocht daar de hoed voor worden afgenomen.

ook ik ben in blide verwachting van supergoogelers.

tegenwoordig zou je denk ik ook mogen spreken van een pettrick.

Waf heeft bijna gewonnen (dat van die pettrick dan....);

Quote:Hattrick (sportterm)
Van Wikipedia
Ga naar: navigatie, zoek
Hattrick (of: hat-trick) is een aanduiding in de sport voor de bijzondere situatie dat een bepaalde prestatie door één speler driemaal achter elkaar wordt geleverd.

De term komt oorspronkelijk uit de cricketsport. Als een bowler met drie opeenvolgende ballen drie wickets nam, kreeg hij als beloning een nieuwe hoed of pet. Een 'hat-trick' is dus letterlijk gewoon een 'hoeden-truc'.

In cricket komt de hattrick maar heel zelden voor, maar in andere sporten -zoals voetbal en hockey- wel vaker. Daar wordt de term gebruikt wanneer een bepaalde speler in één wedstrijd driemaal scoort. Daarbij geldt dan officieel nog de strikte voorwaarde dat de drie doelpunten in één helft gescoord worden zonder dat er een doelpunt van een andere speler tussendoor is gemaakt. In dat geval spreekt men van een 'officiële', 'echte', 'zuivere' of 'onvervalste' hattrick.

Dat laatste is dan weer twijfelachtig. In het engels hebben ze het ook nog over een 'Perfect Hattrick', waarbij een speler drie keer achter elkaar scoort in 1 helft, waarbij hij de goals moet maken met zijn linkerbeen, rechterbeen en het hoofd.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#47
Zie je nou dat er wel zoiets als een gewone hattrick (Alves gisteren) en een zuivere hattrick bestaat. :8:
Reply
#48
Quote:Daarbij geldt dan officieel nog de strikte voorwaarde dat de drie doelpunten in één helft gescoord worden zonder dat er een doelpunt van een andere speler tussendoor is gemaakt

Waarom reageer ik hier eigenlijk nog op... :roll:
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#49
Dat weet niemand.
May The Schwartz Be With You
Reply
#50
Peter Wrote:Zie je nou dat er wel zoiets als een gewone hattrick (Alves gisteren) en een zuivere hattrick bestaat. :8:

bron: Wikipedia.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#51
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:Zie je nou dat er wel zoiets als een gewone hattrick (Alves gisteren) en een zuivere hattrick bestaat. :8:

bron: Wikipedia.
[-X
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.wingsofdeath.net">http://www.wingsofdeath.net</a><!-- m -->
Reply
#52
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:Zie je nou dat er wel zoiets als een gewone hattrick (Alves gisteren) en een zuivere hattrick bestaat. :8:

bron: Wikipedia.

Waarom geloof je t eerste gedeelte wel dan? :|
Reply
#53
waarom moet er altijd zo vastgehouden worden aan originele betekenissen? in de volksmond is een hattrick vandaag de dag gewoon 3 doelpunten in 1 wedstrijd of er nou rust, of 20 scorende spelers tussendoor komen. 90% van het volk gebruikt deze betekenis, dan lijkt het me niet aan ene marshall om de commentatoren aan te spreken op het feit dat ze het in deze context gebruiken.
Reply
#54
Mac Wrote:waarom moet er altijd zo vastgehouden worden aan originele betekenissen? in de volksmond is een hattrick vandaag de dag gewoon 3 doelpunten in 1 wedstrijd of er nou rust, of 20 scorende spelers tussendoor komen. 90% van het volk gebruikt deze betekenis, dan lijkt het me niet aan ene marshall om de commentatoren aan te spreken op het feit dat ze het in deze context gebruiken.

mee eens. in het buitenland is een hattrick ook "gewoon" 3 x scoren in een wedstrijd. alleen notoire azijnpissers erkennen dat niet
Reply
#55
Mac Wrote:waarom moet er altijd zo vastgehouden worden aan originele betekenissen? in de volksmond is een hattrick vandaag de dag gewoon 3 doelpunten in 1 wedstrijd of er nou rust, of 20 scorende spelers tussendoor komen. 90% van het volk gebruikt deze betekenis, dan lijkt het me niet aan ene marshall om de commentatoren aan te spreken op het feit dat ze het in deze context gebruiken.

Ik vind het feit dat er een andere scorende speler tussen zit meer 'afbreuk' doen aan de hattrick dan wanneer het over 2 helften gebeurt, maar das heel persoonlijk natuurlijk. :8:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#56
Mac Wrote:waarom moet er altijd zo vastgehouden worden aan originele betekenissen? in de volksmond is een hattrick vandaag de dag gewoon 3 doelpunten in 1 wedstrijd of er nou rust, of 20 scorende spelers tussendoor komen. 90% van het volk gebruikt deze betekenis, dan lijkt het me niet aan ene marshall om de commentatoren aan te spreken op het feit dat ze het in deze context gebruiken.

Jij mag meneer Marshall zeggen Mac Wink
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#57
Mac Wrote:waarom moet er altijd zo vastgehouden worden aan originele betekenissen? in de volksmond is een hattrick vandaag de dag gewoon 3 doelpunten in 1 wedstrijd of er nou rust, of 20 scorende spelers tussendoor komen. 90% van het volk gebruikt deze betekenis, dan lijkt het me niet aan ene marshall om de commentatoren aan te spreken op het feit dat ze het in deze context gebruiken.

straks wordt het al een hattrick genoemd als je 3x de bal raakt in een wedstrijd. het moet wel een aparte prestatie blijven. de enige reden dat de volksmond het overneemt is omdat de media komt met tautologische pleonasmes zoals 'een zuivere hattrick' waarna het volk concludeert dat ook contradictio in terminele 'onzuivere hattricks' bestaan en van het een komt het ander.

de ontwikkeling van taal is leuk, maar dit soort begrippeninflatie dat ontwikkeld wordt door de journalistiek (met dat vmbo niveau van ze) moet je hevig bestrijden.
Reply
#58
waf Wrote:straks wordt het al een hattrick genoemd als je 3x de bal raakt in een wedstrijd. het moet wel een aparte prestatie blijven.

Beaam.
Ga vanavond even een mailtje sturen naar Talpa.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#59
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:Zie je nou dat er wel zoiets als een gewone hattrick (Alves gisteren) en een zuivere hattrick bestaat. :8:

bron: Wikipedia.

Waarom geloof je t eerste gedeelte wel dan? :|

Omdat ik meerdere bronnen geraadpleegd heb (waaronder ook engelse en niet-wikipedia bronnen) waarin dat eerste gemeld wordt. In Engeland is een hattrick gewoon 3x op rij scoren in helft. Wij, in Nederland, moeten daar weer wat anders van maken.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#60
Mac Wrote:waarom moet er altijd zo vastgehouden worden aan originele betekenissen? in de volksmond is een hattrick vandaag de dag gewoon 3 doelpunten in 1 wedstrijd of er nou rust, of 20 scorende spelers tussendoor komen. 90% van het volk gebruikt deze betekenis, dan lijkt het me niet aan ene marshall om de commentatoren aan te spreken op het feit dat ze het in deze context gebruiken.
Omdat, zelfs wanneer 90% van het volk een bepaalde betekenis gebruikt, dit nog niet een juiste betekenis maakt (naar mijn mening).
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.wingsofdeath.net">http://www.wingsofdeath.net</a><!-- m -->
Reply


Forum Jump: