Threads: 137
gittermaster Wrote:Begin februari.... 
......neem jij het over?
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Threads: 5
Threads: 312
Ik vroeg mij meer af of jullie het nog op gingen pakken 
Maar volgens mij heeft Vret wel tijd.
The great old Ludwig von...
Threads: 137
gittermaster Wrote:Maar volgens mij heeft Vret wel tijd.
En die tijd die ik over heb word van me afgestolen door mijn vriendin.
Nee sorry, had het wel willen doen maar gaat me niet lukken denk ik.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Threads: 131
Vret Mien Gras Wrote:gittermaster Wrote:Maar volgens mij heeft Vret wel tijd.
En die tijd die ik over heb word van me afgestolen door mijn vriendin. Nee sorry, had het wel willen doen maar gaat me niet lukken denk ik.
Jij zegt zeker ook: overkopiëren en optelefoneren?
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Gerben Zonderland Wrote:Vret Mien Gras Wrote:gittermaster Wrote:Maar volgens mij heeft Vret wel tijd.
En die tijd die ik over heb word van me afgestolen door mijn vriendin. Nee sorry, had het wel willen doen maar gaat me niet lukken denk ik.
Nachecken vind ik nog het mooiste voorbeeld!
BIERTEAM.NET Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Vret Mien Gras Wrote:gittermaster Wrote:Maar volgens mij heeft Vret wel tijd.
Nachecken vind ik nog het mooiste voorbeeld!
Check! Double-check! :8:
gittermaster Wrote:Ik vroeg mij meer af of jullie het nog op gingen pakken 
Maar volgens mij heeft Vret wel tijd.
Het is zeer onwaarschijnlijk dat wij dit nog op gaan pakken, ik ben begonnen met afstuderen dus ik heb er het komende half jaar sowieso geen tijd voor....
Threads: 18
Schade...spiel ende.
Bangkok resident.
Threads: 84
Gerben Zonderland Wrote:Vret Mien Gras Wrote:gittermaster Wrote:Maar volgens mij heeft Vret wel tijd.
Afstelen is gewoon een overgankelijk werkwoord, Gerrit... niks mis mee :roll:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!
Song of the decade:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Threads: 208
Andere vrijwilligers???? Altijd een leuk spel geweest, een extra dimensie aan het spel!
We can't, can not get, we can not get enough!!
Treesong Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Vret Mien Gras Wrote:gittermaster Wrote:Maar volgens mij heeft Vret wel tijd.
Afstelen is gewoon een overgankelijk werkwoord, Gerrit... niks mis mee :roll:
Ja, je schoonvader. Tis wel vrijdagmiddag, maar om 1 uur al beneveld zijn is wel heel erg ambtenaristisch. Dit is een combinatie van afnemen en stelen en dat noemen de taalgeleerden, net als de combi opbellen+telefoneren, een contaminatie. :roll:
Gerben Zonderland Wrote:Ja, je schoonvader. Tis wel vrijdagmiddag, maar om 1 uur al beneveld zijn is wel heel erg ambtenaristisch. Dit is een combinatie van afnemen en stelen en dat noemen de taalgeleerden, net als de combi opbellen+telefoneren, een contaminatie. :roll:
Ik ben helaas geen taalgeleerde, maar wat ik wel weet is dat afnemen en stelen niet verwant genoeg zijn om een contaminatie te kunnen rechtvaardigen.
Oh ja... en afstelen is gewoon een overgankelijk werkwoord...
Song of the decade:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Threads: 18
Treesong Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Ja, je schoonvader. Tis wel vrijdagmiddag, maar om 1 uur al beneveld zijn is wel heel erg ambtenaristisch. Dit is een combinatie van afnemen en stelen en dat noemen de taalgeleerden, net als de combi opbellen+telefoneren, een contaminatie. :roll:
Ik ben helaas geen taalgeleerde, maar wat ik wel weet is dat afnemen en stelen niet verwant genoeg zijn om een contaminatie te kunnen rechtvaardigen.
af÷stel÷len
overgankelijk werkwoord; stelde af, heeft afgesteld
goed instellen
betekenisverwante termen
Bangkok resident.
Threads: 32
Treesong Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Ja, je schoonvader. Tis wel vrijdagmiddag, maar om 1 uur al beneveld zijn is wel heel erg ambtenaristisch. Dit is een combinatie van afnemen en stelen en dat noemen de taalgeleerden, net als de combi opbellen+telefoneren, een contaminatie. :roll:
af÷ne÷men2 (ov.ww.)
4 afhandig maken => afpakken, afpikken, benemen, ontnemen, ontstelen
Niet verwant genoeg? Het betekent hetzelfde. Hoe verwant wil je het hebben?
Hoe wil je afstelen precies als overgankelijk werkwoord gebruiken dan?
Wij hebben hem iets afgestolen is de onovergankelijke vorm, maar ik ben erg benieuwd naar de overgankelijke versie. Wij zijn afgestolen?
Threads: 35
Afstelen mag niet maar ontstelen is wel weer een woord
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Gerben Zonderland Wrote:af÷ne÷men2 (ov.ww.)
Afnemen en stelen betekenen in beginsel niet hetzelfde... Afjatten en stelen weer wel.
Gerben Zonderland Wrote:Hoe wil je afstelen precies als overgankelijk werkwoord gebruiken dan?
Wij hebben hem iets afgestolen is de onovergankelijke vorm, maar ik ben erg benieuwd naar de overgankelijke versie. Wij zijn afgestolen?
Van het geld dat op tafel lag, zijn 10 euro afgestolen.
Verder is er nog de uitdrukking: Hij mag mij afgestolen worden.
Maar ik stel voor dat je zoet een uurtje gaat goegelen om mijn ongelijk met een bron te bewijzen, Gerrit. Als je het tenminste niet te druk heb met je geweldige real estate carrière
Song of the decade:
Treesong Wrote:Gerben Zonderland Wrote:af÷ne÷men2 (ov.ww.)
Afnemen en stelen betekenen in beginsel niet hetzelfde... Afjatten en stelen weer wel.
Gerben Zonderland Wrote:Hoe wil je afstelen precies als overgankelijk werkwoord gebruiken dan?
Van het geld dat op tafel lag, zijn 10 euro afgestolen.
Verder is er nog de uitdrukking: Hij mag mij afgestolen worden.
Maar ik stel voor dat je zoet een uurtje gaat goegelen om mijn ongelijk met een bron te bewijzen, Gerrit. Als je het tenminste niet te druk heb met je geweldige real estate carrière 
Ja, crea-Bea, maak er maar weer een kwinkslag van. In beginsel schiep God de hemel en de aarde. En misschien zou jij es wat meer kunnen goegelen in plaats van, als een kat in het nauw, net zulke rare sprongen te maken als waar je mij altijd van beschuldigt. Worden er op vrijdagmiddag geen kinderboekenillustraties getekend?
Gerben Zonderland Wrote:Ja, crea-Bea, maak er maar weer een kwinkslag van. In beginsel schiep God de hemel en de aarde. En misschien zou jij es wat meer kunnen goegelen in plaats van, als een kat in het nauw, net zulke rare sprongen te maken als waar je mij altijd van beschuldigt. Worden er op vrijdagmiddag geen kinderboekenillustraties getekend? 
Over rare sprongen gesproken... :roll: Je zit er gewoon (weer eens) naast, sloeberige sjembek... is het nou zo moeilijk om dat even te slikken
Song of the decade:
Treesong Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Ja, crea-Bea, maak er maar weer een kwinkslag van. In beginsel schiep God de hemel en de aarde. En misschien zou jij es wat meer kunnen goegelen in plaats van, als een kat in het nauw, net zulke rare sprongen te maken als waar je mij altijd van beschuldigt. Worden er op vrijdagmiddag geen kinderboekenillustraties getekend? 
Over rare sprongen gesproken... :roll: Je zit er gewoon (weer eens) naast, sloeberige sjembek... is het nou zo moeilijk om dat even te slikken 
Eh, nee. Jij zit er gloeiend naast met je overgankelijke werkwoord, kletsmajoor.
http://www.onzetaal.nl/advies/aanvangen.html
Als je hier nou even kijkt naar wat een overgankelijk werkwoord is, dan hoef je ook niet te goegelen. Aanvangen is, gewoon, een bestaand werkwoord i.t.t. afstelen. Dat jij een contaminatie als overgankelijk werkwoord wilt gebruiken moet jij weten, maar daar wordt het niet minder fout van. En dat schelden is wel weer heel sneu.
Gerben Zonderland Wrote:Treesong Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Ja, crea-Bea, maak er maar weer een kwinkslag van. In beginsel schiep God de hemel en de aarde. En misschien zou jij es wat meer kunnen goegelen in plaats van, als een kat in het nauw, net zulke rare sprongen te maken als waar je mij altijd van beschuldigt. Worden er op vrijdagmiddag geen kinderboekenillustraties getekend? 
Eh, nee. Jij zit er gloeiend naast met je overgankelijke werkwoord, kletsmajoor.
Als je hier nou even kijkt naar wat een overgankelijk werkwoord is, dan hoef je ook niet te goegelen. Aanvangen is, gewoon, een bestaand werkwoord i.t.t. afstelen. Dat jij een contaminatie als overgankelijk werkwoord wilt gebruiken moet jij weten, maar daar wordt het niet minder fout van. En dat schelden is wel weer heel sneu.
In mijn voorbeeld is 10 euro het lijdend voorwerp.
Afstelen is een bestaand werkwoord.
Ik scheld niet, want je BENT een sloeberige sjembek.
Sjembek! :lol:
Song of the decade:
Eeej rukkers, jullie hadden ipv dit gezever al drie keer deze league kunnen organiseren! :razz:
Treesong: Ik neem elke week 2 kratjes Heineken af bij de grootgrutter.
Gerrit: Ik neem elke week 2 kratjes bier af bij de grootgrutter.
In deze context heeft treesong gelijk.
Treesong: Hoe kun je nou iemands fiets afnemen?
Gerrit: Hoe kun je nou iemands fiets afnemen?
In deze context heeft GZ gelijk.
Dugarry, ben jij nou echt zo dom of lijkt dat alleen maar?
Treesong Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Treesong Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Ja, crea-Bea, maak er maar weer een kwinkslag van. In beginsel schiep God de hemel en de aarde. En misschien zou jij es wat meer kunnen goegelen in plaats van, als een kat in het nauw, net zulke rare sprongen te maken als waar je mij altijd van beschuldigt. Worden er op vrijdagmiddag geen kinderboekenillustraties getekend? 
In mijn voorbeeld is 10 euro het lijdend voorwerp.
Afstelen is een bestaand werkwoord.
Ik scheld niet, want je BENT een sloeberige sjembek.
Sjembek! :lol:
:lol:
Quote: Bedoelde u: afstellen
Misschien in het Treesongiaanse Woordenboek van zelfingenomen praatjesmakers (uitsluitend bestemd voor persoonlijk gebruik), maar in de grote boze buitenwereld is en blijft dit een contaminatie. Maar steel jij maar even vrolijk verder af. Draag jij naast de illustraties ook tekstueel bij aan kinderboeken? Want in dat geval snap ik precies waarom kinderen tegenwoordig geen normaal Nederlands meer spreken/schrijven.
Gerben Zonderland Wrote:Misschien in het Treesongiaanse Woordenboek van zelfingenomen praatjesmakers (uitsluitend bestemd voor persoonlijk gebruik), maar in de grote boze buitenwereld is en blijft dit een contaminatie. Maar steel jij maar even vrolijk verder af. Draag jij naast de illustraties ook tekstueel bij aan kinderboeken? Want in dat geval snap ik precies waarom kinderen tegenwoordig geen normaal Nederlands meer spreken/schrijven.
Wie is er nu een zelfingenomen praatjesmaker? Omdat jij iets niet vindt klinken, is het meteen een contaminatie? Geef me één behoorlijke link die mij zegt dat 'afstelen' incorrect Nederlands is... ééntje maar.
Song of the decade:
Threads: 89
Ik doe ook mee :8:
Wie dit leest is gek
En dan niet aan komen kakken met een weblog waarin snel even 'afstelen is incorrect Nederlands' staat geschreven :wink:
Song of the decade:
Ekslem Wrote:Dugarry, ben jij nou echt zo dom of lijkt dat alleen maar?
Pfff, spuit 11. Wou je wijffie weer niet neuken gister, gefrustreerde kruikenzeiker.
|