The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Opmerkelijke (voetbal)berichten - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Opmerkelijke (voetbal)berichten (/showthread.php?tid=201)



- Gerben Zonderland - 04-09-2006

Quote:PvdA: 'Allochtoon' verbieden
AMSTERDAM - De Amsterdamse afdeling van de PvdA pleit ervoor om binnen de gemeente het woord allochtoon niet langer te gebruiken. Volgens fractieleider Manon van der Garde is het woord niet meer van deze tijd. Volgens haar is het belangrijk dat groepen specifieker worden aangeduid, bevestigt ze maandag een artikel in Het Parool.


Het schrappen van de benaming allochtoon moet bovendien het 'wij-zij-denken' tegengaan. „We moeten de termen allochtoon tegenover autochtoon zien te vermijden”, meent Van der Garde. De sociaal-democraten brengen het idee woensdag ter sprake in de gemeenteraadsvergadering bij het programma 'Wij Amsterdammers II'. Dat is het vervolg op het actieplan dat na de moord op regisseur Theo van Gogh door de gemeente is opgesteld in de strijd tegen discriminatie, intolerantie en extremisme.

De fractieleider weet nog niet of ze een meerderheid in de raad krijgt voor het plan. „We hebben het al eens ter sprake gebracht tijdens een commissievergadering, toen stonden de andere partijen niet heel hard te juichen.” Volgens haar hebben mensen bij het woord allochtoon niet meer een bepaalde groep voor ogen. „Vaak gaat het om derdegeneratie-immigranten die nog steeds allochtoon worden genoemd. Hun ouders zijn hier geboren, zij zijn gewoon Amsterdammers zoals ik.”

Van der Garde denkt dat het beter is mensen aan te duiden met de etniciteit waar ze vandaan komen, bijvoorbeeld Irakese Amsterdammers. Als het aan de PvdA ligt, wordt het woord allochtoon straks zowel schriftelijk als mondeling niet meer gebruikt binnen de gemeente.

:lol:


- goa - 04-09-2006

Kutmarokkaan, Kutantiliaan, Kutsurinamer en natuurlijk Kloteturk.


- de nieuwe - 04-09-2006

"maar het zijn wel onze kutmarokkanen" :lol:


- Ad Wim - 04-09-2006

Gerben Zonderland Wrote:
Quote:PvdA: 'Allochtoon' verbieden
AMSTERDAM - De Amsterdamse afdeling van de PvdA pleit ervoor om binnen de gemeente het woord allochtoon niet langer te gebruiken. Volgens fractieleider Manon van der Garde is het woord niet meer van deze tijd. Volgens haar is het belangrijk dat groepen specifieker worden aangeduid, bevestigt ze maandag een artikel in Het Parool.


Het schrappen van de benaming allochtoon moet bovendien het 'wij-zij-denken' tegengaan. „We moeten de termen allochtoon tegenover autochtoon zien te vermijden”, meent Van der Garde. De sociaal-democraten brengen het idee woensdag ter sprake in de gemeenteraadsvergadering bij het programma 'Wij Amsterdammers II'. Dat is het vervolg op het actieplan dat na de moord op regisseur Theo van Gogh door de gemeente is opgesteld in de strijd tegen discriminatie, intolerantie en extremisme.

De fractieleider weet nog niet of ze een meerderheid in de raad krijgt voor het plan. „We hebben het al eens ter sprake gebracht tijdens een commissievergadering, toen stonden de andere partijen niet heel hard te juichen.” Volgens haar hebben mensen bij het woord allochtoon niet meer een bepaalde groep voor ogen. „Vaak gaat het om derdegeneratie-immigranten die nog steeds allochtoon worden genoemd. Hun ouders zijn hier geboren, zij zijn gewoon Amsterdammers zoals ik.”

Van der Garde denkt dat het beter is mensen aan te duiden met de etniciteit waar ze vandaan komen, bijvoorbeeld Irakese Amsterdammers. Als het aan de PvdA ligt, wordt het woord allochtoon straks zowel schriftelijk als mondeling niet meer gebruikt binnen de gemeente.
=D>


- Bocaloca - 04-09-2006

Niet geintegreerde nep hollanders


- FC Petr - 04-09-2006

:-k Verander je het toch gewoon weer in zwart en wit.


- Gerben Zonderland - 04-09-2006

FC Petr Wrote::-k Verander je het toch gewoon weer in zwart en wit.

Quote:Walter Sobchak: Also, Dude, chinaman is not the preferred nomenclature. Asian-American, please.



- Peter - 04-09-2006

Mart v/d Heuvel is 25 jaar in dienst bij PSV en aardig wat oud-spelers vonden dat de moeite waard even langs te komen, waaronder Feyenoorder Theo, de met ruzie weggegane Ooijer en de aan het lijntje gehouden Stevens. =D>

[Image: 108895_296_1157300839018-GROEP.jpg]


- Treesong - 04-09-2006

Gezellige boel Xtragaap4de


- Berend Botje - 04-09-2006

Is dat niet Piet Bambergen daar in het midden?


- Hoef - 04-09-2006

Is het nou nodig om te poseren voor het Anne Frankplantsoen?


- gittermaster - 04-09-2006

:lol:


- Gerben Zonderland - 04-09-2006

Is die Stevens trouwens familie van Sjuul D. of gewoon een fan? :eeeek:


- Ekslem - 05-09-2006

Quote:Gallas dreigde wedstrijden Chelsea te saboteren

LONDEN - William Gallas was van plan de wedstrijden van Chelsea te saboteren als de Engelse club hem niet zou laten vertrekken. Gallas dreigde de clubleiding in eigen doel te schieten of een rode kaart te versieren als trainer José Mourrinho hem in de eerste competitiewedstrijd tegen Manchester City tegen zijn zin zou opstellen. Dat verklaart Chelsea op de eigen website.

Chelsea wil zijn supporters op de hoogte stellen van de gebeurtenissen rond de transfer omdat Gallas na zijn overstap naar Arsenal zijn oude werkgever en trainer blijft bekritiseren. Volgens Chelsea heeft de club Gallas eind vorig seizoen een goede contractverbetering aangeboden, maar de Franse verdediger zou de financiële aanbieding niet goed genoeg vinden.


Leugen

De verklaring van Gallas dat hij toe te zijn aan een nieuwe sportieve uitdaging is volgens Chelsea een leugen. Gallas zou enkel op meer geld uit zijn. "Mourinho heeft hem de kans gegeven zich na het trainingskamp in de Verenigde Staten weer bij de 'familie' aan te sluiten, maar Gallas zei dat hij nooit meer voor Chelsea zou spelen", stelt de club.

Gallas gaf deze zomer aan bij Chelsea weg te willen. De Engelse landskampioen was echter niet van plan de verdediger naar concurrent Arsenal te laten vertrekken. Gallas meldde zich daarop af voor een trainingskamp in de Verenigde Staten. Op de valreep mocht hij de overstap naar Arsenal toch maken.



- FC Petr - 05-09-2006

En daar hebben we nummer 2.....

Diba verlaat boos de training van NAC
Gepubliceerd op 05-09-06 om 15:29 door Stefan Ashouwer

Anouar Diba van NAC Breda is tijdens de training van vandaag boos weggelopen nadat trainer Ernie Brandts hem uitleg gaf. Ronnie Stam en Arno van Zwam wisten hem in eerste instantie terug op het trainingsveld te praten, maar na een tweede woordenwisseling met de trainer besloot Diba te vertrekken.

Het is al de tweede keer dat een speler bij NAC in conflict raakt met Brandts en er vandoor gaat. Eerder verliet Leonardo boos de training nadat hij van de trainer op links moest gaan spelen in plaats van in de spits.

Wat er precies is gezegd tussen Brandts en Diba en wat voor gevolgen het gaat krijgen voor de Marokkaan is onbekend.


- Bumme - 05-09-2006

Materazzi bekent beledigen zus Zidane

05 september 2006, 03:48 uur
De Italiaan Marco Materazzi heeft dinsdag voor het eerst toegegeven de zus van Zinedine Zidane te hebben beledigd in de afgelopen WK-finale. De Fransman reageerde met een kopstoot en kreeg daarvoor de rode kaart. In La Gazzetta dello Sport spreekt Materazzi open over de woordenwisseling die aan het incident voorafging.

"Zidane vroeg me heel arrogant of ik zijn shirt wilde hebben. Daarop antwoordde ik dat ik liever zijn zus kreeg", vertelde de verdediger van Internazionale. "Overigens wist ik niet eens dat hij een zus had", merkte hij daarbij op.

Materazzi wacht nog altijd op excuses van Zidane. "Na een oorlog moet je vrede kunnen sluiten. Mijn deur staat altijd voor hem open", zei de Italiaan. Woensdag zit hij tijdens het EK-kwalificatieduel tussen Frankrijk en Italië de laatste wedstrijd van zijn schorsing uit die volgde op het voorval.


- waf - 05-09-2006

ik vind: 'ik heb liever je zus dan je shirt' geen belediging. :|


- joep - 05-09-2006

Ik ook niet. Ik vind trouwens dat voetballers zich altijd moeten beheersen, wat er ook tegen hen gezegd wordt. Ze worden goed betaald om hun gemak te houden en zich te focussen op datgene waarvoor ze zo dik betaald worden.


- FC Petr - 05-09-2006

Heeft er iemand een foto van z'n zus, ben erg benieuwd.


- FC Wageningen - 05-09-2006

FC Petr Wrote:Heeft er iemand een foto van z'n zus, ben erg benieuwd.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://images.google.com/images?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=SUNA,SUNA:2005-50,SUNA:en&q=zus+van+zidane">http://images.google.com/images?sourcei ... van+zidane</a><!-- m -->


- Mukkus - 05-09-2006

Deze?

[Image: 962451962.jpg]


- Depor - 05-09-2006

Ja dan mag ie inderdaad dat shirt houden.


- goa - 05-09-2006

Puke


- FC Petr - 06-09-2006

Barcelona grijpt ook naast Copa Cataluña

6/9/2006 10:29

Na de Europese Super Cup is ook de Copa Cataluña aan de neus van Barcelona voorbij gegaan. Zonder de meeste internationals verloor de ploeg van Frank Rijkaard met 1-0 van Espanyol, dat al vijf jaar lang niet meer wist te winnen van de stadgenoot.
Het enige doelpunt viel vijf minuten voor rust. Belletti maakte een blunder, waarna Coro prachtig raak schoot. De goal was verdiend. Espanyol speelde veel beter dan het onsamenhangende Barcelona. Vooral in verdedigend opzicht speelden de Blaugranas slecht.

In de extra tijd leek Barcelona langszij te kunnen komen. Scheidsrechter Fuentes Martín gaf Barça een strafschop nadat de belofte Jeffren was getackeld. Op advies van zijn grensrechter, die had gezien dat de overtreding buiten het strafschopgebied was begaan, gaf hij alsnog een vrije trap, die geen goal opleverde.

Barcelona was het nieuwe seizoen nog begonnen met twee overtuigende zeges op Espanyol in de strijd om de Spaanse Super Cup. Daarna kreeg de landskampioen en houder van de Europa Cup I flink op de broek tegen Sevilla, de winnaar van de UEFA Cup.

Het begint er verdraaid veel op te lijken dat Ten Cate het brein was achter de successen. :-s


- Bredanaar - 06-09-2006

waf Wrote:ik vind: 'ik heb liever je zus dan je shirt' geen belediging. :|

Zou Zidane het ook een belediging hebben gevonden als Materazzi had gezegd: "Liever je shirt dan je zus"? :razz:

edit: toch maar eens ingezonden naar t wereldje. :razz:


- Bredanaar - 06-09-2006

Quote:Het begint er verdraaid veel op te lijken dat Ten Cate het brein was achter de successen.

Daar heb ik maar 1 woord op te antwoorden: Copenhavn
:wink:


- Bredanaar - 06-09-2006

FC Petr Wrote:En daar hebben we nummer 2.....

Diba verlaat boos de training van NAC
Gepubliceerd op 05-09-06 om 15:29 door Stefan Ashouwer

Anouar Diba van NAC Breda is tijdens de training van vandaag boos weggelopen nadat trainer Ernie Brandts hem uitleg gaf. Ronnie Stam en Arno van Zwam wisten hem in eerste instantie terug op het trainingsveld te praten, maar na een tweede woordenwisseling met de trainer besloot Diba te vertrekken.

Het is al de tweede keer dat een speler bij NAC in conflict raakt met Brandts en er vandoor gaat. Eerder verliet Leonardo boos de training nadat hij van de trainer op links moest gaan spelen in plaats van in de spits.

Wat er precies is gezegd tussen Brandts en Diba en wat voor gevolgen het gaat krijgen voor de Marokkaan is onbekend.

Volgens 'BN de Stem' is Diba na de 2e woordenwisseling van het veld gestuurd, nadat hij Brandts had toegeroepen dat hij deze 'stiekem' vond, omdat de trainer Mtiliga zou hebben aangespoord Diba stevig aan te pakken. Vandaag gaan de heren en technisch manager Ernie Stewart hierover om de tafel zitten.


- FC Petr - 06-09-2006

Bredanaar Wrote:
Quote:Het begint er verdraaid veel op te lijken dat Ten Cate het brein was achter de successen.

Daar heb ik maar 1 woord op te antwoorden: Copenhavn
:wink:

Hij heeft nu een spelersgroep die kwalitatief te vergelijken is met Levante, welke trainer zou geen aanpassingsproblemen hebben. :wink:


- Balthazar - 06-09-2006

Liverpool heeft plannen voor bouw nieuw stadion
Gepubliceerd op 06-09-06 om 11:05 door Mark Marinus
Er zijn serieuze plannen dat Anfield Road, de thuishaven van Liverpool, afgebroken gaat worden. Liverpool verwacht komende vrijdag een stap te zetten naar de bouw van een nieuw stadion vlak naast de plek waar het Anfield nu ligt.

De precieze plek van de bouw zal door het stadsbestuur deze week nog bekend worden gemaakt, waarna volgend jaar de eerste steen gelegd kan gaan worden. Het team van coach Rafael Benítez zou al bij de start van het seizoen in 2009 kunnen aantreden in het stadion.

Liverpool moet zelf het stadion gedeeltelijk financieren. Naar verluid zou dat ongeveer 270 miljoen euro zijn. De overige 360 miljoen zal door de overheid gefinancierd worden.


- Bredanaar - 06-09-2006

Lijkt me sterk dat de fans een afbraak zullen pikken. :eeeek: