The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Opmerkelijke (voetbal)berichten - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Opmerkelijke (voetbal)berichten (/showthread.php?tid=201)



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 01-04-2008

Speciaal voor Mukkus:

Illegale schapenslachterij ontdekt
Gepost door Redactie - Bron: DAG
Gepubliceerd: dinsdag 1 april 2008 @ 14:23
Bij een veehouderij in de omgeving van Leiden is een illegale slachtplaats ontdekt. De Algemene Inspectiedienst (AID) deed de ontdekking vrijdag bij een onaangekondigde controle. In een schuur bij het bedrijf werden huiden en slachtafval van schapen gevonden.

De AID had al langer het vermoeden dat de veehouder een illegaal slachthuis bestierde, laat een woordvoerder dinsdag weten. De dienst denkt dat de slachtplaats werd gebruikt voor rituele slachtingen. Op de vloer werden verse bloedsporen aangetroffen, wat kan betekenen dat de ruimte onlangs nog steeds gebruikt was. De slachtapparaten zijn in beslag genomen.

De eigenaar van het bedrijf had geen vergunning voor het slachten van dieren. Ook waren de geslachte beesten niet gekeurd door de Voedsel en Waren Autoriteit. Tegen de eigenaar is proces-verbaal opgemaakt. De huiden en het afval van de schapen zijn vernietigd.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Flixieluv - 01-04-2008

Devlin Wrote:
Quote:AMSTERDAM - 'Levende pionnen' selecteren voor het Nederlands Elftal: dat is de opdracht voor de Nederlander van Chinese komaf Chan Ling Yong. Bondscoach Marco van Basten wil de plastic pionnen die hij in de voorbereiding voor en tijdens het EK gebruikt, vervangen door Chinezen.

Op die manier wil de bondscoach meer weerstand creëren voor zijn internationals, legt Ling Yong uit in een interview op de website Sport Knowhow XL: “Die grotere weerstand bereik je door tijdens de trainingen de plastic pionnen te vervangen door mensen. Die mensen krijgen vervolgens de taak om af en toe een voetje uit te steken als een voetballer ze probeert te passeren.”

De taak van Ling Yong is Chinezen te selecteren die in Nederland wonen, maar geen Nederlands spreken. Ling Yong: “Want tijdens de trainingen van het Nederlands Elftal wordt natuurlijk ook veel over tactiek en strategie gesproken en die informatie mag natuurlijk niet uitlekken.”

Conditie

In een in Nederland verschijnende Chinese krant wordt een oproep geplaatst en ook wordt er een website gelanceerd met daarop de vacature. De eisen? Naast de taaleis moeten de kandidaten langer dan 1.80 meter zijn, ongeveer zes weken beschikbaar zijn, een redelijke conditie hebben en tussen de 20 en 30 jaar oud zijn.

De levende pionnen krijgen een “redelijk loon”, gratis eten en drinken, toegang tot de wedstrijden en een beter carrièreperspectief, denkt Ling Yong: “het Nederlands Elftal is natuurlijk een prachtige referentie. Bovendien groeien ze misschien wel uit tot culthelden.”

Xtragaap4de niet zo heel leuke 1 april grap...


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - gittermaster - 02-04-2008

Na elf jaar Ajax vertrekken doet pijn...
Written by Jacques Happe

Tuesday, 01 April 2008
Hij kon de concurrentie met Maarten Stekelenburg, Dennis Gentenaar en Kenneth Vermeer niet aan. Keeper Marco van Duin kwam niet verder dan Jong Ajax en mag nog twee maanden het doel van de beloftes verdedigen. En daarna? “Als ik naar Feyenoord moet, dan ga ik gewoon.”


(foto: Jorg Kemner)



Marco van Duin heeft van Ajax geen nieuw contract gekregen. De doelman van Jong Ajax keept de laatste weken juist erg sterk. Beter dan daarvoor. Hij mocht zelfs als reservekeeper mee naar PSV en FC Twente. “Ja, dat is raar”, legt de Noord-Hollander uit. “Maar als het eerste een keeper nodig heeft, dan halen ze die gewoon bij de Beloften vandaan. Dan is het jammer dat je wegmoet. Ik wist het al een paar weken dat ik wegging. ik had er al een beetje rekening mee gehouden, omdat KV ook nog onder contract staat.” Maandagavond speelde Van Duin een topwedstrijd tegen Jong AZ. “Het was een fantastische overwinning; absoluut een heel goede wedstrijd.” Jong Ajax speelde in Alkmaar, vlakbij Van Duin’s woonplaats Warmenhuizen. “Veel mensen die kwamen voor mij kijken, familie en vrienden.” Heel Warmenhuizen? “Ja, zo kan je het wel zeggen, ja.” Zijn collega aan de andere kant van het veld, ex-Ajacied Joey Didulica, moest twee tegentreffers incasseren. Marco hield zijn ploeg in de eerste helft op de been. “Ach, daar sta je natuurlijk voor”, klinkt het bescheiden. “Daar sta je voor.” Maar de doelman, die dit seizoen Jong Ajax ook wedstrijden kostte, kreeg nu de complimenten van zijn coach Aron Winter. “In de eerste helft had AZ een aantal goede kansen, maar op dat moment hield Marco, die overigens een hele goede wedstrijd speelde, ons in de race.”


(foto: Victor Duran)



En toch is het over twee maanden allemaal voorbij. Elf jaar Ajacied en dan opeens niet meer voor de club uitkomen. Dat moet pijn doen. “Pijn? Ik vind het vooral jammer en natuurlijk doet het een beetje pijn. Je weet dat het moment gaat komen als je niet bij de selectie komt. Het is ook goed om eens ergens anders te kijken, maar na 11 jaar doet het wel een beetje pijn.” Marco van Duin heeft nog geen club op het oog. “Elf jaar Ajax moet de clubs toch wel aanspreken, maar ik heb nog geen idee wat ik ga doen. Dat zal de toekomst moeten uitwijzen. In principe kan ik bij elke club spelen in het betaalde voetbal. Kijk, ik ben natuurlijk wel een Ajax-supporter, maar het gaat ook om mijn carrière.” Dus behoort die club uit Rotterdam-Zuid tot de mogelijkheden? “Als ik daarvoor naar Feyenoord moet, dan ga ik gewoon. Het steekt de supporters misschien wel, maar ik blijf altijd Ajax-supporter, maar dan speel ik wel voor Feyenoord.” Tweede Jong Ajax-keeper Koen Verhoeff krijgt ook geen nieuw contract. “Dat is het leven”, stelt de jonge doelman nuchter. “Ik heb nog geen concrete aanbiedingen. Ik merk het wel en anders is het over. Er is meer in het leven dan voetbal alleen. Ja toch?”

Is hij nou echt zo naief, denkt hij dat hij na zulke afspraken daar in de armen genomen wordt?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 03-04-2008

gittermaster Wrote:Na elf jaar Ajax vertrekken doet pijn...
Written by Jacques Happe

Tuesday, 01 April 2008
Hij kon de concurrentie met Maarten Stekelenburg, Dennis Gentenaar en Kenneth Vermeer niet aan. Keeper Marco van Duin kwam niet verder dan Jong Ajax en mag nog twee maanden het doel van de beloftes verdedigen. En daarna? “Als ik naar Feyenoord moet, dan ga ik gewoon.”


(foto: Jorg Kemner)



Marco van Duin heeft van Ajax geen nieuw contract gekregen. De doelman van Jong Ajax keept de laatste weken juist erg sterk. Beter dan daarvoor. Hij mocht zelfs als reservekeeper mee naar PSV en FC Twente. “Ja, dat is raar”, legt de Noord-Hollander uit. “Maar als het eerste een keeper nodig heeft, dan halen ze die gewoon bij de Beloften vandaan. Dan is het jammer dat je wegmoet. Ik wist het al een paar weken dat ik wegging. ik had er al een beetje rekening mee gehouden, omdat KV ook nog onder contract staat.” Maandagavond speelde Van Duin een topwedstrijd tegen Jong AZ. “Het was een fantastische overwinning; absoluut een heel goede wedstrijd.” Jong Ajax speelde in Alkmaar, vlakbij Van Duin’s woonplaats Warmenhuizen. “Veel mensen die kwamen voor mij kijken, familie en vrienden.” Heel Warmenhuizen? “Ja, zo kan je het wel zeggen, ja.” Zijn collega aan de andere kant van het veld, ex-Ajacied Joey Didulica, moest twee tegentreffers incasseren. Marco hield zijn ploeg in de eerste helft op de been. “Ach, daar sta je natuurlijk voor”, klinkt het bescheiden. “Daar sta je voor.” Maar de doelman, die dit seizoen Jong Ajax ook wedstrijden kostte, kreeg nu de complimenten van zijn coach Aron Winter. “In de eerste helft had AZ een aantal goede kansen, maar op dat moment hield Marco, die overigens een hele goede wedstrijd speelde, ons in de race.”


(foto: Victor Duran)



En toch is het over twee maanden allemaal voorbij. Elf jaar Ajacied en dan opeens niet meer voor de club uitkomen. Dat moet pijn doen. “Pijn? Ik vind het vooral jammer en natuurlijk doet het een beetje pijn. Je weet dat het moment gaat komen als je niet bij de selectie komt. Het is ook goed om eens ergens anders te kijken, maar na 11 jaar doet het wel een beetje pijn.” Marco van Duin heeft nog geen club op het oog. “Elf jaar Ajax moet de clubs toch wel aanspreken, maar ik heb nog geen idee wat ik ga doen. Dat zal de toekomst moeten uitwijzen. In principe kan ik bij elke club spelen in het betaalde voetbal. Kijk, ik ben natuurlijk wel een Ajax-supporter, maar het gaat ook om mijn carrière.” Dus behoort die club uit Rotterdam-Zuid tot de mogelijkheden? “Als ik daarvoor naar Feyenoord moet, dan ga ik gewoon. Het steekt de supporters misschien wel, maar ik blijf altijd Ajax-supporter, maar dan speel ik wel voor Feyenoord.” Tweede Jong Ajax-keeper Koen Verhoeff krijgt ook geen nieuw contract. “Dat is het leven”, stelt de jonge doelman nuchter. “Ik heb nog geen concrete aanbiedingen. Ik merk het wel en anders is het over. Er is meer in het leven dan voetbal alleen. Ja toch?”

Is hij nou echt zo naief, denkt hij dat hij na zulke afspraken daar in de armen genomen wordt?

zulke uitspraken bedoel je. oprotten mettie andre van duin, wat denktie wel.... :roll:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 03-04-2008

'Neuken moet 3 tot 13 minuten duren'
Gepost door Redactie - Bron: DAG
Gepubliceerd: donderdag 3 april 2008 @ 00:56
Het neuken kan het best drie tot dertien minuten duren. Dat blijkt uit een onderzoek dat wordt gepubliceerd in de mei-editie van het Journal of Sexual Medicine. Uithoudingsvermogen is volgens dit onderzoek dus niet de sleutel tot een goed seksleven.

Voor de duidelijkheid: Het voorspel hoort niet bij de drie tot dertien minuten en een tot twee minuten neuken is echt te weinig, zeggen sekstherapeuten. Onderzoeker Eric Corty hoopt niettemin dat veel mensen opgelucht adem zullen halen nu ze weten dat ze niet de hele nacht hoeven door te gaan om hun partner tevreden te stellen. Uit eerder onderzoek blijkt overigens, zei Corty, dat zowel mannen als vrouwen willen dat het voorspel en het neuken langer duren.

Een onderzoek uit 2005 onder 1500 stellen wees uit dat het neuken gemiddeld 7,3 minuten duurt (de vrouwen hadden een stopwatch in de hand). Vooral oude en jonge mannen hebben moeite om langer door te gaan.

Ik heb altijd de afstandsbediening van de tv in de [spoiler](andere)[/spoiler] hand...


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Ekslem - 03-04-2008

ik neem aan dat ze 3 tot 13 keer stoten bedoelen! :8:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - harry_bierdop - 03-04-2008

sick, is dit echt?

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=_LHoyB81LnE">http://nl.youtube.com/watch?v=_LHoyB81LnE</a><!-- m -->


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 03-04-2008

harry_bierdop Wrote:sick, is dit echt?

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=_LHoyB81LnE">http://nl.youtube.com/watch?v=_LHoyB81LnE</a><!-- m -->

Ik wou dat ik zo'n oog-'slurf'-coördinatie had! :8:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Treesong - 03-04-2008

Ja hoor, da's echt. Olifanten zijn slimme rakkers,


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Ekslem - 04-04-2008

Op zijn PSVs....

Quote:'Ajax vergat concurrentiebeding bij vertrek Fontein'
--------------------------------------------------------------------------------
4 april 2008
Ajax heeft verzuimd een concurrentiebeding op te nemen bij de voortijdige beëindiging van de arbeidsovereenkomst met Maarten Fontein. Dat meldt De Telegraaf. De voormalige algemeen directeur van Ajax gaat per 1 mei aan de slag bij AZ. Fontein heeft bij AZ een aanstelling gekregen als directeur commerciële zaken en marketing. In die functie gaat hij zich vooral richten op internationale betrekkingen, sponsoring en strategie.

Fontein kreeg in het rapport van de commissie-Coronel bij Ajax veel kritiek. Hij bedwong bij zijn gedwongen vertrek een flinke afkoopsom. Fontein hielp Ajax onder meer aan een lucratief contract met de nieuwe hoofdsponsor Aegon. Door het ontbreken van een concurrentiebeding kan Fontein alle bedrijfsgeheimen meenemen naar de concurrent in Alkmaar. Het ontbreken van een dergelijk beding mag dan ook als een grote blunder van Ajax worden gezien.



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 04-04-2008

wat denken ze wel. waarom zou ajakkes dat vergeten zijn. ook fontein moet daar mee akkoord gaan. en dnek je dat hij dat doet? 'fontein, jij moet oprotten, maar je mag niet bij een concurrent aan de slag.' dat denk ik ook (tenzij je 10x zoveel betaalt uiteraard....).


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 04-04-2008

Ekslem Wrote:Door het ontbreken van een concurrentiebeding kan Fontein alle bedrijfsgeheimen meenemen naar de concurrent in Alkmaar. Het ontbreken van een dergelijk beding mag dan ook als een grote blunder van Ajax worden gezien.
[/quote]

Dit lijkt me ook niet correct. Dat je tekent voor bedrijfsgeheim heeft meer te maken met de interne bedrijfsvoering van Ajax en niet zozeer dat hij zijn algemene kennis en kunde mag gebruiken bij de concurrent. Dat hij zijn ervaringen bij Ajax gaat gebruiken bij AZ hou je toch niet tegen, aangezien het hier niet gaat om tastbare producten waar octrooi/patent op zit....
Maar ik ben geen jurist... :8:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bocaloca - 04-04-2008

Zeg dan ook niets :razz:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 04-04-2008

Bocaloca Wrote:Zeg dan ook niets :razz:

Kom je nog wel eens in Sweet Lake City? Lunchen? :8:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Treesong - 04-04-2008

Gerben Zonderland Wrote:
Bocaloca Wrote:Zeg dan ook niets :razz:

Kom je nog wel eens in Sweet Lake City? Lunchen? :8:

[gay]


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 04-04-2008

Treesong Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Bocaloca Wrote:Zeg dan ook niets :razz:

Kom je nog wel eens in Sweet Lake City? Lunchen? :8:

[gay]

Zo onvoorstelbaar.... :8:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bocaloca - 04-04-2008

Gerben Zonderland Wrote:
Bocaloca Wrote:Zeg dan ook niets :razz:

Kom je nog wel eens in Sweet Lake City? Lunchen? :8:


Kom er nog regelmatig , veel vrienden en familie daar zitten

Werk zelf in Den haag.

kan best een keer lunsen :razz: :8: :8:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - BIERTEAM.NET - 05-04-2008

AZ concurrentie? Undecided


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Flixieluv - 05-04-2008

Ekslem Wrote:Op zijn PSVs....

Quote:'Ajax vergat concurrentiebeding bij vertrek Fontein'
--------------------------------------------------------------------------------
4 april 2008
Ajax heeft verzuimd een concurrentiebeding op te nemen bij de voortijdige beëindiging van de arbeidsovereenkomst met Maarten Fontein. Dat meldt De Telegraaf. De voormalige algemeen directeur van Ajax gaat per 1 mei aan de slag bij AZ. Fontein heeft bij AZ een aanstelling gekregen als directeur commerciële zaken en marketing. In die functie gaat hij zich vooral richten op internationale betrekkingen, sponsoring en strategie.

Fontein kreeg in het rapport van de commissie-Coronel bij Ajax veel kritiek. Hij bedwong bij zijn gedwongen vertrek een flinke afkoopsom. Fontein hielp Ajax onder meer aan een lucratief contract met de nieuwe hoofdsponsor Aegon. Door het ontbreken van een concurrentiebeding kan Fontein alle bedrijfsgeheimen meenemen naar de concurrent in Alkmaar. Het ontbreken van een dergelijk beding mag dan ook als een grote blunder van Ajax worden gezien.

:roll: Staat dat echt in de telegraaf??? Wat loopt die telegraaf dan toch te kneuzen met hun pseudo-juridisch gekeutel... Eerst de "dagvaardingen" van ma hol away, en nu weer dit... @Ekslem: lijkt wel alsof de televaag dezelfde juridisch adviseurs heeft als psv... :razz:

Mislukte tabloid. Hier klopt dus niks van.

(i) stond er misschien al in zijn arbeidscontract een concurrentiebeding? Lijkt mij goed mogelijk en zelfs voor de hand liggen. Dan hoef je hem toch echt niet ook in de eindregeling op te nemen! ::S
(ii) @waf: met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is daar gewoon (zeer gebruikelijk) over onderhandeld bij de "eindregeling". Alsof Ajax dat "vergeet"! En dan kan Fonteijn prima (in ruil voor een deeltje afkoopsom) bedingen dat een eerder gesloten concurrentiebeding vervalt, of (idd) weigeren om een nieuwe aan te gaan?
(iii) bedrijfsgeheimen zijn geregeld in een geheimhoudingsbeding!!, niet in een concurrentiebeding.

LEKKER, TELEVAAG!


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 05-04-2008

[Image: 0404fontein.jpg]


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 07-04-2008

Kesler: 'Kampioen PSV moet wachten op de schaal'
06/04/2008 13:26

Mocht PSV zondag het landskampioenschap veroveren, dan zullen de Eindhovenaren toch nog niet de kampioensschaal ontvangen. Dat maakte Henk Kesler, directeur van de KNVB bekend na het overlijden van bondsvoorzitter Jeu Sprengers.

'Protocollair is met PSV afgesproken dat de schaal niet wordt uitgereikt', verklaarde Kesler via het ANP. 'De KNVB vindt dat op deze dag niet gepast. Overigens acht ik de kans zeer klein dat PSV vandaag het kampioenschap verovert.' PSV moet winnen van Heracles Almelo, terwijl Ajax in de fout moet gaan tegen De Graafschap.

Kesler was al met de schaal op weg naar Eindhoven, maar toen hij onderweg het bericht ontving dat Sprengers was overleden, keerde hij om. 'We zijn bij de KNVB diep bedroefd en zeer onder de indruk. We wisten natuurlijk dat hij ziek was. Maar dit komt toch als een verrassing. Hij is de laatste dagen heel hard achteruit gegaan.'

'Dankzij Jeu Sprengers stonden het betaalde voetbal en het amateurvoetbal niet meer lijnrecht tegenover elkaar. Hij regeerde via het poldermodel en voorkwam op die manier conflicten. Sprengers heeft voor de KNVB ook heel goed werk bij de UEFA verricht. Ook bij de Europese voetbalbond werd heel goed naar hem geluisterd. Zijn dood is voor iedereen bij de KNVB een heel groot verlies.'

-
[-(
Tegen NEC toevallig gezien hoe zoiets gaat. Er komt een hulpje met de schaal naar het stadion, kwartier later ging Reker naar binnen om even later met de de schaal naar zn auto te lopen, deze in zn kofferbak te leggen en achter het stuur te gaan zitten. Even wachten op de cameraploegen, uitstappen, koffer met alle camera's erop uit de kofferbak halen en ermee t stadion inlopen, daar waar zowel hij als de schaal al eerder waren. Xtragaap4de


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bocaloca - 07-04-2008

Ajax gaat mogelijk met Arsenal samenwerken
Uitgegeven: 7 april 2008 09:39

LONDEN - Ajax gaat volgend seizoen mogelijk samenwerken met Arsenal. Marco van Basten, de toekomstige hoofdcoach van de Amsterdamse club, sprak vorige week in Londen met zijn collega Arsene Wenger over de mogelijkheid om jonge veelbelovende spelers te huren. Dat heeft de Franse trainer van Arsenal in het clubblad van zijn vereniging bevestigd.

Van Basten bezocht het duel in de Champions league tussen Arsenal en Liverpool. "Hij is ook op ons trainingscomplex geweest", liet Wenger noteren. "We hebben daar over het EK en over Ajax gesproken."

"Hij heeft verteld hoe hij daar wil gaan werken en dat lijkt een beetje op de manier hoe we het bij Arsenal doen. Daarnaast hebben we gesproken over de mogelijkheid dat Ajax spelers van ons op huurbasis zou kunnen overnemen."

Van Basten vertelde tijdens zijn presentatie als toekomstig coach al dat hij Ajax op meerdere posities mag versterken. Hij dacht niet alleen aan aankopen maar wilde ook van Europese topclubs weten of Ajax talenten kon huren.

© ANP


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 08-04-2008

‘Makaay mee naar Spelen’
Uitgegeven: 8 april 2008 10:10
Laatst gewijzigd: 8 april 2008 10:10

AMSTERDAM - Roy Makaay is zeker van een plek in de Nederlandse voetbalselectie voor de Olympische Spelen. "Als Makaay fit is en alles normaal is en Feyenoord niet de tweede plek haalt, waardoor het in de voorronde van de Champions League speelt, gaat Makaay mee", verklaarde coach Foppe de Haan.

Dirk Kuijt gaat waarschijnlijk niet mee. “Kuijt is kandidaat, alleen de kans dat hij meegaat is niet groot”, aldus De Haan. Zijn club Liverpool geeft Kuijt vanwege clubverplichtingen waarschijnlijk niet vrij en dat geldt voor meerdere internationals van buitenlandse clubs.

Dispensatie
Naar de Spelen mogen in principe alleen spelers die op of na 1 januari 1985 geboren zijn, maar elk land mag drie dispensatiespelers meenemen. Meerdere Nederlandse A-internationals stelden zich al beschikbaar. De Haan wilde de overige namen van mogelijke dispensatiespelers niet prijsgeven.

Hij gaf wel aan dat op zijn voorlopige spelerslijst veel spelers van het grote Oranje staan. “Ik moest wat namen opgeven, zo’n stuk of veertig geloof ik. Uit die lijst moet ik dus kiezen. En dan neem je geen enkel risico, zo’n beetje het hele Nederlands Elftal zit erbij, plus alles dat daar onder zit.”

Als je een, nog actieve, spits mee wilt nemen die niet bij het grote Oranje zit, maar nog wel op het hoogste niveau speelt, maar die niet (over) belast wordt door voorrondes in welke EC dan ook, wie zijn dan andere opties?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Voyou - 08-04-2008

Gerben Zonderland Wrote:‘Makaay mee naar Spelen’
Uitgegeven: 8 april 2008 10:10
Laatst gewijzigd: 8 april 2008 10:10

AMSTERDAM - Roy Makaay is zeker van een plek in de Nederlandse voetbalselectie voor de Olympische Spelen. "Als Makaay fit is en alles normaal is en Feyenoord niet de tweede plek haalt, waardoor het in de voorronde van de Champions League speelt, gaat Makaay mee", verklaarde coach Foppe de Haan.

Dirk Kuijt gaat waarschijnlijk niet mee. “Kuijt is kandidaat, alleen de kans dat hij meegaat is niet groot”, aldus De Haan. Zijn club Liverpool geeft Kuijt vanwege clubverplichtingen waarschijnlijk niet vrij en dat geldt voor meerdere internationals van buitenlandse clubs.

Dispensatie
Naar de Spelen mogen in principe alleen spelers die op of na 1 januari 1985 geboren zijn, maar elk land mag drie dispensatiespelers meenemen. Meerdere Nederlandse A-internationals stelden zich al beschikbaar. De Haan wilde de overige namen van mogelijke dispensatiespelers niet prijsgeven.

Hij gaf wel aan dat op zijn voorlopige spelerslijst veel spelers van het grote Oranje staan. “Ik moest wat namen opgeven, zo’n stuk of veertig geloof ik. Uit die lijst moet ik dus kiezen. En dan neem je geen enkel risico, zo’n beetje het hele Nederlands Elftal zit erbij, plus alles dat daar onder zit.”

Als je een, nog actieve, spits mee wilt nemen die niet bij het grote Oranje zit, maar nog wel op het hoogste niveau speelt, maar die niet (over) belast wordt door voorrondes in welke EC dan ook, wie zijn dan andere opties?

Kluivert? Niet dat hij nou zo'n goede indruk achterlaat bij Lille maar hij voldoet wel aan je eis. Ook Koevermans wellicht, ik betwijfel of hij mee gaat naar het EK.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Box Brother - 08-04-2008

Voyou Wrote:Kluivert? Niet dat hij nou zo'n goede indruk achterlaat bij Lille maar hij voldoet wel aan je eis. Ook Koevermans wellicht, ik betwijfel of hij mee gaat naar het EK.

Als Koevermans meegaat zal Lange Jan niet meegaan... wellicht dat hij dan wel meegaat naar de OS ?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Ekslem - 08-04-2008

Lange Jan gaat wel mee ipv Koevermans. Lange jan is in de rol van pinchitter beter dan Koevermans. Kan meer oorlog maken en er in klunen.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 08-04-2008

Ekslem Wrote:Lange Jan gaat wel mee ipv Koevermans. Lange jan is in de rol van pinchitter beter dan Koevermans. Kan meer oorlog maken en er in klunen.

Ik wist niet dat Jan zo'n goede 'schaatser' was. Maar met 3 echte spitsen (Ruud, KJH en Jan) en 2 gelegenheidsspitsen Persie en Babbel (hoewel deze wel af zal vallen als Robben fit is) zit je voorin ook wel vol.

Maar weer on-topic: Foppe kiest voor Makaay omdat die heel veel internationale ervaring op het hoogste niveau heeft, rust uitstraalt naar jonge spelers en een basisplaats heeft. Koef is te vaak bankzitter bij PSV en wordt ook daar vaak gebruikt als pinchhitter. Kluivert is geen optie omdat ze zelfs bij zijn club blij zijn als hij een keertje fit is.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Ekslem - 08-04-2008

Gerben, wat ben jij toch ongelooflijk af en toe #-o


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 08-04-2008

Ekslem Wrote:Gerben, wat ben jij toch ongelooflijk af en toe #-o

Als je kleunen bedoelt (en dat vermoed ik), waarom zet je er dat dan niet neer?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - BIERTEAM.NET - 08-04-2008

van Basten is fan van Babel, die zit er echt wel bij...