The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Taak Defensie overschaduwd door affaires
#1
Heeft niets met sport te maken, maar wilde 'm toch even online gooien voor feedback. Deze week geschreven voor onze weekopdracht, het bouwen van een webzine (online opinieblad).

Quote:Taak Defensie overschaduwd door affaires

van de hoofdredactie

Wereldwijd komen de laatste tijd diverse schandalen in het nieuws over de Nederlandse en buitenlandse Defensie. Van fraude en drugsgebruik tot aanranding en moord, het imago van Defensie lijkt tegenwoordig niet meer verder te kunnen afzakken. De slogan 'Eén team. Eén taak.' komt zo in een volledig ander daglicht te staan.

Deze week kwam het fregat Tjerk Hiddes in opspraak. Een vrouwelijke matroos zou aan boord van dit schip anderhalf jaar geleden het slachtoffer zijn geworden van een groepsaanranding. Staatssecretaris Van der Knaap heeft aangekondigd direct een grondig onderzoek in te stellen naar de seksuele intimidatie bij Defensie.

De Tjerk Hiddes, die sinds februari uit de roulatie is genomen en verkocht is aan Chili, kwam al eerder in opspraak. In december werd cocaïne gevonden aan boord van het M-fregat. Daarbij werden arrestaties verricht en volgden ontslagen. Een jaar eerder al werd op de Hr. Ms. Van Speijk, eveneens eigendom van de Koninklijke Marine, een hoeveelheid cocaïne gevonden die leidde tot onderzoeken, arrestaties en ontslagen.

Niet alleen in Nederland komt de nationale verdediging negatief in het nieuws. Ook de schandalen in de Irakese gevangenis Abu Ghraib en de Amerikaanse gevangenis Guantanamo Bay zijn niet onopgemerkt gebleven.

Daar eigenden Amerikaanse soldaten en mariniers zich teveel macht toe, wat leidde tot mishandelingen, verkrachtingen en andere mensonterende praktijken. Er werden arrestaties verricht en een nationale discussie over de praktijken binnen het Amerikaanse leger en de landmacht barstte los.

Wanneer medewerkers van Defensie zich niet meer veilig voelen op hun afdeling is er structureel iets mis. In de opleidingen voor het leger, de luchtmacht, de marine en de landmacht wordt de nieuwe rekruten geleerd dat zij alles moeten geven voor het landsbelang. Internationale erkenning, ongelimiteerde inzet en een ijzeren discipline zijn kernwoorden waarmee nieuwelingen geïndoctrineerd worden. Wanneer en waarom de zaken een andere wending nemen is tot nu toe nog onduidelijk. Dat vredesmissies uitbetaald worden in een beloning waar menig arbeider slechts van mag dromen was bekend, maar dat het imago van de diverse eenheden zó beschadigd kon worden mag gezien worden als een schande.

Doordat jonge matrozen of soldaten het schip met goud na dergelijke missies zien binnenvaren komen zij vaak in een verleidelijke leefwereld. De inkomsten zijn onbeperkt, waardoor hun levenswijze ook drastisch verandert. Na eerst wekenlang geen land te hebben gezien of geen gevecht te hebben geleverd, wordt er nachtenlang doorgefeest in iedere buitenlandse kroeg. Dit eist zijn tol; het lichaam en de aandacht verslappen en de inspiratie en motivatie worden minder, waardoor velen zich te buiten gaan aan diverse drugs en andere verslavingen. Het verantwoordelijkheidsbesef en de moraal zakken zó diep weg dat er van enige professionaliteit geen enkele sprake meer is. Het wordt tijd dat er paal en perk wordt gesteld aan de werkmethoden van landmacht, marine, luchtmacht en leger. Als de diverse leidinggevenden in samenwerking met minister Kamp van Defensie niet spoedig met een plan voor de toekomst komen, ziet deze er niet bepaald rooskleurig uit. Dan heeft Nederland geen adequate verdediging meer en daalt het respect voor Defensie tot een bijzonder laag niveau. Het is tijd dat de uitspraak 'Eén team. Eén taak.' een nationaal effect teweeg gaat brengen.
Reply
#2
ontsamenhangend vind ik het.

-1ste alinea een soort van inleiding dat er nationaal en internationaal veel schandalen zijn binnen de defensie. Daarin volgt dan de nationale defensie slogan.

-2de alinea komt het stukje over de NL matroos die aangerand is.

-3de alinea springen jullie ineens over op de cocaïne smokkel met NL schepen.

-4de en 5de alinea gaat over de misbruik van gevangenen door Amerikaanse soldaten

-6de alinea wordt aangegeven dat het onduidelijk is waarom de soldaten ontsporen

-7de alinea wordt er toch een reden aangegeven van de ontsporing en is de conclusie dat de Nederlandse minister van Defensie en de diverse leidinggevenden (??) hier iets aan moet doen.


Beetje van de hak op de tak dus. Maarja dat is natuurlijk maar de mening van een debiteurenbeheerder :wink:
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#3
Bedankt Dave, iedere kritiek is welkom Smile. Ook van iemand die onsamenhangend met een t ertussen schrijft Wink.
Reply
#4
Bakke Wrote:Bedankt Dave, iedere kritiek is welkom Smile. Ook van iemand die onsamenhangend met een t ertussen schrijft Wink.

:-k Hmmm....een ontsamenhanger is iemand die de samenhang tussen dingen probeert te doorbreken?

Maar ff on-topic: hij heeft, vind ik, wel een beetje gelijk dat er iets meer 'samenhang' en minder 'hak op de tak' in zou kunnen...
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#5
Bakke Wrote:Bedankt Dave, iedere kritiek is welkom Smile. Ook van iemand die onsamenhangend met een t ertussen schrijft Wink.

ik ben meer van de inhoud :wink:
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#6
Gerben Zonderland Wrote:Hij heeft, vind ik, wel een beetje gelijk dat er iets meer 'samenhang' en minder 'hak op de tak' in zou kunnen...

Oké, als twee mensen het al zeggen zal er zeker een kern van waarheid inzitten Smile. Er moet een betere rode draad in dus?

En inhoudelijk; klinkt het wel goed?
Reply
#7
Bakke Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Hij heeft, vind ik, wel een beetje gelijk dat er iets meer 'samenhang' en minder 'hak op de tak' in zou kunnen...

Oké, als twee mensen het al zeggen zal er zeker een kern van waarheid inzitten Smile. Er moet een betere rode draad in dus?

En inhoudelijk; klinkt het wel goed?

Ik vind er inhoudelijk en taalkundig niet zoveel aan mankeren.
Maar als (slechts) twee mensen dat zeggen, zegt dat nog niets. Zeker niet als het om Dave en mij gaat. :wink:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#8
Punt, maar ik sla je toch hoger aan dan enkele andere forummers vanwege je taalpassie, maar dat wist je al Wink. Of zit ik nu heel diep in die aars?
Reply
#9
Bakke Wrote:Punt, maar ik sla je toch hoger aan dan enkele andere forummers vanwege je taalpassie, maar dat wist je al Wink. Of zit ik nu heel diep in die aars?

het is toch duidelijk dat Gerben mij napraat :wink:
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#10
Davydoff Wrote:
Bakke Wrote:Punt, maar ik sla je toch hoger aan dan enkele andere forummers vanwege je taalpassie, maar dat wist je al Wink. Of zit ik nu heel diep in die aars?

het is toch duidelijk dat Gerben mij napraat :wink:

Ik bevestig slechts wat jij aangeeft. "Papegaaien" laat ik wel aan anderen over. Of schrik je ervan dat iemand het eens een keer met je eens is? :wink:

@Bakke: Nee hoor, en ik moet nog poepen, dus je ligt er zo weer uit. :8:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#11
Ik vind de inleiding wat lang. Vind de opinie ook niet echt heel helder in dit stuk, want ik neem aan dat dit de bedoeling was?
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#12
Ja, het was voor een opinie/webzine.
Reply


Forum Jump: