The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
(OT) Het grote Verkiezingen Topic!!! - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: (OT) Het grote Verkiezingen Topic!!! (/showthread.php?tid=1057)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45


- joep - 20-10-2006

Het zou mij verbazen als er zinnige mensen op de partij voor de dieren gaan stemmen.
Volgens mij is dat een reden, omje cv te verzwijgen.


- Hoef - 20-10-2006

Links aan de macht? Puke In Leiden is er een coalitie van pvda, sp en CU. Het is al vreselijk dat dat mag, maar goed. Onderdeel van het 'regeerakkoord' is blijkbaar het stoppen van de zondagse winkelopening buiten een bepaald gebied in de stad. Dat gaat dan voornamelijk over een paar supermarkten.
Cu vanwege zondagsrust, sp en pvda vanwege het beschermen van de kleine middenstand (lees kansloze prutsers die het liefst helemaal niet ondernemend zijn, zoals de antroposofische fietsenmaker en de vegetarische slager, en geen gebruik maken van de mogelijkheden die een zondagopenstelling biedt).
Ook in Leiden bestaat de mogelijkheid als burgers een referendum te vragen. Bij een x aantal handtekeningen (volgens mij circa 7000) is dat toegestaan en die hantekeningen zijn blijkbaar verzameld. De raad wordt vervolgens een akkoord gevraagd; dat laatste is een hindernis die puur procedureel is tenzij er zwaarwegende belangen zijn dit niet te doen.
Wat gebeurt er? De geitenwollensokkenmongolen en de allochtone rooien in samenspanning met de godvergeten teringchristenhonden schuiven de referendumaanvraag terzijde omdat '72 ondernemers' tegen de zondagopenstelling zijn. Wat zijn voor Stalinistische praktijken? Dat is het gevaar als de macht bij incapabele krakers en dominees komt te liggen.


- Ad Wim - 20-10-2006

Bij mij kwam uit de Stemwijzer het volgende advies:

GroenLinks duidelijk bovenaan
Daarna duidelijk PvdA
En dan een gelijke derde plaats voor SP en Partij voor de Dieren :eeeek:

Zoals het er nu uitziet, wordt het GroenLinks. En dit komt vooral omdat de PvdA de identificatieplicht niet af wil schaffen en omdat de PvdA meer wegen wilt aanleggen waar GroenLinks de oplossing zoekt in het aantrekkelijker maken van het openbaar vervoer.


- goa - 20-10-2006

Openbaar vervoer is voor sloebers


- Hoef - 21-10-2006

Het afschaffen van de identificatieplicht? Die moet aangescherpt worden en er moeten meer camera's worden opgehangen evenals krakers.


- Ad Wim - 21-10-2006

[-(


- Treesong - 21-10-2006

Hoef Wrote:Wat zijn voor Stalinistische praktijken?

Hakkuh


- Bredanaar - 21-10-2006

Hoef Wrote:Het afschaffen van de identificatieplicht? Die moet aangescherpt worden en er moeten meer camera's worden opgehangen evenals krakers.

.......en van iedere baby moet bij de geboorte al DNA worden bepaald!!!!


- Berend Botje - 21-10-2006

Hoef Wrote:Het afschaffen van de identificatieplicht? Die moet aangescherpt worden en er moeten meer camera's worden opgehangen evenals krakers.

Ach, die arme Scott Young, mijn kraker,

[Image: chiropractie-grijs.jpg]


- Gerben Zonderland - 25-10-2006

Quote:45.000 jongeren willen niet werken

DEN HAAG - Van de 100.000 jongeren die thuiszitten, wil bijna de helft niet werken. Dat schrijft staatssecretaris...

45.000 jongeren blijven liever thuis achter de geraniums in plaats van te werken.
...Van Hoof (Sociale Zaken) in een brief aan de Tweede Kamer.

Volgens Van Hoof gaan 97.000 jongeren tussen de 15 en 22 niet naar school. Zij hebben ook geen baan. De helft van deze thuiszitters wil wel aan het werk, maar kan geen baan vinden of is even niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt.

De overige 45.000 jongens en meiden zitten bewust thuis. Zij volgen een deeltijdopleiding, zorgen voor hun ouders of eigen kinderen, zijn ziek of hebben eigenlijk geen duidelijke reden om thuis te blijven.

Uit de laatste cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt dat de jeugdwerkloosheid weer een klein beetje is gestegen, maar de trend is een forse daling sinds twee jaar.

Probleem is wel dat niet-westerse allochtonen daar niet van profiteren. Zij blijven zonder baan zitten. De werkloosheid onder hen is tweemaal zo hoog als bij andere leeftijdgenoten. Deze jongeren hebben vaak hun school niet afgerond. Van Hoof noemt het opvallend dat wel steeds minder allochtone jongens werkloos zijn, maar dat er bij allochtone meiden niks verandert.

Voorzitter Hans de Boer van de Taskforce Jeugdwerkloosheid sloeg eerder alarm vanwege het grote aantal onwillige jongeren. Volgens hem ging het om zeker 30.000 jongeren, die het best ouderwets in kazernes konden worden gedrild. Het kabinet zoekt naar mogelijkheden om deze jongeren inderdaad verplicht naar opvoedingsinstituten te sturen.
=D>

Heb je dit even goed gelezen Adje? Ik vind dat jongeren die hun (zieke) (groot)ouders of kinderen verzorgen een goede zaak en daar mag ook best subsidie voor vrijgemaakt worden, omdat dat heel veel geld scheelt in de gezondheidszorg, maar luie donders die op de zak van hun (toch al vrij arme) ouders teren en de hele dag wat rondhangen in winkelcentra en andere mensen lastigvallen, rotzooi schoppen en dan zeggen dat er geen werk voor hen is, mogen zich, wat mij betreft bij Treesong melden voor wat 'corrigerende woorden' en wat 'persoonlijke, gerichte sturing'. :wink:


- Hoef - 25-10-2006

Precies, lekker even vragen wat er aan de hand is, kopje thee, opbeurende woorden, uitkering omhoog en de linkse plicht is weer gedaan. Verder met de echte vraagstukken als: hoe kan ik geld peuteren uit de werkende mens om te zorgen dat de uitkeringstrekkers voldoende geld hebben om zich niet te vervelen.


- Berend Botje - 25-10-2006

Jammer dat dit stukje zichzelf voortdurend tegenspreekt.


- Gerben Zonderland - 25-10-2006

Berend Botje Wrote:Jammer dat dit stukje zichzelf voortdurend tegenspreekt.

En waar dan precies en voortdurend?


- Hoef - 25-10-2006

Gerben Zonderland Wrote:
Berend Botje Wrote:Jammer dat dit stukje zichzelf voortdurend tegenspreekt.

En waar dan precies en voortdurend?

En welk stukje?


- Berend Botje - 25-10-2006

Het gaat om het gequote artikel. Een warrig verhaal. 45.000 jongeren willen niet werken. Daar begint het al. Verderop blijkt dat slechts een deel daarvan niet wil werken. Zijn dat die 30.000 die op het eind genoemd worden?
Verder staat er dat de jeugdwerkeloosheid fors daalt, maar niet bij niet-westerse allochtonen. Nog verder neemt het het aantal allochtone (niet westerse?) werkloze jongens weer af.
Die 30.000, zijn dat allochtonen, niet westerse allochtonen, of alles bij elkaar? Ik meen te begrijpen dat er veel meisjes bij zitten, moeten die ouderwets (!) in kazernes gedrild worden?
En nog wat, jongeren die thuis zitten achter de geraniums, hangen niet rond in winkelcentra en vallen niemand lastig.


- Ad Wim - 25-10-2006

Gerben Zonderland Wrote:
Quote:45.000 jongeren willen niet werken

DEN HAAG - Van de 100.000 jongeren die thuiszitten, wil bijna de helft niet werken. Dat schrijft staatssecretaris...

45.000 jongeren blijven liever thuis achter de geraniums in plaats van te werken.
...Van Hoof (Sociale Zaken) in een brief aan de Tweede Kamer.

Volgens Van Hoof gaan 97.000 jongeren tussen de 15 en 22 niet naar school. Zij hebben ook geen baan. De helft van deze thuiszitters wil wel aan het werk, maar kan geen baan vinden of is even niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt.

De overige 45.000 jongens en meiden zitten bewust thuis. Zij volgen een deeltijdopleiding, zorgen voor hun ouders of eigen kinderen, zijn ziek of hebben eigenlijk geen duidelijke reden om thuis te blijven.

Uit de laatste cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt dat de jeugdwerkloosheid weer een klein beetje is gestegen, maar de trend is een forse daling sinds twee jaar.

Probleem is wel dat niet-westerse allochtonen daar niet van profiteren. Zij blijven zonder baan zitten. De werkloosheid onder hen is tweemaal zo hoog als bij andere leeftijdgenoten. Deze jongeren hebben vaak hun school niet afgerond. Van Hoof noemt het opvallend dat wel steeds minder allochtone jongens werkloos zijn, maar dat er bij allochtone meiden niks verandert.

Voorzitter Hans de Boer van de Taskforce Jeugdwerkloosheid sloeg eerder alarm vanwege het grote aantal onwillige jongeren. Volgens hem ging het om zeker 30.000 jongeren, die het best ouderwets in kazernes konden worden gedrild. Het kabinet zoekt naar mogelijkheden om deze jongeren inderdaad verplicht naar opvoedingsinstituten te sturen.
=D>

Heb je dit even goed gelezen Adje? Ik vind dat jongeren die hun (zieke) (groot)ouders of kinderen verzorgen een goede zaak en daar mag ook best subsidie voor vrijgemaakt worden, omdat dat heel veel geld scheelt in de gezondheidszorg, maar luie donders die op de zak van hun (toch al vrij arme) ouders teren en de hele dag wat rondhangen in winkelcentra en andere mensen lastigvallen, rotzooi schoppen en dan zeggen dat er geen werk voor hen is, mogen zich, wat mij betreft bij Treesong melden voor wat 'corrigerende woorden' en wat 'persoonlijke, gerichte sturing'. :wink:
Maar waarom richt je dit tot mij? Ik gaf toch juist aan dat de werkloosheid onder jongeren toenam? Vervolgens had ik het over een structurele oploosing; ik vind nog steeds dat er voor die jongeren betere mogelijkheden moeten worden geschapen wat zo moet leiden tot meer kansen voor deze groep. Dit is dus geen ad hoc oplossing voor de huidige groep, maar meer een lange termijnoplossing. Wellicht iets voor een toekomstig links kabinet :wink:


- Treesong - 25-10-2006

Ad Wim Wrote:je moet bij de bron beginnen.

En dat zijn de ouders die ze hebben opgevoed tot lamlendige poepzakken zonder het soort arbeidsethos dat ons land na de oorlog uit het dal heeft getrokken...


- Ad Wim - 25-10-2006

Treesong Wrote:
Ad Wim Wrote:je moet bij de bron beginnen.

En dat zijn de ouders die ze hebben opgevoed tot lamlendige poepzakken zonder het soort arbeidsethos dat ons land na de oorlog uit het dal heeft getrokken...
Ja, zo kan je het ook zeggen...


- Berend Botje - 25-10-2006

Iedere jongere die daar toe in staat is hoort al of niet betaald te werken, zodat de ouderen niet langer hoeven door te werken.


- Treesong - 25-10-2006

Berend Botje Wrote:Iedere jongere die daar toe in staat is hoort al of niet betaald te werken

Precies! Zo niet:

[Image: gallows.jpg]


- Bredanaar - 25-10-2006

Treesong Wrote:
Ad Wim Wrote:je moet bij de bron beginnen.

En dat zijn de ouders die ze hebben opgevoed tot lamlendige poepzakken zonder het soort arbeidsethos dat ons land na de oorlog uit het dal heeft getrokken...

Even nieuwsgierig..... wat doe jij eigenlijk voor de kost Trees? Die vacature in het tuincentrum hier staat NOG open. ....arbeidsethos :lol: ....


- Treesong - 25-10-2006

Bredanaar Wrote:Even nieuwsgierig..... wat doe jij eigenlijk voor de kost Trees?

Ik ben souteneur


- Bredanaar - 25-10-2006

Berend Botje Wrote:Iedere jongere die daar toe in staat is hoort al of niet betaald te werken, zodat de ouderen niet langer hoeven door te werken.

Aha, interessante stelling.
Ter verduidelijking:
Wat is een "jongere"?
Wat bedoel je met "die daartoe in staat ïs"?
Wie bedoel je precies met "de ouderen"?
wat bedoel je met "niet betaald werken"?


- gittermaster - 25-10-2006

Geert Wilders wil gevangenen aan t werk laten in gevangenispakjes... :lol:
Prachtig. Zie ineens de zware jongens were voor me...

[Image: 415.gif]


- Treesong - 25-10-2006

Haha, ik dacht vanochtend precies hetzelfde! :Big Grin


- Berend Botje - 25-10-2006

Bredanaar Wrote:
Berend Botje Wrote:Iedere jongere die daar toe in staat is hoort al of niet betaald te werken, zodat de ouderen niet langer hoeven door te werken.

Aha, interessante stelling.
Ter verduidelijking:
Wat is een "jongere"?
Wat bedoel je met "die daartoe in staat ïs"?
Wie bedoel je precies met "de ouderen"?
wat bedoel je met "niet betaald werken"?

Aanvulling: Onder werken versta ik ook een opleiding volgen. En het gaat om mensen die niet op een andere manier in hun levensonderhoud kunnen voorzien dan betaald werk of een uitkering.

1 Wat een jongere is moet je aan staatssecretaris van Hoof en Hans de Boer vragen, die beginnen er over.
2 Spreekt voor zich.
3 Mensen boven 65 die nu tot nu toe AOW krijgen.
4 Spreekt voor zich.


- Ricochan - 25-10-2006

Van Oudenallen herkent Hoogervorst niet
DEN HAAG - Gonny van Oudenallen heeft in de Tweede Kamer lachsalvo's veroorzaakt door tot twee keer toe minister Hans Hoogervorst van Volksgezondheid niet te herkennen.


Van Oudenallen verklaarde hem in de Kamer te verwachten omdat zij vragen aan hem wilde stellen over de griepprik. Toen zij door Kamervoorzitter Frans Weisglas er op gewezen werd dat de minister al een tijdje aanwezig was, zei ze: „Ik heb mijn bril niet op.”


- Gerben Zonderland - 25-10-2006

Stond dit niet al in een ander topic? :|


- Bredanaar - 25-10-2006

Berend Botje Wrote:
Bredanaar Wrote:
Berend Botje Wrote:Iedere jongere die daar toe in staat is hoort al of niet betaald te werken, zodat de ouderen niet langer hoeven door te werken.

Aha, interessante stelling.
Ter verduidelijking:
Wat is een "jongere"?
Wat bedoel je met "die daartoe in staat ïs"?
Wie bedoel je precies met "de ouderen"?
wat bedoel je met "niet betaald werken"?

Aanvulling: Onder werken versta ik ook een opleiding volgen. En het gaat om mensen die niet op een andere manier in hun levensonderhoud kunnen voorzien dan betaald werk of een uitkering.

1 Wat een jongere is moet je aan staatssecretaris van Hoof en Hans de Boer vragen, die beginnen er over.
2 Spreekt voor zich.
3 Mensen boven 65 die nu tot nu toe AOW krijgen.
4 Spreekt voor zich.

Dus:
1. tussen de 15 en 22 jaar, daarboven hoeft het niet?
2. Ook geesteszieken, junks, competitieteamforumverslaafden, gedetineerden, jongeren die zieke ouders en gezinsleden verzorgen en/of het huishouden doen etc. etc.?
3. Ouderen boven de 65 die geen AOW krijgen moeten doorwerken?
4. Zwartwerken? Vrijwilligerswerk? (Huishoud- en/of verzorgings-)werk dat gedaan wordt door jongeren als laatste genoemd onder punt 2?

Er zitten m.i. nogal wat haken en ogen aan jouw stelling


- Berend Botje - 25-10-2006

Bredanaar,
3 Ouderen boven de 65, die nu AOW krijgen. De komma is essentieel.
Voor de rest begrijp je best wat ik bedoel.