The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




DE FINALE: Nederland - Spanje
#31
vlucht verzetten en wat bijbetalen geen optie?
The great old Ludwig von...
Reply
#32
Wat een ellende Sad
Reply
#33
cruijff Wrote:Wat een ellende Sad

Och, je zag het toch na een kwartier al aankomen? Er ging he-le-maal niks goed bij Oranje. Dan roep je het over jezelf af. En als er dan ook nog zo onverstandig gewisseld wordt kan het nooit meer goedkomen. Het viel me nog mee dat ze het tot aan de verlenging gered hebben en zelfs bijna tot aan de penalties.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#34
Hou toch je achterlijke bek dicht mongool. goed of slecht, lelijk of niet, 1 bal van robben die ie 9 van 10 keer maakt en wij zijn WK. Spanje was ook niks, gewoon een standaard vecht finale niks meer niks minder. Met je "Och, je zag het toch na een kwartier al aankomen?"

Over 4 jaar weer eens kans zeker of niet?

WIJF!
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#35
harry_bierdop Wrote:Hou toch je achterlijke bek dicht mongool. goed of slecht, lelijk of niet, 1 bal van robben die ie 9 van 10 keer maakt en wij zijn WK. Spanje was ook niks, gewoon een standaard vecht finale niks meer niks minder. Met je "Och, je zag het toch na een kwartier al aankomen?"

Over 4 jaar weer eens kans zeker of niet?

WIJF!

Hahaha, die laatste zin is letterlijk die van Gitter, dus dan is dat zeker ook een wijf?

Spanje werd het voetballen onmogelijk gemaakt door de achterlijke overtredingen van Oranje. Het is dat de scheidsrechter het allemaal niet aan kon, anders hadden we bij rust al met 9 man op het veld gestaan. Maar ga vooral door met schelden, treurig kereltje, dan gaat de rest van de wereld weer door alsof er niets gebeurd is.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#36
uuuuh, die laatste zin stond tusen haakjes en refereerde naar de opmerkingen van alle vrouwen Gerben...
The great old Ludwig von...
Reply
#37
Kan aan mij liggen maar de laatste zin die ik van gitter zie is van voor de finale en daarin staat "vlucht verzetten en bijbetalen geen optie"?

Ga jij maar lekker door alsof er niks gebeurd is, sterkte ermee.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#38
harry_bierdop Wrote:Kan aan mij liggen maar de laatste zin die ik van gitter zie is van voor de finale en daarin staat "vlucht verzetten en bijbetalen geen optie"?

Ga jij maar lekker door alsof er niks gebeurd is, sterkte ermee.

Andere topic, oogklepper!

Ik heb geen sterkte nodig, want ik ga door met leven, dus dat mag je allemaal voor jezelf houden.

Wanneer begint de kwalificatie voor het EK?
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#39
Ik heb nog geen ander topic gezien behalve de 3 in dit subdeel. Sorry Gerben, ik ben dan wel een treurig kereltje maar nog net niet zo treurig dat ik smorgens na zo'n nederlaag meteen alle topics op het competitieforum door ga spitten. Maar goed ik begrijp dus dat gitter hetzelfde zei? Zou er dan misschien toch een kern van waarheid in zitten?

En bedankt, ik zal het namelijk wel nodig hebben. Blij dat jij het niet nodig heb, het is maar een spelletje...toch?
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#40
nogmaals even ter verduidelijking; Ik citeerde daarmee een van de vele vrouwen die dat soort opmerkingen maak. Gaarne mij niet verwarren met iemand die dat zou zeggen, want dat zou ik NOOIT doen.
Ik baal evenveel als de rest en heb ook nog GEEN zin om tot de orde van de dag over te gaan.
The great old Ludwig von...
Reply
#41
harry_bierdop Wrote:Ik heb nog geen ander topic gezien behalve de 3 in dit subdeel. Sorry Gerben, ik ben dan wel een treurig kereltje maar nog net niet zo treurig dat ik smorgens na zo'n nederlaag meteen alle topics op het competitieforum door ga spitten. Maar goed ik begrijp dus dat gitter hetzelfde zei? Zou er dan misschien toch een kern van waarheid in zitten?

En bedankt, ik zal het namelijk wel nodig hebben. Blij dat jij het niet nodig heb, het is maar een spelletje...toch?


ik zei dit:

gittermaster Wrote:inderdaad gerben, je lijkt wel een van de vele vrouwen gisteren.... "spanje was toch wel wat beter, niet?" "ach, over 4 jaar weer een kans"...
The great old Ludwig von...
Reply
#42
Ja hetzelfde dus als ik tegen hem zeg (zonder dat ik ook maar iets uit een ander topic gelezen heb), daarom zeg ik ook misschien zit er dan toch een kern van waarheid in.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#43
harry_bierdop Wrote:En bedankt, ik zal het namelijk wel nodig hebben. Blij dat jij het niet nodig heb, het is maar een spelletje...toch?

Het is veel meer dan een spelletje voor een heleboel mensen, maar zolang de organisatie van het evenement nog steeds vindt dat het spelletje 'zijn charme moet behouden' en daarom weigert het spelletje professioneel te benaderen en het amateurisme op elk discutabel moment tijdens zo'n wedstrijd zichtbaar is kan ik er niet anders naar kijken dan als naar een spelletje.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#44
ja ik begrijp je ook SmileAlleen Gerben geeft aan "dat is dan zeker ook een wijf" dus was ik in de veronderstelling dat hij dacht dat ik dit typte omdat ik het letterlijk bedoelde... anyway ik denk er precies zo over dus...
The great old Ludwig von...
Reply
#45
Ja, maar tweede is toch ook mooi? :wink:
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#46
Mukkus Wrote:Ja, maar tweede is toch ook mooi? :wink:

Gisterenmiddag zei een bijzonder lekker wijf waar ik een pakje moest afleveren dat ook.....
Ik bleef vriendelijk, maar ik kookte wel.
Vandaag zit ik er waarschijnlijk middenin die huldiging, want ik rijd de grachtenroute altijd.
Het baalgevoel is iig nu al wat minder, maar ik vind wel dat ze die rondvaart niet verdienen. Dat is alleen voor winnaars.
Sterker nog, die hele huldiging moet gewoon geschrapt worden. Denk ook niet dat ze zelf staan te trappelen....
Winnen is niet alles,
maar verliezen is NIETS!!!
Reply
#47
Adder Wrote:
Mukkus Wrote:Ja, maar tweede is toch ook mooi? :wink:

Gisterenmiddag zei een bijzonder lekker wijf waar ik een pakje moest afleveren dat ook.....
Ik bleef vriendelijk, maar ik kookte wel.
Vandaag zit ik er waarschijnlijk middenin die huldiging, want ik rijd de grachtenroute altijd.
Het baalgevoel is iig nu al wat minder, maar ik vind wel dat ze die rondvaart niet verdienen. Dat is alleen voor winnaars.
Sterker nog, die hele huldiging moet gewoon geschrapt worden. Denk ook niet dat ze zelf staan te trappelen....

Beaam. Dit soort huldigingen is dan ook precies de reden waarom een land als Nederland nooit een ECHT topsportland zal worden, met een pure winnaarsmentaliteit. Bij de eerste zes geschaatst op de Olympische Spelen? Huldiging. Tweede op het WK voetbal? Huldiging. Het resultaat hiervan is dat sporters gaan denken bij finales: oh, tweede is ook mooi, krijg ik een mooie huldiging. NEE, alleen winnaars belonen, als je tweede wordt was je niet goed genoeg en daar hoef je geen beloning voor te krijgen!

Wat wordt de volgende stap? Kenny van Hummel die de top van een verkeersdrempel haalt: huldiging?
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
#48
Voyou Wrote:
Adder Wrote:
Mukkus Wrote:Ja, maar tweede is toch ook mooi? :wink:

Gisterenmiddag zei een bijzonder lekker wijf waar ik een pakje moest afleveren dat ook.....
Ik bleef vriendelijk, maar ik kookte wel.
Vandaag zit ik er waarschijnlijk middenin die huldiging, want ik rijd de grachtenroute altijd.
Het baalgevoel is iig nu al wat minder, maar ik vind wel dat ze die rondvaart niet verdienen. Dat is alleen voor winnaars.
Sterker nog, die hele huldiging moet gewoon geschrapt worden. Denk ook niet dat ze zelf staan te trappelen....

Beaam. Dit soort huldigingen is dan ook precies de reden waarom een land als Nederland nooit een ECHT topsportland zal worden, met een pure winnaarsmentaliteit. Bij de eerste zes geschaatst op de Olympische Spelen? Huldiging. Tweede op het WK voetbal? Huldiging. Het resultaat hiervan is dat sporters gaan denken bij finales: oh, tweede is ook mooi, krijg ik een mooie huldiging. NEE, alleen winnaars belonen, als je tweede wordt was je niet goed genoeg en daar hoef je geen beloning voor te krijgen!

Wat wordt de volgende stap? Kenny van Hummel die de top van een verkeersdrempel haalt: huldiging?

Undecided Hahahahahahaha, dat is de grootst mogelijke onzin die ik hier in tijden gelezen heb. Ik wist dat de frustratie diep zat, maar dit is wel het toppunt. Als je serieus denkt dat Robin van Persie nu denkt dat hij bij het aankomende EK bij voorbaat al genoegen neemt met de 2e plaats, dan heb je dus echt geen verstand van sport. Persoonlijk houd ik niet zo van huldigingen, dus ik blijf thuis, maar los van de kwaliteit van het spel heeft Oranje wel een gigantisch grote prestatie neergezet, dus daar mag je voor applaudisseren.

Als je als klein voetballand voor het eerst in dik 30 jaar, volkomen onverwacht, de finale haalt van een WK voetbal en die volledig terecht verliest van een betere tegenstander mag je best gehuldigd worden. En zoals Cruijff ook al zei: als vice-wereldkampioen heb je ook bepaalde verplichtingen en verantwoordelijkheden. Het volk heeft wekenlang meegeleefd, vrije dagen genomen, massaal bier gedronken, zich als debielen verkleed en hele dagen voor de buis gezeten. Dan mag je ook wel even je gezicht laten zien aan de honderdduizenden in Amsterdam.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#49
Aan de ene kant zit er wel een kern van waarheid in. Als mij 3 maanden geleden verteld zou worden, dat we vice-Weltmeister zouden worden, dan had ik daar wel mee kunnen leven.

Maar aan de andere kant, de tweede plaats telt niet. Omdat je achteraf het geveol hebt, dat er meer in had gezeten.
Dus iid geen huldiging: "Maar je hebt wel goed je best gedaan hoor, kanjer!" :-&

Ik zou eerder pleiten voor een stille tocht.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#50
Quote:Dan mag je ook wel even je gezicht laten zien aan de honderdduizenden in Amsterdam.
Wie wordt er nu gehuldigd, de spelers of de supporters? Zoals iemand hier al eerder zei,
dat is nou typisch Nederlands om te gaan huldigen. Het is naar mijn mening de organisatie maar om 1 ding te doen en dat is commercie.
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#51
Gerben Zonderland Wrote:
Voyou Wrote:
Adder Wrote:
Mukkus Wrote:Ja, maar tweede is toch ook mooi? :wink:

Gisterenmiddag zei een bijzonder lekker wijf waar ik een pakje moest afleveren dat ook.....
Ik bleef vriendelijk, maar ik kookte wel.
Vandaag zit ik er waarschijnlijk middenin die huldiging, want ik rijd de grachtenroute altijd.
Het baalgevoel is iig nu al wat minder, maar ik vind wel dat ze die rondvaart niet verdienen. Dat is alleen voor winnaars.
Sterker nog, die hele huldiging moet gewoon geschrapt worden. Denk ook niet dat ze zelf staan te trappelen....

Beaam. Dit soort huldigingen is dan ook precies de reden waarom een land als Nederland nooit een ECHT topsportland zal worden, met een pure winnaarsmentaliteit. Bij de eerste zes geschaatst op de Olympische Spelen? Huldiging. Tweede op het WK voetbal? Huldiging. Het resultaat hiervan is dat sporters gaan denken bij finales: oh, tweede is ook mooi, krijg ik een mooie huldiging. NEE, alleen winnaars belonen, als je tweede wordt was je niet goed genoeg en daar hoef je geen beloning voor te krijgen!

Wat wordt de volgende stap? Kenny van Hummel die de top van een verkeersdrempel haalt: huldiging?

Undecided Hahahahahahaha, dat is de grootst mogelijke onzin die ik hier in tijden gelezen heb. Ik wist dat de frustratie diep zat, maar dit is wel het toppunt. Als je serieus denkt dat Robin van Persie nu denkt dat hij bij het aankomende EK bij voorbaat al genoegen neemt met de 2e plaats, dan heb je dus echt geen verstand van sport. Persoonlijk houd ik niet zo van huldigingen, dus ik blijf thuis, maar los van de kwaliteit van het spel heeft Oranje wel een gigantisch grote prestatie neergezet, dus daar mag je voor applaudisseren.

Als je als klein voetballand voor het eerst in dik 30 jaar, volkomen onverwacht, de finale haalt van een WK voetbal en die volledig terecht verliest van een betere tegenstander mag je best gehuldigd worden. En zoals Cruijff ook al zei: als vice-wereldkampioen heb je ook bepaalde verplichtingen en verantwoordelijkheden. Het volk heeft wekenlang meegeleefd, vrije dagen genomen, massaal bier gedronken, zich als debielen verkleed en hele dagen voor de buis gezeten. Dan mag je ook wel even je gezicht laten zien aan de honderdduizenden in Amsterdam.

Zo'n onzin is het helemaal niet; ik chargeer slechts, net zoals jij dat ook doet. Het is uiteraard een knappe prestatie om de finale van het WK te halen, maar als je hem haalt moet je hem winnen ook. Doe je dat niet, is het ongelooflijk kut en mag je balen, ongeacht of je nou minder was dan de tegenstander of niet. Zo'n uitgebreide huldiging is dan in mijn ogen misplaatst, omdat er nu geen verschil wordt gemaakt tussen wereldkampioen en 2e; de huldiging is precies hetzelfde (rondvaart en museumplein).
Dat Robin van Persie (jij betrekt dit gelijk op dit Nederlands Elftal; ik heb het over Nederlandse sporters in het algemeen) nu bij voorbaal al genoegen zou nemen met een 2e plaats is helemaal niet zo'n gekke gedachte; de opvatting 'een topsporter gaat altijd voor het hoogste' gaat in Nederland lang niet altijd op vind ik. Hoe vaak hoor je een Nederlandse sporter niet zeggen: "een top 10 klassering zou al mooi zijn (Gesink in de Tour bijvoorbeeld)" of "één of twee rondjes winnen is al mooi (bv tennis)" of "eerst maar eens de poulefase zien te overleven (voetbal)". Dit WK is het eerste toernooi dat ik bewust meemaak waarbij door trainer en spelers de hele tijd wordt gesproken over het feit dat ze wereldkampioen willen worden en met minder eigenlijk geen genoegen nemen. Frank de Boer en Cocu hebben bijvoorbeeld zelf aangegeven in '98 geen moment met de wereldtitel bezig geweest te zijn; dan win je hem dus ook niet, ondanks het mooie spel en het bereiken van de halve finale.

In Nederland zouden we op sportgebied wat meer een Amerikaanse (of Duitse bij het voetbal) mentaliteit mogen aannemen, blijven knokken en in 2 wedstrijden scoren in de blessuretijd zoals Amerika dit toernooi zie ik Nederland niet zo snel doen.
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
#52
yeps ik heb hier laatst ook al een discussie over gehad. Ik heb ook het idee dat er door dit klimaat in nederland minder echte winnaars zijn dan in andere landen. Het valt alleen niet echt te bewijzen dat het door het klimaat komt.

Ik vind de rondvaart trouwens ook de grootste onzin. Ze verdienen best respect voor een heel knappe prestatie en ik had ze dan ook graag een groot applaus gegeven maar een hele rondvaart vind ik teveel van het goede.
Reply
#53
Die rondvaart schijnt toch ook vooral een veiligheids iets te zijn? Museamplein kan 'slechts' 250k mensen aan, maar aangezien men meer mensen verwacht hebben ze toch maar die rondvaart gedaan om zo ook een gedeelte vd mensen langs de grachten te krijgen ipv op het museumplein.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#54
Voyou Wrote:Zo'n onzin is het helemaal niet; ik chargeer slechts, net zoals jij dat ook doet. Het is uiteraard een knappe prestatie om de finale van het WK te halen, maar als je hem haalt moet je hem winnen ook. Doe je dat niet, is het ongelooflijk kut en mag je balen, ongeacht of je nou minder was dan de tegenstander of niet. Zo'n uitgebreide huldiging is dan in mijn ogen misplaatst, omdat er nu geen verschil wordt gemaakt tussen wereldkampioen en 2e; de huldiging is precies hetzelfde (rondvaart en museumplein).
Dat Robin van Persie (jij betrekt dit gelijk op dit Nederlands Elftal; ik heb het over Nederlandse sporters in het algemeen) nu bij voorbaal al genoegen zou nemen met een 2e plaats is helemaal niet zo'n gekke gedachte; de opvatting 'een topsporter gaat altijd voor het hoogste' gaat in Nederland lang niet altijd op vind ik. Hoe vaak hoor je een Nederlandse sporter niet zeggen: "een top 10 klassering zou al mooi zijn (Gesink in de Tour bijvoorbeeld)" of "één of twee rondjes winnen is al mooi (bv tennis)" of "eerst maar eens de poulefase zien te overleven (voetbal)". Dit WK is het eerste toernooi dat ik bewust meemaak waarbij door trainer en spelers de hele tijd wordt gesproken over het feit dat ze wereldkampioen willen worden en met minder eigenlijk geen genoegen nemen. Frank de Boer en Cocu hebben bijvoorbeeld zelf aangegeven in '98 geen moment met de wereldtitel bezig geweest te zijn; dan win je hem dus ook niet, ondanks het mooie spel en het bereiken van de halve finale.

In Nederland zouden we op sportgebied wat meer een Amerikaanse (of Duitse bij het voetbal) mentaliteit mogen aannemen, blijven knokken en in 2 wedstrijden scoren in de blessuretijd zoals Amerika dit toernooi zie ik Nederland niet zo snel doen.

Jij luistert niet goed of verstaat Nederlands niet goed genoeg. Sporters gaan altijd met een bepaalde verwachting naar een toernooi. Dat wil niet zeggen dat ze niet altijd voor het allerhoogste, dus de 1e plaats, gaan, maar je moet wel realistisch zijn. Als Robert Gesink zegt:" IK ga de Tour winnen" lacht iedereen hem uit en schudt men meewarig het hoofd, dus zegt hij dat een plaats bij de top-10 het EERSTE doel is vanaf daar ga je zien hoe ver je kunt komen. Je kunt een Tour de France ook niet vergelijken met het WK voetbal, aangezien de Tour na elke rit doortelt en je bij een WK-wedstrijd weer met 0-0 begint en het na 90 minuten afgelopen is. Net zoals je individuele sporters niet of nauwelijks kunt vergelijken met een samenspelend team. Wielerploegen beschouw ik nauwelijks als team omdat je toch vooral zelf die pedalen rond moet draaien.

De Tour is een week oud en Armstrong is nu al kansloos voor de eindzege. En ik hoor Nederlandse tennissers nooit zeggen: een of twee rondjes zou AL mooi zijn. De Nederlandse tennissers kijken naar hun ranking, kijken naar de loting en denken dan: hmm....als die er tussenuitvalt en ik daar van kan winnen zou ik wel eens een paar rondjes kunnen overleven. Dat heeft totaal niets te maken met 'focus', inzet of de wil om te winnen, maar vooral met realiteitszin en zorgvuldig formuleren van ambities. Het verschil met het Nederlands elftal is dat het een hele goede selectie is met spelers die bij hun club redelijk tot veel succes hebben en die voor een toernooi ineens samen een goed team moeten vormen dat tegen andere, voor de gelegenheid samengestelde teams, een goed resultaat neer moet zetten. Dat is totaal iets anders dan wielrenners, tennissers, bobsleeers of snowboarders.
Als je dan toch een vergelijking wilt maken, maak die dan met hockeyers, volleyballers of waterpoloers. Die gaan ook vanuit hun club samen naar een toernooi en gaan dan van tevoren bekijken wat een goede prestatie zou zijn en hoe ver je zou kunnen komen op basis van je eigen sterkte en die van de tegenstander.

Dat van Persie bij het EK genoegen zou nemen met de 2e plaats is dus wel degelijk een idiote gedachte. Ik nam specifiek hem als voorbeeld omdat hij een afgrijselijk slecht toernooi heeft gespeeld en bij een volgende kans alles op alles zal zetten om wel de hoofdprijs te halen en niet zal denken: ok, nog eens 2e, dat is ook prima.

Bovendien zal de huldiging wel degelijk anders zijn dan wanneer we wereldkampioen zouden zijn geworden. Er zullen nu veel minder mensen aanwezig zijn en ook het feest zal ongetwijfeld een stuk ingetogener zijn. De prestatie (2e of 1e) is uiteraard iets minder, maar wederom zeg ik: dit was, op dat moment, het hoogste haalbare, dus mag je daarvoor gehuldigd worden en mag je je gezicht laten zien.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#55
Mac Wrote:yeps ik heb hier laatst ook al een discussie over gehad. Ik heb ook het idee dat er door dit klimaat in nederland minder echte winnaars zijn dan in andere landen. Het valt alleen niet echt te bewijzen dat het door het klimaat komt.

Ik vind de rondvaart trouwens ook de grootste onzin. Ze verdienen best respect voor een heel knappe prestatie en ik had ze dan ook graag een groot applaus gegeven maar een hele rondvaart vind ik teveel van het goede.

Ik denk dat dat niet ligt aan de sporters zelf, maar meer aan de faciliteiten die men vanuit de overheid aan topsporters en talenten biedt. Als je als Nederlandse topsporter (in de dop) alle stimulans krijgt om jouw talent om te zetten in goede prestaties heb je meer kans om ook daadwerkelijk die goede prestaties te behalen.

Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat een land als Nederland gewoonweg te klein is om continue in elke sport talenten op te hoesten die op wereldniveau kunnen presteren. Je ziet het bij het volleybal, zwemmen, wielrennen, tennis en ook bij het (club)voetbal. Daar hebben we wereldtoppers gehad, misschien krijgen we er ooit weer een paar, maar of, wanneer en hoe hangt af van een heleboel factoren. In landen als China, Amerika, Duitsland en Rusland heb je een veel grotere en diepere bron waar je uit kunt putten en zijn de faciliteiten gewoon beter omdat ze meer geld hebben en er meer geld aan willen besteden.

Die rondvaart had van mij ook niet per se gehoeven, maar dat was toch al geregeld.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#56
Gerben Zonderland Wrote:Jij luistert niet goed of verstaat Nederlands niet goed genoeg. Sporters gaan altijd met een bepaalde verwachting naar een toernooi. Dat wil niet zeggen dat ze niet altijd voor het allerhoogste, dus de 1e plaats, gaan, maar je moet wel realistisch zijn. Als Robert Gesink zegt:" IK ga de Tour winnen" lacht iedereen hem uit en schudt men meewarig het hoofd, dus zegt hij dat een plaats bij de top-10 het EERSTE doel is vanaf daar ga je zien hoe ver je kunt komen. Je kunt een Tour de France ook niet vergelijken met het WK voetbal, aangezien de Tour na elke rit doortelt en je bij een WK-wedstrijd weer met 0-0 begint en het na 90 minuten afgelopen is. Net zoals je individuele sporters niet of nauwelijks kunt vergelijken met een samenspelend team. Wielerploegen beschouw ik nauwelijks als team omdat je toch vooral zelf die pedalen rond moet draaien.

Gesink is een jongen, die net komt kijken. Die heeft nu net een stuk of 10 tour-etappes gereden. Het is onrealistisch dat hij zou zeggen de Tour wint. Maar ik zou hem zeker niet uitlachen, ik heb eerder zoiets van, dat hij weet wat hij wil. Als dat dit jaar niet gebeurd, dan volgend jaar of over 5 jaar. Maar die jongen heeft dan wel een duidelijk doel voor ogen. Sven Kramer bijvoorbeeld gaat alleen voor goud, maar dat is hij ook aan zijn stand verplicht.

Daartussen zit een hele grote groep, wat je ook merkte tijdens Vancouver: "Als ik met een plak thuiskom, dan ben ik heel tevreden."
Of nog erger: "Wat vind je van de Olympische Spelen", tot dusverre?" Antwoord: "Jah, het is hier hartstikkene gezellig en we zitten met een leuke club meiden, hier in het Olympisch dorp, maar helaas zien we er verder weinig van, omdat we veel aan het trainen zijn......" Ja, gek hé, je bent hier als sporter! Niet als supporter!

Dat vind ik dus niet kunnen. Goud of niks. Dood of de gladiolen. Risico nemen, dan maar vol op je bek. Maar met behoudend een bochtje schaatsen en dan brons pakken en blij zijn? Onvoorstelbaar. Dan moet je gewoon het hoogste doel nastreven, zeker als je een geroutineerde outsider/kanshebber (dat is Gesink bijvoorbeeld nog niet) bent. En anders maar gewoon lekker thuisblijven.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#57
Mukkus Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Jij luistert niet goed of verstaat Nederlands niet goed genoeg. Sporters gaan altijd met een bepaalde verwachting naar een toernooi. Dat wil niet zeggen dat ze niet altijd voor het allerhoogste, dus de 1e plaats, gaan, maar je moet wel realistisch zijn. Als Robert Gesink zegt:" IK ga de Tour winnen" lacht iedereen hem uit en schudt men meewarig het hoofd, dus zegt hij dat een plaats bij de top-10 het EERSTE doel is vanaf daar ga je zien hoe ver je kunt komen. Je kunt een Tour de France ook niet vergelijken met het WK voetbal, aangezien de Tour na elke rit doortelt en je bij een WK-wedstrijd weer met 0-0 begint en het na 90 minuten afgelopen is. Net zoals je individuele sporters niet of nauwelijks kunt vergelijken met een samenspelend team. Wielerploegen beschouw ik nauwelijks als team omdat je toch vooral zelf die pedalen rond moet draaien.

Gesink is een jongen, die net komt kijken. Die heeft nu net een stuk of 10 tour-etappes gereden. Het is onrealistisch dat hij zou zeggen de Tour wint. Die vergelijking vindt ik niet opgaan. Sven Kramer bijvoorbeeld gaat alleen voor goud, maar dat is hij ook aan zijn stand verplicht.

Daartussen zit een hele grote groep, wat je ook merkte tijdens Vancouver: "Als ik met een plak thuiskom, dan ben ik heel tevreden." Dat vind ik dus niet kunnen. Goud of niks. Dood of de gladiolen. Risico nemen, dan maar vol op je bek. Maar met behoudend een bochtje schaatsen en dan brons pakken en blij zijn? Onvoorstelbaar. Dan moet je gewoon het hoogste doel nastreven, zeker als je een geroutineerde outsider/kanshebber (dat is Gesink bijvoorbeeld nog niet) bent. En anders maar gewoon lekker thuisblijven.

Niet helemaal mee eens. Als je tegen Sven Kramer rijdt weet je dat je, behalve als hij naar zijn coach luistert, praktisch altijd voor het zilver rijdt. Dat er altijd een minieme kans is dat je toch goud pakt en er dus, in je eigen rit, 100% voor moet gaan zal niemand ontkennen en je kunt mij niet wijsmaken dat ze dat niet doen, maar je hebt ook te maken met tactiek, opbouwen van een race, jezelf niet ondersteboven rijden in de eerste rondjes, rijden 'op je tegenstander' en de rit waar je in rijdt (wie heeft er al gereden en wie rijdt er nog na mij?)

Maar wederom wordt hier de vergelijking gemaakt tussen teamsporters en individuele sporters en die gaat niet op. In een voetbalwedstrijd kan 1 aanval het verschil tussen wereldkampioen en niet-wereldkampioen zijn en dat is in een wielerkoers of een schaatsrit op de OS niet het geval. Ja, bij de 500m, maar daar gaat iedereen ook als een dolle.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#58
Heb helaas nu niet heel veel tijd om hier uitgebreid op in te gaan maar één punt wil ik nog wel maken. Juist het feit dat iedereen lacht en meewarig het hoofd schudt is de reden van het ontbreken van een echt topsportklimaat in Nederland. Ik zou het prachtig vinden als Gesink zou zeggen: "Ik win de Tour", maar die hele 'doe maar gewoon'-blabla in Nederland staat dat in de weg dus zegt hij het niet, terwijl hij in mijn ogen wel de kwaliteiten ervoor heeft. Ik vind dat ambities in de sport vaak iets te zorgvuldig worden geformuleerd, je mag je best wat meer uitspreken, wat meer lef tonen.
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
#59
Voyou Wrote:Heb helaas nu niet heel veel tijd om hier uitgebreid op in te gaan maar één punt wil ik nog wel maken. Juist het feit dat iedereen lacht en meewarig het hoofd schudt is de reden van het ontbreken van een echt topsportklimaat in Nederland. Ik zou het prachtig vinden als Gesink zou zeggen: "Ik win de Tour", maar die hele 'doe maar gewoon'-blabla in Nederland staat dat in de weg dus zegt hij het niet, terwijl hij in mijn ogen wel de kwaliteiten ervoor heeft. Ik vind dat ambities in de sport vaak iets te zorgvuldig worden geformuleerd, je mag je best wat meer uitspreken, wat meer lef tonen.

Lef tonen is iets anders dan een grote bek hebben, maar die nuance leg ik je nog wel eens een keer uit. Het verschil tussen bravoure en branie, zeg maar.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#60
Gerben Zonderland Wrote:Als je tegen Sven Kramer rijdt weet je dat je, behalve als hij naar zijn coach luistert, praktisch altijd voor het zilver rijdt. Dat er altijd een minieme kans is dat je toch goud pakt en er dus, in je eigen rit, 100% voor moet gaan zal niemand ontkennen en je kunt mij niet wijsmaken dat ze dat niet doen, maar je hebt ook te maken met tactiek, opbouwen van een race, jezelf niet ondersteboven rijden in de eerste rondjes, rijden 'op je tegenstander' en de rit waar je in rijdt (wie heeft er al gereden en wie rijdt er nog na mij?)

Heb je moeite met lezen of met de nederlandse taal?
Ik heb het over Sven Kramer, niet over de tegenstanders van Sven Kramer.
Ik zeg dat Sven Kramer altijd voor goud gaat. Er zullen vast wel tegenstanders zijn die dat doel ook nastreven, maar dat heb ik nergens ontkend.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply


Forum Jump: