The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Forummer van de Week (21-30)
#1
Hier wordt elke week de link geplaatst van de Forummer van de Week.
Dit topic is bedoeld om makkelijk en snel de interviews te vinden.
Gelieve niet in de topic posten anders wordt het zo onoverzichtelijk. Ga daarvoor naar de bedoelde topic in het voetbal forum.

Forummer 21: Bumme
Forummer 22: Bakke
Forummer 23: Davydoff
Forummer 24: Gerben Zonderland
Forummer 25: Esklem
Forummer 26:
Forummer 27:
Forummer 28:
Forummer 29:
Forummer 30:
Reply
#2
Bumme
[Image: DTempDSC05318.jpg]
speciaal voor dommel!
[Image: DTempDSC05145.jpg]

Naam?
Vincent Nicolaï

Leeftijd?
31, ben van juli 1973

Woonplaats?
Muiden, een STAD onder de rook van Amsterdam

Beroep/opleiding?
Ben na de Havo naar de School voor Journalistiek in Utrecht gegaan.
Heb daar nog gelijk met Keyzer gezeten, geloof dat hij het wel heeft afgemaakt. Ik niet


Verliefd/verloofd/getrouwd?
Omdat ik niet getrouwd of verloofd ben moet ik in dit geval voor verliefd kiezen. Na 14 jaar dekt verliefd echter de lading niet meer en kan ik niet echt meer kan spreken van een dagelijks gevoel van vlinders in mijn buik. Zoiets gaat na een tijd naar mijn idee over in "vreselijk veel houden van". Woon nu 6 jaar samen met mijn highschool sweetheart en wil nooit meer zonder haar maar aan trouwen denken we voorlopig nog niet.

Favoriete voetbalclub?
Als je alleen genoegen neemt met het beste kom je al snel bij Ajax uit.
Ik bezoek de wedstrijden van Ajax sinds mijn 15e. Ik heb momenteel geen seizoenskaart meer maar ik mis de laatste jaren per seizoen gemiddeld 4 thuiswedstrijden. Een lange tijd ben ik ook meegegaan naar uitwedstrijden maar daar heb ik even geen zin meer in.


Favoriete voetballer(s)?
Richard Witschge is mijn all-time favorite. Ben zelfs lid geweest van zijn fanclub, ik kreeg dan eens per kwartaal een magazine in de bus met wat info over "mijn held".

Favoriete voetballer(s) internationaal?
Cristiaan Chivu

Favoriete trainer?
Co Adriaanse is natuurlijk een erg goede trainer en een zeer interessant figuur maar als persoon zou ik kiezen voor Rijkaard. Rijkaard staat achter zijn spelers, Adriaanse erboven en hij laat ze vaak te snel vallen. Ik zeg hiermee niet dat Rijkaard ook de beste trainer is, wat dat betreft moet hij zich nog bewijzen.

Mooiste Stadion?
San-Siro ten tijde van Milan-Ajax. Qua bouw zijn er natuurlijk mooiere stadions maar ik heb nergens zo'n sfeer meegemaakt als daar. In Nederland is de Kuip natuurlijk onbetwist nummer een maar ook de ArenA is in mijn ogen een prima stadion. Ik snap niet waarom iedereen daar zo negatief over blijft.

Mooiste tenue?
Het shirt van Ajax doet mij natuurlijk het meest maar als ik puur naar het tenue moet kijken zou ik kiezen voor Juventus.

Voetbal je zelf?
Ja sinds mijn 6e. Dit jaar voor het eerst sinds lange tijd niet meer in een selectie team.
Ik heb aan het einde van vorig seizoen het initiatief genomen om met vrienden een zaterdagteam te beginnen.
In de voorbereiding wisten we in de finale van het sterk bezette Overamstel toernooi het sterke Volewijckers te verslaan. Dit was een voorteken van een mooi seizoen. Uiteindelijk zijn we al voor de Pasen glansrijk kampioen geworden en spelen we volgend jaar in de derde klasse
.

Andere sporten die je leuk vind?
Ik hockey zelf ook actief. Op maandag of dinsdag spelen we in de bedrijfscompetitie van de KNHB. Erg leuk om te doen en het is grappig om het verschil tussen hockeyers en voetballers zo duidelijk te merken.
Verder tennis ik zo nu en dan en aangezien ik sinds mijn 15e mijn GVB heb ga ik, mits het mooi weer is, ook nog wel eens golfen.


Hobby's?
Sinds bijna een jaar is mijn zoon Jesse mijn grootste en liefste hobby. In de tijd die daarna nog over is ga ik graag naar Ajax, zie ik veel cabaret en bezoek ik musicals.

Favoriete film?
The Shawshank Redemption en Legends of the Fall.
Legends of the Fall is een vreemde keuze, ik zag die film op een bepaald moment in mijn leven en waarschijnlijk heeft deze daarom zo'n grote indruk op mij gemaakt. Heb de film daarna nooit meer gezien omdat hij een tweede keer alleen maar tegen kan vallen.


Favoriete muziek?
Divers. Luister momenteel veel Jazz maar kan me ook prima vermaken met muziek van Marco Borsato via Robbie Williams tot Oasis. Uit de tijd dat ik nog veel cd's kocht stamt mijn complete Pearl Jam collectie.

Favoriete TV programma?
Volg bijna niets op tv. Kijk wel dagelijks Journaal en Netwerk maar er is geen enkel programma waar ik voor thuisblijf. Qua sport kijk ik graag naar Voetbal Insite en Studio Aja........... ehhh Voetbal.

Je favoriete boeken/tijdschriften?
Lees eigenlijk alleen boeken van Nederlandse schrijvers van ver na de oorlog. Heb een voorkeur voor Giphart, Zwagerman, Buch en Grunberg. Als ik echt een bepaald boek zou moeten noemen doe dan maar Blauwe Maandagen.
Ik heb thuis een abonnement op Sportweek maar merk dat ik die zelden voor meer dan de helft lees.


Wie is je grote voorbeeld?
Heb ik niet. Toen ik nog heel graag sportjournalist wilde worden keek ik altijd op naar Mart Smeets maar sinds ik die droom heb laten varen probeer ik mezelf altijd als voorbeeld te stellen. Je voorkomt dan een hoop teleurstellingen.

Wat is je levens motto?
Wees blij!

Aan welke managerspellen doe je mee?
Actief alleen aan Competitie- en Championsmanager. In het verleden heb ik ook meegedaan aan Tennis en F1 maar in Tennis ging teveel tijd zitten wil je echt in de top meedraaien en daar boeit tennis mij te weinig voor. F1 vind ik de stomste sport die er te verzinnen is dus daar heb ik nooit meer naar omgekeken. Verder doe ik in de zomer mee met Nacompetiemanager en EK/WK Manager.

Wanneer voor het eerst op het forum?
Zat ik me laatst ook af te vragen, ik was er bij de eerste editie van ChampionsManager al bij (er was toen nog geen Competitie Manager) dus dat is al een poos geleden. Jaartje of vijf zes geleden dus.

Waarom Bumme als forumnaam?
Omdat Bumme ook mijn bijnaam voor familie, vrienden en bekenden is. Zelfs mijn moeder noemt mij soms zo. Het is een naam die ik te danken heb aan een meisje bij mij op de lagere school. Ik had op een slaapfeest eens een beer als kussen gebruikt en de volgende morgen was er op de VPRO het programma "Bumme de beer van de Rommelmarkt". Sinds die ochtend heet ik Bumme.........

Favoriete forummer(s)?
Treesong, EJR, Saar en Gittermaster mag ik in deze niet noemen. Door het Forum heb ik met hun inmiddels meer dan een "Forum relatie" en ik zie/spreek ze regelmatig. Mijn sms vrienden waf en Hoef hoop ik snel eens te ontmoeten (bij de vorige afspraak heb ik helaas verstek moeten laten gaan) en met Jazz, Dugarry, Deshotas, Dommel, Zonderland, Dre en Moker heb ik al eens een gezellige ontmoeting gehad.
Als ik er uit mijn lijstje onbekende een paar zou moeten noemen dan zou ik momenteel kiezen voor namen als Ekslem, Keyzer, Fabian, Bierteam, Mukkus en Matador zonder daarmee ieder ander tekort te doen.


Minst favoriete forummer(s)?
Heb ik niet. Ik heb alleen wel een afkeer van forummers die altijd alleen met slechts een woord of (nog erger) met alleen een smiley reageren. Soms dekt een woord of smiley de lading maar als je echt niets anders te zeggen hebt vraag ik me af waarom je überhaupt reageert.

Behaalde resultaten waar je trots op bent?
Qua Managementgames zijn die er eigenlijk niet. Ik heb ieder seizoen een slechte periode die net iets langer duurt dan bij de toppers. Hierdoor ben ik zelden in de top 100 geëindigd. Dit jaar was mijn hoogste klassering 36 in de Competitie en 18 in de Champions League.
Ik moet er dus maar trots op zijn dat ik tot nu toe ieder jaar heb meegedaan……


Welk beroep oefen je uit?
Ik ben als Sales & Marketing Manager werkzaam bij een media informatie buro. Ik ben verantwoordelijk voor alle klanten die digitaal hun informatie willen ontvangen. Wij verwerken ongeveer 1500 titels uit de gedrukte media. Dit zijn alle landelijke-, regionale- en huis-aan-huis kranten aangevuld met enkele honderden tijdschriften.

Niet zo heel lang geleden ben je vader geworden. Hoe bevalt het ouderschap?
Ervaar het nog iedere dag als een groot feest. Alle clichés die jonge ouders je vertellen zijn waar.
Natuurlijk gaat het vader worden ten koste van een groot deel van je tijd en geld maar ik heb het er met alle liefde en plezier voor over.
Ben sinds de geboorte van Jesse een dag minder gaan werken en kijk echt iedere week uit naar de woensdag. Ben dan de hele dag met hem samen en we doen dan veel leuke dingen.
Verder valt me op dat alles opeens minder belangrijk is. Het enige dat echt telt is hoe het met je kind gaat. Zaken waar ik me normaal druk over zou kunnen maken doen me nu veel minder..........wat dat betreft komt dit drama seizoen van Ajax dus op het juiste moment ;-)


Heb je nog tips voor vaders to be op het forum?
Als tip kan ik geven dat je geen tips van andere aan moeten nemen en al helemaal niet van jongens die net vader geworden zijn. Ieder kind is anders en wat bij het ene kind een handige tip lijkt werkt bij een ander juist averechts.
Verder kan ik adviseren om het als jonge vader in gezelschap niet langer dan twee minuten over je kind(eren) te hebben. Je vrienden die nog geen vader zijn zitten hier niet op te wachten en praten liever nog met je over sex, voetbal en drank. Iets waar ik me goed in kan vinden.

Vraag me nu eigenlijk af of er er al veel forum-vaders zijn. Van waf en Kuiper weet ik het zeker en ik meen opgevangen te hebben dat Mukkus ook vader is.
Maar Dave vertel eens even..............hoezo deze vraag?


De reporter lacht ongemakkelijk en stelt de volgende vraag: jij en je vriendin zijn al behoorlijk lang samen en jullie hebben nu samen Jesse. Waarom denken jullie dan toch voorlopig nog niet aan trouwen?
Trouwen voegt naar mijn idee niets aan een relatie toe. Het samen hebben /opvoeden van een kind heeft voor mij veel meer waarde dan een ring om mijn vingers. Het heeft niets te maken met bindingsangst, een kind bindt je immers voor de rest van je leven en die keuze hebben we heel duidelijk wel willen maken.

Als ik nu zou trouwen zou ik dat doen om een groot en gezellig feest te vieren en daarna een leuke reis te maken. Ik verwacht niet dat ik na mijn jawoord nog meer van haar zal houden.
Overigens hoop ik ooit nog wel met haar te trouwen maar ik zie voorlopig eerder een tweede kind komen dan een boterbriefje.
En voor de duidelijkheid: aan een tweede kind zal de komende 18 maanden ook nog niet gewerkt


Je bent een liefhebber van cabaret. Welke cabaretiers zie jij graag en welke niet?
Hans Teeuwen is mijn absolute nummer 1 maar ik heb de laatste jaren zoveel gezien dat de moeite waard is. Op een bepaald moment zat ik minimaal twee keer per maand in het theater. Ik bestelde altijd kaarten van cabaretiers die mij de vorige keer goed bevallen waren maar schreef ook in voor kaarten van "onbekend talent" in de kleine zaaltjes. Ik heb daar toen kennisgemaakt met Veldhuis & Kemper, Arie & Sylvester, Ruben & Nathan en Schudden. Stuk voor stuk acts die nu met gemak de grote zalen volspelen.
Behalve Teeuwen ga ik altijd naar alle voorstellingen van Jochem Meyer, Javier Guzman en Theo Maassen. Dit jaar zou ik voor het eerst naar Najib Amhali gaan maar helaas speelde hij op dezelfde dag als Ajax-Juventus en ben ik naar het stadion gegaan. Ik heb de kaarten uiteindelijk via Marktplaats verkocht, ik kan je zeggen dat ze erg gewild waren.............
Bert Visser, Youp en Guido Wijers heb ik ooit eens zien optreden maar zal ik niet nog eens bezoeken.


In je vrije tijd dus ook nog eens actief als handelaar in kaartjes. Vertel eens, hoe zit dat?
Handelaar is een groot woord. Ik koop dus regelmatig kaartjes voor cabaret, concerten en voetbal. Voorheen kocht ik er altijd precies genoeg voor het aantal mensen dat mee zou gaan maar op een gegeven moment had ik er opeens een paar over. Ik heb deze op marktplaats gezet en het bleek dat ik ze binnen de kortste keren verkocht had zonder moeite en verkoopkosten. Sinds die tijd koop ik regelmatig extra kaarten "voor de handel". Ik koop dan bijvoorbeeld 4 kaarten waarvan ik er twee zelf houd. De twee kaarten die ik extra koop zet ik dan voor 150% van de aanschafprijs op Marktplaats. Op die manier heb ik dan mijn eigen kaartje gratis. De grootste klapper maakte ik met twee extra kaarten voor de play-off Nederland -Schotland. De aanschafwaarde was €27,50 per kaart en ik had ze op Marktplaats binnen het uur verkocht voor €95,00 per stuk. Dan ga je toch met een lekker gevoel naar het stadion. Het werd een onvergetelijke wedstrijd en ik kreeg na afloop nog een aardig sms-je van de koper.
Een minder leuke ervaring had ik dit jaar bij de verkoop van twee kaarten Ajax -PSV. Ik had deze verkocht aan een man in Den Haag die met zijn zoontje van 6 voor het eerst naar Ajax zou gaan. Vlak voor de wedstrijd kreeg ik per e-mail nog een foto van zijn zoontje, helemaal in Ajax-tenue en voorzien van de Ajax kleuren op zijn gezicht. De kaarten had ik voor €60,00 per stuk verkocht en dan vind ik het voor zo'n jochie toch lullig dat zijn club het totaal laat afweten en met 0-4 klop krijgt. Daar baalde ik aan het einde van de middag nog meer van dan van die drie goals van Van Bommel, en dat wil in mijn geval wel wat zeggen.
Ik heb de man een mail gestuurd en gezorgd dat hij voor de wedstrijd tegen AZ twee mooie plekken voor kostprijs had.


Hockeyer en voetballer. Je gaf zelf al aan dat je beide bent en dat er een verschil is tussen beide. Hoe bedoel je dat precies?
De sfeer in het veld is compleet anders, de coaching naar elkaar en de omgang met de scheidsrechter verschilt bij hockey en voetbal enorm.
Waar je bij voetbal zegt: "He, pak die dikke met die bril", zegt men bij hockey; "Gasten ga allemaal bij een kerel staan".

Het spel is natuurlijk ook verschillend al merk ik dat ik tijdens hockey nog best wat aan mijn bij het voetbal aangeleerde spelinzicht heb. Ik weet bij voetbal altijd gelijk wat ik wil / moet doen. Bij hockey zie ik dat ook wel maar ontbreekt de techniek dit ook uit te voeren en kies ik altijd voor de makkelijke oplossing. Hierdoor maak ik veel minder fouten. Wel mis ik bij het hockey de mogelijkheid om met een juiste sliding of een flinke schouderduw de bal af te pakken, als ik zou moeten kiezen tussen beide sporten zou ik absoluut voor het voetbal gaan.

Eind deze maand gaan we mixen, we spelen dan een met mijn voetbalteam eerst een helft hockey tegen mijn hockeyteam en daarna gaan we 45 minuten voetballen tegen de hockeyers.



Je organiseert ook de forumdag. Je hebt het maar druk he met van alles en nog wat te organiseren.
Ach die forumdag, ik hoop dat hij er nog gaat komen en dat er een grote opkomst zal zijn. Veel werk is het voor mij niet hoor. Kwestie van datum en tijd afspreken en vervolgens Treesong de rest laten verzorgen .
Heb in de loop der jaren al heel veel Forummers mogen ontmoeten en op een uitzondering na is het altijd een erg leuk contact geweest. Zelfs iemand als Dugarry die ik op het forum maar een praatjesmaker vond blijkt dan gewoon een erg aardige gozer te zijn.
Het begon met een mini forum-meeting bij EJR in Den-Haag, dit beviel mij zo goed dat ik later nog ontmoetingen heb geregeld bij Nederland-Engeland, Volendam-ADO, de Forumdag 2004, Ajax-Auxerre en Ajax-Heereveen.

Hoop op korte termijn eens mee te kunnen doen met het zaalvoetballen van Lamme Lennie en wat me ook erg leuk lijkt is om volgend seizoen met een paar forum-Tukkers naar Ajax - FC Twente te gaan. Ze mogen dit als een uitnodiging zien......... ik regel de kaartjes wel


Jij bent een forummer van het eerste uur en je hebt dus alles meegemaakt. Wat waren de ups en de downs?
Op "het blauwe forum" hadden we "Pipo-gate", dat was in mijn ogen een zeer kinderachtige kwestie die veel te lang geduurd heeft.

Op het nieuwe Forum begon SD met het inschakelen van Moderators. Ik vond dit een erg slechte zet die de kwaliteit van het forum niet ten goede is gekomen. Ik was trouwens helemaal niet blij met de omschakeling van het oude vertrouwde blauwe forum naar het nieuwe SD forum. Ik vond dat het nieuwe forum teveel onnodige toeters-en-bellen had en verloor daardoor het overzicht. Samen met Mike Wes heb ik toen een alternatief blauw forum opgericht en even een soort "forumstrijd" gevoerd om mensen naar dat forum te lokken. Ik ben uit onvrede tijdelijk niet op het SD forum gekomen maar begon het uiteindelijk toch wel te missen.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat dit nieuwe forum enorm veel voordelen heeft ten opzichte van het oude. Ik had blijkbaar wat meer tijd dan andere nodig om tot dat inzicht te komen.......

Tot en met dit jaar heb ik het blauwe forum nog gebruikt voor de Championsmanager maar aan het einde van deze jaargang zal ik dat forum definitief verlaten. Ik laat het echter wel bij mijn favorieten staan. Ten eerste uit nostalgie en ten tweede voor de enkele keer dat dit forum down is omdat de betaling niet op tijd gedaan is .

Verder is het forum voor mij een grote "UP" die mij al enkele jaren van het werk weet te houden. Ik vermaak me hier nog altijd prima en heb er intussen een paar zeer leuke contacten/vrienden aan overgehouden. Nog dagelijks is er hier minimaal een bericht dat ik met een glimlach lees.


Heb je misschien tot slot nog iets wat je kwijt wil? Wijsheden, roddels, nieuwtjes, tips etc etc.
Voor dingen die ik kwijt wil gebruik ik Marktplaats.nl . Verder deel ik al bijna dagelijks al mijn wijsheden met jullie via het forum en gebruik ik voor mijn nieuwtjes het topic "Transfers en Geruchten". Ik zou daarom iedereen willen adviseren mijn berichten te blijven lezen, wie weet komt er ooit nog een bericht voorbij waar iemand echt iets aan heeft.......

By Davydoff
Reply
#3
Bakke
[Image: eindexamen003.jpg]
[Image: DSCF8268.JPG]

Naam?
Erik E. van Dam

Leeftijd?
19 jaar

Woonplaats?
Oud-Beijerland, zo'n 15 tot 20 km onder Rotterdam en op kamers in Wageningen

Beroep/opleiding?
Eerstejaars student Journalistiek aan de Chr. Hogeschool Ede.

Verliefd/verloofd/getrouwd?
Verloofd en getrouwd is voorlopig nog een ver-van-mijn-bed-show, maar verliefd ben ik vaak genoeg geweest! Soms was het geluk aan mijn zijde, soms niet. In ieder geval komt het erop neer dat, als het een keer goed zit, ik een soort fatale bindingsangst krijg en er direct mee kap. Misschien is het eigen bedachte gezegde 'najagen is leuker dan hebben' wel typerend voor me.

Favoriete voetbalclub?
Ajax, alhoewel dat meer een teletekst-supportersschap symboliseert. Ik ben welgeteld twee keer in de ArenA geweest, wat overigens enorm leuk was. Ik heb gewoon nooit iets gezien in de andere clubs in mijn jeugd (Feyenoord en PSV) en koos dus onbewust voor 'de beste'. Nu heb ik nog wel steeds feeling met Ajax. De speelstijl bevalt me, de trainers zijn vaak reuze interessant en de zeer creatieve spelers eindigen vaak bij mooie topclubs. Qua buitenland volg ik Arsenal (Bergkamp!) met grote interesse, maar ik heb ook 'iets' met AS Roma.

Favoriete voetballer(s) nationaal?
Nederlanders of Eredivisie, dat laat ik even in het midden. Ik heb geen echte held binnen de Eredivisie, er spelen geen spelers die mij enorm aanspreken. Objectief gezien vind ik Kuyt al echt een hele grote, en bevalt zijn stijl me ook. Spelers die leiderschap tonen, de ploeg op sleeptouw nemen wanneer nodig, en niet verzaken vind ik wel prachtig.


Favoriete voetballer(s) internationaal?
Dennis Bergkamp is gewoon een held. Wat die man al jaren flikt op internationaal topniveau is gewoon onbeschrijfelijk. Ik hoop dan ook ieder seizoen vurig dat Wenger 'm weer een kans geeft. Van wat ik heb meegekregen is het na dit seizoen echt afgelopen met 'Burkkemp.' Een doodzonde, ik blijf bij mijn bewering dat het met Oranje bergafwaarts ging zonder Bergkamp. Andere 'favorieten' buiten de landsgrenzen zijn de sterren uit Championship Manager, zoals Robinho en Diego. Die volg je dan met een ander gevoel, hoe vreemd dat ook klinkt. Robert Pires vind ik overigens ook een prachtspeler. Toveren met de bal, daar kom je toch voor naar het stadion?

Favoriete trainer?
Het blijft altijd een kapitale misser dat de top 3 nooit Henk ten Cate heeft aangetrokken. Dat is een coach die uit een middelmatig elftal een prima voetballend team trekt, en ook gewoon duidelijk maakt waar hij over praat, niet vervalt in vage termen. Louis van Gaal vind ik ook heel sterk, al was het alleen maar vanwege die schitterende emotionele momenten in Spanje... 'Los amigos de la presa...'. Verder heeft Co bij Ajax iets fantastisch neergezet en is hij ten onrechte weggewuifd.

Mooiste Stadion?
Ik heb er nog niet heel veel gezien. De ArenA, De Kuip, het GelreDome, de Nieuw Galgenwaard binnenlands. En verder San Siro/Giuseppe Meazza, Delle Alpi en Nou Camp. San Siro vond ik wel heel erg groot en mooi, al was er net een verbouwing gaande. Het lijkt me mooi om nog eens stadions in Brazilie of Argentinië te zien. En als het meezit ben ik rond de jaarwisseling in een stadion in Engeland.

Mooiste voetbal tenue?
AS Roma heeft absoluut een mooi shirt. Voor de rest zou ik geen interessante shirts kunnen noemen. Barcelona heeft iets speciaals, maar ook die van Arsenal is apart.

Voetbal je zelf?
Nee, heel typisch als je bedenkt hoe intensief ik er mee bezig ben. Ik ben een vrij passieve voetballer. Heb er nooit op gezeten (verkoos als kind honkbal), maar het wel regelmatig buiten gespeeld. Zo af en toe een zaalvoetbalwedstrijdje er tussendoor is ook geinig, maar dan komt die gare conditie weer om de hoek kijken....

Andere sporten die je leuk vind (passief/actief)?
Om te doen; honkbal, squash, in mindere mate basketbal. Om te kijken; bijna alles, behalve blind simultaandammen en rolstoel-hordenlopen.

Wat doe je graag in je vrije tijd?
Dat wisselt. Soms ben ik te lui om van de bank af te komen, soms ben ik druk bezig. Naast school en werken ben ik eigenlijk 24/7 bezig met sport, passief en actief. Dat kan zelf sporten zijn, TV kijken of virtueel via Hattrick. Daarnaast ga ik in de weekenden bijna altijd stappen, ga ik 'iets' doen met vrienden, geef ik onbezonnen m'n salaris uit of lees ik een boek.

Favoriete film?
Tsja, ik heb al een tijdje over deze vraag nagedacht. Ik heb heel wat films gezien, maar er is er niet één waarvan ik zeg; dat was de beste. Ik vond The Exorcist, Stir of Echoes en Seven vrij goed, en geniet van mafia-films.

Favoriete muziek?
Dat hangt echt van mijn stemming af. Normaal gesproken zet ik de radio vaak aan, en neurie ik mee met wat er langskomt. Maar wat altijd wel in de smaak valt is Switchfoot, Train en Keane.

Favoriete TV programma?
Eigenlijk alles wat er langskomt, qua sport. Daarnaast hangt het er vanaf waar ik langs zap. Ik heb enkele afleveringen van Desperate Housewives gezien en dat was best leuk. De Amerikaanse series als Seinfeld zijn ook schitterend; doodgewone mensen als jij en ik die komische dingen meemaken. Verder zijn documentaires over het één of ander ook wel aan me besteed. Peter R. de Vries kijk ik overigens ook.

Je favoriete boeken/tijdschriften?
Ik heb echt een jaar of twee, drie weinig gelezen. Sinds kort ben ik bezig met boeken die ik tweedehands koop in Wageningen. Daar zitten weinig bekende titels bij. Omdat het al wat langer geleden is dat ik echte literatuur in handen had, kan ik me geen bijzondere titels meer herinneren. Wat betreft sportboeken vond ik de biografieën van Jaap Stam en Clarence Seedorf heel goed, en verder de boeken '500 dagen in Zuid-Korea', 'Diep in de nacht' en 'Bloed aan de paal'.
Tijdschriften; jarenlang de Donald Duck en tot nu toe alle 118 Donald Duck-pockets. Je leert er meer van dan veel mensen denken. Verder de FHM op een blauwe maandag, en voetbalbladen.


Lievelingseten?
Grieks, Italiaans en Amerikaans.

Aan welke managerspellen doe je mee?
Nou, voor het eerst in jaren eigenlijk géén. Heb vanaf het begin aan CM deelgenomen, en ook tijdenlang Champions Manager, Premier League Manager en Serie A Manager, het Bondscoachspel, Prima-12, etc, etc, gespeeld.

Wanneer voor het eerst op het forum?
Enkele maanden op het blauwe forum, vol verbazing over forummers als bier, *Pipo* en vele anderen. Toen nog bekend onder een andere naam en eigenlijk direct daarna als Bakke.

Waarom Bakke als forumnaam?
Op de middelbare school kwam ik bij een jongen in de klas die direct een voetbalnaam voor me moest bedenken. Erik was blijkbaar niet pakkend genoeg. Dus werd het Eirik, naar de Noor Eirik Bakke. Zo werd ik ook kortstondig genoemd door klasgenoten en vrienden. Tegenwoordig weet een enkeling het nog en natuurlijk het forum.

Favoriete forummer(s)?
El Parasito ken ik persoonlijk, dus die vanzelfsprekend. Verder Dommel, Treesong (om zijn kennis, niet om zijn zinnige uitspraken), Mac, Fabian, GZ, Antidote, Marshall en boca.
waf kan soms leuk uit de hoek komen, maar is soms ook een dooddoener en doordrammer.


Minst favoriete forummer(s)?
Zij die niets bijdragen aan een discussie, overmatig posten of bevooroordeeld zijn over anderen. Met name VMG, Winstonicus en consorten.

Wat vind jij van De Wedstrijden op Talpa?
Voorlopig slaan ze de betere weg in. In het begin had ik -zoals iedereen- het gevoel; 'waar zijn ze mee bézig?' Reclameblokken van 10 minuten, niet openen met de meest aansprekende wedstrijd van het weekend, en een ellenlange analyse van RBC - FC Groningen. Inmiddels doen ze het beter, maar ben ik nog steeds niet blij als ik de showroom-kop van Gullit weer zie als analyticus. Wilfred Genee is een redelijk talentvolle presentator, maar ik vind hem meer passen bij de wedstrijden van de Premier League. Hij babbelt teveel, wil teveel zeggen in een tijd die je kort en bondig moet gebruiken. De vergelijking met de NOS valt in het voordeel uit van laatstgenoemde... Maar goed, zoals gezegd doen ze het stukje bij beetje wat beter, dus als het meezit zijn we aan het eind van het seizoen aan ze gewend.

Hoe ben je als Nederlands jochie in aanraking gekomen met honkbal?
Als kind was ik weinig geïnteresseerd in voetbal, dat kwam pas op mijn tiende, elfde. Ik kon het niet echt goed en keek naar andere sporten. Tafeltennis vonden mijn ouders geen sport, anders was ik nu misschien al in één adem genoemd met Danny Heister en Trinko Keen. Voor tennis was ik niet snel genoeg, dus bleef honkbal over, een sport waarbij je het vooral van korte sprints moet hebben. In mijn oude woonplaats Spijkenisse speelde ik bijna twee jaar honkbal, waarin ik me ontwikkelde als een redelijk goede pitcher voor mijn leeftijd. Maar helaas, na enkele keren te zijn geraakt door de slagman wierp ik met minder zelfvertrouwen, en daalde mijn niveau. Mijn coach repositioneerde me naar het verre veld, waar ik de motivatie volledig kwijtraakte. Bovendien was ik de jongste van het team, wat ook niet in m'n voordeel werkte. De positie van pitcher heeft toch een soort aanzien, dus echt vrienden maakte ik daar niet mee.
In mijn Amerika-tijd leefde het weer wat op, maar door de lange afwezigheid in de sport, een chronisch gebrek aan conditie, en een enorme achterstand op mijn teamgenoten (die de sport al vanaf hun 4e, 5e spelen) werd dat een kleine teleurstelling. Ik ben sporadisch ingevallen bij een fikse voorsprong, wat dan wel weer leuk was. In principe kon ik het niveau aan, als ik maar een betere conditie had gehad. Die kweek je namelijk niet in een snelle tijd. Het gooien en vangen herstel je eigenlijk wel met enkele maanden training.
Honkbal blijft gewoon een fascinerende sport, ondanks de opmerkingen van sommige leken ('saai', 'te tactisch', 'onduidelijk'). Als je echt weet waar je mee bezig bent is een honkslag net zo mooi als een doelpunt in voetbal.


Jij hebt dus genoten van al dat honkbal op tv de afgelopen maand?
Het was zeker interessant! Ik was echter regelmatig niet in de gelegenheid om het te zien; druk met school, werken, reizen, en als het niet één van die drie was, dan wel bijslapen smile. Ik heb wel enkele momenten gezien, en dan is het toch weer denken; 'wat zou ik in zo'n situatie hebben gedaan?', 'was die bal echt wijd?' enzovoort

Jij bent onlangs teruggekomen uit het land waar honkbal volkssport nummer 1 is. Hoe was het in Amerika? Wat heb je er gedaan?
In woord; onvergetelijk. Ik ben in augustus 2004 vertrokken naar een klein plaatsje (1400 inwoners) in de staat Wisconsin. De meeste weten wel wat ik daar gedaan heb, maar zo niet, dan bij dezen: ik heb het laatste schooljaar van de Amerikaanse high school gedaan, tussen de Amerikaanse jongeren. Vijf dagen per week naar school, en na school sporten. In de nazomer en herfst heb ik American Football gespeeld, in de winter heb ik niets gedaan (basketbal is conditioneel te zwaar, worstelen leek me al helemaal niks), en in het voorjaar heb ik het honkbal meegemaakt. American Football was het hoogtepunt, daar heb ik bijna een filmscenario in werking gezet door als water boy de geblesseerde kicker te vervangen, en vervolgens een schoolrecord te verbreken. Het basketbal was echter ook fantastisch, met het bijwonen van wedstrijden waarin je eigen vrienden gewoon punten scoren voor jóuw school. De hele wedstrijd spreekkoren, scheidsrechters intimideren en samen lijden als je punt na punt tegen krijgt. Urenlang in de auto zitten met vrienden, op weg naar uitwedstrijden. Ik ben op één duel na naar alle uit-en thuiswedstrijden gegaan, en dat als 'buitenlander'. Het was gewoon te gaaf voor woorden.
Tijdens die tien maanden heb ik bij een gastgezin in huis gewoond, dat na verloop van tijd natuurlijk een soort eigen familie wordt. Ik heb er schitterende momenten aan over gehouden en ben er mentaal ook enorm van gegroeid.
De vooroordelen die ik, en met mij vele Nederlanders, had over de VS, zijn grotendeels weggenomen. Daarbij moet ik wel zeggen dat er ook nog dingen zijn die terecht 'verkeerd' gevonden worden aan de Amerikanen. Zo kunnen ze ongeinteresseerd zijn, of juist overdreven aardig.


Een schoolrecord gebroken bij het American Football? Vertel?
Tijdens onze uitwedstrijd tegen North Fond du Lac (het was hun Homecoming) regende het als een gek. Ik stond inmiddels drie wedstrijden in 'de basis', en was dus de vaste kicker bij het schieten van een extra point na de touchdown. Aangezien ik minder spiermassa had opgebouwd dan de andere jongens, en ik eigenlijk maar zelden in actie kwam (een extra point komt gemiddeld zo'n 3x voor in een wedstrijd, als je het netjes doet, en een wedstrijd duurt 4x12 minuten...), verkleumde ik van de kou. Van mijn American mom kreeg ik nog handschoenen, die een beetje hielpen. Maar goed, om een kort verhaal lang te maken; ons team deed het fantastisch tegen North Fondy, en maakte maar liefst 6 touchdowns (is 6x6 = 36 punten). Na iedere touchdown mag de kicker het extra point proberen te maken, en ik deed het boven verwachting; alle zes raak. Mijn score was dus 6 uit 6 = 100%. Het oude record stond op 6 uit 7 = 85,7%. Daarmee had ik het nieuwe record in handen, want niemand had ooit beter gepresteerd dan 5 uit 5. Sinds een week of 3 geleden sta ik dus vermeld in de recordboeken van de school :wink:


Dus het High School gebeuren is precies zoals je ziet in de Amerikaans films en TV-series?
Niet precies. De leraren zijn minder grappig, en eigenlijk is school 'overal' hetzelfde, als ik het voorzichtig mag zeggen. Ook in Amerika moet je gewoon huiswerk maken, opletten in de les en toetsen maken. Daar heb ik me op verkeken, vrij naief eigenlijk. Je hebt wel van die 'lockers', die lange kluisjes waar je je jas in kwijt kan en je boeken stalt. Je loopt er niet, zoals op Nederlandse middelbare scholen, met je overvolle rugzak door de hele school. Ook zijn de mensen er vaak anders. Op de school waar ik zat (300 man) kende iedereen echt iedereen, waar ik hier nog altijd dagelijks nieuwe mensen tegenkom. De sport speelt een grotere rol dan veel mensen denken. Al zie je in films vaak de 'jocks' en 'cheerleaders', toch klopt dat niet helemaal. Je hebt wel de sportfreaks, nerds en knappe meiden, maar toch is er niet zo'n enorme rivaliteit. Misschien dat ik het getroffen heb qua school, en dat ik als 'buitenlander' makkelijker contact legde, maar dat het er leuker is dan hier, staat voor mij vast.

Heb je plannen om ooit terug te gaan naar Amerika?
Ja en nee. Ja, omdat ik erg graag weer mijn vrienden en 'familie' terug wil zien, en omdat er ook nog een meisje woont met wie ik een tijdje iets gehad heb. Als ik te lang wacht met teruggaan, verwateren alle contacten op den duur, wat eeuwig zonde zou zijn. En nee, omdat ik, als ik ga, veel mensen niet zal spreken. Dat komt doordat, als ik 's zomers naar Amerika ga, veel vrienden aan het werk zijn, inclusief mijn gastgezin. Zij werken in de zomer vaak door, en mijn vrienden werken dan juist enorm veel om bij te verdienen. Dus zal ik tegen die tijd voornamelijk op mezelf aangewezen zijn.
Wat wel een optie zou zijn, is rondtrekken door de VS, en dan mijn oude woonplaats een paar dagen of een week aan te doen. Ik wil dan gelijk naar o.a. New York toe, er een trip van maken zeg maar.



Waarom ben je de studie Journalistiek gaan doen?
Eigenlijk om meerdere redenen. Ten eerste heb ik iets met het nieuws, ik wil gewoon op de hoogte blijven van wat er gebeurt, en vind het dus leuk om er mee bezig te zijn, het te schrijven of te vertellen. Ten tweede lijken de banen die met journalistiek te maken hebben me heel interessant. De droombaan lijkt me die van Max Westerman, zeker gezien mijn Amerika-jaar zou dat echt fantastisch zijn. En je moet hoog inzetten, niet waar? Werken bij een van de Amerikaanse sportzenders lijkt me ook geweldig, als interviewer of commentator. Daarnaast lijkt het werken voor een sportblad me ook een uitdaging; ik ben eens een dag meegelopen bij de redactie van Sport International/Voetbal International, en heb toen nog even met Derksen staan praten. Dat was echt gaaf, hij zei toen zelfs; ,,Als je nog eens een stageplek zoekt..." Ik was daar toen om eens een kijkje te nemen in de keuken van een redactie. De vader van een goede vriend was redacteur voor SI, zo kwam ik eraan.
Volgend jaar maak ik de keuze tussen GP (Geschreven Pers) en RTV (Radio/Televisie). Ik weet het nog niet 100% zeker, maar ga waarschijnlijk voor GP, omdat ik gewoon meer feeling heb met schrijven. Als het dus meezit quoten jullie me over 10 jaar met de nieuwsberichten op het voetbalforum :wink: .


Ik heb jou wel eens op het forum een discussie zien voeren over het geloof. Wat betekent jouw geloof voor jou?
Het is een basis waarmee ik leef, zonder er overdreven mee bezig te zijn. Veel mensen zullen denken dat ik dan iedere dag de Bijbel lees, of drie uur per dag bid. Zo is het niet en zal het ook niet worden. Ik ben opgevoed met het christelijk geloof, en heb later (zonder dwang) ook voor mezelf 'een keuze' gemaakt. Ik denk over sommige dingen gewoon anders, zonder te zeggen dat iets principieel goed of fout is. 's Zondags ga ik een keer naar de kerk (dus niet twee keer, en ik draag gewoon een spijkerbroek en t-shirt), en er wordt voor en na het avondeten gebeden. Als je voor jezelf gewoon 100% zeker weet dát er een God bestaat en je voelt dat het waar is wat in de Bijbel staat, tsja, dan leef je er ook naar. Natuurlijk zit ik ook wel eens met vragen of twijfels, maar ja, daar praat ik dan weer over met anderen. Het enige probleem is alleen dat ik me op sommige punten persoonlijk voel aangevallen door mensen die geen waarde hechten aan een geloof. Toen Treesong het bijvoorbeeld had over 'een gristenhond' dan ervaar je dat anders. Ook had ik laatst op school een discussie, en als je dan in je eentje tegen tien man staat, tsja...

Vind je het moeilijk om Christen te zijn?
Het is niet altijd even makkelijk, nee. Soms begrijpen vrienden niet dat je zondags niet mee naar de stad gaat. Op zaterdagavond ga ik gewoon uit, lig ik tegen 03.30 in mijn bed en ben ik er om 09.30 weer uit... dat doe ik dus wel gewoon. Je krijgt vaak reacties dat het geloof iets is wat toch allang 'vals verklaard' is ofzo, dat het gewoon niet kán, aan de hand van de huidige wetenschap. Het is dan moeilijk om ook echt goede argumenten aan te kunnen dragen. En er wordt ook steeds meer op neergekeken, maar goed, dat is al voorspeld :wink: .

Wat zijn de mooie dingen aan het Christelijk geloof?
Ondanks dat de wereld er steeds verder op achteruit gaat, weet je dat het -uiteindelijk- goed komt. Wat ook mooi is, is dat je soms gesprekken hebt met mensen die er niets van weten of willen weten. Zo heb ik een tijd geleden nog een gesprek gehad met iemand van het forum, wat misschien ook weer verhelderend heeft gewerkt voor diegene.
Andere mooie dingen zijn zeg maar dingen die je samen kan doen op zondag of doordeweeks (waar ik dan zelf niet aan meedoe). Ik kan nog wel andere mooie dingen opnoemen, maar daar zijn de forummers denk ik niet in geïnteresseerd, misschien dat ze deze vraag zelfs al oversloegen :Big Grin


Wil jij tot slot nog iets kwijt aan het forum? Wijze woorden, opmerkingen of adviezen?
Ga flink de discussie aan, maar laat iedereen in z'n waarde. Echte adviezen heb ik niet, zoals die van Treesong (trek bij de Febo je eten altijd uit het onderste laatje).
Verder niet veel, behalve dat het gewoon een topforum is. Discussies genoeg, het ontbreekt niet aan interessante mensen.
Toch 1 tip nog; bezoek het Hattrick-forum eens, en ga Hattrick spelen. Zelfs de meest verstokte forummers die weigeren zich in het spel te verdiepen zijn welkom :wink: .


By Davydoff
Reply
#4
Davydoff
[Image: davy.jpg]

Naam
Dave van Aken

Leeftijd
26 jaar

Woonplaats
Edam

Beroep/opleiding
Debiteurenbeheerder bij een bedrijf in Hoofddorp. Wij handelen in grondstoffen, zowel food als non-food. Ik moet er voor zorgen dat onze klanten op tijd betalen en ik bepaal of klanten kredietwaardig genoeg zijn om een order te ontvangen.

Verliefd/verloofd/getrouwd?
Tot over mijn oren smoorverliefd op een Edams kaasje. 2 jaar geleden heb ik voor haar het mooie Amsterdam verlaten, en hebben we samen een huis gekocht in Edam.

Favoriete voetbalclub?
Ik kom uit Amsterdam, en dan ben je natuurlijk automatisch voor Ajax. Ik ga gemiddeld denk ik 3x per seizoen naar een wedstrijd van Ajax.

Favoriete voetballer(s) nationaal?
Helaas speelt er geen één bij Ajax. Ik vind Perez en Van Galen bij AZ twee topvoetballers. Een genot om deze voetballers aan het werk te zien. Ik houd van dit soort subtiele voetballers. Kuyt van Feyenoord waardeer ik om zijn inzet en persoonlijkheid, da’s echt een goede om in je team te hebben. Speelt met zijn hart. En ik denk dat PSV met Koné een superspits heeft binnengevist.

Favoriete voetballer(s) internationaal?
Rafael v/d Vaart speelt helaas niet meer bij Ajax, maar sinds zijn debuut in Ajax 1 ben ik “fan” van hem. Hij is super technisch, kan scoren en is gewoon voetbalslim. De ideale nummer 10 en hij bloeit gelukkig weer helemaal op in Duitsland. Dennis Bergkamp is ook zo een voetballer waar de mensen voor naar het stadion komen of, zoals ik, voor de TV gaan zitten.

Favoriete trainer?
Ik vind Foppe de Haan een schitterende kerel. Lekker nuchter en normaal. Hij vindt zichzelf niet belangrijker dan het team of de rest van de wereld. Hij doet het nu heel leuk met de jeugdteams van Oranje, maar ook bij Heerenveen deed hij het erg goed.

Mooiste Stadion?
Ik heb erg weinig stadions van binnen gezien. Ik ben nog in het oude Wembley geweest en dat zag er, zo ver ik me nog kan herinneren, indrukwekkend uit. Ik heb voor de rest niet zo veel met stadions. Dit jaar bij het Benfica-stadion geweest, en daar kan je lekker goedkoop eten met uitzicht over het veld Yellow Wink

Mooiste voetbal tenue?
Ik houd van shirt met veel verticale banen. Athletic de Bilbao is natuurlijk schitterend met dat rood en wit, zonder shirt reclame.

Voetbal je zelf?
Ik heb in de jeugd altijd gevoetbald bij DWV in Amsterdam-Noord. Ik heb het tot de B-tjes volgehouden. Ooit nog eens een jaartje in een vriendenelftal gezeten bij NEC’75. Ik huur tegenwoordig 1x per maand in de regenachtige en koudere maanden een zaal in Volendam of Edam. Daar voetballen we dan met een mannetje of 20. Dit om vooral mijn intergratie in de gemeente te bevorderen.

Andere sporten die je leuk vind (passief/actief)?
Ik heb denk ik alle sporten wel eens heb geprobeerd. Van badminton tot karate. Maar ik doe het liefst mee aan teamsporten. Ik heb 2 jaar lang met een paar vrienden gebasketbald bij de Early Birds in Purmerend. Helaas werden we na jaar 2 verzocht om niet meer terug te komen, anders had ik waarschijnlijk nog steeds gebasketbald. Ik vind het ook leuk om aan van die familie- of bedrijfstoernooitjes mee te doen. Volleybal, rugby en zelfs korfbal doe ik aan mee.

Wat doe je graag in je vrije tijd?
De laatste 2 jaar heb ik veel vrije tijd in mijn eigen huis gestoken. Het was een behoorlijk verwaarloosd huisje, en nog steeds moet er van alles aan gebeuren. Daarnaast denk ik soms dat ik een journalist ben. Vorig jaar wat filmrecensies geschreven en een cursus journalistiek gevolgd bij de LOI. Daarnaast houd ik vooral van op de bank liggen, of met vrienden wat te drinken en een spelletje Kolonisten van Catan te spelen. Ik moet ook minstens 2x per jaar op vakantie. Ik houd van cultuur snuiven, en ben dan ook van plan om de hele wereld te zien.

Favoriete film?
The Big Lebowski is een briljante film. De dialogen zijn super en het is gewoon een heerlijke film die ik wel 100x kan zien. Ik vind het altijd moeilijk om uit te leggen wat ik goed vind aan een film. Ik heb zo’n 150 originele DVD’s, en daar zitten heel veel goede films tussen. Pulp Fiction, Scarface en Man on the Moon behoren tot mijn favorieten.

Favoriete muziek?
Ik houd van verschillende soorten muziek. Lang leve de I-pod!
N.E.R.D., Sublime, Foo Fighters en Acda & de Munnick luister ik veel.


Favoriete TV programma?
Ik ben een TV verslaafde. Ik volg echt van alles, maar ik kijk nog meer; van Het Blok tot Pimp My Ride en van RTL Boulevard tot Boer zoekt vrouw. TV vind ik heerlijk.
Ik heb veel Amerikaanse series op DVD. Friends, Sopranos, Six Feet Under, The Shield en 24 zitten allemaal in mijn collectie. Ik ben ook fan van de series Gilmore Girls en Desperate Housewives.


Je favoriete boeken/tijdschriften?
Tot mijn 21ste las ik alleen maar boekverslagen en tijdschriften, maar mijn lieve vriendin heeft nu van mij een boekenworm gemaakt. Geen intellectuele onzin, hoor. Veel boeken van Ronald Giphart. Het boek ‘Ik omhels je met duizend armen’ vond ik zeer goed. Ik lees nu ‘Ten Liefde’ van diezelfde Giphart. Een boek met een afschuwelijke kaft, die ik altijd met veel moeite weet te verbergen als ik in de bus lees. Ik lees trouwens niet alleen Giphart. Herman Brusselmans, Joost Zwagerman en Arno Grunberg hebben mij de laatste tijd ook vermaakt. Ik heb een abonnement op het tijdschrift Filmvalley. Het blad verschijnt 1x per maand en is nog vrij nieuw. In mijn ogen is het de beste tijdschrift op gebied van film in Nederland. Voor de rest lees ik in de vroege ochtend onderweg naar mijn werk vaak even de Metro en de Spits.

Lievelingseten?
Nasi staat 1x per week op het menu in huize Davydoff. Boerenkool is een goede 2de.

Aan welke managerspellen doe je mee?
Competitiemanager, en tijdens Le Tour doe ik ook wel eens mee aan een spelletje. Ik ben er achter gekomen dat het allemaal verspilde energie is om mijn tijd in tien verschillende spellen te steken.

Wanneer voor het eerst op het forum?
Geen idee. Zal rond het jaar 2000 zijn geweest denk ik. Allemaal de schuld van Lamme Lennie.

Waarom Davydoff als forumnaam?
Ik ben opgegroeid in Nieuwendam (Amsterdam Noord) en een aantal Surinaamse gasten in mijn buurt noemde mij altijd Davydoff. Geen idee waarom ze dat deden. Ik vond het altijd erg stoer klinken. Bij mijn vorige baas kwam ik 1 van die gasten weer tegen en die bleef me zo noemen.

Favoriete forummer(s)?
Doe ik niet aan. Ik heb geen favoriete persoon op het forum. Jullie zijn allemaal even vervelend. Lamme Lennie is in het echte leven 1 van mijn beste vrienden. Maar op het forum gewoon 1 van de forummers.

Minst favoriete forummer(s)?
In het verleden botste ik vaak met Dommel. Irritatie werd later een soort van medelij. Misschien dat ik het wel helemaal mis heb en is het een coole dude irl.

Hoe bepaal je in je werk of een klant ‘kredietwaardig genoeg’ is?
Och, dat is een saai proces. Wij sluiten kredietverzekeringen op onze klanten af. De verzekeringsmaatschappij geeft een bepaald kredietlimiet af op onze klanten. Ik moet in de gaten houden dat onze klanten niet over dit verzekerde krediet heen gaan. Voorheen kwamen alle orders op mijn bureau terecht, en moest ik akkoord geven. Sinds 1,5 jaar gaat dit automatisch en geeft het systeem zelf aan wanneer een klant over de limiet heen gaat. Ik moet dan beslissen aan de hand van financiële rapporten, betaalgedrag en andere zaken of de order alsnog door mag. Gaaaaaap!

Waarom mocht je na die 2 jaar basketbal niet meer terugkomen bij de Early Birds?
Wij waren een erg goed vriendenteam van maar 6 man bij de Early Birds. Twee jaar achter elkaar deden we om het kampioenschap mee.
De club vond na seizoen 1 dat wij ook moesten fluiten en klokken bij wedstrijden. Wij vonden dat natuurlijk geen enkel probleem, maar al snel bleek dat wij tijdens elke thuiswedstrijd voor of na onze eigen wedstrijden moesten fluiten en klokken. En vaak stonden wij ook nog eens ingedeeld bij junioren wedstrijden in het weekend. Ten opzichte van andere clubleden stonden wij veel vaker met een fluit in onze bek. Een aantal keer kwam het dus voor dat er niemand van ons team aanwezig was en dat vonden ze niet leuk. Eerst gingen ze boetes uitdelen, maar die betaalden we gewoon niet. Later stonden ze ons gewoon op te wachten na een wedstrijd, en wilden ze ons dwingen om te gaan fluiten. Het conflict liep eigenlijk alleen maar op, en zij wilden ons niet bij minder wedstrijden indelen. Op een dag kwamen de bestuursleden ons melden dat we geschorst waren en dat het hele team uit de competitie was genomen. Heel erg jammer allemaal.


Maar jullie hebben niet de moeite genomen om door te zetten en ergens anders opnieuw te beginnen?
Nee helaas niet. 5 van de 6 teamleden kwamen uit Purmerend. Zij hadden geen zin om in Monnikendam of Amsterdam te basketballen. De Early Birds is namelijk de enige basketbalvereniging in Purmerend. Wij hadden ook een oude coole dude (de enige 40’er) en die trok het niet meer. Na een avondje basketbal lag hij de volgende dag de hele dag op de bank met pijn in zijn rug en knieën. Zonder hem, de aanvoerder van het team, was het niet meer leuk geweest. Daarnaast konden 2 "beste" vrienden in het team elkaar niet meer luchten of zien. De ene was namelijk het bed ingedoken met de vriendin van de andere. Lekker dramatisch allemaal en het was eigenlijk wel goed dat we verplicht moesten stoppen. Aan alle mooie dingen komt een eind.

Wat vond je zo leuk aan het basketballen, wat was je positie en wat waren je sterke punten?
Het team was gewoon een leuk bij elkaar geraapt zooitje. De eerste maanden speelde we in witte HEMA T-shirts met een zwart rugnummer. Dit zorgde al voor onderschatting bij onze tegenstanders. We hebben echt ploegen van 12 man die er super gelikt uitzagen helemaal weggespeeld. Wij hadden gewoon veel lol en dat zag je ook terug in ons spel. Voor elke wedstrijd gingen we niet keurig lay-ups maken, maar proberen de bal vanaf de middenlijn in de basket te krijgen. Tegenstanders stonden ons dan echt met grote ogen en een glimlach op hun gezicht aan te kijken. Die glimlach verdween dan altijd heel snel na het fluitsignaal. Yellow Wink
Ik speelde op de positie van guard. Verdedigend was ik van veel waarde voor onze ploeg. Ik kon met mijn sterke lichaam de spelers goed van het bord afhouden, en pakte zo veel rebounds. Scoren was niet mijn ding. Op het einde van mijn carrière maakte ik misschien 8 puntjes in een wedstrijd. Ik was dan ook de enige die nooit aan basketbal had gedaan en was vooral in het begin een soort van Forrest Gump aan de bal; 'Run Forrest Run!' Basketbal is gewoon een leuk tactisch spelletje, en veel winnen maakt het natuurlijk extra leuk.


Kolonisten van Catan is misschien een wat onbekend spel voor sommige forummers. Kun je er wat meer over vertellen? En houd je van meer van dat soort spellen?
Kolonisten van Catan is het Risk van de 21ste eeuw. Als je geen Kolonisten van Catan in huis hebt dan adviseer ik je nu om naar je locale speelgoedwinkel te gaan en een spel aan te schaffen. Hier de uitleg van Catan die ik van een site heb getrokken; 'Catan is een eiland dat bestaat uit vruchtbare gebieden die voor grondstoffen staan (klei / stenen, wol, graan, erts, hout/bomen) en één dorre woestijn. Het eiland is omringd door zee. De spelers starten het spel met twee dorpen en twee handelswegen. In de loop van het spel verzamelen zij de grondstoffen van Catan, waarmee ze nieuwe handelswegen, dorpen en steden kunnen bouwen'.
Vroeger speelde ik op zondagmiddag Risk met vrienden na een avondje zwaar stappen. Dat heeft nu plaatsgemaakt voor Catan op zondagmiddag na een avondje zwaar Catannen. Yellow Wink




Je wilt graag de hele wereld zien. Gaat dat lukken als je al ‘gesetteld’ bent, en hoe wil je het aan gaan pakken?
Natuurlijk gaat dat lukken. Yellow WinkAls je "gesetteld" bent dan is je leven niet meteen voorbij hoor. Een eigen huis brengt natuurlijk wel een bepaalde verantwoordelijkheid met zich mee, maar dat weerhoudt mij er nog niet van om dingen te doen die ik leuk vind. Ik ben een dagdromer en mijn vriendin gelukkig ook. Wij zitten dan ook altijd vol met leuke reisplannen en ik hoop dat wij ze allemaal ooit eens kunnen uitvoeren. Of het allemaal lukt dat weet ik niet, maar het is wel leuk om er samen over te fantaseren. Volgende bestemming wordt waarschijnlijk Finland en daarna zien we wel weer verder.

Hoe ben je op het idee gekomen om FvdW-interviewer te worden, wat vind je de leuke en minder leuke kanten, welke interviews vond je top en wie wil je absoluut nog eens interviewen?
Ik geloof dat de eerste drie interviews gedaan zijn door Jazz of Mac... Iemand moest het in ieder geval overnemen. Ik was net bezig met een cursus journalistiek, en het leek me wel leuk om al die gasten van het forum te interviewen, en zo mijn steentje bij te dragen aan het destijds nieuwe forum. Normaal bespreek je vrij algemene zaken op het forum en je ziet tijdens zo'n interview ook de andere, misschien wat persoonlijker kant van de mensen hier op het forum. Alle interviews vond ik stuk voor stuk top. Het interview met Bumme was denk ik wel het leukst. Veel off-the-record gepraat en ik kreeg een totaal ander, positiever beeld van Bumme. Het interview met Moker was misschien wel de meest uitdagende. Hij maakte het me niet gemakkelijk. Er staan nog genoeg mensen op mijn lijstje om te interviewen. Onlangs heb ik, voor het eerst, te horen gekregen dat iemand niet wilde meewerken aan een interview, iemand die in de top 10 van meest geplaatste berichten voorkomt. Natuurlijk een uitdaging om zo iemand over te halen.

Heb je tot slot nog iets op te merken? Een wijze raad, een advies, tips et cetera?
Blijf jezelf en loop niet als een schaap achter de rest aan.



Bakke © 2005
IKF Networks
Reply
#5
Gerben Zonderland
[Image: MW3.jpg]
[Image: MW4.jpg]

Naam
Menze Wouda

Leeftijd
31, Geboren op 13 augustus 1974 in Leeuwarden (zelfde dag als Bakke, maar dan een paar jaartjes eerder ;-)

Woonplaats
Groningen, oftewel Stad, zoals de Groningens zeggen (van Stad en Ommeland)

Beroep/opleiding
Na de Mavo, Havo, Atheneum heb ik Technische Planologie gestudeerd aan de RuG. Dat heb ik na vele jaren maar wat aangerotzooid te hebben eindelijk afgerond. Op dit moment ben ik financieel-administratief-medewerker/Personal Assistant bij een vastgoedbeheerder/projectontwikkelaar. Ik heb een tweede sollicitatiegesprek bij een plan- en adviesbureau voor ruimtelijke ordening en dat gesprek gaat al over of ik dat werk wel wil doen en wat ik kan gaan verdienen etc. Wat het bedrijf betreft mag ik er komen, dus ik kan met redelijke zekerheid zeggen dat ik een nieuwe baan heb. De werkzaamheden zijn, voor zover ik nu weet, het begeleiden en adviseren van gemeenten bij het opstellen en actualiseren van bestemmingsplannen en aanverwante plannen.

Verliefd/verloofd/getrouwd
Alweer bijna 2 jaar samen met mijn huidige vriendin, na 3 lange relaties denk ik dat het met deze maar echt iets moet worden. We zijn dan ook op zoek naar een appartement of huisje voor ons tweetjes.

Favoriete voetbalclub
Feyenoord. Altijd al mijn favoriete voetbalclub geweest. Later, toen Heerenveen het beter ging doen heeft ook die club een plekje in mijn voetbalhart gekregen en ze strijden beide (min of meer)op verschillende fronten, dus dat kan best. Ik woon inmiddels al 10 jaar in Groningen, dus daar ik ga zo af en toe kijken, ook omdat een paar vrienden van mij een seizoenskaart hebben en ik wel es mag 'invallen' als er eentje niet kan.

Favoriete voetballer(s)
Vroeger vond ik Peter Houtman altijd een geweldige voetballer, voornamelijk door zijn inzet en fabuleuze kopballen. Van de huidige spelers is Dennis Bergkamp (alweer een overeenkomst met Bakke) mijn absolute held. Ik zal niet helemaal in herhaling vervallen, maar wat die man op deze leeftijd nog presteert grenst aan het ongelooflijke. Zijn balgevoel zie je bij heel weinig spelers terug. Robin van Persie zegt dat ie de allerbeste 'leermeester' heeft en daar lijkt me geen woord aan gelogen. In de lijn van Peter Houtman is het logisch dat ik spelers als Kuijt en Huntelaar erg kan waarderen, al maken die niet zoveel kopgoals.

Favoriete voetballer(s) internationaal
Ronaldinho is bij vlagen onnavolgbaar en zijn balgevoel lijkt op dat van Bergkamp, maar ik kies toch voor Thierry Henry, die, als hij fit is, de beste en meest complete voetballer ter wereld is. Hij komt, als het nodig is, ook gewoon mee terug naar zijn eigen hoekvlag om daar een bal af te pakken om er daarna weer vrolijk mee naar voren te lopen, 5 man voorbij te lopen en de bal dan diagonaal in de kruising te schieten.

Favoriete trainer
Als ik de verhalen van (ex-)voetballers mag geloven vond iedereen Rinus Michels een klasse-trainer, zowel op technisch als mentaal gebied. Voor mijn gevoel zou ik het liefste training hebben iemand als Foppe de Haan of Co Adriaanse en zou ik minder hebben met 'motivatie-trainers' als Leo Beenhakker of Ruud Gullit. Ik heb nooit moeite om mezelf te motiveren en zou meer baat hebben bij technische aanwijzingen.

Mooiste stadion?
In Nederland zonder twijfel de Kuip, al vind ik het Kasteel van Sparta met die torentjes ook mooi klassiek. Internationaal vond ik het oude Wembley echt indrukwekkend op tv, ik ben er helaas nog nooit geweest, maar ik ben erg benieuwd hoe het er na de verbouwing uit komt te zien.
San Siro vond ik indrukwekkend qua omvang, maar het stadion is (aan de buitenkant) foeilelijk, vooral de achterkant (met die paardenclub ernaast) ziet er niet uit. Stade de France vind ik ook mooi, ik hou van ronde/ovale stadions.


Mooiste voetbal tenue?
Los van de clubs waar ik fan van ben vind ik de tenues van Heerenveen en Atletico Madrid het mooiste met vlak daarachter het 'viola' van Fiorentina.

Voetbal je zelf?
Ik zaalvoetbal al heel lang in de interne studentencompetitie, waar ik tussen de hardlopende, energieke jonkies de organisatie in het team verzorg. D.w.z.: veel troep opruimen, temporiseren, passen en voorzetten. Ik scoor de laatste jaren wat minder, maar geef wel heel veel assists, waar ook veel voldoening uit te halen valt. Verder val ik een keer of 4, 5 per jaar in bij een veldvoetbalteam van een paar vrienden van mij (VMC Amicitia) op zondag in, naar ik meen, de 6e klasse.

Andere sporten die je leuk vind (passief/actief)?
Ik tennis al 12 jaar (waarvan 5 jaar les gehad) en verder loop ik regelmatig een stukje om/door het Noorderplantsoen, maar dat is puur voor de conditie. Ik ben wel van plan om binnenkort es een wat 'snellere fiets' te kopen, om daar door de zuid-groningse/noord-drentse bossen mee te kunnen toeren. 's zomers skate ik wel es, maar dat is er deze zomer, helaas, niet heel veel van gekomen. Passief kijk ik regelmatig voetbal, wielrennen, formule 1 en tennis op tv, maar ik blijf nergens voor thuis en als ik iets niet zie, mis ik het ook niet.

Wat doe je graag in je vrije tijd?
Naast forummen speel ik graag een computerspel waarbij Unreal Tournament 2004 mijn favoriete spel is van dit moment, maar ik kijk erg uit naar Age of Empires 3. Ik sport dus regelmatig, ik heb een vriendin en een vriendengroep waarmee ik voetbal kijk, ga stappen, een potje ga bowlen of een DVD-tje ga kijken. Daarnaast vind ik koken (en de ingrediënten voor de gerechten opscharrelen op de markt, in obscure winkeltjes en zaakjes) een leuke bezigheid. Ik ben in het voorjaar voor het eerst naar Italië geweest en ik ben inmiddels begonnen met een cursus Italiaans voor beginners al vlot het door omstandigheden nog niet echt, maar nu de donkere maanden er aan komen krijg ik wellicht weer wat meer tijd/zin.

Favoriete film?
Lastig met al die genres, maar in de categorie 'Films die ik heel vaak gezien heb' moet ik The Big Lebowski, Rain Man, de originele Star Wars-trilogie en Pulp Fiction noemen. Ik ben niet kieskeurig qua genres, maar soms wel qua hoofdrolspelers. Ik zal niet gauw een film met Julia Roberts of Sandra Bullock gaan kijken, terwijl films met Tom Hanks of Brad Pitt zelden slecht zijn. Ik heb sinds een tijdje een DVD-speler bij mijn tv, dus heb ik in korte tijd de Free Record Shop van een behoorlijke stapel DVD's afgeholpen.

Favoriete muziek?
Ik heb alles van Neil Finn (Split Enz, Crowded House, Finn Brothers), maar heb daarnaast nog zo'n 300 andere cd's + zo'n 25 mp3-cd's verdeeld over de categorieën Pop/Rock/Folk/Blues/Jazz. Ik heb alles van o.a. Genesis (en spin-offs/drop-outs), Pearl Jam, Live, Marc Cohn, Counting Crows en The Beatles, maar beluister niet alles meer en ken het ook niet allemaal uit mijn hoofd.

Favoriete TV programma?
Ik blijf dus nergens voor thuis, maar kijk, als het kan naar CSI (waarbij Miami mijn voorkeur heeft, gevolgd door Vegas en NYC). Verder kijk ik regelmatig naar de wat intelligentere kennis-spelletjes (vooral op Nederland 3). Nee, Tien voor Taal is niet mijn favoriete programma al vind ik het, uiteraard, een zeer zinvol programma. Duidelijke, eenduidige communicatie is de oplossing voor een heleboel (grote en kleine) problemen, of ben ik nu een wereldverbeteraar? Verder kijk ik veel nieuws (voorkeur voor NOS-journaal, maar dan zonder Flippus Freriks), actualiteiten, sport, Nova, Zembla, Andere Tijden en blijf ik tijdens het zappen regelmatig even hangen bij Discovery Channel, National Geographic en Animal Planet. Ik hoop dat er ooit een digitaal tv-pakket komt waar je gewoon zelf 50 zenders mag kiezen uit een pakket van een stuk of 300, zodat ik niet opgezadeld word met Turkse, Chinese, Indiaase, Retro-Romaanse/Zuid-Tiroolse en andere onverstaanbare blahblah en ik gewoon alle DC-kanalen, alle sportkanalen, alle ouwe-lullen-muziek-kanalen en veel Engelse leuterij kan krijgen. Oh, natuurlijk is Seinfeld mijn favoriete comedy aller tijden, met Blackadder (alle videobanden in mijn bezit) daar heel dicht achter.

Je favoriete boeken/tijdschriften
Ik heb vroeger met veel plezier veel echte literatuur gelezen, maar tegenwoordig lees ik (te) weinig meer, gewoon omdat ik aan andere dingen prioriteit geef, maar ik ga later wel weer meer lezen. In het Nederlands spraken de boeken van Vestdijk en A.F.T.H. mij vooral aan. In het Engels heb ik veel van Paul Theroux gelezen en van het Duits kan ik me vooral de toneelstukken van Brecht nog goed herinneren. De Driestuiversopera wordt vaak gespeeld en ik hoop ooit nog es De 7 Doodzonden ergens te kunnen zien. Ooit hoop ik nog het scenario voor de film "De Koperen Tuin" van Vestdijk te schrijven, maar dat klusje bewaren we voor later. Ik koop de HP/de Tijd en de Elsevier wel es los en op een van de twee ga ik een abonnement nemen, maar welke weet ik nog niet. Verder zijn er niet veel tijdschriften die ik lees, al vind ik de weekendbijlages van o.a. de Volkskrant, afhankelijk van de artikelen, meestal wel te doen. Qua kranten zou ik dan ook eerder een weekendabonnement nemen dan een volledig abonnement, want het meeste nieuws lees ik wel op internet en/of zie ik op het journaal.

Lievelingseten?
Italiaans, maar niks waar vis in zit. Ik kook zelf bijna altijd en ben er redelijk goed in, al zeg ik het zelf. Vant weekend nog een fijne tagliatelle met padde(n)stoelensaus gemaakt en zelfgebakken Cantuccini (biscotti di Prato) voor bij de koffie. (Ja Treesong, ik weet dat ze bij zoete desertwijn horen, maar niet iedereen lust dat ;-)) Verder vind ik Grieks eten (m.u.v. die gevulde wijnbladeren) ook erg lekker en doe ik ook niet moeilijk over een rondje chinees of indonesisch. Als er maar niet teveel pindasaus overheen zit, he? ;-) Qua drinken prefereer ik een (speciaal) biertje en als echte Fries drink ik natuurlijk Beerenburg, maar ook een glaasje Amaro Montenegro gaat erin.

Aan welke managerspellen doe je mee?
Bij Sportdreams heb ik me alleen ingeschreven bij EPL-manager omdat het gratis was, maar ik heb inmiddels alweer een week of 4 mijn team niet aangepast en de quizvraag niet ingevuld, dus dat laat ik ook maar weer gaan, net als Profcoach. Ik heb verder aan alle spellen van SD wel es meegedaan, inclusief de GG-Toto, Hockeymanager en de Aardbeien met slagroom-manager. Ik doe al jaren mee met Coach van het Jaar bij Dagblad van het Noorden in een subliek met (voetbal)vriendjes en aanhang. En sinds dit jaar doe ik ook mee met CT, maar dat is op therapeutische basis en om te kijken of ik nog rare dingen in het spel kan vinden.

Wanneer voor het eerst op het forum?
Ehm, op het oude, blauwe forum. Niet meteen vanaf het begin en ik volgens mij heb ik eerst gepost op het F1-manager-forum waar o.a. Marshall en Flo! zaten en daarna pas bij de voetbalfora, maar al wel een jaar of 4, 5 dus.

Waarom Gerben Zonderland als forumnaam?
Een vriend van mij woonde in Terhorne (het Kameleondorp), waar ik vooral in de zomer vaak kwam en het karakter van deze vrolijke vrijbuiter past wel bij mij. Ik ben ook eigenlijk nooit chagrijnig en maakte er vroeger wel een sport van om (samen met mijn beste vriend) mensen vanalles wijs te maken. We waren samen de kaartcontrolecommissie (ACLO-Gestapo) van het Universitair Sportcentrum en dan moet je, om het werk toch nog wat op te leuken, iets verzinnen en wat is er dan grappiger dan tegen mensen te zeggen dat ze vandaag buiten moeten omkleden, omdat er in de kleedkamer iemand vermoord is en de politie sporenonderzoek doet?

Favoriete forummer(s)?
Ik heb het meeste directe contact met Boca en Mac en dat bevalt vrijwel altijd goed. Daarnaast ben ik het op het forum vaak eens met Treesong, Bumme, Gittermaster en waf, afhankelijk van het topic en het subforum. Ik moet altijd lachen om de droge ad-rem-grappen van Mkks, maar ook dat is niet erg origineel om te zeggen, volgens mij.

Minst favoriete forummer(s)?
Na het calimero-gedrag van een aantal Tukkers is er nu een beetje een 'PSV-probleem'. Ik snap nooit zo goed hoe mensen zo naïef en paranoïde kunnen zijn m.b.t. hun voetbalclub. Bij de Tukkers vond ik het met name opmerkelijk omdat de meeste Tukkers die ik ken helemaal niet zo 'agressief' zijn als er wat over hun club wordt gezegd, maar misschien waren dat geen 'echte' fans. Ik ken ook 2 Eindhovenaren persoonlijk en die flippen ook altijd heel erg als je iets 'negatiefs' over PSV zegt, dus van de PSV-fans op het forum verbaast het me niet, maar verwonderlijk vind ik het wel. Verder ben/was ik zelf redelijk recalcitrant, dus ik heb wel es een aanvaring met deze en gene, maar ik ben niet rancuneus/haatdragend, dus echt een gruwelijke hekel heb ik aan niemand. Wel krijg ik altijd heel erg jeuk van mensen die domweg gaan schelden, 'schreeuwen' of dreigmail gaan sturen, alleen omdat ze het in een discussie niet kunnen winnen en/of zich (onterecht) op hun kleine pikkie getrapt voelen.

Wat doet een Fries in Groningen?
Hier is de dichtstbijzijnde universiteit. Er gingen veel klasgenoten mee hierheen en ik kende Groningen als een gezellige, bruisende stad en dat vind ik nog steeds. Bovendien is Groningen niet heel ver bij Fryslân vandaan, dus mocht ik heimwee krijgen, dan ben ik in een uurtje bij mijn ouders. Niet dat ik ooit heimwee heb gekregen, maar zeg nooit nooit. Yellow Wink

Er is eigenlijk niet zo veel verschil tussen Friesland en Groningen, toch?
[defense-mode]Bwahahaha... Ik las laatst een mooi artikel over de rivaliteit tussen Friezen en Groningers en het schijnt dat vooral de Groningers problemen hebben met Friezen en dat het andersom een stuk minder vervelend is. Groningen hoorde vroeger bij Friesland, dus net als Belgen die de voormalige Nederlandse 'bezetter' belachelijk probeert te maken doen Groningers dat bij Friezen. Friezen zijn natuurlijk redelijk trots op hun identiteit (cultuur, taal, reputatie als dwarsliggers) en ik denk dat veel Groningers daar een beetje jaloers op zijn, aangezien zij, afgezien van de Stad Groningen, weinig dingen hebben om echt 'trots' op te zijn. Er is regelmatig sprake geweest van een fusie van de drie noordelijke provincies, maar vooral Fryslân zal daar nooit aan mee willen werken, omdat ze zich niet aan Groningen willen 'onderwerpen'. Groningen en Drenthe kunnen, wat mij betreft, prima fuseren, maar daar zal Kuiper wellicht anders over denken. Yellow Wink [/defense-mode]

Ben jij een trotste Fries, Groninger of Nederlander? Of geef je daar niet zo veel om?
Ik ben een trotse Fries, maar ik heb niet, zoals bepaalde regionale bevolkingsgroepen, een calimero-complex. Noch wil ik dat Fryslân zich afscheidt van Nederland of dat ze een andere vorm van autonomie krijgen. Fryslân hoort bij Nederland, maar heeft een duidelijke eigen identiteit. Net zoals een heleboel ander regio's in de wereld. Die identiteit mag je stimuleren en beschermen omdat het tot het historisch erfgoed behoort, het heeft een grote waarde voor veel mensen en ik vind het zonde als dat allemaal verloren zou gaan. Ik spreek Redelik Geef Frysk, maar ook Algemeen Verstaanbaar Nederlands en vind dat ook alle andere Friezen (en alle andere Regionalen) dat moeten kunnen.

Daar komt die fascinatie voor taal bij jou weer bovendrijven. Waar komt die toch vandaan?
Tsja, de talen waren al op de lagere school mijn beste vakken en op de middelbare school was dat niet anders. Ik heb ooit nog van de Duitse Ambassade een boek gehad omdat ik het hoogste cijfer op het eind-examen had gehaald, dus dat was wel geinig. En waarom ik dat interessant vind? Tsja, duidelijke, ondubbelzinnige communicatie is essentieel voor de samenleving denk ik en taal is daar een heel groot onderdeel van. Ik kan me ook mateloos storen als ik bijvoorbeeld op zondagmorgen langs Business Class zap en daar een Manager of the Board van een multinational een of ander onsamenhangend verhaal af hoor steken en dan als klapt op de vuurpijl er nog een 'hun hebben het slechter gedaan als wij' tegenaan hoor gooien. Dan zou ik me de ogen uit mijn kop schamen...

Het is dan toch duidelijk wat die Manager of the Board van een multinational wilt zeggen? Daar gaat het toch om?
Nee, dit was maar een voorbeeld, maar hij sprak zichzelf daarnaast, zonder het te weten, een keer of 3 tegen, had dubbelzinnige uitspraken (- keer - is +) en lulde maar wat in de ruimte. Het leek wel een politicus. Yellow Very Happy
Ik neem zo'n man niet serieus als hij zich, als directeur, niet begrijpelijk en ondubbelzinnig uit kan drukken. Hij heeft er ook nog alle tijd voor gehad om zich voor te bereiden, hij heeft er dik voor betaald en ik mag aannemen dat dat soort mensen een PR-man/vrouw hebben die hem duidelijk voor kunnen kauwen wat hij precies moet zeggen. Dan vind ik het onbegrijpelijk dat zo'n kerel maar wat zit te wauwelen.


Algemeen moet het toch niet uitmaken hoe je een boodschap verkondigd, maar wat je verkondigd. Het gaat toch om de inhoud?
Ehm, in zijn algemeenheid misschien wel, maar niet als het om specifieke dingen gaat. Zeker in het bedrijfsleven en de politiek is hoe de boodschap gebracht wordt (en door wie) tegenwoordig minstens zo belangrijk. Neem iemand als Johan Cruijff. Hij brabbelt soms zo vaag dat echt niemand er meer iets van snapt, maar omdat Johan het zegt wordt het voor de waarheid aangenomen, terwijl het soms complete onzin is en hij zichzelf in twee zinnen vlak achter elkaar volkomen tegenspreekt. Ik vind dat op zich best grappig, maar het is eigenlijk heel triest dat (bijna) niemand daar iets van zegt. Hetzelfde geldt voor JPB. Die man heeft een woordenboek waar de woorden Ja en Nee niet in staan. Als je hem een vraag stelt krijg je NOOIT een helder JA of NEE, maar lult hij altijd eerst 2 minuten volkomen abstract, onsamenhangend, zonder duidelijk begin, eind, clue of point en kijkt de vragensteller dan triomfantelijk aan. Ik heb na afloop van zo'n gesprekje zelden tot nooit het gevoel dat hij antwoord heeft gegeven op de vraag. Ik vind dat zeer kwalijk en getuigen van weinig contact en feeling met de 'normale burger', maar ondanks het voornemen om de politiek 'terug naar de burger te brengen' is Den Haag na een korte (en zeer onsuccesvolle) poging weer volledig 'verachterkameriseerd'.

Heb jij nooit wat willen doen met die interesse voor taal?
Ach, ik heb, toen ik begon met studeren er wel aan gedacht om Engels/Amerikanistiek erbij te gaan doen, maar dat was nogal veel gekloot destijds en bovendien zijn beide faculteiten niet echt bij elkaar in de buurt, dus dat was ook niet zo handig geweest. Zoals ik zei ben ik wel begonnen met Italiaans voor beginners, maar daar kom ik later wel aan toe.

Waarom ben je begonnen met een cursus Italiaans?
Mijn vriendin spreekt Italiaans, ze is er al vrij vaak geweest en ik dit voorjaar ook voor het eerst. De vriendin van mijn 'schoonvader' is Italiaanse en ik zie mij en mijn vriendin ooit nog wel es naar Italië verhuizen. Niet op korte termijn misschien, maar ik zou er in ieder geval niet heel veel op tegen hebben. Ik ben niet streek- of landgebonden al heb ik natuurlijk ook mijn voor- en afkeuren m.b.t. landen en streken. Ik zou niet zo snel naar Frankrijk verhuizen, maar Duitsland zou best kunnen. En een combinatie van factoren bepaalt die afkeur natuurlijk, zoals de taal, de (mentaliteit van de)mensen, de omgeving, het weer, etc.

Wat trekt jou dan zo aan in Italie?
Ik ben er dus nog maar 1 keer geweest en ondanks dat ik ook wel een aantal mindere punten van Italië op kan noemen (democratische dictatuur, on(be)handelbare temperament van veel Italianen, corruptie, maffia) vind ik het een schitterend, veelzijdig land met veel historie, een prettige cultuur, lekker eten en drinken, veelal mooi weer en redelijk aardige mensen, ook buiten de echt toeristische gebieden. Ik denk trouwens dat de taal een van de minst grote aanpassingsproblemen voor mij zal zijn, maar da's logisch. Yellow Cool

Het eten zal ook geen probleem zijn lijkt mij. Wat is er zo leuk aan koken?
Het creatief bezig zijn met levensmiddelen, al klinkt dat een beetje abstract, want je kunt er natuurlijk veel meer creatieve dingen mee doen dan koken. Ik vind het erg bevredigend als ik uit een aantal ingrediënten een lekkere maaltijd kan bereiden. Ik kook trouwens redelijk volgens het boekje, maar probeer wel altijd alles zelf te doen en niet uit pakjes, zakjes of bakjes. Ik heb 6 jaar in een keuken van een verzorgingstehuis gewerkt als keukenhulp/assistent-kok/afwashulp/schoonmaker en daardoor had ik al redelijk wat geleerd qua kooktechnieken, smaakcombinaties en do's en dont's. Ik heb een stapeltje kookboeken, kijk wel es naar kookprogramma's en zoek op internet ook regelmatig naar variaties van recepten. Het programma van Gordon Ramsay is niet echt een kookprogramma, maar wel zeer interessant over hoe je een keuken moet leiden en op welke manier je gerechten het handigst kunt bereiden etc.

Dus ooit gaat Gerben een restaurantje openen ergens in Toscane?
Hehe, wellicht, maar dan ga ik me beter voorbereiden dan die nitwits uit programma's als Het Roer Om. Als je iets wilt gaan (ver)bouwen en een eigen bedrijf wilt beginnen in een ander land vind ik dat je sowieso de taal moet verstaan (en bij voorkeur ook spreken). Het is tevens erg makkelijk als je al een tijdje in dat land woont, de cultuur wat kent, je verdiept hebt in vergunningsprocedures, etc., dus als het ooit zover zal komen en op zich lijkt me dat wel wat, zeker in combinatie met een soort guesthouse/camping/hotel, maar dan wel met (lokaal) personeel en goed voorbereid.

Wil jij zelf nog wat kwijt aan het forum? Tips, wijsheden of iets anders?
Ondanks dat ik natuurlijk veel te lang over mijn studie gedaan heb (dat had wel een paar jaar minder gekund) kan ik de huidige studenten op het forum een advies geven: DOE ER ZO LANG MOGELIJK OVER ALS JE OUDERS/STUDIEFINANCIERING/SCHOLEN HET TOELATEN! Want het is de mooiste tijd van je leven en het komt NOOIT meer terug. Ik heb er een aantal hele goede vrienden aan overgehouden, heel veel mensen ontmoet, heel veel leuke dingen gedaan (feestjes, sporten, excursies, congressen, etc.) en met een minimaal 36- a 40-urige werkweek, een vrouw en kinders heb je daar straks allemaal geen tijd meer voor.

By Davydoff
Reply
#6
Quote:Ik heb een tweede sollicitatiegesprek bij een plan- en adviesbureau voor ruimtelijke ordening en dat gesprek gaat al over of ik dat werk wel wil doen en wat ik kan gaan verdienen etc. Wat het bedrijf betreft mag ik er komen, dus ik kan met redelijke zekerheid zeggen dat ik een nieuwe baan heb. De werkzaamheden zijn, voor zover ik nu weet, het begeleiden en adviseren van gemeenten bij het opstellen en actualiseren van bestemmingsplannen en aanverwante plannen.

Voor de mensen die het interesseert:
Ik ben inmiddels aan het werk voor dit bedrijf en heb 2 klussen toebedeeld gekregen:
1) het werken aan 5 bestemmingsplannen voor een relatief kleine gemeente in NO-Groningen, waarbij ik de reactie- en zienswijze-nota's schrijf en alvast een voorzet geef voor wel/geen aanpassingen
2) lid van het zogenaamde 'Ontwerpteam' van De Blauwe Stad. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.deblauwestad.nl">http://www.deblauwestad.nl</a><!-- m --> waar ik, in samenwerking met de betrokken gemeentes, architecten, projectleiders en andere 'specialisten' mag gaan beslissen of het ingediende bouwplan voldoet aan de gestelde 'kwaliteitseisen' van dit gebied.
In eerste instantie werk ik 3 dagen per week en voor 3,5 maand, maar in mijn begin-week-evaluatie vroeg de baas meteen al of ik meer wilde/kon werken en wat ik na die 3,5 maand ging doen, dus dat lijkt me positief.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#7
Esklem
[Image: ekslem.jpg]
[Image: ekslem2.jpg]

Naam?
Ekslem

Leeftijd?
25 lentes jong

Woonplaats?
Oisterwijk, beter bekend als de parel van Brabant.

Beroep/opleiding?
Afgelopen december ben ik na een 6,5 jarige studie afgestudeerd aan de UvT (Bedrijfseconomie met als accentprogramma Services & Retail Marketing). Die uitloop van 2,5 jaar heeft vooral te maken met het welbekende genieten van het studentenleven en de 30 uur die ik gemiddeld per week werkte naast mijn studie (taxi). Waren deze verzachtende omstandigheden er niet geweest, had ik me moeten schamen als ik niet binnen 4,5 jaar afgestudeerd was! Op het moment ben ik werkzaam bij een financial consultant in Den Bosch. Naast een stukje consultancy (vooral gericht op market data), organiseert dit bedrijf ook beurzen voor de financiële sector en is het verwantwoordelijk voor een administratief market data software pakket. Eigenlijk drie verschillende takken van sport dus. Bij dit bedrijf heb ik een trainee contract dat half december afloopt. Van dat trainee gebeuren komt eigenlijk weinig terecht. Ik houd me namelijk vooral bezig met de marketingactiviteiten van het bedrijf. Dit vind ik ook het leukste om te doen en het bevalt me goed. Van de andere kant schijnt het ook goed te bevallen, want ik kan binnenkort een aanbieding voor een vast contract in een marketingfunctie verwachten.

Verliefd/verloofd/getrouwd?
Al vanaf ongeveer mijn 12e verliefd. De laatste +/- 3 jaar op dezelfde. Een lot uit de loterij, maar aangezien de trekking nog niet is geweest, weet ik niet of het de winnende is!

Favoriete voetbalclub?
PSV

Favoriete voetballer(s)?
Ik vind het geweldig om te zien hoe zo’n ouwe rot als Cocu een hele wedstrijd kan regisseren. Dirk Kuijt vind ik een voorbeeld voor iedere voetballer, wat een mentaliteit. Verder kijk ik graag naar technisch begaafde spelers die geniale dingen met een bal kunnen (zoals een v Galen). Hier kan ik mezelf het beste mee identificeren, omdat ik het ook van mijn techniek moet hebben. Als laatste speler wil ik Koné noemen. Ik denk dat hij een hele grote gaat worden.

Favoriete voetballer(s) internationaal?
Waarschijnlijk een afgezaagd antwoord, maar Ronaldinho vind ik echt een genot om naar te kijken. Wat die gast allemaal uitvreet op het veld, in één woord geweldig. Verder vind ik Ruud om zijn gretigheid (en mijn PSV bril), Lampard (zo allround), Robben (mits fit), Sjev, Henry en Bergkamp pracht spelers. Sinds van der Vaart bij HSV voetbalt, heb ik ook wel een zwak voor hem. Hij bloeit weer helemaal op en het Nederlands elftal gaat nog veel plezier aan hem beleven!

Favoriete trainer?
Moeilijk. Hoewel ik Mourinho een verschrikkelijke frikandel vind, zorgt hij altijd voor leven in de brouwerij met zijn achterlijke acties. Dat vind ik dan wel weer mooi. Voetbaltechnisch (-tactisch) gezien kies ik voor Hiddink (mede door de PSV bril waarschijnlijk). Hiddink is imo echt een koning in het neerzetten van een team.

Mooiste stadion?
Hier kan ik alleen oordelen over de stadions waar ik zelf geweest ben. Het San Siro was een hele happening en de sfeer was er geweldig. Hetzelfde kan ik zeggen over het ‘Theatre of Dreams’ in Manchester. Verder hoop ik zaterdag kaarten te scoren voor S04 - PSV. De Arena auf Schalke moet ook geweldig zijn. Het mooiste stadion in NL is voor mij de Kuip (al eerder op het forum genoemd, kwartfinale UEFA Cup). Ik ben blij dat ik deze wedstrijd en ambiance heb mee mogen maken. In de toekomst verwacht ik zeker nog een aantal andere (van verhalen en plaatjes) geweldige stadions van binnen te mogen aanschouwen.

Mooiste voetbal tenue?
Er zijn er zoveel mooi. Ik heb zelf het shirt van Barcelona van het 100 jarig bestaan. Ik ga daarom voor dat shirt.

Voetbal je zelf?
Op het moment helaas niet meer. Noodgedwongen door een blessure ben ik zo’n 1,5 seizoen geleden gestopt (ben ooit met mijn zatte toeter door een mini geschept!). In de A altijd landelijk gespeeld en één van de dragers van het elftal. In de senioren steeds geschommeld tussen de 2e en 4e klasse. Ik ben 2 van de 3 wedstrijden van Taxandria 1 er nog wel gewoon altijd bij (die 3e helft is zo geweldig hè!) en ik ga ook nog ieder jaar mee op de beruchte selectieweekendjes op het einde van het seizoen. Ook altijd in de zaal gevoetbald, maar hier geldt hetzelfde verhaal. Gestopt, maar meestal nog wel aanwezig voor de coaching en de 3e helft. Al met al mis ik het voetbal heel erg, maar ik kan er tegenwoordig wel mee leven. Gezondheid is toch iets belangrijker. Op het moment speel ik met de gedachten om het nog één keer in de selectie te proberen of anders in een vriendenteam op zaterdag te gaan spelen. Alhoewel ik denk dat ik dat zaterdagteam niet ga trekken. Daar ga ik me lopen ergeren aan het niveau en de kans om opgelaaien te worden lijkt me nog groter tegen die knuppels.

Andere sporten die je leuk vind (passief/actief)?
Op het moment ben ik actief in de sportschool. Ik streef ernaar om twee keer per week te gaan, maar vooral sinds ik full time werk, haal ik dat te vaak niet. Daarnaast heb ik een zgan paar hardloopschoenen in de kast staan die ik ook te weinig gebruik voor hetgeen ze bedoeld zijn (verrassend). Niet dat ik hardlopen zo leuk vind, maar ivm conditie en fitheid moet hier echt regelmaat in komen (minstens 1 keer per week). Met alleen naar de bar lopen, ga ik het niet redden, ben ik bang. Ik heb ooit ook getennist, maar wegens tijdsgebrek ben ik daar na 2 jaar mee gestopt. Nu ik (voorlopig) gestopt ben met voetbal denk ik er af en toe weleens aan om het tennissen weer op te pakken. Een paar maanden terug tijdens een familieweekendje weer eens sinds hele lange tijd tegen een bal aangeslagen en ik moet bekennen dat dat wel naar meer smaakte. Verder denk ik dat het gezegde, hoe ouder de lul hoe kleiner de bal ook wel voor mij opgaat (is dit eigenlijk wel een gezegde?). Met andere woorden ik zie mezelf ooit nog wel aan het golfen gaan. Om te kijken vind ik er weinig aan, maar om te doen lijkt het me wel gaaf. Backgammon is niet echt een sport, maar dit spel wil ik ook nog weleens online spelen als ik me verveel.

Wat doe je graag in je vrije tijd?
Echte hobby’s heb ik eigenlijk niet als ik er nu bij nadenk. Ik wil nog weleens een dvd’tje kijken of een voetbalwedstrijdje (meestal van PSV) bezoeken. Ik ben verder een echt gezelligheidsmens. Ik ben graag (en vaak) onder vrienden. Lekker met zijn allen op stap of lekker aan de borrelton in het Bruin Kaffee (stamkroeg) slap ouwehoeren en lekker bezopen raken, heerlijk. Die borrelton wordt ook wel de ideeën ton genoemd, omdat we er heilig van overtuigd zijn dat we ooit in een zatte bui met een idee komen dat ons miljonair gaat maken. In Bruin is het overigens ook the place to be voor voetbalwedstrijden (CL, Ek’s, Wk’s, etc.).
Overigens vind ik het ook heerlijk om een avondje thuis samen met het vrouwtje een paar flesjes rode wijn of rosé soldaat te maken onder het genot van een b.v. een filmpie of een goed gesprek (of gewoon een dagje er op uit, zoals saunaatje of iets dergelijks). Laatst werden er op het forum nog grappen over gemaakt, maar ik wil binnenkort ook weleens een wijncursusje doen. Simpelweg omdat ik wijn drinken lekker vind, maar er verder weinig verstand van heb. Kortom ik probeer echt te genieten van het leven en leef daar dan ook naar.


Favoriete film?
Vind ik een moeilijke. Kijk vrij regelmatig een dvd’tje, maar ben niet echt een film goeroe. Goede films die me nu zo 1 2 3 te binnen schieten zijn: The Shawshank Redemption, American History X, Schindler’s List, Hotel Rwanda, Pulp Fiction, Green Mile.

Favoriete muziek?
Heb niet een bepaalde voorkeur. Ik luister van alles en het hangt er maar net aan in welke stemming ik ben of in welke kroeg/disco ik sta. Ben naar het allerlaatste concert van Doe Maar geweest en dat was echt geweldig. Daarnaast bezoek ik zo’n 3 keer per jaar een dance feestje. Je moet dan denken aan een Dancevalley, Extrema, Loveparade, etc.

Favoriete TV programma?
Ben in principe niet zo’n TV kijker. Ik heb in ieder geval weinig tot geen programma’s die ik persé moet zien. Op het moment probeer ik Robinson zoveel mogelijk te volgen, maar het zal me een bal jeuken als ik een aflevering mis. Paul de Leeuw (en Adje) vind ik op het moment leuk om te zien. Verder kijk ik regelmatig het Journaal, De Wedstrijden op Talpa, Studio Voetbal, Sportschau, een goede documentaire of discussieprogramma. Vroeger moest ik trouwens wel altijd Voetbal Insite zien, maar dat programma heeft zwaar aan charme verloren waardoor ik het nu nog zelden zie.

Je favoriete boeken/tijdschriften?
Tijdschriften: Ik lees Inside Market Data en Marketing Tribune iedere week, maar deze tijdschriften lees ik voor mijn werk. Ik heb verder geen abonnementen, omdat ik simpelweg geen tijd (zin) heb om iedere week een blad te lezen. Ik koop zo nu en dan losse nummers van de VI, Men’s Health en Quest.
Boeken: Na mijn middelbare schooltijd heb ik eigenlijk weinig boeken gelezen. Afgelopen jaar alleen het boek van Beckham en de Da Vinci Code. Ik zie mezelf niet iedere avond voor het slapen gaan een half uurtje lezen of zo. Eén boek vakantie is (voorlopig) genoeg. Van de ene kant vind ik dat wel jammer, want ik denk dat ik best veel leesplezier aan sommige boeken zou kunnen ontlenen.


Lievelingseten?
Ai, moeilijk. Ik ben een echte Bourgondiër. Ik hou echt van lekker eten/drinken. Dit laat ik dan ook zeker niet na. Ik kan genieten van heerlijke ovenschotels (zuurkool, prei, etc.) of van die grote garnalen (en andere vis) of van een lekker stuk vlees of… Ik ben een echte fijnproever en ik kan gewoon geen keuze maken. Verandering van spijs doet eten!

Aan welke managerspellen doe je mee?
Op het moment aan competitiemanager en het eredivisie spel van het Brabants Dagblad. Dat laatste vul ik aan het begin van het seizoen altijd trouw in, maar in de winterstop (wisselperiode) neem ik al niet meer de moeite om mijn team te veranderen, omdat het toch altijd weer kaas is.
Ik heb verder een aantal jaar champions manager gespeeld, maar daar ben ik mee gestopt aangezien ik geen tijd en zin heb om me met twee spellen bezig te houden.


Wanneer voor het eerst op het forum?
Ik denk een jaartje of 4 geleden (zouden er ook 3 of 5 kunnen zijn). Volgens mij ben ik er mee in aanraking gekomen via de forum link van sportdreams. Eerst vooral gebruikt voor info voor mijn team en nu is het een onderdeel van het dagelijks leven geworden (klinkt vrij erg trouwens). Ik zou echter geen afkickverschijnselen krijgen als ik vanaf nu niet meer op het forum kon. Ik zou me hooguit op mijn werk wat meer vervelen.

Favoriete forummer(s)?
Dit vind ik zo’n schijt vraag. Het liefst geef ik zo’n cliché antwoord van die heb ik niet, want het forum is een bij elkaar geraapt zooitje wat het forum zo lachuh maakt. Ik ken ook (nog) geen forummers irl. Maar om het spelletje mee te spelen, noem ik een Bumme en Kleine Jan (wegens bewezen diensten). Verder kan ik regelmatig lachen om onze schapenneuker Mukkus en om de kortzichtigheid van Doedanounie. Bor is een goede nieuwkomer!

Minst favoriete forummer(s)?
Ik zit nu al ff te denken, maar er komt niet echt iemand in me op. Sorry.

Je houdt je vooral bezig met marketingactiviteiten binnen je bedrijf, wat houdt dat precies in?
Toen ik hier zo'n 5 maanden terug binnen kwam lopen, had dit bedrijf geen aparte marketingafdeling. Nu is er een paar maanden terug een marketingmanager aangesteld waar ik nu rechtstreek aan rapporteer. Dit wetende kun je je voorstellen dat de marketingactiviteiten bij dit bedrijf altijd op een laag pitje hebben gestaan. Op het moment zitten we dus in de beginfase van deze activiteiten. Een korte opsomming van mijn huidige werkzaamheden en een aantal dingetjes die ik hier tot nu toe heb gedaan:
- organiseren van een User Group Meeting om meer integratie met de klant te bewerkstelligen.
- webpostioneringsonderzoek (nu bezig om dit te verbeteren, denk aan zoekmachines, webiste, google add).
- concurrentieonderzoek gedaan (we staan nu op het punt klanten van concurrerende systemen te gaan benaderen met de info die we hebben)
- maken van brochures (hardcopy) en e-mailings en verantwoordelijk voor de distributie daarvan
- de eerste newsletter staat voor november gepland. Ben bezig met een concept.
- verantwoordelijk voor grotere exposure naar de buitenwereld door te zorgen dat we mee contact hebben met interessante media. Dit moet mede bewerkstelligen dat we van een push naar pull strategie overgaan.
- onderzoek gedaan naar sales tracking en CRM applicaties (aanbeveling is overgenomen en werken nu met Salesforce).
- bezoek beurzen en ondersteunend aan organisatie eigen beurzen
- onderzoek sales opportunities

Bovendien heb ik al een aantal cursussen moeten volgen aangezien dit nogal een complex wereldje is. Naast andere kleine dagelijkse werkzaamheden geloof ik dat dit het in hoofdlijnen wel is.


En wat trekt jou hier zo in aan?
Ten eerste vind ik het marketing werk wat ik doe vrij divers. Dit is voor mij wel een vereiste, omdat mijn broek af zou zakken van dat 'lopende band' gedoe. Dag in dag uit hetzelfde doen is niets voor mij. Het tweede wat ik leuk vind aan specifiek marketing is het je verplaatsen in de klant (markt). In het dagelijks leven hecht ik veel waarde aan de service dat een bedrijf mij biedt, hoe een bedrijf in het algemeen met zijn klanten omgaat en hoe een bedrijf de markt benadert. In mijn werkzaamheden spelen deze dingen allemaal een belangrijke rol. Verder vind ik het leuk om dingen te organiseren en aan (op) te pakken. Ik ben daar ook redelijk goed in vind ik zelf. In dit werk heb ik de ruimte om dit te doen. Aangezien ik nu bij een bedrijf in de B-2-B markt werk, zou ik over een paar jaar graag bij een bedrijf in de B-2-C markt werken. Het lijkt me interessant en erg leerzaam om het verschil tussen beide markten mbt marketingbenadering mee te maken.

Je gaf aan de je een ongeluk hebt gehad 1,5 jaar geleden. Hoe ernstig was dat?
Ongeluk is trouwens al ongeveer 3 of 4 jaar geleden. Ik zal allereerst vertellen hoe het gegaan is. Mijn toenmalige baas van het taxibedrijf waar ik werkte, was net vader geworden van een zoontje. Het schijnt een traditie te zijn om net na een geboorte het schèl eraf te drinken. Ik had er nog nooit van gehoord, maar weet nu wat het inhoudt. Om dit goed aan te pakken zijn we met een groot aantal collega’s en uiteraard mijn baas op een zonnige middag in de zomer begonnen aan een kroegentocht. Het tempo lag asociaal hoog (stel je voor dat het zoontje van mijn baas voor de rest van zijn leven zou blijven loensen). De bladen bier, dozen flugel en later op de avond dozen smirnoff waren niet aan te slepen. Ik heb zelden zoveel gedronken als die bewuste dag. Na allereerst de plaatselijke horeca flink verrijkt te hebben, zijn er natuurlijk altijd mensen die van geen ophouden weten. Dit is ook een vaak voorkomend probleem bij mij. Ik kan vaak niet naar huis gaan als het gezellig is en ik al veel gedronken heb.
Ik dus met 4 andere collega’s om een uurtje of 1 met de taxi naar Tilburg. Daar in het hockey café Brandpunt met veel moeite nog wat bier en andere versnaperingen (wederom vooral flugel, maar nu die meuk in van die liter flessen) naar binnen gewerkt. Allemaal lachuh en lang leven de lol. Tijd om naar huis te gaan. Een vriend en ik lopen naar de plek waar we met onze taxi afgesproken hadden. Om hier te komen moesten we een straat oversteken (de Paleisring bij het Piusplein voor degenen die Tilburg kennen). Die vriend van mij steekt over en ik loop er eigenlijk blind achteraan. Ik was net 1 of 2 meter op straat en zie links van me een auto aankomen. Het was nog wel een stukkie dus ik dacht ho, ff terug de stoep op. De bestuurder van die auto dacht echter dat ik door zou lopen en wilde door iets uit te wijken naar rechts achter mij door schieten. Het gevolg was dat ik vol geschept wordt en een halve salto maak waardoor ik als het ware op zijn kop weer neer kom. Heel mijn kop open, maar voelde verder weinig, want ik was goed verdoofd. Na een half uurtje op de grond gelegen/gezeten te hebben, is onze taxi door gereden naar de EHBO waar ze me behandeld hebben. De volgende ochtend was natuurlijk een drama. Alles deed zeer en nu ben ik al geen fotomodel, maar toen zag ik er echt verrot uit. Ik ben er wel weer bovenop gekomen, maar door deze aanrijding zijn de bandjes in mijn nek opgerekt. Hierdoor kunnen ze geen ‘klappen’ meer opvangen. Het gevolg hiervan is dat vooral mijn onderste nekwervel snel vast kan schieten. Als deze vast schiet kan ik mijn hoofd niet goed draaien, heb ik een brandend gevoel in nek/rug/arm en verschrikkelijke koppijn. Met voetbal (kopduel en gewone duels) is mij nekwervel al vaak verkeerd geschoten. Ik heb het ook weleens spontaan als ik bijvoorbeeld ’s morgens wakker wordt. Dit heeft mijn doen besluiten om te stoppen met voetbal en eerst maar eens proberen de spieren rondom de nek en rug te versterken. De bewuste nekwervel wil nog weleens vast schieten met alle gevolgen van dien. Maar al met al gaat het nu wel redelijk goed in het dagelijkse leven (osteopaat speelt hier ook wel een belangrijke rol in) en mijn lichaam hersteld zich vaak vanzelf (dus zonder getrek aan mijn lichaam door een specialist).
Kortom het was een leuke dag (tot een uurtje of 4/5) waar ik naast het schèl ook mijn eigen vel eraf gedronken heb. Maar iedereen zal begrijpen dat ik deze dag liever niet meegemaakt had.


Ben je na het ongeluk minder (vaak) gaan drinken?
Haha, deze vraag doet mij vermoeden dat ik als een alcoholist (op jou) overkom. Ik wijt het ongeluk niet echt aan de drank. Misschien had ik nuchter wat beter opgelet, maar het had ook kunnen gebeuren in nuchtere toestand. Je kunt volgens mij ook beter bezopen aangereden worden dan nuchter. Ik stond redelijk losjes op mijn voeten toen ik geschept werd. Als ik van de schrik helemaal vast had gestaan (wrs in nuchtere toestand), had ik denk ik alles afgescheurd! Ik drink nu wel minder dan in mijn studententijd, maar dat lijkt me ook wel logisch. Toen ik studeerde was het doordeweeks ook vaak polonaise. Nu ik een vaste baan heb en meer verantwoordelijkheid drink ik doordeweeks nauwelijks. Af en toe een wijntje 's avonds of een potje bier tijdens het voetbal kijken in de kroeg. In het weekend ga ik nog wel steeds los, maar dat is ook niet altijd ieder weekend standaard hoor!

Jij houdt van een drankje Yellow Wink , je noemt jezelf een gezelligheidsmens en een Bourgondiër. Kenmerkt dat iemand uit Brabant?
Het is natuurlijk niet per definitie de omschrijving van een Brabander. Zo zijn er bijvoorbeeld genoeg Brabantse chagrijnen. In Tilburg wonen ook heel wat criminelen en asocialen. Ik denk wel dat Brabant in het algemeen gezelligheid en warmte uitstraalt. Zo ervaar ik het in ieder geval. Ik weet verder niet echt hoe men boven de rivieren daar over denkt (negatiever denk ik). Ik omschrijf de mensen uit de randstad in het algemeen toch als harder en zakelijker dan een Brabo. Ik denk trouwens dat ik mezelf wel opperbest zou vermaken als ik in Amsterdam zou wonen, maar zolang daar geen aanleiding voor is, blijf ik trouw aan het knusse Brabant. Ik kan me wel vinden in het nummer Brabant van Guus Meeuwis!

Hoe zie jij jezelf over 10 jaar?
Met het vrouwtje een huis in de Reeshof, een Volvo station, een Golden Retriever en 2,2 kinderen. Nee zonder gekheid, ik weet het niet echt. Ik ben niet zo'n planner. Ik hoop het dan in ieder geval goed voor elkaar te hebben. Dat wil zeggen dat ik in mijn werkcarriere al wel het 1 en ander bereikt wil hebben (dus doorgroeien). Een leuk huissie en auto zouden mooi zijn. Over kinderen kan ik niks zeggen. Van de ene kant lijkt het me super om ooit vader te worden. Van de andere kant lijkt me de vrijheid zonder kinderen (en bijkomende kosten) geweldig. Ik verwacht echter toch wel ooit bij iemand raak te schieten! Hoewel ik ook wel redelijk materialistisch ingesteld ben, hecht ik meer waarde aan o.a. gezondheid, geluk, etc. Ik hoop dat dit over 10 jaar dus ook allemaal nog goed zit!

Wil je tot slot nog iets kwijt aan het forum? Wijsheden, tips of iets anders?
Carpe Diem

By Davydoff
Reply
#8
:!:
Reply
#9
ik doe niks anders de hele dag...gewoon NIET KLIKKEN!
Reply
#10
Kun je niet gewoon zn ip-adres blokken?
Reply
#11
ze gebruiken verschillende...elke keer proxy waarschijnlijk
Reply
#12
Tripplexxx Wrote:
Edterjo8 Wrote:Porn movie!

Mac, kun je deze user even verwijderen en blokkeren? Opzouten met die zooi!

kun jij die link dan uit je quote halen? anders heeft dat weghalen nog geen zin Wink
Reply


Forum Jump: