The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Opmerkelijke (voetbal)berichten - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Opmerkelijke (voetbal)berichten (/showthread.php?tid=201)



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bocaloca - 20-03-2008

Mukkus Wrote:Eric van der Luer. Dead
Effenberg Tongue


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - joep - 20-03-2008

Bocaloca Wrote:
Mukkus Wrote:Eric van der Luer. Dead
Effenberg Tongue

Figo en Christiano Ronaldo Puke


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 20-03-2008

Bocaloca Wrote:
Mukkus Wrote:Eric van der Luer. Dead
Effenberg Tongue

Andy M. en Andy v/d M. :8:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Flixieluv - 20-03-2008

Gerben Zonderland Wrote:
Bocaloca Wrote:
Mukkus Wrote:Eric van der Luer. Dead
Effenberg Tongue

Andy M. en Andy v/d M. :8:

v/d M is inderdaad (oud-Ajacied of niet) een enorme drol. Volgens mij is zelfs Kluivert een kernfysicus, vergeleken bij dit geld-voor-ontvoerde-hond-betalende zulthoofd...


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Flixieluv - 20-03-2008

Van Bommel meest gehate speler van de Bundesliga
20/03/2008 10:04

Lezers van de populaire boulevardkrant Bild hebben Mark van Bommel uitgeroepen tot 'Der grösste Stinkstiefel' (meest gehate speler) van de Bundesliga.

De lezers konden kiezen uit een lijst van tien spelers die door de redactie van Bild was vervaardigd. De middenvelder van Bayern München kreeg iets meer dan een kwart (25,28 procent) van de stemmen. Maik Franz (Karlsruher SC) eindigde als tweede (13,66 procent) en Bayern-doelman Oliver Kahn (13,36 procent) als derde.

Bild had eerder al een klassement van de tien minst geliefde spelers samengesteld, op basis van een onderzoekje onder spelers en trainer en spelers in de Bundesliga. Van Bommel kwam daarbij onder meer naar voren als een 'agressieve leider'. Wat de voormalige PSV'er doet 'hoort niet thuis op een voetbalveld', was een andere mening.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Flixieluv - 20-03-2008

=D> Hup, Limburgse Lothar!


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 20-03-2008

In het vorige lijstje, ook door Bild (zie vorige bladzijde), stond ie nog tweede.....staat nu opeens met stip op 1?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Flixieluv - 20-03-2008

Mukkus Wrote:In het vorige lijstje, ook door Bild (zie vorige bladzijde), stond ie nog tweede.....staat nu opeens met stip op 1?

Bild had eerder al een klassement van de tien minst geliefde spelers samengesteld, op basis van een onderzoekje onder spelers en trainer en spelers in de Bundesliga.

Nu tav de toeschouwers


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bakke - 20-03-2008

Quote:Gemeente Arnhem geeft uitleg over Vitesse
Geschreven op donderdag, 20 maart om 18:27

De gemeente Arnhem geeft op haar website nadere uitleg over haar besluit om Vitesse een schuld van 12 miljoen euro kwijt te schelden in ruil voor een afkoopsom van 880 duizend euro. Hiertoe besloot de gemeente nadat honderden burgers hadden gereageerd op het besluit.

De gemeente benadrukt dat de kwijtschelding wettelijk is toegestaan en maakt duidelijk dat de Arnhemse burgers de kwijtschelding niet in hun portemonnee zullen voelen: “De gemeente vangt het verlies op binnen het beschikbare budget. De onroerende zaakbelasting gaat er dus niet door omhoog.”

Ook maakt de gemeente duidelijk dat het, als het niet welwillend was geweest richting Vitesse, het op een faillissement van de club aan had kunnen laten komen. In het bericht zegt de gemeente echter dat “de club jongeren met problemen begeleidt en belangrijk is voor het imago van de stad.”

Tenslotte stelt het stadsbestuur dat alle financiële banden met Vitesse nu zijn verbroken en de club niet meer kan rekenen op een lening of een kwijtschelding daarvan.



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 20-03-2008

Bakke Wrote:
Quote:Gemeente Arnhem geeft uitleg over Vitesse
Geschreven op donderdag, 20 maart om 18:27

De gemeente Arnhem geeft op haar website nadere uitleg over haar besluit om Vitesse een schuld van 12 miljoen euro kwijt te schelden in ruil voor een afkoopsom van 880 duizend euro. Hiertoe besloot de gemeente nadat honderden burgers hadden gereageerd op het besluit.

De gemeente benadrukt dat de kwijtschelding wettelijk is toegestaan en maakt duidelijk dat de Arnhemse burgers de kwijtschelding niet in hun portemonnee zullen voelen: “De gemeente vangt het verlies op binnen het beschikbare budget. De onroerende zaakbelasting gaat er dus niet door omhoog.”

Ook maakt de gemeente duidelijk dat het, als het niet welwillend was geweest richting Vitesse, het op een faillissement van de club aan had kunnen laten komen. In het bericht zegt de gemeente echter dat “de club jongeren met problemen begeleidt en belangrijk is voor het imago van de stad.”

Tenslotte stelt het stadsbestuur dat alle financiële banden met Vitesse nu zijn verbroken en de club niet meer kan rekenen op een lening of een kwijtschelding daarvan.

tuurlijk en dan komt er weer een ander gemeente bestuur en die gaat weer vrolijk een lening aan met deze ontzettende belangrijke club voor arnhem. dit geeft echt een positief imago.

ook gelukkig dat de burgers dit niet in hun portemonnee voelen. dat de gemeente bij terugbetaling 11mio te besteden zou hebben, voor het aanleggen van fietspaden of het verminderen van de ozb, dat wordt gemakshalve maar niet gezegd.

wat een onzin zeg. staatssteun. 1x vind ik ok, maar 10x zou niet moeten mogen.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 20-03-2008

Flixieluv Wrote:
Mukkus Wrote:In het vorige lijstje, ook door Bild (zie vorige bladzijde), stond ie nog tweede.....staat nu opeens met stip op 1?

Bild had eerder al een klassement van de tien minst geliefde spelers samengesteld, op basis van een onderzoekje onder spelers en trainer en spelers in de Bundesliga.

Nu tav de toeschouwers

Dan zal ie op het volgende lijstje (onderzoekje onder journalisten) wel derde staan......


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Ekslem - 25-03-2008

Tsja...

Quote:25/3/2008 - Ajax licht optie in contract Colin voor verlenging

In De Telegraaf meldt dat Jurgen Colin dat Ajax de optie in zijn contract om dat met twee jaar te verlengen heeft gelicht. "Het rare is dat ik niemand van Ajax heb gesproken, maar dit gewoon even is meegedeeld aan mijn zaakwaarnemer. Ik zit op de tribune, maar krijg toch een nieuw contract. Aan de ene kant ben ik blij dat Ajax vertrouwen in me heeft, aan de andere kant hoop ik wel dat mijn situatie snel verbetert."



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 25-03-2008

[Image: jewell_147814h.jpg]
AD Wrote:Derby County schrikt van seksvideo
DERBY - De Engelse Premier League-club Derby County is ernstig in verlegenheid gebracht door zijn eigen manager Paul Jewell, die zichzelf een uur heeft gefilmd terwijl hij seks heeft met een aan het bed vastgebonden blonde vrouw.

Foto's uit de videoband van Paul Jewell staan in de krant en op de website van News of the World.
De videoband is in handen gekomen van een van de Britse zondagskranten, waardoor miljoenen voetbalfans sinds het weekeinde tot in detail op de hoogte zijn van de bizarre escapades van de getrouwde voetbalcoach. Foto's uit de videoband staan in de krant en op de website van News of the World.

De onthullingen zijn extra pijnlijk, omdat Jewell (vader van twee kinderen en volgens eigen zeggen een echte 'familyman') met Derby County is verwikkeld in een keiharde degradatiestrijd. Al wekenlang hamert hij er bij zijn spelers op dat ze hun verantwoordelijkheden moeten kennen en in deze periode geen rare dingen buiten de lijnen moeten doen.

Jewell (43) verdient 2,4 miljoen euro per jaar als trainer van Derby County. Wat hem heeft bezield om voor de videocamera een stevig gebouwde, blonde vrouw in huis aan de spijlen van het bed vast te binden, seks met haar te bedrijven en haar buiten ook nog eens naakt op de motorkap van zijn Mercedes te filmen, begrijpt niemand bij de Engelse voetbalclub.

Afgelopen maand nog liet hij aan de Britse pers weten dat hij zich ergert aan de jonge, verwende voetballers van vandaag. ,,Ik heb tegen een stel jonge spelers gezegd dat we kennelijk leven in de dubieuze wereld van Idols en Big Brother. Mensen maken zichzelf belachelijk op tv en worden er bekend mee. Dat irriteert me mateloos,’’ zei Jewell.

Nagenoeg alle Engelse media hebben de affaire opgepikt en spreken schande van het gedrag van de coach. Het bestuur van Derby County voelde zich gedwongen met een officiële reactie naar buiten te treden. ,,Het zal op dit moment geen invloed hebben op onze relatie met Paul Jewell,’’ zei voorzitter Adam Pearson. ,,De zaak heeft zich al een tijdje terug afgespeeld en dit is iets wat Paul vooral met zijn gezin moet bespreken. Hij is erg overstuur. Als club geven we hem even de tijd om dit te verwerken.’’
Undecided


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Devlin - 25-03-2008

http://video.globo.com/Videos/Player/Noticias/0,,GIM801607-7823-PIRUETA+PARA+LATERAL+NENHUMA+BOTAR+DEFEITO,00.html

leuke manier van ingooien...


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 25-03-2008

Altijd leuk, zo'n 'verheven' bericht op de dinsdagmiddag:

Therapeute geroyeerd om 'goddelijke genezingen'
Uitgegeven: 25 maart 2008 12:54
Laatst gewijzigd: 25 maart 2008 13:17

ROOSENDAAL - Orthomoleculair therapeute Carine B. uit Roosendaal mag haar beroep niet meer uitoefenen omdat ze kankerpatiënten met omstreden alternatieve methoden heeft behandeld. Het tuchtcollege van de Maatschappij ter Bevordering van de Orthomoleculaire Geneeskunde (MBOG) liet dinsdag weten dat het B. geroyeerd heeft als lid en haar erkenning intrekt.

Internist
De therapeute runde de Roosendaalse praktijk samen met de Belgische internist P. van E. (Eeghem). Het regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg schorste hem in januari al vanwege de praktijken. Het duo geloofde onder meer dat kankerpatiënten bezeten kunnen zijn door demonen of gemuteerde parasieten bij zich dragen. Met een soort wichelroedes stelden ze diagnoses. Een 'energetische behandeling' moest ervoor zorgen dat 'goddelijke gidsen' de patiënt opereerden.

Ik stel voor dat we deze mevrouw OF op de brandstapel zetten OF met een grote steen om haar middel in de plomp flikkeren.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 26-03-2008

Transseksuele man is zwanger
Uitgegeven: 26 maart 2008 13:33

AMSTERDAM - Een transseksuele Amerikaan, die zich van vrouw naar man liet ombouwen, is nu zwanger van zijn eerste kind. Dat meldt The Advocate magazine, een blad voor homo- en transseksuelen in de Verenigde Staten.

De foto in het magazine laat Thomas Beatie zien met een zwangere buik van vijf maanden, daarboven een platte borstpartij en een ongeschoren gezicht.

Beatie werd ooit geboren als vrouw, maar gaat als man door het leven. Hij is tien jaar gelukkig getrouwd met zijn vrouw Nancy, en het stel wilde dolgraag een kind.

Aangezien Nancy niet in staat is zwanger te worden, zat er niets anders op: Thomas zou het kind moeten dragen en baren.

Verbouwing
Wonder boven wonder heeft Thomas de verbouwing van zijn vrouwelijke lichaam nooit helemaal afgemaakt. Hij liet alleen zijn borsten verwijderen en onderging een testosteron-therapie die zijn voortplantingsorganen niet aantastte.

Toen de transseksueel zwanger wilde worden, stopte hij tijdelijk met zijn hormoonbehandeling. En een jaar later was het opvallende verschijnsel een feit: De 'man' was in verwachting van een dochter.

NSFW : http://www.advocate.com/exclusive_detail_ektid52947.asp

Ik heb ook zo'n pens, maar dat komt ergens anders door... [Image: beerbros.gif][Image: honger.gif]


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 27-03-2008

Quote:Zieke Sprengers legt functies neer
ZEIST - KNVB-voorzitter Jeu Sprengers heeft per direct al zijn functies neergelegd. De voetbalbestuurder kampt met een levensbedreigende ziekte.

Jeu Sprengers
De voetbalbond heeft het personeel in Zeist eerder deze week op de hoogte gebracht van Sprengers' ernstige ziekte, zo meldt BN/De Stem op de website .


Vorige week onderging de 69-jarige Limburger een chirurgische ingreep in het Belgische Genk. De komende tijd wordt hij verder behandeld.

Sprengers liet onlangs al verstek gaan in het Zwitsere Nyon toen delegaties van de Belgische voetbalbond KBVB en de KNVB een bezoek brachten aan Uefa-voorzitter Michel Platini in verband met de gezamenlijke kandidatuur voor het WK voetbal in 2018.

Sprengers was behalve voorzitter van de KNVB ook bestuurslid van de Europese voetbalbond UEFA.

sneu, vind ik een toffe vent die altijd zinnige dingen zegt. en dat voor een limburger....


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 27-03-2008

Sneu Sprengers? Undecided

Er gingen al eerder geruchten dat Michael van Praag binnenkort zijn opvolger zou gaan worden.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 27-03-2008

Gerben Zonderland Wrote:Sneu Sprengers? Undecided

daar was ik zelf ook opgekomen, maar ik vond het in dit geval misplaatst. kennelijk hebben wij een verschillende ethische lat.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 27-03-2008

waf Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Sneu Sprengers? Undecided

daar was ik zelf ook opgekomen, maar ik vond het in dit geval misplaatst. kennelijk hebben wij een verschillende ethische lat.

Ik had gehoopt dat je begreep dat die Undecided niet serieus bedoeld was.
En ethiek is subjectief en rekbaar, ook bij jou.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - harry_bierdop - 27-03-2008

5 dagen te vroeg?

Den Haag, 25 maart 2008

Van onze financiele correspondent

Aangemoedigd en gestimuleerd door de succesvolle aanpak van geheime bankrekeningen van Nederlandse en Belgische spaarders in ondermeer Liechtenstein en Luxemburg gaat de Nederlandse fiscus, in samenwerking met de Belgische, binnenkort een nieuw high tech wapen inzetten dat contant geld moet gaan opsporen. Dus naast heimelijke spaarrekeningen moeten nu ook het huisspaarvarken, de 'ouwe sok' en 'piano' eraan geloven. Dhr. Rudolfsen, afdeling 'Unaccounted Cash Money' (UCM) van de nieuwe speciaal voor dit doel opgerichte BENEFOD (Belgisch Nederlandse Fiscale Opsporings Dienst , niet te verwarren met de FIOD), aan het woord: "Wij weten hoeveel geld er in omloop is en op o.a spaarrekeningen geparkeerd staat en hieruit kunnen we een globale schatting maken van contant geld dat nog bij de mensen thuis moet liggen. Hoewel deze contanten natuurlijk geen rente opbrengen willen we dit toch graag in kaart brengen. Onopvallende auto's uitgerust met speciale geavanceerde radarscanapparatuur en GPS (Global Positioning Satellite) gaan met ingang van volgende week dinsdag de wijken inrijden in ondermeer Amsterdam, Haarlem, Leiden, Den Haag, Enschede, Apeldoorn, Gouda, Maastricht, Eindhoven, Venlo, Rotterdam, Delft, Groningen en Delfzijl. Voor Belgie zijn dit Antwerpen, Gent, Brussel, Luik en Brugge. Ook andere steden kunnen overigens een onaangekondigd bezoek verwachten. Later dit jaar zal dat nog uitgebreid worden zodat tegen 2010 elk huis in iedere stad, dorp en gehucht in Nederland en Belgie een of meerdere keren is gescand in deze voortdurende operatie. Tegelijkertijd zal deze apparatuur ook worden ingezet bij routinecontroles van de verkeerspolitie langs belangrijke verkeersaders. Aangezien er bij verkeerscontroles steeds vaker op grote bedragen contant geld wordt gestuit is de verwachting dat dit uiteindelijk tot de standaarduitrusting van alle politiecorpsen gaat behoren om op een efficiente manier naar contanten te speuren."

Veel mensen zijn zich er waarschijnlijk niet van bewust dat in de bankbiljetten van 20 dollar/ 50 euro en hoger een miniscule RFID (Radio Frequency Identification) chip zit die ieder een uniek nummer hebben en informatie bevat over de waarde van het biljet, datum van uitgifte en registratienummer. Aangezien de elektromagnetische straling van de radar in het Gigahertz gebied dwars door muren heengaat hoeft de fiscus zelf niet een huis binnen te gaan maar kan vanaf de straatkant met een druk op de knop de totale waarde van de eventueel in huis aanwezige bankbiljetten van 50 euro en hoger op een display zichtbaar worden gemaakt. De radargolven activeren namenlijk de chip(s) waarop deze een signaal terugzendt dat door de uiterst gevoelige ontvangstapparatuur kan worden opgepikt. Om geen interferentie van RFID signalen van aangrenzende woningen te krijgen en precies te richten wordt gebruik gemaakt van een speciale door de NASA ontwikkelde parabolische schotelantenne. Worden er bedragen boven de 500 euro geconstateerd dan zal ter plaatse verbinding worden gemaakt met een databank en zal gecheckt worden of een en ander wel klopt met (recente) belastingsaangiften en andere ondertekende formulieren. Indien er onrechtmatig geld wordt aangetroffen zal dit worden geconfisceerd en volgt een fikse boete. Inmiddels hebben ook de diverse uitkeringsinstanties positief en enthusiast op de plannen van de fiscus gereageerd omdat ze de contanten van hun clienten nog niet volledig in kaart hebben kunnen brengen. Ze zijn dan ook zeer geinteresseerd in de voortgang van deze operatie en zijn reeds gekoppeld met de databank van de BENEFOD.

Dhr. Rudolfsen vertelt verder over dit prestigieuze project dat in samenwerking met 'Google stratenplan' wordt uitgevoerd en heel toepasselijk de naam 'CASHHUNT' heeft gekregen: "De totale kosten van dit project worden op ca. 20 miljoen euro beraamd. We hebben inmiddels een wagenpark van 200 auto's volledig uitgerust met deze apparatuur. 550 man personeel, o.a chauffeurs en speciaal getrainde 'scanneroperators' zal zich hiermee fulltime gaan bezighouden. Deze geavanceerde technologie is in de V.S na 11 september ontwikkeld in de strijd tegen het terrorisme en het witwassen van geld en is daar inmiddels met succes toegepast. Wij verwachten dat we de kosten er binnen een jaar al uit hebben aangezien we hebben becijferd dat er nog tussen de 2 a 2,5 miljard aan eurobankbiljetten bij de mensen thuis moet liggen. Bankbiljetten onder de 50 euro worden vooralsnog met rust gelaten, evenals het muntgeld. Vanwege de oneerlijkheid van mensen moeten wij helaas tot deze drastische maatregelen overgaan. Ik roep dan iedereen in Nederland en Belgie dringend op om, indien dit nog niet gebeurd is, contanten boven de 500 euro alsnog zo spoedig mogelijk aan te melden bij uw plaatselijk belastingskantoor. Indien u het aangiftebelastingformulier nog niet verstuurd heeft kunt u dit alsnog opgeven. Nederlandse belastingsplichtigen hebben hier nog precies een week de tijd voor. Hiermee voorkomt u een een flinke boete en een eventuele gevangenisstraf. '', aldus een enthusiast ogende heer Rudolfsen.

Diverse privacy organisaties in Nederland en Belgie zijn echter minder enthusiast. Een woordvoerder van 'Privacy Watchdog Benelux' verklaart: "We zullen ons met alle mogelijk juridische middelen tegen deze ongehoorde en grove schending van onze privacy verzetten."

En hoe kunnen mensen zich fysiek tegen deze privacyschending wapenen ? Om deze vraag te beantwoorden breng ik een bezoek aan Ir. Tim Bakkers, hoofd RFID research aan de Technische Universiteit Delft (TUD). Ik ontmoet hem in zijn indrukwekkende lab op de achtste verdieping. Tim Bakkers: ''Ik kan natuurlijk uit hoofde van mijn functie geen burgelijke ongehoorzaamheid aanmoedigen maar uit puur wetenschappelijke overwegingen wil ik u een demonstratie geven hoe mensen zich hiertegen kunnen beschermen. Laat ik allereerst aantonen dat er inderdaad een RFID chip in de bankbiljetten vanaf 50 euro zit. Deze is echter met het blote oog niet te zien. Ik haal hier nu een kleine 0,5 Watt handscanner over dit 100 euro biljet. Het signaal van de scanner activeert de RFID chip en het bedrag is direct af te lezen op het display, in dit geval dus 100 euro. Vervolgens leg ik er een biljet van 50 euro bovenop en er verschijnt 150 euro op het display. Het is dezelfde techniek die gebruikt wordt bij hypermodere supermarkten waarbij de met RFID voorziene produkten bij de kassa gescand en het totaal bedrag automatisch opgeteld wordt. Er komt geen cassiere meer aan te pas. Mensen die overigens niet in het bezit zijn van een RFID scanner kunnen de aanwezigheid van een RFID chip aantonen door het biljet ca. 20 seconden in de magnetron te leggen. Als onderdeel van een weddenschap met mijn skeptische Amerikaanse collega heb ik dit uitgeprobeerd op twee van zijn 20 dollar biljetten. Aangezien het biljet ongeldig wordt na te zijn blootgesteld aan microgolven doet u dit thuis op eigen risico. Ten gevolge van deze straling explodeert namenlijk de chip. De TUD is overigens niet verantwoordelijk voor de schade die hierdoor ontstaat. Nu laat ik u zien dat het signaal van de handscanner (en dus ook van de BENEFOD radar die overigens een veel groter vermogen en dus bereik heeft) kan worden tegengehouden door de biljetten te omwikkelen met gewone aluminium huishoudfolie, net zoals je dat bijv. doet met een paar boterhammen. Het is het aloude principe van 'elektrostatische afscherming'. Dit principe wordt in de elektronica veelvuldig toegepast om componenten of gedeelten van schakelingen te vrijwaren voor elektrische velden van buitenaf. Let wel, RFID gechipte bankbiljetten die in kluizen liggen zijn niet voldoende afgeschermd omdat gehard staal, waarvan alle kluizen zijn gemaakt, veel minder goede elektrostatische eigenschappen heeft dan bijv. aluminum en koper. Ik druk nu vervolgens op de knop en het display geeft een zero uitlezing. De scanner ontvangt dus geen signaal van de chip. De chip (en dus ook het bankbiljet) is als het ware 'onzichtbaar'.

Voor de meeste omstandigheden/woningen zal deze methode afdoende zijn maar als je het helemaal safe wil spelen en geen enkel risico wilt lopen zou je eigenlijk alle muren met aluminiumfolie moeten beplakken. Zorg wel voor een goed geleidende verbinding tussen de muren. Dit doe je bijv. door bij de hoekpunten en de overlappende stroken folie goed op elkaar te drukken. Je creeert dus als het ware een extra grote 'kooi van Faraday' waardoor je elke elektromagnetische straling tegenhoudt, inclusief die van de BENEFOD scanners. Spaarders die hun varken met eurobankbiljetten niet voortijdig willen opensnijden kunnen het geheel een paar maal in aluminium folie wikkelen waardoor het volledig beschermd wordt tegen operatie 'CASHHUNT'. De fiscus heeft dus het nakijken. Ik ga dat nu demonstreren met dit plastic spaarvarken dat ik tijdelijk van mijn dochtertje heb geleend. Folie erom heen wikkelen en ook nu ziet u weer dat de scanner een zero uitlezing aangeeft. Haal ik de aluminium folie er van af en activeer de scanner dan geeft het display 200 euro aan, op dit moment de totale inhoud aan biljetten vanaf 50 euro, kleinere biljetten en muntgeld dus even niet meegerekend. Dit moet u dus doen met alle spaarvarkens, behalve degenen die van aluminium zijn gemaakt.

Nog onder de indruk van deze demonstratie verlaat ik het hoge gebouw Elektrotechniek aan de Mekelweg en rij terug naar de redactie in Den Haag en schaf onderweg voor de zekerheid toch maar een paar rollen zilverpapier aan. Het moge duidelijk zijn dat het laatste woord hierover nog niet gesproken is.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - joep - 27-03-2008

Ik neem aan dat aanstaande dinsdag alles in werking treedt?? =D>


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Berend Botje - 27-03-2008

harry_bierdop Wrote:5 dagen te vroeg?

Onopvallende auto's uitgerust met speciale geavanceerde radarscanapparatuur en GPS (Global Positioning Satellite) gaan met ingang van volgende week dinsdag de wijken inrijden in ondermeer Amsterdam, Haarlem, Leiden, Den Haag, Enschede, Apeldoorn, Gouda, Maastricht, Eindhoven, Venlo, Rotterdam, Delft, Groningen en Delfzijl.



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Amor Fati - 28-03-2008

Zie het net op het nieuws verschijnen, Van Gaal en AZ gaan aan het eind van het seizoen in goed overleg uit elkaar. Zal ongetwijfeld vervolgd worden...


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Davydoff - 28-03-2008

Amor Fati Wrote:Zie het net op het nieuws verschijnen, Van Gaal en AZ gaan aan het eind van het seizoen in goed overleg uit elkaar. Zal ongetwijfeld vervolgd worden...

Hij wilt eerst nog degraderen met AZ?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Treesong - 28-03-2008

Toen Rijkaard Sparta voor het eerst in hun carrière had laten degraderen, kreeg ie ook meteen een goeie baan... wie weet Dead


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 28-03-2008

Hier is het vervolg al:

Quote:'Van Gaal blijft bij AZ'
Uitgegeven: 28 maart 2008 15:26
Laatst gewijzigd: 28 maart 2008 16:39

AMSTERDAM - AZ ontkent dat trainer Louis van Gaal vrijdag zijn contract bij de club heeft ingeleverd. Volgens verschillende media wil de trainer na dit seizoen vertrekken uit Alkmaar. Technisch directeur Marcel Brands laat weten dat Van Gaal vrijdagmiddag crisisoverleg heeft gevoerd met zijn selectie. De trainer heeft hierbij aangegeven dat het 'twee voor twaalf' is, aldus Brands. Hij ontkent echter dat Van Gaal zijn positie ter discussie heeft gesteld.

Pittig
"Het was een zeer pittige discussie waarbij harde woorden zijn gevallen. In zijn emoties heeft Van Gaal duidelijk gemaakt dat hij het in zijn eentje ook niet kan. Hij heeft gevraagd of hij nog de steun van de selectie heeft en daarbij kwamen veel positieve reacties los uit de spelersgroep." Eerder op vrijdag meldden diverse media het vertrek van de trainer. Van Gaal zou geen basis meer zien voor de toekomst en zijn contract na dit seizoen willen inleveren. Van Gaal heeft nog een doorlopende verbintenis tot 2010.

Teleurstellend
Onder Van Gaal maakt AZ een teleurstellend seizoen door. De gedoodverfde titelkandidaat staat met 33 punten op de twaalfde plaats van de ranglijst, en lijkt Europees voetbal te kunnen vergeten. In het bekertoernooi, waarin AZ vorig seizoen nog verliezend finalist was, werd de club vroegtijdig uitgeschakeld door Cambuur Leeuwarden.

Landstitel
Van Gaal volgde in 2005 Co Adriaanse op bij de club van Dirk Scheringa. Vorig seizoen liep AZ onder zijn leiding pas op de laatste speeldag de landstitel mis door een nederlaag bij Excelsior (3-2).

Is dit misschien waarom Feyenoord zo lang wacht met het bekendmaken van de nieuwe trainer? :Big Grin


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Amor Fati - 29-03-2008

Louis van Gaal eist publieke excuses van de televisieomroep NOS, zo meldt het Noordhollands Dagblad. Dit naar aanleiding van de berichtgeving vrijdagavond over de perikelen bij AZ.

Volgens Van Gaal zijn de feiten in de reportage verdraaid. De oefenmeester van de Noord-Hollanders noemt het verslag 'vals' en 'beneden alle peil'. Vorig jaar waren er ook al problemen tussen beide partijen. Van Gaal weigerde destijds verslaggevers van het radio-programma Langs de Lijn te woord staan.

De clubleiding en Van Gaal voerden afgelopen week diverse gesprekken. Daarin kwam men tot de conclusie dat een vertrek van Van Gaal de spelers de beste kans bood om de doelstellingen weer te behalen. Vrijdag is er op aandringen van de spelersgroep echter besloten dat ze de resterende vier duels zullen aantonen dat Van Gaal ook volgend seizoen moet blijven.

Van Gaal is met AZ bezig aan een dramatisch seizoen en komt steeds meer onder vuur te liggen bij de eigen aanhang. De Noord-Hollanders staan twaalfde in de Eredivisie en hebben geen uitzicht meer op de negende plaats, die recht geeft op het spelen van play-offs voor Uefa Cup-voetbal.

De oefenmeester is bij AZ bezig aan zijn derde seizoen. Vorig jaar loodste hij de club bijna naar de landstitel, maar die werd op de laatste speeldag tegen Excelsior verspeeld. De voormalig bondscoach van het Nederlands elftal verlengde zijn contract in april vorig jaar nog tot de zomer van 2010.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - gittermaster - 01-04-2008

AZ in zee met Maarten Fontein
Uitgegeven: 1 april 2008 06:43
Laatst gewijzigd: 1 april 2008 09:34

ALKMAAR - Oud-directeur Maarten Fontein van Ajax gaat 1 mei aan de slag bij AZ. De Alkmaarse club bevestigde dinsdagochtend een bericht daarover in De Telegraaf. Zijn contract bij Ajax is per 1 april ontbonden.

Fontein heeft bij AZ een aanstelling gekregen als directeur commerciële zaken en marketing. In die functie gaat hij zich vooral richten op internationale betrekkingen, sponsoring en strategie.

Fontein kreeg in het rapport van de commissie-Coronel bij Ajax veel kritiek. Hij bedwong bij zijn gedwongen vertrek een flinke afkoopsom. Fontein hielp Ajax onder meer aan een lucratief contract met de nieuwe hoofdsponsor Aegon.

Scheringa

AZ-voorzitter Dirk Scheringa toonde zich ingenomen met de voormalige topman van Ajax. "Hij is een ervaren kracht, met nationale en internationale contacten. Daarmee kan hij AZ verder op de kaart zetten en de sponsoring en de uitstraling van de club naar een hoger niveau brengen."

Ook Fontein reageerde opgetogen. "Het voelde al direct goed aan toen ik daar de eerste gesprekken voerde. We waren er snel uit, binnen een week of twee. Dat is het voordeel van korte lijnen. AZ is een club met veel uitstraling en met een geweldige omgeving en sfeer. Ik kijk er naar uit om samen te werken met de andere twee directeuren, Marcel Brands en Toon Gerbrands, en met het bestuur. Ik hoop gezamenlijk AZ op een hoger peil te brengen en te houden."


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Devlin - 01-04-2008

Quote:AMSTERDAM - 'Levende pionnen' selecteren voor het Nederlands Elftal: dat is de opdracht voor de Nederlander van Chinese komaf Chan Ling Yong. Bondscoach Marco van Basten wil de plastic pionnen die hij in de voorbereiding voor en tijdens het EK gebruikt, vervangen door Chinezen.

Op die manier wil de bondscoach meer weerstand creëren voor zijn internationals, legt Ling Yong uit in een interview op de website Sport Knowhow XL: “Die grotere weerstand bereik je door tijdens de trainingen de plastic pionnen te vervangen door mensen. Die mensen krijgen vervolgens de taak om af en toe een voetje uit te steken als een voetballer ze probeert te passeren.”

De taak van Ling Yong is Chinezen te selecteren die in Nederland wonen, maar geen Nederlands spreken. Ling Yong: “Want tijdens de trainingen van het Nederlands Elftal wordt natuurlijk ook veel over tactiek en strategie gesproken en die informatie mag natuurlijk niet uitlekken.”

Conditie

In een in Nederland verschijnende Chinese krant wordt een oproep geplaatst en ook wordt er een website gelanceerd met daarop de vacature. De eisen? Naast de taaleis moeten de kandidaten langer dan 1.80 meter zijn, ongeveer zes weken beschikbaar zijn, een redelijke conditie hebben en tussen de 20 en 30 jaar oud zijn.

De levende pionnen krijgen een “redelijk loon”, gratis eten en drinken, toegang tot de wedstrijden en een beter carrièreperspectief, denkt Ling Yong: “het Nederlands Elftal is natuurlijk een prachtige referentie. Bovendien groeien ze misschien wel uit tot culthelden.”