10-02-2006, 04:23 PM
Treesong Wrote:Gerrit Zonderechtwoordenboek Wrote:Quote:U hebt gezocht op afstelen:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
Zelfs niet eens als spreektaal, inf., vulg. of wat dan ook opgenomen.
afstelen: stal af, h. afgestolen, 1 (m.betr. t een deel van iets) wegstelen 2 ontstelen: iem. iets afstelen, het hem door diefstal ontnemen, ontvreemden (zegsw) Hij mag mij afgestolen worden Hij kan me gestolen worden, ik kan hem missen als kiespijn.
Hautaine hondedrol Wrote:Google vraagt expliciet of je misschien afstellen bedoelt en de hits die hij vindt zijn OF tikfouten van mensen die wel afstellen bedoelen OF die net als jij in je voorbeeldzin de spatie tussen af en stelen zijn 'vergeten' OF van buitenlandse sites die een gekunsteld Nederlands werkwoord proberen te vervoegen. Maar dat had je natuurlijk zelf allemaal ook wel gezien.
Je kunt dus niets vinden. Helaas.
En in welke woordenboek staat dat dan wel, navelstarende zwamneus? Je vraagt mij om links, maar kwakt er zelf een hoop stront neer zonder mogelijkheid op nachecken. Ik krijg een donkerbruin vermoeden (past mooi bij je post) dat je een Vlaams linkje hebt gevonden en dat is natuurlijk net zo fout.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!