The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Opmerkelijke (voetbal)berichten - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Opmerkelijke (voetbal)berichten (/showthread.php?tid=201)



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bredanaar - 01-06-2010

harry_bierdop Wrote:Waar het mij om gaat is dat er in de laatste 16 jaar (daarvoor kan ik niet over oordelen) nooit iets gebeurd is hier qua rellen of ongeregeldheden ofzo. Ja af en toe een iets te groot vreugdevuur of wat zwaar vuurwerk maar thats it. Alleen na de uitschakeling tegen Italië in 2000 zijn er wat incidenten geweest in de Molenstraat maar die werden hoofdzakelijk veroorzaakt door het achterlijke optreden van de politie (later ook voor berispt, zoals altijd uiteraard. Er zal eens worden opgetreden tégen de politie, nee natuurlijk niet... die doen nooooooit iets fout :-" ).

Maar goed, zelden tot nooit problemen geweest, geen enkele aanwijzing dat dit nu wel zou gebeuren en dan zulke trieste dingen en wederom (want dat hebben ze ook al bij andere evenementen geflikt) laten ze ondernemers eerst maar eens 5 a 6 maanden kosten maken om daarna alles te verkankeren. Ik kan er echt niet meer bij...

Havana aan de Waal


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 07-06-2010

Sepp heeft ook weer wat verbale diaree losgelaten. Wat is die man toch ont-zet-tend dom. Hij wil wel emoties op het veld, maar als een speler dan boos wordt op de scheidsrechter en grensrechter omdat ze niet hebben gezien dat de bal de doellijn gepasseerd is, krijgt ie straf. Tuurlijk..... #-o

Quote:Blatter: Technologie is schadelijk
Uitgegeven: 6 juni 2010 15:36
Laatst gewijzigd: 6 juni 2010 15:38

PRETORIA - Het gebruik van technologie om belangrijke beslissingen in een voetbalwedstrijd te nemen is schadelijk voor de sport. Dit zei de baas van de wereldvoetbalbond Sepp Blatter zondag. ''Als er technologie bij komt kijken, zullen er geen discussies meer zijn. Dat willen we niet. We willen emoties op het veld en soms wat meer dan dat: passie'', aldus Blatter. Zo blijft de FIFA erbij technologie van het voetbalveld te weren. Blatter wil de sport naar eigen zeggen 'menselijk' houden. In maart besliste de International Football Association Board (IFAB) al dat er geen technologische hulpmiddelen mogen worden gebruikt om vast te stellen of de bal de doellijn is gepasseerd.



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Dugarry - 07-06-2010

En de camrea beelden van de 4e man bij het Zidane gevalletje 4 jaar geleden dan?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 07-06-2010

Dugarry Wrote:En de camrea beelden van de 4e man bij het Zidane gevalletje 4 jaar geleden dan?

Precies. Fair Play is een rekbaar begrip.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - deshotas - 16-06-2010

het voetbal/alcohol topic..

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/3015826/Paul-Gascoigne-choked-on-own-blood-after-crash.html">http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/ne ... crash.html</a><!-- m -->

:8:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - harry_bierdop - 17-06-2010

Bredanaar Wrote:
harry_bierdop Wrote:Waar het mij om gaat is dat er in de laatste 16 jaar (daarvoor kan ik niet over oordelen) nooit iets gebeurd is hier qua rellen of ongeregeldheden ofzo. Ja af en toe een iets te groot vreugdevuur of wat zwaar vuurwerk maar thats it. Alleen na de uitschakeling tegen Italië in 2000 zijn er wat incidenten geweest in de Molenstraat maar die werden hoofdzakelijk veroorzaakt door het achterlijke optreden van de politie (later ook voor berispt, zoals altijd uiteraard. Er zal eens worden opgetreden tégen de politie, nee natuurlijk niet... die doen nooooooit iets fout :-" ).

Maar goed, zelden tot nooit problemen geweest, geen enkele aanwijzing dat dit nu wel zou gebeuren en dan zulke trieste dingen en wederom (want dat hebben ze ook al bij andere evenementen geflikt) laten ze ondernemers eerst maar eens 5 a 6 maanden kosten maken om daarna alles te verkankeren. Ik kan er echt niet meer bij...

Havana aan de Waal

Wat is daar mee?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bredanaar - 17-06-2010

Dat is al vele jaren de bijnaam van Nijmegen omdat ze daar zo asociaal links zijn; moet daar geen pretje zijn voor ondernemers


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 24-06-2010

Quote:Amsterdam wil Van der Laan als burgemeester
Uitgegeven: 23 juni 2010 22:09
Laatst gewijzigd: 23 juni 2010 23:27
AMSTERDAM - De Amsterdamse gemeenteraad heeft woensdagavond Eberhard van der Laan voorgedragen als nieuwe burgemeester. Dat hebben bronnen in het stadhuis gemeld. Van der Laan moet Job Cohen opvolgen, die in maart aftrad om het lijsttrekkerschap van de PvdA in de Tweede Kamer op zich te nemen. De vertrouwenscommissie van de gemeenteraad had VVD'er Annemarie Jorritsma voorgedragen als eerste kandidaat en Van der Laan als tweede. De gemeenteraad nam het advies van de commissie woensdag niet over en koos voor Van der Laan.

Voorrecht
''Ik ben ontzettend blij dat de raad mij het vertrouwen heeft geschonken voor deze prachtige functie'', zo reageerde Van der Laan op zijn voordracht. Van der Laan beschouwt het feit dat hij is voorgedragen als een ''voorrecht''. Van der Laan wilde niet uitgebreid reageren op het nieuws. ''Het is nog maar een voordracht'', aldus Van der Laan.

Gesloten deuren
De gemeenteraadsvergadering woensdagavond vond achter gesloten deuren plaats. Van der Laan kan overigens niet meteen aan de slag. De ministerraad moet nog een oordeel vellen over de voordracht. Met de voordracht van Van der Laan krijgt Amsterdam wederom een PvdA'er aan het roer. Sinds de Tweede Wereldoorlog heeft de hoofdstad vrijwel altijd een sociaaldemocraat als burgemeester gehad.

Minister
Van der Laan is van huis uit advocaat en was van 2008 tot de val van het vorige kabinet minister van Integratie, Wonen en Wijken. Hij speelde nog geregeld een rol achter de schermen in de Amsterdamse politiek. Zo trad hij in 2006 en 2010 op als informateur bij de vorming van een nieuw stadsbestuur. De zoektocht naar een nieuwe burgemeester ging niet over één nacht ijs. De waarnemend commissaris van de koningin in Noord-Holland, Elisabeth Post, maakte een selectie uit de kandidaten die zich hadden gemeld. Die legde zij voor aan een vertrouwenscommissie van gemeenteraadsleden (één van elke partij). Deze commissie koos vervolgens weer twee kandidaten en legde die woensdagavond voor aan de raad.

PvdA
De PvdA Amsterdam is ''verheugd'' over de voordracht en hoopt dat hij nog voor het zomerreces zal worden benoemd. Dat laat de partij woensdagavond weten in een reactie. ''Met Van der Laan krijgt Amsterdam een geweldige nieuwe burgemeester. Een echte Amsterdammer die in verschillende functies al veel betekend heeft voor stad",' aldus fractievoorzitter Frank de Wolf. Oud-burgemeester Job Cohen noemde Van der Laan in een reactie een ''prima kandidaat, uitermate geschikt als als burgemeester van Amsterdam''.

Niet dat ik Jorritsma een groot licht vind, maar die van der Laan is helemaal een nitwit. En wat heeft zo'n vertrouwenscommissie voor zin als je dat advies toch naast je neerlegt. Die kerel heeft nota bene de hand gehad in de samenstelling van de gemeenteraad die hem nu aan wil stellen. Ik hoop dat de ministerraad zegt dat Annemarie het moet worden!


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - harry_bierdop - 28-06-2010

Update: maandag 28 jun 2010, 22:58

Bij het huis van horecamagnaat Sjoerd Kooistra in Ubbergen heeft een ernstig incident plaatsgevonden. De politie is bezig met een groot onderzoek. Wat er precies aan de hand is, is nog niet duidelijk.

------------------------------------

Net even geweest en er was héél veel politie op de been! Heb ook minimaal 1 lijkwagen zien staan, achteraan leek er nog 1 te staan maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Zal mij benieuwen of dit iets is in de trant van een (roof)moord/overval of een soort van familie drama/zelfmoord.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 29-06-2010

harry_bierdop Wrote:Update: maandag 28 jun 2010, 22:58

Bij het huis van horecamagnaat Sjoerd Kooistra in Ubbergen heeft een ernstig incident plaatsgevonden. De politie is bezig met een groot onderzoek. Wat er precies aan de hand is, is nog niet duidelijk.

------------------------------------

Net even geweest en er was héél veel politie op de been! Heb ook minimaal 1 lijkwagen zien staan, achteraan leek er nog 1 te staan maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Zal mij benieuwen of dit iets is in de trant van een (roof)moord/overval of een soort van familie drama/zelfmoord.

Ramptoerist!

Maar ik denk dat er in heel veel steden in Nederland een gejuich opgaat. Wat een vuile uitbuiter was die Kooistra, zeg. =;


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 02-08-2010

Ik gooi meteen maar weer de knuppel in het hoenderhok:

Quote:Arbiters moeten duels niet 'doodfluiten'
Uitgegeven: 2 augustus 2010 16:11
Laatst gewijzigd: 2 augustus 2010 17:29

ZEIST - De KNVB heeft de scheidsrechters in het betaald voetbal voor komend seizoen de opdracht meegegeven om tempo in de wedstrijden te houden. De voordeelregel moet veelvuldig toegepast worden en vrije trappen mogen indien mogelijk snel worden genomen. Dat is maandag bekendgemaakt tijdens de jaarlijkse arbitragedag, die altijd aan het begin van het seizoen wordt gehouden. ''Er dient niet te kinderachtig en pietluttig te worden gefloten'', luidt het devies van de KNVB. Het verhinderen van het nemen van vrije trappen door tegenstanders dient dan ook bestraft te worden.

Vrijheid
Internationaal is bepaald dat de vierde official komend seizoen meer vrijheid krijgt om de arbiter te assisteren. Die regel was al tijdens het WK van kracht en stelt de vierde man in staat om de scheidsrechter in moeilijke situaties te helpen. De vierde official mag zoals bekend geen gebruikmaken van videobeelden. Na de controverse op het WK, waar een zuiver doelpunt van Engeland werd afgekeurd, is de assistent-scheidsrechters gevraagd de doellijn goed in de gaten houden. Het scheidsrechterskorps, dit seizoen aangevoerd door de nieuwe coördinator Dick van Egmond, moet extra letten op de buitenspelregel en grove overtredingen. Bij twijfel of een speler buitenspel staat, mag niet gevlagd worden. Elleboogstoten en tackles met gestrekt been moeten leiden tot een directe rode kaart.

Kaarten
Het vragen om kaarten voor de tegenstander moet strenger worden aangepakt en direct leiden tot geel voor de vrager. Bij strafschoppen hoeft de speler die de overtreding maakt niet altijd geel te krijgen. De KNVB vraagt bij penalty's attentie voor schwalbes, maar wil een 'heksenjacht' op makers van een fopduik voorkomen.

Wat een tegenstrijdig bericht: er mag niet pietluttig gefloten worden, maar het verhinderen van het nemen van een vrije trap dient 'dan ook' bestraft te worden. En de 4e official krijgt meer vrijheid om de scheids te assisteren, maar hij mag niet gebruik maken van videobeelden.
Wat is dan exact de 'nieuwe extra vrijheid' van de 4e official?

Iemand trouwens die elleboog van Vieira tegen Materazzi gezien? Vieira krijgt direct rood, terwijl hij meer zijn arm uitsteekt dan echt een elleboog geeft en die Italiaanse teringhond doet hetzelfde, maar kan gewoon niet mikken en maait langs het hoofd van Vieira. Hij speelt de stervende zwaan en Vieira wordt als een misdadiger aangevallen door de andere Inter-spelers. #-o


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - gittermaster - 15-08-2010

Valt me vies tegen van die gemoedelijke supporters

Supportersverenigingen psv respectloos: 'Ooijer niet uitnodigen voor afscheid'
15-08-10


psv moet André Ooijer niet uitnodigen voor het geplande afscheid van de Eindhovense vertrekkers vóór het Europa League-duel met Sibir Novosibirsk. Dat vinden de voorzitters van de psv supportersvereniging en psv fans united, meldt Omroep Brabant.

De twee voorzitters zeggen dat in het nog uit te zenden tv-programma Forza psv, dat vrijdagavond door Omroep Brabant wordt uitgezonden. psv zwaait vertrekkers traditioneel uit. De (huidige) koploper van de eredivisie heeft het afscheid gepland voor de return tegen de Russische ploeg, volgende week.

De supporters zien de komst van oer-psv'er Ooijer niet zitten, omdat de verdediger vorige week een contract ondertekende bij rivaal Ajax. Ooijer, nota bene een Amsterdammer, speelde tien seizoenen in Eindhoven.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Gerben Zonderland - 16-08-2010

Inderdaad. PSV liet hem transfervrij vertrekken, dus als ze op iemand boos zouden moeten zijn, is dat op hun eigen bestuur. Hadden ze hem maar een jaartje contract aan moeten bieden. [-(


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mac - 16-08-2010

hij werd in de arena ook al niet heel hartelijk ontvangen.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Ekslem - 16-08-2010

Jankerds daar bij PSV. Gun die gast gewoon zijn afscheid. Uiteraard zullen er bij PSV wel weer idiodten zijn die zijn overstap naar Ajax belachelijk vinden, maar dat vind ik dan weer belachelijk.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 16-08-2010

Ekslem Wrote:Jankerds daar bij PSV. Gun die gast gewoon zijn afscheid. Uiteraard zullen er bij PSV wel weer idiodten zijn die zijn overstap naar Ajax belachelijk vinden, maar dat vind ik dan weer belachelijk.

welnee. leuk voor hem dat hij nog een jaartje kan ballen, maar als je naar de paria's gaat, dan kun je een afscheid in je kont stoppen. zo hoort dat!


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bredanaar - 16-08-2010

yep, en met zijn ervaring weet ie dat als geen ander. Bij clubspelers is trouwens over het algemeen veel minder haat naar spelers van andere clubs toe dan het bij supporters het geval is. Zij beschouwen elkaar veel meer als collega's.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 17-08-2010

Bredanaar Wrote:yep, en met zijn ervaring weet ie dat als geen ander. Bij clubspelers is trouwens over het algemeen veel minder haat naar spelers van andere clubs toe dan het bij supporters het geval is. Zij beschouwen elkaar veel meer als collega's.

andre ooijer is daarnaast nog een enorme domme lul met met vingers en ik vraag me af of hij het snapt.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Berend Botje - 17-08-2010

andre ooijer? Wie is dat? Je bdeoelt toch andre pooijer, neem ik aan?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 17-08-2010

Berend Botje Wrote:andre ooijer? Wie is dat? Je bdeoelt toch andre pooijer, neem ik aan?

nee, klooijer!

bedoel jij toevallig niet 'bedoelt'?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Marshall - 19-08-2010

Je kunt veel zeggen maar niet dat hij gebrek aan ambities heeft... Undecided Undecided Undecided

Quote:Van Gaal wil functie bij FIFA of UEFA
Louis van Gaal ziet voor zich zelf een rol weggelegd binnen de FIFA of de UEFA. Van Gaal benadrukte dit pas te willen na zijn loopbaan als oefenmeester. De 59-jarige Amsterdammer uitte zijn ambitie tegenover de Duitse krant Bild.

''Dan kan ik tenminste invloed uitoefenen op de spelregels, al weet ik niet of ze me daar met mijn grote mond wel willen hebben," aldus Van Gaal. De succescoach heeft in het verleden al verschillende proefballonnetjes opgelaten. Zijn ideeën zouden volgens de oefenmeester het voetbalspel aanmerkelijk verbeteren.

De komende jaren lijkt een overgang van de voormalig bondscoach naar een van beide voetbalorganen echter nog niet aan de orde. Zijn huidige club Bayern München wil zijn aflopende contract graag verlengen. Van Gaal zelf heeft echter nog geen beslissing genomen en heeft nog meer ambities. ''Ik wil me niet vastpinnen op een deadline. Als ik blijf, dan is dat tot 2012. Mijn wens is om daarna bondscoach te worden. Maar misschien verander ik van gedachten, net als Arsène Wenger, die nu toch ook weer bij Arsenal blijft.''

Aanstaande vrijdag is de trainer in ieder geval nog aanwezig, wanneer hij met zijn Bayern München begint aan een nieuw voetbal seizoen in Duitsland. Bayern begint de titel te verdedigen tegen een directe concurrent voor de titel, VfL Wolfsburg.



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 19-08-2010

waf Wrote:
Berend Botje Wrote:andre ooijer? Wie is dat? Je bdeoelt toch andre pooijer, neem ik aan?

nee, klooijer!

bedoel jij toevallig niet 'bedoelt'?

Is dat de broer van André Schooijer?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 20-08-2010

Quote:We zullen er weinig woorden aan vuil maken, want voor ons is het slechts een bevestiging van wat we reeds langer wisten. De bekerfinale Feyenoord – Ajax in Rotterdam van het voorbije seizoen is door Ajax-supporters bewust om zeep geholpen. Weloverwogen. Uit angst.
De Ajax Supportersdelegatie (ASD), ‘een vertegenwoordiging van alle fanatieke groeperingen’, heeft destijds bewust besloten via de website AFCA.nl de publiciteit te zoeken met de bekende bombardementsfoto en door -via dezelfde website- geruchten te verspreiden over losse kaarten voor de bekerfinale in De Kuip. Kaarten die ze uiteraard niet hadden. En dat alles in overleg met de eigen club nota bene. En in de verwachting dat de wedstrijd hiermee opgesplitst zou worden. En zo geschiedde…
Saillant detail: deze bevestiging blijkt uit een ons toegezonden printscreen van een topic op het 410-forum over wederom een meelijwekkend bericht over losse kaarten, dit keer voor de wedstrijd KAA Gent – Feyenoord. En wederom gaat het om kaarten die ze niet hebben. Zieltjes…
De bewuste post van S11, nota bene moderator en dus een bekende binnen Vak 410:
‘Sommige dingen moeten echt beter op zo een grote website, wordt toch veel bekeken. Bekerfinale daarentegen is wel goed aangepakt, maar dat hadden we met de ASD (HK delegatie) besprekingen besloten en zo hebben we het ook gewild en is ook gelukt toen. Maar dat is verleden. Nu toekomst.

was mijn vermoeden ook, dus tezamen met al die andere lage acties van ze in het verleden neem ik dit aan voor waar.

hoe dan ook: het is en blijft de meest trieste supportersschare in dit land, en ik denk ook ver daarbuiten.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bocaloca - 20-08-2010

:-s :crazy:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Lamme Lennie - 20-08-2010

Je moet wel het kaf van het koren scheiden, want je vergelijkt 410 met de rest van de Ajax-aanhang. Die 410-gasten zijn inderdaad :crazy:


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 20-08-2010

Lamme Lennie Wrote:Je moet wel het kaf van het koren scheiden, want je vergelijkt 410 met de rest van de Ajax-aanhang. Die 410-gasten zijn inderdaad :crazy:

ik weet dat er ook normale mensen naar ajakkes gaan en uiteraard doel ik daar niet op, net zoals ik niet verantwoordelijk wil worden gehouden voor het gedrag van feyenoord hoolies.

maar toch vind het een opvallend verschil, al dat gedrag is natuurlijk afkeurenswaardig, maar de ene groep is gniepig en laf, de ander recht voor z'n raap. het gedrag van deze ajakkeshoolies wordt nimmer breed afgekeurd in de pers, het gedrag van feyenoordhoolies wel.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 20-08-2010

Quote:Geachte meneer Eredivisie Live,

Hoe maakt u het? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit had verwacht dat ik u nog een keer een brief zou schrijven. Eredivisie is namelijk wel een woord dat we hardop durven te dromen, maar we verwachten er niet zoveel van eigenlijk. Ergens in april heb ik er wel een aantal dagen rekening mee gehouden trouwens, met Eredivisie Live. Maar dat duurde niet zo heel erg lang.

Ik dacht: laat ik maar op een doordeweekse dag een brief schrijven, want in het weekend ben je altijd zo druk. Dat was ik voor dit seizoen ook altijd, maar vanaf dit seizoen heb ik om de twee weken op vrijdag wel een gaatje vrij, denk ik. Mag ik trouwens ‘je’ zeggen? Ik bedoel, ik heb weinig zin om heel erg verheven te doen tegen een competitie die in elk praatprogramma wordt afgedaan als de Mickey Mouse League. Dat klinkt wat mij betreft ook prima, Mickey Mouse League Live. Is ook een beetje teveel zout in open wonden strooien, vind je niet? Of denk je niet dat we niet in de gaten hebben dat wij in de Eerste Divisie spelen? Loop een jaartje rond, zou ik zo zeggen. Na een jaar lang in deze competitie te hebben rondgekeken, kun je niets anders dan concluderen dat het in elk geval niet de Eredivisie is!

Goed, Eredivisie Live, je snapt misschien wel waarom ik je een brief schrijf. Je hebt er mij laatst ook één gestuurd namelijk. Het abonnement op jou is namelijk 2,5 euro duurder geworden, maar daar zou ik ook een heleboel voor terug krijgen. Live-wedstrijden uit de Jupiler League bijvoorbeeld. “Leuk”, dacht ik toen nog. “Dan kunnen ze thuis zien hoe ik de scheidsrechter sta onder te tuffen!” Maar dat feest gaat niet door, vanwege die achterlijke kuttijden van je! Dat heb je goed bedacht hoor, kwart voor zeven op een vrijdagavond. Heb je dat wel eens geprobeerd? Om rond de vrijdagavondspits van de ene kant van Nederland naar de andere kant te komen? Dat is uiteraard een grote ramp. Om nog maar te zwijgen van de geweldige restricties die wij als uitsupporters krijgen. Die zorgen ervoor dat je al eerder weg moet van je werk om rond de klok van acht aan te komen bij de thuisspelende club. Laat staan om kwart voor zeven!

Maar wees eens eerlijk: denken jullie écht dat er mannen zijn die op vrijdagavond de hele avond voetbal gaan kijken? Jullie denken dus niet dat er vrouwen zijn die op vrijdagavond zeggen: “Even opschieten met het eten, schat, over een half uur begint Popstars.” En dan denken jullie écht dat al die duffe lulletjes die voetbal op televisie kijken, zeggen: “Dat dacht ik niet, slettebak! Ik ga eens fijn naar Helmond Sport – RBC Roosendaal kijken en als dat afgelopen is, dan ga ik even goed zitten voor Heracles Almelo – Roda JC!” Dat verwachten jullie dus echt? Ik had het wel geweten. Voor die kutwedstrijden heb ik dus echt geen ruzie over. Dan kun je voortaan op zondag mee naar haar ouders enzo. Zul je net zien dat je tijdens zwolle-thuis aan een zelfgebakken stukje appelgebak zit, omdat je zo nodig die vrijdag ervoor je televisie op het Eredivisie Live kanaal moest hebben. Nee, ik had mooi voor iets anders gekozen. Pauw en Witteman ofzo en dan een beetje loeren of er nog lekkere wijven op de achtergrond zitten. Maar zeg nou zelf, dat wil toch ook helemaal niemand? Voetbal is toch gewoon een klotesport? Daar is toch helemaal geen fuck aan als je geen supporter bent? Of ben jij dat type dat zogenaamd van mooi voetbal houdt?

Mooi voetbal, wat een onzin! Dat is ooit bedacht door een luie voetballer die uitgescholden werd omdat hij niet genoeg deed. Die heeft toen maar verzonnen dat een hakje heel erg mooi is en zie hier het resultaat: we vallen bijna om als één of andere Spaanse dwerg een bal aan zijn trendy gekleurde voetbalschoen gekleefd heeft. Dat verschrikkelijk kansloze televisieprogramma waarin vrouwen in lingerie met de punt van een voet een penalty proberen te maken, dát is mooi voetbal. Wie bedacht heeft dat sport ook schoonheid kon bevatten, won waarschijnlijk nooit. Eigenlijk hadden wij, Eagles-supporters, het kunnen bedenken! Nee, Go Ahead Eagles is een mooie club, maar daar houdt de mooiigheid ook wel een beetje mee op hoor. De supporters stralen ook niet echt uit in schoonheid namelijk, tenzij je van kaalheid en overgewicht houdt. Wij houden zelf ook niet van mooi voetbal. Wij zijn ook helemaal geen voetbalsupporters; wij zijn supporters van Go Ahead Eagles. Het afgelopen jaar voldeden de spelers toevallig aan het predikaat voetballers, dus dat kwam dan wel goed uit.

Denk je werkelijk dat we voor Go Ahead Eagles waren geworden als we hakjes en goochelballetjes wilden zien? Wij willen onze club zien, geen voetbal. Wij willen in een afgeragd stadion in de regen staan, net als de spelers. Wij willen een smerige gehaktbal eten en er daarna nog één halen. Wij willen in een hek hangen, onze handen openhalen en dat dan aan iedereen laten zien. Wij willen onze gebalde vuisten in de lucht steken. In een uitvak ziet dat er wel stoer uit, maar in een gezellige huiskamer gevuld met geurkaarsjes en romantische vakantiefoto’s mist dat zijn uitwerking. Wij willen gewoon schreeuwen dat die dikke niet kan zitten. En als we geen dikke kunnen vinden, dan schreeuwen we het gewoon tegen de dichtstbijzijnde uitsupporter. Die reageert dan meestal door wild met zijn armen te gaan zwaaien en dan gaan wij allemaal onverstaanbaar schreeuwen. Dat vinden wij wel leuk om te doen op onze vrije vrijdagavond. Mag dat?

Een voetbalstadion is ons thuis in het weekend. Het liefst op zaterdagavond, maar we hebben nu al een klein beetje vrede genomen met de vrijdagavond. Net nu die kloterige vrijdagavond begint te wennen, kom jij weer met iets nieuws op de proppen. Met maandagavondvoetbal en vrijdagmiddagvoetbal! Nou, ik heb gekeken hoor, afgelopen vrijdag. Triest eigenlijk, dat ik serieus heb gekeken. Dat moet je dan gaan vertellen aan je vrienden. “Nog wat gedaan, gisteren?” Nou, ik heb naar Dordrecht’90 – Cambuur gekeken en ben toen naar bed gegaan.Nee, dat is niet echt stoer. Bovendien versier je er geen vrouwen mee. Ik kon er ook niet echt van genieten, van die dertig Dordtenaren die je ole ole liedjes hoort zingen. Als je kunt horen dat Longuet een man in zijn rug heeft en dat Mark de Vries zes frikandellen in de rust wil hebben, dan is er iets niet helemaal in orde.

Om van de maandagavond nog maar te zwijgen. Ik vond er geen fuck aan, tegen Sparta. Hoe bedenk je dat eigenlijk ook? Wees verdomme blij dat er op maandagavond geen voetbal is, dat scheelt een heleboel kijkellende. Met een beetje pech heb je een week met Europees voetbal, dan zit je gewoon de hele week naar dat kansloze spelletje te kijken. Op maandag naar FC Volendam – Dordrecht’90, op dinsdag naar Arsenal – Dinamo Kiev, op woensdag naar Panathinaikos – Real Madrid, op donderdag Auxerre – PSV en dan begint het vrijdag weer van voor af aan. Kun je zelfs twee van die dodelijke saaie wedstrijden kijken! Nu weet ik wat je wilt zeggen, want jij denkt dat je niet hoeft te kijken. Dat is inderdaad ook waar; dat hoeft helemaal niet. Maar voetbal is als een voorbijlopende vrouw. Ook al wil je niet kijken, je gaat toch eventjes staren naar die letters op dat strakke shirtje en als die letters rond de navel staan, dan kijk je iets hoger. Dat is met voetbal ook zo. Als je daar voorbij zapt en je ziet die gifgroene kleuren op je beeldscherm, dan blijf je toch eventjes kijken. Gewoon omdat het voetbal is en omdat dat in ons systeem zit. Uiteraard vind ik het leuk om naar voetbal te kijken. Maar gewoon heel eventjes. Misschien kunnen jullie een voorbeeld nemen aan Football League Shows. Dat is het ideale voetbalprogramma. Daar laten ze in zestig tellen de doelpunten eventjes zien en als er dan gescoord is, dan rent de veel te dikke spits van York City naar het vak met fans van die club. Dat willen we zien. Rot toch op met die mislukte omhaal en die splijtende dieptepass. Dat doet toch helemaal niet ter zake?

Ik kan je wel vast een geheimpje verklappen, want de kijkcijfers gaan tegenvallen. Dan gaat Johan Derksen zeggen dat het stadion van Fortuna Sittard niet uitverkocht is op vrijdagavond om kwart voor zeven en dat er maar drie Veendam-supporters de moeite hebben genomen om rond 13:00 op de trein richting het zuiden te stappen. Dat gaat gebeuren, Eredivisie Live. Mensen gaan klagen dat het niet om aan te zien is, want al die zogenaamde voetballiefhebbers willen dat getik van Messi en die andere uitslovers zien. Als er echt mensen waren die graag de wedstrijden van Almere City FC (of zoiets) willen zien, zouden er dan in plaats van zeshonderd mensen niet gewoon tienduizend man in het Mitsubishi Forklift Stadion (of zoiets) hebben gezeten?
Ik wil het ook helemaal niet zien, dat live voetbal. Dan krijg ik een genuanceerd beeld van de wedstrijd met al die herhalingen enzo. Ik wil lekker zeiken in de auto over de scheidsrechter. Een beetje schreeuwen dat je zeker wist dat het buitenspel was enzo. Ik wil roepen dat Go Ahead heel goed speelde, maar met live televisie gaat de linksback van FC Utrecht uit 1995 vertellen wat er allemaal fout ging. Rot toch op! Dat wil ik zelf constateren! En als ik niet naar een uitwedstrijd ga, dan wil ik lekker naar teletekst kijken. Domweg anderhalf uur naar het scherm staren en als een wilde reageren als er een kruisje bij Go Ahead Eagles komt te staan. Dan ga je veel te snel naar pagina 831 en verzinnen wie er gescoord heeft. “Ik denk Bus”, van dat soort onzin. En wat ik helemaal niet wil is dat zielige enthousiasme. Met die onzin over dat ge-wel-dige sfeervolle stadion en die heerlijke trainer en de fantastische spits van Telstar…..gewoon niet doen! Tenzij het cynisme is, want wij weten zelf ook wel dat het niet sfeervol is bij Eindhoven. Alsof de slager iemand van twintig een plakje worst geeft!

Dit jaar begon ik met goede moed aan het nieuwe seizoen. Ik had er zin in om weer lekker op vrijdag naar mijn favoriete club te gaan kijken. Tegen Sparta, dat is een mooi begin. Helaas werd dat een zouteloze en sfeerloze maandagavondwedstrijd. Dan maar naar Veendam toe, de vrijdag erop. Dat kan ook weer niet, want in verband met vakanties kan ik niet eerder weg van mijn werk. Zit ik straks bij iemand thuis naar zo’n klotescherm te staren. Kortom, er is nog niet gespeeld en ik ben jullie al zat. Jullie hebben het nu al voor elkaar gekregen om mij twee leuke voetbalavonden te ontnemen. Bravo! Dat kan een lang seizoen worden, Eredivisie Live. Hierbij wil ik dan ook graag van de gelegenheid gebruik maken om mijn abonnement op jullie kutkanaal op te zeggen. Rot maar eventjes lekker op en kom maar terug als jullie Eerste Divisie Live heten en op zaterdagavond om 19:30 een live-wedstrijd van ons uit willen zenden

hij heeft natuurlijk een steenhard punt.

toch zou ik willen dat die zender meer abonnees had. ik vind het ideaal voor de uitwedstrijden voor feyenoord en af en toe een andere wedstrijd. mijn jongste vind nu de meeste wedstrijden nog leuk, alsook de classics die ze uitzenden..

gelukkig hebben ze dit jaar ook een samenvattingsprogramma op de zondagavond. als je studio sport een keer mist heb je dan dat als achtervang.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 21-08-2010

Waarom zou je willen dat ze meer abonnees hadden?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 21-08-2010

Peter Wrote:Waarom zou je willen dat ze meer abonnees hadden?

omdat het bestaansrecht van de zender daarmee meer gewaarborgd wordt en ik wil dat die zende blijft bestaan. snapte je dat echt niet?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 22-08-2010

waf Wrote:
Peter Wrote:Waarom zou je willen dat ze meer abonnees hadden?

omdat het bestaansrecht van de zender daarmee meer gewaarborgd wordt en ik wil dat die zende blijft bestaan. snapte je dat echt niet?

Jij denkt dat live eredivisie voetbal verdwijnt als Eredivisie Live failliet mocht gaan? Ik vind Eredivisie Live weinig verheffend, als ze failliet gaan pak ik wel een abonnementje bij de opvolger, zal niet slechter worden.