The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Opmerkelijke (voetbal)berichten - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Opmerkelijke (voetbal)berichten (/showthread.php?tid=201)



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 27-05-2009

Treesong Wrote:Maar we zijn het er over eens dat het geleuter van Rutte een halfslachtige poging is om volk van Wilders in te pikken. De achterliggende gedachte vindt zijn grond dus in het populisme :wink:

ja, maar zo is elk politiek standpunt populisme.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Treesong - 27-05-2009

Mwoah, iets genuanceerder mag wel. Een politiek standpunt vindt m.i. zijn grond in het populisme wanneer deze tot doel heeft de onderbuikgevoelens van het domme volk aan te spreken. Aangezien het sinds Pim duidelijk is geworden dat daar de zetels zijn te scoren, zijn de politieke standpunten de laatste jaren in het algemeen een stuk populistischer geworden :-"


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 27-05-2009

waf Wrote:
Treesong Wrote:Maar we zijn het er over eens dat het geleuter van Rutte een halfslachtige poging is om volk van Wilders in te pikken. De achterliggende gedachte vindt zijn grond dus in het populisme :wink:

ja, maar zo is elk politiek standpunt populisme.

Nah, je hebt ook nog wel enkele verstokte idealisten, fundamentalisten en regionalisten.

Oh, hier trouwens een populistische zwamneus van een andere partij:


Quote:'Ouders moeten kind Ahmed Jan kunnen noemen'
Uitgegeven: 27 mei 2009 16:09
Laatst gewijzigd: 27 mei 2009 16:09

DEN HAAG - Marokkaanse Nederlanders moeten hun kind een dubbele voornaam kunnen geven, zoals Ahmed Jan. Daarmee kunnen ouders meer uiting geven aan hun verbondenheid met zowel Nederland als Marokko. Dat heeft minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie geopperd tijdens gesprekken met ambtgenoten in Marokko. Volgens zijn woordvoerder hebben de Marokkaanse autoriteiten het idee niet op voorhand afgewezen. Ze lieten weten dat het naamrecht in ontwikkeling is en dat ze ook het belang van integratie zien. Het naamrecht is een nationale zaak.

Wet
Marokko zou de wet moeten aanpassen om het mogelijk te maken een Marokkaans-Nederlandse voornaam als volwaardige naam in het paspoort op te nemen.Aanleiding voor het pleidooi van Hirsch Ballin waren praktische problemen die te maken hebben met de gevoelige kwestie rond de dubbele nationaliteit.



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 27-05-2009

Treesong Wrote:Mwoah, iets genuanceerder mag wel. Een politiek standpunt vindt m.i. zijn grond in het populisme wanneer deze tot doel heeft de onderbuikgevoelens van het domme volk aan te spreken. Aangezien het sinds Pim duidelijk is geworden dat daar de zetels zijn te scoren, zijn de politieke standpunten de laatste jaren in het algemeen een stuk populistischer geworden :-"

eensch.

en het liefst in onliners, anders moet het gepeupel ook nog een krant gaan lezen. wilders in een notedop.

misschien is dat wel zo slecht van rutte, ik denk dat hij het niet echt verkeerd bedoelt, maar hij heeft natuurlijk veel te veel woorden nodig om duidelijk te maken waar het hem nu allemaal om draait.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 27-05-2009

Gerben Zonderland Wrote:
waf Wrote:
Treesong Wrote:Maar we zijn het er over eens dat het geleuter van Rutte een halfslachtige poging is om volk van Wilders in te pikken. De achterliggende gedachte vindt zijn grond dus in het populisme :wink:

ja, maar zo is elk politiek standpunt populisme.

Nah, je hebt ook nog wel enkele verstokte idealisten, fundamentalisten en regionalisten.

Oh, hier trouwens een populistische zwamneus van een andere partij:


Quote:'Ouders moeten kind Ahmed Jan kunnen noemen'
Uitgegeven: 27 mei 2009 16:09
Laatst gewijzigd: 27 mei 2009 16:09

DEN HAAG - Marokkaanse Nederlanders moeten hun kind een dubbele voornaam kunnen geven, zoals Ahmed Jan. Daarmee kunnen ouders meer uiting geven aan hun verbondenheid met zowel Nederland als Marokko. Dat heeft minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie geopperd tijdens gesprekken met ambtgenoten in Marokko. Volgens zijn woordvoerder hebben de Marokkaanse autoriteiten het idee niet op voorhand afgewezen. Ze lieten weten dat het naamrecht in ontwikkeling is en dat ze ook het belang van integratie zien. Het naamrecht is een nationale zaak.

Wet
Marokko zou de wet moeten aanpassen om het mogelijk te maken een Marokkaans-Nederlandse voornaam als volwaardige naam in het paspoort op te nemen.Aanleiding voor het pleidooi van Hirsch Ballin waren praktische problemen die te maken hebben met de gevoelige kwestie rond de dubbele nationaliteit.

is marijnissen dan een populist of een idealist?

volgens mij het eerste, ook omdat hij op de onderbuik inspeelt van jaloerse minderbedeelden (en uiteraard ook links lult en stiekem rechts vult).

dat marokko aan onze onderdanen oplegt hoe het kind genoemd moet worden is natuurlijk bespottelijk en afgrijselijk. laat ze oprotten met hun bevelen.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Treesong - 27-05-2009

Wat is het verschil tussen een idealist en een populist? Een idealist gelooft oprecht in wat hij zegt en als dat politiek succes heeft is het mooi meegenomen. Het ideaal staat echter voorop. Een populist denkt volgens mij anders om... die denkt: wat heeft politiek succes? Wat wil de hoi polloi horen? En gaat daar vervolgens op inspelen.


Wat was Fortuijn? Die hing er ergens tussenin denk ik... hij was natuurlijk een enorme politieke windvaan, maar volgens mij was het best een idealist al wist-ie donders goed dat de winst te halen was via het populisme.

Marijnissen neigt meer naar het idealisme, maar de SP heeft pas succes gekregen toen ze mainstream zijn gegaan en al dat maoisme en zo overboord hebben gezet. En dat onderbuikgevoel waar hij volgens jou op inspeelt heet gewoon honger, de oerreden van het bestaan van de linkse partijen :razz:

En Wilders? Da's duidelijk natuurlijk... waarom zou hij zich als gezonde Limburgse jongen zo vreselijk druk maken over die islam? Zo lang ik geen antwoord op die vraag heb, noem ik um een populist :-&


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bredanaar - 27-05-2009

Dugarry Wrote:Op Wilders na hebben we niet echt veel rechts, dat is zijn geluk gewoon.
Nee alleen maar CDA, VVD, SGP, TON en nog wat kleinere partijtjes :roll:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Hoef - 27-05-2009

CDA rechts? Meer middle of the road kun je het echt niet krijgen. Misschien rechts in jouw maoïstische visie? En TON bestaat volgens mij alleen nog maar in theorie


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bredanaar - 27-05-2009

Hoef Wrote:CDA rechts? Meer middle of the road kun je het echt niet krijgen. Misschien rechts in jouw maoïstische visie? En TON bestaat volgens mij alleen nog maar in theorie

Wat zijn jouw argumenten om mij een maoistische visie toe te bedelen? Ik ben altijd rechts-liberaal geweest namelijk. Ik vind het CDA een centrumrechtse partij en ben daar toch echt niet de enige in. Wel is toch ook wel duidelijk dat het CDA nogal gemakkelijk afbuigt naar links of naar rechts, afhankelijk van hoe dat de politieke wind staat. Ze willen graag meeregeren en zijn daarom soms superflexibel in hun standpunten. Een boom kan beter meebuigen met de wind, dan breekt ie minder snel. Maar over het algemeen centrumrechts dus, flapdrol. :wink:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Treesong - 27-05-2009

Daarom vind ik het CDA dus de grootste kaaspartij van allemaal... stelletje gristelijke windvanen dat het zijn. VVD en SGP zou ik ook niet snel stemmen, maar je weet iig altijd wat je aan ze hebt.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Dugarry - 28-05-2009

Bredanaar Wrote:
Dugarry Wrote:Op Wilders na hebben we niet echt veel rechts, dat is zijn geluk gewoon.
Nee alleen maar CDA, VVD, SGP, TON en nog wat kleinere partijtjes :roll:

Die neigen wel naar rechts, maar tussen deze partijen en de PVV zit een te groot verschil, waardoor een ieder die al wat meer naar rechts neigt automatisch bij de PVV uitkomt (of bij TON, maar das een enorme flop natuurlijk).

Dat hele Islam gebeuren van de PVV kan me gestolen worden, terwijl ik hun "standpunten" over de hardere aanpak van criminelen en (eventueel marokkaanse) kutkinderen (lees 12-21) wel kan waarderen. Evenzo hun visie op het veiligheidsbeleid, wat daar natuurlijk voor een deel mee gepaard gaat. Die dubbele nationaliteiten boeien me ook niet, al heb je tien paspoorten, je behoort je gewoon te gedragen, waar je ook bent. Nedrlanders lijken dit gewoon zat te zijn en kiezen daarom massaal voor het populistische partij van Wilders, op deze vlakken dus terecht.


Ik hoop dat een "fatsoenlijke" partij als de VVD, CDA, CU of PvdA dit ook eens in gaat zien en daardoor gewoon de verkiezingen zal gaan winnen en ook zeker mijn stem krijgt.


We mogen geen haat zaaien en Wilders wordt nu aangeklaagd inzake dat domme Islam geneuzel van hem, maar aan de andere kant staan wij als Nederland, met de bestuurders voorop, wel toe dat die gasten in de moskee meer haat prediken dan Wilders ooit gedaan heeft, want we verstaan dat Arabische geziek toch niet. Als een Nederlandse dominee zulke teksten uit zou kramen werd ie voor zn leven geschorst en zo niet aangeklaagd, maar de ihman kan hier ophitsen wat ie wil.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Treesong - 28-05-2009

Dugarry Wrote:maar aan de andere kant staan wij als Nederland, met de bestuurders voorop, wel toe dat die gasten in de moskee meer haat prediken dan Wilders ooit gedaan heeft, want we verstaan dat Arabische geziek toch niet. Als een Nederlandse dominee zulke teksten uit zou kramen werd ie voor zn leven geschorst en zo niet aangeklaagd, maar de ihman kan hier ophitsen wat ie wil.

Hoe weet je dat nou? Aangezien we dat Arabiese gezeik/zeik niet verstaan, kan het net zo goed over de liefde gaan voor je medemens OSmile :/\ Flower

En ik weet niet of je recentelijk in een hardcore zwarte kousen SGP kark hebt gezeten, maar ik durf er vergif op in te nemen dat er her en der heus wel een of andere halve zool staat te prediken dat homo's in het hellevuur gesodemieterd dienen te worden. Maar da's dan in Staphorster accent en dat verstaat ook niemand :razz:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Hoef - 28-05-2009

Bredanaar Wrote:
Hoef Wrote:CDA rechts? Meer middle of the road kun je het echt niet krijgen. Misschien rechts in jouw maoïstische visie? En TON bestaat volgens mij alleen nog maar in theorie

Wat zijn jouw argumenten om mij een maoistische visie toe te bedelen? Ik ben altijd rechts-liberaal geweest namelijk. Ik vind het CDA een centrumrechtse partij en ben daar toch echt niet de enige in. Wel is toch ook wel duidelijk dat het CDA nogal gemakkelijk afbuigt naar links of naar rechts, afhankelijk van hoe dat de politieke wind staat. Ze willen graag meeregeren en zijn daarom soms superflexibel in hun standpunten. Een boom kan beter meebuigen met de wind, dan breekt ie minder snel. Maar over het algemeen centrumrechts dus, flapdrol. :wink:

De laatste zin bevat een conclusie die niet wordt gesteund door de rest van je betoog, het kan net zo goed 'dus over het algemeen centrumlinks' zijn. Daarnaast: het feit dat je altijd rechts-liberaal bent geweest, zegt niets over je huidige stemgedrag. Mijn argument om je maoïstisch te noemen, vloeit voort uit het feit dat je het CDA rechts noemde.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Dugarry - 28-05-2009

Treesong Wrote:
Dugarry Wrote:maar aan de andere kant staan wij als Nederland, met de bestuurders voorop, wel toe dat die gasten in de moskee meer haat prediken dan Wilders ooit gedaan heeft, want we verstaan dat Arabische geziek toch niet. Als een Nederlandse dominee zulke teksten uit zou kramen werd ie voor zn leven geschorst en zo niet aangeklaagd, maar de ihman kan hier ophitsen wat ie wil.

Hoe weet je dat nou? Aangezien we dat Arabiese gezeik/zeik niet verstaan, kan het net zo goed over de liefde gaan voor je medemens OSmile :/\ Flower

En ik weet niet of je recentelijk in een hardcore zwarte kousen SGP kark hebt gezeten, maar ik durf er vergif op in te nemen dat er her en der heus wel een of andere halve zool staat te prediken dat homo's in het hellevuur gesodemieterd dienen te worden. Maar da's dan in Staphorster accent en dat verstaat ook niemand :razz:

Zo lang jij jezelf dit wijs blijft maken valt er verder weinig over dit soort zaken te bespreken. Dat is gewoon het probleem van linkse "lulmaarraak" figuren, als er een keer iets aan de kaak gesteld wordt komen ze direct met van die halve "jijbakken" aan zetten.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 28-05-2009

Markje wordt intern ook al gecorrigeerd:

http://www.elsevier.nl/web/10235321/Nieuws/Politiek/VVD-prominenten-ontstemd-over-bizar-plan-Rutte.htm


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 28-05-2009

wiegel mot z'n muil houwe.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Treesong - 28-05-2009

Dugarry Wrote:
Treesong Wrote:
Dugarry Wrote:maar aan de andere kant staan wij als Nederland, met de bestuurders voorop, wel toe dat die gasten in de moskee meer haat prediken dan Wilders ooit gedaan heeft, want we verstaan dat Arabische geziek toch niet. Als een Nederlandse dominee zulke teksten uit zou kramen werd ie voor zn leven geschorst en zo niet aangeklaagd, maar de ihman kan hier ophitsen wat ie wil.

Hoe weet je dat nou? Aangezien we dat Arabiese gezeik/zeik niet verstaan, kan het net zo goed over de liefde gaan voor je medemens OSmile :/\ Flower

En ik weet niet of je recentelijk in een hardcore zwarte kousen SGP kark hebt gezeten, maar ik durf er vergif op in te nemen dat er her en der heus wel een of andere halve zool staat te prediken dat homo's in het hellevuur gesodemieterd dienen te worden. Maar da's dan in Staphorster accent en dat verstaat ook niemand :razz:

Zo lang jij jezelf dit wijs blijft maken valt er verder weinig over dit soort zaken te bespreken. Dat is gewoon het probleem van linkse "lulmaarraak" figuren, als er een keer iets aan de kaak gesteld wordt komen ze direct met van die halve "jijbakken" aan zetten.

Bij mij om de hoek zit de moskee waar men enige jaren terug pleitte voor het 'van het dak werpen' van homo's... Toen is Cohen daar een kopje thee gaan drinken en nu zijn ze heel lief \Big Grin/

Ik vind de opmerking ' dat die gasten in de moskee meer haat prediken van Wilders' van een ongenuanceerdheid waar ik niets mee kan, op z'n zachtst gezegd. Mijn punt was gewoon dat er in elke religie wel een paar hondsdolle orthodoxen zijn die van alles aan het kruis willen timmeren... de meeste mohammedanen zijn gewoon brave borsten die netjes bidden in de moskee.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Dugarry - 28-05-2009

Welke buurt is dat, Oud Zuid zeker? Daar schijnen ze dan ook goede kopjes thee te schenken.....

Klopt, alle extremen moeten uitgebannen worden, ik had het ook niet over de islam zelf, maar noemde een voorbeeld hoe er met twee maten gemeten wordt. Zoals eerder vermeld gaat het me niet om de islam/christendom/jodendom, louter om het feit dat wij geweld en het aanzetten tot veel harder moeten aanpakken als land, anders blijft er van onze tolerantie heel, heel weinig over.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 28-05-2009

Dugarry Wrote:tolerantie

[gay]


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Dugarry - 28-05-2009

[Image: violent-smiley-041.gif]


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Treesong - 28-05-2009

Ik trek ergens wel een lijn in het zand waar het tolerantie betreft. Laatst liep ik met een vriendin uit Frankrijk over straat in de buurt (Oud-West trouwens)... komt er een islamities stel aanlopen, vrouwtje in een boerka. Die Franse vriendin had zoiets nog nooit live gezien, want ze komt diep uit de saus of frens, dus die wil een foto maken. Begint die moslima opeens heel hard 'mi-mi-mi-mi' te roepen en achter d'r vent schuilen en zo. Dan denk ik ook 'doe niet zo hysterisch wijfie, dat jij het hele jaar carnaval wil vieren is jouw probleem, maar een fototoestel is heu-le-gaar niet eng dus effe lache naar het vogeltje'. Ik moest echter heel hard lachen, want ze klonk net als Beaker uit de Muppet show. Undecided


Ik zeg wel wat als zo'n ouwe sloeber in een djellaba in de tram of op straat hysterisch wordt als ik met m'n hond voorbij kom... alsof Cerberus zelve uit de hel is gekomen om em bij z'n baard naar het vagevuur te slepen. Dan zeg ik ook hardop: doe es effe normaal, ouwe sjinees... of woorden van die strekking :crazy:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 28-05-2009

hij moet jouw hond tolereren, jij moet tolereren dat dat wijf niet op de foto wil.

sowieso gepast om dat even te vragen.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - gittermaster - 28-05-2009

Quote:Welke buurt is dat, Oud Zuid zeker?
he he, daar kennen we helemaal geen Islam, alleen van films en tv...


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Adder - 28-05-2009

gittermaster Wrote:
Quote:Welke buurt is dat, Oud Zuid zeker?
he he, daar kennen we helemaal geen Islam, alleen van films en tv...


:lol:
Over Noord zeggen mijn collega's dat daar alleen witte puntmutsen rondlopen....
Misschien komt dat door mijn opmerkingen her en der.... :wink:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Treesong - 28-05-2009

waf Wrote:hij moet jouw hond tolereren, jij moet tolereren dat dat wijf niet op de foto wil.

sowieso gepast om dat even te vragen.

We hebben het ook gevraagd, maar ze sprak geen Nederlands, alleen 'mi-mi-mi-mi-mi'... die foto is ook niet gemaakt trouwens :lol:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Treesong - 28-05-2009

Adder Wrote::lol:
Over Noord zeggen mijn collega's dat daar alleen witte puntmutsen rondlopen....
Misschien komt dat door mijn opmerkingen her en der.... :wink:

Zoals: "effe een pakketje naar oud-Zuid smurfen" en "Gister weer eens keihard door AA in me reet gesmurft nadat ik probeerde de blinds te smurfen." Icon_question


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Dugarry - 28-05-2009

waf Wrote:hij moet jouw hond tolereren, jij moet tolereren dat dat wijf niet op de foto wil.

sowieso gepast om dat even te vragen.


Wel gepast inderdaad, maar ik zie vaak foto's met mensne er op die ook niet gevraagd zijn.

In ons land is het dus wel gepast, maar niet gebruikelijk om het te vragen blijkt.


Maar deze francaise wist gewoon niet beter, kun je haar moelijk kwalijk nemen, eerder die bengel die haar begeleidde :wink:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 28-05-2009

En Geert kietelt het linkse volk maar weer eens:

Quote:Vrijwel de gehele Tweede Kamer viel vandaag tijdens het Verantwoordingsdag over PVV-leider Geert Wilders heen. Vooral GroenLinks-leider Femke Halsema en D66-leider Alexander Pechtold reageerden emotioneel of fel.

Wilders begon zijn betoog door zijn onthutsing uit te spreken over de Nederlandse journaliste Joanie de Rijke die door de Taliban in Afghanistan is verkracht, maar volgens Wilders begrip heeft getoond voor haar verkrachters. Dat is volgens hem "tekenend voor het moreel verval van onze elite”. Politici, bestuurders, ambtenaren, subsidieslurpers zijn volgens hem massaal en volledig de weg kwijt. ,,Die hele elite leidt aan het Stockholm-syndroom.”

Halsema reageerde als door een wesp gestoken. "U kent geen enkele ethische begrenzing, maar het stuit me tegen de borst dat u het verhaal van deze vrouw gebruikt voor uw eigen arbitraire gelijk. Schaam u!” "Voor nog geen millimeter", antwoordde Wilders.



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Dugarry - 29-05-2009

Quote:"Heel, heel pijnlijk. Ik ben aan het herstellen van mijn trauma. Geert Wilders bedrijft politiek over mijn rug." Zo reageerde journaliste Joanie de Rijke in het Algemeen Dagblad op diens woorden in het Tweede Kamerdebat in Nederland van gisteren.

In het jaarlijkse Verantwoordingsdebat uitte Wilders zijn onbegrip over De Rijke, die door de taliban is verkracht, maar daar volgens hem vergoelijkende woorden over sprak. In de ogen van Wilders is dat "tekenend voor het morele verval van onze elite".

Boek lezen
De Rijke: "Als Geert Wilders mijn boek had gelezen, had hij dit niet gezegd. Ik ben wel degelijk heel kwaad op de daders. Ik ben razend op mijn ontvoerders en verkrachters. Het klopt helemaal niet wat Wilders allemaal roept."

De in België wonende Nederlandse journaliste werd ontvoerd door de taliban in Afghanistan. Tijdens de ontvoering werd ze verkracht. Later schreef ze er een boek over. "Over welke impact verkrachting heeft op iemands leven" wil ze volgens het AD met de politicus in discussie zodra hij het boek heeft gelezen.

Felle reacties
In het Kamerdebat van gisteren reageerden vrijwel alle fractievoorzitters fel op de bijdrage van Wilders. Volgens hen schoffeerde Wilders met zijn opmerkingen de vrouw die zich verder niet kon verdedigen. Premier Jan Peter Balkenende sprak eveneens zijn afkeuring uit. (anp/adv)

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://hln.be">http://hln.be</a><!-- m -->


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 03-06-2009

Kijk, zo'n jongen heeft ambitie! Undecided

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=rR89_lAO-cw">http://www.youtube.com/watch?v=rR89_lAO-cw</a><!-- m -->