The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Opmerkelijke (voetbal)berichten - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Opmerkelijke (voetbal)berichten (/showthread.php?tid=201)



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Berend Botje - 26-01-2010

Berend Botje Wrote:Tom Egeberts had gisteren weer een aardig bericht: 'Sander Boschker staat dusse weer op doel bij FC Twente, voor de 528e keer. Das een evenaring van het record van PSV'er Willy van der Kuylen'.

Marshall Wrote:Helaas zijn de uitzendingen niet terug te kijken maar ik meen mij te herinneren dat Egberts meldde: "...zijn 528e wedstrijd en daarmee een evenaring van het record van...". Daar is dus niks verkeerds aan... maar goed, is niet terug te halen vanwege de rechten.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RI_HCiZezbU[/youtube]


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 26-01-2010

Quote:Geen bewijs plan moord op Feyenoordsupporter
Uitgegeven: 26 januari 2010 14:17
Laatst gewijzigd: 26 januari 2010 14:16

ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie in Rotterdam heeft onvoldoende bewijs gevonden dat twee Ajaxfans plannen maakten om een moord te plegen op een Feyenoorder. Dat zei de officier van justitie dinsdag tijdens de inhoudelijke behandeling van de zaak in de zwaarbeveiligde rechtszaal in Rotterdam. Daan van der E. en Rick H. werden in augustus in de ochtenduren opgepakt voor een schietpartij in het Feyenoordcafé Het Kruispunt in Rotterdam.

Daarbij raakte niemand gewond. Volgens getuigen vroegen de twee naar André H., een bekende Feyenoorder die kort daarvoor in een tv-programma van BNN te zien was geweest. Het OM deed onder meer huiszoekingen en luisterde telefoons af, maar dat leverde geen strafbare feiten voor het moordplan op. Het OM eiste tegen H. dertig maanden cel, waarvan zes maanden voorwaardelijk, wegens wapenbezit, openlijke geweldpleging en bedreiging. Tegen Van der E. werd zeven maanden celstraf geëist wegens geweld en wapenbezit.

Van der E. en H. ontkennen dat ze uit waren op een confrontatie met leden van de harde kern van Feyenoord. Ze verklaarden dat ze tijdens het stappen in Amsterdam twee vrouwen tegenkwamen en met hen naar Rotterdam gingen. Op zoek naar een taxi en wat te eten, belandden ze volgens eigen zeggen in het Feyenoordcafé op Rotterdam-Zuid.


Hazes
Daar schoten ze, nadat ze een biertje hadden besteld, op een spiegel achter de bar en pleegden vernielingen, aldus het OM. Volgens de advocaten van beide verdachten is het goed mogelijk dat ze in de kroeg niet naar de Feyenoorder André H. vroegen, maar naar (muziek van) André Hazes. Daan van der E. is sinds december op vrije voeten, maar is geen onbekende van politie en justitie. Zo werd hij veroordeeld tot vier jaar celstraf, waarvan twee jaar voorwaardelijk, voor de bestorming van het supportershome van ADO Den Haag. Zeventig Ajaxsupporters bestormden in februari 2006 het honk met wapentuig als paraplu's, stokken, messen en molotovcocktails. Ongeveer tien Haagse supporters raakten daarbij gewond. Rick H. zit nog vast en was tijdens de schietpartij in Het Kruispunt zo'n zes weken op vrije voeten. Hij zat een jarenlange celstraf uit voor onder meer een gewelddadige straatroof.

#-o

En die zin daarna is ook vrij onnozel. Hij is sinds december op vrije voeten, MAAR is geen bekende van de politie.
Maar dat is misschien iets voor het taalergernissentopic.... :-k


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bocaloca - 26-01-2010

Geen onbekende Gerbeeeeeeen [-(


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 26-01-2010

Bocaloca Wrote:Geen onbekende Gerbeeeeeeen [-(

Dat bedoel ik en maakt de zin onnozel.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Berend Botje - 26-01-2010

Gerben Zonderland Wrote:Dat bedoel ik en maakt de zin onnozel.

Helaas is deze zin grammaticaal fout.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - gittermaster - 26-01-2010

:Big Grin


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 27-01-2010

Berend Botje Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Dat bedoel ik en maakt de zin onnozel.

Helaas is deze zin grammaticaal fout.

\Big Grin/ Niet genoeg gegeten, BB?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Berend Botje - 27-01-2010

Moet ik het uitleggen?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Kennemerland - 27-01-2010

De zin "Helaas is deze zin grammaticaal fout." is inhoudelijk onjuist.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 27-01-2010

Berend Botje Wrote:Moet ik het uitleggen?

Nee hoor, absoluut niet nodig! \Big Grin/


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Scholten! - 28-01-2010

Quote:FLORENCE - Adrian Mutu is op 10 januari na afloop van de voetbalwedstrijd tussen zijn club Fiorentina en Bari positief getest op het gebruik van het verboden middel sibutramine. Dat heeft het olympisch comité van Italië (CONI) donderdag bekendgemaakt.

De aanvaller van Fiorentina werd in oktober 2004 bij Chelsea al eens betrapt op het gebruik van cocaïne. De Roemeen werd toen voor zeven maanden geschorst. Chelsea eist nog steeds een bedrag van 17 miljoen euro van Mutu. Mensen gebruiken sibutramine vaak als ze gewicht willen verliezen. Gebruikers van de stof krijgen een vol gevoel en hebben daardoor minder trek in voedsel.

Heb nou niet echt het idee dat Mutu moet afvallen... Undecided


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Marshall - 28-01-2010

Je hebt (uiteraard) gelijk BB.
offtopic voor taalergernissen: Ik kwam er ook een tegen:
Verspreiding geschiedt via abonnees, losse verkoop in boek- en tijdschrifthandel, controlled circulation, adverterende bedrijven en is online te lezen op internet.

Hoe zou dat er uitzien online?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 28-01-2010

Quote:Nederland hoeft voor volgend seizoen niet te rekenen op een extra plaats in de Europa League.

© ANP

De Uefa deelt elk seizoen drie extra tickets uit aan landen die het best scoren in het Fair Play-klassement, maar Nederland bezet daarin halverwege het seizoen slechts de zeventiende plaats. Zweden voert de ranglijst aan, voor Denemarken en Engeland.
Het definitieve Fair Play-klassement wordt pas opgemaakt aan het eind van het Europese seizoen. De drie landen die het hoogst eindigen, moeten het extra Europese ticket geven aan de club die zich in de nationale competitie het sportiefst heeft gedragen. Die clubs moeten in eigen land wel het hele seizoen zijn uitgekomen op het hoogste niveau.

Inleveren

De kans is groot dat er op termijn zelfs een Europese plaats moet worden ingeleverd. Voorlopig staat Nederland nog achtste in de Uefa-ranking, maar het voelt de hete adem van Portugal en Roemenië in de nek.
Als Nederland daalt naar de tiende plaats, mag het voor het seizoen 2011/2012 nog maar vijf in plaats van zes clubs inschrijven voor de Europese competities.

djeez, feyenoord doet een jaartje niet mee en we staan meteen 17de.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Berend Botje - 28-01-2010

Marshall Wrote:Je hebt (uiteraard) gelijk BB.
offtopic voor taalergernissen: Ik kwam er ook een tegen:
Verspreiding geschiedt via abonnees, losse verkoop in boek- en tijdschrifthandel, controlled circulation, adverterende bedrijven en is online te lezen op internet.

Hoe zou dat er uitzien online?

Dat is inderdaad behoorlijk krom Nederlands.
En hoe vaak moet ik het nog zeggen: ik heb ALTIJD gelijk.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 30-01-2010

Quote:'Ajax is de enige Nederlandse club die er echt toe doet in ons land'

Met de komst van Nicolás Lodeiro krijgt Luis Suárez wederom met een landgenoot in de selectie van Ajax te maken. De aanvaller van de Amsterdammers is dolblij met de komst van de talentvolle middenvelder, die AZ afwees om bij Suárez te kunnen spelen. "Hij werd met veel andere clubs in verband gebracht, volgens mijn informatie waren vooral AZ, Sporting Portugal en Napoli heel concreet. Al snel besloot Nicolas dat hij het liefst naar Ajax wilde komen."

"Ik heb hem gebeld en mijn eigen carrière als voorbeeld gegeven", vertelt Suárez aan Voetbal International. "Voor mij is het heel goed geweest dat ik naar Nederland ben gekomen. De trainingen zijn van een hoog niveau, het Nederlandse voetbal biedt veel mogelijkheden jezelf te ontwikkelen. En dan is Ajax de beste club om voor te spelen. Sommige dingen wist Nicolas zelf al. Als je in Uruguay over het Nederlandse voetbal praat, roept iedereen meteen dezelfde naam: Ajax."

"Dat is de enige Nederlandse club die er echt toe doet in ons land", vervolgt Suárez. "Los van de grote historie van de club heb ik Nicolas verteld over hoe het er bij Ajax aan toegaat. Dat er heel professioneel wordt gewerkt, dat de sfeer binnen de club goed is, dat jong talent veel kansen krijgt. Het is de ideale eerste club in Europa voor een speler uit Zuid-Amerika."

Undecided


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Marshall - 31-01-2010

Opvallend. Uiteraard is dit slechts één, nogal arrogant, voetballertje wat dit roept maar ik ben wel benieuwd hoe dit navolging gaat krijgen. Betekent de komst van Lodeiro dat anders Zuid-Amerikaans talent ook eerst naar Ajax zal gaan kijken voor een overstap naar Europa? Enkele jaren was dat namelijk in Nederland enkel aan PSV voorbehouden die met de doorstroom van Braziliaanse spelers een haven van Europa leek. Dat is echter flink aan het teruglopen de laatste jaren, helemaal met Reis uit de selectie en Gomes pleite.... Nu heeft PSV nog wel wat zuid-Amerikaans 'talent' rondlopen maar niet meer in die mate als pak 'm beet 10-15 jaar terug.
Als Suarez en Lodeiro goed doorstromen kan dit een belangrijke binnenkomer van Ajax in Zuid-Amerika zijn.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 01-02-2010

Marshall Wrote:Opvallend. Uiteraard is dit slechts één, nogal arrogant, voetballertje wat dit roept maar ik ben wel benieuwd hoe dit navolging gaat krijgen. Betekent de komst van Lodeiro dat anders Zuid-Amerikaans talent ook eerst naar Ajax zal gaan kijken voor een overstap naar Europa? Enkele jaren was dat namelijk in Nederland enkel aan PSV voorbehouden die met de doorstroom van Braziliaanse spelers een haven van Europa leek. Dat is echter flink aan het teruglopen de laatste jaren, helemaal met Reis uit de selectie en Gomes pleite.... Nu heeft PSV nog wel wat zuid-Amerikaans 'talent' rondlopen maar niet meer in die mate als pak 'm beet 10-15 jaar terug.
Als Suarez en Lodeiro goed doorstromen kan dit een belangrijke binnenkomer van Ajax in Zuid-Amerika zijn.

Tegenwoordig halen de Europese topclubs gewoon 100 talentjes van 16 uit die landen in de hoop dat er 1tje doorbreekt. Als dat gebeurd zijn ze al spekkoper. Voorheen konden NL-clubs zulke spelers nog wel aantrekken, tegenwoordig tekent alles met een greintje talent al meteen bij een echte topclub. Als Suarez en Lodeiro allebei de top halen betekent dat dus nog weinig voor Ajax. Als die Lodeiro echt zo geweldig was, was ie allang door een Engelse topclub gek gemaakt met een miljoenencontract.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 01-02-2010

Peter Wrote:Tegenwoordig halen de Europese topclubs gewoon 100 talentjes van 16 uit die landen in de hoop dat er 1tje doorbreekt. Als dat gebeurd zijn ze al spekkoper. Voorheen konden NL-clubs zulke spelers nog wel aantrekken, tegenwoordig tekent alles met een greintje talent al meteen bij een echte topclub. Als Suarez en Lodeiro allebei de top halen betekent dat dus nog weinig voor Ajax. Als die Lodeiro echt zo geweldig was, was ie allang door een Engelse topclub gek gemaakt met een miljoenencontract.

Wel als Lodeiro aan de engelse non-Eu-reglementen voldoet....


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Box Brother - 01-02-2010

Ik had hem nog niet voorbij zien komen maar dit is toch te bizar voor woorden??

Quote:Togo vier jaar niet in Afrika Cup
LUANDA - Togo mag niet meedoen aan twee komende edities van de Afrika Cup. De Afrikaanse voetbalbond CAF heeft dit zaterdag bekendgemaakt.


Het land wordt bestraft omdat het zich op last van de regering terugtrok uit het toernooi. Dit werd besloten na een aanslag op de spelersbus in Angola. Daarbij kwamen twee mensen om het leven.

"We kunnen niet accepteren dat de regering zich hiermee heeft bemoeid”, aldus de CAF.

Ik snap best dat de CAF geen regeringsinvloeden wil tolereren maar een aanslag op het elftal mag toch gerust een verzachtende omstandigheid genoemd worden...


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Ekslem - 01-02-2010

Ik vond het ook te belachelijk voor woorden. Kan ook echt alleen in Afrika dit.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 01-02-2010

Ekslem Wrote:Ik vond het ook te belachelijk voor woorden. Kan ook echt alleen in Afrika dit.
in beroep schijnt de straf verhoogd te zijn naar 4 jaar. het is echt onthutsend en om je dood te lachen tegelijk. als ik de baas was in welk land dan ook, dan zou ik nooit meer meedoen met die kutcup.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - EJR - 02-02-2010

Ben ff weggeweest, maar deze skoonheid wilde ik jullie niet onthouden.
Ex van Wayne Bridge die naar verluidt met Djon Terrie heeft liggen krikken toen het nog 'aan' was.

[Image: abigailclancy.jpg]


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 02-02-2010

terry heeft groot gelijk. het verhaal gaat dat hij haar bezwangerd heeft en de abortus heeft betaald. dat is fideel van hem.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 02-02-2010

waf Wrote:terry heeft groot gelijk. het verhaal gaat dat hij haar bezwangerd heeft en de abortus heeft betaald. dat is fideel van hem.

Ja, je moet er niet aan denken dat uit zo'n lijfje een misbaksel moet komen dat op Terry lijkt en dan weer in de originele staat moet terugkeren. Dat lukt haar nooit.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Ekslem - 02-02-2010

Opmerkelijk ook dat Terry en die Bridge blijkbaar beste vrienden waren Undecided
Van de andere kant beetje egoistisch van die Bridge om zoiets niet met je beste vrienden te delen.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 02-02-2010

Ekslem Wrote:Opmerkelijk ook dat Terry en die Bridge blijkbaar beste vrienden waren Undecided
Van de andere kant beetje egoistisch van die Bridge om zoiets niet met je beste vrienden te delen.

mooi man, en die wijven waren goeie vriendinnen.

ik snap niet dat ze er een probleem van maken. lekker swingen man.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 02-02-2010

Quote:Vooronderzoek naar middelvinger Suarez
Uitgegeven: 2 februari 2010 10:20
Laatst gewijzigd: 2 februari 2010 10:51

ZEIST - De aanklager betaald voetbal heeft een vooronderzoek ingesteld naar de manier waarop Ajax-spits Luis Suarez zondag het doelpunt van ploeggenoot Marko Pantelic vierde. Op foto's zou te zien zijn dat de Uruguyaan zijn middelvinger opsteekt terwijl hij ploeggenoot Marko Pantelic omhelst. Het gebaar zou richting de aanhang van Feyenoord zijn gemaakt.

Suarez is verzocht uitleg te geven over het incident. De aanklager beslist later of hij met een schikkingsvoorstel komt.
Dat Suarez geschorst zal worden voor het incident lijkt twijfelachtig. FC Groningen-trainer Ron Jans kreeg voor een soortgelijk vergrijp tijdens een wedstrijd tegen SC Heerenveen alleen een berisping.

Los van het feit dat Suarez een jankbek van de allertreurigste orde is, is dit vooronderzoek natuurlijk kanschloosch.
Ja, voetballers hebben een voorbeeldfunctie; ja, voetballers moeten zich niets aantrekken van wat het publiek tegen
ze schreeuwt en ja, alle ajacieden moeten dood, maar voetbal is emotie en het was gericht tegen toeschouwers die
hem al de hele wedstrijd zaten uit te schelden, dus ik snap de reactie wel.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 02-02-2010

Gerben Zonderland Wrote:
Quote:Vooronderzoek naar middelvinger Suarez
Uitgegeven: 2 februari 2010 10:20
Laatst gewijzigd: 2 februari 2010 10:51

ZEIST - De aanklager betaald voetbal heeft een vooronderzoek ingesteld naar de manier waarop Ajax-spits Luis Suarez zondag het doelpunt van ploeggenoot Marko Pantelic vierde. Op foto's zou te zien zijn dat de Uruguyaan zijn middelvinger opsteekt terwijl hij ploeggenoot Marko Pantelic omhelst. Het gebaar zou richting de aanhang van Feyenoord zijn gemaakt.

Suarez is verzocht uitleg te geven over het incident. De aanklager beslist later of hij met een schikkingsvoorstel komt.
Dat Suarez geschorst zal worden voor het incident lijkt twijfelachtig. FC Groningen-trainer Ron Jans kreeg voor een soortgelijk vergrijp tijdens een wedstrijd tegen SC Heerenveen alleen een berisping.

Los van het feit dat Suarez een jankbek van de allertreurigste orde is, is dit vooronderzoek natuurlijk kanschloosch.
Ja, voetballers hebben een voorbeeldfunctie; ja, voetballers moeten zich niets aantrekken van wat het publiek tegen
ze schreeuwt en ja, alle ajacieden moeten dood, maar voetbal is emotie en het was gericht tegen toeschouwers die
hem al de hele wedstrijd zaten uit te schelden, dus ik snap de reactie wel.

er was helemaal niemand aan het schelden. het publiek reageerde zo fel omdat de zeeuw het publiek uitdaagde. en, anders dan de teleneus suggereert was de zeeuw (tot dat moment) nog helemaal niet toegezongen. oftewel, de reacties van zowel sneuarez als de zeeuw sloegen nergens op.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Box Brother - 02-02-2010

Wat zou het schikkingsvoorstel voor FC Utrecht worden? Was toch een redelijk voorwerp wat richting Pieckenhagen geslingerd werd...


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 02-02-2010

Quote:Ajax weer zonder Sulejmani en Aissati
Uitgegeven: 2 februari 2010 13:12
Laatst gewijzigd: 2 februari 2010 13:49

AMSTERDAM - Ajax-coach Martin Jol heeft zijn kritiek op de fitheid van Miralem Sulejmani en Ismaïl Aissati nu ook in daden omgezet. Het duo moest dinsdag na afloop van de reguliere training trappen lopen op de tribune. Jol had de tribune gekozen waarvandaan alle journalisten de training hadden gevolgd. Hij liet weten dat de twee geen deel uitmaken van de selectie voor de thuiswedstrijd tegen Roda JC, woensdagavond in Amsterdam. Afgelopen weekeinde stak de coach zijn onvrede over de fysieke gesteldheid van Sulejmani en Aissati niet onder stoelen of banken. ''Spelers moeten de ambitie en passie tonen om voor Ajax te willen voetballen'', verduidelijkte Jol zijn beslissing. De coach noemde het geen probleem dat Sulejmani en Aissati dinsdag na de training onder leiding van conditietrainer René Wormhout voor het oog van de verzamelde media enkele keren in de Arena de trappen van de tribune op moesten lopen.

Camera
''Nu wordt alles op camera vastgelegd, maar zulke dingen gebeuren ook wel eens als er geen journalisten aanwezig zijn. Ze moeten extra werk doen omdat ze woensdag niet voetballen. Ik vind dat prima. De volgende keer gebeurt dit weer op een bijveld. Dan ziet niemand het.'' Behalve Aissati en Sulejmani mist Ajax woensdag ook verdediger Toby Alderweireld. De Belg liep tijdens de klassieker uit bij Feyenoord (1-1) zondag een hamstringblessure op. Voor de nieuwe aanwinst Nicolas Lodeiro komt de wedstrijd ook te vroeg. De Uruguayaan kreeg dinsdag een werkvergunning, maar heeft volgens Jol "een jetlag van hier tot het Museumplein". De trainer hoopt dat de middenvelder zondag in de topper tegen FC Twente zijn debuut kan maken voor de Amsterdammers.
=D>