The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Opmerkelijke (voetbal)berichten - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Opmerkelijke (voetbal)berichten (/showthread.php?tid=201)



- Ekslem - 21-12-2006

waf Wrote:
Ekslem Wrote:Lees net trouwens dat een kaartje in het uitvak van Arsenal maar liefst 70 euro kost :eeeek: . Belachelijk veel als je het met andere clubs vergelijkt!

joh, je hebt toch net salarisverhoging gehad? londen is gewoon duur, niet pijpen. ik heb 40 pond betaald voor arsenal-porthsmouth, en ik was nog uitgenodigd... en dugarry smeerde mij kaartjes van 95 euri's aan voor spurs-fainoid, zelfs dat vond ik een redelijke prijs.

als je het kan regelen, ga nou gewoon, onvergetelijk mooi man. toch een van de laatste keren dat psvee cl speelt, heb ik net van scheringa gehoord. :wink:

Ik zal het er ook zeker niet voor laten. Viel me gewoon op, maar bedacht me daarna idd al dat London gewoon fuckin duur is en dat het daar wel een normale prijs zal zijn.


- kooltje - 21-12-2006

emanuelson wint fanny 2006. Is iedereen vergeten dat hij de belangrijkste wedstrijd van AJAX in zijn eentje (met wat hulp van vermaelen) weggaf, die wedstrijd thuis tegen Kopenhagen. Dat hij dat jaar ervoor ook dat tikkie breed gaf op boukhari, goal tegen. en dat hij tegen Sparta Praag al na 25 minuten stond te douche met een oliedomme rode kaart op zak (ja hij doucht niet naakt). Kortom als het ook maar iets belangrijker wordt dan normaal, dan laat urby niks van al dat goede zien. en dat is nou juist de eigenschap van een topsporter.


- Vret Mien Gras - 21-12-2006

Stadionverboden Heracles Almelo
Op dit moment zijn er door de commissie stadionverboden en de KNVB verschillende straffen uitgedeeld aan supporters van Heracles Almelo.

De straffen variëren van 2 maanden lokaal stadionverbod t/m 2 jaar landelijk. De straffen zijn opgelegd voor verschillende vergrijpen zoals het gooien met een stoeltje tot het gooien met voorwerpen op het speelveld.

Heracles Almelo - Vitesse
Daarnaast wil Heracles Almelo de supporters waarschuwen dat men ook op oudejaarsdag geen vuurwerk mag afsteken of voor handen mag hebben in het stadion. Gebeurd dit wel dan zal de KNVB grote boetes opleggen aan de club.


- Balthazar - 21-12-2006

John de Mol wil af van Talpa/Tien :lol:


- Vret Mien Gras - 21-12-2006

Ajax was een juiste stap in de carrière van Jaap Stam, zegt de verdediger zelf. In een uitgebreid interview met VI spreekt de routinier zich uit over Italië en zijn terugkeer naar Nederland. "Ik ben weer liefhebber."

"Bij Milan speelde ik tachtig procent van de wedstrijden rechtsback omdat het van me werd gevraagd", blikt Stam (34) terug op zijn periode in de top van de Serie A. "Toen was ik prof, nu ben ik daarnaast ook weer liefhebber. Als centrale verdediger kan ik links en rechts corrigeren, als ik een gat zie duik ik erin. Die drang om mee te voetballen, heb ik altijd gehad."

Het irriteert Stam dat de Eredivisie als een min of meer middelmatige competitie wordt beschouwd vergeleken met de Serie A. "Er zijn in Italië spelers genoeg die niet de technische capaciteiten hebben van Nederlandse voetballers", meent hij.

Voorbeelden te over, aldus de voormalig international. "Zo deden we bij AC Milan elke dag een rondo, maar Filippo Inzaghi deed vanuit zichzelf al niet mee. Want hij wist: dan sta ik toch alleen maar in het midden achter die bal aan te hollen. Hij kon niet mee in het snelle één keer raken."

"De grote sterren voetballen in Italië, Spanje en Engeland omdat daar enorme bedragen worden betaald, niet omdat het voetbal er zo goed is. Ik ben ervan overtuigd dat ook ploegen als AZ en FC Twente redelijk kunnen meedraaien in de Serie A."

:8:


- kooltje - 21-12-2006

las het ook...mooi opvallend stukje...vooral van inzaghi vond ik leuk om te lezen. toch knap dat hij toch zo scherp is voor de goal


- Ad Wim - 21-12-2006

Geert heeft ze wel weer uitgezocht:

Quote:'PVV-kamerlid mishandelde zwangere vrouw'
donderdag 21 december 2006 12:26

Tweede-Kamerlid Dion Graus van de Partij voor de Vrijheid (PVV) heeft in oktober 2002 zijn acht maanden zwangere vrouw dusdanig toegetakeld dat zij moest worden opgenomen in het ziekenhuis.


Dat schrijft Dagblad De Limburger op basis van een aangifte bij de politie die de krant heeft ingezien. Artsen die de vrouw hebben behandeld zouden hebben gesproken van een 'zeer bedreigende situatie'. Begin deze maand maakte NRC-journalist Joep Dohmen overigens al een profiel van Graus waarin hij de aangiften vermeldde.

Stalking
Volgens de aangifte van de ex-vrouw heeft Graus meermalen geprobeerd haar keel dicht te knijpen en haar te verstikken. Ook zou hij tegen haar buik hebben 'geduwd'. Haar vader dreigde hij de keel door te snijden en het huis in brand te steken.

Tegen Graus zijn in totaal zes aangiften gedaan van mishandeling, bedreiging en stalking, door onder anderen zijn ex-vrouw, haar vader en een vriendin.

Dubieus
In het profiel schreef de NRC al dat ook een vrouwelijke dierenarts met wie hij een buitenechtelijke relatie had, in 2003 in België aangifte deed wegens belaging en stalking. Dat hij niet werd vervolgd kwam volgens de Belgische justitie door tijdgebrek.

De excentrieke Limburger bleek bovendien een zacht gezegd dubieus arbeidsverleden te hebben. Graus, autoverkoper, dierenartsenbezoeker en presentator van een dierenprogramma bij de lokale omroep, vertrok op zo'n beetje iedere werkplek na korte tijd met slaande deuren.

Dion Graus en de PVV zijn donderdag niet bereikbaar voor commentaar op de beschuldigingen.

Door Bas Benneker



- Mukkus - 21-12-2006

Ad Wim Wrote:....Graus...en presentator van een dierenprogramma bij de lokale omroep...

:lol:


- Nr. 12 - 21-12-2006

Mukkus Wrote:
Ad Wim Wrote:....Graus...en presentator van een dierenprogramma bij de lokale omroep...

:lol:

Nee, die stond op de lijst van PvdD


- Berend Botje - 21-12-2006

Balthazar Wrote:John de Mol wil af van Talpa/Tien :lol:

Wie niet?


- Treesong - 21-12-2006

Berend Botje Wrote:
Balthazar Wrote:John de Mol wil af van Talpa/Tien :lol:

Wie niet?

Bo van Erven Deurens en Bridsjet 'Flop' Maasland


- Bakke - 21-12-2006

In reactie op Balthazar:

Quote:'John de Mol wil af van Talpa'

Mediatycoon John de Mol probeert af te komen van Talpa, sinds deze week Tien geheten, door de televisiezender te laten opgaan in SBS. In ruil daarvoor wil de ondernemer een belang in het internationale mediabedrijf.
Dat schrijft het AD donderdag op basis van informatie van 'een betrokkene' bij de onderhandelingen tussen De Mol en SBS, het moederbedrijf van onder meer televisiezenders SBS6, Net5 en Veronica.

Herhaalkanaal
De Mol zou de sinds deze week Tien geheten zender, die hem 70 miljoen euro verlies per jaar oplevert, willen degraderen tot 'herhaalkanaal' van SBS, dat dan met vier kanalen martkleider in Nederland wordt.
Op het hoofdkantoor van SBS in Amsterdam zouden uitgewerkte schema' s circuleren voor verdeling van de programmering. Daarin worden de belangrijkste programma's van Tien, zoals de politieserie Van Speijk, dramaserie Gooische Vrouwen en het eredivisie-voetbal, verdeeld onder SBS6 en Net 5.

Mislukking
De Mol zou zo snel mogelijk een uitweg willen zoeken uit de verliesgevende zender. Ondanks het miljoenenkostende eredivisievoetbal, dure series en met mediaverontwaardiging gehypte reality-shows blijft het marktaandeel van Talpa/Tien ver achter bij de verwachtingen.
Onder de beoogde doelgroep van 20 tot 49-jarigen daalde het van vlak onder de nagestreefde tien procent even na de lancering tot een dieptepunt van 4,2 procent afgelopen juli, en 7 procent vorige maand.


Ik lachte me suf toen ik het vanmorgen op de voorpagina en pagina 8 & 9 van het AD las. John de Mol zal nooit van z'n levensdagen door het stof kruipen en toegeven dat hij na Sport7 wederom een flater van reuzenniveau heeft begaan met zijn stomme Talpa/Tien. Niemand in Nederland zat te wachten op een zender die niets vernieuwends brengt. Tuurlijk, voetbal is altijd een kijkcijferkanon, maar belachelijke shows als NSE, Hoe word ik een hond? en laatst dus Land van Kaas en Bil, dat trekken wij Nederlanders niet.

Kortom, ik kan het niet zielig vinden voor John en zijn huis in Portugal, misschien dat hij bij SBS weer een nieuw speeltje vind in een programma over twintig belspelmeisjes die zes jaar lang in een huis worden opgesloten en elkaar verbaal kapotmaken met woordzoekers en schijnprijzen.

Wel sneu natuurlijk voor al die opgelikte BN'ers die serieus geloofden dat Talpa/Tien een succes zou gaan worden. Die mogen nu hun wonden likken en met bebloede knietjes terug naar de publieke omroep of de commercielen.


- Peter - 21-12-2006

PSV THUIS STERK NA 1-0


De kracht die PSV dit seizoen etaleert in het eigen Philips Stadion is niet iets van de laatste paar jaren.

Al sinds 1998 (!) heeft de ploeg in de eredivisie geen thuiswedstrijd meer verloren waarin het op een 1-0 voorsprong kwam.


Op 22 september 1998 leed PSV in eigen huis voor het laatst een nederlaag na een 1-0 voorsprong.

Dat betrof het thuisduel met Feyenoord, dat PSV uiteindelijk met 2-1 verloor.

Sindsdien bouwt PSV in de eredivisie aan een indrukwekkende reeks van wedstrijden waarin het ongeslagen bleef nadat de ploeg het openingsdoelpunt voor zijn rekening had genomen.

Die reeks bedraagt inmiddels 113 (!) wedstrijden. Daarvan eindigden er 107 in een overwinning en slechts zes in een gelijkspel.

Dit seizoen won PSV nog al zijn thuisduels in competitieverband waarin het op een 1-0 voorsprong kwam. In vijf gevallen kreeg de ploeg zelfs geen enkel doelpunt tegen.

PSV krijgt zaterdag tegen het laaggeklasseerde Willem II een nieuwe mogelijkheid de reeks verder uit te bouwen.

Notworthy


- Bocaloca - 22-12-2006

Xtragaap4de


- Kezmania - 22-12-2006

21/12/2006 - OB: Ruud van Nistelrooy haalt uit naar Dirk Kuyt


Dit nieuwsbericht is verzorgd door Omroep Brabant - radio, televisie en internet.


Ruud van Nistelrooy heeft in een interview met Voetbal International stevig uitgehaald naar Dirk Kuyt. Die vindt dat Van Nistelrooy zijn kritiek op bondscoach Van Basten intern had moeten houden. De oud-PSV'er vindt dat Kuyt achterbaks is met zijn kritiek op hem en dat Kuyt hem alleen maar zwart probeert te maken om er zelf beter van te worden. "Sommige jongens zeggen wat anderen willen horen, niet wat ze bedoelen", zegt Van Nistelrooy in Voetbal International


- Marshall - 22-12-2006

Zucht... Kan men in Nederland nou nooit eens normaal met elkaar omgaan? Doet me denken aan die opmerking rondom scheidsrechters in Nederlandse en Internationale wedstrijden...


- Bocaloca - 22-12-2006

AMSTERDAM - Het is vrijdag Global Orgasm Day. De Amerikaanse initiatiefnemers hopen om 16.00 uur Nederlandse tijd met een gelijktijdig orgasme van zo veel mogelijk mensen 'het energieveld van de aarde positief te beïnvloeden'. Dat zou uiteindelijk moeten leiden tot wereldvrede.

Volgens Donna Sheehan en Paul Reffell is bewezen dat positieve gedachten van grote groepen mensen het energieveld van de aarde kunnen beïnvloeden.


Door de vele gelijktijdige orgasmes zou een ongekend grote hoeveelheid 'positieve, vreedzame energie' vrijkomen. Vooral mensen die in oorlogsgebieden leven, worden aangespoord mee te doen.

Een steentje bijdragen aan een vredige kerst kan volgens de initiatiefnemers samen met een partner, maar ook alleen. Sheehan en Reffell zijn oprichters van vredescollectief Baring Witness en protesteerden eerder al naakt tegen oorlog.


- Mukkus - 22-12-2006

Hmmm.....ik heb een kerstborrel om 15:30. Zal dit even voorstellen aan een vrouwelijke collega: "zeg weet je dat het vandaag....."


- recreantb - 22-12-2006

Mukkus Wrote:Hmmm.....ik heb een kerstborrel om 15:30. Zal dit even voorstellen aan een vrouwelijke collega: "zeg weet je dat het vandaag....."
Hoezo? Jij hebt toch al een schaap?!


- Mukkus - 22-12-2006

recreantb Wrote:
Mukkus Wrote:Hmmm.....ik heb een kerstborrel om 15:30. Zal dit even voorstellen aan een vrouwelijke collega: "zeg weet je dat het vandaag....."
Hoezo? Jij hebt toch al een schaap?!

Nee. Die liggen allemaal bij de poelier, die man schijnt het nu druk te hebben. Even een paar maand rust, dan weer een lading verse lammetjes.


- Hoef - 23-12-2006

23 december 2006, 13:55
Door: Reon Boeringa
Robin van Persie heeft in een interview met de Volkskrant uitgehaald naar zijn oude club Feyenoord. "Het klinkt misschien hard, maar ik ben blij dat ik niets meer met Feyenoord te maken heb", aldus de aanvaller.
"Ik ben blij dat ik nu in Londen zit en niet in Rotterdam. Feyenoord zit in een spiraal naar beneden, Arsenal wil naar de top", gaat de 23-jarige Rotterdammer verder. "Arsenal denkt groot, dat is het verschil met Feyenoord. Bij die club denken de mensen slechts aan de korte termijn."

Ook over het Nederlands elftal heeft Van Persie wel wat te vertellen: "Geloof me: iedereen wil bij het Nederlands Elftal wel dominant voetbal laten zien. Maar in Nederland barst gelijk de hel los als dat niet lukt. Iedereen moet zich maar eens realiseren dat we niet tot de beste landen van de wereld behoren."


- Berend Botje - 23-12-2006

Mukkus Wrote:
recreantb Wrote:
Mukkus Wrote:Hmmm.....ik heb een kerstborrel om 15:30. Zal dit even voorstellen aan een vrouwelijke collega: "zeg weet je dat het vandaag....."
Hoezo? Jij hebt toch al een schaap?!

Nee. Die liggen allemaal bij de poelier, die man schijnt het nu druk te hebben. Even een paar maand rust, dan weer een lading verse lammetjes.

Iets zegt mij dat dit geen opzettelijk grapje is, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.


- waf - 23-12-2006

Hoef Wrote:23 december 2006, 13:55
Door: Reon Boeringa
Robin van Persie heeft in een interview met de Volkskrant uitgehaald naar zijn oude club Feyenoord. "Het klinkt misschien hard, maar ik ben blij dat ik niets meer met Feyenoord te maken heb", aldus de aanvaller.
"Ik ben blij dat ik nu in Londen zit en niet in Rotterdam. Feyenoord zit in een spiraal naar beneden, Arsenal wil naar de top", gaat de 23-jarige Rotterdammer verder. "Arsenal denkt groot, dat is het verschil met Feyenoord. Bij die club denken de mensen slechts aan de korte termijn."

Ook over het Nederlands elftal heeft Van Persie wel wat te vertellen: "Geloof me: iedereen wil bij het Nederlands Elftal wel dominant voetbal laten zien. Maar in Nederland barst gelijk de hel los als dat niet lukt. Iedereen moet zich maar eens realiseren dat we niet tot de beste landen van de wereld behoren."

en dan vergeet je nog een stukje waarin dominee robin even ingaat op de normen en waarden:

Quote:Van Persie laat in het vraaggesprek tevens doorschemeren dat niet alleen Feyenoord hem gestolen kan worden, ook Nederland zelf heeft min of meer afgedaan voor de jongeling. “Spreek een jochie van twaalf jaar aan in Kralingen, waar ik ben opgegroeid, of hier in Londen en je ontdekt zoveel verschillen in normen en waarden! Daar schrik je echt van. Kinderen worden in Engeland heel anders opgevoed. Ze zijn veel beleefder.”

”De Nederlander is veel negatiever. Het is misschien een cliché. Maar elke ochtend geef je iedereen op het trainingscentrum van Arsenal een hand en vraag je hoe het met hem gaat. En niet alleen uit beleefdheid, je voelt dat mensen echt geïnteresseerd in je zijn. Als je in Nederland vraagt hoe het met iemand gaat, zegt-ie zonder je aan te kijken: goed (…) Ik mis Nederland niet,” besluit de Arsenal-ster.

de jeugd in kralingen laat zich bekeren tot de islam, trouwt met een moslima en rijgt vervolgens met 2 vrienden miss nigeria aan zijn snikkel. wat dat betreft worden ze in engeland een stuk beter opgvoed idd!


- Mukkus - 23-12-2006

Berend Botje Wrote:
Mukkus Wrote:
recreantb Wrote:
Mukkus Wrote:Hmmm.....ik heb een kerstborrel om 15:30. Zal dit even voorstellen aan een vrouwelijke collega: "zeg weet je dat het vandaag....."
Hoezo? Jij hebt toch al een schaap?!

Nee. Die liggen allemaal bij de poelier, die man schijnt het nu druk te hebben. Even een paar maand rust, dan weer een lading verse lammetjes.

Iets zegt mij dat dit geen opzettelijk grapje is, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Die poelier verkoopt het als 'hert', vandaar. Niet verder vertellen.


- Bakke - 24-12-2006

De Serious Request-actie van 3FM heeft maar liefst € 2.648.495,- opgebracht, geweldig =D> =D> !!


- Bakke - 25-12-2006

Tot ziens Jochem, welkom Fatima :lol: !

Quote:RABO Bank dumpt Jochem

U kent hem vast wel, Jochem de Bruijn, het boegbeeld van de RABO Bank. Natuurlijk is dat niet zijn echte naam. Maar wat doet het er ook toe. Jochem heeft binnen een paar jaar tijd het ietwat kneuterige imago van de boerenbank omgetoverd tot een frisse bank waarmee elke yup graag zaken doet. En nu danken ze hem af. De nieuwe ster is Fatima Moreira de Melo, bekend van hockey.

Déjà vu?
Waar hebben wij zoiets eerder gezien? Juist: de vrienden van Amstel en Cora van Mora. Die waren ook een enorme hit. Sinds de vrienden weg zijn vertoont Amstel met enige regelmaat nieuwe spotjes op TV. Misschien is mij iets ontgaan, maar niemand praat nog over het merk Amstel. Eigen schuld dikke bult. Je verdiende loon wanneer je een succesvolle campagne de nek omdraait. Maar tja… er kwam een nieuwe marketingmanager en die wilde kennelijk niet verder met de schitterende erfenis van zijn voorganger. Hij wilde zijn eigen, matte, stempel op het merk drukken.

Het merk Mora is alleen nog maar in de diepvriesvakken te vinden. Daarvan krijgen mensen geen warme gevoelens. Kennelijk heeft men bij Mora nattigheid gevoeld en is Cora – in de rol van casting director – weer terug op de buis. Haar opvolgsters bakken er niets van. Verschijnt onze lieve Cora straks weer in volle glorie op de buis? Van mij mag het. Kom op Cora: slacht ze af en stop ze in een bitterbal!



- Gerben Zonderland - 27-12-2006

Quote:Robben mist komende wedstrijden Chelsea

27/12/2006 9 :39

Chelsea moet de komende dagen een handvol spelers missen. Een van hen is Arjen Robben, die dinsdag al vanaf de tribune had toegekeken hoe zijn club met 2-2 gelijkspeelde tegen Reading.
Robben raakte geblesseerd aan een hamstring tijdens een training voorafgaand aan het duel met Reading. Volgens zijn club zal hij de nog resterende holiday games missen. Daarnaast kan coach José Mourinho ook al niet beschikken over John Terry, Joe Cole, Petr Cech en Carlo Cudicini. Bovendien speelt Ricardo Carvalho al enige tijd met een blessure.

'Normaal gesproken is het zo dat als je Joe Cole even kwijt bent, je nog altijd Robben hebt. Als je allebei de spelers verliest, dan heb je een ander probleem', verklaarde een gefrustreerde Mourinho op de website van Chelsea.

Komende zaterdag staat voor de Londense ploeg een thuisduel met Fulham op het programma, drie dagen later wacht een uitwedstrijd tegen Aston Villa. Beide duels gaan aan Robben voorbij.

Nog geen 23 jaar en nu al zo blessuregevoelig dat hij nauwelijks de helft van een seizoen kan spelen... Voor in de Herhaling van 't Wereldje : Arjen Tobben....


- Depor - 27-12-2006

Bakke Wrote:Tot ziens Jochem, welkom Fatima :lol: !

Quote:RABO Bank dumpt Jochem

U kent hem vast wel, Jochem de Bruijn, het boegbeeld van de RABO Bank. Natuurlijk is dat niet zijn echte naam. Maar wat doet het er ook toe. Jochem heeft binnen een paar jaar tijd het ietwat kneuterige imago van de boerenbank omgetoverd tot een frisse bank waarmee elke yup graag zaken doet. En nu danken ze hem af. De nieuwe ster is Fatima Moreira de Melo, bekend van hockey.

Déjà vu?
Waar hebben wij zoiets eerder gezien? Juist: de vrienden van Amstel en Cora van Mora. Die waren ook een enorme hit. Sinds de vrienden weg zijn vertoont Amstel met enige regelmaat nieuwe spotjes op TV. Misschien is mij iets ontgaan, maar niemand praat nog over het merk Amstel. Eigen schuld dikke bult. Je verdiende loon wanneer je een succesvolle campagne de nek omdraait. Maar tja… er kwam een nieuwe marketingmanager en die wilde kennelijk niet verder met de schitterende erfenis van zijn voorganger. Hij wilde zijn eigen, matte, stempel op het merk drukken.

Het merk Mora is alleen nog maar in de diepvriesvakken te vinden. Daarvan krijgen mensen geen warme gevoelens. Kennelijk heeft men bij Mora nattigheid gevoeld en is Cora – in de rol van casting director – weer terug op de buis. Haar opvolgsters bakken er niets van. Verschijnt onze lieve Cora straks weer in volle glorie op de buis? Van mij mag het. Kom op Cora: slacht ze af en stop ze in een bitterbal!


100x liever Fatima dan Jochem...alhoewel die schone zweedse best mag blijven


- Gerben Zonderland - 27-12-2006

Depor Wrote:100x liever Fatima dan Jochem...alhoewel die schone zweedse best mag blijven

MILF!


- Peter - 29-12-2006

AZ en PSV het sportiefst, Feyenoord en Ajax onsportiefst | AZ algemeen
AZ leidt het klassement in de Fair Play Cup. Bij het toekennen van punten wordt onder meer gelet op gele en rode kaarten, positief spel, respect voor de tegenstander en de scheidsrechter.

(Bron: voetbalonline)


In het onderstaande overzicht staat achter de club het gemiddeld aantal Fair Play-punten tot dusver behaald. Tussen haakjes is het aantal gespeelde wedstrijden weergegeven.



1. AZ 8.24 (18 wedstrijden)
2. PSV 8.12 (19)
3. De Graafschap 8.04 (21)
4. sc Heerenveen 8.01 (18)
5. RBC Roosendaal 7.95 (21)
6. FC Volendam 7.93 (22)
7. FC Twente 7.92 (18)
8. FC Zwolle 7.90 (22)
9. FC Groningen 7.89 (19)
10. Roda JC 7.89 (18)
11. VVV-Venlo 7.86 (22)
12. Excelsior 7.84 (17)
13. Sparta 7.83 (19)
14. Emmen 7.78 (20)
15. Willem II 7.75 (18)
16. BV Veendam 7.74 (22)
17. Stormv./Telstar 7.72 (22)
18. FC Utrecht 7.69 (18)
19. N.E.C. 7.69 (18)
20. AGOVV 7.69 (22)
21. Haarlem 7.68 (22)
22. Go Ahead Eagles 7.64 (22)
23. RKC Waalwijk 7.63 (19)
24. MVV 7.63 (21)
25. FC Den Bosch 7.62 (21)
26. TOP Oss 7.62 (21)
27. NAC Breda 7.60 (18)
28. Vitesse 7.60 (18)
29. FC Dordrecht 7.59 (21)
30. Ajax 7.56 (16)
31. FC Eindhoven 7.50 (22)
32. Heracles Almelo 7.44 (18)
33. Feyenoord 7.44 (19)
34. Helmond Sport 7.36 (21)
35. FC Omniworld 7.36 (21)
36. Fortuna Sittard 7.31 (22)
37. ADO Den Haag 7.30 (18)
38. Cambuur L. 7.17 (22)