The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Opmerkelijke (voetbal)berichten - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: Opmerkelijke (voetbal)berichten (/showthread.php?tid=201)



- Ricochan - 09-03-2007

buissie buys niet meer welkom

Erwin Koeman: Kritiek op uitlatingen Bosz
ROTTERDAM - Erwin Koeman heeft vrijdag in De Kuip ontkend dat er geen topsportklimaat bij Feyenoord heerst. „Maar er moet wel een beter topsportklimaat komen. Met die conclusie ben ik het wel eens”, zei de coach.

Erwin Koeman

Koeman had zich vrijdag heilig voorgenomen om niets over het geruchtmakende beleidsplan van technisch manager Peter Bosz te zeggen. De trainer van Feyenoord benadrukte bij herhaling dat hij alleen wilde praten over de komende topper tegen AZ. Toch sijpelde af en toe bij verschillende interviews enige kritiek door op het dinsdag gepresenteerde rapport van Bosz dat op de lange termijn (3-5 jaar) van Feyenoord weer een serieuze topclub moet maken.



De pijnlijke constatering van Bosz dat een topsportklimaat ontbreekt in De Kuip vond Koeman dus (veel) te ver gaan. Ook de opmerkingen van Bosz dat de aankopen voor dit seizoen, onder anderen Stein Huysegems, Joonas Kolkka, Theo Lucius, Philippe Leonard, Dwight Tiendalli en Danny Buijs, op basis van het nieuwe beleidsplan niet meer welkom zouden zijn bij Feyenoord, vielen verkeerd bij de oud-international. De trainer moet met de genoemde spelers tenslotte nog wel even vooruit.

De vaststelling van Bosz dat een jonge speler als Tim Vincken een ander trainingsprogramma zou moeten afwerken dan een routinier als Alfred Schreuder kon Koeman ook slecht waarderen. Dat vond hij onheus, omdat het in de praktijk al gebeurt volgens de coach. Toch hield Koeman zich vrijdag in De Kuip groot. „Ik sta achter het plan. Maar ik werk in het heden. Ik wil en ik moet nu presteren. Zo'n plan is leuk en aardig voor de toekomst. Voor mij verandert er op korte termijn niets.”

Bosz liet dinsdag weten dat hij in Erwin Koeman (nog steeds) de juiste man ziet om het beleidsplan het komende seizoen in de praktijk te brengen. De oud-international heeft een contract tot medio 2009 in De Kuip. Koeman wil in principe blijven bij Feyenoord, maar heeft geen trek in nog een seizoen vol (sportieve) problemen zoals in de huidige jaargang. „Mijn intentie is om mijn contract uit te dienen, maar er moeten wel twee, drie serieuze versterkingen bijkomen”, gaf hij eerder al aan.


- Mukkus - 09-03-2007

waf Wrote:Het is een complot van de KNVB!
Da's gewoon de media napraten!
Je geeft helemaal geen antwoorden op mijn vragen!
Dit is draaikonterij!
Discussieer dit nu eerst eens uit, voordat je met wat nieuws komt!

Ik geef vast de reactie van waf. Hoeft ie het zelf niet meer te doen.


- Flixieluv - 09-03-2007

Mukkus Wrote:
waf Wrote:Het is een complot van de KNVB!
Da's gewoon de media napraten!
Je geeft helemaal geen antwoorden op mijn vragen!
Dit is draaikonterij!
Discussieer dit nu eerst eens uit, voordat je met wat nieuws komt!

Ik geef vast de reactie van waf. Hoeft ie het zelf niet meer te doen.

:lol:


- waf - 09-03-2007

Mukkus Wrote:
waf Wrote:Het is een complot van de KNVB!
Da's gewoon de media napraten!
Je geeft helemaal geen antwoorden op mijn vragen!
Dit is draaikonterij!
Discussieer dit nu eerst eens uit, voordat je met wat nieuws komt!

Ik geef vast de reactie van waf. Hoeft ie het zelf niet meer te doen.

het zit nogal diep. :roll:


- Flixieluv - 09-03-2007

waf Wrote:
Mukkus Wrote:
waf Wrote:Het is een complot van de KNVB!
Da's gewoon de media napraten!
Je geeft helemaal geen antwoorden op mijn vragen!
Dit is draaikonterij!
Discussieer dit nu eerst eens uit, voordat je met wat nieuws komt!

Ik geef vast de reactie van waf. Hoeft ie het zelf niet meer te doen.

het zit nogal diep. :roll:

Cheer up! :razz:


- Mukkus - 09-03-2007

waf Wrote:
Mukkus Wrote:
waf Wrote:Het is een complot van de KNVB!
Da's gewoon de media napraten!
Je geeft helemaal geen antwoorden op mijn vragen!
Dit is draaikonterij!
Discussieer dit nu eerst eens uit, voordat je met wat nieuws komt!

Ik geef vast de reactie van waf. Hoeft ie het zelf niet meer te doen.

het zit nogal diep. :roll:

Heh, da's appels met peren vergelijken!


- Gerben Zonderland - 10-03-2007

Quote:'Financier PvdD verdient aan dierproeven'

Uitgegeven: 10 maart 2007 11:17
Laatst gewijzigd: 10 maart 2007 12:13

AMSTERDAM - Nicolaas Pierson verdient aan de verkoop van geïmpregneerde klamboes waarvan de chemicaliën zijn getest op dieren, meldt dagblad NRC Handelsblad zaterdag. Daarmee wringt de financier voor de Partij voor de Dieren zich in moeilijke bochten.

Volgens de krant werkt het bedrijf van Geldschieter Pierson al jaren samen met Bayer, een chemieconcern dat al jaren werkt met dierproeven.

Persoonlijke titel
Volgens de partij is het grootste deel van de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen mogelijk gemaakt dankzij een donatie van Pierson, van driehonderdduizend euro. Partijleider Marianne Thieme zegt in NRC Handelsblad het geld 'op persoonlijke titel' te hebben gekregen. "Geld van zijn bedrijf of Bayer hadden we niet aangenomen."

De Partij voor de Dieren was zaterdagochtend niet bereikbaar voor commentaar.

Ze lagen vast allemaal nog te slapen in hun hangmat onder de klamboe...


- Bor de Wolf - 10-03-2007

108 Teletekst za 10 mrt
***************************************
KNVB wil onderzoek naar gokken

***************************************
` De KNVB heeft het openbaar ministerie
gevraagd om de gokinzet te onderzoeken
bij de wedstrijd FC Groningen - NAC.
Die wedstrijd eindigde vorige week in
3-1.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd er
ongebruikelijk veel ingezet via het
internetgokbedrijf Betfair.De inzet
bedroeg 1,1 miljoen euro,bijna twintig
keer zoveel als normaal.

De voetbalbond heeft afgelopen week
zelf een onderzoek gedaan en daarbij is
niets bijzonders aan het licht gekomen.
De KNVB zegt geen opsporingsapparaat te
zijn en heeft daarom justitie gevraagd
een eigen onderzoek te doen.


- Gerben Zonderland - 10-03-2007

Quote:'Comazuipen' nieuwe hobby Duitse tieners

Uitgegeven: 10 maart 2007 13:52
Laatst gewijzigd: 10 maart 2007 14:08

BERLIJN - Door anti-alcoholcampagnes is de Duitse jeugd de afgelopen jaren gemiddeld minder gaan drinken. Maar een kleine groep die wel veel drinkt, drinkt des te meer, aldus verslavingsinstituut DHS.

Berlijn is opgeschrikt door het geval van een 16-jarige gymnasiast die al twee weken in coma ligt nadat hij in korte tijd 52 glazen tequila had gedronken. De jongen is nog steeds in levensgevaar.

De Berlijnse minister van Sociale Zaken, Heidi Knake-Werner, is bezorgd over een groep jongeren die "Kampftrinken und Komasaufen" (wedstrijddrinken en comazuipen) ziet als een soort sport, zo meldde het weekblad Der Spiegel zaterdag.

Onbeperkt
De trend wordt aangemoedigd door evenementen waar voor een vaste prijs onbeperkt gedronken mag worden, zogeheten "All you can drink"-party's of 'flatrate-party's', genoemd naar de internetabonnementen waarbij onbeperkt data kunnen worden gedownload.

Volgens een studie in 21 geïndustrialiseerde landen die het VN-kinderfonds Unicef heeft uitgevoerd, staat Duitsland op nummer 2 op de ranglijst van landen waar sommige jongeren excessief drinken, na Groot-Brittannië.

Volgens de DHS is het een bijkomend probleem dat alcoholconsumptie in Duitsland diep is geworteld in de traditie: "Wijn en bier gelden bij ons als cultureel erfgoed."

Zo, nu kunnen de Tukkers hier weer even hun reacties/verhalen plaatsen, omdat zij natuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk nog veeeeeeeeeeeeeeeel meer drinken, stelletje reserve-Duitsers... :8:


- FC Petr - 10-03-2007

:roll: Ga ze een beetje aanmoedigen, het is de laatste tijd juist heerlijk rustig.


- FC Petr - 10-03-2007

Twente benaderde Kluivert en Hasselbaink

Dat FC Twente de ambitie heeft om aan te sluiten bij de top in Nederland was al langer bekend. De Tukkers hebben zich de afgelopen tijd niet onberoerd gelaten op de transfermarkt, hetgeen resulteerde in het contracteren van spelers als Orlando Engelaar en Ismaïl Aissati, zij het dat het bij die laatste slechts om een tijdelijke verbintenis gaat.

Als het aan de voorzitter van de Tukkers, Joop Munsterman, had gelegen, dan had Patrick Kluivert nu niet in Eindhoven onder contract gestaan. De ambitieuze preses wilde proberen de speler van destijds Valencia over te halen om naar Enschede te komen. Ook Jimmy Hasselbaink is benaderd, zo geeft Munsterman toe in De Volkskrant.

”Wie niet waagt, die niet wint. Toch? Hasselbaink was vrij, maar hij had al een andere club in gedachten. En ander geld, haha,” zo laat Munsterman optekenen. Om nog verder te gaan: “Waarom zouden wij Roy Makaay niet bellen? Misschien wil hij hier wel afbouwen.”

De directeur van shirtsponsor Zwanenberg, Aldo van der Laan, is de persoon die belast is met deze ‘kansloze missies’, zoals Munsterman ze zelf noemt. “Hij belt al deze spelers. Hij heeft ook Kluivert gebeld. Die gaf niet eens antwoord. Maar het gaat erom dat Twente durft die ambitie te tonen.”

Undecided


- Mukkus - 10-03-2007

Kluivert en Hasselbaink willen halen en een half jaartje later is Denneboom te duur.


- Gerben Zonderland - 12-03-2007

De top-10 van plaatsen waar je dood nog niet gevonden wilt worden:
http://www.nu.nl/news/971348/950/Plaats.html

1. Diemen (28 stemmen)
2. Amsterdam (24)
3. Ouderkerk a/d IJssel (19)
4. Katwijk (Zuid-Holland) (15)
5. Rotterdam (12)
6. Lelystad (11)
7. Almere (10)
8. Helmond (7)
9. Staphorst (5)
10. Hoogeveen (4)

Er moet dus helemaal niemand meer mee naar Diemen-Zuid.


- Bor de Wolf - 12-03-2007

Gerben Zonderland Wrote:De top-10 van plaatsen waar je dood nog niet gevonden wilt worden:
http://www.nu.nl/news/971348/950/Plaats.html

1. Diemen (28 stemmen)
2. Amsterdam (24)
3. Ouderkerk a/d IJssel (19)
4. Katwijk (Zuid-Holland) (15)
5. Rotterdam (12)
6. Lelystad (11)
7. Almere (10)
8. Helmond (7)
9. Staphorst (5)
10. Hoogeveen (4)

Er moet dus helemaal niemand meer mee naar Diemen-Zuid.


Quote:Het is niet een representatief onderzoek. Toch wil ik het dolgraag van jullie weten. In welke Nederlandse plaats zou jij niet dood gevonden willen worden? Mail je plaatsnaam (al dan niet met toelichting) naar me toe. Ik ben echt razend benieuwd naar jullie plaats. Laat het me weten! De top twintig verschijnt hieronder. Mijn keuze houd ik nog even voor me. Mijn plaats maak ik maandag bij de einduitslag bekend. UPDATE: Vergeet ook niet de reacties te lezen! Prachtig!

Lekker belangerijk. Verveel je je weer Gerben?


- Gerben Zonderland - 12-03-2007

Bor de Wolf Wrote:Lekker belangerijk. Verveel je je weer Gerben?

Jij woont ook in Diemen? Oh nee, in Staphorst.


- Dugarry - 12-03-2007

Gerben Zonderland Wrote:
Bor de Wolf Wrote:Lekker belangerijk. Verveel je je weer Gerben?

Jij woont ook in Diemen? Oh nee, in Staphorst.

Volgens mij woont ie in het enge bos!


- Gerben Zonderland - 12-03-2007

Dugarry Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Bor de Wolf Wrote:Lekker belangerijk. Verveel je je weer Gerben?

Jij woont ook in Diemen? Oh nee, in Staphorst.

Volgens mij woont ie in het enge bos!

Dat is een algemeen begrip. Er zijn een heleboel enge bossen/parken/plantsoenen in Nederland.


- Treesong - 12-03-2007

Gerben Zonderland Wrote:
Dugarry Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Bor de Wolf Wrote:Lekker belangerijk. Verveel je je weer Gerben?

Jij woont ook in Diemen? Oh nee, in Staphorst.

Volgens mij woont ie in het enge bos!

Dat is een algemeen begrip. Er zijn een heleboel enge bossen/parken/plantsoenen in Nederland.

Doet me denken aan die zogenaamde mop van die kinderlokker die met een kind door het bos fietst. Zegt dat kind: Brrr, wat een eng bos. Nou, zegt die kinderlokker, en ik moet zometeen alleen terug!


- Dugarry - 12-03-2007

:lol:


- Bumme - 12-03-2007

Familiedrama is wel in de laatste weken. Dit is het 4e in zeer korte tijd.....
----------
Familiedrama op spoor Haarlem

Uitgegeven: 12 maart 2007 14:57
Laatst gewijzigd: 12 maart 2007 15:56

HAARLEM - Een 32-jarige man uit Haarlem heeft maandag zijn schoonmoeder van het leven beroofd en is daarna met zijn twee zoontjes van 4 en 6 jaar voor de trein gesprongen. Daarbij zijn de man en de kinderen om het leven gekomen. Dat heeft de politie bekendgemaakt.

De moord op de 58-jarige vrouw werd gepleegd in de woning van de man in Haarlem-Noord. Daarna is de man volgens de politie in een auto naar de spoorwegovergang aan de Liedeweg in Haarlemmerliede gereden, waar hij rond 14.20 uur met zijn zoons voor een aanstormende trein sprong. De politie is bezig met een sporenonderzoek.

---------

Een sporenonzerzoek langs de treinrails lijkt mij wel resultaat moeten opleveren........


- Treesong - 12-03-2007

Gooooi je schoonmoeder uit het raam en de kleuters d'r achteraan, laat je eige moar helemaaal gaaaaan... Hakkuh


- Gerben Zonderland - 12-03-2007

Bumme Wrote:Een sporenonzerzoek langs de treinrails lijkt mij wel resultaat moeten opleveren........

En ik vermoed dat dit voorval een zware wissel trok op de samenstelling van deze familie...


- Berend Botje - 12-03-2007

Die man spoorde dus niet.


- FC Petr - 12-03-2007

Berend Botje Wrote:Die man spoort dus niet.

Dat wisten we toch al heel lang......teminste, ik neem aan dat je het over Treesong hebt? :wink:


- Treesong - 13-03-2007

Het is teNminste, achterlijke vloerensloeber


- Ekslem - 13-03-2007

Hoorde het gister al op TV. Vind het echt te gek voor woorden aangezien ie blijkbaar voor 'slechts' 1,5 M is verkocht! Dat zijn ze in 2 maanden alweer kwijt aan zijn salaris. Wanbeleid!

Quote:Lazovic nog steeds op loonlijst Feyenoord

Uitgegeven: 13 maart 2007 07:03
Laatst gewijzigd: 13 maart 2007 07:18

AMSTERDAM - Danko Lazovic ontvangt dit seizoen zijn salaris nog steeds uit Rotterdam, meldt weekblad Voetbal International.

De spits van Vitesse verhuisde vorig seizoen van Feyenoord naar de club uit Arnhem. Die konden zijn hoge salaris niet ophoesten, zodat een constructie werd bedacht dat de Rotterdammers zijn salaris dit seizoen zouden blijven betalen.




De 24-jarige aanvaller, die bij Feyenoord niet uit de verf kwam, leefde bij de club van trainer Aad de Mos weer helemaal op en liet in 27 officiële duels al 17 keer het net bollen



- Ricochan - 13-03-2007

Doodschopper op voetbalveld vervolgd
AMSTERDAM - De 27-jarige amateurvoetballer Dennis B. uit Ridderkerk wordt vervolgd voor doodslag nadat hij een 33-jarige tegenstander van Zinkwegse Boys uit Oud-Beijerland op het veld probeerde uit het leven te trappen. 'Mijn gezicht was ingedeukt'. Iedereen was geschokt door de aanslag. 'Ze liepen huilend van het veld'.


Tijdens de voetbalwedstrijd eind vorig jaar sloegen bij de speler van Bolnes de stoppen door en werd tegenstander Jeffrey van der Gaag ernstig toegetakeld.

Nadat het slachtoffer eerst met een welgemikte kopstoot tegen het gras was gewerkt, haalde B. met zijn voetbalschoenen vol uit op het hoofd van zijn tegenstander. Volgens getuigen leek het er op alsof hij een strafschop nam en de schedel als bal gebruikte.

De speler van Zinkwegse Boys liep door het geweld onder meer scheuren in zijn schedel en gebroken jukbeenderen en oogkassen op. De dader wist te ontkomen, maar meldde zichlater.

Volgens Justitie heeft B. het risico genomen dat zijn tegenstander het ernstige hoofdletsel niet zou overleven. De Ridderkerker wordt daarom vervolgd wegens poging tot doodslag. De strafzaak tegen de (nog steeds vastzittende) agressieveling dient donderdag voor de rechtbank in Dordrecht.

Het had weinig gescheeld of amateurvoetballer Jeffrey van der Gaag had de doodschoppen van tegenstander Dennis B. niet overleefd. "Volgens de doktoren heb ik geluk gehad", aldus Van der Gaag kort na de aanslag in De Telegraaf, vlakvoor een twaalf uur durende operatie. "Als ik een stukje meer naar links of naar rechts was geraakt, was het over geweest. De splinters zaten vlak rond mijn hersenvlies."

Jeffrey liep meerdere schedelbreuken, gebroken oogkassen en een gebroken neus op. "Hij raakte me precies tussen mijn ogen, mijn neus en mijn voorhoofd. Op een scan zagen ze zo zijn voetafdruk in mijn schedel zitten. Ik schrik me dood als ik nu in de spiegel kijk, het is echt helemaal ingetrapt."

Hij is nog altijd verbijsterd over het incident, dat in de hele voetbalwereld afschuw opriep. "Ik zag het niet aankomen", zegt hij. "De wedstrijd was er ook helemaal niet naar. Eerder in de wedstrijd had hij ook al iemand in zijn gezicht geraakt, maar volgens mij was dat niet bewust. Hij had daar een gele kaart voor gekregen, maar voor de rest was er weinig aan de hand."

Tot die bewuste vijfenveertigste minuut, vlak voor de rust. "Toen een jongen van de tegenpartij een medespeler in zijn gezicht wegduwde, zei ik: 'Hé scheids!' Meer riep ik niet. Toen is het gaan rollen. De mensen die me op het veld hebben gezien, zeggen dat mijn gezicht helemaal was ingedeukt."

Hevig bloedend werd Van der Gaag van het veld afgedragen. "Er liepen spelers jankend van het veld", weet hij. "Het is voor mij allemaal in een roes gegaan, met heel veel pijn. In een keer ging die gong in mijn hoofd. Ik ben al die tijd bijgebleven. Medespelers en de masseuse bleven tegen me praten om me wakker te houden. Pas in het ziekenhuis werd de ernst duidelijk, dan gaat er heel wat door je heen. Het was eigenlijk een soort nachtmerrie. Je gelooft het gewoon niet."

Van Dennis B. heeft hij niets meer gehoord. Hij houdt zich daar verder niet mee bezig: "Dat is nutteloze energie. Als ik hier uitkom kijken we wel verder. Ik wil eerst de operatie in en hoop dat als ik mijn ogen weer opendoe de duimen omhooggaan."


- T00L - 13-03-2007

Ekslem Wrote:Hoorde het gister al op TV. Vind het echt te gek voor woorden aangezien ie blijkbaar voor 'slechts' 1,5 M is verkocht! Dat zijn ze in 2 maanden alweer kwijt aan zijn salaris. Wanbeleid!

Quote:Lazovic nog steeds op loonlijst Feyenoord

Uitgegeven: 13 maart 2007 07:03
Laatst gewijzigd: 13 maart 2007 07:18

AMSTERDAM - Danko Lazovic ontvangt dit seizoen zijn salaris nog steeds uit Rotterdam, meldt weekblad Voetbal International.

De spits van Vitesse verhuisde vorig seizoen van Feyenoord naar de club uit Arnhem. Die konden zijn hoge salaris niet ophoesten, zodat een constructie werd bedacht dat de Rotterdammers zijn salaris dit seizoen zouden blijven betalen.




De 24-jarige aanvaller, die bij Feyenoord niet uit de verf kwam, leefde bij de club van trainer Aad de Mos weer helemaal op en liet in 27 officiële duels al 17 keer het net bollen

2 maanden? dan zou die wel een erg fors salaris hebben...

overigens is het nog altijd beter om quitte (of iets in die richting) te draaien, dan om een seizoen lang salaris te betalen voor iemand die op de tribune zit

[edit]ff de quote van Ekslem toegevoegd[/edit]


- Ekslem - 13-03-2007

Vergis me idd met 2 maanden, my bad...


- Dugarry - 13-03-2007

Ricochan Wrote:Doodschopper op voetbalveld vervolgd
AMSTERDAM - De 27-jarige amateurvoetballer Dennis B. uit Ridderkerk wordt vervolgd voor doodslag nadat hij een 33-jarige tegenstander van Zinkwegse Boys uit Oud-Beijerland op het veld probeerde uit het leven te trappen. 'Mijn gezicht was ingedeukt'. Iedereen was geschokt door de aanslag. 'Ze liepen huilend van het veld'.


Tijdens de voetbalwedstrijd eind vorig jaar sloegen bij de speler van Bolnes de stoppen door en werd tegenstander Jeffrey van der Gaag ernstig toegetakeld.

Nadat het slachtoffer eerst met een welgemikte kopstoot tegen het gras was gewerkt, haalde B. met zijn voetbalschoenen vol uit op het hoofd van zijn tegenstander. Volgens getuigen leek het er op alsof hij een strafschop nam en de schedel als bal gebruikte.

De speler van Zinkwegse Boys liep door het geweld onder meer scheuren in zijn schedel en gebroken jukbeenderen en oogkassen op. De dader wist te ontkomen, maar meldde zichlater.

Volgens Justitie heeft B. het risico genomen dat zijn tegenstander het ernstige hoofdletsel niet zou overleven. De Ridderkerker wordt daarom vervolgd wegens poging tot doodslag. De strafzaak tegen de (nog steeds vastzittende) agressieveling dient donderdag voor de rechtbank in Dordrecht.

Het had weinig gescheeld of amateurvoetballer Jeffrey van der Gaag had de doodschoppen van tegenstander Dennis B. niet overleefd. "Volgens de doktoren heb ik geluk gehad", aldus Van der Gaag kort na de aanslag in De Telegraaf, vlakvoor een twaalf uur durende operatie. "Als ik een stukje meer naar links of naar rechts was geraakt, was het over geweest. De splinters zaten vlak rond mijn hersenvlies."

Jeffrey liep meerdere schedelbreuken, gebroken oogkassen en een gebroken neus op. "Hij raakte me precies tussen mijn ogen, mijn neus en mijn voorhoofd. Op een scan zagen ze zo zijn voetafdruk in mijn schedel zitten. Ik schrik me dood als ik nu in de spiegel kijk, het is echt helemaal ingetrapt."

Hij is nog altijd verbijsterd over het incident, dat in de hele voetbalwereld afschuw opriep. "Ik zag het niet aankomen", zegt hij. "De wedstrijd was er ook helemaal niet naar. Eerder in de wedstrijd had hij ook al iemand in zijn gezicht geraakt, maar volgens mij was dat niet bewust. Hij had daar een gele kaart voor gekregen, maar voor de rest was er weinig aan de hand."

Tot die bewuste vijfenveertigste minuut, vlak voor de rust. "Toen een jongen van de tegenpartij een medespeler in zijn gezicht wegduwde, zei ik: 'Hé scheids!' Meer riep ik niet. Toen is het gaan rollen. De mensen die me op het veld hebben gezien, zeggen dat mijn gezicht helemaal was ingedeukt."

Hevig bloedend werd Van der Gaag van het veld afgedragen. "Er liepen spelers jankend van het veld", weet hij. "Het is voor mij allemaal in een roes gegaan, met heel veel pijn. In een keer ging die gong in mijn hoofd. Ik ben al die tijd bijgebleven. Medespelers en de masseuse bleven tegen me praten om me wakker te houden. Pas in het ziekenhuis werd de ernst duidelijk, dan gaat er heel wat door je heen. Het was eigenlijk een soort nachtmerrie. Je gelooft het gewoon niet."

Van Dennis B. heeft hij niets meer gehoord. Hij houdt zich daar verder niet mee bezig: "Dat is nutteloze energie. Als ik hier uitkom kijken we wel verder. Ik wil eerst de operatie in en hoop dat als ik mijn ogen weer opendoe de duimen omhooggaan."

Benieuwd hoe dit afloopt.


Bron?