The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Opmerkelijke (voetbal)berichten - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Opmerkelijke (voetbal)berichten (/showthread.php?tid=201)



- Mukkus - 01-12-2007

Peter Wrote:
Ekslem Wrote:
Peter Wrote:
Ekslem Wrote:@Peter: als jij naar Ajax uit had gewild dan had je makkelijk een kaartje kunnen hebben. Dus je moet niet janken en net alsof doen dat je ervan baalt of dat je de intentie had om te gaan, want dat is weer gelul!

Als ik in mn uppie had willen gaan idd wel, maar als je met een groep wilt gaan heb je (iig dat is mijn ervaring) eeuwige twijfelaars en geregel waardoor we er nog niet helemaal uitwaren. Overigens heeft PSV evt. de optie 2e trein weer mogelijk gemaakt.. voor woensdag moeten 350 mensen PSV mailen dat ze nog een kaartje willen ondanks dat het al 'uitverkocht'is. als dat lukt gaat de kaartverkoop voor trein 2 beginnen. Smile

Dat noemen ze wijven!

Helemaal mee eens! Maar tis helaas wel de reden dat ik nog geen kaartje heb. :razz:

Trut.


- Gerben Zonderland - 03-12-2007

Quote:Vader hakt rechterarm af van dochters vriend
Uitgegeven: 3 december 2007 14:11

ATHENE - Een woedende vader heeft in Griekenland de rechterarm afgehakt van de vriend van zijn dochter. De heethoofdige Griek was erachter gekomen dat zijn 14-jarige dochter zwanger was. Dat meldden Griekse media maandag.

De vader zocht de 17-jarige jongen op, bond hem aan een stoel vast en sneed zijn arm af met een zwaard. Daarna gaf hij zichzelf aan bij de politie. Het slachtoffer verkeert in levensgevaar.

De man staat bekend om zijn opvliegende karakter. Vijftien jaar geleden sloeg hij een man in elkaar, waarna hij enige maanden in de cel moest doorbrengen.

Het incident deed zich zondag voor op het eiland Náxos, dat in de Egeïsche Zee ligt.

I.h.k.v. functionele lijfstraffen had hij beter een ander lichaamsdeel af kunnen hakken.... :roll:


- Hoef - 03-12-2007

Peter Wrote:
Ekslem Wrote:@Peter: als jij naar Ajax uit had gewild dan had je makkelijk een kaartje kunnen hebben. Dus je moet niet janken en net alsof doen dat je ervan baalt of dat je de intentie had om te gaan, want dat is weer gelul!

Als ik in mn uppie had willen gaan idd wel, maar als je met een groep wilt gaan heb je (iig dat is mijn ervaring) eeuwige twijfelaars en geregel waardoor we er nog niet helemaal uitwaren. Overigens heeft PSV de 2e trein onder voorbehoud weer mogelijk gemaakt.. voor woensdag moeten 350 mensen PSV mailen dat ze nog een kaartje willen ondanks dat het al 'uitverkocht' is. als dat lukt gaat de kaartverkoop voor trein 2 beginnen. Kan me echter niet voorstellen dat die 350 mailtjes in 4 dagen gehaald zal worden.

Dus je hebt onmiddellijk met al die [gay] vriendjes van je gemaild? Of is dat ook te veel moeite en geregel en gedoe en eng en schrikken?


- Treesong - 03-12-2007

Gerben Zonderland Wrote:I.h.k.v. functionele lijfstraffen had hij beter een ander lichaamsdeel af kunnen hakken.... :roll:

Dit is dubbel straf. Geen vrouw wil neuken met een vent met één arm en nu kan ie ook niet meer behoorlijk rukken


- Vret Mien Gras - 03-12-2007

Klopt, rukken met rechts en met links onder je ballen kietelen :wink:


- Peter - 03-12-2007

Hoef Wrote:
Peter Wrote:
Ekslem Wrote:@Peter: als jij naar Ajax uit had gewild dan had je makkelijk een kaartje kunnen hebben. Dus je moet niet janken en net alsof doen dat je ervan baalt of dat je de intentie had om te gaan, want dat is weer gelul!

Als ik in mn uppie had willen gaan idd wel, maar als je met een groep wilt gaan heb je (iig dat is mijn ervaring) eeuwige twijfelaars en geregel waardoor we er nog niet helemaal uitwaren. Overigens heeft PSV de 2e trein onder voorbehoud weer mogelijk gemaakt.. voor woensdag moeten 350 mensen PSV mailen dat ze nog een kaartje willen ondanks dat het al 'uitverkocht' is. als dat lukt gaat de kaartverkoop voor trein 2 beginnen. Kan me echter niet voorstellen dat die 350 mailtjes in 4 dagen gehaald zal worden.

Dus je hebt onmiddellijk met al die [gay] vriendjes van je gemaild? Of is dat ook te veel moeite en geregel en gedoe en eng en schrikken?

Ghehe mail is allang de deur uit. Maar 350 man die gaan mailen in 5 dagen tijd de kaartverkoop gaan mailen lijkt me vrij onhaalbaar.


- Treesong - 03-12-2007

Peter Wrote:vrij onhaalbaar.

Icon_question


- Peter - 03-12-2007

Fiorentina zet trend met erehaag na nederlaag
03/12/2007 15:40

Fiorentina wordt mogelijk trendsetter in het voetbal met de manier waarop de spelers de tegenstander eerden afgelopen zondag na het laatste fluitsignaal. Het initiatief is met enthousiasme ontvangen.

De club uit Florence verloor in eigen huis met 2-0 van Internazionale en maakte een erehaag voor hun collega's uit Milaan, ondanks de teleurstelling over het resultaat. Zo'n blijk van respect is gebruikelijk in het rugby.

Fiorentina wil de pure sport en het goede gedrag van spelers en publiek stimuleren en begon daarom de actie Viola Fair. De erehaag is daar een voorbeeld van. Bovendien delen de paarsen een prijs uit aan de meest voorbeeldige supporter.

Van alle kanten is het onaangekondigde initiatief geprezen. Giancarlo Abete, voorzitter van de Italiaanse voetbalbond, prees het besluit tot een erehaag. 'Zo'n klimaat van respect is de basis van het voetbal.'

Het Italiaanse voetbal wordt de laatste jaren geteisterd door incidenten op en buiten het veld. Alleen al in 2007 vielen er twee doden. Begin februari overleed een politieagent na ongeregeldheden tijdens de Siciliaanse derby Catania-Palermo. En drie weken geleden stierf een Lazio-supporter na te zijn getroffen door een politiekogel.
--
Mooi gebaar. Ben wel benieuwd hoe ze de meest voorbeeldige supporter in vredesnaam uit 30.000 man willen kiezen.


- Treesong - 03-12-2007

een erehaag... cry [gay]


- Peter - 03-12-2007

Peter Wrote:
Hoef Wrote:
Peter Wrote:
Ekslem Wrote:@Peter: als jij naar Ajax uit had gewild dan had je makkelijk een kaartje kunnen hebben. Dus je moet niet janken en net alsof doen dat je ervan baalt of dat je de intentie had om te gaan, want dat is weer gelul!

Als ik in mn uppie had willen gaan idd wel, maar als je met een groep wilt gaan heb je (iig dat is mijn ervaring) eeuwige twijfelaars en geregel waardoor we er nog niet helemaal uitwaren. Overigens heeft PSV de 2e trein onder voorbehoud weer mogelijk gemaakt.. voor woensdag moeten 350 mensen PSV mailen dat ze nog een kaartje willen ondanks dat het al 'uitverkocht' is. als dat lukt gaat de kaartverkoop voor trein 2 beginnen. Kan me echter niet voorstellen dat die 350 mailtjes in 4 dagen gehaald zal worden.

Dus je hebt onmiddellijk met al die [gay] vriendjes van je gemaild? Of is dat ook te veel moeite en geregel en gedoe en eng en schrikken?

Ghehe mail is allang de deur uit. Maar 350 man die gaan mailen in 5 dagen tijd de kaartverkoop gaan mailen lijkt me vrij onhaalbaar.

Laatste oproep voor belangstellenden Ajax-PSV
03 december 2007 18:00
PSV Kaartverkoop heeft de afgelopen dagen een 150 reacties van supporters ontvangen die alsnog willen afreizen naar Amsterdam voor de wedstrijd Ajax-PSV. Indien er aanstaande woensdag minimaal 350 aanmeldingen zijn ontvangen, wordt er een tweede trein besteld bovenop de al verkochte 800 kaarten.

PSV-suporters in de Amsterdam ArenA.
Hoge kosten aan treinvervoer
Afgelopen vrijdag meldde PSV.nl dat de wedstrijd Ajax-PSV is uitverkocht, nadat besloten werd om met één trein te reizen. Voor de wedstrijd tegen Ajax geldt een verplichte treincombi waarvoor de verkoop startte op zaterdag 17 november. Bij de verkoopinformatie die toen is gecommuniceerd werd vermeld dat op maandag 3 december bepaald zou worden of er met één trein (maximaal 800 supporters) of met twee treinen (maximaal 1600 supporters) wordt gereisd. De reden hiervan is dat er hoge kosten zitten aan het organiseren van treinvervoer. Het is daarom financieel onverantwoord om met treinen te reizen die slechts halfvol zitten.

Bij voldoende aanmeldingen tweede trein
Na publicatie van het nieuwsbericht met de mededeling dat de verkoop was stopgezet en er dus maar met één trein wordt afgereisd naar de ArenA , is PSV door veel supporters benaderd met de vraag of er toch niet alsnog een tweede trein kan worden ingezet. Na intern overleg is besloten dat er alsnog een tweede trein wordt ingezet, mits er woensdag 5 december minimaal 350 supporters te kennen hebben gegeven graag een toegangskaart voor het duel tegen Ajax te kopen. Ben jij nog niet in het bezit van een kaart voor de treincombi maar zou je toch graag het duel Ajax-PSV bijwonen? Dan verzoeken we je om een mail te sturen naar <!-- e --><a href="mailto:kaartverkoop@psv.nl">kaartverkoop@psv.nl</a><!-- e --> met het onderwerp ‘Treincombi Ajax- PSV’. We verzoeken om in de e-mail je naam en je 24-cijferige barcode te vermelden van je PSV (Seizoen/Supporters) Club Card. Graag attenderen we je erop dat je ook in het bezit moet zijn van een PSV Uitkaart, om het duel bij te kunnen wonen.

Besluit donderdag bekend
Indien er woensdag 5 december minimaal 350 aanmeldingen door PSV Kaartverkoop zijn ontvangen, wordt de verkoop op vrijdag 7 december hervat met nog 800 beschikbare plaatsen. Deze informatie wordt donderdag via deze website bekendgemaakt. Indien er minder dan 350 aanmeldingen zijn, wordt de verkoop helaas niet hervat en reist er alsnog maar één trein richting Amsterdam. Wij hopen uiteraard op veel aanmeldingen waardoor we op zondag 16 december met een zo groot mogelijke supportersschare in Amsterdam aanwezig kunnen zijn. Dit is in ons aller belang, echter zijn we wel genoodzaakt rekening te houden met de financiële risico's die er gebonden zijn aan het organiseren van treinvervoer.
--
Wat een tranentrekker zeg.. niemand kan controleren hoeveel mails er gestuurd zijn en een kleine lobby onder mensen helemaal niet willen gaan (maar voor een bekende wel ff een mailtje willen sturen) zou er dus voor zorgen dat ze die 2e trein wel gaan inzetten. Duidelijk dat het 1 treintje met 800 man wordt. :roll:


- Peter - 03-12-2007

'Van Basten wijst Barcelona en Milan af'

Volgens El Mundo Deportivo heeft Marco van Basten interesse van Barcelona en AC Milan afgewezen. Beide clubs zouden informeel geïnformeerd hebben of de huidige bondscoach interesse zou hebben in een functie bij die clubs. Barcelona zou daarmee anticiperen op het vertrek van Frank Rijkaard. Volgens de Spaanse club heeft marco van Basten echter besloten voorlopig in Nederland te willen blijven, mede vanwege het gezin, en te willen kiezen tussen het Nederlands elftal en Ajax.

cry Waarom willen die clubs hem in vredesnaam als trainer. Confused


- waf - 03-12-2007

Peter Wrote:Fiorentina zet trend met erehaag na nederlaag
03/12/2007 15:40

Fiorentina wordt mogelijk trendsetter in het voetbal met de manier waarop de spelers de tegenstander eerden afgelopen zondag na het laatste fluitsignaal. Het initiatief is met enthousiasme ontvangen.

De club uit Florence verloor in eigen huis met 2-0 van Internazionale en maakte een erehaag voor hun collega's uit Milaan, ondanks de teleurstelling over het resultaat. Zo'n blijk van respect is gebruikelijk in het rugby.

Fiorentina wil de pure sport en het goede gedrag van spelers en publiek stimuleren en begon daarom de actie Viola Fair. De erehaag is daar een voorbeeld van. Bovendien delen de paarsen een prijs uit aan de meest voorbeeldige supporter.

Van alle kanten is het onaangekondigde initiatief geprezen. Giancarlo Abete, voorzitter van de Italiaanse voetbalbond, prees het besluit tot een erehaag. 'Zo'n klimaat van respect is de basis van het voetbal.'

Het Italiaanse voetbal wordt de laatste jaren geteisterd door incidenten op en buiten het veld. Alleen al in 2007 vielen er twee doden. Begin februari overleed een politieagent na ongeregeldheden tijdens de Siciliaanse derby Catania-Palermo. En drie weken geleden stierf een Lazio-supporter na te zijn getroffen door een politiekogel.
--
Mooi gebaar. Ben wel benieuwd hoe ze de meest voorbeeldige supporter in vredesnaam uit 30.000 man willen kiezen.

vind ik een van de mooiste dingen uit het rugby. lukt denk ik nooit om dat te introduceren in het voetbal, maar ik zou er wel een voorstander van zijn. behalve bij ajakkes, die eikels moet je allemaal in hun noten schoppen. :razz:


- waf - 03-12-2007

Peter Wrote:'Van Basten wijst Barcelona en Milan af'

Volgens El Mundo Deportivo heeft Marco van Basten interesse van Barcelona en AC Milan afgewezen. Beide clubs zouden informeel geïnformeerd hebben of de huidige bondscoach interesse zou hebben in een functie bij die clubs. Barcelona zou daarmee anticiperen op het vertrek van Frank Rijkaard. Volgens de Spaanse club heeft marco van Basten echter besloten voorlopig in Nederland te willen blijven, mede vanwege het gezin, en te willen kiezen tussen het Nederlands elftal en Ajax.

cry Waarom willen die clubs hem in vredesnaam als trainer. Confused

gek idd dat ze in italie een trainer zoeken met goeie resultaten.


- Mukkus - 03-12-2007

waf Wrote:noten

[gay]

[Image: karl_noten.jpg]


- gittermaster - 03-12-2007

waf Wrote:
Peter Wrote:Fiorentina zet trend met erehaag na nederlaag
03/12/2007 15:40

Fiorentina wordt mogelijk trendsetter in het voetbal met de manier waarop de spelers de tegenstander eerden afgelopen zondag na het laatste fluitsignaal. Het initiatief is met enthousiasme ontvangen.

De club uit Florence verloor in eigen huis met 2-0 van Internazionale en maakte een erehaag voor hun collega's uit Milaan, ondanks de teleurstelling over het resultaat. Zo'n blijk van respect is gebruikelijk in het rugby.

Fiorentina wil de pure sport en het goede gedrag van spelers en publiek stimuleren en begon daarom de actie Viola Fair. De erehaag is daar een voorbeeld van. Bovendien delen de paarsen een prijs uit aan de meest voorbeeldige supporter.

Van alle kanten is het onaangekondigde initiatief geprezen. Giancarlo Abete, voorzitter van de Italiaanse voetbalbond, prees het besluit tot een erehaag. 'Zo'n klimaat van respect is de basis van het voetbal.'

Het Italiaanse voetbal wordt de laatste jaren geteisterd door incidenten op en buiten het veld. Alleen al in 2007 vielen er twee doden. Begin februari overleed een politieagent na ongeregeldheden tijdens de Siciliaanse derby Catania-Palermo. En drie weken geleden stierf een Lazio-supporter na te zijn getroffen door een politiekogel.
--
Mooi gebaar. Ben wel benieuwd hoe ze de meest voorbeeldige supporter in vredesnaam uit 30.000 man willen kiezen.

vind ik een van de mooiste dingen uit het rugby. lukt denk ik nooit om dat te introduceren in het voetbal, maar ik zou er wel een voorstander van zijn. behalve bij ajakkes, die eikels moet je allemaal in hun noten schoppen. :razz:

:lol: :lol:
Ik zie t al voor me.
feyenoord - Ajax 0-4
erehaag van Feyenoord spelers en de ajacieden eronder door. Buijs die Heijtinga pootje haakt en Hofs die m dan vervolgens op zijn hoofd trapt.


- Ad Wim - 04-12-2007

Quote:Lee: 'Sorry als ik mensen heb teleurgesteld'
04/12/2007 12:42

Wat Chun-Soo Lee betreft keert hij op korte termijn terug in Rotterdam. 'Ik wil het opnieuw proberen bij Feyenoord', aldus de Zuid-Koreaan.

Tot teleurstelling van Feyenoord meldde Lee zich twee weken geleden ziek. De Zuid-Koreaan kampte met aanpassingsproblemen. Feyenoord gaf de aanvaller toestemming naar zijn vaderland af te reizen.

Lee is in Zuid-Korea weer tot rust gekomen. 'Het klopt dat ik het moeilijk heb gehad', vertelt Lee in een interview met Ilgan Sports. 'Ik had mijn zinnen gezet op een transfer naar Engeland en dan is het een teleurstelling in Nederland terecht te komen.'

'Het weer is somber, op de training wordt geen rekening gehouden met de individuele conditie van de spelers, de druk om meteen te presteren was groot en ik voelde me eenzaam', somt Lee zijn problemen op. De Telegraaf meldt verder dat de Aziaat problemen had met zijn tolk.


Zijn verblijf in Zuid-Korea heeft Lee al goed gedaan. 'Ik ben weer rustig in mijn hoofd. Ik wil het opnieuw proberen bij Feyenoord. Het spijt me als mijn acties mensen hebben teleurgesteld.'
Als dat maar goed komt...


- Mukkus - 04-12-2007

Ad Wim Wrote:
Quote:Lee: 'Sorry als ik mensen heb teleurgesteld'
04/12/2007 12:42

Wat Chun-Soo Lee betreft keert hij op korte termijn terug in Rotterdam. 'Ik wil het opnieuw proberen bij Feyenoord', aldus de Zuid-Koreaan.

Tot teleurstelling van Feyenoord meldde Lee zich twee weken geleden ziek. De Zuid-Koreaan kampte met aanpassingsproblemen. Feyenoord gaf de aanvaller toestemming naar zijn vaderland af te reizen.

Lee is in Zuid-Korea weer tot rust gekomen. 'Het klopt dat ik het moeilijk heb gehad', vertelt Lee in een interview met Ilgan Sports. 'Ik had mijn zinnen gezet op een transfer naar Engeland en dan is het een teleurstelling in Nederland terecht te komen.'

'Het weer is somber, op de training wordt geen rekening gehouden met de individuele conditie van de spelers, de druk om meteen te presteren was groot en ik voelde me eenzaam', somt Lee zijn problemen op. De Telegraaf meldt verder dat de Aziaat problemen had met zijn tolk.


Zijn verblijf in Zuid-Korea heeft Lee al goed gedaan. 'Ik ben weer rustig in mijn hoofd. Ik wil het opnieuw proberen bij Feyenoord. Het spijt me als mijn acties mensen hebben teleurgesteld.'
Als dat maar goed komt...

Het weer in Engeland is inderdaad een stuk beter!


- Bumme - 04-12-2007

Ad Wim Wrote:De Telegraaf meldt verder dat de Aziaat problemen had met zijn tjolk.

[Image: tjolkreclame.jpg]


- waf - 04-12-2007

Mukkus Wrote:
Ad Wim Wrote:
Quote:Lee: 'Sorry als ik mensen heb teleurgesteld'
04/12/2007 12:42

Wat Chun-Soo Lee betreft keert hij op korte termijn terug in Rotterdam. 'Ik wil het opnieuw proberen bij Feyenoord', aldus de Zuid-Koreaan.

Tot teleurstelling van Feyenoord meldde Lee zich twee weken geleden ziek. De Zuid-Koreaan kampte met aanpassingsproblemen. Feyenoord gaf de aanvaller toestemming naar zijn vaderland af te reizen.

Lee is in Zuid-Korea weer tot rust gekomen. 'Het klopt dat ik het moeilijk heb gehad', vertelt Lee in een interview met Ilgan Sports. 'Ik had mijn zinnen gezet op een transfer naar Engeland en dan is het een teleurstelling in Nederland terecht te komen.'

'Het weer is somber, op de training wordt geen rekening gehouden met de individuele conditie van de spelers, de druk om meteen te presteren was groot en ik voelde me eenzaam', somt Lee zijn problemen op. De Telegraaf meldt verder dat de Aziaat problemen had met zijn tolk.


Zijn verblijf in Zuid-Korea heeft Lee al goed gedaan. 'Ik ben weer rustig in mijn hoofd. Ik wil het opnieuw proberen bij Feyenoord. Het spijt me als mijn acties mensen hebben teleurgesteld.'
Als dat maar goed komt...

Het weer in Engeland is inderdaad een stuk beter!

je krijgt daar iig een stuk beter betaald voor het kutweer, dus helemaal gek is het niet.


- goa - 04-12-2007

Bumme Wrote:[Image: tjolkreclame.jpg]

:cry:


- Mukkus - 04-12-2007

waf Wrote:
Mukkus Wrote:
Ad Wim Wrote:
Quote:Lee: 'Sorry als ik mensen heb teleurgesteld'
04/12/2007 12:42

Wat Chun-Soo Lee betreft keert hij op korte termijn terug in Rotterdam. 'Ik wil het opnieuw proberen bij Feyenoord', aldus de Zuid-Koreaan.

Tot teleurstelling van Feyenoord meldde Lee zich twee weken geleden ziek. De Zuid-Koreaan kampte met aanpassingsproblemen. Feyenoord gaf de aanvaller toestemming naar zijn vaderland af te reizen.

Lee is in Zuid-Korea weer tot rust gekomen. 'Het klopt dat ik het moeilijk heb gehad', vertelt Lee in een interview met Ilgan Sports. 'Ik had mijn zinnen gezet op een transfer naar Engeland en dan is het een teleurstelling in Nederland terecht te komen.'

'Het weer is somber, op de training wordt geen rekening gehouden met de individuele conditie van de spelers, de druk om meteen te presteren was groot en ik voelde me eenzaam', somt Lee zijn problemen op. De Telegraaf meldt verder dat de Aziaat problemen had met zijn tolk.


Zijn verblijf in Zuid-Korea heeft Lee al goed gedaan. 'Ik ben weer rustig in mijn hoofd. Ik wil het opnieuw proberen bij Feyenoord. Het spijt me als mijn acties mensen hebben teleurgesteld.'
Als dat maar goed komt...

Het weer in Engeland is inderdaad een stuk beter!

je krijgt daar iig een stuk beter betaald voor het kutweer, dus helemaal gek is het niet.

En de druk om meteen te presteren wordt daarmee inderdaad een stuk lager. En minder heimwee natuurlijk, want in Nederland spreekt niemand engels en Engeland is veel korter vliegen naar Zuid-Korea.

Die koreaan had ook heimwee in Spanje! Prachtig weer en ook prima betaald. Grote jankerd is het, had eigenlijk in de Arena moeten voetballen.....kan ie voelen hoe een loempia zich voelt in een frituurpan.


- waf - 04-12-2007

Mukkus Wrote:Grote jankerd is het, had eigenlijk in de Arena moeten voetballen.....kan ie voelen hoe een loempia zich voelt in een frituurpan.

:lol:

dat heimwee verhaal is een beetje gelul geloof ik. in spanje had niet hij maar zijn moeder heimwee (ook een beetje raar, want dat laat je je moeder teruggaan en dan blijf jij) en nu zou er ook geen sprake zijn van heimwee, maar van ruzie met zijn tolk (ook een beetje raar, want dan koop je toch gewoon een andere tolk?)


- waf - 04-12-2007

Quote:We speelden Feyenoord helemaal weg, maar hebben gefaald!’


“We hadden gewoon moeten winnen. We hebben gewoon gefaald. Klaar! Wij speelden Feyenoord op een gegeven moment helemaal weg. We hebben veel kansen gecreëerd.” Aron Winter kan na afloop van de Kleine Klassieker tegen Jong Feyenoord zijn teleurstelling maar nauwelijks verbergen. Dennis Gentenaar wist vier penalty’s te stoppen, maar schoot er zelf eentje over, waardoor Feyenoord nu verder bekert. “Dat is klote!”

Dennis Gentenaar was bijna de hele wedstrijd tegen Jong Feyenoord de grote held van Ajax, tot de allerlaatste seconde en hij zelf een penalty moest nemen. Vlak voor rust stopte Gentenaar een strafschop van Kevin Wattamaleo. Scheidsrechter Van der Scheer had een overtreding geconstateerd toen Dwight Tiendalli zich erg opzichtig liet vallen. Geen geel voor een onvervalste schwalbe, maar een penalty. Gelukkig voor Ajax pakte de reservekeeper van het eerste de inzet van de Rotterdammer. Het zou ook niet terecht zijn geweest als Jong Feyenoord daarmee op voorsprong was gekomen. De bekerwedstrijd in de ArenA kolkte en liet vooral een gretig Ajax zien en een slecht spelend Feyenoord. Ajax maakte het spel en creëerde menig kans. Nicolae Mitea mistte twee keer opzichtig voor open doel. En ook andere spelers waren niet scherp genoeg in de afronding. De matig spelende Mitea leek gewisseld te worden na rust, maar het was juist de als centrumspits fungerende Chakib Tayeb, die het veld moest ruimen. “Dat ik Chakib gewisseld heb,” legde Aron Winter na afloop zijn keuze uit, “daarvan weet ik dat hij geen type spits is die ik op dat moment nodig heb. Hij doet het heel goed, en ik dacht, met zijn flexibiliteit en beweeglijkheid kan hij toch gemakkelijk voor gevaar zorgen en wegdraaien bij zijn directe tegenstander.” Toch koos hij ervoor om Mitea te laten staan, die niet in de wedstrijd zat. “Dat vond ik niet. Nicky had een aantal goede dingen en hij is heel lang weggeweest van een blessure en die moet dan ook zijn minuten maken. Dat hij die ene kans mist van een meter van de goal, dat kan gebeuren.”

Ajax ging in de tweede helft door waar het in de eerste helft was gestopt. Met kansen creëren en voor de goal gaan. Na zo’n twintig minuten wist Jan-Arie van der Heijden de ban te breken door een vrije trap feilloos achter keeper Erik Cummins te prikken. De aanvoerder speelde sowieso een solide wedstrijd, zoals hij meer teamgenoten om zich heen had, die erg goed speelden. “Ik denk dat we best wel aardig hebben gespeeld”, klonk het bescheiden uit de mond van Robbert Schilder. Diep in de tweede helft werd Donovan Slijngard met een tweede gele kaart van het veld gestuurd. Ondanks de fysieke overmacht van de Feyenoorders, waren ze nog altijd niet in staat om Ajax te domineren. Laat staan zelf kansen te creëren. Die kans kregen ze uiteindelijk van Michael Krohn-Dehli, de door Henk ten Cate afgeschreven Deen, die door Adrie Koster weer in ere is aangenomen. Hij speelde de bal in de benen van Jerson Anes Ribeiro, die heel vrij de bal achter Gentenaar schoot, 1-1. “Ja, eh…”, stotterde Krohn-Dehli vol schuldbesef, “ik had die bal weg moeten schieten. Maar ik draaide me om en wilde die bal terugspelen op Colin. Hij liet hem gaan voor Dennis en toen kwam er iemand tussen. Het was wel een fout van mij. Sorry. Tuurlijk baal je ervan, want je werkt keihard als team om zoiets neer te zetten dat je een ronde verder kunt gaan. Ik speel ook om te winnen, dus daar baal ik behoorlijk van.” Dit gebeurde een minuut voor tijd, de stand was weer gelijk dus een verlenging was noodzakelijk.

Twee keer 15 minuten extra kregen de bijna 4000 bezoekers voorgeschoteld. Supporters die zelfs bij opzichtige fouten van spelers kaarsrecht achter hun jonge helden bleven staan. Het gaf Jong Ajax nog een extra boost. “De entourage was goed,” aldus Gentenaar, “en dat was voor ons ook wel belangrijk. Zeker als je met 10 man komt te spelen. En je hoort dat de supporters achter je staan, dan zie je jongens nog wel even doorgaan!” Dat gingen ze en zonder dat ze blijk gaven van vermoeidheid, wisten ze nog staaltjes van fijne voetbalkunst op het veld te leggen. Zoals Van der Heijden. Het publiek was zo onder de indruk van een heel fraaie actie dat hij zowel van de supporters als de notabelen op de eretribune een open doekje kreeg, een luid en welgemeend applaus. “Ik maakte eerst een beweging naar binnen, dan meteen naar buiten en vervolgens door de benen,” deed Van der Heijden zijn hoogstandje nog eens droog over na afloop. Hij speelde feitelijk vier man uit. “Dat doe je niet zo vaak, maar ik stond in de hoek en was ingesloten. Zoiets bedenk je niet van te voren, echt niet. Ik voelde me goed, daarom deed ik het. Maar al met al overheerst de teleurstelling. Want we waren beter dan Feyenoord.”

En Jong Ajax bleef beter dan Jong Feyenoord. Dat de scheidsrechter daar geen boodschap aan had, bewees hij de gehele wedstrijd. Hij floot warrig, liet overtredingen op Ajacieden te vaak ongestraft en accepteerde wel toneel en schwalbe’s van de gasten uit Rotterdam. Waar hij vlak voor rust Feyenoord die penalty gaf, had hij ook Ajax tot twee keer toe een strafschop kunnen geven. Zo werd Stanton Lewis zo’n vijf minuten voor tijd op het randje van het strafschopgebied behoorlijk vastgepakt. Hij draaide nog wel om zijn lichaam heen en schoot op doel, maar de keeper stond in de weg. Daar had de arbiter moeten fluiten voor een overtreding. Aron Winter was het wel eens “Ik moet je daarbij zeggen, dat ook de scheidsrechter hen een beetje in het zadel heeft geholpen. Het was een beetje…” warrige? “ja ook, en in zijn beslissingen niet altijd correct.” En toen begon de Russische roulette met het nemen van de strafschoppen. “Bij de penalty’s bijvoorbeeld liep de scheidsrechter twee keer weg als wij een penalty moesten nemen”, uitte Winter zijn verbazing over de KNVB-leidsman. “Dan denk ik bij mezelf, is het pupillenvoetbal? Maar ok, je kunt altijd de schuld bij iemand anders zoeken, wij hebben gewoon gefaald in de afwerking en in 90 minuten hadden wij de wedstrijd moeten beslissen.”

Die strafschoppenreeks was een thriller. Zoiets verzin je niet. Michel Poldervaart ging voor Feyenoord als eerste aan de bak en zag Gentenaar zijn inzet keren. Marijn Sterk schoot raak voor Ajax, maar in de volgende ronde was de stand alweer gelijk toen Toby Alderweireld mistte. In de volgende ronde, zagen zowel Serginho Green voor Feyenoord als Stanton Lewis voor Ajax hun penalty’s gepakt door de keepers. Daarna werd er een aantal rondes constant gescoord, maar bij de achtste penalty voor beiden ging het weer mis. Kevin Wattamaleo kwam weer het veld in. “Ik had er meteen opgelet of hij hem bij de eerste vijf weer zou nemen”, vertelde Dennis Gentenaar. “Toen zag je al dat hij niet meeliep naar de middencirkel. Op het moment dat hij kwam, omdat hij moest nemen, bleef hij maar naar beneden kijken, heel onzeker. Dan pak je hem weer van hem.” Toen had Ajax de kans om de wedstrijd in eigen voordeel te beslissen, volgens Winter. “We kregen bij de strafschoppen nog twee, drie keer de kans om het af te maken en dat hebben we niet gedaan, dus hebben we gefaald.” Javier Martina wist voor Ajax niet raak te schieten. Bij de tiende ronde schoot Diego Biseswar wel voor Feyenoord raak, maar schoot Gentenaar zelf over. “Ja natuurlijk, daar baal je van”, vertelde de teleurgestelde uitblinker. “Dat is inherent aan het voetbal. Iedereen wil hem binnenschieten. Ik dacht, schiet maar gewoon, probeer maar hoog door het midden te schieten. Je weet dat de keeper toch wel een hoek in gaat. Maar ja, ik schoot hem toch even net iets te hoog!”

En daarmee verloor Jong Ajax de wedstrijd en zag het zich plotsklaps uitgeschakeld in het bekertoernooi. “De bekerstrijd is heel belangrijk”, aldus Winter. “Je strijdt op allerlei fronten. Het belang van deze bekercompetitie is toch dat als je hem uiteindelijk wint, je volgend seizoen met de grote bekercompetitie mee mag doen. En dat is voor de ontwikkeling van die spelers heel goed. Heel leerzaam.” Een onverdiend verlies, heet dat dan. “We hebben gewoon kansen gemist,” relativeerde Schilder het verlies nog eens, “dat gebeurt. Je bikkelt zelfs met z’n tienen en toen was er eigenlijk nog niks aan de hand. Daarom, als je ziet hoe weinig kansen zij hebben gehad en hoe ze de kansen kregen, dan is het gewoon heel zuur. Dan verdien je het niet.” Aron Winter was het daar roerend mee eens, Feyenoord verdiende de overwinning niet, maar stapte wel als overwinnaar in de bus naar Rotterdam. “Nou, kijk, dat je deze wedstrijd verliest is teleurstellend en dat merk je ook aan die jongens. Ook, omdat het uiteindelijk op penalty’s schieten is aangekomen. Er zijn strafschoppen gemist en gestopt, dan is dat gewoon heel zuur. Er zat veel meer in. En Feyenoord moet nu niet net doen alsof ze werelds hebben gevoetbald, dat was gewoon dramatisch.” De trainer haalde nog eens diep adem, “maar ik kijk niet naar de tegenstander. Ik kijk naar mijn jongens en die heb ik een compliment gegeven. Het is zonde, echt zonde…”

Calimero Calimero Calimero

Undecided Undecided Undecided


- Mukkus - 04-12-2007

Heeft Feyenoord B1 afgelopen weekend ook gewonnen, waf?


- waf - 04-12-2007

zoek zelf maar op. :wink:

Quote:Feyenoord A1 heeft koploper Twente/Heracles zaterdagmiddag met speels gemak opzij gezet. De ploeg van trainer Jean Paul van Gastel had aan één helft genoeg om de latere eindstand op het scorebord te zetten: 3-0. De B1 bracht het er in Heerenveen een stuk minder vanaf. De ploeg van Cor Adriaanse liep in de slotsecondes tegen een nederlaag aan: 2-1. De C’tjes van Feyenoord en RKC bleven in Waalwijk steken op 0-0. Feyenoord B2-jeugd zegevierde bij Haaglandia (2-4).


A1 MAAKT VERSCHIL IN EERSTE HELFT

Van Gastel besteedde de gehele week al extra aandacht aan het onder druk zetten van de tegenstander en het belang van een agressieve speelwijze. Zijn woorden waren niet aan dovemansoren besteed, bleek zaterdag op Varkenoord. De manschappen van de trainer overrompelden de lijstaanvoerder en lieten pas gas los toen het rustsignaal klonk. Het was lang genoeg om de wedstrijd te beslissen, want aan die 3-0 ruststand zou niets meer veranderen.

Feyenoord schoot uit de startblokken. Hanne Hagary jaagde na twee minuten door op de keeper en kreeg loon naar werken. De doelman schoot tegen de spits aan en zag de bal in het doel caramboleren: 1-0. Het was het startschot van één van de beste helften dit seizoen. Na 27 minuten resulteerde dat in de 2-0. Vojtech Machek stond aan het eindpunt van de aanval waar vele balcontacten aan vooraf gingen. Een doelpunt uit het boekje, zou de tevreden Van Gastel er later over zeggen.

Op slag van rust was het Glenn Kobussen die er 3-0 van maakte en de wedstrijd zo vroegtijdig besliste. De bezoekers probeerden het na rust nog wel, maar veel daadkracht kwam er niet bij kijken. Bij Feyenoord was het beste er ook vanaf. ‘De speelwijze in de eerste helft vreet energie’, aldus Van Gastel. ‘In de tweede helft gingen we daarom toch wat meer achterover leunen. Dat is niet goed, maar ik begrijp het wel. Dit is een prima uitslag tegen de koploper. En dat is ook gecombineerd met heel goed voetbal in de eerste helft. We mogen tevreden zijn.’

Opstelling Feyenoord A1: Lamprou; Nelom (70’ Piqué), Ramsteijn, Nieveld, Van Stee; Leerdam, Kobussen, Machek; Pedro (60’ Day), Hagary en Pattinama.

B1 IN BLESSURETIJD ONDERUIT

Feyenoord B1 deed zichzelf zaterdag tekort in Heerenveen. De kansen waren er om de punten mee te nemen naar Rotterdam, maar het was de thuisploeg die uiteindelijk tegen de verhouding in met de zege aan de haal ging: 2-1.

De Rotterdammers waren voor rust de bovenliggende partij. Na 38 minuten leidde dat tot de openingstreffer. Shabir Isoufi stond op de goede plaats om binnen te schieten uit een hoekschop: 0-1. De Feyenoorder had meteen weer kunnen scoren, maar faalde in de afwerking.

Dat bleek een dure misser, want met wind tegen kreeg Feyenoord het na rust moeilijker. Na 51 minuten was de ploeg van Adriaanse niet attent genoeg waardoor Heerenveen kon profiteren: 1-1. Twee minuten later leek het nog erger te worden. Doelman Robbert van de Post was te laat met zijn ingreep en veroorzaakte zo een strafschop. Die fout maakte hij meer dan goed, want de keeper redde de inzet.

Feyenoord ging vervolgens niet handig om met de ruimtes die er waren. De wedstrijd leek zodoende op een gelijkspel af te stevenen. Maar net op het moment dat Adriaanse daarin begon te berusten, zag hij het vanaf de kant helemaal misgaan. Van de Post keerde in de blessuretijd eerst knap een vrije trap. Ook in de herkansing wierp hij zich in de baan van het schot. In derde instantie was hij echter kansloos. ‘Dat neem ik de jongens wel kwalijk, want we stonden tot drie keer toe te kijken’, aldus Adriaanse, die volgende week sportieve revanche hoopt te kunnen nemen als ADO Den Haag B1 op bezoek komt.

Opstelling Feyenoord B1: Van der Post; De Vrij, Eekman, Kruithof, Martins Indi; Bouwmeester, Clasie (70’ Velder), Isoufi; Van la Parra, Da Cruz Silva (56’ Lagouireh) en Cabral.

FEYENOORD B2 WINT IN WINDERIG DEN HAAG

Feyenoords Onder 16-selectie won zaterdag in een winderig Den Haag van het stugge Haaglandia B1. Het team van trainer Jan Gösgens kwam tot twee keer toe op achterstand, maar sleepte dankzij goals van Jansen, Van den Engel, Castaignos en C1-speler Geraldo toch een verdiende zege uit het vuur.

De wedstrijd Haaglandia B1-Feyenoord B2 werd gespeeld op een winderig Sportpark Prinses Irene. Feyenoord startte goed en kreeg in de eerste vijf minuten een aantal goede kansen om op voorsprong te komen, maar helaas stond het vizier niet op scherp. Tegenstander Haaglandia sprong beter om met de kansen: in de zevende minuut anticipeerde de Feyenoordverdediging niet goed op een diepe bal vanuit de verdediging van Haaglandia, waarna een Haagse spits de 1-0 wist te scoren. Feyenoord liet zich door de vroege tegentreffer niet uit het veld slaan en bleef de aanval zoeken. In de veertiende minuut kwam daarvoor de beloning toen Kevin Jansen een foute terugspeelbal onderschepte en beheerst de gelijkmaker scoorde. Hierop ontspon zich een spannende clash tussen twee verschillende stijlen: het combinatievoetbal van Feyenoord en Haaglandia dat vooral de lange bal hanteerde. Na 27 minuten kwam Haaglandia weer op voorsprong. Keeper Twan van Putten kreeg de bal op zijn gezicht geschoten en was kansloos bij de rebound: 2-1. Maar drie minuten voor de rust was er alweer een prima Feyenoordaanval die wederom resulteerde in de gelijkmaker. Een prachtige lob van Anthony Velder kwam bij Shane van den Engel terecht, die deze kans koel benutte en de 2-2 ruststand binnenschoot.

De rust deed de Rotterdammers duidelijk goed, want in de tweede helft stond Feyenoord verdedigend wat beter. Het team van Gösgens was vastberaden om de 3 punten mee te nemen naar Rotterdam. In de 50e minuut was er een mooie combinatie tussen Anthony Velder, Tim Schoonheijm en Luc Castaignos en laatstgenoemde scoorde beheerst de 3-2 door de benen van de Haagse keeper. Hierna controleerde Feyenoord de wedstrijd en kwam het geen moment meer in gevaar. Invaller Geraldo gooide de deur in de 75e minuut definitief in het slot. De speler van C1 stond koud een minuut in het veld toen hij de bal na een mooie Feyenoord aanval snoeihard op de lat schoot. Vijf minuten later combineerde hij fraai met mede C1-speler Yorick van Deelen en schoot hij de beslissende vierde treffer binnen. Trainer Jan Gosgens sprak na afloop van een prima overwinning. ‘De wedstrijd is behoorlijk beïnvloed door de harde wind. We creëerden in de eerste helft heel veel kansen, maar we waren erg ongelukkig in de afwerking. In de rust hebben we de puntjes op de i gezet, wat resulteerde in een betere tweede helft waarin we verdedigend niet meer in gevaar geweest zijn. De van een blessure teruggekeerde Kevin Wijmer bracht rust in de verdediging. We hebben in de tweede helft twee goede goals gescoord, de eerste na een goede combinatie en de tweede opgezet door een C1 speler en afgemaakt door een C1 speler. Ik ben bijzonder tevreden over het spel van C1 speler Joshua Steenvoorden die de gehele wedstrijd meegespeeld heeft.’

HAAGLANDIA – FEYENOORD B2 2-4 (2-2)
Scoreverloop: 7e min 1-0, 14e min 1-1 Kevin Jansen, 27e min 2-1, 37e min 2-2 Shane van den Engel, 50e min 2-3 Luc Castaignos en 80e min 2-4 Geraldo

Opstelling Feyenoord B2:
Twan van Putten; Yuel dos Santos Lopes, Osama Rashid, Henk Dijkhuizen (41e min Kevin Wijmer), Massaro Latuheru; Shane van den Engel, Anthony Velder (74e min Alberto Geraldo), Joshua Steenvoorden; Kevin Jansen, Luc Castaignos en Tim Schoonheijm (76e min Yorick van Deelen)

C’TJES KOMEN NIET TOT SCOREN IN WAALWIJK

Gelijkspelen in Waalwijk is niet iets waar je vooraf voor tekent, maar gezien de omstandigheden was iedereen bij Feyenoord C1 wel te spreken over het resultaat. De ploeg van trainer Jeffrey Oost trad aan met vijf spelers uit de C2 en stond na een half uur zelfs met zes spelers uit dat elftal in het veld. RKC was ook nog eens fysiek oppermachtig, waarmee de 0-0 eindstand in een ander perspectief kwam te staan.

Toch had er wel iets meer ingezeten voor Feyenoord, dat in de eerste helft nog een strafschop werd onthouden. Na rust kregen de Rotterdammers die wel toebedeeld toen Jordy van Deelen werd gevloerd. Robert Klaasen verzuimde het buitenkansje te verzilveren en zag de keeper redding brengen. De doelman was in de slotminuut kansloos op het een schot van Anass Achahbar, maar dit keer bracht de binnenkant van de paal redding voor de Waalwijkers. ‘We hadden de wedstrijd dus wel kunnen winnen, maar voor rust kwamen we ook twee keer goed weg bij een aanval van RKC. Dit was de juiste uitslag’, aldus de trainer.

Opstelling Feyenoord C1: Snoek; J. van Deelen, Rekik, Blokland (50’ Van Oosten), Van de Laan; Ebecilio. Klaasen, Van der Velden; Agatowski, Achahbar en Manu (30’ Gomez Nieto).



- goa - 04-12-2007

waf Wrote:Feyenoord verdiende de overwinning niet, maar stapte wel als overwinnaar in de bus naar Rotterdam.

Zelden zo'n OEVERLOOS leuterverhaal gelezen waarin de schuld weer vooral bij de scheidsrechter en het lot wordt gelegd. Die laatste verklaring bevalt me trouwens wel: God houdt niet van Ajax.


- Treesong - 04-12-2007

goa Wrote:God houdt niet van Ajax.

Vin je het gek. We zijn verantwoordelijk voor de dood van Zijn enige zoon.


- Bredanaar - 04-12-2007

Ah, de godenzonen bestaan niet meer? :razz:


- Treesong - 04-12-2007

Ik weet dat het lastig is, maar je moet even doordenken


- Mukkus - 04-12-2007

waf Wrote:want met wind tegen kreeg Feyenoord het na rust moeilijker.

[baby]