The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Opmerkelijke (voetbal)berichten
Zo kunnen we bezig blijven :-k

En mijn week begint pas :!:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Undecided :8:

Woedende Romero breekt hand


AZ-trainer Louis van Gaal heeft er een nieuw probleem bij. Na de blessuregolf in de defensie en de uitschakeling in het KNVB-bekertoernooi, zit nu keeper Sergio Romero met een gebroken hand.

De 22-jarige keeper is eigenhandig verantwoordelijk voor de breuk. Volgens de officiële website van de Alkmaarders was de Argentijn na afloop van het verloren bekertreffen met NAC Breda zó boos, dat hij zijn frustraties botvierde op een kleedkamermuur. Tien minuten na rust promoveerde hij een houdbaar schot van Nourdin Boukhari tot een doelpunt. Het betekende de gelijkmaker voor de Bredase club, die uiteindelijk met 2-1 won en de halve finales bereikte.

Hoe lang AZ geen gebruik kan maken van Romero, wordt later op de dag bekendgemaakt. Romero verwierf zich dit seizoen een vaste plek onder de lat bij de koploper van de Eredivisie en zou naar verluidt binnenkort worden bekeken door Argentijns bondscoach Diego Maradona.

In 25 competitieduels stond Romero dit seizoen slechts veertien tegentreffers toe. Het lijkt erop dat tweede doelman Joey Didulica door de kwetsuur van Romero zijn plek in het doel mag gaan heroveren.
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
Kampioen word je tegen de kleintjes..... Undecided

Quote:PSV wacht nog op eerste zege op topvijf
06/03/2009 10:00

Het matige seizoen van PSV is terug te zien in de resultaten van de duels die de Eindhovenaren uitvochten met de vier andere clubs in de topvijf. Van de zes wedstrijden die de regerend kampioen speelde tegen de naaste rivalen, won hij er geen een.

Vorige vrijdag ging PSV nog met 3-2 onderuit tegen SC Heerenveen. In het Philips Stadion pakten de Friezen dankzij een benutte strafschop in blessuretijd de drie punten. Eerder verloren de Eindhovenaren al met 4-1 bij Ajax en met 1-0 bij AZ. De andere topvijf-duels van PSV eindigden onbeslist.

De overige vier ploegen in de topvijf wonnen wel minstens één wedstrijd. AZ presteerde het beste met elf punten uit vijf duels, Heerenveen doet het goed met elf uit zes (en zeges bij Ajax en PSV). Ajax blijft achter bij AZ en Heerenveen met zes uit vijf.

FC Twente en PSV hebben het tot nu toe het moeilijkst tegen de directe rivalen. De ploeg van coach Steve McClaren won een van de vier wedstrijden; in Enschede kreeg Heerenveen met 6-0 klop. Zaterdag staan Twente en PSV tegenover elkaar in de Grolsch Veste. Eerder dit seizoen hielden beide ploegen elkaar in evenwicht: 0-0.

Overigens doet PSV het beter tegen de overige dertien tegenstanders van de Eredivisie. Alleen AZ en FC Twente pakten meer punten dan de ploeg van interim-coach Dwight Lodeweges.

Onderlinge stand topvijf Eredivisie
duels-pnt w-g-v doelcijfers tegen andere clubs
AZ 5-11 3-2-0 11- 5 20-52
SC Heerenveen 6-11 3-2-1 14-15 19-37
Ajax 5- 6 2-0-3 8- 9 20-45
FC Twente 4- 4 1-1-2 6- 5 21-50
PSV 6- 3 0-3-3 7-12 19-42
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Wat klopt daar niet aan Mukkus? :lol:
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
http://www.nusport.nl/20090305/video/mas...dge-hockey
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
Haggie Wrote:Undecided :8:

Woedende Romero breekt hand


[Image: 2ilzscz.gif]

Undecided Undecided

wel een goeie keeper trouwens. =P~
Reply
Dat is overigens niet het moment dat hij zijn hand bleekt, blijkt uit een ander filmpje (zie ook ander topic NEC-AZ)...
Reply
BIERTEAM.NET Wrote:Dat is overigens niet het moment dat hij zijn hand bleekt, blijkt uit een ander filmpje (zie ook ander topic NEC-AZ)...

daar weet jij helemaal niets van. misschien zijn hierbij al haarscheurtjes ontstaan.
Reply
:Big Grin
Reply
Gabriel Batistuta debuteert voor professioneel poloteam

Marco van Basten legde zich toe op golf, Gabriel Batistuta heeft zich na het beëindigen van zijn loopbaan in 2005
volledig op de polosport gestort. Afgelopen week debuteerde ‘Batigol’ voor het professionele team Loro Piana, in
een oefenduel tegen Chapelco. Loro Piana won met 9-8 en de zelfkritische Batistuta scoorde tweemaal. ‘Het was
een ramp. Ik weet dat ik nog veel moet leren en dat plezier voorop staat, maar ik blijf een ‘winnaar’, aldus de
veertigjarige Batistuta in de krant Clarín. ‘Ik ben boos, want ik speelde slecht.’ Batistuta, die een agrarische
ondermening bestiert, bezit overigens een ‘eigen’ poloteam. De paarden van La Gloria spelen in het paars, een
verwijzing naar de kleuren van Fiorentina, waar Batistuta zijn hoogtijdagen vierde. (MA)
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Mbt de situatie bij Feyenoord:

'Feyenoord moet kleinere broek aan'

ROTTERDAM - Het nieuws klonk even pijnlijk als onheilspellend; Feyenoord heeft acuut geld moeten lenen om de salarissen voor dit seizoen nog te kunnen betalen.

Een nieuw hoofdstuk in een rampjaar zonder weerga. De begroting wordt dit seizoen zeker niet gehaald en de totale schuld is opgelopen tot zo’n 21 miljoen euro.
,,Harde, zorgelijke cijfers,’’ zegt financieel directeur Onno Jacobs. ,,En daar lopen we ook zeker niet voor weg. Maar het is niet zo dat Feyenoord in zijn voortbestaan wordt bedreigd, we kunnen aan al onze verplichtingen voldoen. Van een dreigend faillissement is geen sprake.’’

Maar toch: hoe is het mogelijk dat een club met een dusdanig groot liquiditeitsprobleem worstelt? Je weet van tevoren toch wat je binnenkrijgt en wat je uit kunt geven?
Jacobs: ,,Grotendeels wel. Maar je gaat wel uit van bepaalde verwachtingen, gebaseerd op een seizoen dat in sportief opzicht normaal verloopt. Onze huidige stand op de ranglijst heeft direct invloed gehad op onze inkomsten. We hebben minder binnengehaald uit merchandising, de recette-opbrengsten uit het UEFA Cup-voetbal vielen tegen en we krijgen door onze positie op de ranglijst ook minder televisiegeld binnen dan normaal. In totaal scheelt dat toch al snel ruim twee miljoen euro.’’

Toch heeft u minder winstpremies uit hoeven keren dan ooit.
,,Helemaal waar, cynisch genoeg. Maar ook dat is verwerkt in die berekening. Daar komt bij dat we nog altijd wachten op twee miljoen euro van Racing Santander. We hebben daar recht op sinds die club Ebi Smolarek overnam van Borussia Dortmund, maar ze hebben slechts een fractie betaald. Terwijl dat voor ons wezenlijke inkomsten zijn, die tijdens dit seizoen binnen hadden moeten vloeien. Want laat één ding duidelijk zijn: als wij gewoon bovenin hadden meegedraaid en als Santander gewoon had betaald, dan was dit probleem er helemaal niet geweest.’’

Hoe groot is dit liquiditeitstekort precies?
,,Exact is het nu nog niet vast te stellen, maar je moet denken aan een bedrag tussen de twee en de drie miljoen euro. Dat hebben we grotendeels opgelost door een lening af te sluiten bij een particuliere partij en we hebben een betalingsregeling getroffen voor de huur van het stadion.’’

Als direct gevolg daarvan is de schuld van Feyenoord gegroeid tot zo’n 21 miljoen euro.
,,En dat is heel vervelend, vooral ook omdat we de schuld de afgelopen jaren juist zo aanzienlijk omlaag hadden gebracht. Mede dankzij lucratieve transferinkomsten. Juist op dat terrein zijn we dit seizoen natuurlijk ook achtergebleven. We hadden gedacht Jonathan de Guzman te kunnen verkopen, maar op hem is uiteindelijk nooit een concreet bod uitgebracht. Zoiets doet zich voelen bij een club die geen vet op de botten heeft.’’

Een transfer van De Guzman had het seizoen financieel gezien in één klap kunnen redden.
,,Daarom hadden we hem ook verkocht áls er een goed bod was gekomen. Maar dat kwam er nooit. Dat bod is een broodje-Aap verhaal.’’

De begroting moet komend seizoen alleen maar verder omlaag.
,,Klopt, we moeten simpelweg een kleinere broek aan. Voorafgaand aan dit seizoen hadden we ingezet op een omzet van 45 miljoen euro, maar deze hebben we tijdens het jaar bij moeten stellen tot ongeveer 42 miljoen. Komend seizoen zullen we richting de 40 miljoen gaan, verwacht ik. De kans is groot dat we geen Europees voetbal halen en dat scheelt al zo’n twee miljoen euro aan inkomsten.’’

Bij uw komst in 2005 moest u ook al een bedelronde maken om het seizoen af te kunnen maken. Is Feyenoord niet gewoon terug bij af?
,,Zeker niet. Sinds de zomer van 2005 zijn we erin geslaagd de schuld van toen – 35,3 miljoen euro – te halveren. Bovendien was de club destijds gefinancierd met risicovolle, kortlopende leningen tegen rentes van soms wel twaalf procent. Nu betalen we gemiddeld zes procent, een marktconforme rente. En ook niet onbelangrijk; er zitten geen lijken meer in de kast. Het grootste lijk, de mega-claim van de belastingdienst ter grootte van 13 miljoen euro, is dankzij de schikking van afgelopen zomer verleden tijd. Al moet die schikking van zo’n zeven miljoen euro uiteraard nog wel worden afbetaald, daar zijn we dit seizoen mee begonnen. En dat is verwerkt in onze schuldpositie. Nóg een reden dat we extra scherp hebben moeten zeilen.’’

Feyenoord kampt al jaren met financiële problemen en grote schulden. Hoe komt de club hier ooit nog uit?
,,Om structureel gezond te worden, zijn er reëel gezien twee mogelijkheden. Enerzijds een investeringsinjectie die ons een positief eigen vermogen verschaft. Anderzijds een substantiële opbrengst uit transfers.’’

Hoeveel geld is er nodig om uit deze vicieuze cirkel te komen?
,,Dat is een interessante kwestie, maar een concreet bedrag valt daar niet op te plakken. Om onszelf financieel gezond te noemen, heeft Feyenoord zo’n vijftien miljoen euro nodig. Dan ontstaat er een schuldpositie waar een voetbalclub prima mee kan leven. Daarnaast werk je je negatieve eigen vermogen weg. Maar tegelijkertijd moet je als club óók je spelersgroep op peil zien te houden. Stel dat er 50 miljoen euro beschikbaar komt, een puur fictief bedrag. Dan houd je dus 35 miljoen over als buffer om te bouwen aan een sterke selectie. Dat zullen we zeker niet in één keer uitgeven, maar het geeft je wél de mogelijkheid voortaan uit kracht te handelen. Met Mario Been en Leo Beenhakker heb ik er alle vertrouwen in dat het voetbaltechnische aspect in goede handen is.’’

En wat als er geen investeringsgeld beschikbaar komt?
,,Dan worden transferinkomsten nóg belangrijker om onszelf wat lucht te verschaffen. Want hoe teleurstellend dit seizoen ook verloopt, de doorbraak van ons jonge talent is een geluk bij een ongeluk. Die spelers (onder andere Fer, Wijnaldum, Leerdam, red.) vertegenwoordigen waarde voor de club. Afgelopen winter hadden we twee van die spelers kunnen verkopen, tegen een bedrag van ieder 2,5 miljoen euro. Maar we zijn niet in paniek, onze spelers laten we absoluut niet voor een habbekrats gaan. Dan ga ik liever een rondje bedelen, zoals we nu hebben moeten doen.’’
Reply
Ach, met of zonder Romero. AZ voetbalt te goed om onder druk te komen staan. Wie er keept maakt niet zoveel uit. Ook de verdediging die eigenlijk bestaat uit middenvelders Swerts, Luijx, Moisander, Poulsen en Klavan is nog weinig echt getest. Ik vind Romero ook niet zo'n bijzondere keeper. Laat veel hoge ballen los (en dus ook schoten) en timed niet goed bij het uitkomen.
[i][b]GUESS WHO'S BACK[/b][/i]
Reply
Mukkus Wrote:PSV wacht nog op eerste zege op topvijf
Dat moet dus thuis tegen Ajax gaan gebeuren. Hakkuh
Reply
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:PSV wacht nog op eerste zege op topvijf
Dat moet dus thuis tegen Ajax gaan gebeuren. Hakkuh

Van wie moet dat?
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
AD Wrote:Van den Herik bijt van zich af
ROTTERDAM - Van 1992 tot 2006 was Jorien van den Herik voorzitter van Feyenoord. Hij vertrok met veel tumult en sindsdien was het grotendeels stil rond de markante zakenman. Feyenoord verkeert nu (opnieuw) in financieel zwaar weer

Jorien van den Herik. FOTO PICS UNITED
De actuele problemen zouden nog voortvloeien uit de periode-Van den Herik, zeggen de huidige beleidsmakers. De ex-voorzitter bijt nu van zich af. Hij doet dat via een verklaring, die hij zondagavond naar buiten bracht via het tv-programma Studio Voetbal. Hieronder de letterlijke tekst:


Als verklaring voor de bijzonder zorgelijke financiële omstandigheden bij Feyenoord wordt bij herhaling, doch zeer ten onrechte (waardoor ik mij helaas genoodzaakt voel te reageren), gewezen op de last van de schuldpositie in de jaren 2005/2006 en de soms hoge rente die daarvoor moest worden betaald.

Er wordt, bij de verdediging van het nieuwe beleid na mijn periode, echter voorbij gegaan aan de vermogenspositie zijnde het saldo van schulden en bezittingen. Deze was per 30 juni 2006 positief. Op dat tijdstip stonden er tegenover de schulden dus meer bezittingen.

Uit cijfers door Feyenoord verspreid, werd het seizoen per 30 juni 2006 afgesloten met een netto winst van 3.144.000 miljoen euro. Er was geen sprake van een negatief eigen vermogen. Een sluitende begroting voor het seizoen 2006/2007 had voor een verder financieel herstel moeten zorgen.

De totale balanswaarde van de spelersgroep bedroeg 14 miljoen per 30 juni 2006. Dat is ongeveer het bedrag waarvoor aan het eind van het seizoen 2006/2007 Royston Drenthe werd verkocht.

Hieruit blijkt ook in financieel opzicht het belang om structureel in de jeugdopleiding te investeren. Ook vandaag is dit nog steeds zichtbaar en waardoor – verstandig of onverstandig - kon worden besloten om talentenpools op te zetten.

De door mij midden ’80 jaren verstrekte leningen werden in delen vanaf begin jaren’90 terug betaald en uiteindelijk in 2004/2005 in z’n geheel afgelost. Het rente percentage dat daarbij in die jaren werd gehanteerd bedroeg Euribor plus 2%. Gemiddeld kwam dit neer op een rente percentage van 5%.

Terwijl ik de eerste opzet van de voetbalacademie zelf heb voorgeschoten kon ik de verdere uitbouw daarvan niet meer zelf financieren, ook omdat de eerste leningen (zie hierboven) nog niet waren afgelost. Mijn bedrijf dat de risicovolle financiering in Afrika overnam verkreeg voor de verdere financiering een lening van 9,4%.

Om fiscale redenen – er moet immers altijd een zakelijk belang worden aangetoond omdat dit soort financieringen anders worden aangemerkt als ‘’niet core business’’, waardoor aandeelhouders inkomstenbelasting moeten betalen - werd er bovenop de 9.4% banklening een toeslag berekend. Dit werd bepaald op 2.6% resulterend in een door te berekenen rente van totaal dus: 12%. De toeslag van 2.6% mag dan ook niet als woekerrente worden betiteld.

Trouwens als Feyenoord elders een lening tegen een lager rente percentage had kunnen afsluiten, was dit beslist gedaan.

Niet onbelangrijk: tijdens mijn voorzitterschap is nooit 1 euro rente in rekening gebracht en is er ook geen aflossing aan :roll: Feyenoord betaald! Ik wist, als zakenman, dat zich altijd een betere situatie zou aandienen ten bate van Feyenoord. De nieuwe leiders, die toegaven aan de emotie, hebben mij die mogelijkheid ontnomen. In die situatie – er zijn grenzen aan wat er van mij mocht worden verwacht – paste geen liefdadigheid meer. Iets dat onder normale omstandigheden wel zou zijn gebeurd.

Voor de vordering vanwege de door mij voorgeschoten juridische kosten inzake de zg. Fiod affaire wordt thans een rentepercentage berekend gelijk aan de wettelijke rente.

Er wordt thans door Feyenoord aangegeven dat er sprake is van een groot negatief eigen vermogen. Daarnaast is ook de exploitatie verre van sluitend en is er sprake van een negatieve kasstroom.

Dat moet op zich al grote zorgen baren, maar ook de gevolgen van de financiële crisis zullen ook in het voetbal steeds meer merkbaar worden en dus komt het vooral aan op de kwaliteit van de leiding met daarin naast de technische leiding een financieel expert die wel het métier kent, zowel nationaal als internationaal. Leiding die in staat moet zijn om met de nuchterheid van een ondernemer met de beschikbare geldmiddelen maximaal te presteren. In dat kader past geen regeling met de Belastingdienst zonder deze niet eerst aan de Wet te hebben getoetst.

8 maart 2009
Jorien Van den Herik

Wat een ontzettend slecht stuk, die man moet zich niet bezig houden met schrijven maar met daken dekken. Mooiste voorbeeld is de laatste zin, 3 ontkenningen Undecided Maar goed, geschreven in een emotionele bui, neem ik aan. Dat verzacht een en ander wel maar doe dat nou maar nooit niet meer!

Overigens wel opvallend dat hij zich een paar keer ondernemer noemt maar nooit fan/vriend/weldoener/liefhebber van fnooit. Want dat lijkt me de enige reden dat hij er ooit aan is begonnen.
Reply
Quote:Lager IQ door oudere vader
Uitgegeven: 10 maart 2009 01:04
Laatst gewijzigd: 10 maart 2009 01:04

BRISBANE – Kinderen met een oudere vader presteren minder goed op intelligentietests dan kinderen van jonge mannen. Dit zou te maken kunnen hebben met een verslechtering van het sperma op hogere leeftijd. Australische onderzoekers van de University of Queenland zagen dat het IQ bij kinderen zakt naarmate de vader ouder is. Zij analyseerden gegevens van intelligentietests die zijn afgenomen bij meer dan 33.000 Amerikaanse kinderen.

Sperma
Mannen maken door hun hele leven nieuw sperma aan, maar hier kunnen door de jaren heen kleine genetische foutjes in sluipen. Zo bleek uit eerder onderzoek al dat kinderen van oudere vaders meer kans hebben op schizofrenie, autisme en bipolaire stoornis. Mogelijk is dit een gevolg van deze genetische veranderingen.

Risico's
Overigens zijn de verschillen in IQ maar klein. Gemiddeld scoort een kind met een pa van 50 jaar slechts 2 punten minder dan een kind met een 20-jarige vader. De onderzoekers hopen dat behalve vrouwen ook mannen zich nu bewust zullen worden van de risico's van laat kinderen krijgen.

Volgens mij heeft het meer te maken met de haarkleur van de jonge moeder.... :wink:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
In Amerika staan we nu ook op de (honkbal)kaart:

Quote:Ongelofelijk.
It's the only word that describes what the baseball team from The Netherlands accomplished Tuesday at the World Baseball Classic, and if you didn't know that it was Dutch for incredible or unbelievable or miraculous, well, you've just learned the second thing about this country that you might not forget anytime soon.

With their beyond-dramatic 2-1 victory comeback in 11 innings over the Dominican Republic on Tuesday, their second win over a prohibitive tournament favorite, the unheralded Dutchmen have advanced to the second round on the heels of two of the biggest upsets in international baseball history.

[...]

POOL D: SAN JUAN
That has certainly been true in this pool, the site of the remarkable double-Dutch feat and astonishingly quick Dominican exit. Today at 5:30 p.m. ET, the Netherlands will meet Puerto Rico to determine the winner of the pool, but as Delmonico said while basking in the glow of Tuesday's monumental win, maybe the result of that game won't be the most important thing on the Dutch team's mind heading into Round 2. "I know for me it's going to be hard to go to sleep just from the excitement of all of this," Delmonico said. "We'll get up in the morning and tee it up tomorrow and see what we can do. We've got our hands full, but the good thing about it is we're both going to Miami."

Sixteen teams will officially be down to eight by the end of Wednesday as the stakes get higher and the baseball gets more intense.

And that's what makes the World Baseball Classic one ongelofelijk event.

http://mlb.mlb.com/media/video.jsp?mid=200903103971723
Mijn gras is groener
Reply
Quote:Du Chatinier loopt stage bij AZ, drie dagen voor AZ-thuis

Ton du Chatinier mag het seizoen afmaken als hoofdcoach van FC Utrecht. Tegelijkertijd moet hij zijn diploma coach betaald voetbal zien te behalen. Voor die opleiding wacht hem donderdag een interessante stage.

Die dag moeten Du Chatinier en zijn collega-cursisten namelijk op bezoek bij AZ en coach Louis van Gaal. En laat die ploeg uitgerekend komende zondag de tegenstander zijn van 'zijn' FC Utrecht in Nieuw Galgenwaard.

Du Chatinier kan er de lol wel van inzien. 'We gaan de training bekijken en krijgen een presentatie', vertelt de trainer op de site van zijn club. 'Ik zal in ieder geval goed opletten. Maar misschien mag ik er niet bij zijn, omdat ze liever niet hebben dat ik drie dagen voor die wedstrijd in de keuken kom kijken.'
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Boeiend. AZ speelt al t hele seizoen hetzelfde spelletje. Als die Chatinier dan die training nog nodig heeft om te zien hoe AZ speelt ist echt een flapdrol.
Reply
Peter Wrote:Boeiend. AZ speelt al t hele seizoen hetzelfde spelletje. Als die Chatinier dan die training nog nodig heeft om te zien hoe AZ speelt ist echt een flapdrol.

Na een geintje tijdens de partijvorm van van Gaal gaat ie vast denken dat a.s. zondag Pellé het doel bij AZ verdedigt....
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Over Pellé gesproken. Wanneer gaat Ari weer gewoon meedoen? :-k
Reply
=D> =D> =D> Koning Edman! Leverde ook altijd veel punten op voor CM, dus was al een held :wink: Al heeft 'ie natuurlijk eerst gelogen...

Wroeging Erik Edman gunstig voor SC Heerenveen
11/03/2009 12:50

SC Heerenveen is aangenaam verrast door oud-speler Erik Edman. De Zweed, die momenteel onder contract staat bij Wigan Athletic, heeft eerder ontvangen geld teruggestort op de rekening van de Friese club. 'Ik ben misleid.'

Heerenveen en Edman kwamen in conflict na de overstap van de verdediger naar Tottenham Hotspur in 2004. De Zweed claimde contractueel recht te hebben op een deel van de transfersom. De Friese club beriep zich op een mondeling akkoord met de toenmalige zaakwaarnemer van Edman, waarin was afgesproken dat de speler zou afzien van zijn deel van de transfersom.

Het geschil mondde uit in een arbitragezaak met als uitkomst dat Heerenveen 180.000 euro diende te betalen aan Edman. 'Ik heb geld gekregen wat mij niet toebehoorde', zegt de Zweed nu. 'Ik ben misleid. Ik had in die tijd nog niet in de gaten wat voor spelletjes er soms worden gespeeld in de voetballerij. Ik heb een grote fout gemaakt en die wil ik zo goed mogelijk herstellen.'

'Ik kan mijn fout niet helemaal herstellen, omdat een gedeelte van het geld naar de zaakwaarnemer is gegaan, maar mijn aandeel heb ik teruggestort naar Heerenveen', zegt Edman op de website van de Friese club. 'Het spijt me dat het indertijd zo gelopen is. Heerenveen is erg belangrijk geweest voor mijn carrière.'

Directeur Yme Kuiper is blij dat Heerenveen alsnog het gelijk aan zijn zijde heeft gekregen. 'Wij hebben altijd geweten dat we in ons recht stonden en dat nu ook gekregen. Omdat wij wisten dat Edman teleurgesteld was over het afketsen van een eerdere transfer naar Benfica, hebben wij genoegen genomen met een lager transferbedrag toen hij naar Tottenham Hotspur kon. De afspraak was dat Edman zou afzien van zijn deel van de transfersom, maar zijn zaakwaarnemer bleek zich niets meer te kunnen herinneren.'

'Het feit dat Edman zelf contact met ons heeft opgenomen is bijzonder en tekent de mens Edman', aldus Kuiper. 'Niet iedereen zou zo handelen. De situatie zat hem echt dwars. Het is mooi dat deze kwestie uit de wereld is.'

In sportief opzicht vergaat het Edman niet goed. De dertigjarige linksback was lange tijd uitgeschakeld met een zware knieblessure. Inmiddels is Edman volledig hersteld, maar hij kreeg nog geen speeltijd van Wigan-manager Steve Bruce.
Reply
Die gaat dus weer terug naar Heerenveen :razz:
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
Ekslem Wrote:Die gaat dus weer terug naar Heerenveen :razz:

Als ie dat niveau weer kan halen, graag!
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Mag ik van u 1 broodje aap/tommy hanks:

Quote:Vrouw dwaalt twee maanden rond op vliegveld
Uitgegeven: 11 maart 2009 13:24
Laatst gewijzigd: 11 maart 2009 15:17

AMSTERDAM – Een 40-jarige Finse vrouw heeft twee maanden rondgedwaald op het vliegveld Tegel, in Berlijn. Ze kon de uitgang niet vinden. De vrouw, wier koffer ook nog eens werd gestolen, at en sliep op het vliegveld. Ze sprak de taal niet en kreeg geen hulp, meldt de Telegraaf woensdag. Na twee maanden kwam de vrouw een Finse man tegen die ervoor zorgde dat de vrouw werd geholpen. De familie van de Finse vrouw wist niet waar zij was. Sinds december 2008 was de vrouw spoorloos.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Quote:28 Jongeren in één busje
HEERENVEEN - De Friese politie heeft woensdagavond op de Pastorielaan in Heerenveen een busje aangehouden waarin 28 jongeren in een laadruimte zaten. De laadruimte is 3,20 meter bij 1,75 meter groot. De jongeren van 16 en 17 jaar oud staken bovendien hun middelvingers op naar de agenten. Dat maakte de politie donderdag bekend. De jongeren waren op weg naar een feestje.
Surveillerende agenten hoorden veel kabaal uit het busje komen waarop de agenten de bestuurder staande hielden. Toen ze de laadruimte controleerden, sprongen de feestvierders er ineens uit. De bestuurder heeft een bekeuring gekregen.

Hakkuh
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Quote:De jongeren van 16 en 17 jaar oud staken bovendien hun middelvingers op naar de agenten

wat een belhamels...
The great old Ludwig von...
Reply
Nou nadat de snor t gister bij Voetbal Internional zei valt vandaag opeens ook in alle kranten te lezen dat PSV voor Adriaanse gaat.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit is om de aandacht van Rutten af te leiden. Denk dat Schalke de vertrouwenspersoon van Rutten daar, Moller (die ze ook al gevraagd hadden zelf te gaan zodat ze m niet hoefden te ontslaan, wat Moller logischerwijs niet heeft gedaan) heeft ontslagen, maar Rutten heeft laten zitten in de hoop dat die zich solidair zou verklaren, zelf ontslag zou nemen en bij PSV aan de slag zou gaan. Scheelt ze een afkoopsom. Zolang Rutten enige kandidaat is bij PSV blijven ze die hoop wel houden, seizoen is nu toch al verloren daar (net als hier ja). Bovendien kan Rutten als ie weet dat ie de enige kandidaat is natuurlijk alles vragen van PSV. Geen rare zet om dan maar even een andere naam die al interesse in PSV heeft getoond naar alle media te lekken.
Reply
gittermaster Wrote:
Quote:De jongeren van 16 en 17 jaar oud staken bovendien hun middelvingers op naar de agenten

wat een belhamels...

Je kunt je vingers beter nuttig gebruiken:

Quote:Jongen neemt usb-stick als prothese
Uitgegeven: 16 maart 2009 16:12
Laatst gewijzigd: 16 maart 2009 17:20

HELSINKI - Een Finse computerdeskundige heeft een vingerprothese met ingebouwde usb-stick laten maken. De software-ontwikkelaar verloor de helft van zijn linker ringvinger vorig jaar bij een motorongeluk. Jerry Javala besloot geen normale prothese te nemen, maar het nuttige met nog meer nuttigs te verenigen.

Op de usb-stick staan onder meer een paar computerprogramma's die door de Fin zelf zijn ontworpen. Als hij de informatie nodig heeft, trekt hij de prothese van zijn vinger en steekt hij de stick in de usb-poort van een computer.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Een vroege 1-aprilgrap of het begin van het einde?

Quote:Laserwapen tegen malariamug in de maak
Uitgegeven: 17 maart 2009 09:14
Laatst gewijzigd: 17 maart 2009 09:14

AMSTERDAM - Amerikaanse wetenschappers werken aan een nieuw laserwapen, waarmee op grote schaal muggen kunnen worden gedood. Dat meldt nieuwszender CNN. Het speciale 'muskietenafweergeschut' detecteert muggen aan de hand van het geluid dat ze maken met hun klapperende vleugels. Een computergestuurde laser kan vervolgens hun vleugels aan flarden schieten. Het zogenaamde Weapon of Musquito Destruction (WMD) wordt ontwikkeld door wetenschappers van het bedrijf Intellectual Ventures in Seattle. Bill Gates is één van de financiers van het onderzoek.

TestversieOp dit moment is er alleen nog een testversie van de muggenlaser in gebruik. Maar in de toekomst moet het wapen worden ingezet in de strijd tegen malariamuggen. Die insecten infecteren per jaar ongeveer drie miljoen mensen met malaria, wat gemiddeld leidt tot een miljoen doden. Volgens de berekeningen van de wetenschappers kan hun laser straks miljoenen muggen doden binnen enkele minuten. Het is de bedoeling dat het wapen worden geïnstalleerd rondom huizen, maar ook in radiografische vliegtuigen die actief speuren naar muggen.


Vlinders
Het muggenafweergeschut kan onderscheid maken tussen verschillende insecten en zou daardoor geen vlinders, vliegen of bijen doden. Bang voor een verstoring van het ecosysteem zijn de onderzoekers dan ook niet. "Er bestaat niet zoiets als een goede mug", zegt hoofdwetenschapper Jordin Kare. "Er is bijvoorbeeld geen dier dat uitsluitend op deze insecten jaagt. Niemand zou muggen missen." Het plan voor de muggenlaser is bedacht door Lowell Wood, dezelfde wetenschapper die onder president Reagan werkte aan het 'Star Wars'- project om Amerika tegen raketaanvallen te beschermen met een laserschild.

Ook Jordin Kare nam deel aan dat project. "We geloven dat we toen hebben bijgedragen aan de beëindiging van de koude oorlog", verklaart hij. "Nu hopen we het verschil te maken in de strijd tegen de malariamug, waarbij veel meer mensen om het leven komen."

Als dit echt werkt en je kunt dit apparaat instellen op verschillen 'klapperfrequenties', dan vermoed ik dat het aantal (stads)duiven, katten, muizen en ratten ook behoorlijk af zal nemen.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply


Forum Jump: