The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Opmerkelijke (voetbal)berichten - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Opmerkelijke (voetbal)berichten (/showthread.php?tid=201)



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 30-08-2010

waf Wrote:stam speelt toch bij wigan? zo goed doen die het niet.

Het gaat er volgens mij niet om, hoe goed Wigan het doet.....als Stam bij Excelsior gespeeld had, dan kon hij wel opgeroepen worden?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 30-08-2010

Mukkus Wrote:
waf Wrote:stam speelt toch bij wigan? zo goed doen die het niet.

Het gaat er volgens mij niet om, hoe goed Wigan het doet.....als Stam bij Excelsior gespeeld had, dan kon hij wel opgeroepen worden?

als jij verdediger betn bij een ploeg die 6-0 klopt krijgt van chelsea, kan ik me voorstellen dat je even niet geselecteerd wordt.

ik kan me ook voorstellen dat niels bovenberg niet geslecteerd wordt.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 30-08-2010

waf Wrote:als jij verdediger betn bij een ploeg die 6-0 klopt krijgt van chelsea, kan ik me voorstellen dat je even niet geselecteerd wordt.

Waarom zijn dan de laatste jaren wél spelers van Feyenoord opgeroepen?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 30-08-2010

Mukkus Wrote:
waf Wrote:als jij verdediger betn bij een ploeg die 6-0 klopt krijgt van chelsea, kan ik me voorstellen dat je even niet geselecteerd wordt.

Waarom zijn dan de laatste jaren wél spelers van Feyenoord opgeroepen?

omdat er in de ogen van de bondscoach geen betere spelers waren op de posities waar zij op speelden. en omdat feyenoord de laatste jaren geen 6-0 klop heeft gehad van chelsea natuurlijk.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 30-08-2010

waf Wrote:
Mukkus Wrote:
waf Wrote:als jij verdediger betn bij een ploeg die 6-0 klopt krijgt van chelsea, kan ik me voorstellen dat je even niet geselecteerd wordt.

Waarom zijn dan de laatste jaren wél spelers van Feyenoord opgeroepen?

omdat er in de ogen van de bondscoach geen betere spelers waren op de posities waar zij op speelden. en omdat feyenoord de laatste jaren geen 6-0 klop heeft gehad van chelsea natuurlijk.

Die 3-2 tegen Excelsior telt niet?

Stam heeft vorig jaar laten zien dat hij zich prima staande kon houden bij FC Twente, en werd toen al vaak aan het Nederlands Elftal gelinkt. Hij speelt inderdaad bij een kleinere club in Engeland in de Premier League. Dan kun je best eens op je bek gaan, maar het zou wel zeer korte termijn politiek zijn als er niet gekeken wordt naar de capaciteiten / ontwikkeling van een dergelijke speler. Ik heb de wedstrijd tegen Chelsea niet gezien, misschien speelde Stam wel een goede wedstrijd. Dat alle aanvallen over de erbermelijk slechte linksachter gingen, dat de trainert te aanvallend speelde, etc.etc.

Zelfs een Babel, die nauwelijks speelt bij Liverpool wordt regelmatig opgeroepen. Als je nauwelijks speelt, heb je ook weinig kans om op je bek te gaan.....
De bondscoach kent Stam en zijn capaciteiten en zo lang hij een basisplek heeft, zal hij in aanmerking moeten kunnen komen, ongeacht het resultaat van zijn ploeg.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 30-08-2010

Mukkus Wrote:Die 3-2 tegen Excelsior telt niet?

kennelijk. excelsior staat trouwens 8ste, wigan tot dit weekend laatste.

Quote:Stam heeft vorig jaar laten zien dat hij zich prima staande kon houden bij FC Twente, en werd toen al vaak aan het Nederlands Elftal gelinkt. Hij speelt inderdaad bij een kleinere club in Engeland in de Premier League. Dan kun je best eens op je bek gaan, maar het zou wel zeer korte termijn politiek zijn als er niet gekeken wordt naar de capaciteiten / ontwikkeling van een dergelijke speler. Ik heb de wedstrijd tegen Chelsea niet gezien, misschien speelde Stam wel een goede wedstrijd. Dat alle aanvallen over de erbermelijk slechte linksachter gingen, dat de trainert te aanvallend speelde, etc.etc.

ik stel alleen maar vast dat hij zich kennelijk niet onderscheid. en hij is sowieso niet beter dan vd wiel. wie de tweede rechtsback van nl is weet ik ook niet (stephan de vrij natuurlijk, fantastisch pot weer gister!) en ik vind het ook vreemd dat hij niet tegen oekraine geselecteerd was. maar dat hij er nu niet bij zit vind ik niet vreemd, thats all.

Quote:Zelfs een Babel, die nauwelijks speelt bij Liverpool wordt regelmatig opgeroepen. Als je nauwelijks speelt, heb je ook weinig kans om op je bek te gaan.....
De bondscoach kent Stam en zijn capaciteiten en zo lang hij een basisplek heeft, zal hij in aanmerking moeten kunnen komen, ongeacht het resultaat van zijn ploeg.

ik zeg toch niet dat hij niet in aanmerking moet komen? :roll:
bijbal is gelukkig ook opgerot nu. overgewaardeerd renpaard. ik denk dat marwijk ook liever lens had maar vermoed dat hij vodn dat hij het niet kon maken omdat bijbal er altijd al bijgezeten had.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Lamme Lennie - 30-08-2010

Mac Wrote:[Image: f32e6bfb-fb34-44af-ae44-a3da8087226c.gif]

Khalid Boulahrouz heeft zijn excuses aangeboden aan Jessica Kastrop. De speler van VfB Stuttgart schoot de bal voor de wedstrijd tegen 1. FSV Mainz 05 per ongeluk tegen het hoofd van de presentatrice van Sky Sport aan.

De Kannibaal heeft voor aanvang van de wedstrijd van zondag tegen Borussia Dortmund een bos bloemen en een helm aan haar gegeven. Kastrop zette de helm voor de grap op haar hoofd tijdens de interviews, om zich te beschermen als ze weer geraakt zou worden.

Stuttgart verloor met 1-3 van Borussia. Al na vijf minuten maakte Boulahrouz een eigen doelpunt. Hij veranderde de bal van richting en het leer belandde in eigen doel.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 30-08-2010

moet je ook die nieuwe film neerzetten waar ze een helm opheeft. Undecided


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Lamme Lennie - 01-09-2010

Quote:Nog tien! Rogério Ceni heeft opnieuw een mijlpaal bereikt met zijn 90ste doelpunt als doelman van São Paulo. De 37-jarige keeper scoorde in de topper tegen Fluminense uit een vrije trap en is er nu nog maar tien verwijderd van de magische grens van 100 doelpunten.

Ceni is al verreweg de meest productieve doelman aller tijden. José Luis Chilavert (56 treffers), René Higuita (42) en Jorge Campos (40) is hij al lang en breed gepasseerd. Het bijzondere is bovendien dat Ceni betrekkelijk weinig strafschoppen nodig had om te scoren. Van de 90 doelpunten maakte hij er liefst 51 uit vrije trappen en 39 uit penalty's.

In 1997 slaagde Rogério er voor het eerst in te laten zien dat hij buiten goed keepen over meer kunstjes beschikt. Zijn eerste goal maakte hij op 15 februari 1997. In 2005 had het fenomeen zijn meest succesvolle jaar met 21 goals. Vorig jaar had Ceni mede door blessureleed zijn minste seizoen met maar twee treffers.

De aanvoerder van São Paulo denkt nog zeker tot zijn 40ste mee te kunnen en verwacht dan ook de grens van 100 doelpunten te breken. Met 922 officiële duels voor zijn club maakte Rogério bovendien kans legendes als Pelé (1114 duels voor Santos) en Roberto Dinamite (1066 voor Vasco da Gama) te passeren.

21 goals in 1 jaar als keeper =D> Daar is menig spits jaloers op!


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - D'r an met de lippe - 07-09-2010

Ook 'Engelse' tribunes in het nieuw te bouwen stadion =D> Notworthy

[Image: stadion1.jpg]

Het zou naast het Polman Stadion komen te staan, dus nog altijd op deze prachtlocatie dat tussen de woonwijken ligt. Gewoon met het blik bier op de fiets naar het stadion dus. Het nieuwe stadion zou een capaciteit van 15.000 plaatsen moeten krijgen. Nu enkel nog de vrees voor gloryhunters, hoewel die tegenwoordig massaal naar Gronau-West gaan dus wellicht valt het ook nog mee \Big Grin/


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - centre court - 08-09-2010

Uuhh... ik kom er weleens langs maar dat stadion ligt toch pal aan de snelweg en het industrieterrein? Lijkt overigens wel een kopie van de Vijverberg.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - D'r an met de lippe - 08-09-2010

Niet pal aan de snelweg, al ligt deze inderdaad niet ver van het stadion. Het industrieterrein ligt ook vlakbij het Polman Stadion maar anders dan het oog doet vermoeden ligt het stadion wel degelijk tussen woonwijken. Het zijn geen Adelaarshorst taferelen maar het Polman Stadion ligt zeker niet buiten de stad. Raadpleeg google earth anders maar is voor een goed beeld Wink

Tja, kopie van de Vijverberg. En deze is weer een kopie van tig andere stadions. De tijd dat Heracles onlosmakelijk bekend was met de Bornsestraat is voorbij, welk nieuwe stadion lijkt tegenwoordig niet op een ander? Ik ben in ieder geval blij dat we anno 2010 nog altijd tribunes krijgen die aan de boarding grenzen, clubs te over waarbij er een foeilelijke gracht in het stadion is gebouwd. Ik vind deze vergelijking dan ook geen probleem aangezien ik erg gecharmeerd ben van de Vijverberg.

Zo, en nu ga ik mij wagen aan inmiddels de 101e poging om de slaap te vatten vannacht :-#


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Saartje - 10-09-2010

hij stopt hem.....!!! of niet...

http://www.dumpert.nl/mediabase/1107181/c68385f6/kiepert_fail.html


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Haggie - 10-09-2010

Hoe hij ook wegloopt :lol: Undecided


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bumme - 10-09-2010

Fout van scheidsrechter!

Tijdens de reguliere speeltijd en verlenging was dit wel een geldig doelpunt geweest.
In de strafschoppenreeks bestaan andere regels.
Als de bal via de keeper, lat of paal eerst de grond raakt en dan in de goal gaat telt deze niet! Mocht de bal via de keeper, lat of paal direct in de goal gaan dan telt deze wel!
Let wel: Alleen zodra de bal niet meer in voorwaartse beweging is (zoals hier dus)

Zie Nederland - Zweden EK2004


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 10-09-2010

volgens mij is dat de regel wel met paal en lat, maar ik wist niet dat dat ook voor de keeper gold.

ik zou het wel raar vinden. als de keeper schuin naar voren duikt en de bal gaat via de onderkant van zijn arm naar het doel, dan zou deze niet tellen als hij voor de lijn stuitert en dan het doel ingaat. das toch raar?

zouden we dat ergens terug kunnen vinden?


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 10-09-2010

waf Wrote:zouden we dat ergens terug kunnen vinden?

Ongetwijfeld de KNVB-site.

Staat ook iets dergelijks in de reacties onder het filmpje:\

Quote:Tijdens de reguliere speeltijd en verlenging was dit wel een geldig doelpunt geweest.
In de strafschoppenreeks bestaan andere regels.
Als de bal via de keeper, lat of paal eerst de grond raakt en dan in de goal gaat telt deze niet! Mocht de bal via de keeper, lat of paal direct in de goal gaan dan telt deze wel!



Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Haggie - 10-09-2010

waf Wrote:volgens mij is dat de regel wel met paal en lat, maar ik wist niet dat dat ook voor de keeper gold.

ik zou het wel raar vinden. als de keeper schuin naar voren duikt en de bal gaat via de onderkant van zijn arm naar het doel, dan zou deze niet tellen als hij voor de lijn stuitert en dan het doel ingaat. das toch raar?

zouden we dat ergens terug kunnen vinden?

Dat is toch wel vaker gebeurd, dat een bal nog voor de lijn stuitert als de keeper hem aanraakt? Een keeper zet vaak wel aantal passen naar voren...


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Peter - 10-09-2010

Jol: 'We kunnen hem moeilijk naar de sauna sturen'
10/09/2010 18:21

Ahmed Hossam, beter bekend als Mido, meldde zich deze week op het trainingsveld bij Ajax. De 27-jarige Egyptische spits is volgens trainer Martin Jol echter voorlopig nog niet inzetbaar.

'Bij mij lijkt het vaak zo, bij Mido is het ook het geval', reageerde Jol op de vraag of het zo lijkt dat Mido wat te zwaar is. 'Er moet ongeveer vier of vijf kilo vanaf, maar we kunnen hem moeilijk naar de sauna sturen. We zijn nu twee keer per dag met hem bezig.'

De spits is gehaald als stormram, maar gaat naar eigen zeggen voor een plek in de basis. 'Het is goed dat hij een plek in de basis nastreeft', aldus Jol. 'Mido kan ook van waarde zijn voor het team, zeker in de Eredivisie. Hij weet waar hij aan toe is.'

--
Ben blij dat hij er bijna is, tis al weken veel te rustig in Amsterdam.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 10-09-2010

Haggie Wrote:
waf Wrote:volgens mij is dat de regel wel met paal en lat, maar ik wist niet dat dat ook voor de keeper gold.

ik zou het wel raar vinden. als de keeper schuin naar voren duikt en de bal gaat via de onderkant van zijn arm naar het doel, dan zou deze niet tellen als hij voor de lijn stuitert en dan het doel ingaat. das toch raar?

zouden we dat ergens terug kunnen vinden?

Dat is toch wel vaker gebeurd, dat een bal nog voor de lijn stuitert als de keeper hem aanraakt? Een keeper zet vaak wel aantal passen naar voren...

In het geval van een penalty in een strafschoppenserie:
Het gaat om de voorwaartse beweging van de bal. Hier zie je dat de keeper de voorwaartse beweging van de bal onderbreekt, maar door een effect ontstaat weer een voorwaarse beweging. Op het moment van het onderbreken van die voorwaartse beweging en het raken van de grond door de bal is de penalty ten einde. Kortom: Geen goal.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 10-09-2010

Mukkus Wrote:
Haggie Wrote:
waf Wrote:volgens mij is dat de regel wel met paal en lat, maar ik wist niet dat dat ook voor de keeper gold.

ik zou het wel raar vinden. als de keeper schuin naar voren duikt en de bal gaat via de onderkant van zijn arm naar het doel, dan zou deze niet tellen als hij voor de lijn stuitert en dan het doel ingaat. das toch raar?

zouden we dat ergens terug kunnen vinden?

Dat is toch wel vaker gebeurd, dat een bal nog voor de lijn stuitert als de keeper hem aanraakt? Een keeper zet vaak wel aantal passen naar voren...

In het geval van een penalty in een strafschoppenserie:
Het gaat om de voorwaartse beweging van de bal. Hier zie je dat de keeper de voorwaartse beweging van de bal onderbreekt, maar door een effect ontstaat weer een voorwaarse beweging. Op het moment van het onderbreken van die voorwaartse beweging en het raken van de grond door de bal is de penalty ten einde. Kortom: Geen goal.
`

dat zal het wel zijn idd. maar dan klopt de 'regel' van bumme (ofwel die onder dat filmpje) staat dus niet.

de bal moet dus een voorwaartse beweging houden.

weten we dat ook weer.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bumme - 13-09-2010

Stond ie toch bijna in een ander topic............

Sno getroffen door hartstilstand
Uitgegeven: 13 september 2010 20:34
Laatst gewijzigd: 13 september 2010 21:08

GENDT - Ajax-speler Evander Sno is maandagavond tijdens een duel tussen de beloften van Jong Vitesse/AGOVV en Jong Ajax getroffen door een hartstilstand. Het duel is na 63 minuten stilgelegd.

De 23-jarige speler werd in eerste instantie door Vitesse's clubarts Leo Heere, fysiotherapeut Jasper Steens en de dokter van Ajax handmatig gereanimeerd.

Vervolgens werd tot vier keer toe de aanwezige defribillator gebruikt en deze heeft naar alle waarschijnlijkheid het leven van Sno gered, zo meldt de website van Vitesse.

Vervolgens werd Sno naar een ziekenhuis gebracht. ''Hij is nu bij kennis. Evander ademt weer zelf en kan ook weer praten'', liet een zegsman van Ajax weten aan het ANP. Of Sno ooit weer op zijn oude niveau kan sporten is niet bekend. "Gelukkig lag zijn niveau niet zo hoog dus er moet best wat mogelijk zijn"


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Tripplexxx - 13-09-2010

Ik stond er op 3 meter vandaan en zag het gebeuren. Hij struikelde over zijn eigen benen, zonder dat er een bal in de buurt was. Riep nog iemand gekscherend;' Hey Sno, heb je er geen zin meer in ofzo?" Ik zag meteen schuim uit zijn mond dus zag dat het mis was. Is behoorlijk schrikken, huilende spelers, handmatige reanimatie. Blij dat hij weer bij kennis is.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bocaloca - 14-09-2010

Hij blijft nog 2 weken in hospitaal


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 14-09-2010

dat lijkt mij een wijs besluit. aan de monitor en kijken naar oorzaken.

wat een kutverhaal zeg.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Bredanaar - 15-09-2010

een beetje snö inderdaad


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mukkus - 15-09-2010

Bredanaar Wrote:een beetje snö inderdaad

Hartstikke snö.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Sjaak - 16-09-2010

Evander komt er boven op.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - waf - 17-09-2010

Quote:PvdA-raadslid spreekt over 'bruin kabinet'
Verwijzing naar NSB’ers en nazi’sGeke van Velzen.
AMSTERDAM - PvdA-raadslid Geke van Velzen van de Amsterdamse gemeenteraad heeft in een vergadering van de raadscommissie algemene zaken en financiën het aankomende kabinet als ,,bruin'' betiteld.


Het Amsterdamse PvdA-raadslid Van Velzen heeft het aankomende kabinet als ,,bruin'' betiteld.Fractievoorzitter Frank de Wolf spreekt op vrijdag, daags na de vergadering, afkeurend over de uitspraak van zijn fractielid. ,,De term bruin is in politieke zin niet goed en verwijst naar onaangename en vervlogen tijden. Het is een vergissing, ik zou het zo niet genoemd hebben'', zegt De Wolf.

,,Laten we het nieuwe kabinet op zijn daden beoordelen en er geen kleur op plakken. Daarmee koppelen we er ongewild gedachten aan'', zegt De Wolf over de omstreden uitspraak van zijn door De Telegraaf geciteerde collega. De term bruin verwijst naar de NSB'ers en nazi's, die ten tijde van de Tweede Wereldoorlog bruinhemden werden genoemd.

De PvdA in Amsterdam vreest dat een kabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV grote gevolgen heeft voor de portemonnee van de gemeente Amsterdam. De Wolf: ,,Van Velzen wilde haar zorg uitdrukken voor de consequenties in Amsterdam, zeker als het nieuwe kabinet 18 miljard gaat bezuinigen.''

De Wolf heeft het voorval nog niet in de fractie kunnen bespreken.

ik vind het op t randje, maar voor een pvda'er, die te boek staan als arrogant en humorloos, vind ik dit toch wel een geweldige vondst.


Re: Opmerkelijke (voetbal)berichten - Mac - 17-09-2010

Quote:De PvdA in Amsterdam vreest dat een kabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV grote gevolgen heeft voor de portemonnee van de gemeente Amsterdam

[baby] aaahw moeten ze ook eens gaan werken voor hun geld.