The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Opmerkelijke (voetbal)berichten - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Opmerkelijke (voetbal)berichten (/showthread.php?tid=201)



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 18-11-2009

Flixieluv Wrote:Waf, je kunt doorargumenteren tot je een ons weegt, maar snappen (of: het willen snappen) zal peuter het nooit doen. :|

hoeveel ons weeg jij eigenlijk?

ik geloof trouwens niet dat dit zijn echte mening is, maar ook als het een grap is geeft hij bijzonder slechte argumenten.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 18-11-2009

waf Wrote:
Flixieluv Wrote:Waf, je kunt doorargumenteren tot je een ons weegt, maar snappen (of: het willen snappen) zal peuter het nooit doen. :|

hoeveel ons weeg jij eigenlijk?

ik geloof trouwens niet dat dit zijn echte mening is, maar ook als het een grap is geeft hij bijzonder slechte argumenten.

Ik snap je mening, maar ben het er totaal mee oneens. Er zijn wel degelijk vaccins genoeg om risicogroepen EN onmisbaren in te enten. Daarom vind ik het onzin dat deze groepen niet ingeent zouden mogen worden op dit moment. Jij suggereert dat er nu 75 mensen uit de risicogroep geen spuit kunnen krijgen omdat er 75 voetballers (voorzover bekend) zijn ingeent. Grote onzin.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Flixieluv - 18-11-2009

waf Wrote:hoeveel ons weeg jij eigenlijk?

laten we zeggen dat ik 3 keer zo snel uitgeargumenteerd ben als jij :razz:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 18-11-2009

Peter Wrote:
waf Wrote:
Flixieluv Wrote:Waf, je kunt doorargumenteren tot je een ons weegt, maar snappen (of: het willen snappen) zal peuter het nooit doen. :|

hoeveel ons weeg jij eigenlijk?

ik geloof trouwens niet dat dit zijn echte mening is, maar ook als het een grap is geeft hij bijzonder slechte argumenten.

Ik snap je mening, maar ben het er totaal mee oneens. Er zijn wel degelijk vaccins genoeg om risicogroepen EN onmisbaren in te enten. Daarom vind ik het onzin dat deze groepen niet ingeent zouden mogen worden op dit moment. Jij suggereert dat er nu 75 mensen uit de risicogroep geen spuit kunnen krijgen omdat er 75 voetballers (voorzover bekend) zijn ingeent. Grote onzin.

pfffffffffffffffff

neehee, dat suggereer ik helemaal niet. op dit moment is er niet voldoende vaccin, dus het aanwezige vaccin moet eerst naar de risicogroepen. als er wel voldoende vaccin zou zijn, zoals bij de normale griepprik, had je dit treurige standpunt niet eens in hoeven te nemen.

je redenering blijft niet-kloppend. bovendien leg je (telkens weer) haarfijn uit dat je mijn mening juist niet snapt.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 18-11-2009

Flixieluv Wrote:
waf Wrote:hoeveel ons weeg jij eigenlijk?

laten we zeggen dat ik 3 keer zo snel uitgeluld ben als jij :razz:

ergo: hoe meer je weegt, hoe meer argumenten je hebt. :razz:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Berend Botje - 18-11-2009

Ik zet 100 kilo in op een half.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 18-11-2009

waf Wrote:
Peter Wrote:
waf Wrote:
Flixieluv Wrote:Waf, je kunt doorargumenteren tot je een ons weegt, maar snappen (of: het willen snappen) zal peuter het nooit doen. :|

hoeveel ons weeg jij eigenlijk?

ik geloof trouwens niet dat dit zijn echte mening is, maar ook als het een grap is geeft hij bijzonder slechte argumenten.

Ik snap je mening, maar ben het er totaal mee oneens. Er zijn wel degelijk vaccins genoeg om risicogroepen EN onmisbaren in te enten. Daarom vind ik het onzin dat deze groepen niet ingeent zouden mogen worden op dit moment. Jij suggereert dat er nu 75 mensen uit de risicogroep geen spuit kunnen krijgen omdat er 75 voetballers (voorzover bekend) zijn ingeent. Grote onzin.

pfffffffffffffffff

neehee, dat suggereer ik helemaal niet. op dit moment is er niet voldoende vaccin, dus het aanwezige vaccin moet eerst naar de risicogroepen. als er wel voldoende vaccin zou zijn, zoals bij de normale griepprik, had je dit treurige standpunt niet eens in hoeven te nemen.

je redenering blijft niet-kloppend. bovendien leg je (telkens weer) haarfijn uit dat je mijn mening juist niet snapt.

pfffffffffffffffffff

neehee, net als ik niet suggereer dat ik a la Hilter voor blond haar blauwe ogen ga.

Jij legt telkens weer haarfijn uit dat je mijn mening niet snapt.

Je blijft maar volhouden dat er niet genoeg vaccins zijn, terwijl dat wel zo is. Zo'n 85% van de risicogroepen komt zo'n spuit halen, blijven er 15% van 4 miljoen over over onmisbaren. Dat zijn er meer dan genoeg, want zo veel mensen zijn er niet die onmisbaar zijn voor de bedrijfsprestaties. Je ziet het bij topsport in teamverband en in de top van grote bedrijven kan ik me voorstellen dat er een onmisbare zit, maar veel zullen dat er niet zijn.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 18-11-2009

Ik dacht dat Appie K. 2 keer een dosis voor IEDEREEN in Nederland had besteld en dat de andere Europese landen 75% van de bevolking wel genoeg vonden. Wordt dat gewoon niet geleverd dan of liggen we onderaan de stapel?
Wat ik trouwens ongelooflijk vind is dat ziekenhuispersoneel dat in directe/indirecte aanraking komt met patiënten niet standaard bij de risicogroepen hoort en dus niet per se gevaccineerd hoeft te worden. Een vrouw van een collega werkt in een ziekenhuislab en daar werd slechts aanbevolen om het wel te doen, maar ze konden/wilden het niet verplichten. :crazy:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 18-11-2009

Gerben Zonderland Wrote:Ik dacht dat Appie K. 2 keer een dosis voor IEDEREEN in Nederland had besteld en dat de andere Europese landen 75% van de bevolking wel genoeg vonden. Wordt dat gewoon niet geleverd dan of liggen we onderaan de stapel?
Wat ik trouwens ongelooflijk vind is dat ziekenhuispersoneel dat in directe/indirecte aanraking komt met patiënten niet standaard bij de risicogroepen hoort en dus niet per se gevaccineerd hoeft te worden. Een vrouw van een collega werkt in een ziekenhuislab en daar werd slechts aanbevolen om het wel te doen, maar ze konden/wilden het niet verplichten. :crazy:

We liggen niet onderop de stapel, vaccins genoeg. Hele land meteen inenten is organisatorich toch niet te doen als er wel meteen alle 34 miljoen vaccins waren. En iedereen inenten is totaal overbodig en zonde van de moeite en tijd. Ik hoef die rommel van zo'n vaccin iig niet in mn lijf zolang niet bekend is wat de gevolgen op de lange termijn kunnen zijn.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 18-11-2009

Peter Wrote:Je blijft maar volhouden dat er niet genoeg vaccins zijn

dat is ook zo, je blijft maar uitgaan van verkeerde feiten.

Quote: terwijl dat wel zo is


goed argument man!

Quote: Zo'n 85% van de risicogroepen komt zo'n spuit halen, blijven er 15% van 4 miljoen over over onmisbaren.

en ook hier zit je er naast. men weet van de gewonen griepprik dat 85% op komt dagen en die 85% zit dus al in de aantallen verdisconteerd. als er al minder dan 85% komt opdagen dan moet je ook dat maar rustig afwachten.

Quote:Dat zijn er meer dan genoeg,

dat was dus juist niet zo zeker, en daarom driegt klink met een tuchtrechter en spreken artsen hun afschuw uit over het gebrek aan ethiek bij de artsen van pisvee en az.

en jij blijft het niet snappen.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 18-11-2009

Peter Wrote:We liggen niet onderop de stapel, vaccins genoeg. Hele land meteen inenten is organisatorich toch niet te doen als er wel meteen alle 34 miljoen vaccins waren.

en je blijft maar doorgaan met onzin. dit is gewoon onwaar. niet alle vaccins waren geleverd. er was zelfs zo weinig vaccin beschikbaar dat iedereen in 2 weken 2 prikken moet halen.


Quote:En iedereen inenten is totaal overbodig en zonde van de moeite en tijd. Ik hoef die rommel van zo'n vaccin iig niet in mn lijf zolang niet bekend is wat de gevolgen op de lange termijn kunnen zijn.

oh ja, is het rommel. ga je nu wel opeens meedoen met de rommelhype? dat mag dan wel zeker?

ik zou niet weten wat nog een beetje extra rommel in jouw lijf nog kwaad zou kunnen.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 18-11-2009

Gerben Zonderland Wrote:Ik dacht dat Appie K. 2 keer een dosis voor IEDEREEN in Nederland had besteld en dat de andere Europese landen 75% van de bevolking wel genoeg vonden. Wordt dat gewoon niet geleverd dan of liggen we onderaan de stapel?

dat klopt, dat is besteld, maar dat is nog niet allemaal geleverd. lees jij geen kranten of zo? :|

er is nu een gedeelte geleverd en dat is genoeg en bestemd voor risicogroepen.

Quote:Wat ik trouwens ongelooflijk vind is dat ziekenhuispersoneel dat in directe/indirecte aanraking komt met patiënten niet standaard bij de risicogroepen hoort en dus niet per se gevaccineerd hoeft te worden. Een vrouw van een collega werkt in een ziekenhuislab en daar werd slechts aanbevolen om het wel te doen, maar ze konden/wilden het niet verplichten. :crazy:

het is schandalig dat ziekenhuispersoneel allerlei spookverhalen verzint om niet ingeent te hoeven worden. ik ben met je eens dat het schandalig is dat ze niet gewoon meteen die prik nemen. ik kan begrijpen dat je het niet kan verplichten, maar veel ziekenhuizen hebben aangegeven dat ze dan niet hoeven te komen te werken. wat mij betreft onbetaald.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 18-11-2009

Peter Wrote:EN onmisbaren

Wat zijn volgens jou dan 'onmisbaren'?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Flixieluv - 18-11-2009

Gerben Zonderland Wrote:Ik dacht dat Appie K. 2 keer een dosis voor IEDEREEN in Nederland had besteld en dat de andere Europese landen 75% van de bevolking wel genoeg vonden. Wordt dat gewoon niet geleverd dan of liggen we onderaan de stapel?
Wat ik trouwens ongelooflijk vind is dat ziekenhuispersoneel dat in directe/indirecte aanraking komt met patiënten niet standaard bij de risicogroepen hoort en dus niet per se gevaccineerd hoeft te worden. Een vrouw van een collega werkt in een ziekenhuislab en daar werd slechts aanbevolen om het wel te doen, maar ze konden/wilden het niet verplichten. :crazy:

Ze konden het niet verplichten, werknemers kunnen er niet toe verplicht worden, om hun medewerking te verlenen aan een dergelijke vaccinatie. Daartoe biedt de Nederlandse wet namelijk geen wettelijke basis. Een plicht tot vaccinatie zou namelijk in strijd zijn met het grondrecht van de onaantastbaarheid van het menselijk lichaam, zie artikel 11 van de Grondwet. Overigens: niemand kan naar Nederlands (en Europees) recht worden verplicht tot het ondergaan van welke vaccinatie dan ook.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Flixieluv - 18-11-2009

waf Wrote:wat mij betreft onbetaald.

Is zeker schandalig, maar helaas zit dat onbetaald er niet in.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 18-11-2009

Mukkus Wrote:
Peter Wrote:EN onmisbaren

Wat zijn volgens jou dan 'onmisbaren'?

Mensen zonder wie het bedrijf aantoonbaar minder presteert als iemand anders zijn/haar plek in moet nemen.

In geval PSV bv. Lazovic en Engelaar ziek waardoor er reserves moeten spelen in een topper en je 3 punten (of net dat ene doelpuntje voor je doelsaldo, zie 2 jaar terug) verspeelt die je aan het eind van de rit de titel kosten. Kost dan vele miljoenen dat griepje. Geef die mensen lekker een spuit. Zoals ik al zei speelt het vooral bij topsporters, in het bedrijfsleven acht ik weinig mensen onvervangbaar. Een Balkenende kan bv. best een weekje vervangen worden door Verhagen en vanuit zn bed nog wat regelen. Een Suarez kan vanuit zn ziekbed niet nog een beetje meespelen bij Ajax.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Flixieluv - 18-11-2009

Peter Wrote:
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:EN onmisbaren

Wat zijn volgens jou dan 'onmisbaren'?

Zoals ik al zei speelt het vooral bij topsporters, in het bedrijfsleven acht ik weinig mensen onvervangbaar. Een Balkenende kan bv. best een weekje vervangen worden door Verhagen en vanuit zn bed nog wat regelen. Een Suarez kan vanuit zn ziekbed niet nog een beetje meespelen bij Ajax.

:lol: Serieus: ook dit KUN je gewoon niet menen.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 18-11-2009

Peter Wrote:
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:EN onmisbaren

Wat zijn volgens jou dan 'onmisbaren'?

Mensen zonder wie het bedrijf aantoonbaar minder presteert als iemand anders zijn/haar plek in moet nemen.

In geval PSV bv. Lazovic en Engelaar ziek waardoor er reserves moeten spelen in een topper en je 3 punten (of net dat ene doelpuntje voor je doelsaldo, zie 2 jaar terug) verspeelt die je aan het eind van de rit de titel kosten. Kost dan vele miljoenen dat griepje. Geef die mensen lekker een spuit. Zoals ik al zei speelt het vooral bij topsporters, in het bedrijfsleven acht ik weinig mensen onvervangbaar. Een Balkenende kan bv. best een weekje vervangen worden door Verhagen en vanuit zn bed nog wat regelen. Een Suarez kan vanuit zn ziekbed niet nog een beetje meespelen bij Ajax.

En ik ben niet onmisbaar? Mijn kinderen gaan gewoon verder zonder vader, als ik kom te overlijden door de H1N1?

Verhagen kan Balkenende wel vervangen, maar Amrabat kan Lazovic niet vervangen? Welk miljoenenbedrijf presteert dan zoveel minder? O ja, voetbalclubs! O ja, PSV! Want die hebben het stiekem gedaan en ik moet dat verdedigen met kulargumenten.....of het is dit of je bent gewoon te dom om zelf te poepen.

Stiekem hoop ik nu op een kleine uitbraak van Q-koorts in een kein gedeelte van Eindhoven. Niks erg, gewoon een klein beetje maar. Ook maar heel even. Als het maar even net genoeg is....

Wat ik me wél kan indenken en daar loopt nu ook een discussie over, is om de olympische sporters in te enten. Die krijgen die kans maar eens in de 4 jaar. Daar kan ik me iets bij voorstellen.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 18-11-2009

Mukkus Wrote:
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:EN onmisbaren

Wat zijn volgens jou dan 'onmisbaren'?

Mensen zonder wie het bedrijf aantoonbaar minder presteert als iemand anders zijn/haar plek in moet nemen.

In geval PSV bv. Lazovic en Engelaar ziek waardoor er reserves moeten spelen in een topper en je 3 punten (of net dat ene doelpuntje voor je doelsaldo, zie 2 jaar terug) verspeelt die je aan het eind van de rit de titel kosten. Kost dan vele miljoenen dat griepje. Geef die mensen lekker een spuit. Zoals ik al zei speelt het vooral bij topsporters, in het bedrijfsleven acht ik weinig mensen onvervangbaar. Een Balkenende kan bv. best een weekje vervangen worden door Verhagen en vanuit zn bed nog wat regelen. Een Suarez kan vanuit zn ziekbed niet nog een beetje meespelen bij Ajax.

En ik ben niet onmisbaar? Mijn kinderen gaan gewoon verder zonder vader, als ik kom te overlijden door de H1N1?

Verhagen kan Balkenende wel vervangen, maar Amrabat kan Lazovic niet vervangen? Welk miljoenenbedrijf presteert dan zoveel minder? O ja, voetbalclubs! O ja, PSV! Want die hebben het stiekem gedaan en ik moet dat verdedigen met kulargumenten.....of het is dit of je bent gewoon te dom om zelf te poepen.

PSV idd, maar ook Ajax, Twente of Heerenveen. Amrabat ipv Lazovic scheelt momenteel idd een slok op een borrel en kan aan het einde van de rit net dat doelpuntje verschil tussen wel of geen titel betekenen. Blessures en ziektes kun je niet voorkomen, maar je kunt wel de kans tot een minimum beperken.

Maar ik heb het over een weekje griep, wie heeft het over overlijden? Gezonde mensen wordt tegen de gewone griep toch ook niet ingeent terwijl je daaraan kunt overlijden? Je kunt overal aan overlijden. Gezonde mensen enten in om niet een weekje ziek te zijn met alle mogelijk gevolgen van dien voor bv. een voetbalclub, niet om te voorkomen dat ze dood gaan. Dus je kinderen erbij halen als je dood gaat slaat als een tang op een varken.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Flixieluv - 18-11-2009

waf Wrote:
Flixieluv Wrote:
waf Wrote:hoeveel ons weeg jij eigenlijk?

laten we zeggen dat ik 3 keer zo snel uitgeluld ben als jij :razz:

ergo: hoe meer je weegt, hoe meer je lult :razz:

Jammer genoeg voor jou verlies je alleen geen gewicht door gelul :razz:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 18-11-2009

Peter Wrote:Maar ik heb het over een weekje griep, wie heeft het over overlijden? Gezonde mensen wordt tegen de gewone griep toch ook niet ingeent terwijl je daaraan kunt overlijden? Je kunt overal aan overlijden. Gezonde mensen enten in om niet een weekje ziek te zijn met alle mogelijk gevolgen van dien voor bv. een voetbalclub, niet om te voorkomen dat ze dood gaan. Dus je kinderen erbij halen als je dood gaat slaat als een tang op een varken.

Peter, feiten hieronder. Jij lult weer ergens over waar je geen verstand van hebt.

Heb jij al een geval échte mexicaanse griep meegemaakt? Ik dus wel.
Mijn vrouw heeft het nu. Vandaag de 8e dag: 7 dagen niet gegeten, 8 kilo afgevallen. Koorts boven de 40 celsius, wat zeer hoog is voor een volwassene. 5 dagen knallende koppijn, niet te verhelpen met aspirines of ibuprofen. Dichtgeknepen luchtwegen. Als ze hoest (hoestdrank of wat dan ook helpt niet), hoest ze haar longen leeg en lucht naar binnen krijgen lukt bijna niet meer.....we zijn nu 8 dagen later: als ze 3 minuten met haar ledinggevende belt, is ze bekaf en valt ze weer in een hoestbui. Ze heeft vandaag geprobeerd de kinderen van school te halen, dat is gelukt....maar is alles mee gezegd. Hooguit 200 meter. Daarna heeft een half uur op de bank gelegen.

Risico-groep? Nee.
'Weekje ziek'? Ja, maar wel echt doodziek. Herstellen duurt nog zeker 2-4 weken. Misschien wel langer voordat ze weer de oude is.
'Hype'? Misschien wel. Maar daar kom je nog wel achter als je echt deze variant hebt ipv zeikerige, snotterige mensen.
Aanstellen? Nee, diagnose gesteld door de huisarts.

Kortom: Je hebt geen idee waar je het over hebt, met je gebagatelliserend gelul hierover. Ik kende ook de feiten van de Mexicaanse griep, maar als je je vrouw zo ziek op bed ziet liggen en je kijkt dan naar je kinderen, dan denk je af en toe weleens: "Het zal toch niet"?" Dit is echt wel wat heviger dan een seizoensgriep.

Mijn vrouw kwam niet eens in aanmerking voor Tamiflu omdat ze niet tot een risicogroep behoorde. Gewoon 'cold turkey' door deze griep heen. Ik ga het je niet toewensen, maar als je dit van dichtbij meemaakt, weet je ook pas wat het is....tot die tijd, niet bagatelliseren.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - harry_bierdop - 18-11-2009

Mukkus Wrote:Risico-groep? Nee.
'Weekje ziek'? Ja, maar wel echt doodziek. Herstellen duurt nog zeker 2-4 weken. Misschien wel langer voordat ze weer de oude is.
'Hype'? Misschien wel. Maar daar kom je nog wel achter als je echt deze variant hebt ipv zeikerige, snotterige mensen.
Aanstellen? Nee, diagnose gesteld door de huisarts.

Dit onderschrijft toch alleen maar wat Peter zegt imo?

In ieder geval zeker qua hype. Zoals jij het beschrijft hoor je het niet zo veel (een écht geval) maar zoals peter ook zegt heb je tegenwoordig het idee dat een kwart van nederland H1N1 heeft of heeft gehad.

Daarnaast geef je zelf al aan dat het werkelijk ziek zijn een week (tot 1,5) duurt en dat herstellen nog zeker 2 tot 4 weken duurt, dit versterkt imo alleen maar het punt van Peter om "belangrijke/"onmisbare" mensen (topvoetballers, topbankiers/topondernemers, Balkenende/bos net zo goed) ook als risicogroep aan te merken. Het probleem ligt natuurlijk bij het bepalen waar de grens komt wie belangrijk/onmisbaar genoeg is om in aanmerking te komen.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 18-11-2009

Mukkus Wrote:
Peter Wrote:Maar ik heb het over een weekje griep, wie heeft het over overlijden? Gezonde mensen wordt tegen de gewone griep toch ook niet ingeent terwijl je daaraan kunt overlijden? Je kunt overal aan overlijden. Gezonde mensen enten in om niet een weekje ziek te zijn met alle mogelijk gevolgen van dien voor bv. een voetbalclub, niet om te voorkomen dat ze dood gaan. Dus je kinderen erbij halen als je dood gaat slaat als een tang op een varken.

Peter, feiten hieronder. Jij lult weer ergens over waar je geen verstand van hebt.

Heb jij al een geval échte mexicaanse griep meegemaakt? Ik dus wel.
Mijn vrouw heeft het nu. Vandaag de 8e dag: 7 dagen niet gegeten, 8 kilo afgevallen. Koorts boven de 40 celsius, wat zeer hoog is voor een volwassene. 5 dagen knallende koppijn, niet te verhelpen met aspirines of ibuprofen. Dichtgeknepen luchtwegen. Als ze hoest (hoestdrank of wat dan ook helpt niet), hoest ze haar longen leeg en lucht naar binnen krijgen lukt bijna niet meer.....we zijn nu 8 dagen later: als ze 3 minuten met haar ledinggevende belt, is ze bekaf en valt ze weer in een hoestbui. Ze heeft vandaag geprobeerd de kinderen van school te halen, dat is gelukt....maar is alles mee gezegd. Hooguit 200 meter. Daarna heeft een half uur op de bank gelegen.

Risico-groep? Nee.
'Weekje ziek'? Ja, maar wel echt doodziek. Herstellen duurt nog zeker 2-4 weken. Misschien wel langer voordat ze weer de oude is.
'Hype'? Misschien wel. Maar daar kom je nog wel achter als je echt deze variant hebt ipv zeikerige, snotterige mensen.
Aanstellen? Nee, diagnose gesteld door de huisarts.

Kortom: Je hebt geen idee waar je het over hebt, met je gebagatelliserend gelul hierover. Ik kende ook de feiten van de Mexicaanse griep, maar als je je vrouw zo ziek op bed ziet liggen en je kijkt dan naar je kinderen, dan denk je af en toe weleens: "Het zal toch niet"?" Dit is echt wel wat heviger dan een seizoensgriep.

Mijn vrouw kwam niet eens in aanmerking voor Tamiflu omdat ze niet tot een risicogroep behoorde. Gewoon 'cold turkey' door deze griep heen. Ik ga het je niet toewensen, maar als je dit van dichtbij meemaakt, weet je ook pas wat het is....tot die tijd, niet bagatelliseren.

Mn vader heeft ook griep gehad. Week doodziek. Niet naar de dokter geweest (wat is daar het nut van?) en gewoon uitzieken. Geen idee ofh et de mexicaanse of een gewone was. Was na 2 weken weer de oude. Een griep als alle andere. Net als die van je vrouw. Het is zwaar kut, maar denk niet dat de werkgever van je vrouw er miljoenen door verloren is en de kans dat je vrouw overlijdt is niet groter nu ze mexicaanse griep heeft ipv een 'gewone'. En zoals Harry ook al aangeeft.. jou vrouw heeft het echt, maar heel NL roept bij een keer niezen al dat ze het hebben gehad alsof het stoer is om het te hebben. Verschrikkelijke hype.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 18-11-2009

harry_bierdop Wrote:
Mukkus Wrote:Risico-groep? Nee.
'Weekje ziek'? Ja, maar wel echt doodziek. Herstellen duurt nog zeker 2-4 weken. Misschien wel langer voordat ze weer de oude is.
'Hype'? Misschien wel. Maar daar kom je nog wel achter als je echt deze variant hebt ipv zeikerige, snotterige mensen.
Aanstellen? Nee, diagnose gesteld door de huisarts.

Dit onderschrijft toch alleen maar wat Peter zegt imo?

In ieder geval zeker qua hype. Zoals jij het beschrijft hoor je het niet zo veel (een écht geval) maar zoals peter ook zegt heb je tegenwoordig het idee dat een kwart van nederland H1N1 heeft of heeft gehad.

Daarnaast geef je zelf al aan dat het werkelijk ziek zijn een week (tot 1,5) duurt en dat herstellen nog zeker 2 tot 4 weken duurt, dit versterkt imo alleen maar het punt van Peter om "belangrijke/"onmisbare" mensen (topvoetballers, topbankiers/topondernemers, Balkenende/bos net zo goed) ook als risicogroep aan te merken. Het probleem ligt natuurlijk bij het bepalen waar de grens komt wie belangrijk/onmisbaar genoeg is om in aanmerking te komen.

Precies. De grens is idd erg lastig te bepalen (ook bv. mbt zelfstandigen), maar in het hedendaagse voetbal gaat (helaas) zo belachelijk veel geld rond dat je als club genoodzaakt bent de kans op blessures van je (top)spelers te beperken. Bv. door ze niet naar interlands te spelen, rust te gunnen tegen de kleintjes, maar mi ook door zo'n inenting.

Als we een risicogroep van 4 miljoen hebben en minder vaccins zeg ik ok, duidelijk, alleen de risicogroepen. Als je weet dat er meer dan genoeg vaccins zijn voor iedereen in die groep die ingeent wil worden (zoals gewoon het geval is als je nuchter analiseert) kun je best de "onmisbaren" gaan inenten. In het geval van een voetbalclub natuurlijk wel alleen de spelers en niet het hele personeelsbestand. Dat zou belachelijk zijn. Maar ik eindig de discussie, we blijven in cirkeltjes "discussieren" en zullen het nooit eens worden. Hoeft ook niet.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 18-11-2009

Peter Wrote:Het is zwaar kut, maar denk niet dat de werkgever van je vrouw er miljoenen door verloren is en de kans dat je vrouw overlijdt is niet groter nu ze mexicaanse griep heeft ipv een 'gewone'.

Ik had nog niet alles verteld en bewust iets achter gehouden: Mijn vrouw werkt in de kinderopvang en ook de kdv-leidsters worden niet ingeënt, hoewel ze wél in contact komen met de 0-6maanden, die niet ingeënt worden. De ouders daarvan wél, maar de leidsters niet. En haar bedrijf heeft zelfs een soort van persbericht uit laten gaan naar de ouders. Ze lopen geen miljoenen mis, maar dat geld is ook helemaal niet belangrijk. Deze ziekte kan mensenlevens eisen (gewone griep ook), maar bepaalde groepen zijn hier veel vatbaarder voor dan voor de gewone griep.

Mijn vrouw loopt inderdaad geen risico, maar ze is nu wel als besmettelijke in contact geweest met babies. Daar is ze meer ongerust over dan over haarzelf.
Dus waar ligt de grens? Ach, een baby meer of minder....als Lazovic maar kan voetballen, anders moet PSV Amrabat opstellen.

Snap je nu het punt, van wat ik met 'onmisbaar' bedoel? Dat is er niet. Zieke bankdirecteuren, zieke ministers, dat gaat allemaal wel door. Niet alle 'risicogroepen' worden ingeënt, maar voetballers dan wel even stiekem. Kortom: asociaal.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 18-11-2009

Mukkus Wrote:Ik had nog niet alles verteld en bewust iets achter gehouden

Nou laat ik dan om je bewust achtergehouden (waarom?) gegevens nog 1x reageren.

Mukkus Wrote:Mijn vrouw werkt in de kinderopvang en ook de kdv-leidsters worden niet ingeënt, hoewel ze wél in contact komen met de 0-6maanden, die niet ingeënt worden. De ouders daarvan wél, maar de leidsters niet. En haar bedrijf heeft zelfs een soort van persbericht uit laten gaan naar de ouders.

Nu wakker je een nieuwe discussie aan, namelijk of mensen die door hun werk veelvuldig in contact komen met de risicogroepen ingeent moeten worden. Wat mij betreft is het antwoord op die vraag ja.

Mukkus Wrote:Ze lopen geen miljoenen mis, maar dat geld is ook helemaal niet belangrijk.

Ik vind geld ook helemaal niet belangrijk en zeker voor topsport geldt “het is maar een spelletje”.

Mukkus Wrote:Deze ziekte kan mensenlevens eisen (gewone griep ook), maar bepaalde groepen zijn hier veel vatbaarder voor dan voor de gewone griep.

Beaam. Wat is je punt?

Mukkus Wrote:Mijn vrouw loopt inderdaad geen risico, maar ze is nu wel als besmettelijke in contact geweest met babies. Daar is ze meer ongerust over dan over haarzelf.

Zeer begrijpelijk en niet meer dan logisch. Het feit dat men mensen die werken met baby's niet laat inenten zegt mi echter eens te meer dat de griep gehypet wordt. De mensen bij de gezondheidsraad zijn echt wel slim genoeg de verplegers ook op de lijst te zetten als de situatie echt bedreigend is.

Mukkus Wrote:Dus waar ligt de grens? Ach, een baby meer of minder....als Lazovic maar kan voetballen, anders moet PSV Amrabat opstellen.

Met zo'n opmerking laat je merken dat je net als Bumme en waf met hun Nazi-vergelijking totaal niet begrepen hebt wat mijn punt is. Waar pretendeer ik dat ik het meespelen van Lazovic belangrijker vind dan een mensenleven? Van de zotte!

Jullie blijven het maar op PSV betrekken alsof het mij daarom gaat. Ik vind dat ALLE topsporters mogen inenten. Waarom zou ik in vredesnaam PSV willen goedpraten? Vorig jaar postte ik geregeld negatief over PSV en was ik een indekker, dit jaar ben ik tot dusverre positief en probeer ik opeens alles recht te lullen wat PSV betreft. Zo kun je altijd bezig blijven. Ik heb overigens bv. al aangegeven dat ik vermoed dat ze het inenten wilden verzwijgen, lekte pas een paar dagen na inenting uit. Belachelijke gang van zaken als dat zo is.

Zou me verder sterk verbazen als PSV, AZ en NAC de enige zijn die hebben ingeent. Mss is het een club als RKC of Willem II met minder media-aandacht wel gelukt in het geheim in te enten. Kan me ook echt niet voorstellen dat Ajax bewust het risico loopt dat Suarez griep oploopt als dat te voorkomen is (nee, niet ten koste van een baby-leventje want er zijn vaccins genoeg. Een voetbalclub kan ze zelfs eenvoudig via hun netwerk uit het buitenland halen waar er wel genoeg zijn.). Clubs doen alles om de kans op afwezigheid van hun spelers te beperken. Suarez is direct betrokken bij meer dan 50% van de goals van zn club. Als je die een maandje mist (zoals je aangeeft ligt je er zo lang wel uit met die griep) weet je zeker dat het (doel)punten kost. Ik verwacht dit jaar een close finish als 2 jaar terug en dan kun je Ajax dus meteen afschrijven als Suarez een maand wegvalt. Daag 10/20 miljoen CL-geld. Lekker dan.

Mukkus Wrote:Snap je nu het punt, van wat ik met 'onmisbaar' bedoel? Dat is er niet. Zieke bankdirecteuren, zieke ministers, dat gaat allemaal wel door. Niet alle 'risicogroepen' worden ingeënt, maar voetballers dan wel even stiekem. Kortom: asociaal.

Ik snap je punt dat mensen die veelvuldig in contact komen met de risicogroepen moeten worden ingeent en ben het daar volledig mee eens. Als de situatie echt bedreigend wordt zal dat ook wel gebeuren. Zieke minister gaat idd gewoon door, die is misbaar. Een voetballer heeft kwaliteiten die niemand anders zich kan aanleren om hem te vervangen. Dan ben je “onmisbaar”. In het normale bedrijfsleven zijn verrekte weinig mensen onmisbaar.

Met het huidige aantal vaccins kun je echter makkelijk de hele risicogroep, mensen die daar veelvuldig mee in contact komen en alle topsporters (zijn er niet meer dan een paar duizend) inenten.

Je redenatie olymische spelen deelnemers wel, voetballers niet volg ik ook niet. PSV (om dat er dan nog maar s bij te halen) speelt 1 jaar geen CL en het stort meteen in, hetgeen normaal jaren kost om weer op te bouwen. PSV mag goed op zn blote knieen danken dat Lazovic als een wonder geweldig speelt en een man als Engelaar naar Eindhoven wil komen.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 18-11-2009

Peter Wrote:
Mukkus Wrote:Mijn vrouw werkt in de kinderopvang en ook de kdv-leidsters worden niet ingeënt, hoewel ze wél in contact komen met de 0-6maanden, die niet ingeënt worden. De ouders daarvan wél, maar de leidsters niet. En haar bedrijf heeft zelfs een soort van persbericht uit laten gaan naar de ouders.

Nu wakker je een nieuwe discussie aan, namelijk of mensen die door hun werk veelvuldig in contact komen met de risicogroepen ingeent moeten worden. Wat mij betreft is het antwoord op die vraag ja
.

Nee, ik wakker niet een nieuwe discussie aan. Ze zijn buiten beschouwing gelaten vanwege dat niet alle vaccins voor de risicogroepen aanwezig zijn op korte termijn.
Maar de arts van PSV stelt zich daarboven, wat intriest is en asociaal. Ook van PSV en andere clubs om dit te laten gebeuren.

De FIFA en UEFA-regels stellen inderdaad iets anders voor, maar een aantal clubs zijn meteen tot actie overgegaan zonder overleg binnen de Eredivisie of KNVB.
Peter, dit is zeker geen hetze tegen PSV, omdat het toevallig niet bij Heerenveen of Ajax is gebeurd. Ik zou dit ook veroordelen als dit bij Heerenveen is gebeurd.

Het gaat er gewoon om dat een Koevermans, Lazovic of Bakkal niks belangrijker/onmisbaarder is dan een zelfstandige installateur uit Den Helder, de plaatselijke bakker in Valkenburg, de postbode in Zoetermeer, de controller van een multinational in Enschede of een hobbyhoer uit Vught.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - gittermaster - 18-11-2009

Quote:een hobbyhoer uit Vught.
zeker niet belangrijker dan die....


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 18-11-2009

Mukkus Wrote:
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:Mijn vrouw werkt in de kinderopvang en ook de kdv-leidsters worden niet ingeënt, hoewel ze wél in contact komen met de 0-6maanden, die niet ingeënt worden. De ouders daarvan wél, maar de leidsters niet. En haar bedrijf heeft zelfs een soort van persbericht uit laten gaan naar de ouders.

Nu wakker je een nieuwe discussie aan, namelijk of mensen die door hun werk veelvuldig in contact komen met de risicogroepen ingeent moeten worden. Wat mij betreft is het antwoord op die vraag ja
.

Nee, ik wakker niet een nieuwe discussie aan. Ze zijn buiten beschouwing gelaten vanwege dat niet alle vaccins voor de risicogroepen aanwezig zijn op korte termijn.
Maar de arts van PSV stelt zich daarboven, wat intriest is en asociaal. Ook van PSV en andere clubs om dit te laten gebeuren.

De FIFA en UEFA-regels stellen inderdaad iets anders voor, maar een aantal clubs zijn meteen tot actie overgegaan zonder overleg binnen de Eredivisie of KNVB.
Peter, dit is zeker geen hetze tegen PSV, omdat het toevallig niet bij Heerenveen of Ajax is gebeurd. Ik zou dit ook veroordelen als dit bij Heerenveen is gebeurd.

Het gaat er gewoon om dat een Koevermans, Lazovic of Bakkal niks belangrijker/onmisbaarder is dan een zelfstandige installateur uit Den Helder, de plaatselijke bakker in Valkenburg, de postbode in Zoetermeer, de controller van een multinational in Enschede of een hobbyhoer uit Vught.

En ik zou het net zo goed kunnen begrijpen als Ajax of Heerenveen zou inenten en PSV niet. En ik vind Lazovic binnen het bedrijf PSV moeilijker te vervangen dan de postbode in Zoetermeer. Die heeft een collega die hetzelfde rondje even goed een keer kan lopen. Als Amrabat het werk van Lazovic overneemt verminderen de prestaties aantoonbaar.

We verschillen van mening. Dat kan. Maar om er dan meteen de oorlog of dode baby's bij te halen. Confused


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - harry_bierdop - 18-11-2009

Mukkus Wrote:
Peter Wrote:Het is zwaar kut, maar denk niet dat de werkgever van je vrouw er miljoenen door verloren is en de kans dat je vrouw overlijdt is niet groter nu ze mexicaanse griep heeft ipv een 'gewone'.

Ik had nog niet alles verteld en bewust iets achter gehouden: Mijn vrouw werkt in de kinderopvang en ook de kdv-leidsters worden niet ingeënt, hoewel ze wél in contact komen met de 0-6maanden, die niet ingeënt worden. De ouders daarvan wél, maar de leidsters niet. En haar bedrijf heeft zelfs een soort van persbericht uit laten gaan naar de ouders. Ze lopen geen miljoenen mis, maar dat geld is ook helemaal niet belangrijk. Deze ziekte kan mensenlevens eisen (gewone griep ook), maar bepaalde groepen zijn hier veel vatbaarder voor dan voor de gewone griep.

Lijkt me duidelijk dat het kul is dat zij niet ingeënt hoeft te worden. Ik vind dat het voor mensen die veel in contact komen met risicogroepen zelfs verplicht moet worden, zoals ze ook moeten verplichten voor verplegend personeel. Worden overigens huisartsen ingeënt? Dat soort mensen lijken me juist als 1e aan de beurt te zijn.