The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Opmerkelijke (voetbal)berichten - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Opmerkelijke (voetbal)berichten (/showthread.php?tid=201)



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bumme - 17-02-2009

Peter Wrote:Nog wezen kijken Mukkus? Wast iets? En komen der in Friesland altijd 18.000 mensen kijken naar t 2e? :eeeek:

Voorjaarsvakantie hier, er zullen wel heel veel kinderen geweest zijn?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Davydoff - 17-02-2009

Feest bij Johan Derksen! Jonker weg bij Willem II


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Winstonicus - 17-02-2009

Davydoff Wrote:Feest bij Johan Derksen! Jonker weg bij Willem II

jammer nu pas, had hem bij ttt ingevuld als eerste ontslagen coach van het jaar 2008/2009 Icon_twisted


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 17-02-2009

Bumme Wrote:
Peter Wrote:Nog wezen kijken Mukkus? Wast iets? En komen der in Friesland altijd 18.000 mensen kijken naar t 2e? :eeeek:

Voorjaarsvakantie hier, er zullen wel heel veel kinderen geweest zijn?

Inderdaad veel kinderen (via de Kidsclub) en de mensen op de wachtlijst (rond de 6.000) krijgen een kaartje. Vorig jaar tussen Jong Heerenveen en Jong Ajax was het zelfs uitverkocht. Aardige ervaring voor de spelers van de reserveteams.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - harry_bierdop - 18-02-2009

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.detrouwehonden.nl/dbid=8186/tpl=1901/lasse-sch-ne-nieuwe-speler-vitesse">http://www.detrouwehonden.nl/dbid=8186/ ... er-vitesse</a><!-- m -->


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Winstonicus - 18-02-2009

Raadsels rond zelfbewegende grafsteen

AALSUM - De politie in Friesland staat voor een raadsel omdat een grafsteen uit zichzelf beweegt. Woensdag maakte de politie bekend dat die steen de 'dader' is van een vermeende grafschennis bij een kerk in het Friese dorpje Aalsum.

Na vier aangiftes van grafschennis stelde de politie een onderzoek in. De politie hing een camera op om de daders te kunnen achterhalen.

Op de beelden van de camera zijn echter geen daders te bekennen. De steen, die 450 kilo weegt, verschuift een meter binnen een aantal seconden.

Volgens een woordvoerder van de politie gaat het om een natuurlijk verschijnsel. ''We onderzoeken nu wat de precieze oorzaak is.''

Speculaties over de oorzaak van de verschuiving zijn er volop. De vrouw van de koster van de Aalsumer kerk meent dat de steen door de zon krimpt en uitzet.

Zowel de politie als een woordvoerder van Steenhouwerij Buitenpost, die de steen overigens niet geleverd heeft, kan deze theorie niet bevestigen.

''Het zou wat mij betreft alleen een dikke muskusrat kunnen zijn,' aldus de woordvoerder van de steenhouwerij.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Davydoff - 18-02-2009

Quote:Billenknijpen voor iedereen die Roda JC een warm hart toedraagt. De gemeenteraad in Kerkrade beslist woensdagavond of er voor drie miljoen euro steun wordt verleend aan de eredivisieclub. ‘Doen we dat niet, dan haalt Roda het eind van de maand niet meer,’ zei CDA-fractievoorzitter Max Ruiters dinsdag al tegen De Telegraaf. Een faillissement van Roda JC zou betekenen dat de club zijn eredivisieplaats kwijtraakt. Voor de ranglijst zou dat immense gevolgen hebben.

De officiële KNVB-regels leren ons dat bij uitsluiting van een team uit de competitie alle reeds behaalde resultaten worden geschrapt. Dat zou betekenen dat AZ zes punten moet inleveren, omdat het twee keer won van Roda JC. FC Twente en PSV zijn spekkoper, want beide ploegen hoeven maar één punt af te staan en lopen in op de koploper. De achterstand van FC Twente op AZ wordt verkleind van negen naar vier punten en de titelrace is weer open. Nummer drie Ajax verliest drie punten en het gat met FC Twente wordt vergroot van drie naar vijf punten.

Ook lager op de ranglijst zorgt een mogelijke uitsluiting van Roda JC voor een aardverschuiving. NAC Breda is de klos. De ploeg van Robert Maaskant verliest zes punten en wordt ingehaald door NEC. Feyenoord ziet het degradatiespook nog dichterbij komen. De Rotterdammers stonden zes punten boven de gevreesde streep, maar dat verschil wordt verkleind tot drie. ADO Den Haag stijgt twee plaatsen en voor FC Volendam, dat drie punten verliest, is degradatie bijna een feit.

‘Het is natuurlijk sportief gezien een onwenselijke situatie,’ reageert Renske Bruinsma, persvoorlichter bij de KNVB tegenover Sportweek. ‘Toch kunnen we niet anders dan alle uitslagen schrappen, omdat je anders een ongelijke verdeling van het aantal wedstrijden krijgt. Mocht de situatie zich voordoen, komen clubs waarschijnlijk in opstand, maar zo zijn de regels nu eenmaal. Het is heel vervelend, maar uitsluiting van een team heeft altijd gevolgen voor de ranglijst.’

Hoe de strijd tegen degradatie gaat verlopen zonder Roda JC, is binnen de KNVB nog onduidelijk. Het meest waarschijnlijk is dat nummer 15 van de ranglijst het nacompetitiestokje overneemt. Het ligt volgens de voetbalbond niet voor de hand om een ploeg uit de Jupiler League door te schuiven naar de play-offs voor eredivisievoetbal. © Sportweek

Puntenverlies per club bij uitsluiting Roda JC
(Aantal gewonnen punten wordt van huidige totaal afgetrokken):
1. AZ: - 6 punten, - 3 doelpunten voor, 0 tegen
2. FC Twente: - 1 punt, -1 doelpunt voor, - 1 doelpunt tegen
3. Ajax: - 3 punten, - 1 doelpunt voor, 0 tegen
4. PSV: - 1 punt, - 3 doelpunten voor, - 4 doelpunten tegen
5. SC Heerenveen: - 4 punten, - 4 doelpunten voor, - 2 doelpunten tegen
6. FC Groningen: - 3 punten, - 5 doelpunten voor, - 2 doelpunten tegen
7. FC Utrecht: - 3 punten, - 3 doelpunten voor, - 1 doelpunt tegen
8. NAC Breda: - 6 punten, - 4 doelpunten voor, 0 tegen
9. NEC Nijmegen: - 0 punten, - 0 doelpunten voor, - 3 doelpunten tegen
10. Vitesse: - 0 punten, - 0 doelpunten voor, - 3 doelpunten tegen
11. Willem II: - 3 punten, - 2 doelpunten voor, - 1 doelpunt tegen
12. Feyenoord: - 3 punten, - 4 doelpunten voor, geen tegengoal
13. Sparta Rotterdam: - 4 punten, - 3 doelpunten voor, - 2 doelpunten tegen
14. Heracles Almelo: - 3 punten, - 3 doelpunten voor, -3 doelpunten tegen
15. ADO Den Haag: - 1 punt, - 1 doelpunt voor, -1 doelpunt tegen
16. Roda JC (-) -
17. De Graafschap: - 1 punt, - 1 doelpunt voor, - 1 doelpunt tegen
18. FC Volendam: - 3 punten, - 3 doelpunten voor, - 1 doelpunt tegen

Fictieve stand na uitsluiting Roda JC:
1. AZ 51 punten, doelsaldo 46-14 (kampioen, Champions League)
2. FC Twente 47 punten, doelsaldo 44-21 (voorronde Champions League)
3. Ajax 42 punten, doelsaldo 49-27 (UEFA Cup)
4. PSV 41 punten, doelsaldo 46-21 (UEFA Cup)
5. SC Heerenveen 38 punten, doelsaldo 42-39 (play-offs UEFA Cup)
6. FC Groningen 37 punten, doelsaldo 38-23 (play-offs UEFA Cup)
7. FC Utrecht 34 punten, doelsaldo 32-25 (play-offs UEFA Cup)
8. NEC Nijmegen 32 punten, doelsaldo 30-23 (play-offs UEFA Cup)
9. NAC Breda 29 punten, doelsaldo 29-36
10. Vitesse 26 punten, doelsaldo 23-30
11. Willem II 22 punten, doelsaldo 25-36
12. Feyenoord 21 punten, doelsaldo 29-33
13. ADO Den Haag 21 punten, doelsaldo 23-37
14. Sparta Rotterdam 20 punten, doelsaldo 32-46
15. Heracles Almelo 20 punten, doelsaldo 21-35
16. De Graafschap 16 punten, doelsaldo 14-44
17. FC Volendam 12 punten, doelsaldo 23-56 (degradatie naar Jupiler League)

Eredivisieduels Roda JC 2008/2009:
30-08-08 Roda JC - FC Twente 1-1 (0-0)
14-09-08 Ajax - Roda JC 1-0 (0-0)
21-09-08 Roda JC - NAC Breda 0-3 (0-0)
28-09-08 Sparta Rotterdam - Roda JC 2-2 (1-0)
04-10-08 Heracles Almelo - Roda JC 2-0 (0-0)
18-10-08 Roda JC - SC Heerenveen 2-2 (0-1)
25-10-08 PSV - Roda JC 2-3 (0-1)
28-10-08 Roda JC - AZ 0-2 (0-1)
02-11-08 Roda JC - Feyenoord 0-4 (0-0)
08-11-08 Willem II - Roda JC 2-1 (1-0)
15-11-08 Roda JC - NEC 3-0 (2-0)
21-11-08 FC Volendam - Roda JC 3-1 (2-1)
29-11-08 De Graafschap - Roda JC 1-1 (0-0)
13-12-08 ADO Den Haag - Roda JC 1-1 (1-1)
20-12-08 Roda JC - FC Groningen 2-5 (1-1)
28-12-08 FC Utrecht - Roda JC 3-1 (3-0)
18-01-09 Roda JC - PSV 1-1 (0-0)
24-01-09 SC Heerenveen - Roda JC 2-0 (1-0)
30-01-09 Roda JC - Heracles Almelo 3-1 (1-0)
04-02-09 AZ - Roda JC 1-0 (0-0)
07-02-09 Roda JC - Sparta Rotterdam 0-1 (0-0)
14-02-09 NAC Breda - Roda JC 1-0 (1-0)



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bakke - 18-02-2009

Denk eerder dat ze niemand zullen laten degraderen, want twee teams direct laten promoveren is ook weer competitie-verarming. Maar als het echt doorgaat wat SW suggereert, is dat een flinke klap voor een paar ploegen.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Davydoff - 18-02-2009

Roda is één van de weinige clubs waar Volendam WEL van heeft gewonnen. Dus dat is wel balen. Voordeel is dat FC Volendam direct in de halve finale van de beker staat.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bumme - 18-02-2009

Davydoff Wrote:Roda is één van de weinige clubs waar Volendam WEL van heeft gewonnen. Dus dat is wel balen. Voordeel is dat FC Volendam direct in de halve finale van de beker staat.

Lijkt mij niet. FC Lienden keert gewoon terug in de beker.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 18-02-2009

Uitsluiten die hap dus. :p


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - gittermaster - 18-02-2009

:roll: :roll: De komende vijf jaar geen uitfans bij de klassiekers
18-02-09
De wedstrijden tussen de hoofdmacht van Ajax en feyenoord worden de komende vijf jaar zonder de supporters van de bezoekende club gespeeld. Dit heeft de KNVB laten weten, na overleg dat woensdagavond plaatsvond tussen de burgemeesters Cohen (Amsterdam), Aboutaleb (Rotterdam), bestuurders van Ajax, feyenoord en de KNVB.


AjaxF-side.NL
De periode van afkoeling wordt na twee jaar geëvalueerd, waarna de termijn eventueel ingekort kan worden. De beslissing volgt op de incidenten van afgelopen week, van de wedstrijden van zowel de eerste elftallen als de beloftenteams.

‘Ondanks de eerdere waarschuwingen die clubs en burgemeesters aan de aanhang hebben gegeven, is er blijvend sprake van misdragingen, geweldsincidenten en spreekkoren,’ meldt de KNVB in een persbericht. ‘Naar aanleiding van supportersrellen is in 2005 door de burgemeesters, clubs en KNVB destijds afgesproken dat als er zich bij de volgende wedstrijden weer ongeregeldheden voordoen, dit zogenaamde ‘vijf-jaar-regime’ van kracht zal worden.’

Gezocht
Afgelopen zondag beperkte de ongeregeldheden zich tot enkele opstootjes bij de aankomst van de feyenoord-aanhang. Tijdens de wedstrijd waren spreekkoren minimaal hoorbaar. De gefrustreerde feyenoord-fans scandeerden na afloop bij het verlaten van het stadion wel wat leuzen. Op zich gebeurde er dus niet echt veel bijzonders meer dan de afgelopen edities van 2006 en 2007. Het lijkt er daardoor op dat er bewust naar een aanleiding gezocht is om tot de vijfjaars-sanctie over te gaan en die is er altijd wel te vinden...

Geen knip voor de neus
Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam zegt het spijtig te vinden dat het besluit over het weren van de uit-supporters de echte voetballiefhebbers treft. Hij zei dat woensdag na afloop van de besprekingen in Zeist. Volgens Aboutaleb waren de consequenties van de ongeregeldheden van te voren duidelijk gemeld. Hij noemt de relschoppers 'geen knip voor de neus waard'.

In Zeist zijn de beelden bekeken van de ongeregeldheden. Volgens Aboutaleb ging het om honderden relschoppers die al lang van te voren de feyenoord-supporters stonden op te wachten.
AjaxF-side.NL


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Winstonicus - 19-02-2009

Een jochie van zes jaar met Algerijnse roots, woonachtig in Frankrijk en nu al in de belangstelling van Chelsea en Real Madrid. Het laat zich raden: Madin Muhammad wordt op internet de nieuwe Zinedine Zidane genoemd. De video op Youtube, is inmiddels meer dan een half miljoen keer bekeken en het moet gezegd worden dat hij de pirouette van Zidane in ieder geval goed onder de knie heeft. (The Telegraph)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=10FKWOn4qGA[/youtube]


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - gittermaster - 19-02-2009

:eeeek:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bakke - 19-02-2009

Cool. Hopelijk blijft hij ook oog houden voor zijn medespelers...


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Davydoff - 20-02-2009

Quote:De Amsterdamse amateurclub Türkiyemspor is met onmiddellijke ingang uit de competitie genomen. De hoofdklasser, in 2006 nog kampioen bij de zondagamateurs, verkeert al geruime tijd in ernstige financiële moeilijkheden en is niet meer te redden. Dinsdag beslist de rechter op verzoek van de belastingdienst over het faillissement.

Dan houdt de vereniging definitief op te bestaan. Alle tot dusver gespeelde wedstrijden worden geschrapt. Daardoor raakt kampioenskandidaat AFC zes punten kwijt en voert Haaglandia nu de ranglijst aan in de Hoofdklasse A, waaruit nog maar één andere club rechtstreeks zal degraderen.

Turkiyemspor werd opgericht in 1987, toen nog Çaglayanspor geheten, en klom mede dankzij goede sponsoring binnen de kortste keren op naar het hoogste amateurniveau. De problemen begonnen toen voorzitter en financier Nedim Imaç twee jaar geleden werd doodgeschoten.



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 20-02-2009

sowieso kak aan van die buitenlandse verenigingen. als ze alleen met turken willen spelen moeten ze lekker wegblijven hier.

wel mooi dat ook afc hierdoor verneukt wordt. :razz:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Treesong - 20-02-2009

Davydoff Wrote:mede dankzij goede sponsoring

Davydoff Wrote:financier Nedim Imaç twee jaar geleden werd doodgeschoten.

Die sponsoring kwam vast tot stand door de verkoop van pita-broodjes :waf:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Davydoff - 20-02-2009

waf Wrote:sowieso kak aan van die buitenlandse verenigingen. als ze alleen met turken willen spelen moeten ze lekker wegblijven hier.

Met alleen Turken werden ze geen kampioen van de hoofdklasse. En wat is dit voor vreemde Geert Wilders praat?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 20-02-2009

ik heb er gewoon schijt aan als ze elkaar op zoeken en kennelijk niet willen mengen met het land waar ze veel aan te danken hebben. ik heb ook vaak zat tegen clubs gespeeld met aleen maar turken, marokkanen of weet ik veel wat. als ze het niet leuk vinden met nederlanders, wat doen ze dan hier?

dat is imo ook helemaal niet discriminerend en ligt in de lijn met mijn mening over nederlandse marokkanen die er voor kiezen voor marokko te voetballen. als je daarvoor kiest vind ik dat prima, maar dan begrijp ik niet waarom je niet ophoepelt naar dat land. als je daar meer mee hebt ga dan ook daar je ei leggen. als je hier blijft is dat alleen omdat je wilt profiteren van ons land en niet omdat je het 'liefhebt'. in ieder geval niet voldoende.

dus.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Kennemerland - 20-02-2009

waf Wrote:ik heb er gewoon schijt aan als ze elkaar op zoeken en kennelijk niet willen mengen met het land waar ze veel aan te danken hebben. ik heb ook vaak zat tegen clubs gespeeld met aleen maar turken, marokkanen of weet ik veel wat. als ze het niet leuk vinden met nederlanders, wat doen ze dan hier?

dat is imo ook helemaal niet discriminerend en ligt in de lijn met mijn mening over nederlandse marokkanen die er voor kiezen voor marokko te voetballen. als je daarvoor kiest vind ik dat prima, maar dan begrijp ik niet waarom je niet ophoepelt naar dat land. als je daar meer mee hebt ga dan ook daar je ei leggen. als je hier blijft is dat alleen omdat je wilt profiteren van ons land en niet omdat je het 'liefhebt'. in ieder geval niet voldoende.

dus.

Holland
Michigan
USA
[Image: SuperStock_3800-318.jpg]

Eigenlijk vind je dus ook dat Nederlanders die in het buitenland voetballen, niet voor het Nederlands elftal moeten worden opgeroepen. Ze "profiteren" anders alleen van het 'buitenland'.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Davydoff - 20-02-2009

waf Wrote:ik heb er gewoon schijt aan als ze elkaar op zoeken en kennelijk niet willen mengen met het land waar ze veel aan te danken hebben. ik heb ook vaak zat tegen clubs gespeeld met aleen maar turken, marokkanen of weet ik veel wat. als ze het niet leuk vinden met nederlanders, wat doen ze dan hier?

dat is imo ook helemaal niet discriminerend en ligt in de lijn met mijn mening over nederlandse marokkanen die er voor kiezen voor marokko te voetballen. als je daarvoor kiest vind ik dat prima, maar dan begrijp ik niet waarom je niet ophoepelt naar dat land. als je daar meer mee hebt ga dan ook daar je ei leggen. als je hier blijft is dat alleen omdat je wilt profiteren van ons land en niet omdat je het 'liefhebt'. in ieder geval niet voldoende.

dus.

Het gaat hier om tweede en derde generaties Turken die in Nederland zijn geboren en daarom zijn ze hier. Jij gaat er meteen vanuit dat ze NIET met Nederlanders willen voetballen, maar ze willen gewoon met andere Nederlandse Turken voetballen. Daar is toch niets mis mee en zeker niet iets om je druk over te maken.

Nederlanders zoeken elkaar in het buitenland ook altijd op en richten ook clubjes op. Een beetje in touch blijven met de cultuur van je ouders en grootouders. Niet mis mee.

The Dutch Community of Melbourne established the Wilhelmina Soccer Club that was one the most powerful teams of the 1960’s. It also recruited some very good players from Holland.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 20-02-2009

Davydoff Wrote:Het gaat hier om tweede en derde generaties Turken die in Nederland zijn geboren en daarom zijn ze hier. Jij gaat er meteen vanuit dat ze NIET met Nederlanders willen voetballen, maar ze willen gewoon met andere Nederlandse Turken voetballen. Daar is toch niets mis mee en zeker niet iets om je druk over te maken.

jij hebt duidelijk nog nooit een wedstrijd tegen zo'n team gevoetbald. maar ik zou nog ee beetje met je mee kunnen gaan als deze gasten dat doen binnen een bestaande vereniging. maar als dit je doel is, waarom moeten er dan verenigingen als turkyimspor opgericht worden? ook in rotterdam heb je een serie van die clubs en daar is altijd heibel. ze creeeren zelf een wij-zij. ik heb totaal niet de indruk dat zij enig respect voor nederland hebben. ze vinden allemaal (in dit geval) turkije het mooiste dat er is. als ik turkije het mooiste vond wat er was, ging ik er wonen.

Quote:Nederlanders zoeken elkaar in het buitenland ook altijd op en richten ook clubjes op. Een beetje in touch blijven met de cultuur van je ouders en grootouders. Niet mis mee.

nederlanders die hedentendage in het buitenland wonen hebben doorgaans niet zo veel met nederland. die trekken de wijde wereld om andere culturen te leren kennen en die hebben daar ook respect voor zonder te pas en te onpas te roepen dat nederland het mooiste is dat er is. het is echt een verschrikkelijk slechte vergelijking.

Quote:The Dutch Community of Melbourne established the Wilhelmina Soccer Club that was one the most powerful teams of the 1960’s. It also recruited some very good players from Holland.
toe maar. nou, ik vind ook dat knap treurig. en als het turken zouden zijn hadden ze het voetbal club wilhelmina genoemd. gewoon in de eigen taal, kan jou het verrotten.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Fred Naaigaren - 21-02-2009

Quote: 28' Real Madrid [3 - 0] Real Betis
7' [1 - 0] G. Higuain
15' [2 - 0] K.J. Huntelaar
24' [3 - 0] K.J. Huntelaar

Er is er eentje goed bezig daar binnen het halve uur.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Haggie - 21-02-2009

KJH is los. Het is hem gegund :Big Grin


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 22-02-2009

Kennemerland Wrote:Eigenlijk vind je dus ook dat Nederlanders die in het buitenland voetballen, niet voor het Nederlands elftal moeten worden opgeroepen. Ze "profiteren" anders alleen van het 'buitenland'.

als wiskunde leraren dit soort oerdomme interpretaties weten te maken is het vast niet best gesteld met het nederlandse onderwijs.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Kennemerland - 22-02-2009

waf Wrote:
Kennemerland Wrote:Eigenlijk vind je dus ook dat Nederlanders die in het buitenland voetballen, niet voor het Nederlands elftal moeten worden opgeroepen. Ze "profiteren" anders alleen van het 'buitenland'.

als wiskunde leraren dit soort oerdomme interpretaties weten te maken is het vast niet best gesteld met het nederlandse onderwijs.

Marokkanen die in Nederland voetballen, moeten in jouw ogen 'dus' kiezen voor Oranje.
Anders zijn het profiteurs...

Rick Smit die in de VS basketbalde, mocht in jouw ogen dus niet voor Nederland basketballen.
't Was anders een profiteur in de VS...


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Amor Fati - 22-02-2009

Kennemerland Wrote:Marokkanen die in Nederland voetballen, moeten in jouw ogen 'dus' kiezen voor Oranje.
Anders zijn het profiteurs...

Rick Smit die in de VS basketbalde, mocht in jouw ogen dus niet voor Nederland basketballen.
't Was anders een profiteur in de VS...


Die vergelijking klopt natuurlijk niet helemaal... Rick Smits is gewoon gaan basketballen in 's werelds sterkste competitie. Volgens die redenering zou Huntelaar nu voor Spanje uit moeten komen...


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Berend Botje - 23-02-2009

Amor Fati Wrote:Volgens die redenering zou Huntelaar nu voor Spanje uit moeten komen...

Nee, Huntelaar zou dan niet meer voor Nederland mogen/moeten uitkomen. Dat is iets anders.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 23-02-2009

Kennemerland Wrote:
waf Wrote:
Kennemerland Wrote:Eigenlijk vind je dus ook dat Nederlanders die in het buitenland voetballen, niet voor het Nederlands elftal moeten worden opgeroepen. Ze "profiteren" anders alleen van het 'buitenland'.

als wiskunde leraren dit soort oerdomme interpretaties weten te maken is het vast niet best gesteld met het nederlandse onderwijs.

Marokkanen die in Nederland voetballen, moeten in jouw ogen 'dus' kiezen voor Oranje.
Anders zijn het profiteurs...

Rick Smit die in de VS basketbalde, mocht in jouw ogen dus niet voor Nederland basketballen.
't Was anders een profiteur in de VS...

ik vind het echt onthutsend dat ik dit een wiskunde leraar moet uitleggen.

rik smits is niet geboren in amerika. rik smits is daar gaan werken en altijd nederlander gebleven. rik smits heeft geen amerikaans paspoort. en dat geldt voor bijna alle expats.

ik heb helemaal niets tegen expats, ik heb helemaal niets tegen buitenlanders die hier komen voetballen en bij hun eigen land interlands voetballen.

marokkanen als appelvlaai, el amadi, aissati zijn hier geboren. hun ouders zijn hier gekomen, allemaal prima, maar ze niet alleen die ouders, maar kennelijk ook hun kinderen hebben nog altijd meer met marokko dan met nederland. vind ik allemaal prima, maar als het daar beter en leuker is, en als je daar trotser op bent, ga dan ook een keer terug. maar nee, dat doen ze niet, want het is een kansloze bende daar voor ze.

hoe het ook zij, als deze mensen een voorkeur hebben voor marokko, heoven ze wat mij betreft geen nederlands paspoort te hebben. bovendien vind ik het bepaald ondankbaar tov ons land.