The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




(OT) Meerderheid kamer steunt afkeuring Verdonk
#91
Bredanaar Wrote:daar denk ik idd wel eens aan ja; bijvoorbeeld een huisje in Suriname kopen (voor 50.000 heb je al een prachtvilla) en genieten van mijn welverdiende eurootjes. Je krijgt daar gewoon 3 keer zoveel voor je goede geld dan hier.
=D> :8:

Doe dan lekker Espana! Heerlijk nabij Jaen in een villa van de spaanse zon en immigranten op doortocht genieten Big Grin
Wel zorgen dat je een flinke spaarcent of goede baan hebt want werk zoeken in Espana is lastig, laat staan ook nog eens goed betaald krijgen...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#92
Bredanaar Wrote:
Treesong Wrote:Nou, veel plezier dan! :cheers:

voorlopig nog niet. Ik wil bij mijn kindertjes in de buurt blijven.

Je kan daar toch nieuwe maken? Doen ze niet zo moeilijk over heb ik altijd begrepen uit de verhalen.
Reply
#93
waf Wrote:
Fabian Wrote:Heerlijk al die rechtse rakkers hier. Ik ben TEGEN Verdonk en VOOR een pardon-regeling.

Als je al aangeeft dat je meteen weer door wilt gaan met uitzetten en niet nog 24 uur wilt wachten, dan weet je dat je een foute beslissing maakt. Oftewel ze wou gewoon, wederom, een confrontatie.

Tevens is dat mens gewoon zo dom als een deur, praten is d'r vreemd, normaal abn al helemaal. (eeh uuh eeeh uuuh ok en ok en ok eeeh uuuh aah uuh) :eeeek:

oh ja, als jij het er niet mee eens bent is het fout idd. =D>

Dat is inderdaad mijn MENING ja, niet een oplegging van een feit, zoals jij altijd probeert...
Reply
#94
Quote:Kabinet stuurt aan op compromis

Uitgegeven: 13 december 2006 23:13
Laatst gewijzigd: 13 december 2006 23:32

DEN HAAG - Het kabinet stuurt in het crisisberaad over het conflict over de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekersaan aan op een compromis, waarbij minister Rita Verdonk en de andere VVD-ministers aanblijven.

Bekijk video: Asielzoekers volgen nieuws op de voet


Wel zou de portefeuille van Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) dan volgens ingewijden naar een CDA-minister gaan.

De Tweede Kamer zal woensdag niet meer vergaderen over de crisis. Het wachten is op een brief van premier Jan Peter Balkenende, die donderdagmorgen wordt verwacht.

Een Kamermeerderheid, bestaande uit de linkse oppositiepartijen en de ChristenUnie, wil dat het kabinet geen uitgeprocedeerde asielzoekers meer uitzet tot de kwestie in de kabinetsformatie is geregeld.

Toen VVD-minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) dinsdag aankondigde door te willen gaan met uitzettingen, kreeg ze een motie van afkeuring aan haar broek. VVD-leider Mark Rutte dreigde daarop alle VVD-ministers uit het kabinet terug te trekken.

#-o
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#95
Ad Wim Wrote:
Quote:Kabinet stuurt aan op compromis

Uitgegeven: 13 december 2006 23:13
Laatst gewijzigd: 13 december 2006 23:32

DEN HAAG - Het kabinet stuurt in het crisisberaad over het conflict over de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekersaan aan op een compromis, waarbij minister Rita Verdonk en de andere VVD-ministers aanblijven.

Bekijk video: Asielzoekers volgen nieuws op de voet


Wel zou de portefeuille van Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) dan volgens ingewijden naar een CDA-minister gaan.

De Tweede Kamer zal woensdag niet meer vergaderen over de crisis. Het wachten is op een brief van premier Jan Peter Balkenende, die donderdagmorgen wordt verwacht.

Een Kamermeerderheid, bestaande uit de linkse oppositiepartijen en de ChristenUnie, wil dat het kabinet geen uitgeprocedeerde asielzoekers meer uitzet tot de kwestie in de kabinetsformatie is geregeld.

Toen VVD-minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) dinsdag aankondigde door te willen gaan met uitzettingen, kreeg ze een motie van afkeuring aan haar broek. VVD-leider Mark Rutte dreigde daarop alle VVD-ministers uit het kabinet terug te trekken.

#-o

Wat is hier nu raar aan dan?

Links krijgt de schuld en er komen toch nieuwe verkiezingen waarin Rita lijsttrekker word en klein rechts sloopt
Reply
#96
Quote:12 dec
Rutte:"Als Verdonk opstapt, stappen alle WWD bewindslieden op"

Quote:13 dec
DEN HAAG - Het demissionaire kabinet zal geen uitgeprocedeerde asielzoekers meer uitzetten als humanitaire redenen zich daartegen verzetten. Premier Jan Peter Balkenende heeft dat woensdagnacht in de Tweede Kamer gezegd. Het gaat met name om gezinnen met kinderen. De uitzetstop duurt tot er een nieuw kabinet is.

Balkenende liet verder weten dat VVD-minister Rita Verdonk haar portefeuille Vreemdelingenzaken overdraagt aan CDA-minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie. Volgens Balkenende verzetten de VVD-ministers zich aanvankelijk tegen deze oplossing. Ze hebben echter toch besloten aan te blijven met het oog op de regeerbaarheid van het land.
De Tweede Kamer debatteert donderdag aan het eind van de ochtend over dit kabinetsbesluit met Balkenende en Hirsch Ballin.

Rutte

VVD-leider Mark Rutte zei na afloop van de verklaring van Balkenende dat hij alleen tegemoet komt aan de wensen van de Kamer "vanwege de regeerbaarheid van het land. Bestuurlijk krijgen we, als de VVD opstapt, een totaal onmogelijke situatie."

Gerrit Zalm verklaarde het ook niet eens te zijn met het besluit. "Met dit besluit komt het asielbeleid op een hellend vlak. Het zal leiden tot het aantrekken van andere groepen asielzoekers. Normaal gesproken zouden wij zijn opgestapt, maar wij begrijpen dat het kabinet dan in onbekend vaarwater terechtkomt," zei hij tijdens een persconferentie...

Vanwege de regeerbaarheid van het land! Xtragaap4de
Ontzettende draaikont!
[i][b]GUESS WHO'S BACK[/b][/i]
Reply
#97
EJR Wrote:
Quote:12 dec
Rutte:"Als Verdonk opstapt, stappen alle WWD bewindslieden op"

Quote:13 dec
DEN HAAG - Het demissionaire kabinet zal geen uitgeprocedeerde asielzoekers meer uitzetten als humanitaire redenen zich daartegen verzetten. Premier Jan Peter Balkenende heeft dat woensdagnacht in de Tweede Kamer gezegd. Het gaat met name om gezinnen met kinderen. De uitzetstop duurt tot er een nieuw kabinet is.

Balkenende liet verder weten dat VVD-minister Rita Verdonk haar portefeuille Vreemdelingenzaken overdraagt aan CDA-minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie. Volgens Balkenende verzetten de VVD-ministers zich aanvankelijk tegen deze oplossing. Ze hebben echter toch besloten aan te blijven met het oog op de regeerbaarheid van het land.
De Tweede Kamer debatteert donderdag aan het eind van de ochtend over dit kabinetsbesluit met Balkenende en Hirsch Ballin.

Rutte

VVD-leider Mark Rutte zei na afloop van de verklaring van Balkenende dat hij alleen tegemoet komt aan de wensen van de Kamer "vanwege de regeerbaarheid van het land. Bestuurlijk krijgen we, als de VVD opstapt, een totaal onmogelijke situatie."

Gerrit Zalm verklaarde het ook niet eens te zijn met het besluit. "Met dit besluit komt het asielbeleid op een hellend vlak. Het zal leiden tot het aantrekken van andere groepen asielzoekers. Normaal gesproken zouden wij zijn opgestapt, maar wij begrijpen dat het kabinet dan in onbekend vaarwater terechtkomt," zei hij tijdens een persconferentie...

Vanwege de regeerbaarheid van het land! Xtragaap4de
Ontzettende draaikont!

Slim uitgespeeld...gooi het op die linkse geitenwollen sokken dragende boshippie's maar blijf zitten omdat het in het belang van het land is.
Reply
#98
Dat had ie wel even kunnen bedenken voordat hij die uitspraak deed :|

En ligt het nou aan mij of is het echt idioot dat Verdonk blijft zitten?
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#99
Dat ligt aan jou...
Reply
Ad Wim Wrote:Dat had ie wel even kunnen bedenken voordat hij die uitspraak deed :|

En ligt het nou aan mij of is het echt idioot dat Verdonk blijft zitten?

Moet je daar echt over twijfelen? Maar goed, ik zal je helpen: Het ligt aan jou!!
Reply
Keyzer Wrote:Dat ligt aan jou...

Voorzetje van 'links' wordt een fractie eerder ingekopt bij de eerste paal door Keyzer :wink:
Reply
De Kamer heeft in zekere zin hun zin dat er nu niet uitgezet wordt, maar hoe kan het nou in godsnaam zo zijn dat Verdonk blijft zitten zonder portefeuille?!
Wil ze nou echt zó graag in dat kabinet blijven zitten?
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Ad Wim Wrote:De Kamer heeft in zekere zin hun zin dat er nu niet uitgezet wordt, maar hoe kan het nou in godsnaam zo zijn dat Verdonk blijft zitten zonder portefeuille?!
Wil ze nou echt zó graag in dat kabinet blijven zitten?

Omdat als ze opstapt de hele VVD meegaat, die zijn als de dood dat ze met Wilders een partij start dat gaat namelijk pas echt zetels kosten. Ik denk trouwens dat als er nu weer verkiezingen komen dhr Bos de PvdA naar de afgrond gaat leiden.
Reply
Maar de VVD zal toch wel doorhebben dat ze zich zo helemaal belachelijk maken?!
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Ad Wim Wrote:Maar de VVD zal toch wel doorhebben dat ze zich zo helemaal belachelijk maken?!

Ik vind niet dat de VVD zichzelf belachelijk maakt, ze geven de schuld aan links en zullen nu hopen op snelle verkiezingen.
Het CDA heeft hier heeft het meeste baat bij, ze vallen de VVD niet af en ze gaan ook niet tegen de wens van de kamer in. Lekker in het midden
Reply
De hele democratie wordt hier verdomme ondermijnd als Verdonk aanblijft.

En ik zag net even een kleine overview van de laatste maanden kabinet Balkenende. Er is zoveel fout gegaan en toch lijkt het de publieke opinie over het CDA de niet aan te tasten, toch ongelofelijk als je er zo over nadenkt.

En uit de huidige ellende zal de CDA ook wel weer sterker uitkomen :|
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Ad Wim Wrote:De hele democratie wordt hier verdomme ondermijnd als Verdonk aanblijft.

En ik zag net even een kleine overview van de laatste maanden kabinet Balkenende. Er is zoveel fout gegaan en toch lijkt het de publieke opinie over het CDA de niet aan te tasten, toch ongelofelijk als je er zo over nadenkt.

En uit de huidige ellende zal de CDA ook wel weer sterker uitkomen :|

Oh, dus je wilt hier nog zeggen ook dat je niet eens uit naam van jezelf lult maar een docusoapje napraat? :roll:
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Ad Wim Wrote:Maar de VVD zal toch wel doorhebben dat ze zich zo helemaal belachelijk maken?!

nu weet ik het zeker: jij bent gewoon echt dom. :roll:

wat een rasmongool is bos. slechter kun je niet hebben voor je land. en dan die halsema Puke Puke Puke vvd blijft in het belang van het land met ministers zitten, terwijl ze gewoon de handen ervan af willen trekken, en zij begrijpt het weer niet. nou, dan gaan ze weg muslibol, is dat wat je wil? tot slot zakt ook wilders gigantisch door het ijs. kan me voorstellen dat het resultaat voor hem niet te tolereren is, maar zijn kritiek is slecht doordacht.

balkenende is een draaikont natuurlijk, maar hij kan imo niets anders doen dan dit, want dat valt het bestuur geheel in een vacuum. ik zei dat gister natuurlijk al, maar de steen die bos in de vijver gooit is de reden van deze constititutionele achtbaan, niet het gedrag van het kabine.
Reply
waf Wrote:en dan die halsema Puke Puke Puke

Ik heb me krom gelachen over de opmerking van Halsema toen ze door Bos min of meer aangewezen werd als partij om deel te nemen aan het kabinet.
"We zijn er als GroenLinks nog niet klaar voor"

Nog niet klaar voor.... Undecided
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
waf Wrote:wat een rasmongool is bos. slechter kun je niet hebben voor je land. en dan die halsema Puke Puke Puke vvd blijft in het belang van het land met ministers zitten, terwijl ze gewoon de handen ervan af willen trekken, en zij begrijpt het weer niet. nou, dan gaan ze weg muslibol, is dat wat je wil? tot slot zakt ook wilders gigantisch door het ijs. kan me voorstellen dat het resultaat voor hem niet te tolereren is, maar zijn kritiek is slecht doordacht.
Rot toch op met je landsbelang man! Denk je nou echt dat het daarom gaat? En dan mij dom noemen :roll:

De VVD wil niet dat Verdonk er alleen uitstapt, omdat ze dan wellicht haar eigen beweging begint en de VVD nog meer zetels verliest.
Maar ja, volgens mij lijd je nu meer gezichtsverlies als partij en zeker als minister die zogenaamd standvastig is. Als je dan ook echt standvastig bent, stap je op.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Ada moet je niet studeren?
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
Bocaloca Wrote:Ada moet je niet studeren?

zou jij niet eens een constructieve bijdrage aan een discussie moeten leveren ipv die nietszeggende zinnetjes van een paar woorden?
Reply
Ad Wim Wrote:De VVD wil niet dat Verdonk er alleen uitstapt, omdat ze dan wellicht haar eigen beweging begint

dat denk ik ook ja. :roll: hoe kom je erop man, zit je je eigen verzinsels weer eens tot feiten te bombarderen? het is namelijk helemaal geen gebruik dat de hele ministerploeg van een partij opstapt. je snapt kennelijk ook niet dat balkenende zelf achter dit beleid stond en dus normaal gesproken ook zijn functie ter beschikking zou moeten stellen. :roll:

maar je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag waarom die extra schorsing plaats moest vinden dinsdag en waarom er dan zo'n tandeloze motie kwam. daar kom je blijkbaar niet ut. verbaast me niets.
Reply
Zo, eindelijk is die dikke trol kaltgestellt... één foutje, één slip of the tongue was genoeg dit keer. En leuk natuurlijk dat rechts na al die jaren eens weet hoe het voelt als de oppositie je een loer draait... :waf:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Ad Wim Wrote:
waf Wrote:wat een rasmongool is bos. slechter kun je niet hebben voor je land. en dan die halsema Puke Puke Puke vvd blijft in het belang van het land met ministers zitten, terwijl ze gewoon de handen ervan af willen trekken, en zij begrijpt het weer niet. nou, dan gaan ze weg muslibol, is dat wat je wil? tot slot zakt ook wilders gigantisch door het ijs. kan me voorstellen dat het resultaat voor hem niet te tolereren is, maar zijn kritiek is slecht doordacht.
Rot toch op met je landsbelang man! Denk je nou echt dat het daarom gaat? En dan mij dom noemen :roll:

De VVD wil niet dat Verdonk er alleen uitstapt, omdat ze dan wellicht haar eigen beweging begint en de VVD nog meer zetels verliest.
Maar ja, volgens mij lijd je nu meer gezichtsverlies als partij en zeker als minister die zogenaamd standvastig is. Als je dan ook echt standvastig bent, stap je op.

Ja landsbelang en ja daarom noemen we je dom...als de VVD op zou stappen zouden we namelijk geen regering meer hebben en aangezien die formatie er toch niet doorkomt duurt het nog wel even voor we een nieuwe regering hebben dus uit landsbelang (en uit politieke belangen duh maar dat is politiek) Komt door die broodmongool van een Bos en die hoer van een Halsema, "een overwinning" op wat en op wie? IJzeren Rita heeft haar punt gemaakt laten zien dat ze die buitenlanders eruit wil blijven flikkeren scoort daarmee bruut bij rechts. Bos en Halsema gaan finaal onderuit doordat ze eigenlijk Verdonk helemaal weg wouden hebben maar Rita blijft lekker zitten waar ze zit alleen vreemdelingenbeleid gaat naar Hirsch Ballin.

Al met al iedereen probeert te scoren over de rug van een paar duzend asielzoekers, en kom nu niet met de onzin dat Bos het zo goed voor heeft met die mensen, want dat is onzin.
Weet niet of ik het hier of in de krant las, maar waarom hebben wij een demissionair kabinet (gekozen door het volk) met een nieuwe tweede kamer(ook door het volk gekozen) zou het niet handiger zijn om de nieuwe 2e kamer pas te installeren als het nieuwe kabinet er ook al zit?
Reply
Depor Wrote:[Weet niet of ik het hier of in de krant las, maar waarom hebben wij een demissionair kabinet (gekozen door het volk) met een nieuwe tweede kamer(ook door het volk gekozen) zou het niet handiger zijn om de nieuwe 2e kamer pas te installeren als het nieuwe kabinet er ook al zit?

nee, lijkt me onmogelijk, als de kabinetsformatie 6 maanden duurt, zou de verkiezing dan pas effect krijgen.

het systeem is prima, het beleid van het demissionair kabinet wordt uitgevoerd net zolang tot er een nieuw kabinet is met nieuw beleid. alleen bos gaat lopen peuren in het potje en dat had destastreuze gevolgen kunnen hebben. gelukkig neemt de vvd verantwoordelijkheid.
Reply
waf Wrote:gelukkig neemt de vvd verantwoordelijkheid.

Waarom zitten ze er dan nog? :waf:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Nadeel van het systeem is dat het alleen werkt als de nieuwe kamerleden begrijpen hoe het werkt maar de machtsgeile Bosmongool en aanverwante onnozele Halsema en Maorijnissen begrijpen simpelweg niet hoe het werkt. Door dit soort linkse praktijken moet je inderdaad toe naar een andere systeem waarbij Kamerleden pas aantreden na het installeren van het nieuwe kabinet.
Reply
Treesong Wrote:
waf Wrote:gelukkig neemt de vvd verantwoordelijkheid.

Waarom zitten ze er dan nog? :waf:

Omdat er anders anarchy is in Nederland? vinden ze aan de linkerkant wel leuk, maar orde en structuur is er niet zonder regering...
Reply
Hoef Wrote:Nadeel van het systeem is dat het alleen werkt als de nieuwe kamerleden begrijpen hoe het werkt maar de machtsgeile Bosmongool en aanverwante onnozele Halsema en Maorijnissen Xtragaap4de begrijpen simpelweg niet hoe het werkt. Door dit soort linkse praktijken moet je inderdaad toe naar een andere systeem waarbij Kamerleden pas aantreden na het installeren van het nieuwe kabinet.

Hoef? Hadden wij geen afspraak dat je alleen nog zinnige posts zou schrijven?

Als man aan de linkerkant begrijp ik best dat het huidige kabinet op de winkel moet passen totdat het nieuwe kabinet geinstalleerd is. Veel van het beleid zijn veelal financieele aangelegenheden dat is gemaakt en vastgelegd in ambtelijke molens en dat moet structureel zijn vorm behouden of gewijzigd worden door een nieuw kabinet.

Het asielzoekersvraagstuk is echter een beleid dat een aantal maatregels in zich herbergt (zoals het uitzetten van mensen, het scheiden van gezinnen en het vastzetten van kinderen), waar door toedoen van één bewindspersoon (minister) al dan niet tijdelijk een andere invulling aan gegeven kan worden in theoretisch én praktische zin. Verdonk heeft dit dan ook gedaan door voor de periode van een korte week geen uitzettingen te doen in afwachting van een debat. Dit alles op verzoek van een nieuwe tweede kamer waar het politieke klimaat is verschoven naar een socialer gezicht.

Ondanks de staatsrechtelijke regelgeving, die aangeeft dat Verdonk in haar recht staat door het beleid te blijven uitvoeren, is het dan ook niet meer dan fatsoenlijk dat de nieuwe tweede kamer opkomt voor haar kiezers en ageert tegen een belangrijk menselijk vraagstuk van het huidige beleid. Het kabinet moet hier mi ook begrip voor tonen en inzien dat het volk een andere koers wil op het gebied van asielzoekers. De mededeling van Verdonk om de uitzetting na het debat dan ook gewoon weer voort te zetten is mi dan ook een daad van een machtswellusteling die voortkomt uit pure frustratie en eerzucht. En door het 24 uursverzoek van Pechtold in de wind te slaan heeft Verdonk zichzelf natuurlijk helemaal belachelijk gemaakt.

En dat is jammer, want de WWD en daarmee het CDA hadden door hun menselijke kant te laten zien erg veel goodwill kunnen kweken bij de oppositie en het volk. Zeker het eerste had het CDA weer van pas kunnen komen bij de onderhandelingen in de kabinetsformatie. En dus is weer eens gebleken dat Jan Peter Balkenende een slecht en reactieve leider van dit kabinet is, en dat de regie eigenlijk in handen is van de verdeelde en gefrustreerde liberalen.
[i][b]GUESS WHO'S BACK[/b][/i]
Reply


Forum Jump: