The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Ajax - Feyenoord ( De Klassieker)
#91
nee joh, dikke platen glas en een meter of 50 ertussen... Smile Ik had er niet per ongeluk tussen willen staan
The great old Ludwig von...
Reply
#92
Treesong Wrote:
gittermaster Wrote:Maar die ene die naar zij ogen wees en vervolgens naar Bumme (van: ik onthou je gezegd jongen...) die spande echt de kroon

klinkt eerder als brabants :waf:

eerder dan! :8:
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#93
Ekslem Wrote:
Treesong Wrote:
gittermaster Wrote:Maar die ene die naar zij ogen wees en vervolgens naar Bumme (van: ik onthou je gezegd jongen...) die spande echt de kroon

klinkt eerder als brabants :waf:

eerder dan! :8:

:roll:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#94
Ekslem Wrote:
Treesong Wrote:
gittermaster Wrote:Maar die ene die naar zij ogen wees en vervolgens naar Bumme (van: ik onthou je gezegd jongen...) die spande echt de kroon

klinkt eerder als brabants :waf:

eerder dan! :8:

Eerder dan Brabants is Oud-Brabants
Reply
#95
Treesong Wrote:
Ekslem Wrote:
Treesong Wrote:
gittermaster Wrote:Maar die ene die naar zij ogen wees en vervolgens naar Bumme (van: ik onthou je gezegd jongen...) die spande echt de kroon

klinkt eerder als brabants :waf:

eerder dan! :8:

:roll:

anders reageer er ook nog even op :razz:
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#96
Waarom reageerde jij in the first place? Was nie zo slim heh? :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#97
Treesong Wrote:Waarom reageerde jij in the first place? Was nie zo slim heh? :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:

OMFG, u gotta be kiddin me!
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#98
Ja, reageer d'r ook nog es effe serieus op :negerwaf:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#99
Gerben Zonderland Wrote:
gittermaster Wrote:Ik vind de maatregel overdreven. Ik merkte heel weinig van kwetsende spreekkoren, een heel klein hamasje en een heel klein bommen op rotterdam.
Maar goed, als je nu consequent bent, dan moet je dus bij elke wedstrijd de spreekkoren in de gaten gaan houden.

Volgens mij gaat het voornamelijk om alle organisatorische en daarmee ook financiële
problemen voor en na zo'n wedstrijd. Het kost de beide gemeentes gewoon elke keer
een vermogen om een leger aan politiemensen op de been te brengen om ervoor te
zorgen dat het niet uit de hand loopt. Die spreekkoren zijn vervelend, maar zijn m.i.
slechts een argumentje om uitpubliek te weren.

Oh, vandaar ook dat de overheid elk jaar winst maakt op het betaalde voetbal...
Eerst even informeren eer je poep neerkalkt GZ.
Reply
De Klassieker en de ban

Om beurten verdedigen Feyenoorder Jurryt van de Vooren en Ajacied Menno Pot de eer van hun club in de columntwist ‘De Klassieker’. Jurryt is de enige Nederlander die ooit afstudeerde op Feyenoord. Menno schreef de eerste Nederlandse roman (Vak 127) met fanatieke Ajax-supporters in de hoofdrol.


Beste Jurryt,

Heb jij eigenlijk wel eens “Hamas, Hamas, joden aan het gas” gescandeerd? Ik gok van niet, ik weet eigenlijk wel zeker van niet, en dat staat je zeer te prijzen. Je bent een beschaafd mens. Zéker voor een Feyenoorder, want het barst van de Tokkies bij jullie.

Ik heb tijdens Klassiekers wel eens “Bommen op Rotterdam” gezongen, als ik eerlijk ben. Tamelijk vaak zelfs. Gevoelsmatig vind ik “Als het lente wordt, dan gooien wij bommen op Rotterdam” (op de melodie van Tulpen uit Amsterdam) trouwens minder smerig en toch wel een beetje van een andere categorie dan “Joden aan het gas”, maar misschien is dat onzin en heeft het ermee te maken dat ik de wereld door een ‘Ajax-bril’ bekijk.

Meezingers
Anyway: tegenwoordig zing ik geen dingen meer over de gebeurtenissen van 14 mei 1940. Ik weet niet precies meer wanneer ik ermee gestopt ben. Ergens rond mijn vijfentwintigste, geloof ik. Over zulke dingen groei je heen hè. Dat soort lol heb je op zeker moment gewoon gehad. Ik in elk geval wel. De laatste jaren zing ik liever “Homo’s lopen hand in hand”. Of: “Rotterdam is kut, Rotterdam is klote, heel Feyenoord bestaat alleen uit poten.” Of gewoon het Kakkerlakkenlied.

Maar goed: de komende vijf jaar wordt het een dooie boel tijdens de Klassiekers. Wij mogen niet naar jullie; jullie mogen niet naar ons. Jammer.

Spreekkoren
Ik vraag me trouwens af hoe nauwkeurig onze respectievelijke burgervaders, Ahmed Aboutaleb en Job Cohen, hadden vastgelegd bij welke spreekkoren dit besluit genomen zou worden.

Hadden ze specifiek afgesproken dat er toespelingen op de Tweede Wereldoorlog danwel de Israëlisch/Palestijnse kwestie voor nodig waren? Of zouden ze dit ook besloten hebben wanneer er massaal “Homo’s lopen hand in hand” gescandeerd was?

Supporterstreinen
In elk geval hebben ze hun zin: geen supporterstreinen meer tussen Amsterdam en Rotterdam. Dat wilden ze al jaren, er moest alleen even een stok gezocht worden om de hond mee te slaan. Die stok werd ze afgelopen zondag in handen gedrukt door ‘Hamassende’ Feyenoorders en flessengooiende Ajacieden.

Allemaal niet goed te praten, maar ik blijf me er wel aan storen dat er - wanneer het om voetbalsupporters gaat - zo makkelijk sancties worden opgelegd waarvan onschuldige, ‘goede’ fans de dupe zijn. In Nederland vindt de gemiddelde burger het al snel te ver gaan wanneer er met een kanon op en mug geschoten wordt, maar als het om voetbalsupporters gaat, lijkt iedereen het er volkomen mee eens te zijn, onder het motto ‘pak ze maar aan’.

Camera’s
Met camera’s kun je tegenwoordig zo’n beetje de moedervlekken van iedere ‘Hamas-roeper’ tellen, maar ik heb de indruk dat de bereidheid om überhaupt te proberen de schuldigen eruit te trekken, en de onschuldigen met rust te laten, heel erg klein is.

Samengevat: met het besluit van Aboutaleb en Cohen had ik kunnen leven, als ik had geweten dat het zuiver tot stand was gekomen. Van dat laatste ben ik niet overtuigd, om het maar diplomatiek te zeggen.

Degradatie
Waar ik ook benieuwd naar ben: wat nou als Feyenoord degradeert? Lijkt me een relevante vraag. Loopt de teller, voor wat betreft deze sanctie, door tijdens jullie jaren in de Jupiler League? Ik hoop van wel! Hebben de heren Aboutaleb en Cohen dáár eigenlijk wel over nagedacht?

In elk geval vind ik het des te belangrijker dat we blijven schrijven, Jurryt. Het Amsterdams-Rotterdamse contact een beetje warm houden. Als we elkaar in het stadion niet meer kunnen jennen, dan doen we het hier wel. Toch?

Mazzel!

Menno

©NUsport/Menno
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply


Forum Jump: