The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Poll: Wie wordt kampioen?
You do not have permission to vote in this poll.
Twente
20.83%
5 20.83%
AZ
0%
0 0%
PSV
12.50%
3 12.50%
Ajax
54.17%
13 54.17%
Feyenoord
8.33%
2 8.33%
Heerenveen
4.17%
1 4.17%
Total 24 vote(s) 100%
* You voted for this item. [Show Results]

Eindstrijd, kampioen, de wedstrijden, polletje
#31
Quote:gittermaster Wrote:
Oke, even de uitslagen vd laatste jaren in Heerenveen erbij gepakt.
11/04/2012 SC Heerenveen Ajax 0-5
01/05/2011 SC Heerenveen Ajax 1-2
13/02/2010 SC Heerenveen Ajax 0-2
05/10/2008 SC Heerenveen Ajax 5-2
29/03/2008 SC Heerenveen Ajax 2-4
28/10/2006 SC Heerenveen Ajax 0-2
30/12/2005 SC Heerenveen Ajax 4-2
02/04/2005 SC Heerenveen Ajax 2-1
25/02/2004 SC Heerenveen Ajax 4-1
23/11/2002 SC Heerenveen Ajax 0-3
24/10/2001 SC Heerenveen Ajax 5-1
02/10/2000 SC Heerenveen Ajax 2-2
02/02/2000 SC Heerenveen Ajax 1-1

van de laatste 6 x heeft ajakkes er 5 gewonnen. liet mijn gevoel me toch niet in de steek. zet je ook even de uitslagen ajakkes-heerenveen erbij, want daar doelde ik natuurlijk ook op.

De thuiswedstrijden ging t mij niet om, lijkt mij toch een wereld van verschil. Ik neem ook aan als je het noemt dat je ook doelt op de uitwedstrijden. Thuiswedstrijden zal Ajax ongetwijfeld meer gewonnen hebben, net zoals tegen elke andere tegenstander (Behalve Utrecht dan recentelijk)

Quote:Quote:
Natuurlijk zal je dat verweer mbt Heracles vaker gehoord hebben, waarom dat niet geloofwaardig is, begrijp ik niet. Dat is zeker wel geloofwaardig. Iedere speler/coach zou deze gelegenheid aangrijpen om dat excuus te gebruiken, los vh feit of dit wel of niet zo is.

ze zeggen het niet alleen, je zag het ook. heracles speelde niet het voetbal dat ze kunnen. gewoon minder scherp. zo goed speelde ajakkes ook niet. ik had meer van heracles verwacht en dat wil niet zeggen dat ze dus gaan winnen.
welles nietus, jij vind niet dat Ajax goed speelde. Ik vind van wel, net als de andere laatste wedstrijden. Het draait gewoon stukken beter en ik denk dat het de verdienste van Ajax is dat de tegenstander minder speelt.

Quote:Quote:
Het is ook wel erg optimistisch om te zeggen dat Feyenoord, Ajax 2 x zoek gespeeld heeft, ze waren sterk in de Arena, misschien wel beter dan Ajax, maar ze hebben Ajax verre van zoek gespeeld. Daarnaast heb ik het ook over vorm, toen was Ajax niet in vorm, nu wel, al vind jij dat meevallen. Toen Ajax bij Groningen speelde, was Groningen kort in vorm, pech dat we daar toen speelde.

in de aarsrena is ajakkes nog meer zoekgespeeld dan in de kuip, en nog tijdens de wedstrijd gaf je al aan dat feyenoord eenvoudigweg beter was. zelfs jij zag het!
Dat gaf ik toen toe, en dat doe ik nu toch nog steeds?! Ik vind alleen niet dat ze zoekgespeeld werden. Feyenoord was iets beter. Punt.

Quote:Quote:
Ik kaart t puur aan, omdat ik daarmee aan wil geven dat het ook andersom kan zijn en in het geval van Ajax vaker andersom.

volstrekt verkeerd voorbeeld. mensen betalen om harder te werken vind ik geen probleem (ajakkes bij excelsior-az) mensen betalen om te verliezen wel. dat is gewoon het verschil.
Suggereer je nu dat Ajax Heerenveen betaald heeft?
Ik heb geen idee waar je naartoe wilt. Je haalt ineens "betalen" erbij. Volgens mij hadden we het over inzet tegen Ajax, die in jouw ogen matig is de laatste weken en in mijn ogen vaker "extra" dan "minder". Zelfs Feyenoord heeft 2 goede wedstrijden gespeeld tegen Ajax. Big Grin

Quote:Quote:
Ik ben het met je eens dat je dan gewoon van ze moet winnen, net als je ook gewoon moet winnen als een team minder goed of te opportunitisch speelt. En ik denk dat "het stapje minder doen" ook gewoon afgedwongen wordt in sommige gevallen. PSV vond ik daar een goed voorbeeld van

welnee man, psvee was dramatiasch in de aarsrena en dat had gewoon geen flikker met ajakkes te maken. de uitwedstijden tegen nak en rkc bevestigen dat. dat ajakkes daardoor in een flow komt maakt het alleen maar triester.
Tja, daar kunnen we ook over door blijven gaan, maar verschil in inzicht en mening lijkt me duidelijk.

Quote:Quote:
Dat Feyenoord ook had gewonnen zonder die pingel valt natuurlijk nooit te bewijzen en als al eerder gezegd, het verschil in niveau van Ajax toen en nu is imo enorm.

is niet te bewijzen, maar feyenoord was gewoon beter. ajakkes heeft geen kans gehad in de 2de helft. 0!
Volgens mij scoorde Bulykin diep in de tweede helft, maar wederom. Ajax is nu een stuk beter dan toen.

Quote:Quote:
Ik denk dat Ajax nu zowel uit als thuis van Feyenoord wint, al valt dat net als jouw stelling ook nooit te bewijzen.

ik denk het niet. ik denk dat az, twente en feyenoord op dit moment ajakkes wel pijn kunnen doen. ajakkes treft net de labiel zwakkeren. moet je opletten, heerenveen heeft de laatste wedstrijd niets meer te verliezen en dan gaan ze tegen ons opeens goed voetballen. ik zweer het je.
Ja, nu treft Ajax de labiel zwakkeren, maar eerder in de competitie troffen ze tegenstanders die in vorm waren. En volgens mij valt t wel mee met de labiel zwakkeren.. Heerenveen heeft in de competitie in de laatste 10 wedstrijden alleen van PSV verloren (5-1, toevallig?). Daarnaast treffen Twente en Feyenoord, PSV in dezelfde periode. Twente wint 2-6 en Feyenoord verliest die week daarvoor. Dus zelfs als je al spreekt van een labiel PSV, dan heeft dat in ieder geval ten opzichte van Feyenoord en Twente geen verschil gemaakt. (Ook AZ won trouwens van PSV)
The great old Ludwig von...
Reply
#32
(12-04-2012, 03:13 PM)gittermaster Wrote: De thuiswedstrijden ging t mij niet om, lijkt mij toch een wereld van verschil. Ik neem ook aan als je het noemt dat je ook doelt op de uitwedstrijden. Thuiswedstrijden zal Ajax ongetwijfeld meer gewonnen hebben, net zoals tegen elke andere tegenstander (Behalve Utrecht dan recentelijk)

van de laatste 6 keer 5 keer verloren, wss ook alles bij ajakkes verloren en ik had je al gewezen op die belachelijk bekerfinale van 2-6. je cijfers bevestigen mijn beeld.

Quote:welles nietus, jij vind niet dat Ajax goed speelde. Ik vind van wel, net als de andere laatste wedstrijden. Het draait gewoon stukken beter en ik denk dat het de verdienste van Ajax is dat de tegenstander minder speelt.

het is welles nietes, maar het verschil is dat jij met een ajakkesbril kijkt.

Quote:Dat gaf ik toen toe, en dat doe ik nu toch nog steeds?! Ik vind alleen niet dat ze zoekgespeeld werden. Feyenoord was iets beter. Punt.

nee, toen waren ze beter, in je eerste post heb je het over 'wellicht iets beter' en in je tweede post over 'iets beter'. feyenoord was wat mij betreft duidelijk beter en heeft daar gewoon vergeten te winnen omdat ze poep in de broek kregen. maar voor de poep werd ajakkes zoekgespeeld, ze wisten zich geen raad.

Quote:Ik heb geen idee waar je naartoe wilt. Je haalt ineens "betalen" erbij. Volgens mij hadden we het over inzet tegen Ajax, die in jouw ogen matig is de laatste weken en in mijn ogen vaker "extra" dan "minder". Zelfs Feyenoord heeft 2 goede wedstrijden gespeeld tegen Ajax. Big Grin

maar feyenoord heeft niet alleen tegen ajakkes zo goed gespeeld. ook tegen twente, az, psvee, vitesse (uit). ik vind het kwalijker als ploegen geen inzet hebben dan als ploegen extra inzet hebben. in legde je uit dat je het ten onrechte hebt omgedraaid. die betaling was een argument voor de stelling dat je die redenering niet moet omdraaien.

Quote:Tja, daar kunnen we ook over door blijven gaan, maar verschil in inzicht en mening lijkt me duidelijk.

wederom met het verschil dat jij kijkt met een ajakkes bril en ik 'objectief'.

Quote:Volgens mij scoorde Bulykin diep in de tweede helft, maar wederom. Ajax is nu een stuk beter dan toen.

dat was geen kans! ik zie niet dat ajakkes nu beter is.

Quote:Ja, nu treft Ajax de labiel zwakkeren, maar eerder in de competitie troffen ze tegenstanders die in vorm waren.

dat ben ik eens. ik zeg ook alleen maar dt ik het jammer vindt dat ze nu net in deze ontknoping de mazzel hebben dat ze tegen poep spelen.

Quote: En volgens mij valt t wel mee met de labiel zwakkeren.. Heerenveen heeft in de competitie in de laatste 10 wedstrijden alleen van PSV verloren (5-1, toevallig?).

ja, heerenveen uit bij psvee. dat kun je toch niet vergelijken? uit laten ze wel vaker zien labilos te zijn. is toch weer anders. hoewel ze tegen psvee voor de beker ook met poep in de broek speelden, maar toen gaven ze het niet echt weg.

Quote:Daarnaast treffen Twente en Feyenoord, PSV in dezelfde periode. Twente wint 2-6 en Feyenoord verliest die week daarvoor. Dus zelfs als je al spreekt van een labiel PSV, dan heeft dat in ieder geval ten opzichte van Feyenoord en Twente geen verschil gemaakt. (Ook AZ won trouwens van PSV)

dit is alleen maar een argumetn voro mijn stelling hoor. tegen twente en az zag je toch dat psvee slecht speelde. vooral tegen twente. ook tegen feyenoord waren ze dramatisch, dat ze die wonnen was een godswonder. een bal die mertens toevallig goed raakt en een overtreding op martins. maar feyenoord was daar gewoon de betere ploeg en dat is wel eens anders geweest. dit was voor ajakkes gewoon een ideaal moment om thuis tegen psvee te voetballen.

Reply
#33
Quote:gittermaster Wrote:
De thuiswedstrijden ging t mij niet om, lijkt mij toch een wereld van verschil. Ik neem ook aan als je het noemt dat je ook doelt op de uitwedstrijden. Thuiswedstrijden zal Ajax ongetwijfeld meer gewonnen hebben, net zoals tegen elke andere tegenstander (Behalve Utrecht dan recentelijk)

van de laatste 6 keer 5 keer verloren, wss ook alles bij ajakkes verloren en ik had je al gewezen op die belachelijk bekerfinale van 2-6. je cijfers bevestigen mijn beeld.
1 keer 5-2 pak, en 4 x gewonnen met 1 of 2 doelpunten verschil. Het beeld dat jij mi schetste is dat Ajax geen strobreed in de weg gelegd wordt door Heerenveen, je ziet slechts matige overwinningen, een aardige nederlaag en over de laatste 10 jaar een evenwichtig beeld.

Quote:Quote:
welles nietus, jij vind niet dat Ajax goed speelde. Ik vind van wel, net als de andere laatste wedstrijden. Het draait gewoon stukken beter en ik denk dat het de verdienste van Ajax is dat de tegenstander minder speelt.

het is welles nietes, maar het verschil is dat jij met een ajakkesbril kijkt.
Misschien is het verschil ook wel dat ik elke wedstrijd 90 minuten kijk en de laatste tig jaar Ajax ook steeds 90 minuten heb zien spelen. Los vh feit dat ik altijd tamelijk optimistisch ben, kan je niet van mij zeggen dat ik elke keer zeg dat Ajax goed speelt; de laatste weken wel.
Daarnaast vraag ik me af of jij hier veel subjectiever bent dan ik.

Quote:Quote:
Dat gaf ik toen toe, en dat doe ik nu toch nog steeds?! Ik vind alleen niet dat ze zoekgespeeld werden. Feyenoord was iets beter. Punt.

nee, toen waren ze beter, in je eerste post heb je het over 'wellicht iets beter' en in je tweede post over 'iets beter'. feyenoord was wat mij betreft duidelijk beter en heeft daar gewoon vergeten te winnen omdat ze poep in de broek kregen. maar voor de poep werd ajakkes zoekgespeeld, ze wisten zich geen raad.

"Iets beter" geeft t mi "beter" weer dan beter inderdaad. Zoekgespeeld vind ik niet van toepassing. Het was ook makkelijker voor Feyenoord om tegen dat Ajax te spelen. Poep in de broek? Waarvan? Dat was toen echt niet nodig.

Quote:Quote:
Ik heb geen idee waar je naartoe wilt. Je haalt ineens "betalen" erbij. Volgens mij hadden we het over inzet tegen Ajax, die in jouw ogen matig is de laatste weken en in mijn ogen vaker "extra" dan "minder". Zelfs Feyenoord heeft 2 goede wedstrijden gespeeld tegen Ajax.

maar feyenoord heeft niet alleen tegen ajakkes zo goed gespeeld. ook tegen twente, az, psvee, vitesse (uit). ik vind het kwalijker als ploegen geen inzet hebben dan als ploegen extra inzet hebben. in legde je uit dat je het ten onrechte hebt omgedraaid. die betaling was een argument voor de stelling dat je die redenering niet moet omdraaien.

deze gaat me even te ver en kan ik niet meer volgen. Zelfs nu je aangeeft dat je "betaling" als argument was, dat snap ik echt niet. Wellicht een vergelijking? Maar dan met een in mijn ogen slecht voorbeeld.
Het lijkt me logisch dat je soms tegen een tegenstander speelt die het heel goed doet (in vorm is) en soms tegen een tegenstander die het minder goed doet (uit vorm is). Wat ik stel is dat (in dit geval) Ajax op een dusdanige manier voetbalt dat ze dit afdwingen. Daar ben jij het volgens mij niet mee eens.

Quote:Quote:
Tja, daar kunnen we ook over door blijven gaan, maar verschil in inzicht en mening lijkt me duidelijk.

wederom met het verschil dat jij kijkt met een ajakkes bril en ik 'objectief'.
zie tweede punt

Quote:Quote:
Volgens mij scoorde Bulykin diep in de tweede helft, maar wederom. Ajax is nu een stuk beter dan toen.

dat was geen kans! ik zie niet dat ajakkes nu beter is.

Dat kan. Ik zie dat wel.

Quote:Quote:
Ja, nu treft Ajax de labiel zwakkeren, maar eerder in de competitie troffen ze tegenstanders die in vorm waren.

dat ben ik eens. ik zeg ook alleen maar dt ik het jammer vindt dat ze nu net in deze ontknoping de mazzel hebben dat ze tegen poep spelen.

Gelukkig. Overigens denk ik dus dat Ajax geen mazzel heeft maar het voor een groot deel zelf afdwingt.

Quote:Quote:
En volgens mij valt t wel mee met de labiel zwakkeren.. Heerenveen heeft in de competitie in de laatste 10 wedstrijden alleen van PSV verloren (5-1, toevallig?).

ja, heerenveen uit bij psvee. dat kun je toch niet vergelijken? uit laten ze wel vaker zien labilos te zijn. is toch weer anders. hoewel ze tegen psvee voor de beker ook met poep in de broek speelden, maar toen gaven ze het niet echt weg.
Daar heb je een punt. Maar dat maakt de reeks van Heerenveen alleen nog maar beter, dus is de Ajax uitzege daar erg goed.

Quote:Quote:
Daarnaast treffen Twente en Feyenoord, PSV in dezelfde periode. Twente wint 2-6 en Feyenoord verliest die week daarvoor. Dus zelfs als je al spreekt van een labiel PSV, dan heeft dat in ieder geval ten opzichte van Feyenoord en Twente geen verschil gemaakt. (Ook AZ won trouwens van PSV)

dit is alleen maar een argumetn voro mijn stelling hoor. tegen twente en az zag je toch dat psvee slecht speelde. vooral tegen twente. ook tegen feyenoord waren ze dramatisch, dat ze die wonnen was een godswonder. een bal die mertens toevallig goed raakt en een overtreding op martins. maar feyenoord was daar gewoon de betere ploeg en dat is wel eens anders geweest. dit was voor ajakkes gewoon een ideaal moment om thuis tegen psvee te voetballen.

Dat weet ik. Ik wil dat alleen relativeren door te laten zien dat je van een "matig" PSV kunt spreken, maar ook gewoon kunt stellen dat PSV sterke tegenstanders heeft gehad de laatste weken.
Maar het valt dus wel mee met het geluk van Ajax tov concurrenten dat ze PSV nu treffen. Immers, Twente en Feyenoord deden dat ook.
The great old Ludwig von...
Reply
#34
(12-04-2012, 04:01 PM)waf Wrote:
(12-04-2012, 03:13 PM)gittermaster Wrote: De thuiswedstrijden ging t mij niet om, lijkt mij toch een wereld van verschil. Ik neem ook aan als je het noemt dat je ook doelt op de uitwedstrijden. Thuiswedstrijden zal Ajax ongetwijfeld meer gewonnen hebben, net zoals tegen elke andere tegenstander (Behalve Utrecht dan recentelijk)

van de laatste 6 keer 5 keer verloren, wss ook alles bij ajakkes verloren en ik had je al gewezen op die belachelijk bekerfinale van 2-6. je cijfers bevestigen mijn beeld.

Quote:welles nietus, jij vind niet dat Ajax goed speelde. Ik vind van wel, net als de andere laatste wedstrijden. Het draait gewoon stukken beter en ik denk dat het de verdienste van Ajax is dat de tegenstander minder speelt.

het is welles nietes, maar het verschil is dat jij met een ajakkesbril kijkt.

Quote:Dat gaf ik toen toe, en dat doe ik nu toch nog steeds?! Ik vind alleen niet dat ze zoekgespeeld werden. Feyenoord was iets beter. Punt.

nee, toen waren ze beter, in je eerste post heb je het over 'wellicht iets beter' en in je tweede post over 'iets beter'. feyenoord was wat mij betreft duidelijk beter en heeft daar gewoon vergeten te winnen omdat ze poep in de broek kregen. maar voor de poep werd ajakkes zoekgespeeld, ze wisten zich geen raad.

Quote:Ik heb geen idee waar je naartoe wilt. Je haalt ineens "betalen" erbij. Volgens mij hadden we het over inzet tegen Ajax, die in jouw ogen matig is de laatste weken en in mijn ogen vaker "extra" dan "minder". Zelfs Feyenoord heeft 2 goede wedstrijden gespeeld tegen Ajax. Big Grin

maar feyenoord heeft niet alleen tegen ajakkes zo goed gespeeld. ook tegen twente, az, psvee, vitesse (uit). ik vind het kwalijker als ploegen geen inzet hebben dan als ploegen extra inzet hebben. in legde je uit dat je het ten onrechte hebt omgedraaid. die betaling was een argument voor de stelling dat je die redenering niet moet omdraaien.

Quote:Tja, daar kunnen we ook over door blijven gaan, maar verschil in inzicht en mening lijkt me duidelijk.

wederom met het verschil dat jij kijkt met een ajakkes bril en ik 'objectief'.

Quote:Volgens mij scoorde Bulykin diep in de tweede helft, maar wederom. Ajax is nu een stuk beter dan toen.

dat was geen kans! ik zie niet dat ajakkes nu beter is.

Quote:Ja, nu treft Ajax de labiel zwakkeren, maar eerder in de competitie troffen ze tegenstanders die in vorm waren.

dat ben ik eens. ik zeg ook alleen maar dt ik het jammer vindt dat ze nu net in deze ontknoping de mazzel hebben dat ze tegen poep spelen.

Quote: En volgens mij valt t wel mee met de labiel zwakkeren.. Heerenveen heeft in de competitie in de laatste 10 wedstrijden alleen van PSV verloren (5-1, toevallig?).

ja, heerenveen uit bij psvee. dat kun je toch niet vergelijken? uit laten ze wel vaker zien labilos te zijn. is toch weer anders. hoewel ze tegen psvee voor de beker ook met poep in de broek speelden, maar toen gaven ze het niet echt weg.

Quote:Daarnaast treffen Twente en Feyenoord, PSV in dezelfde periode. Twente wint 2-6 en Feyenoord verliest die week daarvoor. Dus zelfs als je al spreekt van een labiel PSV, dan heeft dat in ieder geval ten opzichte van Feyenoord en Twente geen verschil gemaakt. (Ook AZ won trouwens van PSV)

dit is alleen maar een argumetn voro mijn stelling hoor. tegen twente en az zag je toch dat psvee slecht speelde. vooral tegen twente. ook tegen feyenoord waren ze dramatisch, dat ze die wonnen was een godswonder. een bal die mertens toevallig goed raakt en een overtreding op martins. maar feyenoord was daar gewoon de betere ploeg en dat is wel eens anders geweest. dit was voor ajakkes gewoon een ideaal moment om thuis tegen psvee te voetballen.


Waf, Ajax en objectief (inclusief sneaky haakjes) in één post.

Mijn bek valt open.
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
Reply
#35
(12-04-2012, 04:59 PM)gittermaster Wrote: 1 keer 5-2 pak, en 4 x gewonnen met 1 of 2 doelpunten verschil. Het beeld dat jij mi schetste is dat Ajax geen strobreed in de weg gelegd wordt door Heerenveen, je ziet slechts matige overwinningen, een aardige nederlaag en over de laatste 10 jaar een evenwichtig beeld.

over de laatste 6 jaar geen evenwichtig beeld en je hebt ajakkes thuis tegn heerenveen niet eens meegenomen. dat hoort er ook bij, jij hoeft mijn stelling niet opeens te gaan zitten beperken tot alleen heerenveen ajakkes.

Quote:Misschien is het verschil ook wel dat ik elke wedstrijd 90 minuten kijk en de laatste tig jaar Ajax ook steeds 90 minuten heb zien spelen. Los vh feit dat ik altijd tamelijk optimistisch ben, kan je niet van mij zeggen dat ik elke keer zeg dat Ajax goed speelt; de laatste weken wel.
Daarnaast vraag ik me af of jij hier veel subjectiever bent dan ik.

ajakkes speelt wel beter, maar mijn overtuiging is dat ajakkes in het zadel is geholpen, door oa het opeens zwalkende psvee, het zich sparende heracles en heerenveen dat het in 3 minuten weggeeft door de broekpoepende ajakkessied gouweleeuw en een ongeloof domme actie van de keeper.

als je dat niet inziet ben je wat mij betreft gewoon niet objectief. ik geef aan dat ik ook nooit helemaal objectief kan zijn, maar wel objectiever dan een supporter.

wel vreemd dat als het 15-3 staat bij wordfeud het opeens aan de letters ligt en niet aan de tegenstander, maar dat volledig terzijde.
Quote:"Iets beter" geeft t mi "beter" weer dan beter inderdaad. Zoekgespeeld vind ik niet van toepassing. Het was ook makkelijker voor Feyenoord om tegen dat Ajax te spelen. Poep in de broek? Waarvan? Dat was toen echt niet nodig.

nee het was niet nodig, maar na die 1-1 gebeurde het wel... daarvoor was feyenoord heer en meester. dat vond jij ook maar nu nuanceer je opeens dat beeld naar iets beter. TE LAAT!

Quote:Het lijkt me logisch dat je soms tegen een tegenstander speelt die het heel goed doet (in vorm is) en soms tegen een tegenstander die het minder goed doet (uit vorm is). Wat ik stel is dat (in dit geval) Ajax op een dusdanige manier voetbalt dat ze dit afdwingen. Daar ben jij het volgens mij niet mee eens.

kijk, dat ajakkes de beste selectie heeft van de eredivisie dat kan wat mij betreft iedereen zien en dat weet iedereen. als ze geen eerste worden doen ze het dus niet goed. ze hebben dit jaar uiterst matig gepresteerd. en ze worden nu in het zadel geholpen. maar het komt natuurlijk ooit van 1 kant, als je een kans krijgt moet je die ook pakken.
Quote:zie tweede punt

15-3

Quote:Gelukkig. Overigens denk ik dus dat Ajax geen mazzel heeft maar het voor een groot deel zelf afdwingt.

bij wordfeud denk je net andersom. blijf ik vreemd vinden.

Quote:Daar heb je een punt. Maar dat maakt de reeks van Heerenveen alleen nog maar beter, dus is de Ajax uitzege daar erg goed.

Quote:bij heerenveen winnen is sowieso goed. maar je moet wel kijken naar de manier waarop. gewoon cadeau gekregen.
Dat weet ik. Ik wil dat alleen relativeren door te laten zien dat je van een "matig" PSV kunt spreken, maar ook gewoon kunt stellen dat PSV sterke tegenstanders heeft gehad de laatste weken.
Maar het valt dus wel mee met het geluk van Ajax tov concurrenten dat ze PSV nu treffen. Immers, Twente en Feyenoord deden dat ook.

nu ga je weer uit en thuis door elkaar zitten halen. psvee thuis is volstrekt anders dan psvee uit. bij feyenoord was het trouwens nog niet voor iedereen duidelijk dat psvee zwalkte, dat was het begin. twente heeft het open gelegd, maar ze hebben al 4 uitwedstrijden op rij verloren. zo bijzonder is het niet wat ajakkes gedaan heeft. ik wil je er ook nog even aan herinneren wat een gruwelijk slechte wedstrijd ajakkes psvee was. echt heel slecht, ook ajakkes hoor.



Reply
#36
(12-04-2012, 05:43 PM)Ronnie D. Wrote: Waf, Ajax en objectief (inclusief sneaky haakjes) in één post.

Mijn bek valt open.

oh ja natuurlijk, je praat hier altijd tegen 10 ajakkessieden tegelijk. van die mannetjes die niet kunnen begrijpen waarom die club met louter supportunisten gehaat wordt. ik vermoed dat je weer eens verkeerde conclusies hebt getrokken. als je daar uiteindelijk een keer achter komt kan het wel zo zijn dat je bek openvalt, maar dat valt alleen jezelf aan te rekenen.

ik plaats het woord uiteraard bewust tussen aanhalingstekens. dat maakt het juist niet sneaky. het was juist sneaky geweest als het niet tussen aanhalingstekens stond. maar leg dat de vmbo lul maar eens uit die het verschil tussen haakjes en aanhalingstekens niet kent.

ik heb dus willen aangegeven dat ik relatief gezien objectief ben. ik ben geen supporter van ajakkes, ik haat alleen de identiteitsloze meelopers van die club die gecreeerd worden door de ajakkesmedia. ik snap dat het vervelend voor je is dat je die aantijging krijgt, maar misschien moet je er eens over nadenken waarom je daar ooit gevoelig voor geweest bent ipv de messenger voor gek te verklaren?
Reply
#37
Quote:gittermaster Wrote:
1 keer 5-2 pak, en 4 x gewonnen met 1 of 2 doelpunten verschil. Het beeld dat jij mi schetste is dat Ajax geen strobreed in de weg gelegd wordt door Heerenveen, je ziet slechts matige overwinningen, een aardige nederlaag en over de laatste 10 jaar een evenwichtig beeld.

over de laatste 6 jaar geen evenwichtig beeld en je hebt ajakkes thuis tegn heerenveen niet eens meegenomen. dat hoort er ook bij, jij hoeft mijn stelling niet opeens te gaan zitten beperken tot alleen heerenveen ajakkes.

Kom op Waf, natuurlijk beperk ik het tot Heerenveen-Ajax, daar ging t toch om? Het hele verhaal begon toch doordat jij aangaf hoe Ajax in het zadel was geholpen door Heerenveen en vervolgens dat volgens jou dat vaak het geval is, dan kan je me toch niet kwalijk nemen dat ik t beperk tot Heerenveen-Ajax en niet andersom. Het is toch niet zo gek dat ik denk dat jij daar op doelt als deze uitspraak na Heerenveen-Ajax komt. Ik vind het volstrekt normaal dat ik me alleen tot de uitwedstrijd beperk hier.

Quote:Quote:
Misschien is het verschil ook wel dat ik elke wedstrijd 90 minuten kijk en de laatste tig jaar Ajax ook steeds 90 minuten heb zien spelen. Los vh feit dat ik altijd tamelijk optimistisch ben, kan je niet van mij zeggen dat ik elke keer zeg dat Ajax goed speelt; de laatste weken wel.
Daarnaast vraag ik me af of jij hier veel subjectiever bent dan ik.

ajakkes speelt wel beter, maar mijn overtuiging is dat ajakkes in het zadel is geholpen, door oa het opeens zwalkende psvee, het zich sparende heracles en heerenveen dat het in 3 minuten weggeeft door de broekpoepende ajakkessied gouweleeuw en een ongeloof domme actie van de keeper.

als je dat niet inziet ben je wat mij betreft gewoon niet objectief. ik geef aan dat ik ook nooit helemaal objectief kan zijn, maar wel objectiever dan een supporter.

wel vreemd dat als het 15-3 staat bij wordfeud het opeens aan de letters ligt en niet aan de tegenstander, maar dat volledig terzijde.

Als Mark Rutte publiekelijk stelling inneemt tegen Diederik Samson over een issue mbt PVDA dan zijn beide niet objectief. Het is dan niet zo dat Samson minder objectief is omdat het betrekking heeft op PVDA.

Wordfeud Big Grin Bijna 15-4 Tongue maar goed, die vergelijking slaat natuurlijk nergens op. We hebben t over "vorm" over teams die "meer" dan wel "minder" geven tegen een bepaalde tegenstander. Is hier natuurlijk niet van toepassing. Daarnaast als jij andersom stelt, wat ik ook doe, ben je het dus met me eens.

Quote:Quote:
"Iets beter" geeft t mi "beter" weer dan beter inderdaad. Zoekgespeeld vind ik niet van toepassing. Het was ook makkelijker voor Feyenoord om tegen dat Ajax te spelen. Poep in de broek? Waarvan? Dat was toen echt niet nodig.

nee het was niet nodig, maar na die 1-1 gebeurde het wel... daarvoor was feyenoord heer en meester. dat vond jij ook maar nu nuanceer je opeens dat beeld naar iets beter. TE LAAT!

oke...

Quote:Quote:
Het lijkt me logisch dat je soms tegen een tegenstander speelt die het heel goed doet (in vorm is) en soms tegen een tegenstander die het minder goed doet (uit vorm is). Wat ik stel is dat (in dit geval) Ajax op een dusdanige manier voetbalt dat ze dit afdwingen. Daar ben jij het volgens mij niet mee eens.

kijk, dat ajakkes de beste selectie heeft van de eredivisie dat kan wat mij betreft iedereen zien en dat weet iedereen. als ze geen eerste worden doen ze het dus niet goed. ze hebben dit jaar uiterst matig gepresteerd. en ze worden nu in het zadel geholpen. maar het komt natuurlijk ooit van 1 kant, als je een kans krijgt moet je die ook pakken.

Dat zeg ik hier nergens. Volgens mij vond ongeveer iedereen an het begin vh seizoen dat PSV de sterkste selectie had met hun aankopen, maar goed daar gaat het hier niet om.

Quote:Quote:
zie tweede punt

15-3

mooi, bijna 15-4

Quote:Quote:
Gelukkig. Overigens denk ik dus dat Ajax geen mazzel heeft maar het voor een groot deel zelf afdwingt.

bij wordfeud denk je net andersom. blijf ik vreemd vinden.
Heb net al aangegeven dat deze vergelijking hier echt nergens op slaat.
"Stel" je krijgt bij Wordfeud elke beurt alleen maar e's. Dan kun je niet winnen, de vergelijking met een potje voetbal slaat echt nergens op, maar ik ga ervan uit dat je dit zelf ook weet.

Quote:Quote:
bij heerenveen winnen is sowieso goed. maar je moet wel kijken naar de manier waarop. gewoon cadeau gekregen.
Dat weet ik. Ik wil dat alleen relativeren door te laten zien dat je van een "matig" PSV kunt spreken, maar ook gewoon kunt stellen dat PSV sterke tegenstanders heeft gehad de laatste weken.
Maar het valt dus wel mee met het geluk van Ajax tov concurrenten dat ze PSV nu treffen. Immers, Twente en Feyenoord deden dat ook.

nu ga je weer uit en thuis door elkaar zitten halen. psvee thuis is volstrekt anders dan psvee uit. bij feyenoord was het trouwens nog niet voor iedereen duidelijk dat psvee zwalkte, dat was het begin. twente heeft het open gelegd, maar ze hebben al 4 uitwedstrijden op rij verloren. zo bijzonder is het niet wat ajakkes gedaan heeft. ik wil je er ook nog even aan herinneren wat een gruwelijk slechte wedstrijd ajakkes psvee was. echt heel slecht, ook ajakkes hoor.

Het gaat hier om "vorm". Een team is een periode in of uit vorm. Of je dan uit of thuis speelt maakt slechts een klein beetje verschil.
Ik zeg hier niet dat het geen verschil maakt of je uit of thuis speelt, ik stel dat de variabele "vorm" zich in een periode afspeelt. Iedere club krijgt iedere tegenstander uit en thuis. Als een tegenstander uit vorm is is het prettig om er tegen te voetballen. Dat hadden in het geval van PSV als je wilt stellen dat ze uit vorm zijn, meerdere titelkandidaten
The great old Ludwig von...
Reply
#38
(13-04-2012, 12:11 PM)gittermaster Wrote: Kom op Waf, natuurlijk beperk ik het tot Heerenveen-Ajax

niks kom op. ik heb het over heerenveen in het algemeen en jij hebt dat eigenhandig beperkt. ik heb het nooit beperkt tot heerenveen ajakkes, maar had dat gezien de laatste 6 jaar ook kunnen doen.

Quote:daar ging t toch om? Het hele verhaal begon toch doordat jij aangaf hoe Ajax in het zadel was geholpen door Heerenveen en vervolgens dat volgens jou dat vaak het geval is, dan kan je me toch niet kwalijk nemen dat ik t beperk tot Heerenveen-Ajax en niet andersom.

als ik dat bedoeld had, had ik dat wel geschreven.

Quote:Als Mark Rutte publiekelijk stelling inneemt tegen Diederik Samson over een issue mbt PVDA dan zijn beide niet objectief. Het is dan niet zo dat Samson minder objectief is omdat het betrekking heeft op PVDA.

wat een slechte vergelijking zeg. hoewel het wel leuk is dat je in deze vergelijking ajakkes in de plaats stelt van de losers van de pvda. de kans dat ik (bv) ajakkes heracles en ajakkes psvee objectiever beoordeel dan jij is vele malen groter. laat ik het daarbij houden.

Quote:Wordfeud Big Grin Bijna 15-4 Tongue maar goed, die vergelijking slaat natuurlijk nergens op. We hebben t over "vorm" over teams die "meer" dan wel "minder" geven tegen een bepaalde tegenstander. Is hier natuurlijk niet van toepassing. Daarnaast als jij andersom stelt, wat ik ook doe, ben je het dus met me eens.

ji zegt dat het niet zo is dat de tegenstanders opeens slecht zijn maar dat dat komt door dat ajakkes beter is. bij wordfeud zeg je niet dat de tegenstander beter is, maar dat het aan de letters ligt. dat vind ik vreemd. ik heb daar helemaal geen stelling ingenomen, dus ik weet niet waar je het vandaan haalt dat ik het met je eens ben.

Quote:Dat zeg ik hier nergens. Volgens mij vond ongeveer iedereen an het begin vh seizoen dat PSV de sterkste selectie had met hun aankopen, maar goed daar gaat het hier niet om.

dat valt wel mee hoor. psvee heeft spelers voor de toekomst ingekocht. volgens mij is iedereen het erover eens dat ajakkes de sterkste selectie heeft.
Quote:Heb net al aangegeven dat deze vergelijking hier echt nergens op slaat.
"Stel" je krijgt bij Wordfeud elke beurt alleen maar e's. Dan kun je niet winnen, de vergelijking met een potje voetbal slaat echt nergens op, maar ik ga ervan uit dat je dit zelf ook weet.

die vergelijking si relevant, omdat je daar precies andersom redeneert. als je alleen maar e krijgt kun je niet winnen. ik denk dat je over 20 potjes wel ene getrouw beeld krijgt van de krachtsverhoudingen.Smoking

Quote:Het gaat hier om "vorm". Een team is een periode in of uit vorm. Of je dan uit of thuis speelt maakt slechts een klein beetje verschil.
Ik zeg hier niet dat het geen verschil maakt of je uit of thuis speelt, ik stel dat de variabele "vorm" zich in een periode afspeelt. Iedere club krijgt iedere tegenstander uit en thuis. Als een tegenstander uit vorm is is het prettig om er tegen te voetballen. Dat hadden in het geval van PSV als je wilt stellen dat ze uit vorm zijn, meerdere titelkandidaten

thuis kan psvee het gebrek aan vorm beter verbloemen. aan de andere kant kan geldt dat ook voor ajakkes. het is dus wel degelijk relevant en essentieel. ik had liever psvee thuis gehad hoor, maar ik had de eerste keer liever psvee niet uit gehad, dus dat vergoedt veel.
Reply
#39
Quote:gittermaster Wrote:
Kom op Waf, natuurlijk beperk ik het tot Heerenveen-Ajax

niks kom op. ik heb het over heerenveen in het algemeen en jij hebt dat eigenhandig beperkt. ik heb het nooit beperkt tot heerenveen ajakkes, maar had dat gezien de laatste 6 jaar ook kunnen doen.

Ja, dat stel je nu, dat was niet duidelijk en ook niet logisch. Je geeft zelf het belang van verschil in uit en thuiswedstrijden aan. Als je zo'n opmerking maakt na Heerenveen-Ajax is het niet vreemd dat ik ervanuit ga dat je dit het hierover hebt. Het is toch volstrekt irrelevent om thuiswedstrijden erbij te halen? Het betreft toch een uitwedstrijd. Als je de thuiswedstrijden meeneemt,kun je dit van elk team (behalve Utrecht zeggen) de laatste jaren.

Quote:Quote:
Als Mark Rutte publiekelijk stelling inneemt tegen Diederik Samson over een issue mbt PVDA dan zijn beide niet objectief. Het is dan niet zo dat Samson minder objectief is omdat het betrekking heeft op PVDA.

wat een slechte vergelijking zeg. hoewel het wel leuk is dat je in deze vergelijking ajakkes in de plaats stelt van de losers van de pvda. de kans dat ik (bv) ajakkes heracles en ajakkes psvee objectiever beoordeel dan jij is vele malen groter. laat ik het daarbij houden.
Ik vind het een prima vergelijking en ik ben het niet eens met de stelling dat de kans dat, specifiek jij, vele malen objectiever ben dan ik wb Ajax.

Quote:Quote:
Dat zeg ik hier nergens. Volgens mij vond ongeveer iedereen an het begin vh seizoen dat PSV de sterkste selectie had met hun aankopen, maar goed daar gaat het hier niet om.

dat valt wel mee hoor. psvee heeft spelers voor de toekomst ingekocht. volgens mij is iedereen het erover eens dat ajakkes de sterkste selectie heeft.

Dat valt volgens mij helemaal niet mee. PSV werkt aan de toekomst. En Ajax niet? Met het aantrekken van Mertens, Strootman, (toen nog) Matavz, Wijnaldum. Toen was echt wel de mening dat PSV de sterkste selectie had. Dat dit nu niet meer zo is, is niet vreemd.

Quote:Quote:
Heb net al aangegeven dat deze vergelijking hier echt nergens op slaat.
"Stel" je krijgt bij Wordfeud elke beurt alleen maar e's. Dan kun je niet winnen, de vergelijking met een potje voetbal slaat echt nergens op, maar ik ga ervan uit dat je dit zelf ook weet.

die vergelijking si relevant, omdat je daar precies andersom redeneert. als je alleen maar e krijgt kun je niet winnen. ik denk dat je over 20 potjes wel ene getrouw beeld krijgt van de krachtsverhoudingen.

Los vh feit dat ik de vergelijking nog steeds slecht vind, heb ik ook nergens gezegd dat ik daardoor achter stond. Ik gaf aan dat ik klote letters kreeg en jij gaf aan dat je altijd de q kreeg. Geen conclusie aan verbonden verder.

Quote:Quote:
Het gaat hier om "vorm". Een team is een periode in of uit vorm. Of je dan uit of thuis speelt maakt slechts een klein beetje verschil.
Ik zeg hier niet dat het geen verschil maakt of je uit of thuis speelt, ik stel dat de variabele "vorm" zich in een periode afspeelt. Iedere club krijgt iedere tegenstander uit en thuis. Als een tegenstander uit vorm is is het prettig om er tegen te voetballen. Dat hadden in het geval van PSV als je wilt stellen dat ze uit vorm zijn, meerdere titelkandidaten

thuis kan psvee het gebrek aan vorm beter verbloemen. aan de andere kant kan geldt dat ook voor ajakkes. het is dus wel degelijk relevant en essentieel. ik had liever psvee thuis gehad hoor, maar ik had de eerste keer liever psvee niet uit gehad, dus dat vergoedt veel.

Juistem, en Ajax kreeg Heerenveen dus op een heel ongunstig moment, gezien hun thuisreeks...
Wbt PSV, gemakshalve heb ik buiten beschouwing gelaten dat daar een half tweede elftal stond van Ajax, maar door de vorm, werden ook de "mindere" spelers meegetrokken
The great old Ludwig von...
Reply
#40
(13-04-2012, 09:33 AM)waf Wrote:
(12-04-2012, 05:43 PM)Ronnie D. Wrote: Waf, Ajax en objectief (inclusief sneaky haakjes) in één post.

Mijn bek valt open.

oh ja natuurlijk, je praat hier altijd tegen 10 ajakkessieden tegelijk. van die mannetjes die niet kunnen begrijpen waarom die club met louter supportunisten gehaat wordt. ik vermoed dat je weer eens verkeerde conclusies hebt getrokken. als je daar uiteindelijk een keer achter komt kan het wel zo zijn dat je bek openvalt, maar dat valt alleen jezelf aan te rekenen.
Je vermoed maar een end weg joh.
Het viel me gewoon op dat er Ajax (ipv van je kinderlijke verbastering) in combinatie met objectief in een posting van je stond.
Het was een constatering waar ik om moest lachen.

En nu ook weer omdat je er weer een gigantisch verhaal achteraan gooit.
Uit beleefdheid antwoord ik daar ook nog wel even op.


Quote:ik plaats het woord uiteraard bewust tussen aanhalingstekens. dat maakt het juist niet sneaky. het was juist sneaky geweest als het niet tussen aanhalingstekens stond. maar leg dat de vmbo lul maar eens uit die het verschil tussen haakjes en aanhalingstekens niet kent.
Dat van de haakjes was uiteraard een vergissing, maar dat snapte jij hopelijk ook wel. En zo niet, pech gehad.

En die aanhalingstekens zorgden er enkel maar voor dat ik er iets minder hard om moest lachen.

Quote:ik heb dus willen aangegeven dat ik relatief gezien objectief ben. ik ben geen supporter van ajakkes, ik haat alleen de identiteitsloze meelopers van die club die gecreeerd worden door de ajakkesmedia. ik snap dat het vervelend voor je is dat je die aantijging krijgt, maar misschien moet je er eens over nadenken waarom je daar ooit gevoelig voor geweest bent ipv de messenger voor gek te verklaren?

Wat moet ik vervelend vinden aan je kenmerkende denigrerende opmerking met betrekking tot supporters van Ajax? Leuk voor je als jij je happy voelt bij het herhaaldelijk doen van die aantijging.
Als geboren Amsterdammer en Ajax supporter zeg ik dan gewoon "nobody likes us and I don't f*cking care".
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
Reply
#41
(13-04-2012, 01:23 PM)gittermaster Wrote: Ja, dat stel je nu, dat was niet duidelijk en ook niet logisch.

dat jij het niet logisch vindt wil niet zeggen dat het zo is. als ik het zo bedoeld had had ik het zo gezegd. heerenveen geeft voor de zoveelste keer open huis tegen ajakkes.

Quote:Dat valt volgens mij helemaal niet mee. PSV werkt aan de toekomst. En Ajax niet? Met het aantrekken van Mertens, Strootman, (toen nog) Matavz, Wijnaldum. Toen was echt wel de mening dat PSV de sterkste selectie had. Dat dit nu niet meer zo is, is niet vreemd.

ik zeg toch niet dat ajakkes niet aan de toekomst werkt man. trek nou niet van die kreupele conclusies. psvee heeft naar zeggen buitenkansjes gekocht. aan het eind van vorig seizoen was iedereen het er over eens dat ajakkes de komende jaren wel eesn zou kunnen gaan heersen. bgin dit seizoen zetten de meeste mensen ajakkes op 1. de algemnene opinie was dat ajakkes de beste selectie heeft. wat heeft dat nou in godsnaam voor zin om dat hier te gaan zitten ontkennen? vermoeiend hoor.

Quote:Juistem, en Ajax kreeg Heerenveen dus op een heel ongunstig moment, gezien hun thuisreeks...

pcies, ik had er dus veel van verwacht. maar het was helaas heereveen, de club die ajakkes doorgaans met naief voetbal ajakkes vrije doortocht geeft, en dat vinden ze helemaal niet erg, want stiekem geilen ze daar lekker op ajakkes.

Quote:Wbt PSV, gemakshalve heb ik buiten beschouwing gelaten dat daar een half tweede elftal stond van Ajax, maar door de vorm, werden ook de "mindere" spelers meegetrokken

nu laat je het dus niet buiten beschouwing. maar het was ook van ajakkeszijde een dramatische wedstrijd, dat had ik al gezegd. dit psvee was gewoon rijp voor de sloop. net zoals hereacles en de grafschaap en dus helaas ook heerenveen.

Reply
#42
tjees, het wordt echt een hele spannende strijd om de tweede plek.
Feyenoord-AZ volgende week wordt echt een hele spannende pot.
The great old Ludwig von...
Reply
#43
echt stom van el amadi, die gele kaart....

nu willen we ballen met vilhena, maar die moet weer naar een of ander tiefestrainingskamp van de knjb.
Reply
#44
knjb Confused

Feyenoord zie ik wel winnen van AZ. Laatste jaren doet Feyenoord het in de Kuip goed tegen AZ. Ben alleen bang dat ze uit bij Heerenveen gaan verliezen en daar de 2e plaats gaan vergooien. Hoop dat PSV op de laatste ronde geen 2e meer kan worden. Dan kan Excelsior misschien nog wel iets doen tegen PSV. Maar goed als ze bij Graafschap verliezen is die partij niet meer van belang
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#45
(23-04-2012, 09:57 AM)waf Wrote: echt stom van el amadi, die gele kaart....

nu willen we ballen met vilhena, maar die moet weer naar een of ander tiefestrainingskamp van de knjb.

heeft de knjb toch ff leuk geregeld voor jullie...

KNVB geeft Vilhena vrij voor cruciale ontmoeting met AZ
23/04/2012 16:36

Feyenoord kan zondag in de thuiswedstrijd tegen AZ beschikken over Tonny Trindade de Vilhena. De KNVB heeft besloten om het zeventienjarige talent vrij te geven voor het driedaagse trainingskamp met de selectie van Oranje onder 17.

Vilhena is door bondscoach Albert Stuivenberg geselecteerd voor het EK onder 17 in Slovenië. Hoewel het Europees Kampioenschap pas op 4 mei begint, gaat er voor het vertrek op 1 mei ter voorbereiding een stage van drie dagen aan vooraf. Voor die stage in Zeist was het grote talent uitgenodigd.

Feyenoord had het verzoek om Vilhena komende zondag te mogen inzetten al vóór het uitduel met ADO Den Haag (1-2 winst) van afgelopen zondag bij de KNVB gedaan. Maandag gaf de bond de middenvelder toestemming langer in Rotterdam te blijven.

Voor trainer Ronald Koeman komt de vrijgave van Vilhena op een uiterst prettig moment. Door de schorsing van middenvelder Karim El Ahmadi heeft de oefenmeester weinig opties over voor de posities op het middenveld.
The great old Ludwig von...
Reply
#46
Is niet meer dan logisch natuurlijk
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#47
(23-04-2012, 05:44 PM)gittermaster Wrote: heeft de knjb toch ff leuk geregeld voor jullie...

het kampioenschap van ajakkes is niet meer in gevaar he, kan hun het nu verder nog rotten.Wink
Reply
#48
Smile Volgens mij is de tweede plek best prettig...
Ik zei t je al eerder Waf, Feyenoord pakt die tweede plek gewoon
The great old Ludwig von...
Reply
#49
(24-04-2012, 11:39 AM)gittermaster Wrote: Smile Volgens mij is de tweede plek best prettig...
Ik zei t je al eerder Waf, Feyenoord pakt die tweede plek gewoon

het zou best kunnen, maar die voorronde cl is tegenwoordig toch nagenoeg kansloos. de kans is groot dat we uitgeschakeld worden, en dat weet de knjb, want het gevolg is dat ajakkes alleen aanspraak kan maken op de centen uit de cl en dan hebben ze hun zin.Smoking
Reply
#50
'Ajax dankt titel aan competitievervalsing' [u]

Koploper Ajax profiteert voor het tweede seizoen op rij van de drukke Europese verplichtingen van concurrenten voor de landstitel. Waar FC Twente vorig jaar het kampioenschap alsnog verloor nadat de formatie uit Amsterdam was uitgeschakeld in de Europa League, betaalt AZ dit seizoen ook tol voor de successen in het buitenland en kan het de landstitel vergeten.


Daarom verovert Ajax voor het tweede jaar op rij de titel door competitievervalsing, zo concludeert inspanningsfysioloog Raymond Verheijen, die na jarenlang onderzoek leerde dat teams veel minder kans hebben om te winnen als ze slechts 2 hersteldagen hebben tussen wedstrijden.

De voormalige assistent van bondscoaches Guus Hiddink, Frank Rijkaard en Dick Advocaat onderzocht de afgelopen 4 jaar meer dan 27.000 wedstrijden uit de periode 2001-2011 in de Nederlandse, Engelse, Duitse, Italiaanse, Franse, Spaanse en Portugese competities, alsmede de Champions League en Europa League.

Volgens Verheijen hebben clubs maar liefst 40 procent minder kans op een zege als ze na slechts 2 dagen rust een tegenstander treffen die minimaal 3 dagen niet heeft gespeeld. Onterecht puntverlies ontstaat volgens hem vooral in het laatste half uur van de wedstrijd, omdat teams met slechts 2 rustdagen dan 75 procent meer kans hebben op een tegendoelpunt hebben en het aantal zelf gescoorde goals in de slotfase juist met 70 procent afneemt.

Volgens de inspanningsfysioloog raken spelers in de slotfase van de wedstrijd vermoeid omdat ze in de twee rustdagen onvoldoende zijn hersteld. Hij pleit daarom voor een internationale regel die teams minimaal 3 hersteldagen biedt tussen wedstrijden. 'Uit onderzoek blijkt dat het huidige speelschema niet eerlijk is', zegt hij. 'De FIFA en UEFA moeten ingrijpen. Een '3-rustdagen-regel' moet voor fair play zorgen.'

AZ won na de winterstop slechts 1 van de 6 eredivisieduels na slechts 2 rustdagen als gevolg van een Europees optreden. Ajax begon dit seizoen vaker frisser aan een eredivisieduel omdat het al eerder werd uitgeschakeld in de Europa League. Daarbij voetbalde de kampioen voor de winterstop op dinsdag en woensdag in de Champions League, waardoor het vergeleken met AZ vaak een extra dag rust genoot.

Verheijen rekende uit dat AZ bij een eerlijk competitieverloop met 8 punten meer op dit moment nog koploper van de eredivisie was geweest. De club uit Alkmaar overkomt volgens de inspanningsfysioloog hetzelfde als FC Twente vorig jaar, dat vlak na de de Europese duels met Villarreal 4 punten verloor terwijl Ajax allang geen Europese verplichtingen meer had. Daardoor kreeg Ajax alsnog de kans om op de slotdag de titel te grijpen.

[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#51
wat een enorme lulkoek. dit hoort er gewoon bij. dan moeten ze zich maar uit laten schakelen voor europa.

in 2002 werd feyenoord geen kampioen omdat we voor de uefacup gingen. is mijn overtuiging. maar dat was meer een mentale kwestie dan een fysieke kwestie. en hoe vaak is ajakkes geen kampioen geweest terwijl ze daarnaast europacupverplichtingen hadden?

ik kan hier helemaal niks mee.

guidetti speelt helaas niet tegen az.... zenuwontsteking of zo...Confused
Reply
#52
Volgens mij wordt Ajax gewoon kampioen omdat ze na 34 wedstrijden de meeste punten hebben maar ik kan het mis hebben.................
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#53
Alle Ajax-aanhang (waaronder KNVB en landelijke media) gefeliciteerd met het kampioenschap. Op grond van de tweede seizoenshelft volkomen terecht kampioen.Flower Maar ook een dik verdiend applaus voor het herrezen Feyenoord, ongeacht hoe hun laatste 2 wedstrijden aflopen.Eusa_clap
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#54
Alle Ajacieden (alvast) gefeliciteerd met de terechte titel!

Nu maar hopen op een misstap van Feyenoord bij Heerenveen zodat PSV nog 2e wordt, mag Dickie ons de Champions League inloodsen..Confused
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
#55
(01-05-2012, 09:58 AM)Voyou Wrote: Alle Ajacieden (alvast) gefeliciteerd met de terechte titel!

Nu maar hopen op een misstap van Feyenoord bij Heerenveen zodat PSV nog 2e wordt, mag Dickie ons de Champions League inloodsen..Confused

Dat zou dan een misstap van Heerenveen zijn want door die rare regel dat verliezend bekerfinalist Europees mag spelen als de winnaar 2e wordt moeten de Friezen van Feyenoord verliezen om zelf direct Europa in te mogen.......
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#56
Heeft de KNKB weer mooi geregeld voor FeyenoordWink

Ze wisten gewoon dat die regel ze een keer van pas zou komen.

Wel gunstig voor Ajax, aangezien Feyenoord erg zwaar zal loten en er uit vliegt betekent dat extra euro's voor Ajax.


Klopt het trouwens dat we vanaf 2013-2014 weer met 3 ploegen de CL in kunnen? 2 rechtstreeks en 1 voorronde?
Reply
#57
Over competitievervalsing gesproken inderdaad.....Eusa_think
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
#58
(01-05-2012, 10:02 AM)Bumme Wrote:
(01-05-2012, 09:58 AM)Voyou Wrote: Alle Ajacieden (alvast) gefeliciteerd met de terechte titel!

Nu maar hopen op een misstap van Feyenoord bij Heerenveen zodat PSV nog 2e wordt, mag Dickie ons de Champions League inloodsen..Confused

Dat zou dan een misstap van Heerenveen zijn want door die rare regel dat verliezend bekerfinalist Europees mag spelen als de winnaar 2e wordt moeten de Friezen van Feyenoord verliezen om zelf direct Europa in te mogen.......

dat is alleen zo als feyenoord wint van heracles EN heerenveen wint bij twente.

ik vraag me trouwens af of psvee wint bij excelsior.
Reply
#59
(01-05-2012, 10:18 AM)Lamme Lennie Wrote: Over competitievervalsing gesproken inderdaad.....Eusa_think

Tsja, het pakt gewoon verkeerd uit dat bekerfinale voor afloop competitie gespeeld is.

Overigens geldt bovenstaande alleen indien Feyenoord van Heracles en Heerenveen van Twente wint.

Ik hoop dat Feyenoord het gaat halen, verdienen ze echt!
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#60
De ploeg die 2e wordt verdient het gewoon.

Het is mij om het even, denk dat ze ook kwalitatief gezien weinig verschillen. Het enige voordeel van PSV is dat de uitkomst van de loting een stuk gunstiger zal zijn in de voorronde dan voor Feyenoord op basis van de laatste seizoenen/punten.

Wel leuk voor de spanning zo, alleen jammer dat de kampioen zo vroeg bekend was dit jaar, maar goed, je ken nie alles hebben.
Reply


Forum Jump: