The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval

TWE-AJX
Mooi verhaal Vret, heb m ietsje aangepast en mijn visie erin verwerkt

Vret Mien Gras Wrote:Twee jaar geleden wonnen wij met 1-4 van Twente wat terecht was. Wij vernederde Twente door hun eigen spel slim te ontregelen. Zij wilden graag lekker combineren, afwachten, en toeslaan op het juiste moment. Wij zaten er strak op waardoor zij terecht niet in het spel konden komen. Goed voetbal van ons, en de winst was terecht.
Vorig seizoen was het ook een spannende pot met een iets beter Ajax, maar een scheidsrechter die verzuimde om een pingel te geven, waardoor we op 0-2 waren gekomen en met de winst en later het kampioenschap er vandoor konden gaan. Twente maakt vervolgens een onmogelijk goal ver in blessuretijd. Lucky Twente, maar goed tegen 2 tegenstanders wordt t lastig.
Afgelopen zaterdag hebben we eens slim gespeeld. Met ongeveer 8 blessures en 1 schorsing de lastigste uitwedstrijd van het seizoen eens niet het spel proberen te maken, maar loeren op de counter bij een team die daar geen rekening meehoudt en zich er weinig raad mee weet. En daar was de 0-1, bedankt de Jong. De tweede helft besloten we geen risico te nemen en de voorsprong te verdedigen. Elia had een pingel moeten krijgen, maar dacht t voordeel te kunnen benutten door raak te schieten, jammer Elia, wel sportief (van Urby geleerd?) Stein schiet op de lat, en Elia liep vervolgens steeds buitenspel. We hadden het geluk eindelijk eens aan onze zijde en namen 3 punten mee naar Amsterdam. Al speel je met een half b-team een zware uitpot, winnen kan altijd.

1-4 vrede mee, 2-1 was zuur, gezien de wedstrijd toen, 0-2 is erg fijn, gezien de situatie!
The great old Ludwig von...
Reply
Treesong Wrote:
Bumme Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:Daar heeft Menno wel gelijk.
Als je drie jaar lang PSV kampioen ziet worden telt nu alleen maar even het resultaat.

Maar ook het geluk van Ajax raakt een keer op en met het huidige uitwedstrijd-voetbal van Ajax heb je zeker geluk nodig.

Waren het er maar drie..........

Worden het er maar 10 [-o<
Reply
Hoef Wrote:Menno Pot heeft er verstand van!

Menno Pot Wrote:Ajax en het ‘realisme’
Uitgegeven: 3 november 2008 9:56
Laatst gewijzigd: 3 november 2008 10:00

Omdat Ajax al op zaterdagavond speelde en ik dus een vrije zondag had, heb ik eens wat rondgesnuffeld op discussiefora van Twente- en Ajax-supporters. De gemiddelde opinie: “Wat speelde Ajax in de Grolsch Veste een Ajax-onwaardig afbraakvoetbal! Wat een geniepige catenaccio-overwinning!”

De Twente-supporters waren tamelijk unaniem. De Ajax-supporters niet (sommigen namen het op voor het ‘realisme’ van Marco van Basten), maar ook aan onze kant werd veel geklaagd. Er zijn Ajax-supporters die mooi voetbal niet een secundaire eis vinden (ondergeschikt aan het hoofddoel: winnen), maar een primaire eis. Een doel op zichzelf.

Volkomen schijt
Hoe ik daarover denk? Welnu: ik heb vol-ko-men schijt aan dat soort purisme. Liever mooi verliezen dan lelijk winnen? Dikke doei! Misschien als je net drie landstitels op rij hebt veroverd. Dan kun je je dat soort ijdelheid permitteren. Maar nu? Een trainer die Ajax laat winnen, heeft gelijk. Makkelijk zat.

Ik heb genóten, zaterdagavond, en weet je waarom? Omdat Ajax zich manifesteerde als een team, dat simpelweg had besloten om niet opzij te stappen voor het sterker geachte Twente, de club waarvan heel Nederland stiekem verwachtte dat hij Ajax wel even een kletsende klap om de oren zou geven.

Mouwen opstropen
Niemand gaf een rooie cent voor Ajax, maar de ploeg deed alles wat tegen Heerenveen werd verzuimd: concentreren, mouwen opstropen, knokken voor elke meter, wachten op de kansjes en daar het maximale rendement uit halen. PSV werd seizoenen achtereen de hemel in geprezen voor dat soort voetbal.

Mogen wij ook een keer, in één van de zwaarste uitwedstrijden van het jaar, op een gure novemberavond, tegen een ploeg die boven ons stond, bij afwezigheid van tien geblesseerden én een geschorste Suárez?

Realisme
Dat het me koud laat wat er over het ‘realisme’ van Ajax gedacht, beweerd en geschreven wordt, heeft ook te maken met het feit dat Ajax het toch nooit goed kan doen.

Naar aanleiding van het vorige seizoen heeft de voltallige voetbalpers maandenlang geconstateerd dat Ajax niet meer superieur is, dat het kwalitatief allemaal niet overhoudt, dat Ajax nauwelijks nog beter is dan clubs als Twente, Groningen, Heerenveen en AZ, en dat er van ‘hogeschoolvoetbal’ allang geen sprake meer is.

Kwalitatief
Allemaal waar. Volledig mee eens. We zijn niet zo heel veel beter meer dan de rest. Echter: als een journalist dat een keer of tien keer geschreven heeft, laat ‘ie het dan ook eens als uitgangspunt nemen bij het beoordelen van een door blessures gedecimeerd Ajax, in een uitwedstrijd tegen het hoger geklasseerde FC Twente.

Als het kwalitatief matige, dolende en door een optocht van provincieclubs voorbijgestreefde Ajax met 0-2 wint bij dat frisse, sterke, uitgebalanceerde FC Twente, dan is dat toch verduveld knap, dacht ik zo.

Verwende ballerina’s
Toen Ajax zich met 5-2 liet afrossen door Heerenveen, waren ze hooghartige, verwende ballerina’s, die door een superieure opponent hardhandig op hun tekortkomingen waren gewezen. Vervolgens stellen we ons een keer bescheiden op, bewust van onze tekortkomingen, is het wéér niet goed.

De galavoorstellingen van 1995 en 1996 zijn nog altijd de norm waaraan Ajax (kennelijk) wekelijks moet voldoen. Als we die norm uitdragen en ermee uitglijden, is het de misplaatste hoogmoed van een club die in het verleden leeft. Als we zeggen: ‘dat was toen’ en bescheidenheid als grondhouding nemen, is het weer ‘Ajax-onwaardig’.

Inspriratie
Kortom: dikke lul, het zal allemaal wel. Als supporter eis ik vooral dat Ajax me inspireert. Ik wil dat er, op de een of andere manier, een vonk overslaat van de ploeg naar mij. Dat gebeurde zaterdagavond.

De afstand tussen Ajax en de supporters was even heel klein. We waren één. We waren underdog. En we wonnen, op de manier die óns onder de gegeven omstandigheden even het beste leek.

Déze passie wil ik voelen, Ajax. Hou dit vast. Dat mooie voetbal komt wel weer eens.

Mazzel!

ik kan me volledig vinden in de woorden van deze sjaak, hoef, maar ook jij verklaarde in het verleden altijd je liefde voor ajakkes met 'het mooie voetbal'.

en als ik dan zei: mij interesseert het worst hoe feyenoord speelt, als ze maar winnen kreeg ik steevast te horen: ja, dat zou ik ook zeggen als ik feyenoordsupporter was.

ik houd het maar op voortschrijdend inzicht. :razz:
Reply
waf Wrote:ik kan me volledig vinden in de woorden van deze sjaak, hoef, maar ook jij verklaarde in het verleden altijd je liefde voor ajakkes met 'het mooie voetbal'.

en als ik dan zei: mij interesseert het worst hoe feyenoord speelt, als ze maar winnen kreeg ik steevast te horen: ja, dat zou ik ook zeggen als ik feyenoordsupporter was.

ik houd het maar op voortschrijdend inzicht. :razz:

Dat was ook in de tijd dat Ajax veruit het mooiste voetbal van de wereld speelde, dus dat was dan ook terecht. Maar daarnaast heeft Ajax het mooiste shirt van de wereld, de grootste bek van de wereld en de grootste arrogantie ter wereld (hoe kut ze ook presteren).

Nu Ajax niet het mooiste voetbal ter wereld, of minstens van NL, speelt, kan ik er moeilijk mijn liefde voor Ajax mee verklaren. En dat is geen voortschrijdend inzicht maar een feit waar ik niet omheen kan.
Reply
Lamme Lennie Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:
Lamme Lennie Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:Maar ook het geluk van Ajax raakt een keer op en met het huidige uitwedstrijd-voetbal van Ajax heb je zeker geluk nodig.

Ja, want Ajax heeft al wedstrijden achter elkaar zoveel geluk :roll:

Als jij nou eens een wedstrijd gaat kijken....

Nooit van live voetbal op tv gehoord zeker? :roll:

Nee dat hebben we niet in Duitsland!
Maar dan moet je die smiley weghalen uit jouw opmerking, anders snap je echt niks van voetbal.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Reply
gittermaster Wrote:Mooi verhaal Vret, heb m ietsje aangepast en mijn visie erin verwerkt

Vret Mien Gras Wrote:Twee jaar geleden wonnen wij met 1-4 van Twente wat terecht was. Wij vernederde Twente door hun eigen spel slim te ontregelen. Zij wilden graag lekker combineren, afwachten, en toeslaan op het juiste moment. Wij zaten er strak op waardoor zij terecht niet in het spel konden komen. Goed voetbal van ons, en de winst was terecht.
Vorig seizoen was het ook een spannende pot met een iets beter Ajax, maar een scheidsrechter die verzuimde om een pingel te geven, waardoor we op 0-2 waren gekomen en met de winst en later het kampioenschap er vandoor konden gaan. Twente maakt vervolgens een onmogelijk goal ver in blessuretijd. Lucky Twente, maar goed tegen 2 tegenstanders wordt t lastig.
Afgelopen zaterdag hebben we eens slim gespeeld. Met ongeveer 8 blessures en 1 schorsing de lastigste uitwedstrijd van het seizoen eens niet het spel proberen te maken, maar loeren op de counter bij een team die daar geen rekening meehoudt en zich er weinig raad mee weet. En daar was de 0-1, bedankt de Jong. De tweede helft besloten we geen risico te nemen en de voorsprong te verdedigen. Elia had een pingel moeten krijgen, maar dacht t voordeel te kunnen benutten door raak te schieten, jammer Elia, wel sportief (van Urby geleerd?) Stein schiet op de lat, en Elia liep vervolgens steeds buitenspel. We hadden het geluk eindelijk eens aan onze zijde en namen 3 punten mee naar Amsterdam. Al speel je met een half b-team een zware uitpot, winnen kan altijd.

1-4 vrede mee, 2-1 was zuur, gezien de wedstrijd toen, 0-2 is erg fijn, gezien de situatie!

Ik neem aan dat je dit niet serieus meent, anders plaats ik je in de categorie Lamme Len.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Reply
Ik meen t bijzonder serieus. Geef maar aan welk gedeelte volgens jou als niet serieus kan worden opgevat.

edit: oke, dat gedeelte over dat Twente misschien de lastigste uitwedstrijd was is misschine niet helemaal serieus Wink
Reply
Vret Mien Gras Wrote:
Lamme Lennie Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:
Lamme Lennie Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:Maar ook het geluk van Ajax raakt een keer op en met het huidige uitwedstrijd-voetbal van Ajax heb je zeker geluk nodig.

Maar dan moet je die smiley weghalen uit jouw opmerking, anders snap je echt niks van voetbal.

Ik neem aan dat je slechts doelt op de ballen op de lat van Ricky VDB en de laatste wedstrijd tegen Twente? In andere uitwedstrijden dan tegen Heracles en Twente heeft Ajax namelijk niet gewonnen, dus ik snap niet waar je opmerking vandaan komt.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
Lamme Lennie Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:
Lamme Lennie Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:
Lamme Lennie Wrote:

Ik neem aan dat je slechts doelt op de ballen op de lat van Ricky VDB en de laatste wedstrijd tegen Twente? In andere uitwedstrijden dan tegen Heracles en Twente heeft Ajax namelijk niet gewonnen, dus ik snap niet waar je opmerking vandaan komt.

Ja daar doel ik op, dat zijn toch wedstrijden achter elkaar.....
De andere uitwedstrijden heb ik van Ajax niet gevolgd.
Reply
gittermaster Wrote:Ik meen t bijzonder serieus. Geef maar aan welk gedeelte volgens jou als niet serieus kan worden opgevat.

edit: oke, dat gedeelte over dat Twente misschien de lastigste uitwedstrijd was is misschine niet helemaal serieus Wink

Eindelijk geluk, zie post aan LL.
Verder kan ik me inbeelden dat je het zo ziet.
Reply
[Image: ank1.jpg]
[Image: clou1.jpg]
Reply
Quote:Eindelijk geluk, zie post aan LL.

:lol:
Nu had ik gedacht dat je andere aspecten complete onzin zou vinden, maar goed. Dit is juist iets wat ik zeker meen.
Maar je zegt zelf al dat je de andere wedstrijden van Ajax niet gevolgd hebt, dus begrijp ik dat je hier wellicht anders over denkt (gebasseerd op de laatste 2 uitwedstrijden)
Reply

Forum Jump: