The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Opmerkelijke (voetbal)berichten - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Opmerkelijke (voetbal)berichten (/showthread.php?tid=201)



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 13-12-2009

Flixieluv Wrote:'AZ leeft alleen nog door een lening van dertien miljoen'
12/12/2009 17:47

DSB Sport, onderdeel van de omgevallen DSB-bank, verstrekte AZ op 21 oktober nog een broodnodige lening van 12,9 miljoen euro. Dus nádat de bank failliet was gegaan.

Dat schrijft het Algemeen Dagblad zaterdag aan de hand van het rapport dat in opdracht van de curatoren van de DSB is gemaakt. De lening is noodzakelijk omdat de Alkmaarders aan het einde van het jaar sowieso een tekort zullen hebben van vijf miljoen, en als het tegenzit zelfs negen miljoen.

Er bestaan namelijk kwesties waarvan de afloop nog onzeker is, maar die de balanspositie nadelig kunnen beïnvloeden. Belastingtechnische geschillen met onder anderen de oud-spelers Abdelkarim El Hadrioui en Oscar Moens vormen een risicopost. Ook de nog te voeren onderhandelingen met de fiscus over omzet-
belasting met betrekking tot sponsorgelden kunnen de club raken.

Op transfervlak zal AZ eveneens met tegenvallers kunnen worden geconfronteerd. De opbrengsten uit de overgang van Demy de Zeeuw naar Ajax kunnen lager uitvallen omdat deze afhankelijk zijn van het aantal duels dat hij in Amsterdam speelt.

De eventuele ontslagvergoeding van de onlangs ontslagen coach Ronald Koeman is net als de beloning voor zijn opvolger Dick Advocaat niet in het curatorenrapport opgenomen, maar beide vormen een risico. Tenslotte zijn de mogelijk tegenvallende televisiegelden uit de Champions League een punt van zorg voor AZ.


:o Dit geld kan de curator toch zo opvorderen, lijkt me? "niet beschikkingsbevoegd betaald", toch?

EDIT: althans: als DSB sport toen zelf nog niet failliet was, paulia-neus :^o :wink: ?

misschien is DSB sport nog steeds niet failliet. het is iig een onverplichte rechtshandeling aan een vriendje die je ongedaan kunt maken als de crediteuren benadeeld zijn. ook die benadeling is zo vanzelfsprekend niet.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 13-12-2009

waf Wrote:morgen gewoon ff wat kleingeld en drie punten meenemen. :razz:

:-"


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 13-12-2009

waf Wrote:
waf Wrote:morgen gewoon ff wat kleingeld en drie punten meenemen. :razz:

:-"

Gefeliciteerd, waf. Beetje gelukkige overwinning, maar ook die tellen....teams waren gelijkwaardig. Feyenoord gelukkiger en efficiënter in de afronding.
Bij Heerenveen weer net niet. Alleen al zo'n schot van Beerens, die een inlopende Vlaar dan weer per ongeluk op hoofd krijgt.....

Maar ja, het is al een kutseizoen. Het zal wel een kutseizoen blijven.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 13-12-2009

Mukkus Wrote:Alleen al zo'n schot van Beerens, die een inlopende Vlaar dan weer per ongeluk op hoofd krijgt.....

nou, zo per ongeluk was dat toch niet? dat deed hij best knap. motm wat mij betreft.

ik vond feyenoord wel ietsje beter. alleen voorin hadden we het meerdere malen beter uit moeten spelen. ook voor de 0-1 al. in de eerste helft die matige bal van cisse terugleggend op wijnaldum, daarvoor nog de baab die gaat schieten van 18 meter als hij cisse moet aanspelen die helemaal vrij staat.....

het is geen toeval dat we gaan scoren als makaay er in komt. die doet gewoon wat slims met een bal. onbegrijpelijk dat wijnaldum 90 minuten mocht ploeteren, ook cisse mocht veel te lang blijven staan. ik vind echt dat been het voorin slecht neerzet.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 13-12-2009

Cissé en Wijnaldum waren ronduit slecht, zeker Cissé. Tomasson ook 89 minuten niet gezien, net die ene minuut heeft ie een briljante actie in huis.

Feyenoord was niet beter, ook niet een beetje. Als je kijkt naar een aantal feiten: Heerenveen meer balbezit, meer schoten op/naast goal, meer corners. Dat zegt toch wel iets over het spelbeeld. Maar helaas gaat het erom hoe vaak dat ronde ding tussen die palen geschoten wordt. En dat deed Feyenoord 2x vaker dan Heerenveen.

MotM aan Feyenoord....mwoa..Vlaar zou kunnen, hoewel ik ook Fer een goede wedstrijd vond spelen. Bij Heerenveen was het Janmaat die een zeer goede wedstrijd speelde.
Maar dit lijkt voor Heerenveen, qua veldspel, iig weer een beetje de goede kant op te gaan. Verdedigend stond het best aardig en ook aanvallend was er dreiging. Zeker de eerste 10-15 minuten van de tweede helft, toen Heerenveen Feyenoord compleet vastzette op eigen helft. De 1-0 hing in de lucht, maar dan valt ie aan de andere kant en is het over en uit. Feyenoord ging toen op zijn PSV's spelen en vanaf dat moment was er bijna geen doorkomen meer aan. Goed georganiseerd uitgespeeld van Feyenoord.

Ik zei nog tegen een vriend van me: "Zul je straks zien, dat ze per ongeluk in de Europa League doorgaan en dat ze PSV uitschakelen in de beker....om daarna weer thuis te verliezen van NEC ofzo."


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 13-12-2009

waf Wrote:
Flixieluv Wrote:'AZ leeft alleen nog door een lening van dertien miljoen'
12/12/2009 17:47

DSB Sport, onderdeel van de omgevallen DSB-bank, verstrekte AZ op 21 oktober nog een broodnodige lening van 12,9 miljoen euro. Dus nádat de bank failliet was gegaan.

Dat schrijft het Algemeen Dagblad zaterdag aan de hand van het rapport dat in opdracht van de curatoren van de DSB is gemaakt. De lening is noodzakelijk omdat de Alkmaarders aan het einde van het jaar sowieso een tekort zullen hebben van vijf miljoen, en als het tegenzit zelfs negen miljoen.

Er bestaan namelijk kwesties waarvan de afloop nog onzeker is, maar die de balanspositie nadelig kunnen beïnvloeden. Belastingtechnische geschillen met onder anderen de oud-spelers Abdelkarim El Hadrioui en Oscar Moens vormen een risicopost. Ook de nog te voeren onderhandelingen met de fiscus over omzet-
belasting met betrekking tot sponsorgelden kunnen de club raken.

Op transfervlak zal AZ eveneens met tegenvallers kunnen worden geconfronteerd. De opbrengsten uit de overgang van Demy de Zeeuw naar Ajax kunnen lager uitvallen omdat deze afhankelijk zijn van het aantal duels dat hij in Amsterdam speelt.

De eventuele ontslagvergoeding van de onlangs ontslagen coach Ronald Koeman is net als de beloning voor zijn opvolger Dick Advocaat niet in het curatorenrapport opgenomen, maar beide vormen een risico. Tenslotte zijn de mogelijk tegenvallende televisiegelden uit de Champions League een punt van zorg voor AZ.


:o Dit geld kan de curator toch zo opvorderen, lijkt me? "niet beschikkingsbevoegd betaald", toch?

EDIT: althans: als DSB sport toen zelf nog niet failliet was, paulia-neus :^o :wink: ?

misschien is DSB sport nog steeds niet failliet. het is iig een onverplichte rechtshandeling aan een vriendje die je ongedaan kunt maken als de crediteuren benadeeld zijn. ook die benadeling is zo vanzelfsprekend niet.

En het vervolg:

[Kandidaat-kopers AZ schrikken van financiële ellende
ALKMAAR - Minimaal twee partijen, die interesse hadden om AZ over te nemen, zijn nogal geschrokken van de financiële cijfers die ze van de voetbalclub onder ogen kregen. "Er dreigt al vanaf januari een groot probleem, omdat de club niet over genoeg liquide middelen beschikt", zegt één van de betrokken partijen.

Het is inmiddels duidelijk dat de financiële huishouding verre van op orde is. Rondom de curatoren spreekt men van een 'spaghetti van privé- en zakelijke belangen', die door elkaar lopen bij de afwikkeling van het DSB-faillissement. De club dreigt als er helemaal niets gebeurt op een miljoenendebacle af te koersen.

AZ wordt het grootste hoofdpijndossier genoemd bij de afwikkeling van het faillissement van DSB-beheer. De aandelen van AZ liggen momenteel bij de curatoren. Twee jaar geleden werd er al een financieel controleur aangewezen, die duidelijk maakte dat er niet zomaar met potjes geschoven kon worden. Hij wilde een ordelijk inzicht in wat er inkwam en uitging. Scheringa was namelijk ook privé altijd in beeld om financieel redding te brengen.

Dat vangnet is nu weg, maar inmiddels heeft de hele zaak ook de interesse van de fiscus getrokken. De geïnteresseerde kopers is het inmiddels ook duidelijk geworden, dat er diverse lijken uit de kast kunnen vallen bij AZ. Grote bron van zorg is verder ook de grote waardevermindering van de AZ-selectie. De club kan op korte termijn gedwongen worden te verkopen.

AZ werkt dit seizoen met een begroting van 40 miljoen euro. Met dalende inkomsten uit onder meer shirtreclame zou de begroting voor volgend seizoen wel eens kunnen zakken naar een bedrag tussen de 20 en 25 miljoen euro.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 13-12-2009

Mukkus Wrote:Cissé en Wijnaldum waren ronduit slecht, zeker Cissé. Tomasson ook 89 minuten niet gezien, net die ene minuut heeft ie een briljante actie in huis.

Feyenoord was niet beter, ook niet een beetje. Als je kijkt naar een aantal feiten: Heerenveen meer balbezit, meer schoten op/naast goal, meer corners. Dat zegt toch wel iets over het spelbeeld. Maar helaas gaat het erom hoe vaak dat ronde ding tussen die palen geschoten wordt. En dat deed Feyenoord 2x vaker dan Heerenveen.

ik heb de eindstatistieken niet gezien, maar bij rust had feyenoord meer balbezit en waren de statistieken verder in evenwicht. dat feyenoord compleet vastgezet werd is nogal overdreven. het werd meer een wedstrijd, maar er was nauwelijks iets aan de hand, heerenveen kon helemaal niet verontrusten. alleen een kans van beerens, toen het al 0-1 stond en dus ver na het kwartier waar je het over hebt (en in de eerste helft een aardige aanval die aissidi slecht inschoot). die kopbal van popov vond ik nauwelijks een kans, die kan er haast niet in (en bij de reboud maakte bak nielsen hands).

het aantal schoten op doel of het aantal corners (dat overigens vaak met elkaar samenhangt) zegt me geen reet. daar koop je helemaal niets voor. en je moet voor de grap even terug gaan kijken naar die schoten van heerenveen. allemaal recht in de handen van van dijk.

de wedstrijd kon alle kanten op, maar de kans dat feyenoord de eerste zou maken vond ik groter gezien de individuele klasse.

ik heb bij die wedstrijd bij ado uit meer met samengeknepen billen gezeten dan nu. was alleen gefrustreerd dat feyenoord het niet veel eerder besliste of niet veel eerder scoorde. daar waren mogelijkheden zat voor. en dat hoeft niet te leiden tot 'een schot op doel'.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 13-12-2009

Mukkus Wrote:Het is inmiddels duidelijk dat de financiële huishouding verre van op orde is. Rondom de curatoren spreekt men van een 'spaghetti van privé- en zakelijke belangen', die door elkaar lopen bij de afwikkeling van het DSB-faillissement.

dit kan natuurlijk zo maar waar zijn. je weet nooit wat die scheringa allemaal uitgevreten heeft, maar dan is het wel heel lastig om orde te scheppen. maar volgens mij heeft de knjb erkent dat er geen problemen waren bij de huishouding van az. maar je weet niet wat hen voorgehouden is.

als je zo'n hamdaoui zo gefrustreerd ziet voetballen gister kun je toch vrezen voor een uitverkoop en idd een forse afschrijving op transfersommen. dat is naar zeggen ook de reden dat koeman ontslagen is. het kost een miljoen, maar de devaluatie van spelerswaarde moest worden stopgezet. zit wat in.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 13-12-2009

waf Wrote:ik heb de eindstatistieken niet gezien, maar bij rust had feyenoord meer balbezit en waren de statistieken verder in evenwicht.

Gewoon wat statistiekjes: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.elfvoetbal.nl/wedstrijd/59149_sc-heerenveen-vs-feyenoord/overzicht">http://www.elfvoetbal.nl/wedstrijd/5914 ... /overzicht</a><!-- m -->

Aantal schoten: 17-12
Aantal voorzetten: 25-8
Hoekschoppen: 6-5

Het klopt dat het aan Heerenveen kant allemaal wat vruchteloos en ongelukkig was......maar dit zegt toch wel wat.
Maar al met al een terechte overwinning voor Feyenoord. Heerenveen scoort niet en Feyenoord 2x.

Op zijn media's: Een gelijkspel zou terechter zijn geweest.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 17-12-2009

PSV ook niet blij met wedstrijdschema na Europese duels
16 december 2009 RvN

In navolging van Martin Jol heeft ook Jan Reker namens PSV aangegeven niet blij te zijn met het competitieschema na Europese duels. 'Zes keer uit na de Europa league is veel' aldus Reker. ' Als de KNVB hier rekening mee kan houden, graag.' Tegelijkertijd gaf Reker aan ook niet overdreven veel duels na Europese wedstrijden thuis te willen spelen, omdat dat zou dwingen de meeste wedstrijden thuis op zondag af te werken in plaats van de vaste speeldag, zaterdag. Het meest moeite zeg Reker nog te hebben met topwedstrijden na interlands, waardoor beide ploegen pas op vrijdag over hun volledige elftal kunnen beschikken.

Het Algemeen Dagblad zocht uit dat zowel FC Twente, PSV als Ajax al haar puntverlies leden in het weekend na de midweekse Europese wedstrijden danwel interlands.

--
Wat een gejank weer. Reker wil na Europese duels niet steeds uit spelen, maar thuis heeft ie ook liever niet. :crazy:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 17-12-2009

Beste werkgever,

Ik wil liever niet teveel naar mijn werk toe rijden, want dat kost tijd en geld voor benzine (ook al tank ik in België), maar ook niet teveel thuiswerken, want dan moet de kachel aan en moet ik zelf koffie (Nespresso = duur) zetten en bovendien wil ik niet teveel lastige klussen, want dan moet ik nadenken en kan ik ondertussen niet de hele tijd online-spelletjes doen. Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Flixieluv - 17-12-2009

Wat dit met werkgever vs werknemer te maken heeft ontgaat mij volledig, maar reker moet inderdaad z'n muil houden.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 17-12-2009

Flixieluv Wrote:Wat dit met werkgever vs werknemer te maken heeft ontgaat mij volledig, maar reker moet inderdaad z'n muil houden.

De KNVB is ook een 'werkgever' van Reker, dus dat leek mij vrij duidelijk. Je kunt best voorkeuren hebben voor speeldagen, maar als ik tegen mijn baas dat soort dingen ga zeggen, dan hoef ik morgen niet meer te komen, denk ik.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Flixieluv - 17-12-2009

Gerben Zonderland Wrote:
Flixieluv Wrote:Wat dit met werkgever vs werknemer te maken heeft ontgaat mij volledig, maar reker moet inderdaad z'n muil houden.

De KNVB is ook een 'werkgever' van Reker, dus dat leek mij vrij duidelijk. Je kunt best voorkeuren hebben voor speeldagen, maar als ik tegen mijn baas dat soort dingen ga zeggen, dan hoef ik morgen niet meer te komen, denk ik.

Ik dacht dat reker algemeen directeur van psv is, in ieder geval is hij volgens mij niet in dienst bij de Koninklijke N.J.B!


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 17-12-2009

Flixieluv Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Flixieluv Wrote:Wat dit met werkgever vs werknemer te maken heeft ontgaat mij volledig, maar reker moet inderdaad z'n muil houden.

De KNVB is ook een 'werkgever' van Reker, dus dat leek mij vrij duidelijk. Je kunt best voorkeuren hebben voor speeldagen, maar als ik tegen mijn baas dat soort dingen ga zeggen, dan hoef ik morgen niet meer te komen, denk ik.

Ik dacht dat reker algemeen directeur van psv is, in ieder geval is hij volgens mij niet in dienst bij de Koninklijke N.J.B!

Maar zijn clubje wordt wel 'aan het werk' gehouden door deze organisatie. Anders stonden alle werknemers van PSV nu tosti-ijzers en led-lampjes te assembleren.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 21-12-2009

Quote:ALKMAAR - Sjaak Polak is zaterdagavond het slachtoffer geworden van een grap van de spelers van ADO Den Haag. De voormalig prof van de Haagse club dacht dat hij was geboekt als analist door het programma Eredivisie Live. Hij werd echter uit de spelersbus van ADO gebeld door Ricky van den Bergh, die de stem van Eredivisie Live-presentator Jan-Joost van Gangelen nadeed.

Polak werd zaterdagmiddag om vijf uur gebeld met de vraag of hij in Alkmaar naast Jan-Joost van Gangelen langs het veld zijn visie op het duel van zijn oude ploeg bij AZ wilde geven. ,,Hé Sjaak, met Jan-Joost. Kan jij ons nog helpen en naar AZ komen?'' Polak: ,,Oh, wat leuk dat jullie aan me denken. Ik dacht dat ik een beetje uit beeld was. Maar natuurlijk, ik kom er meteen aan.''

Polak wilde, nadat hij de telefoon had neergelegd, nog wel weten wat de vergoeding was. Van den Bergh smste hem, nog steeds als Jan-Joost, dat Polak de standaardvergoeding van 275 euro zou krijgen. De spelers van ADO Den Haag gilden het onderweg in de bus uit.

De echte Van Gangelen wist zelf van niets, maar werd kort voor de wedstrijd geconfronteerd met een verbaasde Polak, die het stadion niet in kon omdat niemand bij Eredivisie Live van zijn komst af wist. Zonder de wedstrijd te bekijken, draaide Polak balend om en reed weer naar huis.

Het is niet voor het eerst dat Polak het slachtoffer is van een grap. Niet zo heel lang geleden werd zijn huis aan de voorzijde totaal groen/geel geschilderd en stond er in zijn voortuin een bord met de tekst: 'Groeten van schildersbedrijf Midden-Noord...'

Undecided


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 22-12-2009

Quote:Excelsior wil gecombineerde seizoenskaart met Feyenoord
Dinsdag, 22 december 2009 om 10:14Excelsior en Feyenoord denken na over het plan om een seizoenskaart uit te geven waarmee supporters naar wedstrijden van beide clubs kunnen gaan. Algemeen directeur Simon Kelder laat tegenover RTV Rijnmond weten dat hij hier niet negatief tegenover staat. Een dergelijk plan werd in het verleden nog door Feyenoord afgewezen.

Met een gedeelde seizoenskaart zouden Rotterdamse voetballiefhebbers op vrijdag naar een thuiswedstrijd van eerstedivisionist Excelsior kunnen gaan, en later in het weekend naar Feyenoord. Excelsior en Feyenoord werken al nauw samen in de jeugdopleiding en een gedeelde seizoenskaart is volgens Kelder dan ook een logische volgende stap.

Eén van de voornaamste redenen voor Feyenoord om eerder geen gecombineerde seizoenskaarten aan te bieden was het feit dat mensen met een stadionverbod bij Feyenoord makkelijk bij Excelsior naar binnen konden komen. Een eventuele combinatie zou ervoor kunnen zorgen dat er meer publiek naar Woudestein komt, al zegt Kelder dat de toeschouwersaantallen niet gedaald zijn.

Misschien is het naief, maar zou een stadionverbod niet gewoon moeten betekenen dat je geen enkel stadion van een betaald voetbalclub naar binnen mag? :roll:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 24-12-2009

'Hans Nijland topkandidaat bij PSV'
24 december 2009
Volgens De Telegraaf is Hans Nijland, directeur van FC Groningen, nu topkandidaat bij de RvC voor de gecombineerde positie van algemeen en commercieel directeur. President-commissaris Frits Schuitema wil niet expliciet reageren op de naam van Nijland. "We hebben destijds met meerdere mensen gesproken. Het lijkt me logisch dat we ook onze oude contacten zullen nagaan", blijft hij op de vlakte.

--
Dat zou ik echt een hele goeie vinden voor PSV! [-o<


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 27-12-2009

Quote:Wenger wil 'oneerlijke inworpen' afschaffen
Zondag, 27 december 2009 om 09:20

Arsène Wenger hoopt de regels van het internationale voetbal te kunnen veranderen. De Franse oefenmeester van Arsenal vindt het oneerlijk dat enkele teams voordeel kunnen halen uit inworpen, simpelweg omdat zij een speler met bijzonder sterke armen in de ploeg hebben zitten. Wenger stelt voor om de ingooi af te schaffen en het spel voortaan met de voet te hervatten.

Volgens de oefenmeester maakt de ‘intrap’ het spel eerlijker, sneller en aantrekkelijker. “Dus waarom zouden we dit niet overwegen?”, vroeg Wenger zich af. “Stoke City heeft nu bijvoorbeeld Rory Delap in de ploeg, die net zo hard gooit als dat hij schiet. Eigenlijk is dat oneerlijk, want hij gebruikt een kracht die eigenlijk helemaal niets met voetbal te maken heeft.”

Wenger hoopt dan ook dat de FIFA wil overwegen om net als bij zaalvoetbal de ‘intrap’ in te voeren. “Voetbal is de meest populaire teamsport ter wereld en op een dag werd er afgesproken dat veldspelers hun handen niet mogen gebruiken”, zei de coach, die mede daarom niets begrijpt van de ingooi. Ondertussen heeft Wenger echter voldoende andere dingen om zich druk over te maken: zondagmiddag speelt Arsenal de topper tegen Aston Villa.

Oh ja, dat gaat zeker helpen, zo'n intrap. Moet je dan ook op 9,15m staan, net als bij een hoekschop en een vrije trap? :roll:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 28-12-2009

wat een ongelooflijke zak poep is het toch ook. :|


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 28-12-2009

Ik vind dat ie wel een punt heeft. :razz:

Het is VOETbal, dus degene die het beste is met zn voeten moet winnen, niet degene met de beste handen. NEC pakt een punt bij Vitesse omdat hun inworpen een soort corners zijn, terwijl Vitesse dat wapen aan de andere zijde niet kan toepassen bij inworpen op dezelfde plaats.

Uitvoerbaar is het echter niet natuurlijk, dus het kan ook meteen weer de prullenbak in.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Berend Botje - 28-12-2009

Ja, fijn, dan schaffen we ook de keeper af, en dan moeten alle spelers pakweg 1,80 meter lang zijn, en schoenmaat 44 hebben.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Flixieluv - 28-12-2009

Gerben Zonderland Wrote:
Quote:Wenger wil 'oneerlijke inworpen' afschaffen
Zondag, 27 december 2009 om 09:20

Arsène Wenger hoopt de regels van het internationale voetbal te kunnen veranderen. De Franse oefenmeester van Arsenal vindt het oneerlijk dat enkele teams voordeel kunnen halen uit inworpen, simpelweg omdat zij een speler met bijzonder sterke armen in de ploeg hebben zitten. Wenger stelt voor om de ingooi af te schaffen en het spel voortaan met de voet te hervatten.

Volgens de oefenmeester maakt de ‘intrap’ het spel eerlijker, sneller en aantrekkelijker. “Dus waarom zouden we dit niet overwegen?”, vroeg Wenger zich af. “Stoke City heeft nu bijvoorbeeld Rory Delap in de ploeg, die net zo hard gooit als dat hij schiet. Eigenlijk is dat oneerlijk, want hij gebruikt een kracht die eigenlijk helemaal niets met voetbal te maken heeft.”

Wenger hoopt dan ook dat de FIFA wil overwegen om net als bij zaalvoetbal de ‘intrap’ in te voeren. “Voetbal is de meest populaire teamsport ter wereld en op een dag werd er afgesproken dat veldspelers hun handen niet mogen gebruiken”, zei de coach, die mede daarom niets begrijpt van de ingooi. Ondertussen heeft Wenger echter voldoende andere dingen om zich druk over te maken: zondagmiddag speelt Arsenal de topper tegen Aston Villa.

Oh ja, dat gaat zeker helpen, zo'n intrap. Moet je dan ook op 9,15m staan, net als bij een hoekschop en een vrije trap? :roll:

Is al in ieder geval een keer eerder (gedurende - ik meen - een heel seizoen) mee geoefend, in Belgische tweede klasse. Was toen geen succes, maar daar lopen alleen maar waardeloze voetballers rond. Hoe dan ook een schijtidee, en Wenger is idd een zak kak van formaat.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Lamme Lennie - 28-12-2009

Peter Wrote:Ik vind dat ie wel een punt heeft. :razz:

Het is VOETbal, dus degene die het beste is met zn voeten moet winnen, niet degene met de beste handen.

Dan stel ik voor om ook het koppen af te schaffen, want het is gewoon niet eerlijk dat sommige spelers hoger kunnen springen dan andere.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Flixieluv - 28-12-2009

Lamme Lennie Wrote:
Peter Wrote:Ik vind dat ie wel een punt heeft. :razz:

Het is VOETbal, dus degene die het beste is met zn voeten moet winnen, niet degene met de beste handen.

Dan stel ik voor om ook het koppen af te schaffen, want het is gewoon niet eerlijk dat sommige spelers hoger kunnen springen dan andere.

:lol: Good point. En die keepers moeten in het vervolg ook met hun fikken van de bal afblijven!


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - gittermaster - 28-12-2009

en een knietje dan? Mag niet meer.
Wat een kolder. Koop dan gewoon iemand die ook een beetje kan ingooien...


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 28-12-2009

gittermaster Wrote:en een knietje dan? Mag niet meer.
Wat een kolder. Koop dan gewoon iemand die ook een beetje kan ingooien...

Bjorn Vleminckx naar Arsenal! :razz: Voetballen op dat niveau kan ie niet, maar het levert Arsenal wel 10 verkapte corners (en zulke dode spelmomenten maken toch steeds vaker het verschil in de top) per wedstrijd op omdat ie zo goed kan ingooien, waardoor hij zn basisplaats meer dan waar zal zijn. =D>

Maar waarom zou een knietje niet meer mogen? Is bij voetbal toch geen uitgesloten lichaamsdeel zoals handen dat wel zijn? :o


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - gittermaster - 28-12-2009

handen zijn bij een inworp toch ook geen uitgesloten lichaamsdeel. Die regels zijn gewoon zo bepaald. Als je dat ter discussie gaat stellen, kun je ook ter discussie stellen waarom je wel mag koppen.
Naast Vlemincx zijn er natuurlijk veel betere voetballers die erg goed kunnen ingooien


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 28-12-2009

Je hoofd is toch geen uitgesloten lichaamsdeel? Mensen die goed zijn met hun handen moeten lekker gaan handballen. Wenger heeft een punt, alleen omdat er geen beter alternatief is moet het bij ingooien blijven. Denk ook dat de enige reden dat we met ingooien werken is dat intrappen niet uitvoerbaar is op groot veld. Het mooie aan voetbal is juist dat je alles mag gebruiken behalve je handen.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - gittermaster - 28-12-2009

je hand is bij een inworp toch ook geen uitgesloten lichaamsdeel?
Een keeper mag de bal toch ook met zijn handen pakken?
En een spits mag scoren met zijn kop. Zo zijn de regels gewoon bepaald.
Wenger moet niet janken