10-02-2006, 03:46 PM
Treesong Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Treesong Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Ja, crea-Bea, maak er maar weer een kwinkslag van. In beginsel schiep God de hemel en de aarde. En misschien zou jij es wat meer kunnen goegelen in plaats van, als een kat in het nauw, net zulke rare sprongen te maken als waar je mij altijd van beschuldigt. Worden er op vrijdagmiddag geen kinderboekenillustraties getekend?
Over rare sprongen gesproken... :roll: Je zit er gewoon (weer eens) naast, sloeberige sjembek... is het nou zo moeilijk om dat even te slikken
Eh, nee. Jij zit er gloeiend naast met je overgankelijke werkwoord, kletsmajoor.
http://www.onzetaal.nl/advies/aanvangen.html
Als je hier nou even kijkt naar wat een overgankelijk werkwoord is, dan hoef je ook niet te goegelen. Aanvangen is, gewoon, een bestaand werkwoord i.t.t. afstelen. Dat jij een contaminatie als overgankelijk werkwoord wilt gebruiken moet jij weten, maar daar wordt het niet minder fout van. En dat schelden is wel weer heel sneu.
In mijn voorbeeld is 10 euro het lijdend voorwerp.
Afstelen is een bestaand werkwoord.
Ik scheld niet, want je BENT een sloeberige sjembek.
Sjembek! :lol:
:lol:
Quote: Bedoelde u: afstellen
Misschien in het Treesongiaanse Woordenboek van zelfingenomen praatjesmakers (uitsluitend bestemd voor persoonlijk gebruik), maar in de grote boze buitenwereld is en blijft dit een contaminatie. Maar steel jij maar even vrolijk verder af. Draag jij naast de illustraties ook tekstueel bij aan kinderboeken? Want in dat geval snap ik precies waarom kinderen tegenwoordig geen normaal Nederlands meer spreken/schrijven.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!