Threads: 76
Peter Wrote:Bedankt voor de felicitatie waf. Na de grote kans voor PSV in de 1e minuut hadden 'we' 25 minuten lang niks in te brengen, veel te afwachtend, bang en net als in Groningen continu afgetroefd in de duels, gewoon niet fel genoeg. Daarna opeens veel beter, een PSV dat ik dit seizoen nog zelden gezien heb. Eindelijk de rust in de ploeg om gewoon rond te tikken. Positieve uitschieters vond ik Dzudszak (komt over als een schuchter mannetje maar durft meteen vrije trappen en corners te nemen en lijkt over een heel behoorlijk afstandsschot te beschikken, gaf bovendien zo ongeveer de 1e voorzet van links op maat van dit seizoen), Lazovic (die maar weer eens heeft bewezen voetballend veel meer toe te voegen aan PSV dan Koevermans en van mij dan ook om die reden nog steeds mag blijven staan, ook al miste hij weer 2 grote kansen) en de backs Alcides en Kromkamp (er was weer rust achterin en opbouwend deden ze het alleraardigst). Verder was Afellay natuurlijk man of the match.
alcides was idd goed, vooral van zijn fysiek had hij voordeel, maar hij kon met name druk naar voren zetten omdat feyenoord het daar slecht invulde. hofs snapt er echt weinig van. die stond telkens op 1 meter van makaay terwijl er op het middenvled geen afspeelmogelijkheden waren. hij speculeerde op een lange bal, doorgekopt door makaay en dat hij dan net goed stond. dat is geen voetbal uiteraard. de guzman had een complete off day (alle ballen van de voet, maar volgens mij vnl omdat hij geen krachtvoetbal kan spelen, hij had uiteraard moeten laten zien wat affellay liet zien en dat kan hij ook). kromkamp had als voordeel dat bruins nog duidelijk last eheft van zijn hamstring. toch kwam van bruins het meeste gevaar. blijft een prachtige speler.
psvee stond goed, met 5 verdedigers, was geen doorkomen aan. lazovic en affelay kregen itt tot de feyenoord spitsen wel ruimte om te voetballen. goed gedaan dus.
Quote:Dingen die ik niet zo goed kon begrijpen zijn de strijkers tijdens de minuut stilte, de niet gegeven penalty voor Lazovic, de 2e gele kaart voor Hofs, het 2x zomaar zonder contact vallen van Bruins (in de hoop iemand rood aan te smeren ofzo?) en het feit dat Hofland ondanks 5 felle overtredingen geen geel heeft gezien.
ik begrijp het niet om een minuut stilte te houden voor die vvcs gast, maar ik houd uiteraard mijn snavel en denk dan gewoon aan mijn overleden opa die mij feyenoorder heeft gemaakt. valt niet goed te praten dat er onverlaten zijn die hun smoel opentrekken, maar ik had het wel verwacht.
bruins had 2x last van zijn hoofd, ik dacht dat kromkamp iets gedaan had, maar kon de herhaling vanuit mijn vak niet goed zien. bij de samenvatting was het niet. bruins is geen type om toneel te spelen, en van kromkamp weten we dat hij gemakkelijk slaat (en geslagen wordt). dus kromkamp heeft het nadeel van de twijfel. :razz:
die overtredingen van hofland vielen reuze mee. het leek erg omdat lazovic telkens deed alsof hij doodging. en vink bleef maar fluiten voor die 'overtredingen'.. :| de enige keer dat hofland wel in moest grijpen was bij bakkal. ik vind hofland erg tegenvallen dit seizoen, hij maakt wel erg veel fouten.
Threads: 208
Waf welk vak zit je gezien vanuit het uitvak?
We can't, can not get, we can not get enough!!
Threads: 114
Ekslem Wrote:Waf welk vak zit je gezien vanuit het uitvak?
schuin aan de overkant.
Oh, my god, we bought Kenny!
Threads: 312
waf Wrote:psvee stond goed, met 5 verdedigers, was geen doorkomen aan.
PSV heeft inderdaad mega-verdedigend gespeeld jah. :|
Threads: 105
Ekslem Wrote:Trouwens het niet geven van die pingel was echt een lachertje. Vink stond er boven op.
Vink is er in de eerste competitieronde toen hij De Graafschap - Ajax floot goed ingetuind bij Suarez. Sindsdien is hij 'extra alert' en als je zogenaamd een reputatie hebt makkelijk te vallen (wat Lazovic soms wel eens doet), dan krijg je geen strafschop van Vink. Met dit belachelijke resultaat tot gevolg, want hij werd gewoon afgezaagd door sprintwonder Hofland.
Peter Wrote:waf Wrote:psvee stond goed, met 5 verdedigers, was geen doorkomen aan.
ja, wel degelijk, de eerste helft zakten ze in tot halverwerge hun eigen helft om daar tde bal te veroveren en mn via appelvlaai snel uit te breken. leverde 3 kansen op. tweede helft begon feyenoord weer vrij aardig, maar na die rode kaart van hofs werd het geitenkaas.
niet dat ik het veroordeel, slim gespeeld, maar het was imo wel zo.
Ekslem Wrote:Waf welk vak zit je gezien vanuit het uitvak?
schuin rechts aan de overkant.
Threads: 137
waf Wrote:Ekslem Wrote:Waf welk vak zit je gezien vanuit het uitvak?
schuin rechts aan de overkant.
Naast de man met de trommel!
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
waf Wrote:Peter Wrote:waf Wrote:psvee stond goed, met 5 verdedigers, was geen doorkomen aan.
ja, wel degelijk, de eerste helft zakten ze in tot halverwerge hun eigen helft om daar tde bal te veroveren en mn via appelvlaai snel uit te breken. leverde 3 kansen op. tweede helft begon feyenoord weer vrij aardig, maar na die rode kaart van hofs werd het geitenkaas.
Mjah dat kan, maar als je Simons echt als verdediger meetelt denk ik niet dat je zijn rol in het elftal helemaal doorziet. Ik zag het overigens ook helemaal niet als een aanval naar PSV hoor, vind het wel een mooi compliment dat 5 verdedigers genoeg is om Feyenoord af te stoppen. In Eindhoven (en in Rotterdam vast ook) hangen de meeste ploegen met 10 man voor de goal en krijgen ze ondanks dat nog meerdere goals tegen. Maar misschien moet Feyenoord de volgende keer gewoon meer dan 1 spits opstellen om door die 5-mans muur te kunnen komen.  :razz:
Vink schrijft op wedstrijdformulier gele kaart Hofs niet toe aan schelden
BRON: Feyenoord.nl
Op Feyenoord.nl wordt gemeld dat scheidsrechter Pieter Vink op het wedstrijdformulier de tweede gele kaart voor Nicky Hofs heeft toegewezen aan code 08 dat staat voor ââ¬Åhet te kennen geven het niet eens te zijn met een beslissing van de Scheidsrechterââ¬Â. Als de kaart zou zijn gegeven voor het uitschelden van de scheidsrechter dan had Vink direct rood moeten geven en code 22 moeten noteren: ââ¬Åhet gebruiken van grove, beledigende taal of een scheldwoord tegenoverââ¬Â. Hofs bestrijdt dat hij iets geroepen heeft tegen Vink, zoals Vink direct na de wedstrijd meldde.
Tegenover gele kaarten, ook twee gele kaarten, kan niet in beroep gegaan worden. Hofs wil echter wel zijn naam zuiveren.
-
Hofs wil zijn naam zuiveren.
Peter Wrote:waf Wrote:Peter Wrote:waf Wrote:psvee stond goed, met 5 verdedigers, was geen doorkomen aan.
Mjah dat kan, maar als je Simons echt als verdediger meetelt denk ik niet dat je zijn rol in het elftal helemaal doorziet. Ik zag het overigens ook helemaal niet als een aanval naar PSV hoor, vind het wel een mooi compliment dat 5 verdedigers genoeg is om Feyenoord af te stoppen. In Eindhoven (en in Rotterdam vast ook) hangen de meeste ploegen met 10 man voor de goal en krijgen ze ondanks dat nog meerdere goals tegen. Maar misschien moet Feyenoord de volgende keer gewoon meer dan 1 spits opstellen om door die 5-mans muur te kunnen komen. :razz:
die domme hofs stond echt naast makaay. ook bruins staat diep. guzman doorgaans ook. er zijn al genoeg ploegen geweest waar de muur wel geslecht werd, psvee stond erg goed opgesteld EN feyenoord was onzeker (misschien wel door het spel van psvee?). een type simons en davids is net de speler die we missen, dus ik weet heus wel wat voor type het is, maar eigenlijk is hij de middenlijn niet over geweest. dat hoefde ook niet, hij kon vrij eenvoudig alles wegpoetsen, op een paar aanvallen na.
en trouwens, we missen niet alleen iemand voor de punt naar achteren, we missen idd ook een extra spits. ik zei in de rust al dat hij lee moest brengen voor hofs. omdat hofs tactisch niet slim speelde en hij al geel had. we hadden iemand nodig met een actie en iemand die het breed/diep hield. guzman is immers gewoon geen rechtsbuiten/half. ook greene deed te weinig.
lee werd, vond ik, te laat gebracht, maar toen was het kwaad al geschied. hoewel hij nog een paar leuke dingen deed tegen die beer van een rajkovic.
Een verdedigende middenvelder of een spits? Ik denk dat Feyenoord eerst gewoon eerlijk moet gaan inzien dat Hofland een miskoop is en heel snel een type-Ooijer (maar waar vind je die?) moet aantrekken. Zaterdag dramatisch, tegen Groningen kan ik me domme fouten van hem herinneren en eigenlijk zou ik zo geen echt goede wedstrijd van hem weten. Leuke verdediger, maar als dat je steunpilaar achterin is is er toch echt iets mis. De Cler is duidelijk veruit de beste Feyenoord-verdediger. Wanneer keert Vlaar eigenlijk terug? In maart ofzo toch pas?
Peter Wrote:Een verdedigende middenvelder of een spits? Ik denk dat Feyenoord eerst gewoon eerlijk moet gaan inzien dat Hofland een miskoop is en heel snel een type-Ooijer (maar waar vind je die?) moet aantrekken. Zaterdag dramatisch, tegen Groningen kan ik me domme fouten van hem herinneren en eigenlijk zou ik zo geen echt goede wedstrijd van hem weten. Leuke verdediger, maar als dat je steunpilaar achterin is is er toch echt iets mis. De Cler is duidelijk veruit de beste Feyenoord-verdediger. Wanneer keert Vlaar eigenlijk terug? In maart ofzo toch pas?
dat duurt helaas nog even idd. vlaar begon er goed in te komen en is denk ik de beste opbouwer.
van marwijk zal trouwens niet gauw zijn vertrouwen in hofland opzeggen. op de feyenoord sites was ik een van de eersten die riep dat hij me nogal tegenviel.
als je een verdedigende middenvelder hebt die iets kan wegpoetsen, gaat het als verdediger ook gemakkelijker. zonder simons zijn die salcido en marcelis echt niet veel beter dan hofland hoor. je moet nou niet net doen alsof zij zo goed gepresteerd hebben afgelopen halve seizoen.
waf Wrote:Peter Wrote:Een verdedigende middenvelder of een spits? Ik denk dat Feyenoord eerst gewoon eerlijk moet gaan inzien dat Hofland een miskoop is en heel snel een type-Ooijer (maar waar vind je die?) moet aantrekken. Zaterdag dramatisch, tegen Groningen kan ik me domme fouten van hem herinneren en eigenlijk zou ik zo geen echt goede wedstrijd van hem weten. Leuke verdediger, maar als dat je steunpilaar achterin is is er toch echt iets mis. De Cler is duidelijk veruit de beste Feyenoord-verdediger. Wanneer keert Vlaar eigenlijk terug? In maart ofzo toch pas?
dat duurt helaas nog even idd. vlaar begon er goed in te komen en is denk ik de beste opbouwer.
van marwijk zal trouwens niet gauw zijn vertrouwen in hofland opzeggen. op de feyenoord sites was ik een van de eersten die riep dat hij me nogal tegenviel.
als je een verdedigende middenvelder hebt die iets kan wegpoetsen, gaat het als verdediger ook gemakkelijker. zonder simons zijn die salcido en marcelis echt niet veel beter dan hofland hoor. je moet nou niet net doen alsof zij zo goed gepresteerd hebben afgelopen halve seizoen.
Heu niet jij-bakken richting PSV! Afgelopen halfjaar had Salcido idd wat meer moeite zo zonder Alex, maar hij wordt weer met de week beter gelukkig. Marcellis is een talent dat je gewoon een tijd moet laten staan zodat hij vertrouwen krijgt (en dus niet zoals Wouters hem meteen uit de ploeg halen bij 1 of 2 mindere potjes), net als v/d Wiel, Vlaar en Donk dat bij de concurrenten zijn.. zulke spelers mogen best een keer minder spelen.
Maar Feyenoord heeft dus een spits, een controleur en een verdediger nodig. Behoorlijk veel voor een club met weinig geld. Ben benieuwd of er nog wat komt, het zal nodig zijn want de huidige selectie kwam in vrijwel alle lastige duels nog tekort. Voor volgend seizoen zijn mannen als Slory, Bruins, Hofs en Sahin (als ie nog blijft?) weer een jaartje verder in hun ontwikkeling dus wat dat betreft ziet het er dan weer niet zo slecht uit voor Feyenoord.
Peter Wrote:Heu niet jij-bakken richting PSV!
nee, ik probeer de casus uit te leggen aan de hand van psvee, omdat je daar toevallig fan van bent. ik wil daarmee alleen maar aangeven waarom een verdedigende middenvelder in mijn ogen belangrijker is dan een verdediger. je trekt dus een verkeerde conclusie als je stelt dat ik heb gezegd dat we een centrale verdediger nodig hebben.
een verdedigende middenvelder ontlast de verdediging zodat zelfs salcido en marcelis beter lijken.
Wat Reker heeft gedaan mbt Perez is gewoon niet professioneel. Ik vind het wel degelijk dom. Dat ze hem laten gaan idd prima, maar toch niet naar een directe concurrent. En Perez niet beter dan Luque of die Zweed???????? Hoe veel maal beter en beslissender wil je horen!
Luque en Perez zijn sowieso slecht vergelijkbaar, daar Luque eigenlijk gewoon een spits is, of anders een buitenspeler.
Als je t hebt over d epositie van achter de spitsen is Perez by far de beste van de 3.
Op andere plekken overigens niet per definitie, maar goed dit is niet het grote Ajax-topic, dus zal mijn post nu afsluiten.
The great old Ludwig von...
Threads: 97
EVen iets anders, een vraagje aan de PSVers. Zonneveld speelt niet meer, dus die moet eruit bij DreamTeam. Maar nu zit ik te twijfelen tussen Marcellis en Addo, wie is nou eigenlijk eerste keus?
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Threads: 84
Ad Wim Wrote:een vraagje
:-&
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!
Song of the decade:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Threads: 0
Ad Wim Wrote:EVen iets anders, een vraagje aan de PSVers. Zonneveld speelt niet meer, dus die moet eruit bij DreamTeam. Maar nu zit ik te twijfelen tussen Marcellis en Addo, wie is nou eigenlijk eerste keus?
Alcides. Addo --> Afrika Cup.
Marcellis en Salcido zijn niet sterk genoeg in de lucht; tegen ploegen met kopsterke spits kan PSV te makkelijk onder druk komen te staan.
Hofland heeft zijn hele carriere af en toe fouten gemaakt. Niets nieuws i.m.o. Hofland heeft het lastig als hij met veel ruimte achter zich moet spelen. Kan Gio niet als verdedigende middenvelder spelen?
Maar Marcellis speelt dus sowieso zolang Addo bij die Afrika Cup is?
Alcides is helaas net iets te duur...
En hoe zit het met die Rajkovic, heeft die gewoon Zonneveld uit de basis gespeeld?
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Alcides lijkt linksback te spelen ipv Zonneveld. Marcellis is een eigen jongen en zou de voorkeur moeten krijgen boven Rajkovic imo. Tegen Fey kreeg hij dat iig.
Djabs Wrote:Hofland heeft zijn hele carriere af en toe fouten gemaakt. Niets nieuws i.m.o. Hofland heeft het lastig als hij met veel ruimte achter zich moet spelen. Kan Gio niet als verdedigende middenvelder spelen?
ik dacht dat hofland wel vooruitgang had geboekt in duitsland. valt met tegen.
gio speelde tegen ajakkes heel goed als stofzuiger. maar het zit niet in zijn genen en hij kan dat volgens mij niet iedere wedstrijd brengen. ook hoorde ik laatst dat hij toch al wat vermoeid is van de eerste seizoenshelft. dat kan ermee te maken hebben. maar dan nog heeft het mijn voorkeur met 2 verdedigende middenvelders te spelen. die elkaar ontlasten. dat ging in het begin goed met sahin, maar die heeft duidelijk zijn jeugddip. maar in het begin van het seizoen veroverde hij echt veel ballen...
Ekslem Wrote:Alcides lijkt linksback te spelen ipv Zonneveld. Marcellis is een eigen jongen en zou de voorkeur moeten krijgen boven Rajkovic imo. Tegen Fey kreeg hij dat iig. Marcellis speelde toen toch gewoon centraal bij afwezigheid van Addo?
Ad Wim Wrote:Ekslem Wrote:Alcides lijkt linksback te spelen ipv Zonneveld. Marcellis is een eigen jongen en zou de voorkeur moeten krijgen boven Rajkovic imo. Tegen Fey kreeg hij dat iig. Marcellis speelde toen toch gewoon centraal bij afwezigheid van Addo?
Addo is nu sowieso een paar weken pleite en die speelde op het laatst odat Marcellis in een dipje zat/zit. Ik hoop iig dat Vergoosen Marcellis gewoon laat staan.
Threads: 114
Treesong Wrote:Ad Wim Wrote:een vraagje
:-&
Zel je eens voor dat ie een vraagje had over Robert Jensen..... :8:
Oh, my god, we bought Kenny!
Vergoossen is een trainer die rust en duidelijkheid wil brengen en Kromkamp-Marcellis-Salcido-Alcides stond prima in de Kuip, dus lijkt me erg onwaarschijnlijk dat ie daaraan gaat tornen Ad. Gewoon dezelfde elf de wei in zondag!
Ja, dat lijkt me logisch aangezien Addo nog afwezig is. Maar het ging mij meer om de lange termijn, maar ik gok het er maar op met Dikke Dirk.
Ad Wim Wrote:Ja, dat lijkt me logisch aangezien Addo nog afwezig is. Maar het ging mij meer om de lange termijn, maar ik gok het er maar op met Dikke Dirk.
Van de lange termijn kun je uiteraard nooit iets zeggen. Er raakt vanzelf 1 van de 4 geblesseerd (Alcides werd tegen Feyenoord bv. gewisseld wegens liesklachten en Kromkamp is de laatste tijd ook geregeld blessé) of dramatisch uit vorm ofzo. Ben bv. benieuwd hoe lang Alcides zijn huidige vorm vast kan houden (speelt al 3 of 4 duels uitstekend). En mss wordt er alsnog wel een ervaren verdediger aangetrokken die er meteen staat, al verwacht ik dat niet echt meer.
Threads: 93
Iemand profiel gezien gisteren?
Schitterende uitzending over enkele Feyenoorders. 4 verschillende generaties die eigenlijk maar een ding gemeen hadden; hun liefde voor Feyenoord.
Voor wie het niet gezien heeft:
http://www.profieltv.nl/uitzendingen/200...intro.aspx
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
|