The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Opmerkelijke (voetbal)berichten - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Opmerkelijke (voetbal)berichten (/showthread.php?tid=201)



- centre court - 25-07-2006

Mukkus Wrote:
centre court Wrote:als ze de punten bij elkaar optellen halen ze misschien europees voetbal.

Ja, kunnen we misschien zelfs weer overwinteren, maar dan moeten we in de eerste ronde wel een roemeens campingelftalletje loten.

en wederom komt met een gouwe ouwe.... Undecided


- centre court - 25-07-2006

Matador! Wrote:Als ze de punten halveren staan ze nog boven de complete rotterdamse afvaardiging.

heeft heerenveen niet bijna 't hele jaar boven dat clubje uit a'dam gestaan vorig jaar? oh nee dat waren psv, Feyenoord, AZ, utreg en groningen.


- Bocaloca - 25-07-2006

gaat erom waar je staat na de competitie en wedstrijden


- centre court - 25-07-2006

Bocaloca Wrote:gaat erom waar je staat na de competitie en wedstrijden

klopt. daarom is deze competitie ook zo verziekt. prestaties gedurende 't seizoen zijn niks waard. De 3 clubs uit de Top 4 die geen kampioen worden zullen normaal gesproken wel 2e 3e en 4e eindigen. Dan komt er weer een subtopper bij als 5e en kan 't jaarlijkse toetje weer beginnen.


- FC Petr - 25-07-2006

FC Petr volgt Vitesse weer vanaf de tribune.
Geschreven door Wietske van Buren op dinsdag, 25 juli om 11:45

Tegenover De Gelderlander heeft Petr aangegeven dat hij dit seizoen toch weer een seizoenkaart heeft besteld. De Edese U2acrobat zanger ontkracht hiermee alle geruchten over zijn zogenaamd gloryhunter etiket.

Hij zegt hierover:"Ik wil de live wedstrijden kunnen volgen en de club wil me terug op zuid, dus dat lijkt me geen moeilijk verhaal. Pas als we weer een wanbeleid gaan leiden en/of degraderen, wordt het een heel ander verhaal. Ik kan eigenlijk hetzelfde bandje afdraaien als een aantal seizoenen terug: een club die goede keuzes maakt, verdient hiermee mijn steun. Ik verwacht een sterk seizoen en attractief voetbal.
"Een avondje teletekst is dus vanaf nu niet meer aan de orde" aldus de edenaar.


- Ronnie D. - 25-07-2006

FC Petr Wrote:FC Petr volgt Vitesse weer vanaf de tribune.
Geschreven door Wietske van Buren op dinsdag, 25 juli om 11:45

Tegenover De Gelderlander heeft Petr aangegeven dat hij dit seizoen toch weer een seizoenkaart heeft besteld. De Edese U2acrobat zanger ontkracht hiermee alle geruchten over zijn zogenaamd gloryhunter etiket.

Hij zegt hierover:"Ik wil de live wedstrijden kunnen volgen en de club wil me terug op zuid, dus dat lijkt me geen moeilijk verhaal. Pas als we weer een wanbeleid gaan leiden en/of degraderen, wordt het een heel ander verhaal. Ik kan eigenlijk hetzelfde bandje afdraaien als een aantal seizoenen terug: een club die goede keuzes maakt, verdient hiermee mijn steun. Ik verwacht een sterk seizoen en attractief voetbal.
"Een avondje teletekst is dus vanaf nu niet meer aan de orde" aldus de edenaar.

Dus als het goed gaat ga je kijken, en als het slecht gaat kap je daar weer mee.

Gloryhunter......... :8: :lol:


- FC Petr - 25-07-2006

Ronnie D. Wrote:
FC Petr Wrote:FC Petr volgt Vitesse weer vanaf de tribune.
Geschreven door Wietske van Buren op dinsdag, 25 juli om 11:45

Tegenover De Gelderlander heeft Petr aangegeven dat hij dit seizoen toch weer een seizoenkaart heeft besteld. De Edese U2acrobat zanger ontkracht hiermee alle geruchten over zijn zogenaamd gloryhunter etiket.

Hij zegt hierover:"Ik wil de live wedstrijden kunnen volgen en de club wil me terug op zuid, dus dat lijkt me geen moeilijk verhaal. Pas als we weer een wanbeleid gaan leiden en/of degraderen, wordt het een heel ander verhaal. Ik kan eigenlijk hetzelfde bandje afdraaien als een aantal seizoenen terug: een club die goede keuzes maakt, verdient hiermee mijn steun. Ik verwacht een sterk seizoen en attractief voetbal.
"Een avondje teletekst is dus vanaf nu niet meer aan de orde" aldus de edenaar.

Dus als het goed gaat ga je kijken, en als het slecht gaat kap je daar weer mee.

Gloryhunter......... :8: :lol:

:-$ :wink:


- Mukkus - 25-07-2006

centre court Wrote:
Mukkus Wrote:
centre court Wrote:als ze de punten bij elkaar optellen halen ze misschien europees voetbal.

Ja, kunnen we misschien zelfs weer overwinteren, maar dan moeten we in de eerste ronde wel een roemeens campingelftalletje loten.

en wederom komt met een gouwe ouwe.... Undecided

Maar hij blijft leuk! Had ik die van Kolkka al verteld?


- Depor - 25-07-2006

Quote:"Mijn zoontje van vijf speelt FIFA 2004 op de Playstation en daar blundert Van der Werff ook continu. Mijn zoontje wisselt hem elke wedstrijd."
Voormalig FC Zwolle-trainer Jan Everse over doelman Johan van der Werff

Speciaal voor waf en consorten

Quote:"Ik ben blij dat het weer goed gaat met Feyenoord. Ik heb hier toch een paar jaar op de tribune gezeten en dan was ik al tevreden als we de toss wonnen."
Jan Linssen
http://www.sporthumor.nl/index.html?url=/Quotesmidden.html

Leuke site met allemaal grappige voetbal quote's


- Ad Wim - 26-07-2006

Quote:Hiddink vervolgd voor belastingfraude

Uitgegeven: 26 juli 2006 08:06
Laatst gewijzigd: 26 juli 2006 09:07

DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie gaat voetbalcoach Guus Hiddink vervolgen voor belastingfraude. Dat bevestigde een woordvoerster van het Functioneel Parket woensdag. De Nederlandse succescoach moet hiervoor 15 september voor het eerst voor de rechtbank verschijnen. De zaak wordt dan overigens nog niet inhoudelijk behandeld, laat justitie weten.

Het OM brengt ook de belastingadviseur van Hiddink, S. van den B., voor de rechter. De zaak rond Hiddink spitst zich toe op een periode vlak nadat de trainer terugkeerde naar Europa na zijn avontuur als bondscoach in Zuid-Korea. Hij woonde toen tijdelijk in België en betaalde daar zijn belastingen. De trainer zei eerder dat de FIOD eraan twijfelt of hij daadwerkelijk in België heeft gewoond.


Hiddink heeft de vermeende fraude van het begin af aan ontkend. Vorig jaar zei hij hierover: "Ik wil er met nadruk op wijzen dat er geen sprake is van fraude. Het is meer een administratieve zaak. Ik heb in mijn ogen altijd keurig belasting afgedragen. Ik heb een schoon geweten."



- Ekslem - 26-07-2006

Mediamarkt, Ik ben toch niet gek! :|

Quote:verpletterd in winkel Media Markt

Een peuter is zaterdag in een Belgisch filiaal van de Media Markt overleden. Dit gebeurde doordat de driejarige geplet werd door een Amerikaanse koelkast met ingebouwde televisie. Dit meldden verschillende Belgische media.

De koelkast, die een gewicht had van bijna 130 kilo, plette de driejarige Ewan doordat die van een pallet afschoof en zo op het jochie terecht kwam. Hij werd meteen afgevoerd naar het lokale ziekenhuis, waar artsen tevergeefs probeerden alles te doen wat ze konden om het leven van het knaapje te redden. De peuter overleed zondag. De ouders zijn zo geraakt door de dood van hun kleine dat ze zelf ook in het ziekenhuis zijn opgenomen.



- Treesong - 26-07-2006

oud nieuws


- Gerben Zonderland - 26-07-2006

Ekslem Wrote:De ouders zijn zo geraakt door de dood van hun kleine dat ze zelf ook in het ziekenhuis zijn opgenomen.

Icon_question Dus eerst werd het kind geplet onder de koelkast, maar daarna schoot hij eronder vandaan en raakte hij de ouders zodanig (hard) dat die ook naar het ziekenhuis moesten? Rare jongens, die Belgen.... :roll:


- Bredanaar - 26-07-2006

Gerben Zonderland Wrote:
Ekslem Wrote:De ouders zijn zo geraakt door de dood van hun kleine dat ze zelf ook in het ziekenhuis zijn opgenomen.

Icon_question Dus eerst werd het kind geplet onder de koelkast, maar daarna schoot hij eronder vandaan en raakte hij de ouders zodanig (hard) dat die ook naar het ziekenhuis moesten? Rare jongens, die Belgen.... :roll:

Lezen Gerben!!! Er staat: "geraakt door de dood van hun kleine", niet "geraakt door hun kleine" :roll:


- Ricochan - 26-07-2006

Bredanaar Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Ekslem Wrote:De ouders zijn zo geraakt door de dood van hun kleine dat ze zelf ook in het ziekenhuis zijn opgenomen.

Icon_question Dus eerst werd het kind geplet onder de koelkast, maar daarna schoot hij eronder vandaan en raakte hij de ouders zodanig (hard) dat die ook naar het ziekenhuis moesten? Rare jongens, die Belgen.... :roll:

Lezen Gerben!!! Er staat: "geraakt door de dood van hun kleine", niet "geraakt door hun kleine" :roll:


Gerben heeft denk ik te lang in de zon gezeten :razz:


- Bor de Wolf - 26-07-2006

409 Teletekst wo 26 jul
***************************KLADBLOK ***
***Crocodile Granny slaat terug

***************************************
` Winifred Whelan uit Liverpool schrok
zich rot toen een inbreker haar huis
binnendrong.Gelukkig wist de 80-jarige
vrouw zich op dit cruciale moment een
scène uit de film Crocodile Dundee te
herinneren.

De inbreker zwaaide een mes van zo'n
25 cm in haar richting.Ze bedacht zich
geen moment en greep een keukenmes van
35 cm."Noem je dat een mes?",vroeg ze
aan de man.Vervolgens richtte ze haar
eigen mes op zijn buik en riep:"Dit is
een mes!".

In de film roept Paul Hogan hetzelfde
tegen een boef.De messentrekker uit
Liverpool zit inmiddels in de cel.


- Treesong - 26-07-2006

Je bent de foto vergeten:

[Image: michael_myers.jpg]


- Gerben Zonderland - 26-07-2006

Bredanaar Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Ekslem Wrote:De ouders zijn zo geraakt door de dood van hun kleine dat ze zelf ook in het ziekenhuis zijn opgenomen.

Icon_question Dus eerst werd het kind geplet onder de koelkast, maar daarna schoot hij eronder vandaan en raakte hij de ouders zodanig (hard) dat die ook naar het ziekenhuis moesten? Rare jongens, die Belgen.... :roll:

Lezen Gerben!!! Er staat: "geraakt door de dood van hun kleine", niet "geraakt door hun kleine" :roll:

Ik las: "geraakt door hun dode kleine" :roll:


- Ricochan - 26-07-2006

Treesong Wrote:Je bent de foto vergeten:

[Image: michael_myers.jpg]


Heyyyyyy 1 van mijn helden !!!! respect !!!!!!


- Keyzer - 26-07-2006

Heeft weinig met voetbal te maken, maar wel razend knap:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=FjVIHGXPt04">http://www.youtube.com/watch?v=FjVIHGXPt04</a><!-- m -->


- Treesong - 26-07-2006

:eeeek: Scary! :eeeek:


- Keyzer - 26-07-2006

Wat, dat een 11-jarige is uitgerust met zo'n strot, of dat David Hasselhoff nog leeft?


- Treesong - 26-07-2006

Meer de dollartekens in de ogen van die vader


- Ekslem - 27-07-2006

Undecided
Quote:Wegenwacht rukt uit door vibrator

Een Noors koppel dat met de auto op reis was, hoorde een vreemd geluid, dat uit de motor leek te komen. In het Noorse Arendal besloten ze te stoppen met rijden, en de wegenwacht te bellen, omdat er weleens iets mis zou kunnen zijn met hun Toyota Hiace.

De gearriveerde automonteur merkte niks op aan de motor, waarna de zoektocht naar de bron van het geluid begon. Het drietal kwam uiteindelijk bij een koffer uit, en zag dat een trillende vibrator voor al het geluid zorgde. Het stel betaalde de rekening met rode wangen, meldt de site Ekstrabladet.



- Bocaloca - 27-07-2006

Toch eens even de hiace bij ons in de sjowroem bekijken


- Marshall - 27-07-2006

Keyzer Wrote:Heeft weinig met voetbal te maken, maar wel razend knap:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=FjVIHGXPt04">http://www.youtube.com/watch?v=FjVIHGXPt04</a><!-- m -->

:eeeek: WOW!


- Ad Wim - 30-07-2006

Quote:Spanje klopt Schotland in finale EK onder-19

29/7/2006 22:04

Spanje veroverde de Europese titel voor spelers onder -19. In de finale bewezen de Spanjaarden dat ze de sterksten van het EK waren door Schotland met 2-1 te kloppen.
Al was Spanje veel beter dan Schotland, toch moest de ploeg van coach Gines Melendez in de slotfase nog oppassen na een late aansluitingstreffer van Graeme Dorrans, die in de 87ste minuut de 2-1 binnenkopte. In de negentigste minuut kreeg diezelfde Dorrans zelfs een enorme kans op de gelijkmaker.

Zo ver kwam het niet. Spanje won en daar viel niets op af te dingen. Grote man was Alberto Bueno Calvo, die beide Spaanse doelpunten voor zijn rekening nam. Vlak na rust opende hij de score met een fantastische lob van buiten de zestien. En twintig minuten voor tijd tikte hij van dichtbij de 2-0 binnen na terugleggen van Gerard Piqué. Met vijf goals was de jeugdspeler van Real Madrid een van de twee topscorers van het toernooi.


Opmerkelijk dat Schotland in de finale stond.
En op die Bueno Calvo moeten we dus gaan letten.


- centre court - 30-07-2006

die zal bij Real echt niet veel aan spelen toekomen dit jaar. Icon_twisted


- Depor - 30-07-2006

Ad Wim Wrote:
Quote:Spanje klopt Schotland in finale EK onder-19

29/7/2006 22:04

Spanje veroverde de Europese titel voor spelers onder -19. In de finale bewezen de Spanjaarden dat ze de sterksten van het EK waren door Schotland met 2-1 te kloppen.
Al was Spanje veel beter dan Schotland, toch moest de ploeg van coach Gines Melendez in de slotfase nog oppassen na een late aansluitingstreffer van Graeme Dorrans, die in de 87ste minuut de 2-1 binnenkopte. In de negentigste minuut kreeg diezelfde Dorrans zelfs een enorme kans op de gelijkmaker.

Zo ver kwam het niet. Spanje won en daar viel niets op af te dingen. Grote man was Alberto Bueno Calvo, die beide Spaanse doelpunten voor zijn rekening nam. Vlak na rust opende hij de score met een fantastische lob van buiten de zestien. En twintig minuten voor tijd tikte hij van dichtbij de 2-0 binnen na terugleggen van Gerard Piqué. Met vijf goals was de jeugdspeler van Real Madrid een van de twee topscorers van het toernooi.


Opmerkelijk dat Schotland in de finale stond.
En op die Bueno Calvo moeten we dus gaan letten.

Ja dat zeiden we van Quincy Owusu ook...die speelt nu in Rusland en horen we ook niets meer van.
Spanje heeft altijd brute jeugdelftallen gehad die veel winnen, laat ze nu maar eens wat op de grotere toernooien presteren.


- Ricochan - 31-07-2006

Leuk stukje van de VI, vooral de laatste alinea :8:

'Houdt Van Bommel nog van Oranje?'

31/7/2006 9 :00

Aan de oevers van de Oosterschelde sprak ik met VI's Oranje-watcher Taco van den Velde over het voorbije WK in Duitsland. Het was geen evenement om nog lang bij stil te staan, vonden we allebei. De organisatie was perfect, de sfeer in de stadions heel goed, maar qua voetbal zal de achttiende mondiale eindronde niet langer in de gedachten blijven voortleven dan de andere toernooien vanaf 1990.
Dankzij Diego Maradona was het WK van 1986 het laatste gedenkwaardige evenement. En, vooruit, dankzij Zinedine Zidane en een sterk Oranje mocht ook Frankrijk 1998 nog worden gezien. Maar Duitsland 2006? Dat zal qua lichtpuntjes de geschiedenis ingaan als het WK van de opfleurende Mannschaft, het sterke doch ongelukkig uitgeschakelde Ivoorkust, de meeslepende wedstrijd Argentinië-Mexico, de nog één keer flitsende ster Zidane die helaas zijn eigen feestje verpestte en de Italianen, die aanvallender dan gewoonlijk voor de dag kwamen.

Maar vooral via Fabio Grosso en Marco Materazzi werden de Italianen óók wereldkampioen valsspelen. Grosso lag zelfs met gebalde vuisten inwendig te jubelen nadat hij de Australiër Lucas Neill met zijn fopduik had belazerd, terwijl de smeerlap Materazzi voor Zizou Zidane een nieuwe bijnaam ontwikkelde: Bok Zidane. Goed, Andrea Pirlo, Fabio Cannavaro en Francesco Totti waren aan Italiaanse zijde puike voetballers, maar op de beslissende momenten door vals spel de overwinning binnenhalen is meer dan een smet op het wereldgoud. Discussiërend over de vraag waarom ook dit WK toch weer erg tegenviel, had Taco van den Velde een kort en bondig antwoord: 'Omdat het de tragiek van het voetbal is dat verdedigen minder moeilijk is dan aanvallen.'

De Nederlandse dagbladjournalisten die het WK hebben gevolgd, heb ik in hun kranten van dag tot dag gelezen; vooral dan de pennenridders die Oranje analyseerden. Van dit gezelschap is mij de oude Henri van der Steen het best bevallen. Hij is een verslaggever van de oude stempel, dat wil zeggen een journalist die onbevangen en onafhankelijk schrijft en zichzelf nooit de vraag stelt of de stukken die hij produceert wellicht de contacten met spelers of bondscoach nadelig beïnvloeden.

In de meeste mediagevallen ontbrandde de kritiek op Marco van Basten pas ná de uitschakeling tegen Portugal. Van der Steen zag het van begin af aan anders. Voordat de bondscoach openlijk betwijfelde of Ruud van Nistelrooy in vorm was, had de journalist van het Brabants Dagblad en een groot aantal andere regionale kranten in zijn analyses beweerd dat Van Basten zélf niet in vorm was. Van der Steen stelde tevens vast dat het voetbal definitief een middenveldspel is geworden. Precies dat gegeven leidt er ook toe dat het topvoetbal als kijkspel steeds minder interessant wordt.

Het eigenaardige is echter dat dit in de belangstelling blijkbaar geen enkele rol speelt. Duizenden Oranje-klanten reisden nu zelfs al naar de speelsteden om de wedstrijden van het Nederlands elftal niet in het stadion, maar ergens op een groot beeldscherm te zien. Wie kan bij deze vrolijke gekte nog volhouden dat het niet goed gaat met het voetbal als kijkspel? Kennelijk is het voor het publiek niet van belang dat de momenten waarop het in het voetbal echt gebeurt – in of nabij het strafschopgebied – steeds spaarzamer worden.

Nog niet zo gek lang geleden werd een voetbalwedstrijd aan de top gekenmerkt door veertig tot zestig spannende of min of meer spannende momenten voor de doelen. Na langdurig geschuif vanuit de achterhoede naar het middenveld, zijn tegenwoordig niet zelden vijftien spelers aan de bal voordat het eens een beetje interessant wordt. Het balbezit is heilig. Wie de bal verliest, jaagt als een bezetene op het heroveren ervan. Vaak ontstaat het gevaar pas in 'de omschakeling' – ik meen dat de term ooit is gelanceerd door Louis van Gaal en het gaat dan om het moment waarop balverlies meteen tot een snelle actie bij de tegenpartij leidt.

Wie het voetbal anno 2006 beziet, mag zich erover verbazen dat de regels in de loop der tijd amper zijn veranderd. Op 5 maart 1870 werd in de Kenington Oval met Engeland-Schotland (1-1) de eerste interland gespeeld. De spelers waren toen sterk plaatsgebonden, conditioneel stelde het allemaal niets voor, maar sindsdien zijn de maten van het veld voor internationale wedstrijden onveranderd gebleven: variërend van 64 tot 75 meter in de breedte en van 100 tot 110 meter in de lengte.

Dat die afmetingen niet zijn veranderd, is eigenlijk vreemd. De voetballers van 1870 waren heren op het veld die zich eerst en vooral richtten op de handigheid met de bal. Thans brengen de topspelers bijna net zoveel tijd door in het krachthonk als op het oefenveld. Voetballers zijn uitgegroeid tot topatleten. In vergelijking met bijvoorbeeld de glorieperiode van Oranje in de jaren zeventig zijn de altijd al doorslaggevende factoren tijd en ruimte alleen maar geringer geworden.

In de jacht op bal en benen kon uiteindelijk alleen Zidane zich op basis van zijn onvergelijkbare techniek nog de luxe van aannemen en kijken permitteren. In die verbeten jacht op de bal hebben de scheidsrechters het allang voor lief genomen dat in bijna alle duels overtredingen zitten. Zij voelen zich bij de verandering van het spel machteloos en vinden het bijvoorbeeld al jarenlang best dat voetbal bij corners en vrije trappen rond het strafschopgebied handbal is.

Bij zoveel gebrek aan tijd en ruimte zijn eigenlijk maar twee oplossingen mogelijk: een veel groter veld, of minder spelers. De eerste optie is lastig, want dan zouden overal ter wereld stadions moeten worden afgebroken. Rest deze oplossing: negen tegen negen.

Steeds benieuwder ben ik intussen naar de Oranje-selectie die op 16 augustus aan Lansdowne Road in Dublin tegen Ierland de draad weer oppakt. Zal Marco van Basten na de scherpe kritiek van Johan Cruijff op Mark van Bommel de middenvelder van Barcelona nog een nieuwe kans geven? Van Bommel moet wel ontzettend veel van het Nederlands elftal houden, wil hij na alle ellende die hem is aangedaan nog aan een nieuwe termijn als international beginnen.

Op deze plaats heb ik dienaangaande vorige week mijn stevige twijfels in de richting van Cruijff en Van Basten geuit. Nog dezelfde dag kreeg ik een e-mail van een zekere Cornelis van Zutven uit Eindhoven. Hij adviseerde mij de videoband met een kruisgesprek uit 2004 van Jack van Gelder en Tom Egbers enerzijds met Mark van Bommel en Johan Cruijff anderzijds nog eens goed te bekijken.

Het had plaats tijdens de EK-eindronde in Portugal en dit had Cornelis gezien en geanalyseerd: 'Tijdens het gesprek met Egbers stak Cruijff de loftrompet over het 4-3-3-systeem, dit in verband met de in zijn eigen ogen optimale veldbezetting. Van Bommel onderbrak toen de meester en zei: "Dat ben ik niet met je eens, Johan. Met 4-4-2 kun je exact hetzelfde doen, alleen vergt dat meer loopwerk". Toen ik de kop van Cruijff zag, dacht ik meteen: Daar krijg je nog spijt van, Bommel. Ik zou willen zeggen: bestudeer die beelden nog eens en let dan vooral op de lichaamstaal van Cruijff.'

Matty Verkamman