The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Opmerkelijke (voetbal)berichten
Mukkus Wrote:
Bredanaar Wrote:
waf Wrote:jezus, dat je daar zo veel woorden voor hebt.

ik ben het nog steeds niet met je eens, maar dat komt omdat je niet begrijpend kunt lezen. gaaaaaaaaap.


Ik ook niet. Hij probeert met veel gelul en gedraai toch zijn gelijk te halen maar als je vanavond naar NOS Sport Studio hebt gekeken dan was er een interview met Sno die liet weten dat hij nogal ontstemd was over wat meneer de Haan publiekelijk over hem had gezegd. Dus kan Gerben proberen om dat wat Foppe gezegd heeft te vergoeilijken maar het blijkt toch heel hard te zijn aangekomen. Sno voelt zich vernederd en verraden. Foppe zou er met hem zelfs over gesproken hebben, zo had die voor de camera verklaard, maar dat kan Sno zich niet herinneren.

Dat zegt ook veel over Sno, zo niet alles. Ik twijfel sterk aan die woorden van hem.

dat zou kunnen, het feit dat sno zich iets niet kan herinneren is eerder een understatement, maar het blijft een feit dat foppe deze onduidelijkheid op straat heeft gegooid (terwijl hijzelf ook ondermaats gepresteerd heeft).
Reply
waf Wrote:
Mukkus Wrote:
Bredanaar Wrote:
waf Wrote:jezus, dat je daar zo veel woorden voor hebt.

ik ben het nog steeds niet met je eens, maar dat komt omdat je niet begrijpend kunt lezen. gaaaaaaaaap.


Ik ook niet. Hij probeert met veel gelul en gedraai toch zijn gelijk te halen maar als je vanavond naar NOS Sport Studio hebt gekeken dan was er een interview met Sno die liet weten dat hij nogal ontstemd was over wat meneer de Haan publiekelijk over hem had gezegd. Dus kan Gerben proberen om dat wat Foppe gezegd heeft te vergoeilijken maar het blijkt toch heel hard te zijn aangekomen. Sno voelt zich vernederd en verraden. Foppe zou er met hem zelfs over gesproken hebben, zo had die voor de camera verklaard, maar dat kan Sno zich niet herinneren.

Dat zegt ook veel over Sno, zo niet alles. Ik twijfel sterk aan die woorden van hem.

dat zou kunnen, het feit dat sno zich iets niet kan herinneren is eerder een understatement, maar het blijft een feit dat foppe deze onduidelijkheid op straat heeft gegooid (terwijl hijzelf ook ondermaats gepresteerd heeft).

Ik geloof Foppe ook eerder dan Sno, zowel gezien het verleden van Foppe als dat van Sno.
Ik denk dat Foppe zich ook vernederd en verraden voelt door Sno, maar het slechts bij 'teleurgesteld' houdt. En ik lul en draai helemaal niet. Ik zeg nog steeds precies hetzelfde als wat ik de eerste keer zei, maar dat Bredanaar dat niet snapt hoeft niet in de krant.
En wat meneer de Haan publiekelijk over Sno gezegd heeft is dat hij teleurgesteld was in zijn presteren op de OS en dat hij daarom niet geselecteerd was voor de komende wedstrijden. Het enige wat hij daar aan toegevoegd heeft was dat 'deze jongens te weinig arbeid hadden verricht' voordat ze naar de OS kwamen, dus een conditionele achterstand. Ik geloof niet dat Foppe daar iets aan had kunnen doen. En waf, je kunt wel blijven roepen dat Foppe ook schuld had aan dit debacle, maar van de twee spelers waar we het de hele tijd over hebben heb ik ook nog geen flintertje zelfkritiek vernomen, ook gisteren bij Sno niet.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Gerben Zonderland Wrote:heb ik ook nog geen flintertje zelfkritiek vernomen, ook gisteren bij Sno niet.

eens, maar nogal een groot verschil. zij zeiken ook een ander niet af en ze geven bovendien geen persconferentie.
Reply
waf Wrote:...ze geven bovendien geen persconferentie.

Die persconferentie was bedoeld om de definitieve selectie voor Jong Oranje bekend te maken. Daaruit kwam het niet selecteren van Drenthe en Sno naar voren.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Mukkus Wrote:
waf Wrote:...ze geven bovendien geen persconferentie.

Die persconferentie was bedoeld om de definitieve selectie voor Jong Oranje bekend te maken. Daaruit kwam het niet selecteren van Drenthe en Sno naar voren.

Precies. En op de vraag waarom zij er niet bij waren heeft hij heel netjes gezegd dat ze hem teleurgesteld hadden op de OS en dat hij vond dat dat kwam doordat hun conditie niet goed goed genoeg was en dat ze nu bij hun club eerst maar eens wedstrijdritme op moeten doen, voordat ze weer uitgenodigd worden. Niets meer, niets minder. Hij had ook gewoon kunnen zeggen dat het luie, volgevreten wannabe-vedettes zijn die liever in hun blote reet op het Spaanse strand liggen, dan hun conditie op peil houden voor een redelijke belangrijk toernooi in het snikhete en benauwde China, maar dat deed hij niet. Heel keurig van Foppe dus.
De belangrijkste fout die Foppe dus gemaakt heeft is om ze op basis van hun conditietesten (die er ongetwijfeld zijn geweest) niet meteen naar huis te sturen en dan alsnog bijvoorbeeld Bruins uit te nodigen als vervanger.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Mukkus Wrote:
waf Wrote:...ze geven bovendien geen persconferentie.

Die persconferentie was bedoeld om de definitieve selectie voor Jong Oranje bekend te maken. Daaruit kwam het niet selecteren van Drenthe en Sno naar voren.

klopt. en de dag vantevoren had hij al aangegeven dat daar een paar namen niet bij zouden zitten en dat hij daar tijdens de persconferentie wel uitleg over zou geven.

ik geef alleen een verklaring voor het feit dat zij niet openbaar de hand in eigen boezem hebben gestoken.

ook de haan hoeft van mijn geen persconferentie te geven waarbij hij zegt dat hij gewanpresteerd heeft, maar ik vind dat dat wel moet als je suggereert dat 2 spelers van alles de schuld hebben. 2 barbertjes hangen, en eentje zit achter de tafel.

joh, houden jullie het er lekker bij dat het niet vreemd is.
Reply
Gerben Zonderland Wrote:
Mukkus Wrote:
waf Wrote:...ze geven bovendien geen persconferentie.

Die persconferentie was bedoeld om de definitieve selectie voor Jong Oranje bekend te maken. Daaruit kwam het niet selecteren van Drenthe en Sno naar voren.

Precies. En op de vraag waarom zij er niet bij waren heeft hij heel netjes gezegd dat ze hem teleurgesteld hadden op de OS en dat hij vond dat dat kwam doordat hun conditie niet goed goed genoeg was en dat ze nu bij hun club eerst maar eens wedstrijdritme op moeten doen, voordat ze weer uitgenodigd worden. Niets meer, niets minder. Hij had ook gewoon kunnen zeggen dat het luie, volgevreten wannabe-vedettes zijn die liever in hun blote reet op het Spaanse strand liggen, dan hun conditie op peil houden voor een redelijke belangrijk toernooi in het snikhete en benauwde China, maar dat deed hij niet. Heel keurig van Foppe dus.
De belangrijkste fout die Foppe dus gemaakt heeft is om ze op basis van hun conditietesten (die er ongetwijfeld zijn geweest) niet meteen naar huis te sturen en dan alsnog bijvoorbeeld Bruins uit te nodigen als vervanger.

ik sanp dat je alle hulp aangrijpt, maar het woordje 'precies' is nogal misplaatst. toen ben ik maar gestopt met lezen.
Reply
waf Wrote:
Mukkus Wrote:
waf Wrote:...ze geven bovendien geen persconferentie.

Die persconferentie was bedoeld om de definitieve selectie voor Jong Oranje bekend te maken. Daaruit kwam het niet selecteren van Drenthe en Sno naar voren.

klopt. en de dag vantevoren had hij al aangegeven dat daar een paar namen niet bij zouden zitten en dat hij daar tijdens de persconferentie wel uitleg over zou geven.

ik geef alleen een verklaring voor het feit dat zij niet openbaar de hand in eigen boezem hebben gestoken.

ook de haan hoeft van mijn geen persconferentie te geven waarbij hij zegt dat hij gewanpresteerd heeft, maar ik vind dat dat wel moet als je suggereert dat 2 spelers van alles de schuld hebben. 2 barbertjes hangen, en eentje zit achter de tafel.

joh, houden jullie het er lekker bij dat het niet vreemd is.

Maar waar en wanneer heeft hij gezegd dat alleen deze 2 er schuld aan hebben?????
Er waren er meer die niet naar behoren gepresteerd hebben, maar blijkbaar waren deze twee
het teleurstellendst. Je kunt ook niet zomaar een heel elftal nieuwe spelers optrommelen en aangezien hij vrij dik in de middenvelders zit kan hij daar makkelijker in wisselen dan in de verdedigers en aanvallers. Ik weet zeker dat hij, op basis van de prestatie op de OS, graag nog een handjevol spelers niet geselecteerd had.

Welke hulp? Dat Mukkus het ook wel snapt en jij nog steeds niet is voor jou een reden om af te haken? Ik zit toch ook niet te janken omdat Bredanaar jouw handje vasthoudt, als lamme die de blinde helpt? Undecided
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Quote:Onderzoeksjournalist Declan Hill zegt bewijs te hebben van geslaagde omkooppogingen op het WK 2006 in Duitsland. De Canadees doet in zijn boek The Fix, soccer and organised crime verslag van de manipulaties.

Hill kwam op het spoor van het omkoopschandaal toen hij in 2005 in contact kwam met een belangrijk figuur uit de Aziatische gokmaffia. Deze verklapte hem de uitslagen van een aantal nog te spelen WK-wedstrijden en werd eveneens meegenomen naar een onderhandeling met een official van het Ghanese elftal. Hill maakte op die meeting geluidsopnames en foto's.

Het zou op het WK in Duitsland uiteindelijk om vier besmette duels zijn gegaan. Ghana verloor op bestelling met 2-0 van Italië en met 3-0 van Brazilië. Oekraïne voldeed aan de opdracht door met 3-0 ten onder te gaan tegen Italië en Ecuador hielp Engeland aan een 1-0 overwinning. Italië werd wereldkampioen.
Mijn gras is groener
Reply
Amor Fati Wrote:
Quote:Onderzoeksjournalist Declan Hill zegt bewijs te hebben van geslaagde omkooppogingen op het WK 2006 in Duitsland. De Canadees doet in zijn boek The Fix, soccer and organised crime verslag van de manipulaties.

Hill kwam op het spoor van het omkoopschandaal toen hij in 2005 in contact kwam met een belangrijk figuur uit de Aziatische gokmaffia. Deze verklapte hem de uitslagen van een aantal nog te spelen WK-wedstrijden en werd eveneens meegenomen naar een onderhandeling met een official van het Ghanese elftal. Hill maakte op die meeting geluidsopnames en foto's.

Het zou op het WK in Duitsland uiteindelijk om vier besmette duels zijn gegaan. Ghana verloor op bestelling met 2-0 van Italië en met 3-0 van Brazilië. Oekraïne voldeed aan de opdracht door met 3-0 ten onder te gaan tegen Italië en Ecuador hielp Engeland aan een 1-0 overwinning. Italië werd wereldkampioen.

nee joh, dat gebeurt nooit. ook in nederland niet!
Reply
Zo kan ik ook wereldkampioen worden.:p
Reply
waf Wrote:
Amor Fati Wrote:
Quote:Onderzoeksjournalist Declan Hill zegt bewijs te hebben van geslaagde omkooppogingen op het WK 2006 in Duitsland. De Canadees doet in zijn boek The Fix, soccer and organised crime verslag van de manipulaties.

Hill kwam op het spoor van het omkoopschandaal toen hij in 2005 in contact kwam met een belangrijk figuur uit de Aziatische gokmaffia. Deze verklapte hem de uitslagen van een aantal nog te spelen WK-wedstrijden en werd eveneens meegenomen naar een onderhandeling met een official van het Ghanese elftal. Hill maakte op die meeting geluidsopnames en foto's.

Het zou op het WK in Duitsland uiteindelijk om vier besmette duels zijn gegaan. Ghana verloor op bestelling met 2-0 van Italië en met 3-0 van Brazilië. Oekraïne voldeed aan de opdracht door met 3-0 ten onder te gaan tegen Italië en Ecuador hielp Engeland aan een 1-0 overwinning. Italië werd wereldkampioen.

nee joh, dat gebeurt nooit. ook in nederland niet!

Het WK is toch net een iets groter podium dan de eredivisie. Ik vind het dan ook opmerkelijk nieuws, zeker omdat het mede om een achtste en een kwartfinale gaat. Italie, Brazilie, Ghana, Oekraine, Ecuador en Engeland per direct schorsen, Frankrijk nieuwe wereldkampioen en Zidane's kopstoot, nooit plaatsgevonden
Mijn gras is groener
Reply
Italië, Engeland en Brazilië kunnen er toch niks aan doen dat ze tegen een omgekochte tegenstander speelden?
Reply
Undecided

Tiago sluit Juve-preses op in WC maar blijft in Turijn

Ondanks een bizar toilet-incident hebben Juventus en Tiago Mendes besloten met elkaar door te gaan.

Tiago maakte zich al niet geliefd bij de clubleiding met zijn weigering aanbiedingen van andere clubs serieus te bekijken. De Portugees kon het niet verkroppen dat de club hem kwijt wilde. Uit woede sloot hij voorzitter Giovanni Cobolli Gigli op in het toilet.

'Het verhaal klopt', aldus Gigli. 'Het is jammer dat het naar buiten is gekomen. Ik had het in vertrouwen aan een vriend verteld. Maar dat terzijde, Alessandro del Piero kwam op mijn geklop af en bood aan de deur in de trappen.'

Gigli wees de hulp van de Juventus-aanvoerder gedecideerd van de hand. 'Ik vertelde hem dat hij beter iemand anders kon roepen aangezien hij niet geblesseerd moest raken voor de wedstrijd tegen Fiorentina.'
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
Ajax, de landskampioen: zijn we er toch weer ingetuind
door Paul Onkenhout

Ajax stond in Tilburg nog op het veld toen de overbuurjongen, Thijn, de tuin inliep met de seizoengids van Voetbal International in zijn hand. Thijn en zijn zus, Anne, vierden hun verjaardag.

Niet een van de aanwezigen toonde zich geïnteresseerd in het voetbalprogramma van die avond. De komst van een Eredivisiekanaal, de laatste transfers en het overige nieuws liet hier iedereen koud. Op mogelijk de laatste zwoele avond van het jaar was voetbal geen brandende kwestie. Nu even niet.

Ik sta ook in die gids, zei ik tegen Thijn; niet omdat ik daar nou zo trots op ben, maar omdat ik weet dat kinderen dat leuk vinden.

Hij staat er ook in, zei Thijn, iets te hard. De belangstelling van enkele gasten was gewekt. Welke club wordt volgens jou dan kampioen? Eh, Ajax. Ik heb er eigenlijk al spijt van, dat ik dat heb gezegd, voegde ik daar snel aan toe, maar niemand luisterde nog. In plaats daarvan werd mijn lullige fotootje uitgebreid bestudeerd.

Uren later keek Thijn naar Studio Sport. Ajax heeft met 2-1 verloren, riep hij. Ik schoot in de lach. Dat is dus héél erg grappig, dat een club 30 miljoen euro uitgeeft aan nieuwe spelers, een vermeende verlosser binnenhaalt als nieuwe trainer en deze man alle macht geeft, maar vervolgens verliest van Willem II. Ik bedoel, Willem II. In Tilburg had het er alle schijn van dat Ajax niet de toekomst betrad, maar het verleden.

Ik heb die seizoengids er nog eens bij gepakt. Onder het kopje ‘Prominenten' staan de voorspellingen van twaalf ‘topanalytici'. Topanalyticus Onkenhout van de Volkskrant staat tot zijn tevredenheid tussen Kees Jansma en Hugo Borst. Het kon slechter.

Alleen Theo Reitsma en Matty Verkamman hebben PSV op de eerste plaats gezet. De andere tien topanalytici hebben het meeste vertrouwen in Ajax, of hadden dat in elk geval. Hoe dan ook betreft het hier de elite, volgens VI, het neusje van de zalm.

Ik citeer: 'Het zijn stuk voor stuk mannen die van 's morgens vroeg tot 's avonds laat met voetbal bezig zijn, al hebben ze gemeen met mensen als Johan Cruijff, Willem van Hanegem, Louis van Gaal en Ronald Koeman dat ze nog nooit de Toto hebben gewonnen.'

Nu pas zie ik dat ik dit seizoen meestrijd om een prijs, de Toto Cup 2008/09. Die ga ik waarschijnlijk niet winnen, vanwege Ajax.

Ik heb geen onbegrensd vertrouwen in Marco van Basten. Dat heb ik ook niet in Danny Blind, als technisch directeur, en in Uri Coronel als voorzitter. Ik moet het allemaal nog maar zien en laten we vooral niet vergeten dat PSV de afgelopen vier seizoenen kampioen is geworden.

Maar toch. Van Basten zou best eens een hele goede trainer kunnen zijn. Een club die voor 30 miljoen euro aan nieuwe spelers koopt, 30 miljoen, zal bij het uitkiezen toch niet over één nacht ijs zijn gegaan. Ik bedoel, het had toch gekund, Ajax landskampioen.

Willem II - Ajax 2-1. Ben ik er toch weer ingetuind.
Reply
valt me tegen van onkenhout. na 1 wedstrijd dit soort verhaaltjes en grote conclusies. :roll:

psvee krijgt het echt niet makkelijk met die opvliegende marokkanen van ze. ajakkes heeft ook nu nog steeds meer kans op de titel.
Reply
Tsja, anti-Ajax media waf. :p En Suarez is net zo opvliegerig als Amrabat en Afellay samen. :8:
Reply
Peter Wrote:Tsja, anti-Ajax media waf. :p En Suarez is net zo opvliegerig als Amrabat en Afellay samen. :8:

sneuarez valt af en toe, maar heb ik nog nooit een smerige overtreding zien maken of een grote smoel zien hebben. bovendien is het geen marokkaan, dat helpt ook.

het druipt er trouwens van af dat onkenhout een neus is. dit stuk is geschreven vanuit emotie. vanuit de teleurstelling van het verdriet van tilburg. hij is vergeten tot 10 te tellen.
Reply
waf Wrote:
Peter Wrote:Tsja, anti-Ajax media waf. :p En Suarez is net zo opvliegerig als Amrabat en Afellay samen. :8:

sneuarez valt af en toe, maar heb ik nog nooit een smerige overtreding zien maken of een grote smoel zien hebben. bovendien is het geen marokkaan, dat helpt ook.

het druipt er trouwens van af dat onkenhout een neus is. dit stuk is geschreven vanuit emotie. vanuit de teleurstelling van het verdriet van tilburg. hij is vergeten tot 10 te tellen.

Hoe ver ben jij al met tellen op weg naar het miljoen? :wink:
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
Geinig columnpje zowaar van Wilfred Genee.

Van Basten sms'te Perez: veel succes, we zijn een ervaring rijker
Afgelopen vrijdag belde ik even met Kenneth Perez om hem te feliciteren. ,,Goh, wat leuk dat je aan mijn verjaardag hebt gedacht,’’ reageerde hij bijdehand. Op de dag van zijn overgang naar FC Twente vierde de Deen toevalligerwijs ook zijn 34ste verjaardag.

Het was niet de reden van mijn telefoontje. Persoonlijk vond ik dat de wijze waarop Perez uit de A-selectie van Ajax was verwijderd niet de schoonheidsprijs verdiende. Het past vast bij de frisse wind die er in Amsterdam waait, maar een routinier met zijn staat van dienst verdiende een betere behandeling.

Nog altijd klonk er veel onbegrip in zijn stem over de handelwijze van Marco van Basten, maar ook over het feit dat er in de media ondanks vele steunbetuigingen nauwelijks stelling was genomen tegen het gedrag van de coach van Ajax.

De eerlijkheid gebood mij te zeggen dat ik daar zelf ook weinig aandacht aan had besteed. Ik vroeg me af wat daar nou precies de reden van was. Natuurlijk heeft Perez met zijn uitgesproken gedrag niet louter vrienden gemaakt. Daarnaast heeft zijn verbale uitglijder van twee jaar geleden bepaalde journalisten tot een niet te vermurwen standpunt gebracht. Perez verdient in hun ogen nooit meer enige sympathie.

Toch wordt er daarbij wel erg gemakkelijk voorbijgegaan aan het feit dat Perez naast een begenadigd voetballer ook een aansprekende persoonlijkheid is. Mijn eigen conclusie is dat er een vorm van gewenning ontstaat over de vreemde omgangsnormen in de voetballerij. Het opportunisme, gevoed door commerciële en persoonlijke belangen, neemt steeds grotere vormen aan.

Op het gala voor de voetballer van het jaar nam Heurelho Gomes maandag de zilveren schoen in ontvangst. Spreekstalmeester Kees Jansma wees Gomes op het feit dat keepers over het algemeen een beetje gek zijn. Daarop repliceerde de Braziliaan: ,,Beter gek dan homo!’’ Op een enkele besmuikte reactie na overheerste algehele hilariteit. Anno 2008 kun je in de voetbalwereld dus nog altijd beter gek dan homoseksueel zijn. En dat terwijl er volgens een deskundige ook die avond genoeg mannelijke liefhebbers van de herenliefde aanwezig waren.

Natuurlijk valt het al snel onder de noemer ‘voetbalhumor’, maar het is wel het gedachtegoed dat Gomes met zich meedraagt na vier jaar eredivisie. Het maakt de voetballerij een wereld op zich. Een schijnwereld.

De achttien eredivisieclubs verenigen zich in allerlei samenwerkingsverbanden, maar als je afzonderlijk met de verschillende clubbestuurders spreekt, leeft er veel ongenoegen over deze zogenaamde eensgezindheid. De illusie van saamhorigheid valt gemakkelijk door te prikken. Zelfs bij professionals.

Ik zat die avond met mijn neus tegen het podium en zag tot drie keer toe een assistente van Hans Klok door een geheim luikje verdwijnen. Hoe symbolisch. Toch durft er niemand op te staan. Liever slaan we elkaar op de schouders en zingen we mee met René Froger: ,,Als je roem voorbij is, moet je kijken wie je nog kent.’’

Diens aanwezigheid was opmerkelijk, aangezien hij bij mijn weten op dit moment in de bijstand loopt. Dan mag je volgens mij niet zomaar bijklussen. Als gezegd, in de voetbalwereld gelden andere regels. René bezwoer me bovendien later op de avond weer naar zijn bescheiden onderkomen te vertrekken. ,,Maar eerst nog een glaasje champagne.’’

Marco van Basten was toen allang weg. Druk bezig om zijn kroonjuweel Klaas Jan Huntelaar veilig te stellen. Benieuwd hoe gemotiveerd de topscorer van Ajax dit jaar zal zijn. Gelet op de wijze waarop hij zijn prijs in ontvangst nam, is er nog wat werk aan de winkel voor Van Basten. Dat worden veel gesprekken, telefoontjes en sms’jes.

Ook Perez ontving vrijdag nog een sms’je van zijn voormalige coach: ,,Veel succes, we zijn allebei weer een ervaring rijker.’’ Inderdaad. En een illusie armer.
Reply
Wat is hier geinig aan? Normaal zijn ze beter
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
Aardige weergave van de hypocriete voetbalwereld.
Reply
Peter R. de Vries wil algemeen directeur bij AJAX worden
Reply
'Aissati heeft moeite met de weg omhoog'
BRON: Algemeen Dagblad

Foppe de Haan vind het logisch dat hij Ismaïl Aissati wederom buiten de boot heeft laten vallen bij zijn selectiekeuze voor Jong Oranje. "Aissati moet zich eerst bij Ajax maar eens bewijzen. We hebben allemaal de Ismail voor ogen die als zeventienjarige jongen bij PSV een poosje heel goed was. Maar vervolgens gaat het om de weg die je moet gaan. Met die weg omhoog heeft Aissati, en ik weet niet waarom, heel veel moeite. Het is volgens mij geen toeval dat er al tijden geen trainer is die hem opstelt", aldus De Haan in het Algemeen Dagblad.

In De Telegraaf was hij nog scherper. "Ismail speelt nog steeds amper of niet. En van de staf van Ajax heb ik begrepen dat hij matig speelt. Op het jeugd-EK was hij de beste middenvelder van alle landen samen. Daarna is hij nog maar zelden door al zijn trainers opgesteld. Dat is een teken aan de wand."

De Haan laakt Evander Sno
BRON: Algemeen Dagblad

Evander Sno hoeft er niet op te rekenen binnenkort nog te worden gevraagd voor Jong Oranje. Foppe de Haan is ontevreden over de prestaties van de Ajacied in Jong Oranje tijdens de Olympische Spelen. Foppe de Haan heeft aangegeven grote moeite te hebben met het gedrag van Evander Sno tijdens de Olympische Spelen. Het is ook de reden dat hij niet geselecteerd is.

De Ajacied reageerde naar de mening van De Haan verkeerd op iets wat De Haan aan probeerde te geven. De bondscoach van Jong Oranje had analysemateriaal verzameld in de hoop dat Sno er iets van zou opsteken en vervolgens Sno gevraagd waarom hij bepaalde keuzes maakte. Het antwoord was: "Tja trainer, zo voetbal ik nou eenmaal." De Haan daarover: "Dan ben je dus als trainer direct klaar."

---
Foppe blijft maar bezig. :roll:
Reply
Peter Wrote:Foppe blijft maar bezig. :roll:

Tijdens een persconferentie en interview krijgt een bondscoach vragen van de pers. De antwoorden verschijnen de volgende dag in de krant. De antwoorden zijn niet zo verrassend als men vraagt waarom Aisssattti en Sno niet zijn geselecteerd
Mijn gras is groener
Reply
nee, maar hij kon er dus niet mee omgaan als trainer maar hij zit er nog wel en hij zegt dat hij zo teleurgesteld is. snoo heeft het nog nergens gemaakt, maar toch dacht foppe een speler meegenomen te hebben die leergierig, slim en zelfkritisch was? dat is toch een ongelooflijke inschattingsfout? laat hem lekker er de nadruk op leggen dat hij zelf gefaald heeft.
Reply
Amor Fati Wrote:
Peter Wrote:Foppe blijft maar bezig. :roll:

Tijdens een persconferentie en interview krijgt een bondscoach vragen van de pers. De antwoorden verschijnen de volgende dag in de krant. De antwoorden zijn niet zo verrassend als men vraagt waarom Aisssattti en Sno niet zijn geselecteerd

Maar tis niet aan Foppe om in de media te gooien dat ze bij Ajax niet zo tevreden zijn over Aissati enzo.
Reply
Peter Wrote:
Amor Fati Wrote:
Peter Wrote:Foppe blijft maar bezig. :roll:

Tijdens een persconferentie en interview krijgt een bondscoach vragen van de pers. De antwoorden verschijnen de volgende dag in de krant. De antwoorden zijn niet zo verrassend als men vraagt waarom Aisssattti en Sno niet zijn geselecteerd

Maar tis niet aan Foppe om in de media te gooien dat ze bij Ajax niet zo tevreden zijn over Aissati enzo.

dat staat er toch niet? :|
Reply
waf Wrote:
Peter Wrote:
Amor Fati Wrote:
Peter Wrote:Foppe blijft maar bezig. :roll:

Tijdens een persconferentie en interview krijgt een bondscoach vragen van de pers. De antwoorden verschijnen de volgende dag in de krant. De antwoorden zijn niet zo verrassend als men vraagt waarom Aisssattti en Sno niet zijn geselecteerd

Maar tis niet aan Foppe om in de media te gooien dat ze bij Ajax niet zo tevreden zijn over Aissati enzo.

dat staat er toch niet? :|

Quote:En van de staf van Ajax heb ik begrepen dat hij matig speelt.

Daar maak ik uit op dat ze niet tevreden zijn. En tis niet aan Foppe om dat naar buiten te brengen.
Reply
Peter R. de Vries zag zichzelf wel als Ajax-directeur
Uitgegeven: 4 september 2008 11:28
Laatst gewijzigd: 4 september 2008 11:45

AMSTERDAM - Misdaadverslaggever Peter R. De Vries heeft zich enkele maanden geleden bij Ajax-voorzitter Uri Coronel aangeboden voor de functie van directeur.

Dat gebeurde op informele wijze, benadrukte De Vries donderdag in reactie op een bericht in de De Telegraaf waarin wordt gemeld dat hij een sollicitant is.

"Ik behoor niet tot de sollicitanten", schrijft De Vries op zijn website. "Wat wel waar is dat ik in een informeel contact met Coronel hierover een balletje heb opgegooid.

Ajax gaat mij aan het hart en in alle onbescheidenheid meen ik dat ik - met mijn achtergronden en ervaring - kan bijdragen als daar behoefte aan was geweest."

Ervaring

Omdat ervaring in het profvoetbal een absoluut vereiste is voor de functie, zag De Vries vervolgens af van een officiële sollicitatie. Ajax is op zoek naar een permanente opvolger van de in het voorjaar vertrokken Maarten Fontein.

Henri van der Aat is op dit moment de interim-directeur van de Amsterdamse club. De voormalig interim-manager van de Rabo-wielerploeg gaat bij Ajax als zakelijk directeur aan de slag zodra de club een nieuwe algemeen directeur heeft gevonden.

Ingeschakeld

Ajax is niet alleen een sollicitatieprocedure voor de directiefunctie gestart. De vereniging heeft ook headhuntersbureau De Vroedt & Thierry ingeschakeld. Eerder deze week werd bekend dat dit bureau tevergeefs aanklopte bij Ronald Goes.

Deze voormalig Talpa-topman werkte nauw samen met John de Mol, die tot eind 2003 deel uitmaakte van de raad van commisarissen van Ajax. Goes bekleedde leidinggevende functies bij Holland Media Group, SBS Broadcasting, Endemol en Talpa. Hij ambieert voorlopig echter geen directiefunctie bij Ajax.

Molenaar

Voordat Ajax een headhuntersbureau inschakelde, zocht voorzitter Uri Coronel contact met oud-speler Keje Molenaar. De advocaat wilde echter niet meelopen in de sollicitatieprocedure. Hoofdtrainer Marco van Basten sprak bij de clubleiding zijn voorkeur voor Kees Jansma uit.

Ook de perschef van het Nederlands elftal wil niet solliciteren bij Ajax. "Ik heb het ook prima naar mijn zin bij de KNVB en Sport 1", zei Jansma, die naar eigen zeggen nog door geen headhuntersbureau of iemand van Ajax benaderd i
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply


Forum Jump: