The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Opmerkelijke (voetbal)berichten - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Opmerkelijke (voetbal)berichten (/showthread.php?tid=201)



- Marshall - 20-11-2006

Elke heresie binnen welk geloof dan ook (en het christelijke geloof is naar mijn weten het meest versplinterde geloof van de gehele wereld) is en kent in principe een extreme tak. Nog bekend met de Branch Davidians?


- Treesong - 20-11-2006

Kezmania Wrote:Ik heb je de 6e regel laten zien.

Je bedoelt die pertinente leugen?


- Gerben Zonderland - 20-11-2006

Marshall Wrote:Nog bekend met de Branch Davidians?

Ja! Gezellige boel was het daar!
:cheers:
[Image: bentcorpse.jpg]


- Treesong - 20-11-2006

Marshall Wrote:Elke heresie binnen welk geloof dan ook (en het christelijke geloof is naar mijn weten het meest versplinterde geloof van de gehele wereld) is en kent in principe een extremis. Nog bekend met de Branch Davidians?

:lol:


- Marshall - 20-11-2006

Zag het zelf al... Was ondertussen een voetbalbericht aan het lezen en typen en lezen tegelijk wil nog wel eens de oorzaak zijn van een foutje... Heb het al aangepast :waf:


- Kezmania - 20-11-2006

Marshall Wrote:Elke heresie binnen welk geloof dan ook (en het christelijke geloof is naar mijn weten het meest versplinterde geloof van de gehele wereld) is en kent in principe een extreme tak. Nog bekend met de Branch Davidians?

Ja die ken ik nog wel:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://home.versatel.nl/rsingelenberg/waco.html">http://home.versatel.nl/rsingelenberg/waco.html</a><!-- m -->

Maar dat was een Sekte, dat heeft dus niks met Christenen, Joden of Moslims te maken. Je zit dus weer ergens een etiket op te plakken.
Dat elk geloof een extreme tak kent klopt ook weer niet. Wat is de extreme tak bij de Joden? De extreme tak bij de Christenen? Bij de moslims kan iedereen ze aanwijzen.

Het is vrij lastig als je elke keer jou mening, of jou denkbeeld als een feit presenteerd.


- Marshall - 20-11-2006

Kezmania Wrote:
Marshall Wrote:Elke heresie binnen welk geloof dan ook (en het christelijke geloof is naar mijn weten het meest versplinterde geloof van de gehele wereld) is en kent in principe een extreme tak. Nog bekend met de Branch Davidians?

Ja die ken ik nog wel:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://home.versatel.nl/rsingelenberg/waco.html">http://home.versatel.nl/rsingelenberg/waco.html</a><!-- m -->

Maar dat was een Sekte, dat heeft dus niks met Christenen, Joden of Moslims te maken. Je zit dus weer ergens een etiket op te plakken.
Dat elk geloof een extreme tak kent klopt ook weer niet. Wat is de extreme tak bij de Joden? De extreme tak bij de Christenen? Bij de moslims kan iedereen ze aanwijzen.

Het is vrij lastig als je elke keer jou mening, of jou denkbeeld als een feit presenteerd.

Ik presenteer ze niet als feiten, het zijn feiten...
The davidians betrof een afsplitsing van de Zevende Dag Activisten (=christelijk) en betrof dus een christelijke sekte!

Verder eerst jezelf verdiepen in de materie voor je begint met blaten:

Joden: ooit gehoord van Kach?
Boedhisme: Aum Shinrikyo...
Christelijk: The Order (alhoewel deze meer racistisch was)


En wijs de extreme tak van de moslim eens aan dan? 'De fundamentalisten' is geen afgebakende groep zoals iedereen denkt maar een 'ondergronds' aanwezige groep.


- Treesong - 20-11-2006

Marshall Wrote:
Kezmania Wrote:
Marshall Wrote:Elke heresie binnen welk geloof dan ook (en het christelijke geloof is naar mijn weten het meest versplinterde geloof van de gehele wereld) is en kent in principe een extreme tak. Nog bekend met de Branch Davidians?

Ja die ken ik nog wel:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://home.versatel.nl/rsingelenberg/waco.html">http://home.versatel.nl/rsingelenberg/waco.html</a><!-- m -->

Maar dat was een Sekte, dat heeft dus niks met Christenen, Joden of Moslims te maken. Je zit dus weer ergens een etiket op te plakken.
Dat elk geloof een extreme tak kent klopt ook weer niet. Wat is de extreme tak bij de Joden? De extreme tak bij de Christenen? Bij de moslims kan iedereen ze aanwijzen.

Het is vrij lastig als je elke keer jou mening, of jou denkbeeld als een feit presenteerd.

Ik presenteer ze niet als feiten, het zijn feiten...
The davidians betrof een afsplitsing van de Zevende Dag Activisten (=christelijk) en betrof dus een christelijke sekte!

Verder eerst jezelf verdiepen in de materie voor je begint met blaten:

Joden: ooit gehoord van Kach?
Boedhisme: Aum Shinrikyo...
Christelijk: The Order


En wijs de extreme tak van de moslim eens aan dan? 'De fundamentalisten' is geen afgebakende groep zoals iedereen denkt maar een 'ondergronds' aanwezige groep.

God bless Wikipedia! Notworthy


- Marshall - 20-11-2006

Nee, god bless een normaal verstand... (enkel de afsplitsing van Davidians heb ik even na moeten zoeken, wist dat het christelijke afsplitsing was maar wat precies was ik even kwijt...)

Maar goed, als jij het schijnbaar kan vinden moet Kezmania het ook kunnen, des te erger Wink


- Treesong - 20-11-2006

Marshall Wrote:Nee, god bless een normaal verstand... (enkel de afsplitsing van Davidians heb ik even na moeten zoeken, wist dat het christelijke afsplitsing was maar wat precies was ik even kwijt...)

Maar goed, als jij het schijnbaar kan vinden moet Kezmania het ook kunnen, des te erger Wink

:lol:


- Kezmania - 20-11-2006

Marshall Wrote:Ik presenteer ze niet als feiten, het zijn feiten...
The davidians betrof een afsplitsing van de Zevende Dag Activisten (=christelijk) en betrof dus een christelijke sekte!

Verder eerst jezelf verdiepen in de materie voor je begint met blaten:

Joden: ooit gehoord van Kach?
Boedhisme: Aum Shinrikyo...
Christelijk: The Order


En wijs de extreme tak van de moslim eens aan dan? 'De fundamentalisten' is geen afgebakende groep zoals iedereen denkt maar een 'ondergronds' aanwezige groep.

Jij noemt het Christenen, ik niet.

The Davidians
Quote:In werkelijkheid bestond 90% van Koresh' volgelingen uit voormalige zevendedagsadventisten, die waren uitgekeken op hun kerkgenootschap dat zich al jaren geleden had geschaard in de rijen van de respectabele, dus weinig inspirerende, religieuze instituties. De ijzeren wet die iedere religieuze beweging treft wanneer het charisma van het persoonlijk leiderschap wordt ingewisseld voor de onpersoonlijke bureaucratie, had ook bij de adventisten zijn intrede gedaan.

Ik noem een Ajaxsupporter die eerst voor Feyenoord was toch ook geen Feyenoordfan :roll:

The Order
Om The Order Christelijk te noemen is helemaal van de zotte.
Dan vraag ik me echt af of je wel weet wat het Christelijke geloof inhoud.

Quote:The Order is een neonazi groepering van het Christian Identity model, die actief was in de Verenigde Staten. De beweging staat onder aanvoering van en liet in 1983 voor het eerst van zich horen. De groepering is antisemitisch en beoogt een revolutie tegen de federale overheid van de V.S., die men als handlangers van een joods complot beschouwd.

Quote:Christian Identity (Engels voor Christelijke Identiteit) is een overkoepelend geloof waar verschillende religieuze groeperingen toebehoren. De aanhangers van de Christian Identity houden het geloof van Brits Israël aan, dit geloof leert de volgelingen dat de blanke Europeanen directe afstammelingen zijn van de Israëlieten (niet te verwarren met Israëliers). Volgens de Christian Identity is de blanke Angelsaksische man superieur aan alle andere mensen op aarde. Groepen die de Christian Identity aanhouden sluiten zich af van de buitenwereld en zijn publiciteitsschuw, de beweging komt het meest voor in de VS.

Groepen waartoe de Christian Identity behoort zijn:

Ku Klux Klan
Aryan Nations
Church of Jesus Christ Christian.

Dus Marshall, als je jezelf nou eerst een verdiept in het Christelijke geloof dan mag je weer etiketten gaan plakken. Beide groeperingen hebben namelijk helemaal niets met het Christelijke geloof te maken.
De volgende keer verwacht ik dat je met goede voorbeelden komt. Dan kom je gelijk een stuk geloofwaardiger over. :roll:
[/b]


- Treesong - 20-11-2006

Kezmania Wrote:Jij noemt het Christenen, ik niet.

(hehe)


- Kezmania - 20-11-2006

Treesong Wrote:ik quote altijd selectief


Hakkuh


- Marshall - 20-11-2006

Kezmania Wrote:Heel even wachten, dan ga ik met mijn eigen argumenten mijn argumenten onderuithalen :lol:

Quote:The Order is een neonazi groepering van het Christian Identity model, die actief was in de Verenigde Staten. De beweging staat onder aanvoering van en liet in 1983 voor het eerst van zich horen. De groepering is antisemitisch en beoogt een revolutie tegen de federale overheid van de V.S., die men als handlangers van een joods complot beschouwd.

Quote:Christian Identity (Engels voor Christelijke Identiteit) is een overkoepelend geloof waar verschillende religieuze groeperingen toebehoren. De aanhangers van de Christian Identity houden het geloof van Brits Israël aan, dit geloof leert de volgelingen dat de blanke Europeanen directe afstammelingen zijn van de Israëlieten (niet te verwarren met Israëliers). Volgens de Christian Identity is de blanke Angelsaksische man superieur aan alle andere mensen op aarde. Groepen die de Christian Identity aanhouden sluiten zich af van de buitenwereld en zijn publiciteitsschuw, de beweging komt het meest voor in de VS.

Groepen waartoe de Christian Identity behoort zijn:

Ku Klux Klan
Aryan Nations
Church of Jesus Christ Christian.

Dus Marshall, als je jezelf nou eerst een verdiept in het Christelijke geloof dan mag je weer etiketten gaan plakken. Beide groeperingen hebben namelijk helemaal niets met het Christelijke geloof te maken.
De volgende keer verwacht ik dat je met goede voorbeelden komt. Dan kom je gelijk een stuk geloofwaardiger over. :roll:

De groep supporters die zichzelf Ajax-fanclub noemt en uit diens naam zwarte hooligans in elkaar slaat heeft dus niks met Ajax te maken? Logische redenering weer! Geen wonder dat je PSV-supporter bent, je snapt je eigen logica namelijk niet meer :lol: Notworthy


- Dugarry - 20-11-2006

:lol:


- Kezmania - 20-11-2006

Marshall Wrote:Als ik een discussie niet kan winnen, verdraai ik gewoon de waarheid, dan heb ik wel gelijk

Hakkuh Icon_twisted


- Treesong - 20-11-2006

Kezmania Wrote:
Treesong Wrote:ik quote altijd selectief


Hakkuh

Da's toch de kern van je betoog, Socrates?

Maar sinds wanneer bepaal jij wat of wie een ware christen is? Al die splintergroepjes geloven vast en zeker ook heus wel dat wijlen JC gestorven is voor onze zonden. Maar omdat ze daarnaast ergens in de bijbel een reden hebben gevonden om alle joden, negers etc. in de fik te steken, zijn ze opeens geen christen meer omdat meneer kezmania dat vindt? Hmmm.... :-k


- Marshall - 20-11-2006

Treesong Wrote:
Kezmania Wrote:
Treesong Wrote:ik quote altijd selectief


Hakkuh

Da's toch de kern van je betoog, Socrates?

Maar sinds wanneer bepaal jij wat of wie een ware christen is? Al die splintergroepjes geloven vast en zeker ook heus wel dat wijlen JC gestorven is voor onze zonden. Maar omdat ze daarnaast ergens in de bijbel een reden hebben gevonden om alle joden, negers etc. in de fik te steken, zijn ze opeens geen christen meer omdat meneer kezmania dat vindt? Hmmm.... :-k

Nee, maar Treesong, da's toch logisch?! Dat is alleen maar zo in de Koran. Alleen daar staan teksten die zorgen voor een radicale inslag, Christenen daarentegen zijn brave burgers...

[Image: 0002.gif]


- Kezmania - 20-11-2006

Treesong Wrote:
Kezmania Wrote:
Treesong Wrote:ik quote altijd selectief


Hakkuh

Da's toch de kern van je betoog, Socrates?

Maar sinds wanneer bepaal jij wat of wie een ware christen is? Al die splintergroepjes geloven vast en zeker ook heus wel dat wijlen JC gestorven is voor onze zonden. Maar omdat ze daarnaast ergens in de bijbel een reden hebben gevonden om alle joden, negers etc. in de fik te steken, zijn ze opeens geen christen meer omdat meneer kezmania dat vindt? Hmmm.... :-k

Ja Treesong, zo kan ik er ook nog 10 verzinnen.
Het belangrijkste gebod: Hebt u naaste lief als u zelf. Dat moet toch niet zo ingewikkeld zijn. Dat kun je moeilijk uitleggen als: "ik steek een neger in de fik, vergas een jood en sla mijn buurman het ziekenhuis in"


- Kezmania - 20-11-2006

Marshall Wrote:
Treesong Wrote:
Kezmania Wrote:
Treesong Wrote:ik quote altijd selectief


Hakkuh

Da's toch de kern van je betoog, Socrates?

Maar sinds wanneer bepaal jij wat of wie een ware christen is? Al die splintergroepjes geloven vast en zeker ook heus wel dat wijlen JC gestorven is voor onze zonden. Maar omdat ze daarnaast ergens in de bijbel een reden hebben gevonden om alle joden, negers etc. in de fik te steken, zijn ze opeens geen christen meer omdat meneer kezmania dat vindt? Hmmm.... :-k

Nee, maar Treesong, da's toch logisch?! Dat is alleen maar zo in de Koran. Alleen daar staan teksten die zorgen voor een radicale inslag, Christenen daarentegen zijn brave burgers...

Nu verdraai je weer de boel :roll:
Blijft lastig het lezen...

Maar heren veel plezier verder, ik vertrek naar Liverpool, misschien zit daar nog wel een radicale moslim :wink:


- waf - 20-11-2006

Kezmania Wrote:Hebt u naaste lief als u zelf. Dat moet toch niet zo ingewikkeld zijn. Dat kun je moeilijk uitleggen als: "ik steek een neger in de fik, vergas een jood en sla mijn buurman het ziekenhuis in"

dat hangt ervan af. als het ajakkessieden zijn vind ik de genoemde behandelingen best lief.


- FC Petr - 20-11-2006

Wat een simplisten posten er hier toch, en nog allemaal heiden ook. [-(


- Marshall - 20-11-2006

Zo christelijk opgevoed als de pest :waf:
Heerlijk om te kunnen waarnemen waarom Kezmania PvdA gaat stemmen :lol:


- Treesong - 20-11-2006

Kezmania Wrote:Het belangrijkste gebod: Hebt u naaste lief als u zelf. Dat moet toch niet zo ingewikkeld zijn. Dat kun je moeilijk uitleggen als: "ik steek een neger in de fik, vergas een jood en sla mijn buurman het ziekenhuis in"

Het doet me pleizer dat je dit gebod eert... helaas is dit niet overal zo. Ik heb bijvoorbeeld in Zimbabwe gezien hoe twee homo's in hun blote reet de grens over werden geschopt in naam van de Heer, want in de bijbel staat dat homofilie niet mag hè... verder zijn er nog genoeg christenen die de joden haten omdat ze de kruisiging van JC hebben geinstigeerd...

But keep up the good work!


- FC Petr - 20-11-2006

:crazy:


- goa - 20-11-2006

Gerben Zonderland Wrote:De meeste gelovigen vinden hun geloof juist een heerlijke 'zekerheid' (=contradictie) in hun bestaan waar ze hun lot aan vasthangen. Noem het naïef, lui of dom, maar het scheelt ze wel een hoop kopzorgen. :8:

Inderdaad en daar benijd ik ze dan ook om. Maakt niet uit welk leed hun wordt toebedeeld, altijd blijven ze zeggen dat het een test van hun geloof is door de Heer en dat het in het hiernamaals allemaal goed zal komen. Een hypothese die helaas nooit adequaat getoetst zal (kunnen) worden en dus nooit in al zijn stompzinnigheid zal worden ontmaskerd. Dus dank je, ik noem het graag naief, lui EN dom, maar daarnaast ben ik mij terdege bewust van het feit dat de armen van geest nog altijd zalig zijn.


- FC Petr - 20-11-2006

Hehehe. :lol:


- Treesong - 20-11-2006

FC Petr Wrote:Hehehe. :lol:

caligaar jij maar lekker door in sole... :8:


- FC Petr - 20-11-2006

Treesong Wrote:
FC Petr Wrote:Hehehe. :lol:

caligaar jij maar lekker door in sole... :8:

Hakkuh Hup Ploppie


- Treesong - 20-11-2006

Precies! :lol: