The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Opmerkelijke (voetbal)berichten - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Opmerkelijke (voetbal)berichten (/showthread.php?tid=201)



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Box Brother - 18-02-2010

Quote:Boete voor verzwakt team
AMSTERDAM - Wolverhampton Wanderers heeft een boete gekregen van 25.000 pond, omdat het een verzwakt team had opgesteld in het premier Leagueduel tegen Manchester United afgelopen december.


Trainer Mick McCarthy veranderde zijn elftal op tien plaatsen in vergelijking met de ploeg dat drie dagen eerder met 3-0 won van Tottenham Hotspur. Wolverhampton ging tegen Manchester met 3-0 onderuit. In het volgende duel tegen Burnley stelde Wolverhampton negen van de tien afwezige spelers weer op en won met 2-0.

De Engelse voetbalbond verwijt Wolverhampton dat de club niet in zijn sterkste opstelling heeft gespeeld tegen Manchester United.

Alhoewel dit natuurlijk niet goed te praten is door Wolverhapton lijkt het mij toch niet juist om hier een boete voor op te leggen. De volgende keer dan maar 10 speler diciplinair straffen (intern conflictje ofzo) zodat ze deze ene wedstrijd niet kunnen/mogen spelen? Bizar dat de Engelse voetbalbond bepaalt wat de strektste opstelling is voor een ploeg.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 18-02-2010

Box Brother Wrote:
Quote:Boete voor verzwakt team
AMSTERDAM - Wolverhampton Wanderers heeft een boete gekregen van 25.000 pond, omdat het een verzwakt team had opgesteld in het premier Leagueduel tegen Manchester United afgelopen december.


Trainer Mick McCarthy veranderde zijn elftal op tien plaatsen in vergelijking met de ploeg dat drie dagen eerder met 3-0 won van Tottenham Hotspur. Wolverhampton ging tegen Manchester met 3-0 onderuit. In het volgende duel tegen Burnley stelde Wolverhampton negen van de tien afwezige spelers weer op en won met 2-0.

De Engelse voetbalbond verwijt Wolverhampton dat de club niet in zijn sterkste opstelling heeft gespeeld tegen Manchester United.

Alhoewel dit natuurlijk niet goed te praten is door Wolverhapton lijkt het mij toch niet juist om hier een boete voor op te leggen. De volgende keer dan maar 10 speler diciplinair straffen (intern conflictje ofzo) zodat ze deze ene wedstrijd niet kunnen/mogen spelen? Bizar dat de Engelse voetbalbond bepaalt wat de strektste opstelling is voor een ploeg.

waarom ishet niet goed? ze mogen wat mij betreft zelf weten wie ze opstellen. gebeurt in de cl toch ook zo vaak, of hij een ek of wk ? als je het kan permitteren om mindere spelers op te stellen moet je dat lekker doen.

een boete is dus wat mij betreft idioot. een club mag best er voor kiezen spelers te sparen.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Box Brother - 18-02-2010

waf Wrote:
Box Brother Wrote:
Quote:Boete voor verzwakt team
AMSTERDAM - Wolverhampton Wanderers heeft een boete gekregen van 25.000 pond, omdat het een verzwakt team had opgesteld in het premier Leagueduel tegen Manchester United afgelopen december.


Trainer Mick McCarthy veranderde zijn elftal op tien plaatsen in vergelijking met de ploeg dat drie dagen eerder met 3-0 won van Tottenham Hotspur. Wolverhampton ging tegen Manchester met 3-0 onderuit. In het volgende duel tegen Burnley stelde Wolverhampton negen van de tien afwezige spelers weer op en won met 2-0.

De Engelse voetbalbond verwijt Wolverhampton dat de club niet in zijn sterkste opstelling heeft gespeeld tegen Manchester United.

Alhoewel dit natuurlijk niet goed te praten is door Wolverhapton lijkt het mij toch niet juist om hier een boete voor op te leggen. De volgende keer dan maar 10 speler diciplinair straffen (intern conflictje ofzo) zodat ze deze ene wedstrijd niet kunnen/mogen spelen? Bizar dat de Engelse voetbalbond bepaalt wat de strektste opstelling is voor een ploeg.

waarom ishet niet goed? ze mogen wat mij betreft zelf weten wie ze opstellen. gebeurt in de cl toch ook zo vaak, of hij een ek of wk ? als je het kan permitteren om mindere spelers op te stellen moet je dat lekker doen.

een boete is dus wat mij betreft idioot. een club mag best er voor kiezen spelers te sparen.

Ik ben het ook niet met de boete eens mij ik kan mij voorstellen dat in het kader van 'fair-play' je geacht wordt met je best mogelijke team aan te treden. Als je 3-0 wint is het idd niet logisch om vervolgens 10 man te wisselen. Denk dat jij als supporter van Feijenoord toch ook flink pissig zou zijn als bijvoorbeeld Roda JC met een B-elftal aantreed tegen Ajax om vervolgens Ajax gemakkelijk te zien winnen met 3-0 ipv een lastige pot te moeten spelen met veel meer kans op puntverlies?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Marshall - 18-02-2010

Vermoedelijk zou iedereen pissed zijn maar waarom eigenlijk? Het is niet dat de spelers die spelen hun best niet doen of dat de wedstrijd verkocht is? Je kunt elke wedstrijd een andere opstelling maken alleen zou ik het dom vinden van een coach. Nu weet je in ieder geval zeker dat je niet zult winnen. Het sparen van een topspeler snap ik, maar van 10 man?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 19-02-2010

Box Brother Wrote:
waf Wrote:
Box Brother Wrote:
Quote:Boete voor verzwakt team
AMSTERDAM - Wolverhampton Wanderers heeft een boete gekregen van 25.000 pond, omdat het een verzwakt team had opgesteld in het premier Leagueduel tegen Manchester United afgelopen december.


Trainer Mick McCarthy veranderde zijn elftal op tien plaatsen in vergelijking met de ploeg dat drie dagen eerder met 3-0 won van Tottenham Hotspur. Wolverhampton ging tegen Manchester met 3-0 onderuit. In het volgende duel tegen Burnley stelde Wolverhampton negen van de tien afwezige spelers weer op en won met 2-0.

De Engelse voetbalbond verwijt Wolverhampton dat de club niet in zijn sterkste opstelling heeft gespeeld tegen Manchester United.

Alhoewel dit natuurlijk niet goed te praten is door Wolverhapton lijkt het mij toch niet juist om hier een boete voor op te leggen. De volgende keer dan maar 10 speler diciplinair straffen (intern conflictje ofzo) zodat ze deze ene wedstrijd niet kunnen/mogen spelen? Bizar dat de Engelse voetbalbond bepaalt wat de strektste opstelling is voor een ploeg.

waarom ishet niet goed? ze mogen wat mij betreft zelf weten wie ze opstellen. gebeurt in de cl toch ook zo vaak, of hij een ek of wk ? als je het kan permitteren om mindere spelers op te stellen moet je dat lekker doen.

een boete is dus wat mij betreft idioot. een club mag best er voor kiezen spelers te sparen.

Ik ben het ook niet met de boete eens mij ik kan mij voorstellen dat in het kader van 'fair-play' je geacht wordt met je best mogelijke team aan te treden. Als je 3-0 wint is het idd niet logisch om vervolgens 10 man te wisselen. Denk dat jij als supporter van Feijenoord toch ook flink pissig zou zijn als bijvoorbeeld Roda JC met een B-elftal aantreed tegen Ajax om vervolgens Ajax gemakkelijk te zien winnen met 3-0 ipv een lastige pot te moeten spelen met veel meer kans op puntverlies?

het is misschien hartstikke zuur, maar zo is het nu eenmaal. weet je nog dat tjechie van duitsland moest winnen in portugal omdat wij anders niet doorgingen? daar stond gewoon een b-elftal. vantevoren weet je dat het zuur is, maar dan moet je jezelf dus maar niet in die positie brengen. volgens de fa moet je tjechie dus een boete geven. of hoeft dat niet als ze winnen? dit ga je toch nooit volhouden?

wel opvallend trouwens, soms heb ik te weinig spelers met de F3 en moeten er spelers van de F2 of F1 invallen. dat scheelt op die leeftijd al gauw een jas. dan wint de F3 ook een keer, en dan gaat zo'n coach van de tgenpartij als een razende te keer omdat het onsportief is. krijg je op je flikker dat je niet met 6 man speelt en je met 14-0 laat afdrogen. Undecided

roda treedt toch altijd al aan met een b-elftal tegen ajakkes?
:wink:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Box Brother - 19-02-2010

Het was een voorbeeld Wink Ik ben ook van mening dat de boete door de FA onzinnig is maar ik kan mij best voorstellen dat de FA een 'eerlijk' competitieverloop wilt hebben.

Overigens vindt ik het sparen van spelers in een beker (EK/WK) iets anders dan het sparen van spelers in een competitietduel. Dat eerste gebeurd altijd en vind ik ook minder 'onsportief' dan in het tweede geval.

Als de FA overigens consequent is moeten ze Man. U, Chelsea, Arsenal en Liverpool ook boetes geven want die spelen volgens mij de gehele League Cup met een team van gemiddeld 17 ofzo...


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 19-02-2010

Quote:Weegschaal zet Van Burgerking buiten selectie
Uitgegeven: 19 februari 2010 11:50
Laatst gewijzigd: 19 februari 2010 12:00

AMSTERDAM - Jhon van Burgerking is wederom negatief in het nieuws vanwege zijn gewicht. De te zware spits van De Graafschap is buiten de A-selectie gezet. Technisch directeur Leen Looyen geeft aan dat er duidelijke regels zijn gemaakt over de zwaarte van de spelers. "We hebben afgesproken dat spelers niet meer dan twee kilo boven hun streefgewicht mogen zitten", aldus Looyen tegen Omroep Gelderland. "En deze regel is nu gewoon toegepast. Ik sta daar volledig achter."

Streefgewicht
Het streefgewicht van Van Burgerking is 85 kilo en hij zit hier te ver boven. "Sinds ik terug ben bij De Graafschap weeg ik altijd 87 kilo. Maar maandag wogen ze opeens 's avonds en toen zat ik op 88. Ook basisspelers wegen dan een kilo meer dan normaal", reageert Van Burgerking. Toch maakt de spits zich niet druk en ziet hij zich volgende week gewoon weer in de spits bij de SuperSizeMenuboeren. "As ze me maandagochtend wegen, zit ik zeker keurig op gewicht en dan ben ik er tegen FC Dordrecht dus gewoon weer bij."

Fung a ChickenWing
Naast Van Burgerking werd ook verdediger Cerezo Fung a ChickenWing uit de A-selectie tijdelijk verwijderd. De weegschaal sloeg ook bij de vleugelverdediger meer kilo's uit dan de afspraak was.



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 21-02-2010

Linke Lowietje schiet weer eens uit zijn slof:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.vi.nl/Nieuws-item-TS1/176549/Van-Gaal-windt-zich-op-in-televisieinterview.htm">http://www.vi.nl/Nieuws-item-TS1/176549 ... erview.htm</a><!-- m -->

Undecided :crazy:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 21-02-2010

Quote:GroenLinks wil rondemisters
Uitgegeven: 17 februari 2010 14:51
Laatst gewijzigd: 17 februari 2010 14:51
AMSTERDAM - De winnaar van de proloog van de Giro d'Italia in Amsterdam moet niet worden gehuldigd door knappe dames, maar door aantrekkelijke heren. Daar pleitte GroenLinkspoliticus Marco de Goede woensdag voor tijdens een vergadering van de Amsterdamse gemeenteraad.

''In een stad als Amsterdam, die bekend staat als gay capital, zou het mooi zijn om dat niet te laten doen door twee mooie missen, maar door twee mooie misters.'' Volgens De Goede zou een dergelijke actie Amsterdam extra op de kaart zetten als homohoofdstad. Bovendien zou het bijdragen aan de acceptatie van homoseksualiteit in de sport.

Rondemiss
De GroenLinkser riep het college van burgemeester en wethouders op om met een voorstel te komen om een huldiging door mannen mogelijk te maken. Wethouder Carolien Gehrels (Sport) hield de boot echter af. Zij wees erop dat niet de gemeente, maar de lokale tv-zenders AT5 en RTV Noord-Holland een competitie organiseren om een zogeheten rondemiss te vinden.

Giro
De Giro begint op 8 mei met een individuele tijdrit over 8 kilometer van het Museumplein naar het Olympisch Stadion in Amsterdam.

[gay] Ik zie het al voor me: dan wint er 'n Italiaan en die wordt dan door twee hitsige mannetjes afgelikt. Dat trekken ze heaumeaufeaub Italia heel erg goed. Laat die groenlinksers zich eens met nuttige dingen bezighouden... #-o


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Dugarry - 22-02-2010

waf Wrote:
Box Brother Wrote:
Quote:Boete voor verzwakt team
AMSTERDAM - Wolverhampton Wanderers heeft een boete gekregen van 25.000 pond, omdat het een verzwakt team had opgesteld in het premier Leagueduel tegen Manchester United afgelopen december.


Trainer Mick McCarthy veranderde zijn elftal op tien plaatsen in vergelijking met de ploeg dat drie dagen eerder met 3-0 won van Tottenham Hotspur. Wolverhampton ging tegen Manchester met 3-0 onderuit. In het volgende duel tegen Burnley stelde Wolverhampton negen van de tien afwezige spelers weer op en won met 2-0.

De Engelse voetbalbond verwijt Wolverhampton dat de club niet in zijn sterkste opstelling heeft gespeeld tegen Manchester United.

Alhoewel dit natuurlijk niet goed te praten is door Wolverhapton lijkt het mij toch niet juist om hier een boete voor op te leggen. De volgende keer dan maar 10 speler diciplinair straffen (intern conflictje ofzo) zodat ze deze ene wedstrijd niet kunnen/mogen spelen? Bizar dat de Engelse voetbalbond bepaalt wat de strektste opstelling is voor een ploeg.

waarom ishet niet goed? ze mogen wat mij betreft zelf weten wie ze opstellen. gebeurt in de cl toch ook zo vaak, of hij een ek of wk ? als je het kan permitteren om mindere spelers op te stellen moet je dat lekker doen.

een boete is dus wat mij betreft idioot. een club mag best er voor kiezen spelers te sparen.


DIt is gedaan in een midweekse ronde, waarbij Wolves op zondag moest spelen tegen Spurs, woensdag uit naar Mensjester en op zaterdag weer thuis tegen Burnley. De trainer was er verbolgen over dat hun wedstrijd naar de zondag ging tegen Spurs en Manchester die zaterdag gewoon speelde en de week er op wel op zondag, volgens Wolves werden ze zo benadeeld door 3 wedstrijden te moeten spelen in een veel korter tijdsbestek dan Mensjester.

De FA wilde dit "slimme" truucje (zo werd het in de pers omschreven) gewoon even lik op stuk geven. Schandalig, want die 9 anderen waren op de maandag training misschien wel erg slecht en de reserves juist goed..... Het domme van die trainer is dat hij zijn beweegredenen uitgebreid met de pers besproken heeft, vooraf, vandaar de boete denk ik. Het blijft belachelijk imo, die boete.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 25-02-2010

Financiële strop dreigt voor PSV bij uitschakeling
25/02/2010 08:05

Een negatief resultaat in de Europa League donderdag tegen HSV betekent een financiële strop voor PSV. De Eindhovenaren gingen in hun begroting voor dit seizoen uit van een winst van vijf miljoen Euro uit deelname aan Europees voetbal. Aan dit beoogde bedrag komt de club nog lang niet.

'Uitschakeling houdt automatisch in dat we onze begroting niet halen', zegt algemeen directeur Jan Reker. Tot welke ronde PSV moet reiken om quitte te spelen wil Reker niet kwijt. Een vetpot is de Europa League niet.

Tot nu toe verdiende PSV iets meer dan een miljoeneuro aan premies. Deelname wordt pas lucratief vanaf de halve finale. Dan wacht een bonus van 630 duizend euro. De twee finalisten krijgen twee en drie miljoen euro.

--
Tsja.. doorgaan kan juist krachten in de titelstrijd kosten en daarmee de CL-miljoenen. Ik weet niet of het wel zo gunstig is om door te gaan. :|


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Haggie - 25-02-2010

Ik vind het vooral arrogant dat ze uitgingen van 5miljoen :notfunny:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 25-02-2010

Quote:Bridge hakt knoop door en stopt per direct bij Engeland
Wayne Bridge wenst niet langer voor het nationale elftal van Engeland uit te komen. De linksback van Manchester City laat donderdag in een verklaring weten dat zijn loopbaan bij The Three Lions een afgesloten hoofdstuk is. De privé-perikelen van de afgelopen weken zijn hier debet aan. Boezemvriend en Engeland-aanvoerder John Terry onderhield in hun gezamenlijke periode bij Chelsea een relatie met de inmiddels ex-levensgezellin van Bridge. Het schandaal kwam onlangs aan het licht, een jaar na het vertrek van Bridge naar Manchester City. De perikelen hebben ervoor gezorgd dat Bridge alle banden met Terry heeft verbroken en Terry niet langer aanvoerder van Engeland is.Bridge laat weten het altijd een eer te hebben gevonden voor Engeland te hebben gespeeld, maar dat de ontstane situatie niet bevordelijk is voor het wel en wee van het nationale elftal. De 29-jarige Bridge speelde in totaal 36 interlands en streed samen met Ashley Cole om de positie van linksachter. De Britse media kunnen niet wachten tot zaterdag. Dan staat het treffen tussen Chelsea en Manchester City op het programma. Alle ogen zullen op het tweetal gericht zijn. Volgens diverse media zal Bridge voorafgaand aan de wedstrijd weigeren om de hand van Terry te schudden.



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 25-02-2010

ashley cole heeft gelukkig geen relatieproblemen, dus met die linksback zal het een stuk beter gaan.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Dugarry - 25-02-2010

En is ook maar een maand of 3-4 geblesseerd.

Ik verwacht dat Capello good old Stuart Pearce weer op gaat stellen.

Alles beter dan Dumb and Dumber, Gary en Philly.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 25-02-2010

Who should play at left-back for England in the World Cup?Would an unfit Ashley Cole still be the best option for England, or should Fabio Capello select a less experienced defender?
Tweet this
Comments (82) guardian.co.uk, Thursday 11 February 2010 19.18 GMT
Ashley Cole injured himself in a tackle with USA forward Landon Donovan and faces a race to be fit in time for the World Cup. Photograph: Michael Regan/Getty Images

12.6% Unfit Ashley Cole
21.9% Wayne Bridge
22.8% Stephen Warnock
29.9% Leighton Baines
2.3% Joleon Lescott
2.5% Luke Young
8% James Milner

This poll is now closed

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.guardian.co.uk/football/poll/2010/feb/11/left-back-england-world-cup">http://www.guardian.co.uk/football/poll ... -world-cup</a><!-- m -->


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 03-03-2010

Petrovic blij dat hij niet bij Ajax werkt
Uitgegeven: 3 maart 2010 12:24
Laatst gewijzigd: 3 maart 2010 12:24

AMSTERDAM - Zeljko Petrovic betreurt het niet dat er bij Ajax vorig jaar geen plaats voor hem was als rechterhand van trainer Martin Jol. De Montenegrijn werkte afgelopen seizoen in die hoedanigheid met Jol samen bij Hamburger SV.

© ANP'‘Ik was al gebeld door mensen binnen Ajax die zeiden: 'Je moet daar niet gaan werken, jij verdient dat niet'', zegt Petrovic woensdag tegenover De Pers.

''Van die zogenaamde Ajax-trainertjes hadden bij de leiding geklaagd wat Petrovic nou in Amsterdam te zoeken had zonder Ajax-achtergrond. Dat zijn dan je collega’s. Ze hebben nog gelijk ook: ik was er doodongelukkig geworden.''
--
Denk ook dat die 'trainertjes' wel gelijk hebben. Wat moet een nuchtere, symphatieke jongen als Petrovic nou in dat harde, kille, arrogante Amsterdam? :8:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Ronnie D. - 03-03-2010

En er loopt al genoeg "net niet" personeel bij Ajax rond waar ze vanaf willen.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - harry_bierdop - 07-03-2010

Kleindochter pikt vriend oma in
Uitgegeven: 7 maart 2010 14:10
Laatst gewijzigd: 7 maart 2010 14:10
LONDEN - Een 22-jarige Britse kleindochter heeft de 63-jarige vriend van haar oma (73) ingepikt. Het kersverse stel is inmiddels verloofd.

Dat meldde de Britse tabloid News of the World zondag op zijn website.

De affaire begon toen oma en haar vriend de werkloze vrouw vroegen om bij hen in te trekken. Op een dag trof oma Margaret echter haar vriend stoeiend met haar topless kleindochter op de bank aan. De voormalige leraar Jack zou het initiatief hebben genomen.

''Jack is beter af met een wild iemand zoals ik. We hebben een goed en gezond seksleven'', aldus de 22-jarige Keelie.

Kapster

Oma heeft de twee uit huis gezet. Ze wonen nu in een flat in Noord-Londen. De blonde Keelie wilde kapster worden, maar nu ze met Jack is, is er geen haar op haar hoofd die daar nog aan denkt.

''Als ik uit wil of kleding wil kopen, vraag ik dat aan Jack'', aldus de aanstaande bruid.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 09-03-2010

Quote:Meisje dood na verwarren Wii-controller met pistool
Uitgegeven: 9 maart 2010 12:54
Laatst gewijzigd: 9 maart 2010 13:33

AMSTERDAM - Een 3-jarig Amerikaans meisje is zondag overleden nadat zij zichzelf in haar buik had geschoten met een pistool. Het kind was een spelletje aan het spelen op een Wii-spelcomputer met een controller die sprekend lijkt op een pistool. De vader van het meisje had zijn wapen op tafel laten liggen, in de buurt van de Wii-controller. Hij dacht dat er indringers op zijn perceel liepen, en had daarom het pistool doorgeladen op tafel gelegd, binnen handbereik van het kind.
Het meisje verwarde vervolgens haar vaders wapen met de controller en schoot zichzelf in haar buik. Het kind overleed op weg naar het ziekenhuis.

Het is bijna ongelooflijk en onwaarschijnlijk hoe dom Amerikanen zijn. :crazy:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bredanaar - 09-03-2010

Geloof jij alles? Misschien heeft ie het kind gewoon zelf afgeknald


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Berend Botje - 10-03-2010

Of de butler.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 10-03-2010

Bredanaar Wrote:Geloof jij alles? Misschien heeft ie het kind gewoon zelf afgeknald

Omdat zij hem had verslagen met Mario Kart?

Berend Botje Wrote:Of de butler.

Nee, die was buiten in de tuin met het dubbelloops jachtgeweer om te kijken waar de inbreker was.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bocaloca - 12-03-2010

DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG Wouter en Camieel


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 17-03-2010

Quote:Janssen bespaart Buijs schorsing voor elleboogstoot
16/03/2010 15:23

ADO Den Haag-middenvelder Danny Buijs zal geen schorsing krijgen naar aanleiding van de elleboogstoot die hij vrijdag uitdeelde aan Theo Janssen van FC Twente.

De tik die Buijs uitdeelde werd niet bestraft door scheidsrechter Jack van Hulten, maar op basis van televisiebeelden startte de KNVB een vooronderzoek. 'Ik raakte hem wel, maar niet vol', verklaarde de aanvoerder van ADO Den Haag na afloop.

De voetbalbond besloot de zaak te seponeren omdat slachtoffer Janssen een ontlastende verklaring heeft afgegeven. Toch kan ADO Den Haag niet beschikken over Buijs tijdens het duel met VVV-Venlo aanstaande zondag. De middenvelder ontving zijn zevende gele kaart en is daarom een wedstrijd geschorst.

Op zich lief van Theo dat hij Danny 'ontlast', maar wat een merkwaardige gang van zaken. Je bekijkt de beelden, bekijkt ze nog eens een slowmode, overlegt eventjes en zegt dan of het een elleboog is. Is ie niet bewust, dan geef je 2 of 3 + 1 voorwaardelijk, is ie wel bewust, dan geef je 3 of 4 + 1 voorwaardelijk. Maar je vraagt niet aan het slachtoffer, zeker niet als het Dikke Theo is, of het een elleboog was. Die herinnert zich, sinds zijn auto-akkefietje, helemaal niks meer wat langer dan 2 minuten geleden is. :crazy:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - harry_bierdop - 17-03-2010

De meeste voetballers hebben gewoon genoeg van al dat KNVB gejank om elk wissewasje tegenwoordig. Elk half tikkie of iets van een onnatuurlijke beweging richting een cornervlag is tegenwoordig een vooronderzoek of schorsing waard. Zie bijvoorbeeld ook Lurling en Pothuizen laastst.
Vroeger (als in nog geen jaar of 6 terug) werden er veel meer keekies uitgedeeld (en daarvoor ook altijd al). Hoort er ook gewoon bij. Als zo'n Enoh de hele wedstrijd loopt te zuigen krijgt ie een keekie terug en als de scheids het niet ziet is het klaar. Daarom loopt ie toch ook de hele wedstrijd te zuigen? Hopen dat je je tegenstander uit z'n tent lokt en dat ie rood pakt zodat je tegen 10 man staat, echt niet om hem een schorsing op basis van televisie beelden aan te naaien. Ik zeg het al jaren maar het voetbal wordt gewoon meer en meer een popcorn sport door de KNVB.

En met keekies bedoel ik natuurlijk niet complete vuistslagen of elleboogstoten zoals Jan Wouters vs Gazza maar precies zoals Affelay zondag deed. Gewoon ff opvangen of een bescheiden tikkie op het achterhoofd (of je knijpt een keer in z'n bal bij een corner :waf: ), is in mijn ogen helemaal niks mee en hoort gewoon bij voetbal. Als ze nou eens beginnen met tackles a la Hadouir (veel) harder aan te gaan pakken ipv voor elk half tikkie 3+1 te gaan geven. Gewoonweg lachwekkend dat Affelay 3+1 krijgt voor nog niet eens een half zacht tikje waarmee je amper wat kan uitrichten terwijl Hadouir 1 wedstrijdje meer krijgt voor een tackle waarmee je met een beetje pech iemand een half jaar geblesseerd trapt.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 17-03-2010

Gerben Zonderland Wrote:
Quote:Janssen bespaart Buijs schorsing voor elleboogstoot
16/03/2010 15:23

ADO Den Haag-middenvelder Danny Buijs zal geen schorsing krijgen naar aanleiding van de elleboogstoot die hij vrijdag uitdeelde aan Theo Janssen van FC Twente.

De tik die Buijs uitdeelde werd niet bestraft door scheidsrechter Jack van Hulten, maar op basis van televisiebeelden startte de KNVB een vooronderzoek. 'Ik raakte hem wel, maar niet vol', verklaarde de aanvoerder van ADO Den Haag na afloop.

De voetbalbond besloot de zaak te seponeren omdat slachtoffer Janssen een ontlastende verklaring heeft afgegeven. Toch kan ADO Den Haag niet beschikken over Buijs tijdens het duel met VVV-Venlo aanstaande zondag. De middenvelder ontving zijn zevende gele kaart en is daarom een wedstrijd geschorst.

Op zich lief van Theo dat hij Danny 'ontlast', maar wat een merkwaardige gang van zaken. Je bekijkt de beelden, bekijkt ze nog eens een slowmode, overlegt eventjes en zegt dan of het een elleboog is. Is ie niet bewust, dan geef je 2 of 3 + 1 voorwaardelijk, is ie wel bewust, dan geef je 3 of 4 + 1 voorwaardelijk. Maar je vraagt niet aan het slachtoffer, zeker niet als het Dikke Theo is, of het een elleboog was. Die herinnert zich, sinds zijn auto-akkefietje, helemaal niks meer wat langer dan 2 minuten geleden is. :crazy:

daar kun je dus uit afleiden dat enoh een belastende verklaring voor afellay heeft afgelegd.

dat was zeker een verklaring in ruil voor vrijspraak? echt weer eens een onthutsend beeld dat wordt geschetst.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 17-03-2010

Logisch dat Enoh een belastende verklaring aflegt, maakt de kans op een titel weer wat groter. Ook logisch dat Janssen Buijs vrijpleit, hij kan wel wat positieve publiciteit gebruiken.

Maar belachelijk dat de KNVB zich iets aantrekt van dergelijke belangen die niets met het incident op zich te maken hebben.

En wat kan zo'n Janssen ontlasten? Beweren dat ie geen elleboog heeft gehad? :-s


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 18-03-2010

Peter Wrote:Logisch dat Enoh een belastende verklaring aflegt, maakt de kans op een titel weer wat groter. Ook logisch dat Janssen Buijs vrijpleit, hij kan wel wat positieve publiciteit gebruiken.

Maar belachelijk dat de KNVB zich iets aantrekt van dergelijke belangen die niets met het incident op zich te maken hebben.

En wat kan zo'n Janssen ontlasten? Beweren dat ie geen elleboog heeft gehad? :-s

joh, appelvlaai heeft net zoveel reden om een belastende verklaring af te leggen. daar is zeker niet om gevraagd?

sneuarez gaf al eens zo'n gniepige trap en toen was er ook vrijspraak, omdat beelden niet genoeg waren.

bij appelvlaai was dat kennelijk wel genoeg. of er is om een verklaring van enohhh gevraagd. waarom is hem dat gevraagd?

er klopt geen reet van en geen journalist die het opmerkt of aan de kaak stelt.

als je niet ziet dat ajakkes voor de miljoenste keer bevoordeeld wordt ben je wat mij betreft goed blind.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Box Brother - 18-03-2010

waf Wrote:
Peter Wrote:Logisch dat Enoh een belastende verklaring aflegt, maakt de kans op een titel weer wat groter. Ook logisch dat Janssen Buijs vrijpleit, hij kan wel wat positieve publiciteit gebruiken.

Maar belachelijk dat de KNVB zich iets aantrekt van dergelijke belangen die niets met het incident op zich te maken hebben.

En wat kan zo'n Janssen ontlasten? Beweren dat ie geen elleboog heeft gehad? :-s

joh, appelvlaai heeft net zoveel reden om een belastende verklaring af te leggen. daar is zeker niet om gevraagd?

sneuarez gaf al eens zo'n gniepige trap en toen was er ook vrijspraak, omdat beelden niet genoeg waren.

bij appelvlaai was dat kennelijk wel genoeg. of er is om een verklaring van enohhh gevraagd. waarom is hem dat gevraagd?

er klopt geen reet van en geen journalist die het opmerkt of aan de kaak stelt.

als je niet ziet dat ajakkes voor de miljoenste keer bevoordeeld wordt ben je wat mij betreft goed blind.


Voor iemand die altijd prat gaat op feiten vind ik in deze vier zinnen (die van Suarez is ergens op gebasseerd) erg veel suggestieve opmerkingen terug... :-"