The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




(OT) Laser...
#61
Ad Wim Wrote:
Depor Wrote:Dus als je een ongeluk hebt gehad mag je niet meer te hard rijden?
En 120 waar je 80 mag kan prima als ik denk dat ik weet waar hij gepakt is.
Je mag doen wat je wil, maar dat wil niet zeggen dat ik het goedkeur. En dan moet je niet raar opkijken van boetes, kwijtraken van rijbewijs of ongelukken.
Het aantal verkeersdoden per jaar is nog steeds aanzienlijk, maar blijkbaar houdt dit lang niet iedereen tegen om te hard te rijden.

En Bokkie, 140 op de snelweg is natuurlijk heel wat anders dan 120 binnen de bebouwde kom.

Maar ik hou er wel over op, blijkbaar is het toch aan dovemansoren besteed.

Kan je vertellen dat het aantal verkeersdoden niet alleen aan te hard rijden ligt.
Net zoals het bumperkleef fabeltje...ik rij regelmatig over de A6 (rechte lange saaie weg) met 150 oid, gaat er iemand met 120 inhalen, dan heb ik zo iets van prima...maar ga dan niet 5 minuten links blijven rijden omdat je bang bent dat je ingehaald word. Wat doe je dan als automobilist, dan ga je hem wegdrukken.
Nederlanders hebben de gore neiging om links te blijven rijden.
Andere doden in het verkeer, alcohol, slecht onderhoud van de auto, mongole bejaarden.
En idioten die te hard rijden op stomme momenten
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
#62
Depor Wrote:Kan je vertellen dat het aantal verkeersdoden niet aan te hard rijden ligt.

En ik kan jou vertellen dat jij niet weet waar je het over hebt. In Frankrijk heeft men sinds enkele jaren een zero-tolerance beleid als het gaat om snelheidsovertredingen. Ze hebben een puntensysteem ingevoerd, waarbij je per overtreding punten kan verdienen. Teveel punten = rijbewijs kwijt. Dit heeft tot een forse afname van het aantal snelheidsovertredingen en een halvering van het aantal verkeersdoden geleid.
I believe in Jim Jones.

We Drink The Cool-Aid Because That's All That's Being Served
Reply
#63
Ad Wim Wrote:
Depor Wrote:En Ad, dat kan ie niet, en dat doet ie ook niet....zo zal ik dat ook nooit doen.
En wanneer jij meer rondrijd dan alleen op je fiets naar de VU en terug maar ook echt regelmatig grotere afstanden over de weg rijd dan kom je er vanzelf achter dat jij je ook niet aan de snelheid gaat houden
Zeg dat maar in de rechtzaal de volgende keer :roll:

En ik zeg helemaal niet dat ik me altijd aan de snelheid hou, maar 120 waar je 80 mag en ook nog eens het feit dat je eerder dat jaar al een ongeluk hebt gehad en het dan ook nog eens doodleuk hier op het forum posten...

Heb jij een post gemist wijsneus??
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#64
Tripplexxx Wrote:
Ad Wim Wrote:Lul niet zo slap man. Hij rijdt 120 waar je 80 mag in de bebouwde kom, dus waar bebouwing staat en mensen wonen, vind ik gewoon heel slecht. Zeker als je eerder dit jaar al een flink ongeluk gehad hebt. Dat jij hem vervolgens nog gaat verdedigen (zal wel zijn omdat Ad het weer is), dat vind ik dus ook achterlijk.

Jezus Adje. Wat een suggestieve post van je :roll:

Binnen de bebouwde kom mag je altijd maar 50, tenzij anders staat aangegeven. Bij ons in de stad heb je bepaalde stukken waar je 70 mag. Dat soort wegen hebben ze in Lelystad ook, Depor kan dat beamen. In Lelystad zijn al die wegen nu ook 50 geworden.

Ik reed dus binnen de bebouwde kom in de buurt van een industrieterrein, evenwijdig aan een 100 km weg, 90 waar je 50 mag. Hier wonen verder geen mensen, zijn geen zijwegen en daar kun je dus gemakkelijk wat te hard rijden. Het is niet goed wat ik doe hoor, maar ik ben geen notoire hardrijder.

En dat ongeluk had al helemaal niks te maken met hardrijden. Ik reed toen keurig 80 waar ik 80 mocht, maar knalde om onverklaarbare redenen op een stilstaand busje en vloog toen door de voorruit :|
Tot op de dag van vandaag mis ik nog steeds een dag uit m'n leven. Komt waarschijnlijk ook niet meer terug.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#65
Tripplexxx Wrote:om onverklaarbare redenen

:lol:
I believe in Jim Jones.

We Drink The Cool-Aid Because That's All That's Being Served
Reply
#66
Ekslem Wrote:
Hoef Wrote:
Ekslem Wrote:Iemand op de hoogte van de boetes in Frankrijk en Belgie? :oops:

In Frankrijk geflitst op een 110 km stuk terwijl ik mijn cruise control nog op 130 had staan #-o . In Belgie geflitst met 130 terwijl ik 120 mocht. Moest nog ff wennen aan de nieuwe max. snelheid. Hoop dat het meevalt, maar heb nog redelijk geluk gehad aangezien ik in Frankrijk flinke stukken 150 heb geknard.

Ik ben in Frankrijk gelaserd op een 110-stuk terwijl ik 140 reed. Volgens mij krijg je die boete niet tenzij je onmiddellijk wordt aangehouden. En bovendien is tot en met 39 km te hard maar €95 dacht ik dus dat valt wel mee. Harder is wel dikke problemen, auto inleveren en zo. Gewoon die cruisecontrol op 169 vastzetten en toeren maar!

Klinkt hoopgevend :razz: . Het was alleen geen laser bij mij, maar een flitskast.

Das echt lomp, daar staan altijd levensgrote waarschuwingsborden bij of voor. Maar het lijkt me het zelfde verhaal: als je de boete al krijgt, zal die nooit hoog zijn.
Reply
#67
goa Wrote:
Tripplexxx Wrote:om onverklaarbare redenen

:lol:

Kan best hoor :wink:

[Image: image30.jpg]
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#68
Ik weet uit eigen ervaring dat het krijgen van een ongeluk en te hard rijden nix met elkaar te maken hoeven hebben. Ik ben stilstaand (stond voorgesorteerd) aangereden door iemand die met 80 per uur binnen kwam vallen. Mag ik nu nooit meer te hard rijden, Adje ?
En die wegen in Lelystad ken ik ook; 50 rijden lijkt me daar inderdaad gevaarlijker dan pakweg 80. Het is niet de snelheid die gevaarlijk is, maar de situatie ter plaatse. Dus moraalridders in het algemeen: niet te snel oordelen!
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.wingsofdeath.net">http://www.wingsofdeath.net</a><!-- m -->
Reply
#69
de nieuwe Wrote:Ik weet uit eigen ervaring dat het krijgen van een ongeluk en te hard rijden nix met elkaar te maken hoeven hebben.

Maar het is vaak wel zo... op de brandstapel met die opgefokte apen! De maximumsnelheid is er niet voor niets... als je zo graag wil racen, ga je maar in Duitsland wonen [-X
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#70
Quote:En dat ongeluk had al helemaal niks te maken met hardrijden. Ik reed toen keurig 80 waar ik 80 mocht, maar knalde om onverklaarbare redenen op een stilstaand busje en vloog toen door de voorruit
Quote:Ik weet uit eigen ervaring dat het krijgen van een ongeluk en te hard rijden nix met elkaar te maken hoeven hebben. Ik ben stilstaand (stond voorgesorteerd) aangereden door iemand die met 80 per uur binnen kwam vallen. Mag ik nu nooit meer te hard rijden, Adje ?

#-o Kennen jullie elkaar toevallig niet ergens van?
The great old Ludwig von...
Reply
#71
Ad Wim Wrote:
Depor Wrote:Dus als je een ongeluk hebt gehad mag je niet meer te hard rijden?
En 120 waar je 80 mag kan prima als ik denk dat ik weet waar hij gepakt is.
Je mag doen wat je wil, maar dat wil niet zeggen dat ik het goedkeur. En dan moet je niet raar opkijken van boetes, kwijtraken van rijbewijs of ongelukken.
Het aantal verkeersdoden per jaar is nog steeds aanzienlijk, maar blijkbaar houdt dit lang niet iedereen tegen om te hard te rijden.

En Bokkie, 140 op de snelweg is natuurlijk heel wat anders dan 120 binnen de bebouwde kom.

Maar ik hou er wel over op, blijkbaar is het toch aan dovemansoren besteed.

Volgens mij mankeert er iets aan jouw oren en ogen. Je kunt hier wel de moraalridder gaan uithangen, maar voor mij blijf je gewoon een stumperd. Zelfs na mijn uitleg oordeel je nog over mijn post. Alsof ik hier een beetje stoer wil doen dat ik te hard gereden heb. :roll:
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#72
goa Wrote:
Depor Wrote:Kan je vertellen dat het aantal verkeersdoden niet aan te hard rijden ligt.

En ik kan jou vertellen dat jij niet weet waar je het over hebt. In Frankrijk heeft men sinds enkele jaren een zero-tolerance beleid als het gaat om snelheidsovertredingen. Ze hebben een puntensysteem ingevoerd, waarbij je per overtreding punten kan verdienen. Teveel punten = rijbewijs kwijt. Dit heeft tot een forse afname van het aantal snelheidsovertredingen en een halvering van het aantal verkeersdoden geleid.

Kijk eens naar de edit op mijn post was het woordje alleen vergeten, en Frankrijk is niet Nederland...
Hier 80km te hard kan niet daar kan dat wel.

Om maar even met wat cijfers van de EU te strooien aangezien jij zegt dat ze daar halvering van de verkeersdoden hebben:
Das niet waar, het streven is om dat te halen in 2010. Verder is hier in Nederland snelheid de grootste killer op de snelweg, maar hoe dat berekend word staat er niet bij (bijv. Dat vrouwtje wat met haar 45km karretje wou keren op de snelweg is ook een snelheidsdode alleen reed dat stuk seniel te langzaam en keerde ze op de snelweg). (5800 snelheid-4300 omdat ze geen gordel dragen-3600 met alcohol) Dus om aan te tonen dat door het punten rijbewijs het aantal doden omlaag gaat kan nog, maar dat de daling van de snelheidsovertredingen tot gevolg heeft dat er minder doden zijn kan je nooit statistisch staven. En het gaat om de daling van gemeten snelheidsovertredingen, als je minder controleerd gaan de snelheidsovertredingen automatisch omlaag.
Al met al, hard rijden kan prima op sommige stukken, alleen niet janken als je een boete krijgt. En als je graag zoals Adje 120 wil rijden doe je dat maar lekker, niet janken als iemand met 40km extra snelheid komt langszetten. En al helemaal niet sjanken op iemand zonder dat je de situatie kan beoordelen....
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
#73
gittermaster Wrote:
Quote:En dat ongeluk had al helemaal niks te maken met hardrijden. Ik reed toen keurig 80 waar ik 80 mocht, maar knalde om onverklaarbare redenen op een stilstaand busje en vloog toen door de voorruit
Quote:Ik weet uit eigen ervaring dat het krijgen van een ongeluk en te hard rijden nix met elkaar te maken hoeven hebben. Ik ben stilstaand (stond voorgesorteerd) aangereden door iemand die met 80 per uur binnen kwam vallen. Mag ik nu nooit meer te hard rijden, Adje ?

#-o Kennen jullie elkaar toevallig niet ergens van?
LOL
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.wingsofdeath.net">http://www.wingsofdeath.net</a><!-- m -->
Reply
#74
Depor Wrote:Wat doe je dan als automobilist, dan ga je hem wegdrukken.

en wat doe ik dan, als voorligger? dan blijf ik lekker nog ff links rijden tot die achterlijke achter me doorheeft dat ie daar toch niks mee bereikt. grapjassen die binnen de bebouwde kom gaan kleven omdat je 'maar' 50-60 rijdt hebben helemaal en 'probleem', dan gaat gewoon mn voet even van het gaspedaal af, net zo lang totdat ze de hint begrijpen.

prima als je te hard wil rijden (met mate), maar val daar niet iemand mee lastig die zich wel aan de regels houdt...
Reply
#75
Depor Wrote:Frankrijk is niet Nederland...
Hier 80km te hard kan niet daar kan dat wel.

:lol:
I believe in Jim Jones.

We Drink The Cool-Aid Because That's All That's Being Served
Reply
#76
Depor Wrote:
goa Wrote:
Depor Wrote:Kan je vertellen dat het aantal verkeersdoden niet aan te hard rijden ligt.

En ik kan jou vertellen dat jij niet weet waar je het over hebt. In Frankrijk heeft men sinds enkele jaren een zero-tolerance beleid als het gaat om snelheidsovertredingen. Ze hebben een puntensysteem ingevoerd, waarbij je per overtreding punten kan verdienen. Teveel punten = rijbewijs kwijt. Dit heeft tot een forse afname van het aantal snelheidsovertredingen en een halvering van het aantal verkeersdoden geleid.

Kijk eens naar de edit op mijn post was het woordje alleen vergeten, en Frankrijk is niet Nederland...
Hier 80km te hard kan niet daar kan dat wel.

Om maar even met wat cijfers van de EU te strooien aangezien jij zegt dat ze daar halvering van de verkeersdoden hebben:
Das niet waar, het streven is om dat te halen in 2010. Verder is hier in Nederland snelheid de grootste killer op de snelweg, maar hoe dat berekend word staat er niet bij (bijv. Dat vrouwtje wat met haar 45km karretje wou keren op de snelweg is ook een snelheidsdode alleen reed dat stuk seniel te langzaam en keerde ze op de snelweg). (5800 snelheid-4300 omdat ze geen gordel dragen-3600 met alcohol) Dus om aan te tonen dat door het punten rijbewijs het aantal doden omlaag gaat kan nog, maar dat de daling van de snelheidsovertredingen tot gevolg heeft dat er minder doden zijn kan je nooit statistisch staven. En het gaat om de daling van gemeten snelheidsovertredingen, als je minder controleerd gaan de snelheidsovertredingen automatisch omlaag.
Al met al, hard rijden kan prima op sommige stukken, alleen niet janken als je een boete krijgt. En als je graag zoals Adje 120 wil rijden doe je dat maar lekker, niet janken als iemand met 40km extra snelheid komt langszetten. En al helemaal niet sjanken op iemand zonder dat je de situatie kan beoordelen....

Jij bent helaas te dom om leuk mee te discussieren, wat al fraai geillustreerd wordt door de gebrekkige beheersing van je moedertaal. Maar om een willekeurig 'argument' van je te behandelen, door het aantal overtredingen per controle te vergelijken voor en na de invoering van dat puntensysteem kun je natuurlijk prima het effect ervan toetsen. Ik vrees dat je voor verder onderricht in onderzoeksmethodologie zal moeten betalen en me dunkt dat jij je geld wel beter kunt gebruiken.
I believe in Jim Jones.

We Drink The Cool-Aid Because That's All That's Being Served
Reply
#77
goa Wrote:
Depor Wrote:
goa Wrote:
Depor Wrote:Kan je vertellen dat het aantal verkeersdoden niet aan te hard rijden ligt.

En ik kan jou vertellen dat jij niet weet waar je het over hebt. In Frankrijk heeft men sinds enkele jaren een zero-tolerance beleid als het gaat om snelheidsovertredingen. Ze hebben een puntensysteem ingevoerd, waarbij je per overtreding punten kan verdienen. Teveel punten = rijbewijs kwijt. Dit heeft tot een forse afname van het aantal snelheidsovertredingen en een halvering van het aantal verkeersdoden geleid.

Kijk eens naar de edit op mijn post was het woordje alleen vergeten, en Frankrijk is niet Nederland...
Hier 80km te hard kan niet daar kan dat wel.

Om maar even met wat cijfers van de EU te strooien aangezien jij zegt dat ze daar halvering van de verkeersdoden hebben:
Das niet waar, het streven is om dat te halen in 2010. Verder is hier in Nederland snelheid de grootste killer op de snelweg, maar hoe dat berekend word staat er niet bij (bijv. Dat vrouwtje wat met haar 45km karretje wou keren op de snelweg is ook een snelheidsdode alleen reed dat stuk seniel te langzaam en keerde ze op de snelweg). (5800 snelheid-4300 omdat ze geen gordel dragen-3600 met alcohol) Dus om aan te tonen dat door het punten rijbewijs het aantal doden omlaag gaat kan nog, maar dat de daling van de snelheidsovertredingen tot gevolg heeft dat er minder doden zijn kan je nooit statistisch staven. En het gaat om de daling van gemeten snelheidsovertredingen, als je minder controleerd gaan de snelheidsovertredingen automatisch omlaag.
Al met al, hard rijden kan prima op sommige stukken, alleen niet janken als je een boete krijgt. En als je graag zoals Adje 120 wil rijden doe je dat maar lekker, niet janken als iemand met 40km extra snelheid komt langszetten. En al helemaal niet sjanken op iemand zonder dat je de situatie kan beoordelen....

Jij bent helaas te dom om leuk mee te discussieren, wat al fraai geillustreerd wordt door de gebrekkige beheersing van je moedertaal. Maar om een willekeurig 'argument' van je te behandelen, door het aantal overtredingen per controle te vergelijken voor en na de invoering van dat puntensysteem kun je natuurlijk prima het effect ervan toetsen. Ik vrees dat je voor verder onderricht in onderzoeksmethodologie zal moeten betalen en me dunkt dat jij je geld wel beter kunt gebruiken.

En staat er ook wanneer de controles uitgevoerd werden en waar?
En vergeet niet dat we hier in Nederland alleen maar platte wegen hebben en in dat verrekte Frankrijk genoeg van die witte kruisjes naast afgronden staan waar een arme drommel naar beneden is gestort.
En beheersing van je moedertaal heeft niets te maken met discusseren, die paar d's en t's die ik in de haast door elkaar haal interesseren me geen zier.
En heb het over de link tussen snelheidsovertreding en dodental. Dat is te verklaren maar 100% dekt het nooit.
En die Fransen rijden zowiezo als mongolen, Parijs staat 3e in Europa kwa verkeersdoden, alleen Athene en Rome staan er nog boven.

En wat is dom? Omdat ik twijfel aan het feit dat jij stelt dat het bewezen is dat door de afgenomen snelheidsovertredingen ook de hoeveelheid doden in het verkeer afneemt?
Of om het feit dat het me hier op het forum geen ruk interesseert of ik een typfout maak, aangezien ik overdag zowiezo niet in het Nederlands communiceer behalve hier.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
#78
goa Wrote:
Depor Wrote:Frankrijk is niet Nederland...
Hier 80km te hard kan niet daar kan dat wel.

:lol:

Peage??? Daar kan je makkelijk 80km te hard, moet je hier in NL eens proberen.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
#79
T00L Wrote:
Depor Wrote:Wat doe je dan als automobilist, dan ga je hem wegdrukken.

en wat doe ik dan, als voorligger? dan blijf ik lekker nog ff links rijden tot die achterlijke achter me doorheeft dat ie daar toch niks mee bereikt. grapjassen die binnen de bebouwde kom gaan kleven omdat je 'maar' 50-60 rijdt hebben helemaal en 'probleem', dan gaat gewoon mn voet even van het gaspedaal af, net zo lang totdat ze de hint begrijpen.

prima als je te hard wil rijden (met mate), maar val daar niet iemand mee lastig die zich wel aan de regels houdt...

Je hebt 2 soorten wegdrukken imo.
De 1e is als jij normaal inhaalt met een normale snelheid maar iemand komt meteen duidelijk maken dat hij erlangs wil.
2e is dat iemand onnodig links rijd over een langere afstand (terwijl hij al 3km naar rechts kon)
In het 2e geval zet ik hem er op gepaste afstand erachter maar geef ik wel aan dat ie moet oprotten, 1e geval doen we niets behalve afstand houden.
En je voet van het gas halen dat is pas gevaarlijk, je kan ook gewoon aan de kant gaan.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
#80
Tripplexxx Wrote:Volgens mij mankeert er iets aan jouw oren en ogen. Je kunt hier wel de moraalridder gaan uithangen, maar voor mij blijf je gewoon een stumperd. Zelfs na mijn uitleg oordeel je nog over mijn post. Alsof ik hier een beetje stoer wil doen dat ik te hard gereden heb. :roll:
Oke, 90 waar je 50 mocht, relatief gezien alleen nog maar erger.
En ik vind jou ook een stumperd, dit soort acties versterkt dit alleen maar. En ik hang geen moraalridder uit, ik vind het gewoon heel slecht wat je doet en ik vind het vreemd dat ik een van de weinigen ben die dit veroordeelt.
En als je niet stoer wil doen, waarom post je het dan in godsnaam? Om voor jezelf te benadrukken hoe stom je bent geweest?
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#81
Ad Wim Wrote:En als je niet stoer wil doen, waarom post je het dan in godsnaam? Om voor jezelf te benadrukken hoe stom je bent geweest?

net of alles wat wij hier posten is om stoer te doen.... dan kunnen we de "wat eten we vandaag-topic" ook wel sluiten...
"Kijk eens jongens, ik eet aardappels vanavond... stoer he??"

m.a.w ik vond deze topic wel intressant... met de nadruk op VOND
Wie dit leest is gek
Reply
#82
Ik vind het nog steeds een interessant topic, vooral om de reden die ik eerder al aangaf: het moraalridderige gedrag van sommigen die de link leggen(zonder naar de verdere omstandigheden te kijken) tussen te hard rijden en ongelukken.
Ik rijd ook wel eens te hard, daar waar het kan (zeker hier in de polder) en uitgerekend ben/word je slachtoffer in een ongeval op het moment dat je ergens stil staat om voor te sorteren :roll: . En nee, de veroorzaker reed niet te hard, die was gewoon ongelooflijk stom en/of blind.
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.wingsofdeath.net">http://www.wingsofdeath.net</a><!-- m -->
Reply
#83
Hoef Wrote:
Ekslem Wrote:
Hoef Wrote:
Ekslem Wrote:Iemand op de hoogte van de boetes in Frankrijk en Belgie? :oops:

In Frankrijk geflitst op een 110 km stuk terwijl ik mijn cruise control nog op 130 had staan #-o . In Belgie geflitst met 130 terwijl ik 120 mocht. Moest nog ff wennen aan de nieuwe max. snelheid. Hoop dat het meevalt, maar heb nog redelijk geluk gehad aangezien ik in Frankrijk flinke stukken 150 heb geknard.

Ik ben in Frankrijk gelaserd op een 110-stuk terwijl ik 140 reed. Volgens mij krijg je die boete niet tenzij je onmiddellijk wordt aangehouden. En bovendien is tot en met 39 km te hard maar €95 dacht ik dus dat valt wel mee. Harder is wel dikke problemen, auto inleveren en zo. Gewoon die cruisecontrol op 169 vastzetten en toeren maar!

Klinkt hoopgevend :razz: . Het was alleen geen laser bij mij, maar een flitskast.

Das echt lomp, daar staan altijd levensgrote waarschuwingsborden bij of voor. Maar het lijkt me het zelfde verhaal: als je de boete al krijgt, zal die nooit hoog zijn.

Beaam, daarna vielen die borden me ook op :razz: . En er stond idd meestal een kastje.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#84
Ik rijd regelmatig te hard, maar dat doe ik dan wel op plaatsen waarop ik vind dat het verantwoord is EN waarvan ik denk dat ik niet geflitst of ge(be)laserd word. Ik vind het overigens verantwoord omdat ik, net zoals 95% (of zo) van de weggebruikers, denk dat mijn rijvaardigheidskwaliteiten boven middelmatig zijn. :wink:
Ik ga nooit achter het stuur wanneer ik meer dan 2 glazen drank op heb. Iemand opjutten om met een grotere snelheid in te halen, zodat ik er langs kan, door te gaan bumperkleven vind ik net zo asociaal als datgene wat hij/zij doet. Kprobeer me niet druk te maken en af te wachten tot de inhaalmaneuver voltooid is, hoewel dat soms toch wel lastig is als ik haast heb.
Toch is het zo dat hoe harder je rijdt, hoe minder kans je hebt om nog op tijd te kunnen ontwijken of voldoende af te remmen om een ongeluk te voorkomen. Daarom is het goed dat er maximumsnelheden zijn waar we ons aan moeten houden. Overtreed je een verkeersregel en je wordt bekeurd dan moet je gewoon sportief zijn en dat accepteren, anders ben je het doodrijden nog niet waard. :razz:
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#85
Ekslem Wrote:
Hoef Wrote:
Ekslem Wrote:Iemand op de hoogte van de boetes in Frankrijk en Belgie? :oops:

In Frankrijk geflitst op een 110 km stuk terwijl ik mijn cruise control nog op 130 had staan #-o . In Belgie geflitst met 130 terwijl ik 120 mocht. Moest nog ff wennen aan de nieuwe max. snelheid. Hoop dat het meevalt, maar heb nog redelijk geluk gehad aangezien ik in Frankrijk flinke stukken 150 heb geknard.

Ik ben in Frankrijk gelaserd op een 110-stuk terwijl ik 140 reed. Volgens mij krijg je die boete niet tenzij je onmiddellijk wordt aangehouden. En bovendien is tot en met 39 km te hard maar €95 dacht ik dus dat valt wel mee. Harder is wel dikke problemen, auto inleveren en zo. Gewoon die cruisecontrol op 169 vastzetten en toeren maar!

Klinkt hoopgevend :razz: . Het was alleen geen laser bij mij, maar een flitskast.

Ook hoopgevend voor mij :razz: Op de heenweg in Frankrijk met 125 geflitst waar 90 de toegestane snelheid was, op de terugweg in Spanje met 130 waar je 110 mocht. Ben benieuwd of ik er nog iets van zie.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply


Forum Jump: